China a inceput testarile primului sau avion de vanatoare de a cincea generatie - J-20

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 30 decembrie 2010, 21:45 Actualitate | Internaţional

Avionul surprins ruland pe pista
Foto: china-defense.blogspot.com/
China a inceput testarile primului sau avion de vanatoare de a cincea generatie, sustin expertii care au analizat o serie de fotografii, neclare, ale unui noi aeronave, surprinse pe pista de decolare. Avionul, denumit J-20, este conceput sa concureze F-22 (SUA) si T-50 (Rusia). Este China pregatita sa-si construiasca propriul avion de vanatoare de a cincea generatie? Ce se cunoaste despre acest aparat? sunt intrebarile la care ziaristii de la RIA Novosti incearca sa gaseasca un raspuns, intr-un articol publicat joi.

Mai multe fotografii aici.

Avionul este considerat un amestec intre proiectele americane si rusesti ale avioanelor de a cincea generatie, dar realitatea pare mai complexa. In cursul ultimilor 20 de ani, China a creat propriile sale avioane de vanatoare, insa in colaborare stransa cu Rusia.

Succesul acestui proiect depinde de mai multi factori, printre elementele cheie numarandu-se:

Motorul

Nu se stie nimic in ceea ce priveste motorul cu care este echipat aparatul. Se estimeaza ca avionul va fi propulsat de promitatorul motor WS-15, care dezvolta o forta de peste 18.000 kilograme-forta, dar aceste motoare nu au depasit pana in prezent stadiul de proiect. In plus, China nu a reusit sa copieze si sa lanseze in productie fabricarea independenta a motoarelor AL-31F, care echipeaza avioanele rusesti Suhoi Su-27 si diferitele versiuni ale acestora. Motoarele pentru apratele Suhoi de fabricatie chineza sunt livrate de Rusia sub forma de kit, iar chinezii nu fac decat sa le asambleze si sa le ajusteze.

Motoarele rusesti sunt utilizate si pentru avioanele de vanatoare J-10. WS-10, echivalentul aparatului rusesc AL-31F, nu a reusit inca sa egaleze prototipul sau sovietic in termeni de longevitate.

Materialele

Problema materialelor utilizate este cruciala. Una dintre particularitatile avioanelor de vanatoare de a cincea generatie este slabul semnal radar, care necesita utilizarea de materiale compozite. Or, industria aeronautica chineza nu s-a distins inca prin utilizarea acestor materiale la scara larga. Intrebarea daca Beijingul este capabil sa conceapa si sa produca materiale compozite moderne pentru avioane ramane inca fara un raspuns.

Radio-electronica

In China, armele radio-electronice pun aceleasi probleme ca si motoarele: raman net inferioare produselor similare rusesti, americane si europene, desi ecartul se diminueaza progresiv. In consecinta, China se vede obligata sa continue importul de astfel de echipamente.

La ora actuala, Suhoi Su-30MKK dispune de cel mai bun radar in randul avioanelor de vanatoare chinezesti, si cel mai probabil radarul viitorului aparat va fi elaborat pornind de la detectorul electromagnetic rusesc.

Armele

Armele utilizate de armata aerului din China sunt in principal copiate de la prototipurile americane, israeliene si rusesti din anii '60, '70 si '80. Punerea la punct a unor arme de noua generatie ar necesita mult timp, chiar daca Beijingul ar cumpara prototipuri din strainatate, cu atat mai mult cu cat principalii producatori de arme moderne, in special cele destinate aviatiei militare, sunt din ce in ce mai putin dispusi sa impartaseasca aceste tehnologii cu China.

Rezultatul

O regula pare sa se desrpinda incepand cu anii 1970: China creeaza cu regularitate prototipuri de avioane de vanatoare de noua generatie cu 15 - 20 de ani intarziere fata de liderii mondiali ai industriei aeronautice. A fost cazul aparatelor de a treia si a patra generatie, si fara indoiala asa va fi si in cazul celei de-a cincea generatii: J-20 isi va face aparitia cu 20 de ani mai tarziu fata de americanul YF-22 (prototipul F-22A produs in serie), 17 intarziere fata de rusul MiG-1.44 si 14 mai tarziu decat S.37 (Suhoi Su-47).

Daca deocamdata nu se stie cum va evolua acest proiect, se poate defini insa 'fereastra' din piata mondiala destinata acestui produs. Tinand cont de practica traditionala, China va crea probabil un echivalent suficient de functional fata de avioanele 'serioase' de generatia a cincea pentru a-l putea vinde in Asia centrala, in Orientul apropiat, in America Latina, in Asia de sud-est sau clientilor africani cei mai solvabili, la preturi de cinci ori mai mici decat concurentii americani si rusesti.

Nu este exclus ca versiunea J-20 sa fie echipata cu materiale si arme importate, in special rusesti. Ceea ce este sigur este ca Beijingul va fi obligat in urmatorii 20 - 30 de ani sa importe avioane moderne de vanatoare.


Citeste mai multe despre   





​Citeste pe Stirile ProTV

​VIDEO 17 DECEMBRIE, ziua in care Ceausescu a ordonat sa se traga la Timisoara. Fiul unui martir: "Am doar o hartie in loc de tata"

17 decembrie 1989, a doua zi a Revolutiei Romane a fost si cea care a marcat, inceputul celor mai sangeroase evenimente din Europa acelor ani.








12665 vizualizari
  • +2 (8 voturi)    
    China creaza (Joi, 30 decembrie 2010, 22:26)

    adada [anonim]

    corect este China creeaza
    definitia din dict ortografic:
    creá vb.,. ind. prez. 1 sg. creéz, 3 sg. și pl. creeáză, 1 pl. creăm; conj. prez. 3 sg. și pl. creéze; ger. creând; part. creát
    N.R. Scuzati scaparea. Am corectat. Multumim
    • +1 (3 voturi)    
      J-20 (Vineri, 31 decembrie 2010, 3:38)

      Alt Haizmer [utilizator] i-a raspuns lui adada

      http://www.youtube.com/watch?v=mDV0b5ODlHM&feature=related

      "Problema care se pune în acest moment este dacă J-20 este un prototip adevărat, cum ar fi T-50, sau un demonstrator de tehnologie, cu un statut similar cu YF-22 care zburat în 1990.
      Această întrebare isi va putea afla raspunsul in functie de numarul si rezultatul zborurilor de incercare din urmatoarele 12-24 de luni."



      http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_generic.jsp?channel=awst&id=news/awst/2011/01/03/AW_01_03_2011_p18-279564.xml&headline=China's%20J-20%20Stealth%20Fighter%20In%20Taxi%20Tests
  • +7 (15 voturi)    
    Vai, ce articol are RIA Novosti. (Joi, 30 decembrie 2010, 22:29)

    Ivan [anonim]

    Va rog, precizati mai apasat ca este traducerea unui articol din RIA Novosti. Mai apasat.

    Un astfel de articol poate fi scris si despre T-50/PAK-FA comparandul cu F-22 sau F-35! Este un articol de reclama a industriei RUSESTI !

    Rusii sunt cu 20-30 de ani in urma vestului in ce priveste radar, motoare de avion si avionica. Poate pentru altele sunt doar cu 10 ani in urma. Dar nici cei din vest (US in principal) nu stau pe loc.


    Cat despre materiale care sa absoarba radiatia radar, cand se vorbeste despre observabilitate redusa (stealth cum scriu ziaristii), se spune ca aceasta este data de, in original, "shape, shape, shape and materials". Prin F-35, US este la generatia a 5-a de 'strealth' (U2/SR-81, F-117, B-2, F-22).


    Cum articolul rusesc nu spune, generatia a 5-a de aviatie inseamna:
    - observabilitate redusa in toate spectrele (radar, IR, EM) chiar si armat;
    - LPIR Radar cu probabilitate de interceptie mica, adica emite in acest mod;
    - performante aeriene mari, aici intra motoare dar si manevrabilitate la altitudine;
    - avionica avansata, pilotul nu mai este operator de sisteme ci manager de sisteme;
    - calculatoare integrate si comunicatii care sa duca la un avion 'net centric' si care sa obtina 'situation awarness'.


    Va rog, articolul face reclama la rusi, reclama falsa!


    P.S. F-22 comunica doar cu alt F-22, deci nu este net centric. Inca.
    • +4 (6 voturi)    
      Nu chiar corect (Vineri, 31 decembrie 2010, 5:02)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Ivan

      U-2 nu este considerat ca fiind stealth. Nu are absolut nici o trasatura de avion stealth. Prima generatie de avioane stealth este SR-71 Blackbird. A doua este F-117, a treia este bombardierul strategic B-2 si a PATRA, este F-22. Care, n opinia mea, ar fi trebuit sa piarda in fata lui YF-23, care era mult mai capabil, dar asta e. Industria de achizitionare de armament in SUA nu este decat o afacere... Dar ideea principala era ca U-2 nu este si nu a fost niciodata considerat stealth. Asta inseamna ca avionul este un avion de vanatoare de generatia a 5-a, dar un avion stealth de gen a 4-a. Ma rog, la americani e de gen a 4-a. La chinezi si rusi stealth-ul e de gen 1.
      • -1 (3 voturi)    
        Prin F-35, US este la gen. 5-a ... (Vineri, 31 decembrie 2010, 11:34)

        Ivan [anonim] i-a raspuns lui Dan

        Prin F-35, US este la generatia a 5-a de 'strealth' (U2/SR-81, F-117, B-2, F-22).
        Adica:
        1. U2/SR-71
        2. F-117
        3. B-2
        4. F-22
        5. F-35

        Pentru a se numi o noua generatie, intre fiecare exista diferente majore si de realizare / materiale si de intretinere in exploatare.

        Din ce am citit si U2 este considerat ca fiind in prima gen. alaturi de SR-71.
        • +3 (5 voturi)    
          mai pune mana si ceteste.... (Vineri, 31 decembrie 2010, 14:10)

          capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui Ivan

          teoria microobservabilitatii sau invizibilitatea radar a aparut pt ca un cercetator rus, pe nume Ufimtev, a publicat pt. toti curiosii de pe glob un model matematic privind calculul suprafetelor de reflexie radar inca din anii `60....,
          U2 a fost proiectat inainte de anii `60 spre deosebire de SR 71,
          mai multe informatii publice gasesti aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Pyotr_Ufimtsev;

          asa ca nu te baza asa de mult pe ce zic frarierii pe forumuri legat de superificienta aparatelor americane de lupta in fata celor rusesti - poate esti si tu unul din fanii ideii presedintelui republicii de a cumpara junk`uri f16 A/B de 30 de ani, cu celula imabtrinata total, in locul unor avioane gripen noi;

          asa ca, la lectia privitoare la istoria tehnologiei stealth ai nota 2;

          rusii nu au fost niciodata slabi in radare, manevrabilitate si in puterea sistemelor de propulsie - defectul avioanelor rusesti de lupta a fost resursa redusa de viata a motorului.....

          legat de radaru` aparatului B2 Spirit, daca o sa pui un pic mana pe carte o sa aflii ca seamana ca principiu de functionare cu radarul de pe Mig 30/31;

          de unde ai scos povestea cu F35 generatia a 5 -a iar F 22 generatia a 4-a: pt. cultura ta generala F22 este un avion de departe superior lui F35; sau crezi ca americani sau tembelit de tot si vand la totri fraierii f 35 iar ei pastreaza un avion f 22 mai slab;

          F 22 inlocuieste F 15 - aparat cu rol de superioritate aeriana iar F 35 pe F 16;
          nu are rost sper sa spun ca F 15 este de departe superior lui F 16 - pune mana si citeste datele tehnice, multe facute publice,

          in ceea ce priveste artiicolu` legat de J 20, acesta contine erori de apreciere; nici rusii si nici americanii nu au un astfel de aparat care sa se bazeze pt. manevrabilitate in special pe suprafete canard si cu o astfel de forma a aparatului de zbor (Su 37 are o alta forma a cozii iar F 22 are o alta forma a partii frontale).
          • -2 (4 voturi)    
            Le amesteci si iese ghiveci ... fi mai atent (Vineri, 31 decembrie 2010, 15:19)

            Ivan [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

            Da, rusii au avut un inceput de cercetare in observabilitate redusa teoretica! dar asta nu inseamna inexistenta U2 si SR-71 inainte de acele cercetari teoretice.
            (Vezi ca incurci anii, btw.)

            F-22 este a 4-a generatie de 'steath' fiind un avion de generatia a 5-a, singurul de generatia a 5-a la momentul actual.
            F-35 va fi a 5-a generatie de 'steath', fiind un avion de generatia a 5-a, mai bun ca F-22 la A2G si mai slab ca F-22 la A2A. Mai bun ca net centric, etc, etc.

            Gripen este o jucarie mai mare. Ca raport pret / performanta cel mai bun in gen. 4 este F16, Block 50, etc. etc.

            Daca nu vrei raport pret / performanta si vrei performanta, atunci F-15 este singurul avion care a luptat si nu a fost doborat in lupta. Singurul din istorie.

            Este usor sa generalizezi din povesti despre radarele rusilor. Fapt: sunt cu 20 ani in urma in ce priveste radare.

            Daca esti atenti la comentarii ai vedea ca ai scris si gresit si fara rost.
            • 0 (0 voturi)    
              kkk (Sâmbătă, 1 ianuarie 2011, 1:36)

              nnnnn [anonim] i-a raspuns lui Ivan

              sunt de acord cu capu' satului....
          • -1 (1 vot)    
            Cu 'l' la stealth, desigur, sorry, typo (Vineri, 31 decembrie 2010, 16:48)

            Ivan [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

            .
        • +1 (3 voturi)    
          Hmm... (Vineri, 31 decembrie 2010, 18:57)

          Dan [anonim] i-a raspuns lui Ivan

          Trimite-mi si mie vreun link in care spune ca U-2 este considerat ca fiind stealth. SR-71 avea trasaturi de avion stealth si este considerat prima gen de stealth dar U-2 nu avea absolut nici una. Era doar facut sa zboare la altitudini foarte mari.
          • 0 (0 voturi)    
            Prima gen., nu primele stealth. F-117 este primul. (Sâmbătă, 1 ianuarie 2011, 21:41)

            Ivan [anonim] i-a raspuns lui Dan

            Mda ...
            Nici U-2 si nici SR-71 nu au fost stealth. Ele fac parte din prima generatie de stealth avand elemente, fiind incercari de stealth!

            Nimeni nu pretinde ca (U-2/SR-71) au fost stealth - observabiltate redusa - ... nu au fost 100% dar au existat ca si incercare de reducere a observabilitatii.

            "... This prompted U.S. radar and aircraft experts to evaluate a number of ways to reduce the radar signature of the airplane. Because the U-2's shape was already established, they focused on adding things to the airplane that would absorb or scatter the radar energy that reached the plane. These included a fine wire mesh that was molded over the plane and covered with a paint that contained iron, and wires strung from the nose to the tail. However, none of these efforts reduced the airplane's radar signature very much, some of them significantly reduced its performance, and all were abandoned.
            ..."
            Din:
            http://www.centennialofflight.gov/essay/Evolution_of_Technology/Stealth_aircraft/Tech31.htm
    • -1 (1 vot)    
      China poate sa ia din piata Rusiei! (Vineri, 31 decembrie 2010, 11:37)

      John [anonim] i-a raspuns lui Ivan

      China poate sa ia din piata de export armament a Rusiei! Oricum Rusia pierde din vanzarile de armament catre China.

      De aceea a fost scris in acel fel articolul din RIA Novosti.
    • +1 (1 vot)    
      KKK (Sâmbătă, 1 ianuarie 2011, 1:31)

      NNNNN [anonim] i-a raspuns lui Ivan

      Rusii sunt cu 20-30 de ani in urma vestului in ce priveste radar, motoare de avion si avionica. Poate pentru altele sunt doar cu 10 ani in urma. Dar nici cei din vest (US in principal) nu stau pe loc.

      POATE INAINTE...
  • +8 (12 voturi)    
    China (Joi, 30 decembrie 2010, 22:53)

    moucha [anonim]

    Tocmai a interzis Skype sau orice alt serviciu VoIP care nu este controlat de stat. O tara, un sistem.
  • -7 (17 voturi)    
    despre china si rusia (Joi, 30 decembrie 2010, 23:08)

    vp [anonim]

    hm
    rusii sint totp of the top in aero si spatiu
    cel care zice ca rusii sint in urma greseste profund
    anii 96 americanii au fost invitati prin siberia
    intr/un hangar au gasit prafuite niste motoare prafuite de vreo 20 de ani
    motoare cu ardere circulara
    le/au pus pe allas
    au pornit la prima cheie si au fost mai puternice de vreo 20 de ori decit cele americanbe
    ati auzit de an 24/100 se inchiriaza de la ucrainieni de catre americani pentru special lifts
    oare dece?
    si ultima statistica
    avioane pierdute din eroare tehnica la rusi......7%
    eroare tehnica la americani ??????
    45%
    wow
    tin cu rusii!!!!!!!
    dar am treaba cu americanii
    • +5 (15 voturi)    
      povesti si mituri despre rusi.... (Joi, 30 decembrie 2010, 23:57)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui vp

      astfel de istorisiri le intalnesti la tot pasul intro tara cu o puternica educatie comunista - brainwash-ul rusesc dispare greu.... eu zic sa te uiti in jurul tau si sa-mi spui un singur aparat sau tehnologie ruseasca care ti-e la indemana , pe care poti sa o identifici doar uitandu-te in jur.... poate daca esti nostalgic mai ai un ceasa Pobeda dar nici asta nu ar fi rusesc la origini.... poate telefonu? nu ? daca ai ultima fitza e american...rusii nu stiu sa faca deastea....PC-ul sau notebookul depe care scrii? nope nici asta tot american o fi sau japonez....sistem de operare de pe comp ? rusesc cumva? nope....uita-te pe strada - vreo masina ruseasca niet - prin aeroporturi doar Boeinguri si Airbusuri fac legea...Antonov sunt pentru africani si saraci cum inca mai gasesti si pe la noi.... televizoare?internet ? procesoare ?
      Rusia e o tara condusa de niste oligarhi betivi din 90 incoace..... toti oamenii de stiinta geniali din rusia viseaza sa studieze si sa lucreze in cercetare in America.....
      De la balade populare si pana la realitate este un pas mic - doar trebuie sa deschizi ochii si sa privesti in jurul tau ....rusul face cea mai buna vodca de pe planeta si cam atat......
      • +1 (3 voturi)    
        Nu stiu daca e chiar asa (Vineri, 31 decembrie 2010, 0:38)

        muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui dadan

        Nu beau aproape niciodata vodca dar am baut niste vodca adusa de un amic ucrainian si era total diferita de ce se gaseste prin barurile romanesti.
        Asa ca nu stiu daca vodca ruseasca e chiar cea mai buna din lume...
      • -4 (14 voturi)    
        ce au facut rusii(raspuns la cei ce nu stiu) (Vineri, 31 decembrie 2010, 0:44)

        vp [anonim] i-a raspuns lui dadan

        din curiozitate ati auzit de iss
        daca v/as spune ca 75% este proiectat de rusi ati vrede?
        si ca rusii sint platiti de americani sa construiasca iss/ul si sa/l care si sa/l instaleze pe orbita
        oare cind a fost sa salveze cosmonautii oare cine i/au salvat?
        de ce rusii aterizeaza din cosmos pe baiconur de cind lumea si pamintul si americanii au aselenizat ,care operatiune o fi mai plina de inventivitate si o necesita mai mult creier?
        dar de buran ati auzit ca era cu 20 de ani inainte de discoveriy construita?
        oare de ce stiu astea?
        si pentru cel ce zice una alta de turnatori si alte minuni comuniste
        oare ai trait doar in ro?
        cu certitudine
        eu de 21 traiesc aiurea si cred ca stiu cita turnatorie este in alte parti
        si eu credeam despre rusi bazaconii ,am inceput sa/i apreciez tocmai aici unde sint si lucrez in aviatie
        • -1 (11 voturi)    
          ISS (Vineri, 31 decembrie 2010, 0:55)

          ampersand [anonim] i-a raspuns lui vp

          Nu de mult, anul ăsta, Soiuz-ul sovietic parcă a ratat andocarea la ISS, nu? Şi s-a mai învârtit un pic la o distanţă respectuoasă dup-aia.
        • 0 (10 voturi)    
          tavarisci, sa nu ne ambalam (Vineri, 31 decembrie 2010, 1:53)

          fatmanx [utilizator] i-a raspuns lui vp

          http://en.wikipedia.org/wiki/Buran_(spacecraft)
          citez:
          Like its American _progenitor_, the Buran, when in transit from its landing sites back to the launch complex...
          Io inteleg ca ti-s dragi vajnicii prieteni de la rasarit, dar sa nu ne c_a_c_a_m in ea de realitate tovarase!
    • +2 (12 voturi)    
      Cam asa e (Vineri, 31 decembrie 2010, 0:06)

      Solaris [anonim] i-a raspuns lui vp

      Pe tot timpul razboiului rece s-a vorbit de superioritatea americana in materie de avioane, insa americanii au constatat ca nu e chiar asa dupa anii 90. Au avut ocazia sa vada si sa testeze avioane rusesti care i-au cam lasat cu un gust amar. Credeau ca rusii sunt niste inapoiati si au constatat ca nu e asa, au ce invata de la ei. Rusii nu au fost atit de avansati in electronica, insa in ceea ce priveste motoarele si design-ul in general nu aveau de ce sa le fie rusine. Ivan de mai sus este un naiv daca isi inchipuie ca americanii au o superioritate neta fata de rusi. Poti sa ai citi bani vrei, insa mai e nevoie si de experienta, creier, de o scoala. Pe care atit rusii cit si americanii o au. Chinezii in schimb, oricit de maestri la copiat ar fi, mai au pina departe.
      • -3 (13 voturi)    
        despre rusi (Vineri, 31 decembrie 2010, 1:11)

        vp [anonim] i-a raspuns lui Solaris

        bai cei invatati la oxford si mai stiu eu unde
        voi de sikorsky ati auzit
        sau de huey?
        sikorsky daca nu fugea din rusia cu planurile americanii nu aveau elicoptere
        (ce dracu or fi alea)oare care/s cele mai puternice elcoptere din lume<?alea de cara containere si instaleaza prin apalache stilpi de inalta tensiune?oare de ce dzeu am asa de multe intrebari in cap despre rusi?
        oare in 72 de unde a defectat(termen american nu romanesc)un avion care a aterizat la tokyo si nici dracu nu l/a localizat chiar daca era in capatul pistei
        oare sr71 de cine a fost doborit? si cu ce?
        oare in koreea cu ce i/au terminat pe americani?
        da de aleea rachetelor ati auzit in ,,nam,,cine ce zicea de radare si materiale compozite(fiber glass)sa ma spun??????
        ati amutit?
        cititi baieti cititi ca poate va ramine ceva
        sa ne gindim care avion a fost cel mai bun pina la sf anilor 50 inceputul lui 60
        solka?
        o fi fost vodka?
        da oare cit a contribuit katiusa,dar cum de ricosau obuzele pe blindajul lui t40 si pantzerele erau drepte la turela si erau perforate de t40
        dar oare de ce dracu kalasnikov s/a facut in 65 de milioane de ex(cea mai fabricata arma din istorie)
        oare de ce colegii mei care au fost in nam imi spuneau ca daca nu isi faceau rost de un akm nu supravietuiau mai mult da 12 zile cu m16,oare de ce nu se blokeaza akm/ul
        la dracu oare grecii(membrii nato?)au cumparat tancuri de la rusi(anul trecut)oare de ce pilotii americani care au zburat pe miguri au zis ca sint un fel de jaguaruri?
        oare de ce cad ale noastre?oare de ce le/au modernizat israelienii?
        oare au cipuri in ele?
        prea multi de ,,oare de ce,,?
        va ginditi voi
        cine a inventat turela rotunjita si bombata?
        • 0 (8 voturi)    
          mai documenteaza-te (Vineri, 31 decembrie 2010, 4:09)

          iespertu' [anonim] i-a raspuns lui vp

          Biet filorus, poate ca ar trebui sa te intorci la scoala (aia din anii 50, facuta dupa manualele sovietice, au expirat.
          Deci:
          Sikorsky a plecat din Rusia in 1919 (era cam tarist si nu-i placeau bolsevicii. abia in 1939 (adica dupa douazeci de ani, a facut primul elicopter - dupa planuri concepute si realizate in USA.
          Rusii ar fi vrut sa doboare un SR71 Blackbird, dar n-au reusit (in 1960) sa doaboare decat un U2. Au facut-o cu o racheta, pentru ca nimeni nu se astepta sa o aiba.
          In Coreea n-au terminat niciun fel de americani, s-au infruntat in primul rand cu trupele ONU, in al doilea rand au iesit destul de sifonati, dar au dovedit ca au un avion bun Mig15, care au fost facute insa zdrente de americanele F80 Sabre.
          T40 erau niste amarate de tanchete, strabunele TAB-urilor din anii 50, care puteau strapunge "blindajul" unui autobuz. T34 erau bune - cele mai bune tancuri din WW2. Alaturi de kalasnikov, sunt cele mai bune arme rusesti. Katiusa era una dintre multele arme reactive folosite de mai toate armatele, aveau aceleasi performante, dar erau multe... multe de tot. Restul e gargara si informatii intelese pe jumatate, din documentarele de pe Discovery.
          • +1 (5 voturi)    
            Hmmm (Vineri, 31 decembrie 2010, 12:48)

            MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui iespertu'

            "In Coreea n-au terminat niciun fel de americani, s-au infruntat in primul rand cu trupele ONU"
            Aici aiurezi fara limita....ar fi timpul sa te mai maturizezi.
            Despre ce trupe "ONU" visezi in Coreea?!Din ce tari erau formate acele trupe "onu"?
            • -2 (4 voturi)    
              lamuriri intru maturizare (Vineri, 31 decembrie 2010, 22:07)

              iespertu' [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

              Ce-ar fi sa te documentezi tu, urechistule? razboiul din Coreea a fost, din punctul de vedere al comunitatii internationale, o "operatiune politieneasca a ONU": The Korean War (1950–armistice, 1953) was a military conflict between the Republic of Korea, supported by the United Nations, and the Democratic People's Republic of Korea, which was supported by People's Republic of China (PRC), with military material aid from the Soviet Union". Rezolutia nr. 82 din 25 iunie 1950 a Consiliului de Securitate al ONU a fost dinamitata de votul URSS si al CHINEI. Rezolutia nr. 83 a recomandat acordarea de asistenta militara republicii Korea in urma invaziei nordului. Trupele ONU au inclus (de partea republicii Coreea): Marea Britanie, Australia, belgia, Canada, Etiopia, Franta, Grecia, Luxemburg, Olanda, Noua Zeelanda, Filipine, Africa de sud, Thailanda, Turcia si USA - trupe combatante - si servicii medicale asigurate de Norvegia, Suedia, danemarca, italia si India. Comanda a fost americana si comandantul suprem a fost generalul Douglas Mc Arthur. De partea nordistilor au participat cu combatanti China si URSS iar partea medicala a mai fost sustinuta de Cehoslovacia, Polonia, Bulgaria si... si... ROMANIAAAA!... Tatic, sunt destul de matur ca sa n-am nevoie de sfaturile tale, chiar daca m-am nascut cativa ani dupa evenimente - si mai am si ceva scoala (basca faptul ca nu cred ca orice pasarica propagandistica se mananca). Spor la invatatura!
        • +2 (8 voturi)    
          prostii (Vineri, 31 decembrie 2010, 5:02)

          avladimir [utilizator] i-a raspuns lui vp

          Nici nu știi ce vorbești, nu poţi să compari rușii cu americanii pentru că rușii au pierdut războiul. Ca și nemții, au avut tehnica de luptă dar au pierdut. La ce le-a folosit?
          Cât de spre MIG-ul 25 care a ajuns în Japonia, află că a fost detectat.
          Nu a fost detectat avionul chinezesc care a fugit în URSS la 25 august 1990 :)
          Ah, nu că sunt eu un mare fan al americanilor, da' rușii nu au dat jos SR71 ci un U2.
        • +2 (8 voturi)    
          . (Vineri, 31 decembrie 2010, 5:13)

          radukku [utilizator] i-a raspuns lui vp

          Omu', tu ce nu intelegi? Rusii au creier, nimeni nu contesta asta. Nu poti sa spui ca-s idioti ignoranti, au geniile lor. Dar nu sunt dezvoltati, uita-te la indicele lor de dezvoltare umana, e clar sub Romania, e chiar mai slab decat al Albaniei sau al Mexicului. Au probleme interne mari cu republicile musulmane, au probleme uriase de ordin social. Noi ne temeam de pandemie de gripa, dar la ei e pandemie de alcoolism. Nu ai cum sa negi asta. Eu vad Rusia ca pe un batran putin cam fanfaron si nostalgic care crede ca inca mai e in stare de multe si refuza sa se uite in oglinda, sa inteleaga ca i-ar sta mai bine in ipostaza batranului intelept decat in cea de mare smecher.
          Esti patriot in Rusia DIN PREZENT si esti geniu? Risti sa mori singur, in coma alcoolica (eventual ciroza), la 40 de ani, intr-o garsoniera din ghetourile Moscovei. Esti american si esti geniu? "Risti" ca de pe bancile facultatii sa te ia cu asalt vreo 5-6 companii de renume mondial, plus partidele politice, guvernul, NASA si armata SUA.
          Degeaba ai creier daca n-ai resurse. De exemplu, sa zicem ca din greseala ajungi in epoca de piatra cu masina timpului. Ei bine, incearca sa construiesti un motor de masina. Chiar daca stii absolut totul despre constructia lui, nu vei putea sa il construiesti. N-ai piesele, n-ai metal, n-ai nimic. La fel si acum. Esti geniu si n-ai resurse? Atunci nu mai ai nimic, esti un nimeni. Rusia se poate mandri doar cu ce a avut in trecut cand mai promovau valorile.
      • -1 (1 vot)    
        razboiul aerian (Vineri, 31 decembrie 2010, 11:12)

        naiv [anonim] i-a raspuns lui Solaris

        e cu totul altceva decat o intrecere intre aparate pe cer (fie si numai daca vorbim de alimentarea in aer). Cum zicea Arghezi (parafrafaza): nu e destul sa ai scule....
      • 0 (2 voturi)    
        US au avut superioritate, inca mai au ... (Vineri, 31 decembrie 2010, 11:53)

        Ivan [anonim] i-a raspuns lui Solaris

        Nu compara caracteristici ale unui avion cu altul, ci compara sisteme!
        Stii cat de mult pot sa zboare aparatele rusesti? Cat de des trebuie sa le schimbe motoare? Ce resursa de zbor au avioanele, in mii ore?

        Stiau ca rusii nu sunt inapoiati, din contra, s-au mirat ce fiare vechie au avut!

        Nu va mai luati dupa demonstratii acrobatice si viteze maxime. Este foarte comun sa generalizezi dupa cateva caracteristici. Un Mig-25 zbura el foarte repede dar dupa 25-30 minute de zbor la viteza maxima nu mai avea motor, acesta, motorul, trebuia schimbat! Ce faci ca si comandant cand ai de indeplinit misiuni si jumatate din escadrila nu poate sa zboare din cauze tehnice? Ce faci? Uite exemplul Indiei, cand au probleme cu motoarele de pe Su-27 trebuie sa le trimita in Rusia, cu ce zbori in acest caz? O solutie este sa pui decolarea avioanelor la 60 secunde interval in loc de 25-30 secunde. Dar asta nu rezolva MTBF motoarelor ...

        Nu tot ce zboara se si maninca. Daca face acrobatii si are viteza cea mai mare asta nu inseamna ca sistemul din care face parte este chiar asa de potent!

        Comparatiile se fac intre sisteme cu tot ce intra in ele, nu intre caracteristici de avion.
    • +7 (17 voturi)    
      Sindromul Stockholm (Vineri, 31 decembrie 2010, 0:08)

      muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui vp

      Normal ca tii cu rusii, doar au rupt tara in doua si apoi au impus un sistem in care mediocritatea, pupincurismul si josnicia erau considerate calitati indispensabile.
      Erau vremuri bune pentru cei ca tine, erati sefi, brigadieri, bucatari, soferi la partid... viata nenicule.
      • -2 (6 voturi)    
        Hmmm (Vineri, 31 decembrie 2010, 12:51)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        "un sistem in care mediocritatea, pupincurismul si josnicia erau considerate calitati indispensabile."
        Eu cred ca tu vorbesti de sistemul de acum din Romania...
        • 0 (2 voturi)    
          nu, pentru ca sistemul ala (Vineri, 31 decembrie 2010, 21:01)

          WolfyTM [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

          a ucis elitele. Dar acesta a ucis si mediocritatea. Ce ramane? Pai uita-te pe geam si ingrozeste-te.
    • +1 (9 voturi)    
      pai (Vineri, 31 decembrie 2010, 2:00)

      pai [anonim] i-a raspuns lui vp

      pai daca nu aveau combustibil sa zboare cu ele si le tineau la sol, normal ca au picat numai 7% din avioane. probabil ca doar 7% au zburat, de altfel.

      unde sunt povestile bazaconii cu laserul romanesc de le-a oprit tancurile pe prut rusilor? bine ca au venit cu tancurile, ca daca veneau cu avioanele alea de care zici tu... praful se alegea de noi, nu?

      americanii iau an-24 (daca iau) de la rusi pentru ca e pacat sa nu profite de niste rupti in fund care fac treaba ieftina (daca le ghioraie matele de foame...)
      • -2 (10 voturi)    
        pai (Vineri, 31 decembrie 2010, 2:56)

        vp [anonim] i-a raspuns lui pai

        hmmmmmmmmm
        esti asa de tare ca nu intelegi cit de mare exportator este rusia de combustibili
        la dracu.......ai auzit ca ei cam detin cca 60% din rezerva mondiala de hidrocarburi
        deci,,n/au combustibil sa zboare,,buna replica
        ref an24/100 nu la iau le inchiriaza de la ucrainieni sa care cite 20/25 de motoare de la rr sau ge sau p& w(un motor cca 7 tone
        aterizeaza pe coata de west la seattle
        descarca la everett si pleaca
        si tot rusii au si cel mai mare avion cargo militar ,mai mare decit constellation(recunoscut de americani),cit de destepti au fost romanii de au cumparatc130 conceptia anilor 60cit de destept este base care/si trage spaga sa cumpere avioane uzate de la evreica altfel nu/si poate trage spaga de la americani(se pedepseste daca se da comision confidential)oare nu era mai avantajos avionul european,nou?
        cele pe care ni le vinde israelul sint din parcarea din arizona a boeingului
        le incarca in vapor le descarca la haiffa le platesc israelienii la sua si apoi romanii le platesc in israel cu parandarat base
        ti se pare un piculet logic din ce spun?
        ai auzit ca rusia/i singura tara care poate face economie cu usile inchise?
        SINGURA DIN LUME
        ce sa/ti mai dau de citit?
        • 0 (6 voturi)    
          dar (Vineri, 31 decembrie 2010, 6:25)

          tvee [anonim] i-a raspuns lui vp

          in superman crezi?
          macar in mos gerila ca tot ne-a vizitat de curind.
        • +1 (5 voturi)    
          Donatie (Vineri, 31 decembrie 2010, 9:33)

          Hepcal Vasile [anonim] i-a raspuns lui vp

          Avioanele de trasport C130 au fost donatie din partea armatei americane ,romanii cumpara Spartan ,fabricat in Italia ,avand la baza modelul american , De ce ?-pentru ca cei care se ocupa cu inzestrarea armatei sunt de parere ca este modelul de avion de transport care corespunde cel mai bine nevoilor armatei romane.
          • +1 (5 voturi)    
            Hmmm (Vineri, 31 decembrie 2010, 12:57)

            MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Hepcal Vasile

            "Aparatul C-130 Hercules este un aparat solid şi eficace, care îşi îndeplineşte cu succes misiunile în forţe aeriene din întreaga lume şi chiar în rândul unor companii civile de transport de mărfuri. Forţele Aeriene Române au primit cu titlu gratuit de la Garda de Coastă a S.U.A. patru aeronave C-130B Hercules, în anul 1996. Un avion C-130 Hercules, varianta H a fost livrat Forţelor Aeriene Române în 2004. Acesta a fost afluit încă din iulie 2004 la sediul firmei Lockheed Martin din Greenville – S.U.A. cu scopul de a fi modernizat şi reparat capital, pentru ca în data de 12 februarie 2007 să intre în exploatarea Bazei 90 Transport Aerian."

            A fost "donatie" dar cu obligativitatea de a plati modernizarea si reparatiile!!
            Adica(pe intelesul tau)iti fac cadou o masina veche(stricata si depasita)dar te oblig sa platesti reparatiile si modernizarea la ATELIERELE MELE!
            Mersi de asa "donatie"...
    • +4 (6 voturi)    
      Armament rusesc (Vineri, 31 decembrie 2010, 9:03)

      Hepcal Vasile [anonim] i-a raspuns lui vp

      :)
      fiabilitatea armamentului rusesc este data de solutiile simple adoptate, simplitatea unui proiect determina pretul mic al respectivului produs , pretul mic ,creeaza posibilitatea fabricarii in numar mare.In vreme ce in occident ,soldatul este privit ca o ,investitie' si este doatat cu sisteme de armament care sa-i asigure superioritatea in lupta ,adica sansa de a ramane in viata la finalul misiunii , in tari mai putin dezvoltate ,soldatul este ,o materie prima' disponibila din abundenta .Va sugerez sa analizati una din marile batalii din cel de-al doilea razboi mondial ,castigate de rusii si sa comparati numarul de victime inregistrate de abele tabere combatante si pretul tehnicii militare pierdute in batalie ,este posibil sa aveti o surpriza si sa constatati ca ,stralucita' victorie prezinta toate caracteristicile unei infrageri.
      • +1 (3 voturi)    
        Imi aduce aminte ... (Vineri, 31 decembrie 2010, 14:54)

        a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui Hepcal Vasile

        Am citit o data o afirmatie facuta despre al doilea razboi mondial facuta am impresia chiar de un rus.
        Rusii au castigat bataliile inecandu-i pe inamici in sangele luptatorilor rusii.
    • +1 (7 voturi)    
      Povesti de Anul Nou 2011 (Vineri, 31 decembrie 2010, 9:58)

      xian [utilizator] i-a raspuns lui vp

      Documenteaza-te cam care au fost rezultatele luptelor aeriene dintre Siria si Israel purtate intre MIG-uri si 'demodatul' F-16
      • -1 (3 voturi)    
        aviatie (Vineri, 31 decembrie 2010, 11:42)

        danarad [anonim] i-a raspuns lui xian

        in razboiul de 7 zile evreii au pierdut o treime din aviatie (asta se spunea intr-un documentar de spre secretele acelui razboi, de aceea a si tinut asa putin, evreii riscau sa-si piarda toata aviatia) , iar americanii s-au chinuit cam mult pina ce avioanele lor au putut executa celebra pozitie COBRA, pe care rusii o executau cu SUHOI..
        • 0 (2 voturi)    
          vezi ca este exact invers (Vineri, 31 decembrie 2010, 12:42)

          iorgu [utilizator] i-a raspuns lui danarad

          egipteni au pierdut toate avioanele la sol
        • +1 (3 voturi)    
          Haide! (Vineri, 31 decembrie 2010, 14:04)

          Carpathian Hunter [anonim] i-a raspuns lui danarad

          Mazel tov! Ala rezbelu' de la '67 s-a terminat in 6 zile. Daca tinea 7 zile (cum zici tu) IDF intra la Cairo (si la Amman) in pas de defilare. Cu aviatiunea....scuze, te contrazic. Rezbelu' s-a terminat asa repede pentru ca IDF a avut superioritate aeriana absoluta dupa prima zi...cum zice cineva mai sus....Egiptul a pierdut totul la sol....si avioanele si aeroporturile. Dupa aia Blitzkrieg si gata. Shalom!
        • +1 (1 vot)    
          oboseala mare (Sâmbătă, 1 ianuarie 2011, 2:50)

          Dog Fight [anonim] i-a raspuns lui danarad

          Nu stiu la ce-ti folosesc tampeniile astea de "cobre" cand inamicul iti trimite o racheta hipersonica autoghidata de la 120 km. Astea-s pentru impresionat publicul la showuri aviatice, nu in lupta reala. Timpul "dog-fight-urilor" clasice a cam trecut de pe vremea razboiului din Vietnam. Acum, un F22 poate descoperi, urmari si identifica zeci de tinte simultan si poate ataca aproape in aceeasi fractiune de secunda pana la 6 tinte (alese de computer) de la distante intre 40 si 120km. In principiu, un singur aparat poate anihila o intreaga escadrila iar victimele nici nu stiu ce le-a doborat. "Noroc" ca F22 este atat de scump incat nu s-au fabricat decat cateva zeci de bucati si s-a trecut la varianta economica, F35, care nu e nici el deloc de lepadat. Rusii au ingineri exceptionali, proiectanti de geniu, dar sufera la capitolulele executie, materiale performante si bani. dar chiar si asa, sunt cu douazeci-treizeci de ani in fata chinezilor, oricat de voios ar dudui economia lor. Este diferenta dintre premiantul clasei si ala de copiaza in ultima banca.
        • +1 (1 vot)    
          de ce nu puneti mana sa cititi? (Sâmbătă, 1 ianuarie 2011, 3:11)

          saptamana de sase zile [anonim] i-a raspuns lui danarad

          In primul rand, ca este razboiul de 6 zile (daca erau 7, probabil ca israelienii ocupau si Damascul si Cairo). Apoi, cele 10 (zece) tari arabe care au avut inconstioenta sa creada ca vor spulbera o tarisoara cat curtea din spate a palatului prezidential din Damasc (ironie) aveau mai ales MIG-uri (17, 19, 21) si alte cateva modele rusesti plus Hawker Hunter (britanic) iar israelienii doar avioane frantuzesti Dassault - Mirage, Mystere si Ouragan. Israelienii au pierdut 46 de avioane (!) iar coalitia araba cel putin 452 (!!!!!). Cu alte cuvinte, raportul pierderilor a fost complet altul, oricat de mult te-ar intrista. Daca adaugi si pierderile trupelor terestre (sub 1000 de morti, cam 4500 de raniti si 15 prizonieri ai israelienilor fata de 23.000 de morti, 5500 de prizonieri si sute de tancuri distruse ale coalitiei, basca pierderile teritoriale si umilinta in fata intregii lumi) ai tabloul complet.
        • +1 (1 vot)    
          statistica seaca (Sâmbătă, 1 ianuarie 2011, 3:31)

          obiectiv [anonim] i-a raspuns lui danarad

          In razboiul de 6 zile (!) israelul a pierdut 46 de aparate din 300 iar arabii 450 din 950 (15% fata de 50%). cauza? Superioritatea aeriana absoluta, care a dus si la pierderile uriase de tancuri si personal ale coalitiei arabe. A trecut vremea cand istoria se scria in cabinetele CC al PCR.
        • 0 (0 voturi)    
          raspuns (Duminică, 2 ianuarie 2011, 10:45)

          eugen [anonim] i-a raspuns lui danarad

          o mica precizare in timpul razboiului de Yom Kippur inceput la 6 octombrie 1973 statul Israel a pierdut cum zici o treime din aviatie , razboiul de 7 zile a fost in 1967
    • -1 (3 voturi)    
      esti sigur?? (Vineri, 31 decembrie 2010, 17:16)

      victoras [anonim] i-a raspuns lui vp

      esti un naiv manipulat, nu prea le ai cu realitatea..au declarat 7%, dar efectiv au vreo 60% - ei mint in continuare cu nerusinare, cum au fost educati; iar in aeronautica au clacat copilareste, stii povestea cu buranu, si ca au incercat sa minta si acolo, pana le-au demonstrat americanii cu fotografiile prin satelit ca a cazut hangarul peste ei- n-au mai putut sa zica nimic si au lasat-o moarta; iar vis-a-vis de motoarele alea, ai avut curiozitatea sa vezi ce au zis francezii si apoi americanii?? iar o sa ai o deziluzie..si cu aeroliftul de fapt e un 225, si nu se inchiriaza de la ucrainieni, trebuie sa te milogesti de englezi( nu stiai, nu?? -societatea e un joint-venture controlat de englezi- si e UN singur aparat, modificat de briti - ucrainienii nu mai sunt in stare sa mai faca unul) la tine e ca la radio erevan - de fapt nu a castigat ci a pirdut )... la multi ani!
  • -2 (12 voturi)    
    Rusia are tehnologie, China are stifturi (Vineri, 31 decembrie 2010, 2:52)

    Yuly [anonim]

    Am doua radiouri rusesti de 30 de ani, si functioneaza perfect si azi! Un gunoi chinezesc cat tine? o zi? Un LG-Samsung cat? o luna?!
    • 0 (6 voturi)    
      cine stie cunoaste (Vineri, 31 decembrie 2010, 3:44)

      sa vezi ce tehnologie au nemtii [anonim] i-a raspuns lui Yuly

      Eu am unul nemtesc care are saptezeci de ani si care functioneaza impecabil. Dupa ala au fost furate alea doua rusesti pe care incearca sa le fure chinezii. Pst!
      LG- Samsung e sud-coreean si tine ceva mai mult
    • +2 (4 voturi)    
      dar sunt sigur că ştiai (Vineri, 31 decembrie 2010, 12:16)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Yuly

      că televizoare le Rubin,Temp, apărute pe piaţa românească în anii 1960 erau fabricate în URSS pe liniile de asamblare dezafectate de americani şi dăruite ca ajutor dezinteresat URSS, că ceasurile Soiuz, Pljot erau de fapt fostele Anker de la nemţi (pradă de război),că fabrica IAR Braşov a fost luată cu totul de URSS, primind în schimb fabrica Steagul Roşu deh! schim de experienţă! Mai continuăm? Pentuu că lista este mai lungă. PS prin 1980 am avut un VEF de 1,5 kg, care s-a stricat la două luni după achiziţie ! În schimb prindeam Europa Liberă cu un radio cu tranzistori la sfert de mărime, ireproşabil - marfă Made in Japan.
    • 0 (0 voturi)    
      matale (Duminică, 2 ianuarie 2011, 0:39)

      matale [anonim] i-a raspuns lui Yuly

      matale uiti ceva fundamental: ca oferta de produse (si, implicit, caracteristicile lor tehnice) se adapteaza cererii pietei. pe vremea matale o fi fost rentabil (ma rog, pseudo-rentabilitatea comunista) sa se fabrice lucruri care sa tina 30 de ani. azi nu mai este rentabil asta.

      cum te-ai simti sa apari pe strada cu un telefon mobil din prima generatie, care cantarea 3 kg? a, s-a uzat moral... pai si daca uzura morala este de 2-3 ani, atunci de ce sa risipesti resurse construind un produs care sa reziste 30 de ani (din care 27 de ani ca exponat in muzeu)? mai bine economisesti respectivele resurse pentru a scadea pretul de fabricatie (si de vanzare) al produsului.
  • -1 (3 voturi)    
    avion in clasa a cincea (Vineri, 31 decembrie 2010, 3:40)

    Radar [anonim]

    Deci ce am invatat de aici? Faptul ca noutatea (veche) e ca nu e nimic nou. China va face peste 50 de ani un avion fara motor - intre timp au inceput sa-i micsoreze pe chinezi, pana vor obtine unii atat de mici incat vor putea inghesui vreo 2000 in locul cu pricina, ca sa dea la pedale. Materialele - vor fi diverse derivate de hartie (din matase, e adevarat). Partea electronica va consta in mai multe telefoane dual sim, furate dupa telefoanele inteligente din generatia trecuta. Armele vor consta in rachetele cu care isi lanseaza sateliti - dar trebuie sa le micsoreze pana ajung cat un creion... chinezesc. In consecinta, avionul de generatia a cincea va fi unul de generatia a doua, cumparat de la albanezi, dupa ce vor fi casate. Daca liciteaza bine, va putea sa le cumpere pe amandoua.
  • +2 (6 voturi)    
    Iaca... (Vineri, 31 decembrie 2010, 4:48)

    Iorgu [anonim]

    cum ies baitii de la Stefan Ghiorghiu, gata de lupta cu gura. Au ati uita de razboiul de 6 zile in care tehnica URSS a sucombat lamentabil in fata vestului. Faceau rusii spume la botic cum ca arabei sunt puturosi si prosti. Legendele propagandei comunist sunt doar legende, samburii de adevar sunt/au plecat in vest. Bine zicea amicul cu tara condusa de betivi. Iara de marinel nu va mai legati, ca, uite, o ducem binisor fata de... sa zicem, rusi, care asa bogati in resurse cum sunt o duc mai prost ca noi. Acum LA MULTI ANI, si sa traim bine pe mai departe. Nu va mai aruncati de la balconasul Julietei!
  • +3 (7 voturi)    
    ce o fi cu prorusii azi? (Vineri, 31 decembrie 2010, 8:15)

    badger [anonim]

    Nu spun ca rusii nu au merite. Dar nu pot sa nu observ ca cei care tin partea rusilor pe forum trimit cate un text format dintr-o insiruire neintrerupta de cuvinte fara inceput si fara sfarsit, fara virgula, punct, litera mare la inceput de propozitie, cratima, samd. Ca sa nu mai spun de enormitatile istorice sau tehnice debitate:
    "si tot rusii au si cel mai mare avion cargo militar ,mai mare decit constellation(recunoscut de americani)"-care "constellation" frate ca ala era un avion cu motoare cu piston de prin anii '50..poate ai vrut sa spui "Galaxy", "de au cumparatc130[...]nu era mai avantajos avionul european,nou?" - ba s-a cumparat omule, s-a cumparat si C-27 Spartan, daca te referi la A-400M, celalalt avion european de transport sa stii ca atunci cand am luat noi Herculesurile inca nu se taiase penrtu el nici o bucata de tabla, chiar si in ziua de azi e doar prototip si mai are destul pana va intra in serviciu, asta ca sa nu spun ca e mult mai mare si mai scump decat Hercules deci nu e concurent direct. "voi de sikorsky ati auzit, sau de huey?"-ce legatura are una cu alta? "huey"-ala e facut de compania Bell Helicopters, fara nici o legatura cu Sikorsky. Sikorsky care la randul lui nu a furat nici un plan, si-a proiectat toate elicopterele in SUA, 10-15 ani dupa ce a emigrat in america a facut hidroavioane, nu elicoptere. "oare sr71 de cine a fost doborit? si cu ce?" - de nimeni, cu nimic. Nu exista nici o dovada despre vreun SR-71 doborat. Exista in schimb aprox. 2000 de rachete consumate cu intentia asta. Si vezi ca "solka" aia de care spui se chema "sotka" si nu era "cel mai bun avion" ci un prototip de mare viteza ca multe altele in perioada aia.
    Mai frate, voi cu delirul vostru le faceti un deserviciu la rusi.
  • 0 (4 voturi)    
    mig 29 (Vineri, 31 decembrie 2010, 8:20)

    vasile [anonim]

    asa este in 72 un mig 29 a aterizat la tokio,pilotul intr-o engleza perfecta a spus"acoperiti-l"si studiati-l.prima data americanii s-au mirat ca au vazut niste lampi in loc de tranzistori,explicatia tranzistorii emit niste unde suplimentare care pot fi dedectate pe cand lampile nu.rusii au in cap si acum idei care sint departe de americani.
    • +1 (3 voturi)    
      Departe, departe ... (Vineri, 31 decembrie 2010, 12:01)

      Ivan [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Vezi ca F-22 nici nu foloseste radarul ca sa detecteze ce zboara. Cand il foloseste il pune in LPIR, mod pentru care rusii au doar vise, pardon, prototip.

      De la cateva caracteristici si idei se poate generaliza foarte usor. Mai toata lumea asta face, generalizeaza, unii numesc asta gandire. Din pacate sunt multi cu astfel de pseudo gandire.
    • +1 (3 voturi)    
      Viktor Belenko (Vineri, 31 decembrie 2010, 16:45)

      Alt Haizmer [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      Pentru conformitate, trebuie sa precizez ca evenimentul de care pomeniti s-a petrecut in 1976, iar tipul avionului nu era MIG 29, ci MIG-25.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Belenko

      Traducere:

      http://translate.google.com/#en|ro|
    • +1 (1 vot)    
      Fane, esti cu capul (Duminică, 2 ianuarie 2011, 0:35)

      Ady [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Legende urbane. Daca tu detectezi undele unui tranzistor de la cativa km, esti artist frate. E calr ca nu intelegi cam care e puterea emanata de un tranzistor, incearca sa-ti detectezi tu aparatul de radio.
  • -1 (1 vot)    
    va fi cel mai tare (Vineri, 31 decembrie 2010, 8:54)

    mu cin ceay [anonim]

    in parcare.
    watch it, you american dumb asses !
  • +3 (5 voturi)    
    multi specialisti (Vineri, 31 decembrie 2010, 9:00)

    adrcov [utilizator]

    vad comentarii de la multi specialisti pe forum. vin si eu cu ceva completari: f16 e net superior fata de miguri, s-a dovedit in lupte!?.. ce-i drept lupte aeriene cu armate net inferioare si slab antrenate.tancul abrams are un motor de elicopter si astfel e un produs care nu a reusit sa fie exportat niciodata de sua, nici macar aliatiilor traditionali.f 22 e incredibil .. dar e foarte scump si pare mai degraba o legenda americana decat realitate.va aduceti aminte de legenda hummvee?.. si cat de fiabile s-au dovedit in razboaiele adevarate?...in doi ani au devenit istorie.cel mai mare avantaj al sua este mobilitatea si logistica.rusii descopera acum rolul mobilitatii in razboaiele moderne iar chinezii experimenteaza zi de zi arme noi.dar ce ne facem in ziua cand experimentele lor se vor dovedi eficiente?ce ne facem cand china va avea capacitatea de a-si construi portavioane sau nave moderne de desant?
    • +1 (3 voturi)    
      Utilizator cu multe consoane ... (Vineri, 31 decembrie 2010, 12:09)

      Ivan [anonim] i-a raspuns lui adrcov

      HUMMVEE a fost folosit cu succes pentru ce a fost construit. Cand au aparut IED-urile a fost inlocuit cu ceva mai bun.

      Abrams este cel mai bun MBT, de aceea nu a fost vandut altora. Motorul cu reatie are dezavantajul ca produce caldura si afecteaza trupele din spate, rezolvat partial cu un kit.

      F-15, fratele mai mare al F-16 este singurul avion din lume care nu a fost doborat in lupta. Singurul. Da, F-16 a luptat. Tot timpul vor fi si piloti mai slabi antrenati. Asta cu pilotii prosti si slab antrenati sunt de vina si nu armamentul este lozinca ca sa nu-ti scada vanzarile de Mig-uri.

      F-22 este verificat, nu este legenda. De aceea NU se exporta. Nu dai tu bani pentru constructia lui. Nu se vor produce mai mult de 187 bucati, nu este nevoie.

      Da, China are portavioane in constructie. Ce ne facem? Ca si pana acum, ne pastram alianta NATO punct
  • +1 (5 voturi)    
    Chinezii si avioane... (Vineri, 31 decembrie 2010, 9:04)

    prietenul [anonim]

    Daca chinezii o-sa faca avioane ca masinile in numar ff mare, atunci si Cuba o-sa cumpere avioane din china. Problema este ca americani fac un avion (F-22) sa distruga 5 in bataie, dar chinezii o-sa faca 20 de avioane sa distruga un (F-22). Sa vedem in viitor despre avioanele chinezesti!!!!
    • -1 (3 voturi)    
      Sa vedem. (Vineri, 31 decembrie 2010, 12:12)

      Ivan [anonim] i-a raspuns lui prietenul

      Da, 20 de avioane pot sa doboare un F-22 daca il vad. Asa ca mai bine spus F-22 nu face fata la 20 avioane.

      Este o calitate si in cantitate, se stie.
  • -3 (3 voturi)    
    Mai mult realism (Vineri, 31 decembrie 2010, 11:52)

    Carmen [anonim]

    China nu trebuie ignorata, cred ca stiti ca la o aplicatie navala NATO, submarinele chinezesti au iesit la suprafata fara sa fie detectate. A fost o mare palma data tehnicii electronice americane. Nu uitati ca au inca institute de cercetari care au dezansamblat mai toate avioanele performante din lume, pe care leau procurat prin furt, Chinezii nu-s de ignorat. In ce priveste performantele rusesti , suntem naivi, poate din motive subiective si sentimentelor noastre antii , dar rusi au tehnologii ascunse care sunt super performante fata de tehnica americana. Este drept ca in domeniul electronic este posibil sa nu seridice la performantele americane, dar, cine incearca sa-i minimalizeze se inseala amarnic. Rusi au desecretizat unele chestii tehnologice care le-au parut depasite , acest fapt a pus pe ginduri multe tari, au reusit performante la care inca se lucreaza in multe laboratoare si unde nu se ajunsese la rezultate concrete. Cred ca acum se lucreaza la limita maxima a tehnologie , concurenta este intre Rusia , SUA, China. .
    • -1 (1 vot)    
      Hahahahahaha!!!! (Vineri, 31 decembrie 2010, 13:01)

      George [anonim] i-a raspuns lui Carmen

      Tehnologic si dpdv inventiv si creativ chinezii sunt cu cel putin o suta de ani in urma americanilor. Cantitatea nu inseamna calitate. Chiar si in ceea ce priveste numarul de locuitori pe care ii are China... Iar hei-rupismul proletar si propaganda nu tin loc de realitate. Ci de negarea acesteia.
      Pana si cresterea economica a Chinei e facuta din pix, asa cum marturisea un inalt oficial comunist chinez ambasadorului american la Beijing (in acest sens vezi dezvaluirile Wikileaks). Chinezii nu-i vor putea depasi nici macar pe rusi.

      P.S. Nu inteleg ce inseamna a "cincea generatie" in ceea ce priveste aviatica chinezeasca... Cred ca e eroare fundamentala de conceptie. A compara a cincea generatie de avioane chinezesti cu a cincea generatie de avioane de tip stealth americane e de-a dreptul hilara.
      • -1 (1 vot)    
        there's quality in quantity! (Vineri, 31 decembrie 2010, 17:34)

        max [anonim] i-a raspuns lui George

        nu uitati - exista o calitate a cantitatii!

        americanii au castigat razboiul mondial cu abilitatea de productie in masa - de ex. vasele Liberty de transport, prefabricate - au facut asa de multe ca n-au mai putut nemtii sa le atace cu submarinele.

        asa si chinezii, daca isi permit sa faca mai multe fara sa dea faliment, pot deveni periculosi.

        razboaiele au economia la baza - daca nu ai resurse, etc. - nu poti intretine o armata performanta si nu poti castiga niciun razboi.

        China e mai periculoasa decat Rusia in acest moment pentru ca au economie - dar hei, daca i-ar ataca pe vestici ar ramane fara clienti pentru produsele lor si ar imploda.
        • 0 (0 voturi)    
          Fals (Duminică, 2 ianuarie 2011, 0:40)

          Ady [anonim] i-a raspuns lui max

          Nu numarul vaselor de transport a fost o problema pentru submarinele germane, ci adoptarea tacticii convoaielor insotite de distrugatoare. E stupid sa zici erau asa de multe pasari ca nu am putut sa impusc nici una :))
  • 0 (2 voturi)    
    tehnologia comunista (Vineri, 31 decembrie 2010, 12:57)

    gogol [anonim]

    Motivu' pentru care au supravietuit toti inapoiatii astia e ca sunt multi de nu se mai termina. Din 100 de avioane pornesc 75; 49 reusesc sa si decoleze, 32 ajung la inamic, 19 reusesc sa lanseze bombe, din care 4 nimeresc tinta si doar una explodeaza. Nu se mai intoarce nici unu, dar nu-i nimic, mai sunt cateva sute de milioane de prosti sacrificabili cu tot cu rablele lor zburatoare.
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Vineri, 31 decembrie 2010, 12:57)

    gogol [anonim]

    Eu zic sa nu va ingrijorati. Comunismu' e construit pe minciuna, laudarosenie, furt, crima, complicitate si incompetenta. Chiar daca apar sclipiri de geniu ingineresti in sistem, sunt efemere ca scanteia de la bricheta si nu produc efecte mai mari decat o flacarica. Oricum, cand un inginer de-al lor mai are cate o idee buna i se da in cap, ca pericliteaza ierarhia medievala din colectiv.
    S-a vazut si la noi ce lupta grea au dus MIG-urile cu elementele potrivnice: umiditatea relativa, aeru', pista, lumina naturala, intunericu', rugina. Pana sa ajunga la inamic au de dat lupte grele doar sa se puna in miscare.
    Am avut si eu produse rusesti. Toate erau copii dupa altele occidentale mai vechi; erau greoaie si stricacioase, facute din materiale slabe calitativ. Mai proaste erau doar creatiile romanesti, dar nu cu mult.
    De la chinezi, tot ce e bun e proiectat in SUA, Olanda,..., cu CTC dupa rigori occidentale, deci meritul galbejitilor e doar sclavia.
  • 0 (2 voturi)    
    teste pe front (Vineri, 31 decembrie 2010, 14:48)

    Ion [anonim]

    In razboiul din Yugoslavia un F-117 a fost doborat de o racheta ruseasca din anii 1960. Nu subestimati Rusia, nemtii au focut-o si 45 de ani au stat cu cizma ruseasca in gatlej.
    • +1 (3 voturi)    
      Irelevant (Vineri, 31 decembrie 2010, 15:34)

      George [anonim] i-a raspuns lui Ion

      Cu o "floare" (acel F-117 doborat - si nu cu racheta ruseasca "din anii 60" asa cum afirmi matale!!!) nu se face primavara in colhozul rusesc. Cauzele infrangerii Germaniei naziste in cel de-al doilea razboi mondial sunt multiple. ractic Germania a fost invinsa pentru ca s-a intins mai mult decat ii era plapuma si pentru ca a riscat extrem de mult dpdv strategic. Erorile strategice de pe frontul de rasarit i-au costat cu adevarat pe nazisti. Nu "marea" Uniune Sovietica. Stalin era terminat cand germanii ajunsesera la portile Moscovei. Decizia lui hitler ca Moscova sa nu fie atacata a fost o eroare decisiva de strategie. asa cum a fost si asediul Leningradului. Sa fim seriosi! Iar rusii, fara armamentul livrat de catre americani n-ar fi facut mare lucru. Oricum, ce legatura are Rusia in aceasta discutie? Parca fantezismul excentric aviatic chinezesc era subiectul.

      P.S. Vorba adevarata a lui gogol... "Comunismu' e construit pe minciuna, laudarosenie, furt, crima, complicitate si incompetenta." Cat despre "inventivitatea" ruseasca... Iar mai nou cea chinezeasca.... Se raporteaza exclusiv la furt si copiat. Prea putin pe inventica si creatie inginereasca. Mult prea putin pentru a deveni competitivi pe plan tehnologic si stiintific cu SUA.
    • 0 (2 voturi)    
      Dar de ce nu completezi cu restul? (Vineri, 31 decembrie 2010, 17:21)

      Jiji Ciocarlie [anonim] i-a raspuns lui Ion

      De ce nu spui cum s-a intamplat? Un spion yugoslav a transmis datele - ora si traiectoria aprox. asa ca iugoslavii l-au asteptat la cotitura. Acum vine chestia - F117 este prima generatie de stealth, cu un profil aerodinamic jalnic, sacrificat capacitatii de a evita detectia radar. Asa ca las-o balta.
      CUm a spus si altcineva mai devreme, trebuie sa vezi intregul sistem de lupta, nu doar o chestie rupta de fapt din context.
  • -2 (4 voturi)    
    Americanizatilor, atentie!!! (Vineri, 31 decembrie 2010, 15:40)

    Kala [anonim]

    Vad multi infocati in romania asta, si se vede ca parintii, bunicii care asteptau americanii au avut o influenta nefasta asupra lor.
    Inclusiv cu aceasta criza care ne-a bagat in pamant mai rau ca comunismult, tot america e laptele si mierea.
    Sa incepem:
    Pak-Fa adevaratii specialisti in aviatie au dat deja verdictul, e de 2 superior fata de f-22, si e numai in faza de prototip.
    Motoarele actuale ale Suh-35-37 si Mig-35 pot fi utilizate in jur de 6000 ore de zbor pana la revizie ( ceva ce americanii inca nu viseaza)
    Motoarele de pe Mig-31 sunt ceva mai slabe din cauza caracteristicilor foarte diferite pe care avionul le efectueaza.
    Mig-31 cel mai puternic radar din lume, lucreaza in tandem cu alte Mig-uri si antiaeriana de la sol creaza panza de radar peste tot teritoriul rus, imposibil de patruns.
    Suh- 35 detine OLS, lucru pe care americanii inca nu detine tehnologia, isi c-am baga unghia in gat.
    Suh-35 cele mai bune sisteme de aparare a unuit atac aer-aer provenit de la avioane inamice (lucru care se omite cel mai des)
    Suh-35 deja detine o foarte mare reducere a semnalului radar (iarasi lucru omis) de aceea se spune 4++
    Suh-35 Irbis-E 20 kw putere, s-a demonstrat ca bate pana la 600km.
    Suh-35 Rusii chiar traiesc sentimentul Dog-Fight, si ramane cel ami real, chestiunile cu f-22 trag racheta de la 400 km distanta si fug, e de domeniul SF, problema la f-22 e ca are destul de putine arme si dupa ce le utilizeaza ce face???? plus ca f-22 are capacitatea de zbor foarte redusa si nu zboara in orice conditii de vreme.
    Priviti aici, c-am asta se intampla cu f-22:
    http://www.youtube.com/watch?v=yXZtCmA_r84
    S-400, S-500 doboara Stealh ca pe o pasare in zbor, se joaca ca cu avioanele stealth.
    F-22 nu a avut nici o utilizare intr-un conflict.
    SR-71 un avion total inutil, nici o data nu a zburat prin spatiul sovietic (minciuni americane) SR-71 a zburat numai langa granita rusiei, tocmai de aceea nici nu a fost doborat.
  • -1 (3 voturi)    
    domol cu pianu... (Vineri, 31 decembrie 2010, 15:54)

    oldhash [anonim]

    ...că adevărul nu e așa de simplu!
    Două superputeri au mers "cap la cap" juma' de secol, înseamnă că au avut cu ce...
    Rușii nu iau în seamă omul, cum spunea cineva mai sus, e doar o resursă "regenerabilă"!
    În conceptia lor, produsele strategice au alte standarde de calitate decât cele pentru masa de cioloveci.
    Si le fac, producând surprize de te lasă mască acolo unde te aștepți să dai peste un "topor de piatră".
    Sa revenim la domeniu, avioane:
    - ati auzit de manevra "cobra"? da' de frânarea rapidă cu motorul principal de la viteza de croazieră la cea de aterizare sau chiar mai mică, posibilă după manevra cobra? da' de virajul la 180 de grade, posibil tot din manevra cobra prin rotirea aeronavei în jurul axei travers? Ce procedeu de a te da deoparte din calea unei rachete ce vine după tine cu viteza sunetului!!!
    - ati auzit de "anvelopa ionică"? E un procedeu de mascare fata de undele radar bazat pe îmbracarea aeronavei într-un învelis temporar de gaz ionizat în care undele radar sunt absorbite total. Nemaifiind reflexii, nu mai este nici semnal radar!
    - dar de depistarea unei aeronave invizibile radar nu după reflexiile radar pe corpul propriu, ci după frontul de undă transonic, acel soi de anvelopă conică cu "obiectul" în vârf, "siajul" pe care deocamdată nu-l poate evita nici un obiect ce se deplaseaza cu mare viteză în mediul gazos?

    Să nu le purtăm noi de grija lui alde Ivan!

    De două ori s-a repezit civilizatia occidentului peste el și s-a retras învinsă de generalii iarna și nămol !
    Da' nici Ivan n-a făcut mare brânză când a intrat în concurență cu civilizatia...

    Sunt două lumi paralele, nu se întâlnesc!
  • -3 (3 voturi)    
    Mentalitati depasite! (Vineri, 31 decembrie 2010, 16:03)

    Kala [anonim]

    Vad multi infocati in romania asta, si se vede ca parintii, bunicii care asteptau americanii au avut o influenta nefasta asupra lor.
    Inclusiv cu aceasta criza care ne-a bagat in pamant mai rau ca comunismult, tot america e laptele si mierea.
    Sa incepem:
    Pak-Fa adevaratii specialisti in aviatie au dat deja verdictul, e de 2 superior fata de f-22, si e numai in faza de prototip.
    Motoarele actuale ale Suh-35-37 si Mig-35 pot fi utilizate in jur de 6000 ore de zbor pana la revizie ( ceva ce americanii inca nu viseaza)
    Motoarele de pe Mig-31 sunt ceva mai slabe din cauza caracteristicilor foarte diferite pe care avionul le efectueaza.
    Mig-31 cel mai puternic radar din lume, lucreaza in tandem cu alte Mig-uri si antiaeriana de la sol creaza panza de radar peste tot teritoriul rus, imposibil de patruns.
    Suh- 35 detine OLS, lucru pe care americanii inca nu detine tehnologia, isi c-am baga unghia in gat.
    Suh-35 cele mai bune sisteme de aparare a unuit atac aer-aer provenit de la avioane inamice (lucru care se omite cel mai des)
    Suh-35 deja detine o foarte mare reducere a semnalului radar (iarasi lucru omis) de aceea se spune 4++
    Suh-35 Irbis-E 20 kw putere, s-a demonstrat ca bate pana la 600km.
    Suh-35 Rusii chiar traiesc sentimentul Dog-Fight, si ramane cel ami real, chestiunile cu f-22 trag racheta de la 400 km distanta si fug, e de domeniul SF, problema la f-22 e ca are destul de putine arme si dupa ce le utilizeaza ce face???? plus ca f-22 are capacitatea de zbor foarte redusa si nu zboara in orice conditii de vreme.
    Priviti aici, c-am asta se intampla cu f-22:
    http://www.youtube.com/watch?v=yXZtCmA_r84
    S-400, S-500 doboara Stealh ca pe o pasare in zbor, se joaca ca cu avioanele stealth.
    F-22 nu a avut nici o utilizare intr-un conflict.
    SR-71 un avion total inutil, nici o data nu a zburat prin spatiul sovietic (minciuni americane) SR-71 a zburat numai langa granita rusiei, tocmai de aceea nici nu a fost doborat
    • +1 (1 vot)    
      Parerea mea (Sâmbătă, 1 ianuarie 2011, 3:33)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Kala

      Daca te uiti la bugetele celor doua tari vei vedea ca USA are un buget pt. aparare de 15X mai mare decat al Rusiei, imposibil cu un asa buget sa tii pasul cu USA. Este ca diferenta intre Rusia si Ro, vecia de la rasarit nu mai poate conventional sa tina pasul. China de moment nu are tehnologie si experienta, dar are ceva bani iar in viitor va avea mult mai multi, din nefericire, ca oameni soarta noastra se va decide si in China in viitor. Nato ne vine bine, iar relatiile cu China sunt mult mai bune decat cu Franta sau germania.
      • +1 (1 vot)    
        Ai dreptate. (Sâmbătă, 1 ianuarie 2011, 15:42)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Vlad-I

        Americanii au un buget pentru aparare de 15X mai mare pentru-ca isi platesc specialistii bine si in dolari.Probabil ca si rusii isi platesc specialistii bine,dar in vodka.Si stii ce se intampla cand consumi mult si frecvent vodka.Chestie de mentalitate,de educatie.Nu se schimba peste noapte.
    • +1 (1 vot)    
      Cata incrancenare aiurea... (Sâmbătă, 1 ianuarie 2011, 3:43)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui Kala

      Mai baieti, vedeti ca rusii sunt singurii care sia-u omorat 20 de milioane de concetateni in numele unei ideologii...la care au renuntat ca exponentii acelkeliasi ideologii sa ia averea statului la pret de minic...
      Inventatorii si inginerii sunt la fel in toata lumea dar economia...Mai desteptilor, totul, dar absolut Totul , se face cu BANI!
      Asta a daramat comunismul si de aceea China va depasi lejer Rusia , au muncit si n-or sa munceasca nicioadata rusii cum muncesc chinezii. Europa e la baie, nimeni nu vrea sa mai munceasca, mahomedanii deja ne ocupa (daca nu intelegeti, sa va spunc a acum 150 de ani zona Africa de Sud era libera si a fost colonizata de albi? Negrii care erau de dinainte acolo sunt in tarile lor, acele bantustane care sunt diferite de Africa de sud...I-au invadat negrii din zonele inconjuratoare care au venit la munca si s-au inmultit pana au preluat puterea si au adus albii la statuatul de tolerati...nu se stie pentru cata vreme...Habar nu aveti ce soarta ati pregatit , cu prostiile politice "umaniste", pentru urmasii vostri de peste 2-3 generatii !!!
  • +1 (1 vot)    
    pentru MRS (Vineri, 31 decembrie 2010, 23:15)

    adevarul istoric [anonim]

    In urma invaziei Republicii Coreea (Coreea de Sud) de catre Coreea de Nord, Consiliul de Securitate al ONU a redactat si a supus la vot in 25 iunie 1950 Rezolutia nr. 82, care a cazut din cauza veto-ului impus de URSS (membru permanent al Consiliului) si China. In urma rezolutiei nr. 83, care recomanda oferirea de asistenta militara Republicii Coreea s-a initiat “operatiunea politieneasca” cu participare internationala, sub comanda Americana (Gen. Mc Arthur). Contingentul aliantei internationale (sub mandat ONU) a cuprins (de partea Republicii Coreea) trupe COMBATANTE din: Republica Coreea, USA, Marea Britanie, Grecia, Turcia, Thailanda, Filipine, Belgia, Australia, Africa de Sud, Noua Zeelanda, Canada, Columbia, Ethiopia, Olanda, Franta, Luxemburg (17 tari) si asistenta medicala din Norvegia, Suedia, Danemarca, Italia si India (5 tari). De partea Coreei de Nord au avut trupe combatante: Republica Democrata Coreeana, China si Uniunea Sovietica (aviator si instructor) – 3 tari; serviciile medicale au fost sustinute de Cehoslovacia, Polonia, Ungaria, Bulgaria si Romania (5 tari). No comment!
  • -2 (4 voturi)    
    o parere (Sâmbătă, 1 ianuarie 2011, 11:04)

    seba [anonim]

    cred ca cel putin 70 % din mesajele postate aici au folosit hard fabricat in China (laptopul meu HP is made in China , desktopul este China too)

    de asemenea eu stiu un caz in care China a comandat un avion prezidential Boeing si la un control amanuntit al chinezilor sau descoperit cateva zeci de dispozitive de ascultare plantate in diverse locuri http://archives.cnn.com/2002/WORLD/asiapcf/east/01/19/china.plane.bug/index.html

    legat de avioane , mare parte din informatii vin pe canale vestice si aici poate aparea o doza de manipulare

    in acest moment un lucru este cert , programul spatial rusesc functioneaza de zeci de ani , iar la un moment dat se pune problema daca mai trebuie sa investesti in avioane cand ai la dispozitie si alte variante

    din punct de vedere al psihologiei rusii sunt net superiori americanilor prin tot ce creeaza , arta , literatura , arme , strategii

    la nivel psihologic - ce te sperie mai mult ? ceva despre care sti ce poate sau ceva despre care nu sti mare lucru ?
    • 0 (0 voturi)    
      Mda (Duminică, 2 ianuarie 2011, 0:46)

      Ady [anonim] i-a raspuns lui seba

      Sunt fabricatre in China de catre japonezi, coreeni, etc. Datorita manii de lucru ieftine. Eu nu inteleg un lucru. China face un lucru destul de simplu in zilele noastre. Automobile. Care sunt mai proaste decat Solenza facute de "geniiile" de la Pitesti. Ce dracu avioane visati? Mai era unul prin Iran ce prezenta tot felul de prototipuri...:))
      Si amice...eu sincer nu prea cred ca se ridica vreun fir de praf in Rusia care sa nu fie observat de americani. Si vice-versa. Si in domeniul informatic, rusii dau doar genii ca pe la Valcea, clonatori de carduri.
  • 0 (0 voturi)    
    OZNuri chinezesti (Sâmbătă, 8 ianuarie 2011, 2:00)

    perplexicius [anonim]

    Avioanele romanesti cu noua tehnologie autohtona stealth sunt cele mai reusite, nu a reusit inca nimeni sa le vada. De auzit, nici atata.
    Oricum Romania tot nu avea nevoie de ele, ce sa apere, saracia si nevoile si neamul ? ca tara a fost data gratuit strainilor, fara nici un foc de arma..A, s-a tras in 1989, dar noi am tras in noi, sa ramana fiii comunistilor la putere, sa devina capitalisti..
    Si totusi China de ce cheltuie inutil pe asa prostii, ca deja a cucerit lumea si fara ele...Chinezii sunt peste tot si din ce in ce mai multi. Dar si strainii au invadat China. Se face rocada mare. Gloabalizarea.
  • 0 (0 voturi)    
    China este o vaca de muls (Luni, 10 ianuarie 2011, 1:08)

    Cezar Petrescu [anonim]

    Avioane invizibile perfecte ??? Nu exista asa ceva ! Sunt si alte metode de a le vedea decat radarul limitat. In Yugoslavia acele F117 doborate au fost modificate si trimise special sa fie doborate, ca tot nu au descoperit sarbii secretul. Invizibilitatea partiala este demult cunoscuta, din 1943 de cand cu experimentul Philadelphia propus de Tesla. Este cu totul altceva decat dezinformarile actuale cu vopseaua de tip VAX sau forma geometrica. Secretul este legat de infinite circuite oscilante supraconductoare extrem de fine, depuse pe exterior, ce oscileaza foarte puternic energetic doar la o anumita comanda. Orice radiatie EM sub o anumita frecventa ce loveste o astfel de suprafata este distrusa. Deci spectrul IR si vizibil nu este afectat, si cu orice camera obisnuita de vederi se poate urmari un "invizibil".
    China daca construieste si ea prostiile astea, arunca bani grei degeaba..Dar se poate in schimb lauda. Desigur ca va trebui sa cumpere multe de la rusi si americani, care din asta traiesc, din amenintari, blufuri, escrocherii, inginerii financiare. Doar nu credeti ca daca chiar era ceva important pt securitatea Rusiei sau USA, vindeau asa ceva unui potential viitor inamic si inca sa-l fabrice.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri