Istoricul negationist britanic David Irving va fi ghidul unor turisti la Auschwitz si Treblinka, saptamana viitoare

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 17 septembrie 2010, 11:06 Actualitate | Internaţional

Istoricul negationist britanic David Irving, care a fost condamnat in Austria, in 2006, la inchisoare pentru ca a negat realitatea Holocaustului, va fi ghidul unor turisti in cadrul unei calatorii pe care o organizeaza la Auschwitz si Treblinka, saptamana viitoare, informeaza Haaretz. Mai multe organizatii ale evreilor din Londra si-au exprimat "preocuparea majora" in ceea ce priveste vizita lui Irving la fostele lagare de concentrare naziste.

Irving va conduce mai multe grupuri de turisti la Auschwitz si Treblinka. In plus, el va fi indrumatorul unor turisti americani si britanici intr-o excursie ce va fi facuta in fostul ghetou din Varsovia.

In brosura care prezinta calatoria din 21 - 29 septembrie in Polonia, Irving a promis turistilor o experienta departe de "atractiile turistice din  Auschwitz". Participanti la excursie au platit fiecare 2.650 de dolari pentru turul organizat de istoricul britanic.

Vinerea trecuta, presa britanica a relatat ca David Irving a acuzat autoritatile poloneze ca au transformat lagarul de concentrare Auschwitz intr-o destinatie turistica "in stilul Disneyland". El a criticat constructia de turnuri de observatie in lagarul de exterminare Auschwitz care, sustine el, a devenit "o masina de facut bani".

David Irving a fost condamnat in Austria, in 2006, la inchisoare pentru ca a negat realitatea Holocaustului. In volumul "Hitler's War" ("Razboiul lui Hitler"), aparuta in 1977, istoricul incearca sa minimizeze atrocitatile naziste si sa-l exonereze pe Adolf Hitler de responsabilitatea lagarelor de concentrare.

Istoricul afirma atunci ca nu au existat camere de gazare la Auschwitz si ca numarul evreilor ucisi de nazisti a fost exagerat. Arestat in 2005 in Austria, unde negationismul este o crima, el a fost condamnat in februarie 2006 la trei ani de inchisoare pentru negarea realitatii Holocaustului, dupa care a fost eliberat si expulzat in 2006 in Marea Britanie.


Citeste mai multe despre   



  
1305 vizualizari
  • +1 (7 voturi)    
    parca am fi pe vremea inchizitiei (Vineri, 17 septembrie 2010, 11:28)

    nenea [anonim]

    cum sa fii arestat daca minimizezi (atentie, MINIMIZEZI, NU NEGI) un fapt istoric? pe ce lume traim? sunt de acord ca au existat crime abominabile in timpul celui de-al doilea razboi, sigur a fost un holocaust al evreilor, tiganilor si a altor rase (nu poate fi negat). daca cineva crede ca s-a exagerat cu ceva in descrierea faptelor de atunci, atunci nu putem sa-l inchidem pentru asta!!! acel om nu este un pericol social, are doar o parere diferita de a celorlalti. in plus este istoric, deci cred ca are si niste baze stiintifice ca sa afirme ce a afirmat. de ce nu au fost mai multi "negationisti"? sinplu, pentru ca daca isi EXPRIMAU OPINIA, intrau la puscarie. in ce lume traim?
    • 0 (4 voturi)    
      imi cer scuze pentru greselile de scriere (Vineri, 17 septembrie 2010, 12:06)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui nenea

      ...vad minusuri, dar nu vad explicatii penru ce le-am primit. probabil pentru gramatica
      • +5 (7 voturi)    
        inchizitia ai dreptul sa o negi, altele nu (Vineri, 17 septembrie 2010, 12:48)

        alex [anonim] i-a raspuns lui nenea

        de ce te mira minusurile ? vezi daca incerci sa ai opinii?

        cum ramane cu deptul la libera exprimare?

        mi se pare normal sa avem dreptul, toti, sa scriem, sa exprimam ceea ce gandim. de fapt articolul 19 din drepturile omului garanteaza lucrul asta.

        dreptul la libera exprimare, pe care se bazeaza UN, a fost adoptat chiar inainte de drepturile omului (rezolutia 59/1946).

        acum, din ce imi amintesc tipul a "negat holocaustul" spunand nu ca el nu a existat, ci ca este exagerat.

        ca argument a adus faptul ca in lume comunismul a omorat incomparabil mai multi oameni, ca lagarele de exetrminare au existat pana in anii 70 in URSS, etc... si la final a facut gresala sa arate implicarea (si un rol important) comunitatii evreiesti din rusia in instaurarea comunismului.

        exact acelasi lucru la patit si Oliver Stone. afirmatia ca razboaiele si comunismul au omorat mai multi oameni i-au adus titlul de anitsemit. Deci daca spui ca altii au avut mai multi morti decat evreii esti automat ANTISEMIT?

        la fel se intampla si cu olandezii amendati pentru ca au facut un desen animat in care sugereaza ca proportiile holocaustului au fost exagerate.

        nu neg in nici un fel holocaustul, si nu vreau sa ii diminuez proportiile (daca as incerca risc sa intru la puscarie). Dupa cum se poate observa nu exprim nici pareri personale. Daca as exprima risc sa intru la puscarie.

        dar un lucru ma socheaza: este normal sa fim pasibil de inchisoare pentru exprimarea unor idei (vorbesc in general, nu ma refer la problema holocaustului ca iar risc sa fac puscarie), in conditiile in care exprimarea acestor idei nu este facuta intr un mod violent?

        nu suntem liberi sa scriem , nu suntem liberi sa vorbim, nu suntem liberi sa gandim...

        tot iniante umanitate !!!
        • 0 (0 voturi)    
          istoria nu este propaganda (Vineri, 17 septembrie 2010, 18:12)

          Eneas [anonim] i-a raspuns lui alex

          cum lucreaza propaganda
          1. simplificarea realităţii
          2.deformare şi caricaturizare.
          3. regula orchestrării: repetarea la nesfârşit a mesajului.
          4. propaganda trebuie să plece de la un substrat existent.
          5. regula unanimităţii şi a contagiunii se referă la tentativa de a uni mulţimea în jurul ideilor promovate prin propagandă.
          sper ca nu mai suntem in situatia sa nu deosebim istoria adevarata de fasificarea ei !
          • 0 (0 voturi)    
            ha ha ha - ironie desavarsita :D (Vineri, 17 septembrie 2010, 21:39)

            :D [anonim] i-a raspuns lui Eneas

            .
    • +1 (1 vot)    
      inchizitia nu era eficienta, lumea contemporana da (Vineri, 17 septembrie 2010, 16:30)

      ... [anonim] i-a raspuns lui nenea

      omenirea s-a "perfectionat" intre timp. nu mai are nevoie de teroarea inchizitiei pentru a tine populatia sub control. doar "barbarii" mai procedeaza cu cruzime. lumea "civilizata" are mecanisme eficiente si silentioase prin care isi blocheaza turmele. situatie pe care cel mai adesea o consideram preferabila. uneori insa ajungem si noi la marginile tarcului si ne ingrozim de lipsa noastra de libertate.
    • 0 (0 voturi)    
      Baze "stiintifice" pentru rasism si nazism? (Sâmbătă, 18 septembrie 2010, 13:58)

      George [anonim] i-a raspuns lui nenea

      Nu sunt de acord ca ar fi trebuit arestat, dar sa spui ca:

      "in plus este istoric, deci cred ca are si niste baze stiintifice ca sa afirme ce a afirmat."

      ...e cam naiv. Si nazistii au avut "baze stiintifice" pentru genocid. Au avut si istorici si oameni de stiinta.

      Daca ai citi mai multe despre acest asa zis istoric ai vedea ca nu este tipul de istoric obiectiv, calm, ci un om patimas, extremist, rasist, scandalagiu, care neaga niste atrocitati si incearca sa-l puna pe Hitler intr-o lumina mai buna. De multe ori apare printre neo nazisti.
  • -2 (4 voturi)    
    corectie (Vineri, 17 septembrie 2010, 11:43)

    srpc [utilizator]

    Auschwitz a fost lagar de munca, Birkenau era de exterminare! un pic de documentare n-ar strica...
    • 0 (2 voturi)    
      Si care-i diferenta? (Vineri, 17 septembrie 2010, 12:15)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui srpc

      Pana la urma cred ca tot "cel de munca" a produs mai multe victime (fara documentare). Conteaza cum le numim sau ce orori s-au intamplat acolo?

      Se spune ca cei care nu invata din greselile istoriei sunt condamnati sa le repete. Minimizarea, si pe alocuri negarea Holocaustului, sunt primul pas spre o uitare impusa. Si poate peste inca cincizeci de ani istoria se va repeta. Poate alt popor va fi "centrul atentiei" dar, de fapt, tot fiinte umane vor fi ucise. Nu-i mai bine sa incercam sa nu uitam?
      • +2 (2 voturi)    
        "Se spune"... ca invingatorul scrie istoria.. (Vineri, 17 septembrie 2010, 12:54)

        Pandemikus [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        "Se spune"... ca invingatorul scrie istoria... (asta asa, in general fara nici o referire la Holocaust). De asemenea parerile tale de mai sus trebuie respectate, chiar daca repeti niste clisee ieftine, deoarece libertatea de exprimare este garantata! Un om nu ar trebui condamnat pentru ceea ce spune, ci pentru ceea ce face sau a facut. Problema istoriei este ca daca nu exista reconciliere, nu exista nici viitor pasnic.
      • 0 (2 voturi)    
        a invata din propria istorie (Vineri, 17 septembrie 2010, 16:25)

        ... [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        iata ca, fara nici un fel de minimizare a holocaustului, ba chiar dimpotriva, un popor tot nu a invatat din greselile trecutului: este vorba de poporul israelian, care aplica metode barbare cu proprii lor "evrei" - de data asta palestinienii. ironic, nu? daca nu ar fi tragic...
        repetarea pana la ingretosare a unei singure istorii in detrimentul celorlalte, institutionalizarea statutului de victima, dobandirea de avantaje materiale si de puteri colosale prin aceste tactici - nu sunt in nici un caz solutia pentru ca holocaustul sau alte genociduri sa nu se repete.
        cel mai bine incercam sa cercetam si sa discutam - pentru ca mintea noastra sa nu fie anihilata si sa nu ajungem sa ni se para normala inchiderea in tarcuri a unor semeni de-ai nostri.
  • 0 (6 voturi)    
    Bine i-au facut austriecii! (Vineri, 17 septembrie 2010, 12:03)

    Radical Z [anonim]

    Asa ar trebui sa pateasca, in Romania:
    - cei care afirma public ca era mai bine pe vremea lui Ceausescu;
    - cei care "minimizeaza" sau neaga crimele abominabile si bestialitatile comise de comunisti in Romania;
    - cei care, pe fata sau subteran, iau in deradere eroii anticomunisti.
    La temnita cu ei!
    • +3 (5 voturi)    
      hm, gandeste-te mai bine... (Vineri, 17 septembrie 2010, 12:35)

      gica [anonim] i-a raspuns lui Radical Z

      sa faci as aceva e tocmai ingradirea libertatii de exprimare, care e parte din drepturile omului. daca faci asa ceva nu esti cu nimic mai bun decat comunistii.

      de exemplu, au ajung la putere si scriu in cartile de istorie ca tu esti un cretin nemernic.

      dupa care vine frate-to care te cunoaste si zice ca tu nu esti un cretin nemernic, adica NEAGA asta.

      pe principiul de mia sus eu il bag in puscarie pe frate-to pentru ca NEAGA faptul ca tu esti un cretin nemernic. esti de acord?

      eu, ca si om ajuns la putere trebuie doar sa cheltui suficient de multi bani pe PR ca sa conving restul de popor ca tu esti un cretin nemernic.

      cum iti suna treaba asta?
    • +1 (3 voturi)    
      dar daca unii mari comunisti sunt....stii tu (Vineri, 17 septembrie 2010, 12:59)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui Radical Z

      ii mai bagam la puscarie sau ne ferim, ca altfel suntem antisemiti?
  • 0 (0 voturi)    
    Ce ipocrit... (Sâmbătă, 18 septembrie 2010, 14:01)

    George [anonim]

    Acestui "istoric" de scandal nu i se pare putin penibil sa critice muzeul de la Auschwitz ca a devenit "o masina de facut bani" si in acelasi timp sa organizeze excursii acolo, platite cu 2.650 de dolari de persoana?
  • +1 (1 vot)    
    Industrie ... (Sâmbătă, 18 septembrie 2010, 15:30)

    utug [anonim]

    Norman Finkelstein (parinti supravietuitori Auschwitz): "Organizatiile evreiesti americane exploateaza Holocaustul pentru castiguri politice si financiare" [ American Jewish Organizations have exploited the Nazi Holocaust for political and financial gain ]
    The Holocaust Industry
    http://www.youtube.com/watch?v=5BaJCRXsgt4
    Soros Says Jews And Israel Cause Anti-Semitism
    http://www.rense.com/general44/soros.htm


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version