VIDEO UPDATE Revolte si haos in Egipt: Mii de detinuti au evadat din doua inchisori. Mohamed ElBaradei, mandatat sa negocieze cu regimul presedintelui Mubarak, a coborat printre protestatari

de R.M., I.R.     HotNews.ro
Duminică, 30 ianuarie 2011, 10:34 Actualitate | Internaţional

Mohamed ElBaradei, in mijlocul protestatarilor
Foto: Reuters
Presedintele Hosni Mubarak se afla intr-o pozitie delicata, in fata multimii care ii reclama demisia si dupa ce Washingtonul s-a exprimat duminica pentru o "tranzitie ordonata". Dupa ce a numit sambata seful serviciilor secrete in postul de vicepresedinte si un alt general premier, seful statului s-a orientat spre armata, incercad sa dea o imagine de fermitate regimului slabit de protestele populare.

Dar, in ciuda acestor nominalizari si a apelului la armata, revolta care a ucis peste o suta de oameni continua duminica pe strazile Egiptului.

De la Washington, secretarul de Stat Hillary Clinton a afirmat ca SUA isi doresc "o tranzitie ordonata" si a precizat ca nu s-au facut suficiente eforturi pentru democratizarea tarii pe care Mubarak o conduce de 30 de ani.

In acelasi timp, Hosni Mubarak a vizitat centrul operational al fortelor armate.

Ora 01.27 El Baradei, liderul Opozitiei, le-a promis protestatarilor "o noua era", in timp ce Mubarak anunta ca vrea sa restabileasca increderea egiptenilor in conducere cat mai curand

Ora 20,00 Liderul opozitiei, Mohamed ElBaradei, s-a adresat miilor de protestatari stransi in centrul capitalei egiptene: "Schimbarea va veni in urmatoarele zile"

Laureatul premiului Nobel pentru pace a anuntat ca a fost mandatat sa formeze un nou guvern in Egipt.

"Ma aplec in fata poporului egiptean cu respect. Va cer sa aveti rabdare, schimbarea vine in urmatoarele cateva zile. V-ati revendicat drepturile si ceea ce am inceput nu se poate da inpoi," s-a adresat el manfiestantilor care strigau "Jos cu Mubarak!"

"Avem o singura cerere - sfarsitul regimului si inceputul unei noi etape, unui nou Egipt."

Inainte de a merge in randul protestatarilor, ElBaradei a declarat intr-un interviu pentru CNN ca "Mubarak trebuie sa plece".



Ora 17,40 Omniprezenta in urma cu cateva zile, politia egipteana a disparut de pe strazile capitalei egiptene, unde cetatenii dirijeaza circulatia si se organizeaza pentru a-si apara cartierele.

"Nu mai sunt politisti, au disparut. Trebuie deci sa ne organizam", explica un barbat de 50 de ani, inarmat cu o bara de fier.

In Cairo, comitete de cetateni cu alura de militii de autoaparare, inarmati cu pusti, bate sau rangi patruleaza noaptea in cartierele acestei metropole cu 20 de milioane de locuitori, oprind autoturismele, care trebuie sa-si justifice prezenta.

O echipa AFP a trecut prin 15 astfel de filtre noaptea trecut, pana a ajuns dintr-un cartier in altul, in conditiile in care populatia se teme de jafuri, dupa ce mii de detinuti au evadat din inchisori.

Tineri voluntari organizeaza circulatia pe marile artere, unde armana este prezenta masiv. O centura de tancuri bloca duminica Midan Tahrir, "Piata libertatii" din centrul orasului, unde manifestatiile antiguvernamentale continua.

Ora 17,00 Statele Unite isi pierd credibilitatea sustinandu-l pe Mubarak, a declarat liderul opozitiei, ElBaradei.

Ora 16,00 Avioane de vanatoare egiptene survoleaza capitala la joasa altitudine

Ora 15,30 Fratia Musulmana si alte miscari de opozitie egiptene l-au insarcinat pe Mohamed ElBaradei sa negocieze cu regimul presedintelui Hosni Mubarak.

Ora 14,30 Fratia Musulmana, principala forta de opozitie din Egipt, a respins, intr-un comunicat, nominalizarile politice anuntate ieri de presedintele Hosni Mubarak.

Ora 12.45 Treizeci si patru de membri ai Fratiei Musulmane, printre care se afla si membri ai Biroului politic, au iesit din inchisoarea Wadi Natroun, in apropiere de Cairo, abandonata de gardieni, a anuntat avocatul miscarii islamiste, citat de AFP.

Zeci de corpuri zac pe sosea in apropierea unei alte inchisori din estul capitalei egiptene, unde a avut loc o revolta in noaptea de sambata spre duminica.



Mii de detinuti, printre care si militanti islamisti aflati in inchisoare de mai multi ani, dar si prizonieri de drept comun, au evadat in cursul noptii, dupa declansarea unei revolte.

Un angajat al ambasadei Azerbaïdjanului a fost ucis sambata in Egipt, a anuntat duminica ministerul azer al Afacerilor externe.

Barbatul, care era contabil la ambasada din Egipt, a fost ucis in timp ce se intorcea acasa de la locul de munca, a explicat un purtator de cuvant al ministerului, fara a oferi alte detalii.

Cel putin 102 persoane au fost ucise de la declansarea protestelor, intre care 33 numai sambata, in cea de-a cincea zi.



Cateva mii de detinuti au evadat din inchisoarea Wadi Natroun, situata la 100 de km de Cairo, potrivit unei surse din cadrul serviciilor de securitate egiptene, citata de AFP, in timp ce demonstratiile impotriva presedintelui Hosni Mubarak continua in a sasea zi. De asemenea, circa 1.000 de detinuti au evadat din penitenciarul Demu, aflat in sud-estul capitalei egiptene, relateaza CNN.

Capitala egipteana este dominata de haos si vandalism. Potrivit CNN, 9 persoane au patruns in Muzeul Egiptean de Antichitati si au distrus 2 mumii, fara insa a lua ceva. Muzeul este aflat langa piata Tahrir, principala scena a protestelor.

Se actualizeaza


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de LIDL

FOTO Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Salate de paste

Pastele integrale sunt cea mai buna alegere in materie de paste, daca doresti un pranz satios si totodata nutritiv: sunt bogate in fibre care stimuleaza sistemul digestiv si micsoreaza nivelul colesterolului rau din sange, contin vitamine, minerale si nutrienti esentiali pentru o stare generala buna de sanatate, sunt indicate pentru persoanele care sunt atente la silueta si isi doresc un mai bun control al greutatii, contin antioxidanti si enzime. In combinatie cu sosul de vinete, salata de paste este un pranz excelent, pe care il puteti lua cu voi la birou!​



11850 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    http://english.aljazeera.net/watch_now/ (Duminică, 30 ianuarie 2011, 11:14)

    mihai_sbf [utilizator]

    pentru urmarirea live a evenimentelor.

    a aparut si un update al situatiei azi dimineata
    http://english.aljazeera.net/news/middleeast/2011/01/201113033817859936.html

    cateva fragmente importante pe care nu le-am vazut aici:

    "Egyptians have woken up to another tense day following a night of turmoil, when looters roamed the streets in the absence of police who had melted away after being unable to cope with unprecedented anti-government protests."

    si

    "Tens of thousands of people continued to rally in the capital Cairo on Saturday, demanding an end to Mubarak's presidency.

    Al Jazeera's Ayman Mohyeldin, reporting from the capital, said that soldiers deployed to central Cairo did not intervene in the protests."

    de fap interventia armatei s-a axat in pe a proteja obiectivele istorice importante, si in special muzeul national din cairo, unde protestararii formasera un zid uman pentru a opri jefuitorii

    http://english.aljazeera.net/video/middleeast/2011/01/201113054019984566.html
    • +3 (17 voturi)    
      C'mmon... (Duminică, 30 ianuarie 2011, 16:35)

      don giovanni [anonim] i-a raspuns lui mihai_sbf

      Intr-o tara de 85 de milioane de locuitori, in capitala Cairo, cu 17 milioane de locuitori, se strang intr-o piata 5-6-7 mii de protestatari care cer schimbarea regimului.
      Sigur ca in cazul unei tari tinuta strans in pumnul unui presedinte-general si al tovarasilor sai, toti educati in spiritul democratiei de cazarma, o asemenea imagine, provoaca excitement privitorilor BBC si CNN.
      Dar nu stim ce se intampla la Alexandria, Suez, Port Said, Luxor si in Delta Nilului..., probabil ca nu se intampla nimic, ca sa nu mai vorbim de restul Cairo (desi, daca e sa judecam dupa imaginile live de la BBC de astazi, in afara de o mana de tineri care se gudurau prin fata unor soldati cu Kalasnikoave, restul cairotilor is vedeau de ale lor, traficul de masini pe podurile peste NIl era full, ca intr-o zi normala...)
      Chestiile astea imi amintesc de 21 decembrie '89 pe la ora 15:00, cand pe trotuar prin fata pe la Pescarul erau o multime de gura casca si gagici mondene ce se amuzau de ce vedeau in strada, in fata la Inter, unde o mana de vreo 200 de protestatri faceau galagie impotriva lu' Caisa si ai lui, in timp ce pe deasupra zburau elicoptere din care se aruncau ravase stupide adresate boborului.
      Ce este nevoie acum in Egipt, este un dictator decrepit, cu probleme de continenta urinara (Mubarak pare ca este in forma chiar le cei 85 de ani ai sai), un ministru al apararii care sa fie sinucis si demascat (in mod inspirat :) ) ca agent israelian, o armata care cuprinsa de indignare sa-i faca vant dictatorului si niste teroristi ca lumea care sa tina felahii cu conturi pe Facebook si Twitter stransi uniti in jurul FSN-ului egiptean si al specialistului in energie (mai, cum se leaga, chiar daca nu este hidro) El-Baradei.
      Pe urma, mai vedem, dar se poate afirma de pe-acum ca va fi necesara o privatizare sanatoasa, incepind cu vanzarea canalului de Suez, si continuind cu mormanele de pietre vechi de pe la Gizeh si Luxor (de ce nu, chiar prin metoda MEBO...).
      • +4 (6 voturi)    
        respect (Duminică, 30 ianuarie 2011, 18:50)

        mihai_sbf [utilizator] i-a raspuns lui don giovanni

        daca citeai mai mult despre ce se intampla acolo ai fi vazut ca aceleasi revolte au avut loc in toate orasele. iar in restul Cairo-ului, unde nu existe forte armate care sa mentina ordinea, oamenii si-au organizat grupuri de paza a cartierului

        nu inteleg cum ti se pare insignifiant faptul ca politia a abandonat orasul iar armata a sfidat ordinul presedintelui de a impune restrictia de circulatie dupa ora 16

        poporul egiptean se lupta pentru a scapa de un regim in care securitatea foloseste tehnici cel putin la fel de criminale ca cea din Romania pentru a elimina orice opozitie.

        eu nu am decat respect pentru ei, pentru ca se lupta pentru drepturile lor desi liderii occidentului nu ii sprijina, desi nu au niciun lider si presedintele are control complet asupra institutiilor

        p.s. absolut orice interviu cu egipteni de la locul manifestatiilor sau din strainatate a spus a celasi lucru: nu fratia musulmana este in spatele evenimentelor, oamenii nu vor sa fie reprezentati de fratia musulmana, sau de oricare alt grup politic. este o revolta a poporului si nimeni nu le poate fura asta
        • 0 (2 voturi)    
          Nu ne uitam la acelasi film (Duminică, 30 ianuarie 2011, 23:35)

          don giovanni [anonim] i-a raspuns lui mihai_sbf

          Ce vad eu acum, la ora 23:00, pe BBC World Service este aceeasi piata pe care am vazut-o toata ziua, "plina" cu la vreo 1000 de protestatari.
          Nu am vazut sau auzit nimic despre proteste in alte orase egiptene. Sunt sigur ca daca erau, ar fi fost 'news', asa, faptul ca nu sunt proteste in late orase, nu face subiectul unor stiri.
          Mai vad ca politia egipteana revine pe strazi, dupa o manevra clara a autoritatilor care au dat drumul infractorilor de drept comun din inchisori (exact ca la Timisoara in '89), pentru ca populatia infricosata sa ceara politiei sa revina. Sigur ca acum politia isi va face datoria si va impusca la greu infractorii, mai ales pe cei care protesteaza impotriva lui Mubarak, ca este intuneric si este greu sa faci deosebirea. De data asta, nu vor fi proteste impotriva crimelor politiei, ca doaar saracii politisti se luptau cu puscariasii.
          Il mai vad si pe El-Baradei care zice ca 'nu mai putem sa ne intoarcem', probabil ca simte ca de fapt evenimentele par sa se intoarca in favoparae lui Mubarak.
          Sa fim bine intelesi: habar nu am ce se intampla cu adevrata in Egipt, cel mai probabil zecile de milioane de egipteni tineri s-au saturat de figurile gerontocratiei ce ii conduce de zeci de ani, cu pretentia monopolului dreptatii si bunului public. Dar nu pot sa iau de bun ce vad pe televiziuni si sa zic "aha, asta-i revolutia", ca nu este. Cred insa ca este un meci care se joaca pe sub masa, intre piese grele, si noua ne revine rolul colectiv din piesele istorice, asa de inspirat numit 'osteni, targoveti, popor'.
          (Bineinteles ca mai zapez si pe la A3 si RTV si vad cum se screm din rasputeri sa 'scoata' un sequel din toata tarasenia asta, acum cu Basescu diktatoru' in rolul principal si cu mamele romance care posteaza pe internet, disperate, anunturi de vanzare lapte matern. Cool, maine ii vad pe Bombo, Ponta si Mazare la CNN. Sau Fashion TV?)
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Luni, 31 ianuarie 2011, 0:33)

            Red.Scarlet [utilizator] i-a raspuns lui don giovanni

            Te inseli si vei vedea, este o revolutie si il vor da jos.
            • +1 (1 vot)    
              OK si pe urma? (Luni, 31 ianuarie 2011, 9:11)

              curios [anonim] i-a raspuns lui Red.Scarlet

              si Khomeini a zis ca face revolutie si ne-am ales cu un stat islamic FUNDAMENTALIST! Daca se prabuseste turismul nu vor avea bani mai multi ci MULT,MULT mai putini, asa ca "foametea" nu se va potoli. Tu chiar crezi ca oamenii de afaceri egipeni nu stiu mai multe decat tine si altii? Acestia isi SCOT banii din tzara. Nu-ti spune nimic?
          • 0 (0 voturi)    
            probabil :) (Luni, 31 ianuarie 2011, 1:10)

            mihai_sbf [utilizator] i-a raspuns lui don giovanni

            pentru alexandria:

            http://edition.cnn.com/video/#/video/world/2011/01/29/wedeman.egypt.chaos.cnn?hpt=C2

            cu politia inca nu se stie ce se va intampla luni. reuters are un scenariu mai optimist: se intorc doar pt asigurarea securitatii, nu controlul revoltei :

            http://www.reuters.com/article/2011/01/30/egypt-police-idUSLDE70T0GG20110130

            dar pana la urma toate cartile sunt in mana armatei, de unde vin semnale amestecate.

            p.s. probabil cea mai buna sursa de informare ramane siteul aljazeera, dar mi-am facut o parere foarte buna si despre CNN

            cred ca ce incerc sa transmit este ca acolo sunt oameni care se lupta pentru libertatea lor. nu le va iesi totul cum vor si provocarile viitorului sunt din belsug, dar merita suportul nostru moral
        • 0 (0 voturi)    
          intrebari simple! (Luni, 31 ianuarie 2011, 9:08)

          cinic [anonim] i-a raspuns lui mihai_sbf

          A. care tzara -invadata de islam- a fost "restituita"? B. ce tzara islamica este democrata (in sensul descris de tine) C. ne este NOUA mai bine cu Iranul de azi sau cu cel al sahului? cu Irak de azi sau cel al lui Saddam? cu Liban din 1970 sau cu cel de azi? D. unde ar fi fost Turcia azi fara "dictatorul" Ataturk?
      • 0 (0 voturi)    
        vreau si eu sa fiu si mai desteapta, dar si mai (Duminică, 30 ianuarie 2011, 21:57)

        mihaela [anonim] i-a raspuns lui don giovanni

        Tare asi vrea sa-ti citesc blogul. Fa-ti unul te rog si debiteaza ce vrei, dar trimite-mi si mie link-ul.
        • 0 (0 voturi)    
          Vei fi sigur mai desteapta... (Luni, 31 ianuarie 2011, 7:40)

          don giovanni [anonim] i-a raspuns lui mihaela

          ...daca vei citi, printre altele, lucrarile lui Mattei Dogan dela http://www.matteidoganpersonal.com/. (recunosc, sunt vinovat de lipsa de blog din inventarul personal, prefer sa ma agat de hotnews).
          Vezi acolo, disecat stiintific, cum a fost cu de Gaulle in '68 (o paralela cu alti generali presedinti este interesanta).
          Nu citi 'analizele' Stratfor si NU ingurgita 'analizele' tip fastfood de pe televiziuni
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Luni, 31 ianuarie 2011, 0:30)

        Red.Scarlet [utilizator] i-a raspuns lui don giovanni

        De-aia s-a retras politia si sunt tancuri,elicoptere si avioane in jur? Pt o mana de oameni care nu prea au importanta?
  • +3 (13 voturi)    
    Va rezista dictatorul egiptean? (Duminică, 30 ianuarie 2011, 11:21)

    Notiunea de ''libertate'', inventata de Europa [anonim]

    Libertatea de expresie, aceea de asociere (inclusiv politica), egalitatea juridica a barbatilor si femeilor, statul de drept unde legea e mai presus de toti si unde chiar si presedintele poate fi demis si inculpat, sunt concepte total straine societatilor musulmane.

    Aceste concepte progresiste si moderne au fost create in spatiul culturii si civilizatiei europene si apoi raspandite in intreaga umanitate.

    Lumea islamica s-a opus si se opune inca multor libertati si egalitati, iar ''rezistenta'' a profitat de lupte geopolitice intre mari puteri (sa nu uitam ca USA, pt a contracara influenta comunista, a sustinut initial islamismul, folosindu-l ca instrument de lupta contra URSS si satelitilor socialisti).

    Recent insa, toate marile puteri, mai vechi sau mai noi, au convenit ca islamul e un pericol real, toate au fost atacate de musulmani extremisti (Rusia, China, USA, tari din UE, India), in acest moment istoric islamul politic nu mai are nici un fel de aliat strategic intre marile puteri, absolut toate il combat dur.

    Ben Ali nu a putut fi salvat de nimeni, la fel se va intampla probabil si cu Mubarak si vor urma si altii. Unii dictatori se vor teme si vor inteti represiunea, altii vor incerca ''reforme'', insa ambele masuri vor duce in final la cresterea nevoii de libertate.

    Ce s-a intamplat in Tunisia si Egipt arata ca degeaba ai crestere economica, nu e suficient sa ''calmezi'' populatia.
  • -1 (3 voturi)    
    Langa Cairo - la 100 km (Duminică, 30 ianuarie 2011, 11:32)

    MIHAI 2 [anonim]

    Si eu visez sa-m cumpar o casuta de vacanta
    langa Mamaia - la Lehliu Gară
  • +12 (14 voturi)    
    ... (Duminică, 30 ianuarie 2011, 11:50)

    efyro [utilizator]

    Miscarea populara din Egipt tinde sa devina si o miscare anti-americana. Daca fundamentalistii islamici vor reusi sa foloseasca acest moment pentru a ajunge la putere intreaga zona devine un butoi cu pulbere.
    Egiptul este o forta militara regionala. Fortele armate au fost recent aduse la zi in ceea ce priveste tehnologia militara avand o aviatie comparabila cu cea a Israelului, sateliti de spionaj si cu aproximativ 500.000 de militari activi. Sprijinul dat de SUA pentru regimul Hosni Mubarak a fost unul consistent (miliarde de dolari in "ajutoare financiare").
    Populatia incepe sa invinuiasca administratia americana pentru tolererea si sprijinirea unui regim autoritar.
    Mohamed ElBaradei liderul opozitie egiptene ar fi varianta ce mai buna pentru cancelariile occidentale in cazul in care regimul Mubarak va cadea. ElBaradei e un activ luptator pentru dreputurile omului din tara sa, castigator al premiului Nobel pentru pace si un important mediator al Occidentului in negocierile cu regimul de la Teheran. Cu toate acestea este putin probabil ca populatia sa caute salvarea in persoana lui, fundamentalistii vor incerca sa impiedice asta.
    SUA si statele occidentale nu pot interveni direct riscand escaladarea rapida a situatiei si ralierea statelor araba si musulmane la cauza egipteana.
    Miza Egiptului e un extrem de importanta pentru Occident, blocarea Canalului Suez, amenintarea directa asupra Israelului, explozia pretului barilului de petrol ajungand pana la un embargou impus Occidentului.
    Egiptul e unul din cele mai importante tari pentru islam si asta face situatia foarte complicata.
    Situatia din Egipt poate genera miscari fundamentaliste pe intreg cuprinsul tarilor arabe, in special in Iran si Yemen si nu numai.
    China deja a blocat accesul populatiei la orice informatie legata de miscarile din Egipt.
    Toata situatia necesita o analiza mai detaliata si mai atenta. Acesta este un scenariu, putin probabil dar posibil. Scuzati eventuala incoerenta a textului.
    • 0 (0 voturi)    
      aceleasi cuvinte (Luni, 31 ianuarie 2011, 9:14)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui efyro

      le-am auzit despre Iran. Si ce-a iesit?
  • -3 (17 voturi)    
    Mumiile (Duminică, 30 ianuarie 2011, 12:03)

    Adrian [anonim]

    Asta cu muzeul si mumiile sa le punem la capitolul "secu". O mica diversiune ca sa aiba motiv sa mai impuste vreo cativa revolutionari si eventual sa mai ramana nenea Mubarak vreo cativa ani poate prinde si el suta........
    • +4 (8 voturi)    
      Mica pe drakku! (Duminică, 30 ianuarie 2011, 19:07)

      Cavalerul Bizantin [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      E chiar o mare diversiune. Lucrează băieţii cu ochi albaştri ca la carte, ştiu exact ce au de făcut. Inteligent Mubarak, nu-l suport, dar trebuie să-l admir. A retras poliţia la timp, înainte de a exploda situaţia. A băgat armata pe străzi, şi, pentru că, la un moment dat, unii s-au întrebat ce caută armata cu tancurile în loc să stea pe frontiera cu Israelul, a dat drumul la puşcăriaşi. În clipa următoare au început focurile. Numai că armata nu trage în popor, ci în cetele de haiduci evadaţi din puşcărie. Excelent jucat. Mare regizor. Iar faţa cu Muzeul de Antichităţi, să fim serioşi, ca să intri în el, şi în timp de pace, cu forţa, îţi trebuie două-trei grupe de infanterişti, am numărat, de fiecare dată când am fost acolo, cel puţin 20 de militari cu AKM-uri la Muzeu, au chiar o garnizoană în clădire. E făcătură toată ziua, Cu preţul a două mumii, au acum liber la tir.
  • -2 (12 voturi)    
    E bine (Duminică, 30 ianuarie 2011, 12:07)

    scama din buric [anonim]

    Producătorii de gaze lacrimogene par să fie foarte mulțumiți de desfășurarea evenimentelor.
    • -2 (4 voturi)    
      "Mistouri" de kkt (Duminică, 30 ianuarie 2011, 17:57)

      T+C [anonim] i-a raspuns lui scama din buric

      "Mistouri" de kkt cam asta tot ce poti emite.

      Pacat ca intr-o situatie de acest gen se gasesc "glumeti" cu "mistouri" plate ca sa nu zic de-a dreptul prostesti.
  • -1 (3 voturi)    
    ... (Duminică, 30 ianuarie 2011, 13:02)

    anonom [anonim]

    http://ausbullion.blogspot.com/2011/01/dramatic-video-as-thousands-clash-with.html
  • -5 (9 voturi)    
    Vacanta in Egipt (Duminică, 30 ianuarie 2011, 14:09)

    alexxmit [anonim]

    In 4 sapt ar trebui sa plec in vacanta in Egipt, nu la Cairo ci la Sharm El Seik. Deja o parte din grup cam da inapoi in privinta plecarii. Planuim plecarea asta de luni de zile si parca nu as renunta asa usor. Sper ca in 2-3 sapt sa se linisteasca lucrurile acolo la fel ca in Tunisia.
    • +9 (13 voturi)    
      mergi si mori in pace (Duminică, 30 ianuarie 2011, 14:48)

      zizin [anonim] i-a raspuns lui alexxmit

      Te-ai ticnit frate? scriu msg asta din compasiune pentru tine, ca altfel nu mi-as pierde timpul..selectia naturala sa isi urmeze cursul! tu nu vezi ce e acolo? tu te amagesti ca va mai fi vreodata cum a fost? te zgarcesti la niste bilete de vacanta? si daca nu iti da agentia din bani inapoi, nu te mai gandi la excursia asta
    • +1 (15 voturi)    
      haha (Duminică, 30 ianuarie 2011, 15:10)

      The Saker [utilizator] i-a raspuns lui alexxmit

      bah, ne lasi cu biletele tale de vacanta? asta te doare pe tine? aia mor acolo cu sutele pt libertate, si pe tine te arde de vacanta ta de fite la Sharm el Sheickh..
      • +5 (13 voturi)    
        oare (Duminică, 30 ianuarie 2011, 16:16)

        Fishu [anonim] i-a raspuns lui The Saker

        Oare mor pentru libertate sau pentru islamul radical? Vor urma la putere forte democratice sau radicali islamisti?
        • +7 (7 voturi)    
          nu este niciun "oare" (Duminică, 30 ianuarie 2011, 19:09)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Fishu

          Ei au iesit in strada pentru LIBERATATE, ca si noi in Decembrie 1989.
          Dar sunt aproape sigur ca la putere vor veni islamistii radicali, iar in Egipt se va instala un regim ca cel din Iran, unde NU mai sunt posibile revolte!
        • +2 (2 voturi)    
          pt liberate fac totul (Luni, 31 ianuarie 2011, 12:37)

          bancher [anonim] i-a raspuns lui Fishu

          sunt multi intelectuali in strada, multe femei (destul de anormal pt ei), multi tineri, studenti si oameni cu carte. Ciudat e ca islamisti nu sunt foarte multi.
          Ca si noi in 1989, ies in strada pt libertate si drepturi, ies contra saraciei si contra dictaturii. Din pacate noua ne-au furat neo-comunistii revolutia, sper sa nu le-o fure si lor Fratia Musulmana.
    • +3 (5 voturi)    
      Vacanta in Egipt (Duminică, 30 ianuarie 2011, 15:18)

      Traveler [anonim] i-a raspuns lui alexxmit

      Nu cred ca vor fi probleme in enclava de tarcuri ol-inclusiv din Sharm. Luptele se dau in principalele centre urbane ale tarii, Cairo, Alexandria, Suez, Port Said, Luxor si in Delta Nilului... Oricum, in maximum o saptamana se va stii ce va urma - ori victoria Revolutiei care ar putea duce la dezordini datorat vidului de putere ori victoria lui Mubarak si atunci poti sa asisti la executii in masa la colt de strada
      • +1 (9 voturi)    
        si in Afganistan (Duminică, 30 ianuarie 2011, 16:07)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui Traveler

        se asteapta de aproape 30 de ani sa se lamureasca situatia... O politica externa extrem de slaba a lui Obama care s-a bazat pe un populism desantat .Terorismul international este grefat pe lumea islamica, iar Egiptul va fi exact drojdia .
        • -1 (3 voturi)    
          de cand (Duminică, 30 ianuarie 2011, 17:05)

          atreus [anonim] i-a raspuns lui mihai

          Presedintele SUA ar trebui sa se transforme in dictator mondial? Nu e normal un regim in care presedintele e la putere de nici el nu mai stie cat timp. Nu e normal sa nu ai dreptul sa critici presedintele in public si mai ales nu e normal sa pastrezi legea martiala ca pe o stare naturala... Desi sunt adeptul secularismului si impotriva musulmanilor radicali, nu pot sa accept o dictatura fie ea si seculara...
      • +2 (2 voturi)    
        forte armate in Sharm (Duminică, 30 ianuarie 2011, 16:53)

        geizer [anonim] i-a raspuns lui Traveler

        din pacate, desfasurari militare au inceput si in statiuni. Redau aici cu copy-paste desfasuratorul de evenimente de azi, 30 ian de pe leparisien.fr:

        "9h15. Des mouvements de l'armée ont été constatés dans la station balnéaire de Charm el-Cheikh."

        http://www.leparisien.fr/crise-egypte/en-direct-egypte-des-avions-de-chasse-survolent-le-caire-30-01-2011-1274696.php
    • 0 (4 voturi)    
      Sfat (Duminică, 30 ianuarie 2011, 16:55)

      Un pensionar [anonim] i-a raspuns lui alexxmit

      Ar fi bine sa te apuci sa inveti limba rusa,caci pana in septembrie,va deveni a doua limba oficiala in Egipt.
  • -5 (13 voturi)    
    asteptam (Duminică, 30 ianuarie 2011, 15:19)

    smen [anonim]

    reactia jandarmului mondial la aceste incalcari flagrante ale drepturilor omului de catre Mubarak,sa speram ca vor intervenii cu aceasi rapiditate pentru a salva poporul egiptean cum au facut in Irak,ma rog in Egipt nu prea e petrol,dar totusi trebuie instaurata democratia,curios este cum statelele slugi SUA care au tirani sunt democratii iar cele anti-sua care au tiranii sunt dictaturi,
    • +1 (9 voturi)    
      tot bou ai ramas (Duminică, 30 ianuarie 2011, 18:16)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui smen

      nu sunt sperante pentru tine
      • -4 (8 voturi)    
        cretinule (Duminică, 30 ianuarie 2011, 19:55)

        smen [anonim] i-a raspuns lui zaboo

        in afara de atacuri la persoana ai cu ce sa ma combati,obezule,nu am uitat ca inca prizezi fainuta
    • +5 (5 voturi)    
      Ti-ai uitat fraza celebra cu hamburgherii (Duminică, 30 ianuarie 2011, 18:33)

      T+C [anonim] i-a raspuns lui smen

      Ti-ai uitat fraza celebra cu hamburgherii.

      Smen, adevarul ca ai si tu umorul tau, involuntar ce-i drept.
      • -2 (6 voturi)    
        ai dreptate (Duminică, 30 ianuarie 2011, 19:56)

        smen [anonim] i-a raspuns lui T+C

        revin,americanii sunt o natie de obezi,drogati si prosti infundati cu hamburgeri,e bine
        • +1 (3 voturi)    
          ramane cum am vorbit (Luni, 31 ianuarie 2011, 4:00)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui smen

          mai sus...
  • -5 (9 voturi)    
    PRINCIPIUL DOMINOULUI (Duminică, 30 ianuarie 2011, 16:16)

    echo [utilizator]

    )))))))...la precedentul update al temei am cam încasat vreo 8 minusuri...sunt curos, d-această dată o să pricepeţi ceea ce subliminal vă transmit sau o să .....

    YES, we DO !...derivat din...Yes, we can....

    "everything si muove "!
    • +2 (2 voturi)    
      "we"?!? (Duminică, 30 ianuarie 2011, 17:16)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui echo

      "We"?!? Care "we"? Eşti acolo-n Cairo cumva?
  • -1 (3 voturi)    
    haha (Duminică, 30 ianuarie 2011, 16:55)

    panaite [utilizator]

    derbedeul ala inca mai cauta ADM de prin Iraq...
  • +2 (6 voturi)    
    Revolta impotriva guvernelor! (Duminică, 30 ianuarie 2011, 17:05)

    spectator [anonim]

    O tara de defetisti care vad in fiecare revolta o miscare in afara curajului lor!
    Asa a fost si la Revolutie. Unii in strada si lasii si jigodiile la fereastra. Iar dictatura cu arma in mana!
    In Egipt, in Tunis, In Yemen, dar si in Albania, Italia, Grecia, Spania, Portugalia, Belgia (miscarea Rusine!) se exprima in strada refuzul de a fi luata libertatea, libertatea, libertatea...
    Dar ce pot intelege niste parveniti, nomenclaturisti ori securisti din asta?
    Complotul marilor puteri? Yalta? Malta?
  • 0 (4 voturi)    
    Detinutii nu au evadat.. (Duminică, 30 ianuarie 2011, 18:33)

    je [anonim]

    eu din ce am auzit pe aici (Canada), detinutii nu au evadat...ministrul internelor si-a dat demisia sau a fugit mai bine spus si a dat drumul detinutilor din doua inchisori, stiam de asta de vineri...e un haos de nedescris in Cairo se sparg locuintele se fura si jefuieste tot.
    • +4 (6 voturi)    
      manipulare (Duminică, 30 ianuarie 2011, 18:41)

      han [anonim] i-a raspuns lui je

      E manipulare oficiala chestia cu detinutii, nu ma asteptam sa apara in titlu aici .. stati in casa ca sunt mii de detinuti periculosi in libertate. Clasic!
  • +3 (5 voturi)    
    democraţia astăzi (Duminică, 30 ianuarie 2011, 18:42)

    Miki [anonim]

    Citesc ziarele şi-mi amintesc de "revoluţia" noastră....

    Mai suntem astăzi aşa de tâmpiţi să credem că un singur om (Ceauşescu, Mubarak etc) poate controla o ţară întreagă? Ei nu sunt supraoameni, sunt oameni ca şi noi, ba chiar sunt mult mai slabi, plini de defecte şi probabil uşor de şantajat. În plus li se pot exploata slăbiciunile fără de care nu pot trăi , "setea de putere", indiferent cum se manifestă (Berlusconi cu fetiţele de exemplu). Aceste slăbiciuni îi fac candidaţii ideali pentru postul de dictator. Toţi cei din jurul lor, care pot trage foloase, îi sprijină (dacă nu ar avea oameni loiali, oricare dintre ei ar fi putut oricând să-i termine, chiar şi cu un pix înfipt în gât, repet, nu sunt supraoameni, ba din contră), îi sprijină ceilalţi politicieni din alte state, unii fiindcă sunt la fel de şantajabili, alţii fiindca au interese (adică să-şi alimenteze cumva setea lor de putere).
    De fapt nu avem de a face cu un dictator, avem de a face cu un sistem politic, sprijinit puternic de politicienii din jurul dictatorului şi de multi alţii din alte ţări. Un astfel de sistem este aproape imposibil de dat jos paşnic. Nici un şef militar din Egipt nu are interesul, nici un alt politician aflat la putere nu va renunţa. Nu este vorba de Mubarak.

    Oare cât mai durează până cînd oamenii de ştiinţă vor găsi un leac pentru această boală numită om politic?
    • +1 (1 vot)    
      bravo (Duminică, 30 ianuarie 2011, 22:36)

      The Saker [utilizator] i-a raspuns lui Miki

      felicitari! foarte corect ce ai scris.
  • +3 (5 voturi)    
    fassss! (Duminică, 30 ianuarie 2011, 20:14)

    Seku [anonim]

    Revolta s-a transformat intr-un fel de Piata a Universitatii din Bucuresti, in iunie 1990.
    I lasa sa fiarba in suc propriu, cum spunea Iliescu pe vremuri, iar peste vreo luna, cand lumea s-a saturat de subiect, ii umfla in forta.
    Daca nu au maturat in prima zi toate structurile de putere ale lui Mubarak, acum deja e prea tarziu.
    O sa zbiere de o sa li se sparga plamanii si nu mai rezolva nimic.
    Au pierdut sansa.
  • -1 (3 voturi)    
    nu seamana cu caderea Sahului Iranului? (Duminică, 30 ianuarie 2011, 20:56)

    mucenic [utilizator]

    Daca in Egipt se va instala un regim radical precum in Iran, si anti Israel, adio pacea lumii. Si asta este productia lui Obama, la fel cum Carter l-a dat jos pe Sah. Larry Kudlow, fost economist in administratia lui Reagan atribuie aceste tulburari sociale cresterii pretului granelor cu 30% in ultimul an, rezultat al politicii lui Bernanke, seful lui Fed reserve. Aceste cresteri a afectat lumea araba.
  • +4 (4 voturi)    
    "Copie la indigo"... (Duminică, 30 ianuarie 2011, 21:14)

    Cadillac [utilizator]

    Remember Dec 1989???

    Acelasi "circ", dar pe alte meridiane !

    Editia de astazi a lui "Los Angeles Times": tineri egipteni pe tancuri in centrul capitalei; "Armata e cu noi"!!! "Jos Mubarack"!!!

    Va spun ceva aceste "asemmanari"?

    Sperante? Cacalau Maria Ta.

    Rezultate? Vor vedea si ei - ca si Rominia - peste 20 de ani...
    • +4 (4 voturi)    
      e o deosebire (Duminică, 30 ianuarie 2011, 21:49)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui Cadillac

      Influenţa şi poziţia armatei în viaţa de zi cu zi. La ei, sunt aproape convins că nu va exista "vidul de putere" care să fie umplut cu oportunişti, armata va lua repede hăţurile, nu-ţi poţi permite să te joci de-a "democraţia originală" când ai Iranul şi Siria într-o parte iar Israelul în celalaltă.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri