NASA a anuntat joi intr-o conferinta de presa ca a descoperit intr-un lac din California o bacterie care nu impartaseste acelasi tip de ADN cu restul vietatilor de pe Terra. Daca viata pamanteana cunoscuta pana acum este bazata pe sase elemente esentiale (carbon, hidrogen, azot, oxigen, fosfor si sulf), noua bacterie inlocuieste fosforul cu arsen, o substanta otravitoare pentru majoritatea vietatilor de pe Terra.

Noul organismFoto: NASA

Fosforul este unul dintre elementele care compun ADN-ul si ARN-ul, structurile care contin instructiunile genetice necesare existentei tuturor organismelor. Substituirea fosforului cu arsen modifica radical modul in care oamenii cauta viata in spatiul cosmic, a declarat un cercetator NASA.

Microbul, denumit GFAJ-1, este indigen lacului Mono, care este caracterizat de o concentratie ridicata de arsen si o salinitate foarte mare. Aceste caracteristici ale lacului au rezultat din izolarea in ultimii 50 de ani a lacului de sursele lui naturale de apa proaspata.

Noua descoperirie confirma faptul ca structura bio-chimica a vietii poate fi radical diferita de ceea ce a evoluat pe pamant.