Cehia nu vrea sa participe la programul de ajutorare a Greciei

de Sorana Mihailescu HotNews.ro
Joi, 26 august 2010, 7:13 Actualitate | Internaţional

Guvernul ceh nu va participa la programul financiar de 110 miliarde euro acordat Greciei de Uniunea Europeana  si Fondul Monetar International. Anuntul a fost facut de premierul ceh, Petr Necas, citat de Bloomberg. Seful cabinetului de la Praga a adaugat ca tara sa ramane un membru responsabil al UE, care crede in disciplina bugetara.

Agentiile internationale de presa amintesc ca, in acest moment, Cehia nu este singura tara care nu participa la programul de sprijinire a Greciei. Slovacia - un alt stat membru al Uniunii Europene - a refuzat sa ajute autoritatile de la Atena, contributia Bratislavei ar fi trebuit sa fie de 800 de milioane de euro.

"Nu suntem de acord" - a declarat, luna trecuta, Iveta Radicova, prima femeie premier din istoria Slovaciei. Ea a facut acest anunt la finalul unei intalniri pe care a avut-o la Bruxelles cu presedintele UE, Herman Van Rompuy.


Citeste mai multe despre   



  
1949 vizualizari
  • +8 (10 voturi)    
    bravo Cehia (Joi, 26 august 2010, 8:04)

    Vlad [anonim]

    De la intrarea Greciei in U.E.,grecii au trait intr-
    o veselie,munca putina si distractii cat cuprinde!Acum a venit scadenta si dau din colt in colt cersind ajutoare.Cehii,oameni disciplinati
    si muncitori, nu au fost atinsi de criza;singura masura luata de ei a fost majorarea TVA de la 19 la 20% si diminuarea la 9% pentru alte produse.Povestea seamana pana la identificare
    cu fabula "Greierele si furnica"!!Atentie romani.nu mai aveti mult pentru a ajunge la fel ca grecii;intinde-ti-va cat va este plapuma!!Bunastarea se face pe munca si nu pe credit de la banci!
    • -8 (8 voturi)    
      Nu a fost atinsa de criza? (Joi, 26 august 2010, 9:25)

      revelare [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

      Tu pe ce planeta sau continent traiesti? Si ce citesti?
    • +8 (12 voturi)    
      Excelent exemplu dat de Cehia si Slovacia (Joi, 26 august 2010, 10:11)

      Gretzia e patzachina [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Grecia a mintit si a falsificat grosolan, ani de zile, statisticile trimise la Bruxelles. Zeci de miliarde de euro din banii contribuabililor europeni au fost practic fraudati de greci, furati din bugetul UE !

      E normala enervarea Germaniei, Austriei sau Olandei in fata unui comportament infractional al clasei politice ce a guvernat Grecia in ultimii 10 ani.

      De ce ar sustine financiar Grecia in timp ce grecii i-au privit tot timpul ca pe niste vaci de muls, cu dispret si nationalism sovin, cu aroganta in fata acestor 'bieti est-europeni'?
      Acum Cehia si Slovacia sunt state ce au depasit Grecia, se dezvolta mai rapid si mai sanatos si raporturile de putere s-au cam inversat.

      Romania sa nu uite ca Grecia refuza sa recunoasca minoritatea aromana si vlaha, politicienii greci au nesimtirea sa considere etnicii aromani drept 'etnici greci de limba latina':))
      Abia gasim bani pt proiecte in Romania, nu cred ca e cazul sa dam ajutoare pt ca grecii sa aiba cu ce plati birocrati si functionari paraziti, functionari care adesea ii trateaza cu dispret pe cetatenii romani aflati in Grecia.
      • +2 (4 voturi)    
        te sustin 100% (Joi, 26 august 2010, 12:03)

        paraipan [anonim] i-a raspuns lui Gretzia e patzachina

        chiar daca am o simpatie pentru greci, tot ce spui este foarte adevarat. Iar chestia cu aromanii e strigatoare la cer!! Alo, guvernul, se aude?
    • +2 (6 voturi)    
      Ai 50% dreptate. (Joi, 26 august 2010, 10:25)

      frankestain [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

      ,,De la intrarea Greciei in U.E..."
      Greci au intrat in U.E in 1981,nu a intrat acum cu noi.
      Criteriile de aderare erau cu totul altele in acei ani, nu voi intra in amanunte.
      Cei care au furat au fost...Guvernanti,poporul a muncit pe langa ei si noi ...Romani.
      Cehii da sunt disciplinati si muncitori,dar pe langa seriozitate au fost un pic ajutati de Germania,pe langa asta nu au avut o clasa politica clientenara ca NOI.
      Cat despre a ajunge ca Grecii,noi suntem de mult ,chiar inainte de emanatia din 1989 sub nivelul de trai al lor ei aveau nivelul de trai mai ridicat ca al nostru.si inca il au.
      • +2 (6 voturi)    
        tot despre greci (Joi, 26 august 2010, 11:19)

        |Vlad [anonim] i-a raspuns lui frankestain

        Nu sunt de acord cu dvs.Data intrarii in U.E.
        nu este relevanta!Relevante sunt mentalitatile unei natii.Cat priveste Cehia,da-mi voie,ca CEH,traitor si aici si acolo,sa-ti spun ca nu s-a beneficiat de niciun ajutor din partea Germaniei,ba,din
        contra,am platit despagubiri grase nemtilor deposedati de catre Benes&co.in
        1947-48,atat de cetatenie ceha cat si de proprietatile detinute.E adevarat ca cehii
        au primit ceva de la nemti:rigoarea,disci-
        plina,simtul muncii si al datoriei si,mai
        ales,o imensa dragoste pentru tara lor,in-
        diferent de locul in care se afla.Imnul lor national le reaminteste chiar acest lucru,
        ca au o tara pe care se pot baza!Nu ca
        altora,carora li se tot spune sa se destepte
        dar ei raman tot ametiti si pusi pe furat.
        Cu stima,un ceh.
        • +2 (4 voturi)    
          Prima oara... (Joi, 26 august 2010, 12:50)

          bibiloi [anonim] i-a raspuns lui |Vlad

          ...cand am tranzitat Cehia, pe atunci Cehoslovacia,era prin 1988 ,si ramas surprins de nivelul de trai in comparatie cu Romania.
          Cat despre personalitatea cetatenului Ceh,cunosc deoarece am locuit in aceesi casa cu un refugiat Ceh.Exact la ce te-ai referit in comentariu am spus si eu facand pecizarea ca au fost ajutati de Germani,numai ca am vrut sa fiu scurt fara a intra in detalii.
          Cu stima un Armean
        • 0 (0 voturi)    
          despre cehi (Joi, 26 august 2010, 17:33)

          rakousko [anonim] i-a raspuns lui |Vlad

          Cat despre despagubirile supraponderale, sunt sincer interesat de "facts", deoarece stau de o jumatate de secol intr-un spatiu in care tema e necontenit la ordinea zilei, iar pokerul lui Klaus cu UE pe vremea aderarii indica o problema in continuare spinoasa. Se pare ca tot nemtii i-au despagubit pe cei izgoniti.
          Cehia nu apartine spatiului euro, ca atare nu se simte obligata la solidaritate. Nici situatia economica pe urma crizei nu e in roz.
          • 0 (0 voturi)    
            teme-te de greci...chiar cand nu-ti fac daruri (Joi, 26 august 2010, 19:30)

            Vlad [anonim] i-a raspuns lui rakousko

            Stimate domn cu pseudonim RAKOUSKO,
            in ceha acest nume inseamna AUSTRIA !
            Cred ca nu ati mai fost cam de mult timp la curent cu situatia din Cehia ca sa fiti la curent cu treburile de acolo.E,
            adevarat ca in anii 1949/1950 etnicii ger-
            mani din zona sudetilor,expulzati de
            regimul prosovietic al lui Benes,au fost
            asa zis despagubiti de statul vest-
            german primitor,insa dupa 1991,dupa separarea Cehiei de Slovacia,nemtii au avut grija sa solicite Cehiei despagubiri!
            Cehii nu doresc sa intre in zona EURO
            deoarece sunt mandri cu moneda lor nationala.De fapt,ei nu se dau in vant
            nici dupa U.E.: doar 24% dintre cehii
            adulti au aprobat aderarea.La referendumul organizat ,prezenta la
            urne a fost cu putin peste 50%,dintre care,cu putin peste 50% au votat pentru aderarea la U.E.
            Cat priveste criza ,va recomand o vizita in Cehia,ca sa vedeti pe viu care
            este nivelul de trai acolo.Eu si sotia
            mea,doi pensionari AICI ne permitem
            ACOLO sa mancam numai la restau-
            rant deoarece mancarea este revoltator de ieftina.Acelasi lucru il
            face si fiul nostru,care este de 6 ani
            repatriat.In rest,numai de bine!
            • 0 (0 voturi)    
              nu mi-e frica de greci,doar galagia ma exaspereaza (Joi, 26 august 2010, 21:30)

              rakousko [anonim] i-a raspuns lui Vlad

              Va multumesc pentru raspuns.

              Sumar la cateva puncte:
              - Benes a fost de toate partile: a condus un Partid National Socialist Cehoslovac, si-a avut rezidenta la Londra, a intrat in alianta cu Uniunea Sovietica si a refuzat pana la urma sa semneze Constitutia comunista din 1948. Graitor fapt ca n-a existat statue a lui pana la 1989 iar dupa a devenit "pater patriae", telul lui fiind renasterea statului dupa München. Izgonirea nemtilor si a ungurilor s-a petrecut cu aprobarea Puterilor Aliate (Potsdam).
              - Solicitari ale "Landsmannschaften" de despagubiri le-a adus treptat in conflict chiar cu guvernele germane, Bavaria preluand prin Stoiber tutela mai degraba verbala asupra lor.
              - Economia ceha jindueste dupa moneda unica (Skoda, exportatorii) si Fischer le-ar face pe plac dar nu inainte de reforme, reforme si iar reforme, ce va dura cam pana in 2015.

              Nu ma consider de fel avocatul sudetilor la cererile lor de reparatii, macar imateriale in ultimul timp, pentru ceea ce a fost la urma urmei un act de pedepsire colectiva, mai ales raportat la solutia inteligenta aleasa de romani spre a scapa de etnicii germani. Stiu, istoria razboiului a urmat cai diferite in cele doua tari.
              Situatia economica e bineinteles departe de a fi disperata, insa agravata comparat cu anii de prosperitate. Intamplator, cei mai buni prieteni de familie sunt de 30 de ani un cuplu cu origini boeme, el nascut din parinti imigrati la Viena, ea "luata" direct de sub Hradcin. Pleaca cam de doua ori pe luna la Praga und sunt tot acasa si capitolul "Care este situatia la Praga?" nu lipseste din nicio discutie cu ei. Probabil unghiurile de vedere sunt diferite.
              In rest, blagosloviti fie berarii si muzicienii acelor plaiuri cu contributia lor inestimabila la calitatea vietii. Inca multe calatorii placute in Cehia!
  • 0 (6 voturi)    
    donatori (Joi, 26 august 2010, 8:52)

    pixxie [anonim]

    oare noi contribuim cu ceva?
    in afara banilor transferati cu voiosie de bancile grecesti din Romania
  • +2 (8 voturi)    
    interesant cum o tara cu doar 11 mil loc (Joi, 26 august 2010, 8:59)

    warchild [anonim]

    reuseste saajunga in pragul falimentului si poate primi un astfel de ajutor! in timp ce romaniei ii cer francezii ca fabuloasa suma de 4 mld euro sa fie cheltuita pentru integrarea tiganilor! lasand faptul ca tiganii au propria limba si obiceiuri si sunt o etnie total diferita ma intreb cum se face ca oameni proveniti dintr-o tara atat de mica precrum grecia reusesc sa cumpere bucati intregi din romania? fenomenul ma surprinde cu atat mai mult cu cat cumpara terenuri construiesc p+10 p+11 si pe urma inchiriaya aceste cladiri romanilor! nici nu-i de mirare ca suntem la coada europei - suntem prosti! Si in conditiile astea noi evident ii ajutam sa treaca de impas cine stie poate mai cumpara o parte din tara asta si intr-un final ajungem sa folosim iar termenul fanariot, doar pentru ca sunt greci nu ca a veni din fanar (mai exista cartierul asta?)
    • +4 (6 voturi)    
      Cartierul Fanar... (Joi, 26 august 2010, 10:53)

      Aurel [anonim] i-a raspuns lui warchild

      ... exista in continuare dar sunt tot mai putini greci acolo. Daca vrei intr-adevar sa le multumesti fanariotilor (pe langa politica de jaf sistematic pe care au dus-o), trebuie sa le multumesti pentru binecuvantarea tiganilor: cu acordul si larga cooperare a "domnitorilor" fanarioti au asezat turcii majoritatea tiganilor din imperiul lor la nord de Dunare. O mostenire cu care ne luptam si azi si ne vom lupta mult timp de acum incolo.
  • +7 (9 voturi)    
    Bravo Cehia! (Joi, 26 august 2010, 9:06)

    cristi [anonim]

    asta inseamna sa ai principii!
  • +6 (10 voturi)    
    Respomsabilitate... (Joi, 26 august 2010, 9:11)

    Zgabeartza Iftode [utilizator]

    Cam asa ar trebui sa faca si ai nostrii, o ducem noi si asa foarte prost ca sa fim gentilomi si sa ajutam un stat care a mintit ani la rand despre situatia lui financiara... Pe noi ne-au obligat toti, U.E, FMI, B.M, sa ne tinem de promisiuni in schimb grecii au facut ce-au vrut.... Acum sa plateasca...
  • +2 (4 voturi)    
    Si muma si ciuma (Joi, 26 august 2010, 11:27)

    iulicos [utilizator]

    Asta este UE. Pentru unii, muma, pentru altii ciuma. Daca nu ar fi existat aceasta institutie, tarile din flancul sudic al Europei, ar fi fost azi la nivelul de dezvoltare economica al Romaniei sau Bulgariei. Fac precizarea, pentru cei care nu stiu geografie, ca ma refer la Portugalia, Spania, Italia si Grecia. Oamenilor din aceste zone le place atat de mult sa vobeasca, sa petreaca si sa frece menta incat daca nu ar fi avut ajutorul vecinilor din nord ar fi fost astazi niste subdezvoltati ca si noi. E normal ca pentru membri ca Germania, Marea Britanie, Olanda, tarile scandinave si altii, Uniunea este mai degraba ciuma decat muma. Acestia trebuie sa suporte din buzunarul lor somnul nesfarsit al celor din sud. In timp ce nemtii muncesc, grecii taie frunza la caini. Cand le vine nota de plata au nesimtirea sa cerseasca prin vecini. Nu e normal. Trebuie sa se rupa odata pisica. Cine e trantor sa traiasca asa cum merita. Daca as fi neamt sau suedez, apartenenta la UE, mi s-ar parea o piatra de moara atarnata de gat. As fi satul ca banii mei sa se duca la niste puturosi care nu fac nimic toata ziua.
    • +4 (4 voturi)    
      Radio sant in emisie (Joi, 26 august 2010, 13:51)

      frankestain [utilizator] i-a raspuns lui iulicos

      Comparatiile facute sunt un pic nu mult departe de adevar.
      Portugalia in 1974 a scapat de cea mai crancena dictatura fascista din istorie nivelul de alfabetizare media sub patru clase
      Spania in 1975 a revenit la monarhie,dupa ce Carlos in 1969 la declarat pe printul Juan Carlos predecesorul lor.
      Doua tari sarace ,chiar mai sarace decat Romania si Bulgaria in acea perioada.
      Intrarea lor in U.E in 1986 a fost facuta pentru acapararea insulei Iberice din punct de vedere strategic si mana eftina de lucru.
      Cat despre vrednicia lor te contrazic, nu stiu cum se comporta la ei in tara,dar aici munesc pe branci la fel ca romani.
      Despre Italia stiu ca a fost membru fondator impreuna cu alte cinci,ceea ce ma face sa cred ca la vremea aceea era o putere economica inca din 1958,sa nu uitam ca a facut parte din planul Marchal.
      Grecia , intrat in sfera de interes a tarilor occidentale inca din1952 an in carea intrat in NATO...1981 intra in U.E. nu cunosc personalitatea Greaca dar stiu ca am vizitat aceasta tara si chiar daca au furat,mascat am ramas placut impresionat si asta o pot spune multi Romani care au vizitat aceasta tara nu exista comparatie cu tara noastra.
      Cat despre Romania acceptarea ei in NATO a fost datorita pozitiei Geostrategice,iar in U.E ca piata de desfacere a produselor greilor din U.E si asta numai dupa ce ne-am autodistrus ECONOMIA.
      Germania tara cea mai puternic dezvoltata din U.E normal sa aibe crestere economica in accensiune datorita exporturilor catre tarile carora industria practic este nula cum ar fi Romania,Portugalia,Bulgaria
      • 0 (2 voturi)    
        vezi ca tipul de deasupra are dreptate! (Joi, 26 august 2010, 16:19)

        warchild [anonim] i-a raspuns lui frankestain

        cunosc 5 etnici spanioli proveniti din yone diferite ale globului si au si sexe diferite, 3 barbati si 2 femei - pe cuvantul meu ca dimineata nu e nici unul la munca - vin pe la 10 12. la pranz manca cam o ora si in rest vorbesc toata ziua - eu nu stiu cand muncesc astia (dar se pare ca mai si muncesc, nu bag mana in foc, poate sunt asa pentru ca e vara) le-am zis intr-o zi ca ei nu stiu decat 2 vorbe fiesta (petrecere toata noaptea) si siesta (somn toata ziua). si cum sunt astia cred ca sunt toti!
        • +1 (1 vot)    
          Poate o aveti dreptate. (Joi, 26 august 2010, 21:19)

          frankestain [utilizator] i-a raspuns lui warchild

          Numai ca daca ar fii asa Spania nu ar arata cum arata.Datorita serviciului am cam cutreierat toata tara.Autostrazi,agricultura,orase de cinci stele Madrid-Barcelona,industrie,turism ma mira ca o tara de puturosi sa arate asa.
  • 0 (0 voturi)    
    ai si tu dreptate - in constructii lucreaza romani (Sâmbătă, 28 august 2010, 11:22)

    warchild [anonim]

    si bulgari - salarii mici iar spaniolii au rata somajului de 20% - ciudat o tara cu o asa rata a somajului are nevoie de romani sa lucreze in constuctii si agriculutra! si tu imi spui mie ca nu sunt puturosi?


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version