Israelul a semnat joi contractul cu Statele Unite ale Americii privind achizitionarea a 20 de avioane de lupta F-35 Lightning II, produse de Lockheed Martin. Israelul este prima tara care va primi avionul F-35 in cadrul programului de vanzari internationale de tehnica militara (Foreign Military Sales), initiat de guvernul Statelor Unite, precizeaza compania, intr-un comunicat transmis HotNews.

F-35 Lightning IIFoto: www.lockheedmartin.com

Valoarea contractului se ridica la aproximativ trei miliarde de dolari, precizeaza RIA Novosti, iar aparatele vor fi livrate pana in 2016. Potrivit contractului semnat la New York, Israelul are optiunea de a achizitiona suplimentar inca 55 de avioane de vanatoare.

"Suntem foarte incantati de decizia guvernului israelian de a raspunde afirmativ scrisorii de oferta pe care guvernul SUA a trimis-o pentru F-35", a spus Tom Burbage, vicepresedinte executiv Lockheed Martin si director general pentru Integrarea Programului F-35. "Aceasta este o noua etapa in relatia indelungata pe care compania Lockheed Martin o are cu Israelul. Avionul Lightning II va contribui la dezvoltarea securitatii nationale a Israelului, atat din punct de vedere militar, cat si industrial".

F-35 Lightning II este un avion de generatia a cincea, care combina nedetectabilitatea radar avansata cu viteza si agilitatea unui avion de lupta, informatia complet integrata provenita de la senzori cu operatiunile in retea, mentenanta avansata si costurile scazute de operare si suport.

Lockheed Martin dezvolta programul F-35 impreuna cu principalii sai parteneri industriali, Northrop Grumman si BAE Systems. In acest moment se dezvolta doua modele diferite, intersanjabile, de motoare: Pratt & Whitney F135 si GE Rolls-Royce Fighter Engine Team F136.

Cu sediul in Bethesda, Maryland, Lockheed Martin este o companie globala din domeniul securitatii, care are aproximativ 136.000 de angajati in toata lumea si are ca principal obiectiv cercetarea, proiectarea, dezvoltarea, productia, integrarea si mentenanta sistemelor avansate de tehnologie, produse si servicii.

In 2009, corporatia a inregistrat vanzari in valoare de 44,5 miliarde de dolari din operatiunile sale curente.