VIDEO FOTOGALERIE Franta, blocata de o greva generala de o zi. 450 de mii de manifestanti protesteaza in strada fata de cresterea varstei de pensionare

de Alina Neagu HotNews.ro
Marţi, 7 septembrie 2010, 13:22 Actualitate | Internaţional

Proteste in Franta
UPDATE (ora 16:50): 450 de mii de manifestanti au iesit in strada, marti, in mai multe orase ale Frantei, pentru a protesta impotriva planului presedintelui Nicolas Sarkozy de a creste varsta de pensionare cu doi ani, potrivit AFP. Participarea a fost, insa, mult sub asteptarile sindicatelor, care sperau ca 2 milioane de oameni sa iasa in strada. Protestul coincide cu inceperea dezbaterilor din Parlament pe aceasta tema.

Un reprezentant al partidului lui Nicolas Sarkozy a declarat, insa, marti, pentru AFP, ca seful statului francez ramane "ferm" in privinta reformei sistemului de pensii, in ciuda protestelor.

Reforma sistemului de pensii este o prioritate pe agenda lui Nicolas Sarkozy, in ciuda scaderii drastice a popularitatii presedintelui francez, cu doi ani inaintea urmatorului scrutin prezidential.


Click pe poza pentru galerie foto.



Nicolas Sarkozy este decis sa mearga mai departe cu reforma sistemului de pensii, in ciuda faptului ca popularitatea sa a atins, in sondaje, cel mai slab scor inregistrat pana acum de liderul de la Paris.

Sindicatele sperau ca "succesul" protestului sa il depasesca pe cel al grevei similare din 24 iunie, cand in jur de 800 de mii (potrivit autoritatilor) sau doua milioane (potrivit sindicatelor) de protestatari au iesit pe strazi in mai multe orase din Franta.

Greva de marti a dus la inchiderea majoritatii scolilor si a paralizat partial lucrul in administratie si serviciile publice. Si transportul public a fost serios perturbat. Potrivit LeMonde, si traficul aerian a avut de suferit, in conditiile in care 25% dintre zborurile de pe doua aeroporturi din tara - din Roissy si Orly - au fost anulate.

Franta intentioneaza sa creasca varsta minima de pensionare de la 60 la 62 de ani pana in 2018, in conditiile in care, in aceasta tara, se aplica deja un impozit progresiv anual pentru pensii, de la 5,5% la pensiile mici pana la 40%, la cele foarte mari.

Guvernul francez sustine ca masura ar "salva" 70 de miliarde de euro de la bugetul de stat pana in anul 2030. "Daca nu facem nimic, deficitul sistemului de pensii va fi de 20 de miliarde de euro in 2010, 45 de miliarde in 2020 si probabil de 70 de miliarde, in 2030", spune Jean-Francois Cope, seful deputatilor UNP (partidul de dreapta al lui Sarkozy).

Potrivit unui sondaj publicat ieri, 73% dintre francezi sunt de acord cu greva de astazi, insa 65% dintre ei nu cred ca protestele ii vor determina pe guvernanti sa se razgandeasca.


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
4073 vizualizari
  • +3 (9 voturi)    
    Asta protest adevarat nu "pinguinul" nostru (Marţi, 7 septembrie 2010, 17:06)

    Creator [utilizator]

    Poate iau si ai nostri lectii de organizare a sindicatelor.
  • +3 (7 voturi)    
    pensionare (Marţi, 7 septembrie 2010, 17:54)

    Andrei [anonim]

    La noi daca se marea varsta de pensionare stateam si ne uitam la televizor...
  • +2 (4 voturi)    
    asa da (Marţi, 7 septembrie 2010, 18:21)

    pif [anonim]

    eu sunt in Franta si pot sa va spun ca orasul unde locuiesc,azi a fost "paralizat".cai ferate,transport in comun,administratie.....toata lumea,muncitori,cadre sau geranti,a participat la miting!!centrul orasului a fost blocat mai bine de 5 ore!intrarile in prefectura,primarie,ori alta institutie publica a fost blocata"pasnic",prin organizarea de pichete.pentru a traversa orasul am fost nevoit sa ocolesc cca.5 km.Aviz celor ce conduc "pinguinii"!!!
    • +3 (9 voturi)    
      francezii (Marţi, 7 septembrie 2010, 18:59)

      francezii [anonim] i-a raspuns lui pif

      francezii isi fac rau singuri (si eu sunt tot in franta, btw), crezand ca greva si datul din gura au sa compenseze ineficienta si deficitul. ei inca latra la "dusmanii" din secolul trecut (patronii cei rai care nu le dau salarii) si ii ignora complet pe muncitorii din noul val (alaturi de chinezi, indieni etc. intra si romanii si est-europenii) care, printre altele, se mira de prostia francezilor: cunoscand greul la viata mea, cand vad cate au francezii si nici macar nu stiu sa aprecieze...

      tot astfel se mira si chinezi, pakistanezi, rusi etc. de pe aici pe unde sunt eu. mai stam de vorba.
      decat sa faca greva, mai bine lucrau cateva ore pe gratis. li s-ar mai fi iertat din pacatul leneviei.

      imi spunea un croat ca economia lor duduie gratie... greciei (grevelor si violentelor de acolo). turistii si-au schimbat destinatia...
      • +1 (3 voturi)    
        Da, dar... (Miercuri, 8 septembrie 2010, 10:59)

        zertty [anonim] i-a raspuns lui francezii

        Nici reforma cu toporul nu merge...

        Trebuie reforme, insa ... Sarkozi pare tare pornit sa intre in istorie ca un "reformator": face reforme cu orice pret, la repezeala si ... fara cap.
        Si fara nici un dialog social.

        Iar legat de francezi... Pretuiesc bine ceea ce au, de aceea si ies in strada...
        "decat sa faca greva, mai bine lucrau cateva ore pe gratis. li s-ar mai fi iertat din pacatul leneviei."
        Nu vreau sa va ofensez, insa recunosc in aceasta fraza mentalitatea tipica a romanilor de aici,care nu s-au integrat.... :(
        • 0 (2 voturi)    
          Orice reforma are bun si rau (Miercuri, 8 septembrie 2010, 12:53)

          gicad [anonim] i-a raspuns lui zertty

          Din pacate cei ce au iesit in strada au iesit impotriva reformei ca intreg si nu impotriva anumitor parti sau ca sa ceara putin schimbarea ei. Speranta de viata in FR e in crestere si aici sunt tot felul de regimuri speciale unde baietii la 50 de ani sunt pensionari. Nu am chef sa plateasca nepotii mei pentru niste functionari care freaca duda si la 50 de ani se pensioneaza. Sunt de acord ca proiectul de lege trebuie modificat dar ridicarea varstei de pensionare e inevitabila.
      • -1 (1 vot)    
        ciudat (Miercuri, 8 septembrie 2010, 12:59)

        ciudat [anonim] i-a raspuns lui francezii

        pe mine ma mira ca tu te inveti cu greul astfel incit ti se pare normala o situatie grea. Nu, normal e sa nu ti se fure banii ca sa fie inmanati marilor banci, astfel sa fie salvate bancile din banii mei. Iar acum ca nu mai sint bani, trebuie crescuta varsta de pensionare.
        Tot ce au avut francezii a fost din munca lor. Datoriile pe care statul le-a facut sint pentru a sustine firmele private.
        Cu gandirea ta chiar ca o sa ajungi sa traiesti ca in Pakistan, nu ca in Franta.
  • -4 (6 voturi)    
    Greva (Marţi, 7 septembrie 2010, 19:41)

    Slavitescu Eusebiu [anonim]

    Asa este,ar trebui sa invatam si noi de la ei,sa iesim toti in strada cand nu ne convine ceva,sunt in paris acum,azi trebuia sa merg la LaFayette si nu a fost posibil,totul este blocat..Tot!
    insem,ca oameni sun responsabili;nu se lasa manipulati asa de repede.
  • +1 (3 voturi)    
    Laissez les bon temps rouler :) (Marţi, 7 septembrie 2010, 23:46)

    Lol [anonim]

    Priviti tovarasi dragi, socialismul in cea mai pura forma a sa. Sa ni se dea. Mult. Foarte mult. Acum. Pentru totdeauna. Noua si copiilor nostri. Pe gratis.Vrem pensii, ajutoare de somaj, luni de concediu platit, vrem vacante in Tahiti subventionate de stat, 15 salarii pe an, vrem sa fim scutiti de taxe, dar vrem sa fie taxati bogatii(evident bogati sunt toti care au mai mult ca noi) vrem sanatate gratis, invatamant gratis, transport gratis, vrem sa fim tunsi si hraniti de stat, sa ni se dea gratis case construite de stat, vrem sa protejam natura, dar vrem ultimul model a unei firme auto de lux, vrem sa ne spuna statul ce sa mancan, ce sa bem, unde sa dormim, cum sa ne crestem copii, cum sa stam pe scaun, cate ore pe zi sa tinem lumina aprinsa, cum sa ne spalam pe dinti si ne place sa ne simtim vinovati pentru tot - razboaie, colonialism, pentru islamistii care se arunca in aer in metrou in Londra, ca suntem albi, ca suntem europeni, ca suntem civilizati si ca suntem liberi...

    Munca? Vorba lu' Grasu' "Azi nu. Poate maine, da' te sun eu."

    Faliment placut Frantei si tuturor celor care fac ca ei.

    PS: The cake (la fel ca si socialismul in toate formele sale) is a lie.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu judeca pe altii ci uita-te in ograda ta (Miercuri, 8 septembrie 2010, 10:24)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Lol

      Faliment placut al Frantei? Pai daca Franta va falimenta, va falimenta toata zona EURO. Cand aud asa aberatii...mai bine ne-am uita in ograda noastra si nu la altii.
      Si spre deosebire de romani, francezii stiu sa scoata bani din orice (ex. turism), plus ca in magazine au produse Made in France si nu prea au Made in China. Uita-te la noi cate produse sunt Made in Romania? Chiar de un francez munceste 35 de ore pe zi, e mult mai eficient decat un roman care munceste 100 de ore si asta nu ca ar fi mai destept francezul, ci pentru ca este mai organizat. La fel toate sistemele sunt mai organizate in Franta ca in Romania..oare de ce ?
      Noi suntem buni doar din papagal si la a da sfaturi.
      Viata unui om nu consta numai din lucru, vii frumos de la 9:30 la ora 16:30 si apoi faci altceva cu viata ta : citesti o carte, mergi la un teatru, mergi la un muzeu, mergi prin paduri cu bicicleta, iesi la role etc. Oare cati analfabeti are Romania si cati Franta?
      Oamenii aceia ies in strada sa-si expuna punctul de vedere, ca poate solutia nu sta doar in cresterea varstei de pensionare. Oricum nu plang eu pe Franta, ei au alternative si se vor descurca oriunde , pe cand noi suntem cam codasii lumi. Mai bine am plange de Romania si am lua un exemplu, noi nici macar nu stim sa ne expunem un punct de vedere in fata guvernului, poporul sa-l intrebe unde s-au dus 20 de miliarde FMI, ce s-au facut cu ei ? La noi va creste si varsta de pensionare, luam si imprumuturi si zicem de Franta "Faliment placut" :).
      Asa ca romani, stati in casa, acceptati taxe peste taxe si chiar de o sa munciti 200 de ore pe saptamana tot nu va conta (aia de sus stiu ce sa faca cu banii din taxe...vile?! ) si continuati sa va plangeti pe la prieteni ca n-aveti. Pacat de o tara frumoasa.
      Oare cati romani vor sa plece in Franta asta falimentara si oare cati ar sta in Romania care o sa duduie?

      PS : As prefera socialismul Frantei in toate formele lui, decat democratia din Romania in forma actuala :).
      • -1 (1 vot)    
        Doar o mica corectie... (Miercuri, 8 septembrie 2010, 10:56)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        Scuze in textul de mai sus era vorba de 35 de ore pe saptamana si nu pe zi... din graba am scris pe zi...
      • +1 (1 vot)    
        Cred ca privesti alt film (Miercuri, 8 septembrie 2010, 12:58)

        gicad [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        Sau poate ai numai prieteni functionari. In primul rand programul e de la 8 la 5 sau de la 9 la 6 si nicidecum de la 9:30 la 4:30 pentru ca in FR se pun 8 ore de munca si o ora de pauza de masa (prin contract).
        In al doilea rand 35 de ore e pe hartie pentru ca in realitate ai 39 si se dau 4 ore pe saptamana in recuperari. Sistemul introdus de socialisti sa creeze locuri de munca a dat rateuri de la inceput.
        Produsele in magazine sunt mai putine "made in France" si in general nu se cumpara de catree marea masa pentru ca sunt scumpe (incepand cu legumele si terminand cu mobila). In super marche o sa vezi legume spaniole, olandeze sau marocane pentru ca alea franceze sunt scumpe.
        COmentariul celui de mai sus (cel pe care il combati) e realist si ori nu locuiesti in FR ori lucrezi la stat.

        In rest pensie usoara
        • 0 (2 voturi)    
          Alt film privesc in Romania (Miercuri, 8 septembrie 2010, 22:18)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui gicad

          Pot sa spun ca de 4-5 ani stau prin Franta si de 1 an de zile constant. Ai dreptate de cele 35 de ore (ma refeream la orar efectiv de munca), restul de ore ce trec peste se adauga la zile de concediu. Produsele din magazine "made in France" sunt mai multe, intradevar mai scumpe pentru ca sunt mai biologice...dar totusi nu prea vezi Made in China si vezi ca francezii produc totusi. Chiar era o discutie la radio unde se spunea ca Franta e cel mai mare producator de lapte din Europa... In ultima luna somajul a scazut in Franta, daca te uiti pe indici si ei au iesit din recesiune, au avut crestere cat o fi ea de mica.
          Nimeni nu o zis ca stau cainii cu covrigi in coada in Franta, au si ei problemele lor, dar scuza-ma e o aberatie sa spui despre o alta tara inloc sa te uiti la a ta "Franta se duce spre faliment". De unde s-a dedus acest lucru? Vor subjuga pe Romania prin banci gen BRD, Dacia si tot vor iesi. De aceea nu cred ca trebuie sa ne facem noi griji de Franta ci de Romania, mai degraba care chiar e cam falimentara.
          Eu lucrez sa nu depind de pensie..iar daca strang bani destui cat socotesc eu ca-mi ajung ies la pensie mai repede :)
          Fiecare om are un potential pe care ar trebui sa stie sa-l valorifice.
          Romanii, ar trebui sa ia doar exemplu solidaritatii de la francezi si sa nu se mai lase calcati in picioare de orice lege . Sunt d-acord ca trebuie taiate in Romania anumite cheltuieli, dar totusi imprumuturile unde s-au dus? Nimeni nu iese in strada sa intrebe pe cei ce ne conduc? S-a facut vreun referendum in Romania cum sa se cheltuie acesti bani si nu stiu eu? Pana la urmatorul poporul va plati si putem sa lucram si 200 de ore pe saptamana ca tot aceeasi eficienta vom avea intr-un sistem corupt ca si cel romanesc.

          In rest, sa traim bine!
      • 0 (2 voturi)    
        sunt un exemplu...bun de urmat (Miercuri, 8 septembrie 2010, 13:22)

        marlene [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        pentru solidaritatea de care dau dovada. Nu discut daca e bine sau rau..ci ideea. Nu pot sa uit filmuletul cu "pensinonarul" nostru de la un mititng similar, doar ca in Romania. Mai avem multe de invatat cumsa fim uniti, solidari si responsabili...Ca o fi bine, ca o fi rau, nu ii plang pe francezi. am ramas impresionata de sistemul lor feroviar..Iar cat priveste socialismul, mai intreb oare in Franta exista program Hartz IV, cum e prin Germania??? Nu stiu care din astea doua e mai "sociala".


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi