Piratii somalezi au capturat un vas de pescuit sud-coreean, cu 43 de marinari la bord, a anuntat duminica Ministerul de Externe de la Seul, citat de AP. Echipajul navei e alcatuit din doi sud-coreeni, doi chinezi si 39 de kenyeni. Incidentul a avut loc la 9 octombrie.

Vasul de 241 de tone, inregistrat in Kenya, a fost deturnat in apele din apropiere de insula kenyana Lamu, au precizat oficialii sud-coreeni.

AP precizeaza ca nu se stie daca piratii au cerut vreo recompensa sau daca oficialii au demarat negocieri pentru eliberarea vasului si a echipajului.

Autoritatile din Coreea de Sud au refuzat sa ofere detalii despre capturarea vasului, spunand ca acestea ar putea "submina sansele pentru eliberarea in siguranta a marinarilor".

Agentia Yonhap a relatat insa ca vaporul se afla in regiune de peste o luna, inainte ca piratii sa-l atace si sa-l duca in nordul Somaliei.

Noel Choong, reprezentant al Biroului anti-piraterie al International Maritime Bureau, a declarat ca nu poate confirma incidentul.

Somalia, care nu are un guvern functional din 1991, este principalul loc de pe glob in care actioneaza piratii, bande inarmate care ataca vase si rapesc marinari pentru recompense. AP scrie ca rareori se intampla ca ostaticii sa fie raniti sau ucisi, ei fiind eliberati de obicei dupa plata unor mari sume de bani.

Intr-un interviu acordat HotNews.ro inm august 2009, Daniel Sekulich, un ziarist canadian care urmareste de ani de zile fenomenul pirateriei globale, a declarat ca "bandele de pirati somalezi au creat, fara indoiala, un model de afaceri. Acesta a evoluat de-a lungul deceniilor de la mici gasti ce navigau pe mare in barci de pescari pana la grupuri mari, capabile sa captureze un super-petrolier. Pentru a putea face asta, aceste bande si-au accelerat si rafinat operatiunile si au incheiat aliante cu sefi militari de pe uscat. Nicio banda de pirati somalezi nu poate actiona fara aprobarea "lorzilor razboinici" de pe uscat care controleaza regiunile de unde pleaca piratii. Aceasta inseamana ca sefii militari de pe tarm trebuie sa primeasca o parte din orice recompensa primita de pe urma deturnarilor de nave. Asa incat, pirateria este precum o corporatie in care sefii urmaresc profitul continuu de pe urma activitatilor pirateresti. Pirateria va continua atata vreme cat se pot face bani de pe urma ei"..