VIDEO Un nou scandal zguduie Vaticanul, dupa publicarea unui reportaj dedicat vietii de noapte a preotilor homosexuali

de R.M. HotNews.ro
Duminică, 25 iulie 2010, 16:03 Actualitate | Internaţional

Un nou scandal zguduie Cetatea Sfanta, dupa ce revista "Panorama", care este detinuta de premierul Silvio Berlusconi, a publicat o ancheta in care prezinta viata de noapte a preotilor homosexuali, relateaza The Guardian.

Presupusii preoti au fost filmati cu camere ascunse amplasate de reporterii revistei conservatoare "Panorama" in timp ce viziteaza cluburi pentru homosexuali si fac sex cu alti barbati.



Homosexualitatea este considerata un pacat de Biserica Catolica, care interzice orice act sexual in afara casniciei.

Biserica Catolica a reactionat imediat, cerandu-le preotilor aflati in centrul scandalului sa renunte la hainele sfinte, dar a precizat ca vasta majoritate a clericilor din Roma sunt "modele de moralitate pentru toata lumea".

Dioceza Romei a acuzat insa revista detinuta de Berlusconi ca scopul anchetei a fost "sa creeze scandal si sa defaimeze toti preotii".

Ziarul semioficial al Vaticanului, L'Osservatore Romano, nu face nicio referire la scandal.

Un membru al clerului italian, citat de revista Panorama sub protectia anonimatului, afirma ca 98% dintre preotii din Roma sunt homosexuali. Un studiu efectuat in Biserica Catolica din SUA concluzioneaza ca intre un sfert si jumatate dintre seminaristi si preoti sunt homosexuali.

Un fost deputat italian si activist pentru drepturile homosexualilor, Franco Grillini, a declarat ca "daca toti homosexualii din Biserca Catolica ar trebui sa plece imediat (...) acest lucru ar crea serioase probleme de functionare".

Un alt cunoscut activist gay, Aurelio Mancuso, a condamnat ancheta revistei Panorama, calificand-o drept o "operatiune politica si culturala oribila", dar a fost si el de acord ca, daca preotii homosexuali ar renunta la hainele preotesti, dioceza Romei ar fi "paralizata".


Citeste mai multe despre   



  
8619 vizualizari
  • +3 (9 voturi)    
    Ai dreaku popicii .. (Duminică, 25 iulie 2010, 16:36)

    DrBalthar [anonim]

    .. daca s-ar fi dus la niste curve, majoritatea ar fi ras usor rautacios si ar fi uitat in 1-2 zile (popa-popa, dar tot barbat). Dar asta e altceva, cu mult mai grav -poate ca Biserica nu face distinctie intre cele 2 tipuri de 'pacate' dar enoriasii fac o imens de mare distinctie intre ele ..
  • -16 (22 voturi)    
    Catolici sub acoperire (Duminică, 25 iulie 2010, 17:21)

    Ortodox [anonim]

    Ca ortodox, imi pare rau de ce se intampla in biserica catolica, dar n-am ce le face daca sunt prosti ca noaptea. In mod evident, aceasta a fost infiltrata de homosexuali, pentru a fi subminata si decredibilizata din interior. Cine stie de cand se intampla acest lucru, de a inceput sa "rodeasca" tocmai acum... Iar Vaticanu doarme, bine -mersi, numarandu-si mataniile, fara ca sa aiba habar de ceea ce se intampla in parohiile sale. Este de remarcat ca aceste stari de lucruri sunt rezultatul unei politici pe termen lung... Este uimitor cum tipii aia perversi, care numai pe cele sfinte nu le au, au trebuit sa stea in cospirativitatea atata timp si sa joace un rol care, cu siguranta, le era profund detestabil ! Dar asta e, ordinul e ordin si ei l-au executat intocmai si la timp. Vaticanul trebuie sa-si faca curatenie in ograda, dar pentru asta trebuie sa foloseasca detergentul potrivit. Credinciosii catolici nu vor cadea insa pe spate, nu numai pentru ca stiu ca tocmai asta e miza acestor atacuri emotionale, dar si pentru ca stiu cine se afla in spatele acestor scarbosenii...
    • +1 (13 voturi)    
      Ordine in ograda (Duminică, 25 iulie 2010, 22:11)

      Mandravela [utilizator] i-a raspuns lui Ortodox

      Da, ai dreptate numai la ei. Cunostiintele tale in domeniu sant mai tari ca piatra. Aia are o ai pe post de neuroni.
      Ai facut efortul sa citesti vreo carte ? Chiar si aia pe care se considera a fii singura ?
    • +8 (14 voturi)    
      ... ce sa-ti povestesc .... (Luni, 26 iulie 2010, 0:01)

      unul [anonim] i-a raspuns lui Ortodox

      ..."In mod evident, aceasta a fost infiltrata de homosexuali, pentru a fi subminata si decredibilizata din interior.3...

      probabil ca e infiltrata de homosexualii ortodocsi
  • +3 (7 voturi)    
    daca analizam (Duminică, 25 iulie 2010, 17:45)

    rugantino [anonim]

    ceva, undeva, este foarte in neregula...oare asa o fi fost din totdeauna sau e ceva provocat de actuala societate ? iti da de gandit..
    • +8 (12 voturi)    
      asa a fost dintotdeauna (Duminică, 25 iulie 2010, 23:03)

      ... [anonim] i-a raspuns lui rugantino

      dar proportia nu e mentionata :D

      se intampla in manastiri mai demult, asta o gasim in destule surse.

      este un "scandal" pentru ca se intampla, nu pentru ca numarul cazurilor ar fi semnificativ raportat la totalitatea preotilor.

      sunt romano-catolica, deci s-ar putea ca parerea mea sa fie usor biased.

      din cate stiu, celibatul preotilor are ca motiv faptul ca astfel preotul este mai dispus sa duca o viata dezinteresata, fara acumulare de valori materiale, este mai devotat parohiei, se poate implica mai mult in diferitele actiuni caritabile etc. e putin altfel cand ai o familie de intretinut - asta o stim din proprie experienta. oamenii se schimba groaznic in momentul in care isi intemeiaza familii, iar generozitatea tineretii este inlocuita de egoismul pragmatic si "matur". tot celibatul face ca preotul sa poata fi mutat dintr-o parohie in alta, lucru practicat in biserica catolica pentru ca, din nou, preotul trebuie sa fie dedicat misiunii sale si lui Dumnezeu si nu trebuie sa se lege de lucruri materiale si, iata, nici de locuri sau persoane. trebuie sa recunosc ca este, pe alocuri, o viziune cam idealista, dar are si destule beneficii.
      nu stiu cum stau lucrurile intr-o tara majoritar catolica precum franta. la noi, cel putin in regiunea din care provin, ortodocsii sunt majoritari iar catolicii niste exceptii - iar de cazuri de coruptie, imoralitate, chiar agresiuni sexuale nu am auzit decat in legatura cu preotii ortodocsi. presupun ca si statutul de exceptii confera preotilor catolici de la noi un comportament mai demn si, de ce sa nu o spunem, mai devotat. dar poate fi vorba si de o politica in acest sens a conducerii bisericii sau arhiepiscopiei respective.
      parerea mea este ca, desi, sau tocmai pentru ca impune preotilor cu parohii casatoria, biserica ortodoxa este la fel de restrictiva. pur si simplu intalnim o alta abordare.
      nu cred ca o renuntare la celibat ar fi o solutie.
      • +1 (1 vot)    
        daca nu asculta Scriptura ?! (Luni, 26 iulie 2010, 9:10)

        Va Sile [anonim] i-a raspuns lui ...

        Renuntarea la celibat n-ar fi o solutie pentru ca nu schimbi caracterul sau inima cuiva casatorindu-l insa n-ar expune sarmanii preoti atator ispite sexuale.

        Iata ce spune Sfantul Apostol Pavel, un celibatar convins:

        1 Corinteni 7 : 9. Dar, daca nu se pot infrana, sa se casatoreasca; pentru ca este mai bine sa se casatoreasca decat sa arda.

        1 Timotei 4 : 1-3
        Dar Duhul spune lamurit ca, in vremurile din urma, unii se vor lepada de credinta, ca sa se alipeasca de duhuri inselatoare si de invataturile dracilor,
        abatuti de fatarnicia unor oameni care vorbesc minciuni, insemnati cu fierul rosu in insusi cugetul lor.
        Ei opresc casatoria si intrebuintarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a facut ca sa fie luate cu multumiri de catre cei ce cred si cunosc adevarul.
        • +1 (1 vot)    
          si casatoria? (Luni, 26 iulie 2010, 10:07)

          ... [anonim] i-a raspuns lui Va Sile

          in majoritatea casatoriilor apare cel putin o data adulterul. ba chiar, foarte multe continua in ciuda unui climat inveninat. si totusi, sunt oameni care apreciaza aceasta conventie, iar viata sociala de-a lungul istoriei a validat institutia casatoriei ca fiind "raul cel mai mic".
          normele sunt folosite pentru a impune un standard si un punct de referinta.
          nici eu nu sunt de acord cu tot ce spune biserica catolica, dar ii aprob necesitatea si autoritatea. lucrurile stau mai degraba dialectic in lumea asta - iar stimulul trebuie sa fie uneori disproportionat pentru a primi un raspuns acceptabil. pentru ca, in ciuda definitiilor, oamenii nu sunt intotdeauna fiinte rationale.
    • +4 (8 voturi)    
      continuare (Duminică, 25 iulie 2010, 23:08)

      ... [anonim] i-a raspuns lui rugantino

      in ce priveste homosexualitatea, aceasta este condamnata de biserica catolica, in schimb discursul se nuanteaza foarte mult in ce priveste homosexualii - se precizeaza cat se poate de clar ca acestia sunt persoane umane demne de tot respectul nostru, si se interzice condamnarea lor.
      discursul bisericii catolice este de asemenea rezonabil in privinta avorturilor, acordandu-se o atentie sporita persoanelor care au avortat, problemelor emotionale pe care acestea le pot avea. viziunea este, in general, intelegatoare si realizata oarecum dintr-o perspectiva psihologica.
      prin urmare, cred ca biserica catolica este capabila de actualizare a ideilor si atitudinilor.
      dar cazul de fata este, dupa parerea mea, mai degraba un subiect de presa decat o problema reala.
      • -1 (7 voturi)    
        WOW (Duminică, 25 iulie 2010, 23:27)

        Pisa [anonim] i-a raspuns lui ...

        Deci esti in stare sa scrii comentarii echilibrate, obiective, fara idei preconcepute si stereotipuri. Sincera sa fiu, nu ma asteptam.
        • +3 (7 voturi)    
          ? (Luni, 26 iulie 2010, 3:05)

          ... [anonim] i-a raspuns lui Pisa

          cam ce este preconceput in scandalizarea fata de un masacru?

          intuitia mea omeneasca imi spune ca este vorba de spontaneitate, nu de preconceptie...

          si de umanitate.

          nu eu am adus Gaza in discutie, ci dvs. asadar, pana cand pentru masacrul din Gaza din decembrie 2008 - ianuarie 2009 organizatorii vinovati nu vor plati in justitie, cred ca ar trebui sa mentineti "a low profile".
          nu sunt eu singura, exceptia care are dreptate in aceasta privinta: respectiva, cinic numita, "operatiune" a sifonat serios imaginea israelului in fata intregii lumi. mai studiati un pic macar teoria, daca chestiunile morale nu va ating.
  • 0 (10 voturi)    
    Preotii catolici (Duminică, 25 iulie 2010, 18:17)

    Marian [anonim]

    Ar trebui sa le dea voie sa aiba sotii si poate nu ar mai fi asa multi ...
  • +4 (10 voturi)    
    ciudate date (Duminică, 25 iulie 2010, 23:55)

    cet23 [anonim]

    "98% dintre preotii din Roma sunt homosexuali. Un studiu efectuat in Biserica Catolica din SUA concluzioneaza ca intre un sfert si jumatate dintre seminaristi si preoti sunt homosexuali".
    98%? Pai din cate stiu eu, in general, in orice societate, cei care nu sunt si nu au fost niciodata homosexuali sunt mult peste 50%! Orasul cel mai "homosexual", ca sa spun asa, cunscut in prezent este San Francisco, in care homosexualii sunt undeva la 25%. Numar considerat oricum extrem de mare.
    Din cate stiu eu, homosexualitatea este o inclinatie din nastere. Adica sunt unii barbati care au o inclinatie puternica, altii a coror inclinatie spre homosexualitate exista, dar e mica si - marea mojoritate - fara nici o inclinatie! Care toata viata vor avea o repulsie pentru asa ceva, daca li se vor face avansuri. Asa ca de unde 98%? Indiferent de context, eu cred ca mult peste 50% din barbati nu vor fi niciodata homosexuali.
    POate ma insel, dar toata povestea din revista asta este o denigrare puternica! Dat fiind cine este patronul, respectiv Silvio Berlusconi, care e un soi de Voiculescu de la noi dar mult mai popular, denigrarea devine si mai evidenta. Adica tipul e magnat al presei si om politic (de succes in Italia). Articolul asta mie imi suna a rafuiala intre Berlusconi si Biserica Catolica! Motivele pot fi destule.
    • -6 (8 voturi)    
      sigur (Luni, 26 iulie 2010, 1:18)

      toro [utilizator] i-a raspuns lui cet23

      Berlusconi e in dosul ... acestei afacerii :)
      Chiar te rog elaboreaza ce vrei sa zici, in loc sa arunci un criptic "Motivele pot fi destule".
  • -1 (1 vot)    
    vicii (Luni, 26 iulie 2010, 12:53)

    gheo [anonim]

    numarul viciilor este constant pentru toata lumea
    iar biserica catolica a decis, in intelepciunea ei, ca e mai important sa nu aiba preoti hoti si avari decat curvari si curlangii. pentru ca puterea se pastreaza si se amplifica prin resurse iar daca sunt curlangii in loc de curvari e chiar mai bine, ca nu apar copiii care sa devina 'dovezi' si nici nu-s cereri de pensie alimentara.
    pana la urma se reduce totul la banii si puterea pe care o dau bisericii catolice.
    asa a ajuns papa srl sa conduca 1 miliard de oameni, prin compromisuri....
  • -1 (1 vot)    
    :)) (Marţi, 27 iulie 2010, 9:45)

    m [anonim]

    Hai să fim serioși, știm cu toții că de fapt acești preoți presupuși gay se duc la bordeluri și în baruri ca să-i aducă pe cei păcătoși pe calea cea dreaptă :)))
  • -1 (1 vot)    
    se rezolva (Marţi, 27 iulie 2010, 10:45)

    scoutx [anonim]

    Cu post negru cateva zile si rugaciuni "aprinse" se vor ierta aceste iesiri.Totul are un pret.Important este sa iesi bine la bilantz. :)) Oare cat mai tine gluma asta cu religia crestina in special de origina catolica ?!


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version