Stratfor analizeaza infruntarea dintre armata israeliana si convoiul umanitar: Turcia isi joaca influenta in regiune, insa asteapta reactiile SUA si Europei 

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Luni, 31 mai 2010, 14:15 Actualitate | Internaţional

Incidentul care a avut loc intre armata israeliana si convoiul umanitar ce se indrepta spre Fasia Gaza este o incercare a ambelor parti de a modifica perceptia aspra blocadei impuse de Israel Fasiei Gaza, comenteaza Stratfor. Turcia isi joaca aici rolul regional, insa actiunile sale urmatoare depind de reactia SUA si Europei. Cert e - potrivit agentiei americane de analiza - ca incidentul s-a transformat dintr-unul miliar in unul politic.

Interesul Turciei este sa scoata in evidenta situatia grea a palestinienilor, ceea ce i-ar putea da ocazia sa se arate ca aparator al acestora in regiune - o reputatie pe care Iranul a incercat sa si-o construiasca. Pe de alta parte, interesul Israelului este de a preveni pierderea controlului asupra Gazei si portretizarea celor din convoiul umanitar drept sustinatori ai elementelor teroriste din Fasia Gaza. Totusi, violentele care au avut loc dezavantajeaza Israelul, sustine Stratfor. Reactia ulterioara a Turciei depinde insa de reactia comunitatii diplomatice, in special a Europei si a SUA.

Relatiile internationale afectate

Confruntarea in care au murit, potrivit informatiilor date de biroul de presa al premierului israelian, 10 oameni, afecteaza relatiile internationale, sustine compania de analiza si informatii Stratfor.

  • Turcia este agresiv testata. Ramane de vazut daca Ankara va fi capabila sa transforme acest eveniment in dobandirea unei pozitii de lider regional. Chiar daca Israelul va incerca sa aplaneze acest incident, Turcia are optiunea de a escalada evenimentele prin a trimite noi flotile cu ajutoare umanitare cu escorta militara.
  • O alta consecinta ar putea fi asupra planurilor SUA pentru Irak. Washingtonul spera sa fie capabil sa isi reduca drastic trupele din Irak in lunile urmatoare, influenta Turciei fiind vazuta ca inlocuitoare, capabila sa umple golul lasat de retragerea americanilor. In aceste conditii, o regiune instabila este ultimul lucru dorit de americani.
  • In ultima vreme, relatiile americano-israeliene s-au racit foarte mult. Incercarile Israelului de a rescrie relatiile regionale, in scopuri interne, in conditiile in care rivalitatile din coalitie au ajuns la un punct maxim de tensiune, au deranjat Washingtonul, care isi dorea o atmosfera calma in regiune. Actiunea militara impotriva unui convoi civil - indiferent de justificare si explicatiile ulterioare - nu fac decat sa afecteze dorintele si politicile SUA pentru regiune.
Stratfor considera ca incidentaul s-a strasformat dintr-unul militar in unul politic si ca ochii intregii comunitati internationale sunt acum indreptati spre doua capitale: Ankara si Washington. SUA se vad confruntate cu o noua criza, pe care ar fi vrut sa o evite, in timp ce Turcia merge pe o linie subtire incercand sa exploateze o situatie la crearea careia a contribuit. Prin urmare, reactiile internationale sunt indicatori esentiali pentru modul de actiune ulterior al Turciei.

Reactiile internationale sunt moderate - in Occident - vehemente in lumea araba

La o inventariere succinta a reactiilor internationale se remarca prudenta si o condamnare majoritara a Israelului in cazul tarilor occidentale si, evident, vehementa organizatiilor tarilor arabe si a celor din regiune, inamici traditionali ai Israelului.

In mod firesc, Autoritatea Palestiniana, prin vocea presedintelui mahmoud Abbas, condamna raidul israelian si il califica un "masacru", decretand trei zile de doliu national. Mai mult, cere o reuniune de urgenta a Consiliului de Securitate al ONU si solicita administratiei americane o interventie de urgenta pentru a pune capat "crimelor israeliene".

Uniunea Europeana cere "o ancheta completa" asupra asaltului lansat de armata israeliana si isi exprima "profundul regret privind informatiile legate de pierderi de vieti si a violentelor si isi prezinta condoleantele familiilor mortilor".

Liga Araba califica incidentul drept "o crima impotriva unei misiuni umanitare" si cere ca "toata lumea sa condamne" actiunile israeliene. Organizatia care reuneste 22 de state arabe a spus ca este in consultari cu membrii sai pentru a decide pasii urmatori si a decis o reuniune pentru marti.

Spania, detinatoarea presedintiei UE in acest moment, a convocat ambasadorul israelian pentru a cere explicatii despre atacul armat, gest facut si de Danemarca. In plus, premierul Jose Luis Rodriguez Zapatero a calificat evenimentul drept "fapte grave si preocupante", iar un secretar de stat din MAE spaniol considera atacul "absolut condamnabil".

La randul ei, Germania, s-a declarat "foarte preocupata de evenimentele de peste noapte din Gaza". Berlinul considera internventia armata "disproportionata la prima vedere".

Ministrul de externe al Frantei, Bernard Kouchner, s-a declarat profund socat de interventia israeliana asupra flotilei si cere si el o ancheta aprofundata. El a adaugat ca e de neinteles pierderea atator vieti intr-o operatiune contra unei misiuni umanitare despre care se stia de atatea zile si ca nimic nu justifica o asemenea violenta. Intr-o reactie la pranz, presedintele Nicolas Sarkozy a cerut si el o ancheta care sa faca lumina in acest caz si a subliniat ca este urgenta o reluare a procesului de pace din Orientul Apropiat.

Suedia califica drept "complet inacceptabil" asaltul armatei israeliene si a convocat ambasadorul israelian la Stockholm pentru a-i comunica oficial aceasta pozitie.

Italia a avut initial o alta pozitie: incercarea flotilei pro-plestiniene de a incalca embargoul impus asupra Gazei este "o provocare". Totusi, intr-o declaratie ulterioara a ministrului Franco Frattini, acesta a deplans moartea civililor in asaltul armat israelian.

Norvegia considera "inacceptabil" atacul armatei israeliene, declarandu-se uimita de faptul ca armata israeliana a lansat astfel de actiuni impotriva unor vapoare care transportau ajutor umanitar. Premierul norvegian sustine necesitatea unei anchete internationale independente si reafirma pozitia potrivit careia blocajul israelian asupra Fasiei Gaza trebuie ridicat.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5585 vizualizari

  • -12 (32 voturi)    
    Oare Baconsky (Luni, 31 mai 2010, 13:26)

    gigi [anonim]

    ce pozitie va adopta?

    Pun pariu ca va da vina pe morti si va lauda Israelul pentru reactie si lupta impotriva "terorismului".
    • -2 (4 voturi)    
      dl. ... (Luni, 31 mai 2010, 15:30)

      Netanyahu [anonim] i-a raspuns lui gigi

      dl Baconschi ... nu va mai adopta nici o pozitie? A fost convocata o Sedinta Comuna ... pentru situatia din Gaza ? In Israel ? La Bucuresti ?
      Şedinţe comune de guvern cu Israelul

      http://www.evz.ro/detalii/stiri/sedinte-comune-de-guvern-cu-israelul-892318.html

      http://www.telegrafonline.ro/1273006800/articol/120992/delegatia_romaniei_a_boicotat_discursul_lui_ahmadinejad.html
    • -4 (6 voturi)    
      jude (Luni, 31 mai 2010, 16:48)

      karenin [anonim] i-a raspuns lui gigi

      eu cred ca-si va demite purtatorul de cuvant evreu si va numi un turc...n'asa?
  • +8 (22 voturi)    
    Perceptia mea (Luni, 31 mai 2010, 14:29)

    nano2k [utilizator]

    Perceptia mea este ca se incearca cu tot dinadinsul pornirea unui razboi mondial.

    Cine, cum, de ce? Sper sa aflam inainte sa se reuseasca pornirea.
    • +6 (20 voturi)    
      S-a planuit totul la Ankara (Luni, 31 mai 2010, 14:29)

      Geostratekigon [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Turcia a acceptat ca un imens drapel turc sa fie intins pe o nava, sa fie maxim mediatizata in lumea islamica drept "aparatoarea palestinienilor".
      Erdogan incearca sa sape influenta lui Ahmadinejad, e intrecere pt titlul regional de "campion anti-sionist".
      Rivalitatea regionala intre turci, arabi si persani e de 1.000 de ani, de cand turcii si arabii au ajuns la frontierele Persiei.

      Israel e un bun pretext de agitat populatia si creat influenta geopolitica.

      Sa vedem cum va reactiona USA la provocarea turca si raspunsul violent al Israel. UE nu conteaza, nu are cu ce influenta decat cu declaratii pompoase si inutile si in plus e paralizata de agresivitatea comunitatilor islamizate care au venit in Europa.

      Israel a raspuns extrem de dur pt a arata Turciei ca isi ia fesul la purtare.
      Daca Turcia se implica mai mult va crea instabilitate in zona, iar daca trimite o escorta militara, Israel o va scufunda si va fi razboi total acolo !!
      • +1 (19 voturi)    
        Bond? James Bond? (Luni, 31 mai 2010, 15:57)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui Geostratekigon

        Daca tot ai atatea informatii, cum a reusit Erdogan sa convinga armata isrealiana sa impuste civili turci? De pe o nava turceasca?
      • +3 (7 voturi)    
        stratfor upon avon, oryflame and lifecare most (Luni, 31 mai 2010, 17:09)

        gushevsky [anonim] i-a raspuns lui Geostratekigon

        ii taman pe dos frate. israelul ii freaca pe turci de luni bune tocmai pentru a atrage in conflict un adversar redutabil iar arabii din jur sa prinda curaj si sa comita alea necugetate. daca o racheta zboara din sudul libanului sau din gaza spre o localitate israeliana si se soldeaza cu cel putin un mort, actiunea punitiva a statului evereu va fi direct proportionala. adica invazie armata in sudul libanului sau gaza sau siria soldate ci mii de morti si bombardarea iranului mai conventional sau mai putin. aka ww3, cum prooroceai.
    • -1 (17 voturi)    
      DA (Luni, 31 mai 2010, 14:30)

      dan [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Pai se zicea mai acum cateva luni ca este cam aceeasi atmosfera dinaintea ww2.
      Cine?R: marile puteri armate (tarile cu populatii mari) care NU mai au resurse (+ sa asigure hrana propriilor locuitori -consum sustenabil) si nu mai pot trai pe datorie/credit. ex: SUA, UK, via Israel.
      Cum?R: simplu, exista mult armament pe stocul acestor puteri armate.
      De ce?R: pentru imputinarea populatiei lumii si cotropirea de resurse !!
      Cu cine?R: Tarile arabe, care inca mai au resurse, cel putin petrol si bani. Ulterior vor intra si Europa, Rusia, China.

      Bineinteles pe noi o sa ne prinda mai nepregatiti decat ne-a prins WW2. Ce e mai interesant si greu de prezis e cine cu cine se va bate pe campul de lupta si unde??
    • +2 (8 voturi)    
      Perceptia ta e buna... (Luni, 31 mai 2010, 14:57)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      E din ce in ce mai evident acest lucru...
      Cine? Cei care au interesul - nu te gandi la guverne, as putea zice ca acestea nu mai exista, ci la cei din spatele lor.
      Cum? False flag attacks - cu alte cuvinte prin crearea de crize/pretexte de catre cei care au interesul sa genereze un razboi. Vezi restul razboaielor: WWI, Vietnam, etc.
      De ce? Cred ca stim cu totii raspunsul la intrebarea asta. Aceleasi scopuri, la fel ca si in restul razboaielor.
      Sa speram totusi ca lumea o sa se trezeasca inainte de asta.
      Un lucru e clar: daca inceape conflictul cu Iran, asteptati-va la ce e mai rau.
    • -1 (7 voturi)    
      evident (Luni, 31 mai 2010, 18:58)

      The Saker [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      este evidenta treaba asta, de cativa ani buni...as merge chiar mai departe, unii ma vor acuza de conspirationita:
      provocand un razboi de o amploare mai mult decat regionala, poate chiar mondiala, se va crea haos, populatia lumii va fi terifiata, si vor accepta orisice li se va pune in fata drept garantie a securitatii, recte chiar un Guvern Unic Mondial...pe princpiul vechi de secole, stim noi al cui: "Order ab Chaos";
      se doreste crearead e haos pe mai multe planuri, vezi criza financiara actuala, evident premeditata, plus criza alimentara ce se prefigureaza, etc..
      • +1 (3 voturi)    
        Nimic nou sub soare (Luni, 31 mai 2010, 19:56)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui The Saker

        Se numeste Divide et Impera.
        Principiile sunt aceleasi, metodele sunt mereu adaptate in fctie de cat de evoluata e populatia.
      • +2 (4 voturi)    
        contradictie (Luni, 31 mai 2010, 20:14)

        Kor [anonim] i-a raspuns lui The Saker

        Cine creaza haos nu poate culege ordine, fie ea si mondiala. Cat despre "Order ab Chaos" stii tu ceva, dar dupa ureche . Eu am auzit doar de "Ordo ad Chaos" (AD, nu ab, si ORDO, nu englezul Order), o vorba latineasca, care inseamna "ordine DIN haos", nu "Ordine PRIN haos". Cat despre francmasoni, lor le este atribuit ACEST motto, dar chiar si asa francamsonilor le este atribuit orice in ultima vreme, fara prea multe dovezi.

        Ce spui tu stalcit, adica "Ordo ab chaos", insemna "ordine PRIN haos", cum am mai spus, si nu este motto-ul nimanui. Este doar numele unei trupe norvegiene de black metal, ai carei membri care s-au distrat facand acesta inversiune.

        Cand e sa fii paranoic, vezi haos peste tot si ordine nicaieri. Sau invers. :)
    • +3 (7 voturi)    
      Totul este un atac provocat de propaganda Hamas (Luni, 31 mai 2010, 21:15)

      Viorelu [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      Ia luați de aici și vedeți ce „pacifiști” erau ăia de pe navă:

      http://www.youtube.com/watch?v=qKOmLP4yHb4

      http://www.youtube.com/watch?v=bU12KW-XyZE

      http://www.youtube.com/watch?v=0nRbcwnp-l8

      http://www.youtube.com/watch?v=buzOWKxN2co

      http://www.youtube.com/watch?v=gYjkLUcbJWo
      • -1 (5 voturi)    
        Tipic (Luni, 31 mai 2010, 22:49)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Viorelu

        Franturi de cate 1-2 minute in care, cica, se ascunde tot adevarul.

        Nici nu are rost sa mai comentez.
  • 0 (20 voturi)    
    era de asteptat (Luni, 31 mai 2010, 14:33)

    un domn [anonim]

    duoa modelul cu peaqrl harbour si alte evenimente..tomnatice din 2001...evreii..nu populatia..ci clasa politica forteaza vanzarea de armament...cum ? pai ia uite un conflict..care se stie ca poate escalada..usor intr o confruntare regionala..adica..sa intelegem ca pretinsa Criza Economica a lovit rau Israleul ?
  • -5 (15 voturi)    
    Ca sa vezi... (Luni, 31 mai 2010, 14:39)

    OBS [anonim]

    Eu cand am spus azi dimineata ca Turcia vrea sa refaca Imperiul Otoman si ca a aruncat o momeala, iar Israel a muscat-o ca un guvid, m-ati umplut de minus-uri....

    Incercati si voi sa vedeti contexul si implicatiile politice nu numai daca a avut Israel dreptate sau nu.

    Nimic nu este intamplator !!!
  • +2 (16 voturi)    
    Israelienii (Luni, 31 mai 2010, 14:58)

    neaga1900 [utilizator]

    Poporul israelian , coform cartilor religioase , exista de mii de ani ! Interesant e , ca in aceste mii de ani nu au avut o tara a lor , pe care au obtinut-o , insa , in 1947 (daca nu gresesc) cu ajutorul Sua ocupand si / sau desfiintand Palestina.....Politica e grea - Dumnezeu stie ce interes au americanii acolo , pentru ca e clar ca ei sunt cei ce ii susutin . Israelul a fost un precedent , Kosovo alt precedent - cine stie ce urmeaza !
    • -2 (8 voturi)    
      Au desfiintat Palestina? (Luni, 31 mai 2010, 16:43)

      max [anonim] i-a raspuns lui neaga1900

      Un stat cu numele Palestina nu a existat niciodata asa ca nu putea fi desfiintat. Teritoriul a fost administrat de britanici iar inaintea lor de turci.
      • +3 (9 voturi)    
        putina istorie (Luni, 31 mai 2010, 18:40)

        pcd109 [anonim] i-a raspuns lui max

        chiar in afara de injuraturi si manele nu sunteti buni de nimic??? nu aveti nici cele mai vagi notiuni de istorie. odata cu ocuparea Siriei si a regatului Israelian de catre romani, acestia au creat statul Palestina, dupa rascoala israelienilor. numele l-au dat romanii de la filisteni, dusmanii de moarte ai israelienilor(Filistina-Palestina, pricepeti?). asa ca palestinienii au doua mii de ani de istorie acolo. statul Israel are o 'absenta' de 2000 de ani. dupa rascoala din 70 d.Hr. a fost practi desfiintat de romani, implinindu-se profetia Matuitorului(vezi Evanghelia de la Matei). Ierusalimul a fost distrus pentru a fi reconstruit de romani sub numele de Aelia Capitolina, insa asta doar 200 de ani mai tarziu. revolta din anul 70 si s-a terminat cu distrugerea templului si raderea Israelului de pe fata pamantului. au pierit atunci peste 1 mil de evrei doar in Ierusalim. romanii au ucis atatia incat nu mai erau lemne pentru crucificari. cat priveste vremurile noastre..... orice stat si-a castigat existenta cu arma in mana, in razboi si abia apoi a aparut recunoasterea internationala. statul Israelian a fost reinfiintat......prin decizia O.N.U. in 1948 si abia apoi a luat fiinta faptic, evident tot prin razboi. intelegeti dumneavoastra cum sta treaba...
        • +5 (7 voturi)    
          mai multa istorie (Luni, 31 mai 2010, 19:11)

          Nomercy [anonim] i-a raspuns lui pcd109

          In realitate, triburile de "filistini" erau triburi fara nici o legatura cu triburile arabe, arabii au ajuns in acea zona odata cu jihadul islamic, in sec. 8 dupa Hristos. De altfel, din acel moment a inceput si razboiul ce a durat secole intre autohtonii crestinati de greci si bizantini,sustinuti de cruciatii veniti din Europa si invadatorii musulmani ai "Tarii Sfinte" !

          Triburile "palastu" (cum le ziceau asirienii) faceau parte, potrivit cronicilor egiptenilor antici (fara legatura cu egiptenii de azi), dintre "popoarele marii", cu origine neclara inca (ori Europa, ori Asia Mica, exclus peninsula Araba).

          Faptul ca arabii imigrati in fosta provincie romana Palestina (organizata pe fostele state evreiesti Israel si Iudeea) si-au arogat numele "filisteni" e o uimire doar pt cei care nu cunosc mentalitatea nomazilor din zona, ei au procedat exact la fel cu cifrele create de hindusi si cu care apoi s-au laudat prin Europa zicandu-le "cifre arabe" (desi ei nu folosesc asa ceva:))

          Nu exista arabi palestinieni de 2000 de ani, acum 2000 de ani nici camila nu auzise de arabi, erau cateva triburi nomade pierdute prin desert, romanii au fost cei care au numit zona sudica Arabia Felix (datorita caravanelor cu mirodenii si faptului ca mai ploua uneori), celelalte Arabia Deserta si Arabia Petra. Arabii nu aveau nici alfabet scris, nici religie, se rugau la mii de demoni subpamanteni, desertici, din pietre, etc.

          E pacat sa dezinformati, tocmai de aceea majoritatea celor care cunosc istorie nu accepta versiunea creata artificial de arabi pt a-si justifica prezenta.

          Asa fac albanezii din Kosovo, care acum pretind ca sunt urmasii "dardanilor"?! si ca erau acolo inaintea sarbilor, desi e dovedit istoric si cu documente ca imigratia albaneza e recenta in Kosovo!
          • 0 (4 voturi)    
            korekt (Luni, 31 mai 2010, 20:51)

            Kor [anonim] i-a raspuns lui Nomercy

            Doamne, uite si un om cu capul pe umeri, care mai stie ceva istorie.

            Toate conflictele au la baza mai intotdeauna o motivatie economica jucata la modul simplist. Sau, daca vreti mai precis, un joc de suma nula = "Ori noi, ori voi.". Descendenta sau istoria nu servesc decat drept un pretext. Cine a fost mai intai: oul sau gaina? pai daca o luam asa, In actualul teritoriu Israel au fost, inaintea evreilor, arabii, inaintea lor iar evreii, inaintea lor, asirienii (care se pare ca i-au deportat pe evrei), inaintea lor iar evreii, inaintea lor egiptenii, inaintea lor iar evreii, inaintea lor filistinii. Sau poate fenicienii. Sau poate "popoarele marii". Dar inaintea lor? Si la fundul sacului cine e? Sapiens sau Neardenthal?

            Sa nu mai punem la socoteala ocupatiile egiptene, babiloniene, asiriene, persane, romane, grecesti, arabe, turcesti, engleze... Oi mai fi uitat alte cateva...

            Cu cat sapi mai mult in istorie, treburile devin din ce in ce mai neclare. E absurd sa iei istoria drept argument intr-o disputa teritoriala, cu atat mai mult cu cat istoria aia chemata sa sustina un argument sau altul, e mai veche.
    • -2 (8 voturi)    
      Pai nu gresesti (Luni, 31 mai 2010, 17:10)

      sile [anonim] i-a raspuns lui neaga1900

      Nu gresesti decat unde iti convine: statul Israel s-a infiintat pind decizia ONU, nu a SUA. Si nu s-a infiintat desfiintand Palestina, ci impartind teritoriul pe din doua.
  • +8 (22 voturi)    
    Din nou mor oameni (Luni, 31 mai 2010, 15:02)

    drak latinu [utilizator]

    Din cauza religiilor si dumnezeilor
    • +2 (10 voturi)    
      Mor din cauza Soarelui (Luni, 31 mai 2010, 15:48)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui drak latinu

      In fiecare zi rasoare Soarele.
      Expunerea la Soare intre 12-16 poate cauza cancer.
      In fiecare zi mor oameni.
      Deci oamenii mor din cauza Soarelui.
    • +6 (8 voturi)    
      Te inseli, (Luni, 31 mai 2010, 16:18)

      reason [anonim] i-a raspuns lui drak latinu

      Se moare din cauza extremismului, manat de un nationalism agresiv inflamat de politicieni cu interese
      • +1 (7 voturi)    
        Islamul e un sistem politic cu față de religie (Luni, 31 mai 2010, 21:49)

        Viorelu [utilizator] i-a raspuns lui reason

        Nu mai spune prostii în necunoștință de cauză.

        Islamul NU este o religie, ci un sistem politic cu față de religie care are drept scop declarat stăpânirea întregii lumi și fondarea Califatului - statului islamic mondial.

        Uită-te la Fitna și citește despre cât de tolerant e islamul față de alte religii. Ce auziți despre islamul pașnic este fie apologism islamic fie taqiyya (înșelarea adversarului).

        http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/says_about/religious_tolerance.html

        http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/says_about/terrorism.html

        http://www.thereligionofpeace.com
  • +2 (4 voturi)    
    Cele 4 Aparente ale dlui Epictet ... (Luni, 31 mai 2010, 15:07)

    Foxman [anonim]

    " potrivit agentiei americane de analiza STRATFOR ... " ?
    ~~~~~~~~~~~~~~
    STRATFOR este agentie americana ? Dar daca l-am intreba pe dl Epictetus ? Cie este STRATFOR ? "Appearances are of four kinds: things either are as they appear to be; or they neither are nor appear to be; or they are but do not appear to be; or they are not and yet appear to be.")
    Detalii in:
    The Discourses - By Epictetus
    http://classics.mit.edu/Epictetus/discourses.mb.txt [Chapter 27
    • 0 (4 voturi)    
      cine este Stratfor-ul (Luni, 31 mai 2010, 17:40)

      vasile69 [utilizator] i-a raspuns lui Foxman

      est unul dintre cele mai puternice/recunoscute think-tank-uri pe probleme geopolitice. te costa un abonament la ei, dar oamenii stiu o gramada de lucruri - deh, nu sunt bugetari....
      daca nu ai citit dar chiar te intereseaza, cauta, ca merita.d e cate ori am prins ceva de la ei (gratis adica) mi-am scos palaria.
      • +2 (2 voturi)    
        Eppur si muove ... (Luni, 31 mai 2010, 19:59)

        ADL [anonim] i-a raspuns lui vasile69

        Epictet spune ca este altceva decat pare. Mai sapa. Ma tem ca are dreptate Foxman.
  • -1 (19 voturi)    
    GO FOR ISRAEL! (Luni, 31 mai 2010, 15:24)

    bugsy [anonim]

    Despre asa zisa saracie din Gaza si asa zisul transport umanitar:
    n a typical week, 15,000 tons of Israeli humanitarian aid supplies enter Gaza. Truckloads of meat, poultry, fish, dairy products, fruits, vegetables, milk powder, baby food, wheat and other supplies arrive in Gaza daily. Building materials are also shipped in, when monitored by International organizations so that it is not commandeered by Hamas for the fortification of bunkers. (source ) That is, in a week, Israel sends more aid to Gaza than is contained in the 10,000 tons of the so-called humanitarian aid flotilla.
    • +1 (13 voturi)    
      Asa este dle bugsy ... (Luni, 31 mai 2010, 15:56)

      Netanyahu [anonim] i-a raspuns lui bugsy

      Israel/Gaza: 22 Days of Death and Destruction
      http://vodpod.com/watch/1849362-israelgaza-22-days-of-death-and-destruction

      Israel/Palestine - When Saturday Came
      [pentru video click view clip - pentru text click view transcript]
      http://www.journeyman.tv/59746/documentaries/when-saturday-came.html

      Imagini dintr'un tunel din cele 2000 intre Gaza si Egipt prin care palestinienii aduc alimente, medicamente si arme.... Acesta este genocid. Au fost ucisi 1.400 palestinieni, evreii au pierdut 13.
      • 0 (8 voturi)    
        ....nu chiar dle. netanyahu (bibi???) (Luni, 31 mai 2010, 18:36)

        bugsy [anonim] i-a raspuns lui Netanyahu

        Palestineinii au atacat ca niste caini marsavi cu aruncatoare de rachete, si/au folosit femeile si copii ca scuturi de aprare. Israelul a rispostat, asa cum trebuie sa faca un stat responsabil care trebuie sa/si apere cetatenii in fata oricarei agresiiuni din interior si din exterior.
    • +2 (14 voturi)    
      Cunoastem "textele" (Luni, 31 mai 2010, 15:58)

      vio [anonim] i-a raspuns lui bugsy

      In Gaza e lapte si miere, dar televiziunile mogulilor locali spun ca e dezastru: somaj 90%, saracie si foamete.
      • -1 (9 voturi)    
        Inshallah my brother! (Luni, 31 mai 2010, 18:31)

        bugsy [anonim] i-a raspuns lui vio

        In conditiile in care in Gaza nu se produce nimic in afara de falafel, shawerma si... rachete artizanale, deci toata lumea freca menta, intr/adevar acolo e lapte si miere! adica primesti de pomana, fara sa faci nimic. de fapt, faci, arunci rachete in capul celor carte iti dau hrana, curent elactric, apa potabila si imbracaminte.
  • +4 (20 voturi)    
    interpretari confuze? (Luni, 31 mai 2010, 15:47)

    dorinteodor [anonim]

    aici avem doua probleme: prima este inspectia navelor si a doua este devierea lor de la cursul spre gaza. eu as zice ca in nici un caz nu este vorba de vre-un atac israelian ci, in prima faza ar fi fost vorba doar de control.

    daca navele se supuneau controlului si ar fi stationat atunci incercarea de schimbare a cursului ar fi fost subiect de disputa. oricum nu ar fi murit oameni si cei din convoi ar fi aratat ca nu ei sint atacatorii. israelul ar fi fost supus presiunilor internationale sa-i lase sa treaca catre gaza....

    reactia violenta a celor de pe nave in fata unor trupe profesioniste anti-terro a facut tot raul. nu te bati cu trupele anti-terro daca transporti ajutoare umanitare ci le lasi sa controleze tot, de fata cu presa, ca sa se vada ca este vorba doar de transporturi umanitare si nu altceva.

    un astfel de transport declarat umanitar (materiale de constructii, medicamente, instrumentatie pentru spitale,...) cu femei, copii cu posibile arme de foc la bord este un transport suspect din partea oricarei tari.... asa ca, cu tot regretul dar eu vad aici doar o provocare gratuita la adresa israelului care israel a reactionat normal si previzibil in interesul lor national.....
    • 0 (14 voturi)    
      Ce drepturi aveau israelienii? (Luni, 31 mai 2010, 16:03)

      ham [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

      In ape internationale?

      Daca la tine in casa intra mascatii si-ti ameninta familia cu arma, ce faci? Astepti sa aparea presiuni internationale sau iti apaeri familia?
      Nu-mi raspunde, ai facut-o deja!
      • +1 (7 voturi)    
        ham-ule, iti raspund totusi.... (Luni, 31 mai 2010, 18:00)

        dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui ham

        atita timp cit gaza este blocata si de israel si de egipt (stat musulman) nu mai e nimic de facut: israelul la fel ca si egiptul isi apara interesele.

        egiptul, tara turistica, a avut destul de suferit de pe urma hamasilor ca sa faca si ei blocada. dar daca in egipt hamasii ataca turistii straini, in cazul israelului sint atacati cetatenii proprii.

        daca tu te-ai fi nascut in israel nu ti-ar conveni sa traiesti sub teroare....

        iar aiureala cu "paminturile ocupate" nu este decit un pretex. daca romanii ar gindi cum gindesc palestinienii, romanii ar trebui sa puna bombe la sofia sau la moscova pentru "paminturi romanesti ocupate"? toata europa ar deveni o gaza daca europenii ar gindi cum gindesc palestinienii....

        iar palestinienii, daca ar gindi ca europenii, ar munci, inclusiv pentru israelieni si si-ar face un teritoriu prosper care ar deveni un stat pe masura ce le-ar creste puterea economica pentru a sustine financiar un stat....

        asta apropo de grecia si chiar romania care, desi sint europene, sint in pragul falimentului ca state. nu este usor sa faci un stat si mai ales sa-l tii in functiune. in orice caz, nu poti avea un stat avind relatii atit de ostile cu vecinii...
  • +4 (8 voturi)    
    mda (Luni, 31 mai 2010, 16:07)

    mda [anonim]

    Oricum si orice ati zice voi... Tot a iesit prost Israelul la faza asta. Posibil sa nu fi avut cum sa iasa bine... Dar asta este. Israelul este criticat absolut peste tot in presa internationala foarte aspru.
    • -1 (9 voturi)    
      La critica (Luni, 31 mai 2010, 17:24)

      mike [anonim] i-a raspuns lui mda

      se va limita totul. Israel e putere nucleara de zeci de ani, are o armata f. bine pregatita si inarmata si a aratat ca poate face fata mai multor tari in acelasi timp, asa ca nu va amagiti singuri. Dar eu ma intreb locuitorii astia din Gaza(cedata in 2007 de Israel palestinienilor) n-ar trebui sa mai faca si ei ceva in loc sa tot astepte ajutoare externe ? Adevarul e ca nu cred ca stiu sa faca si nici nu vor sa faca altceva inafara de a lupta pentru distrugerea Israelului.
  • +1 (11 voturi)    
    Roata se intoarce (Luni, 31 mai 2010, 16:22)

    simplu [anonim]

    Aparitia statului Israel a fost "catalizata" printr-o operatiune similara: Vapor - calatorie cu scopuri umanitare - victime - induiosat opinia publica mondiala.

    Iata ca arabii (si turcii) arata ca stiu sa invete si aplica aceeasi metoda.

    Nu cred in razboi mondial, lumea nu (mai) are vlaga pentru asa ceva.
    Dar cred ca din acest eveniment se naste cu adevarat statul palestinian. Oricum, Israelul va avea mari greutati sa mai impiedice asta sau sa tina o Palestina in "cusca".
    • +2 (12 voturi)    
      Exact! (Luni, 31 mai 2010, 16:26)

      vio [anonim] i-a raspuns lui simplu

      Si sa nu uitam ca in 1946, evreii aruncau in aer hoteluri in Palestina britanica, ucideau oficialitati britanice si erau numiti, in presa britanica, "teroristi"!

      Iar dupa instaurarea statului evreu, fostii terorist au devenit ministriu, ofiteri si chiar sefi de guvern.
      • +1 (7 voturi)    
        foarte coret (Luni, 31 mai 2010, 16:41)

        dancu [anonim] i-a raspuns lui vio

        o natie cu conductari dezaxati asta sunt !
  • +4 (10 voturi)    
    Hai sa gandim la rece (Luni, 31 mai 2010, 16:54)

    Danon [utilizator]

    Evident, actiunea a fost mai degraba orientata "human rights" decat "humanitarian". In sine, a fost o provocare, incercand sa atraga atentia asupra blocadei Gaza.

    Pe de alta parte, e clar ca Israelul, prin blocada efectuata, incalca dreptul international (Rez. 1960/2009). Desigur, si controlul asupra apelor teritoriale ale Gazei este ilegal, dar asta e alta poveste.

    Faptul ca Israelul a actionat in apele internationale este o stupiditate pentru care nu gasesc nici o explicatie.

    Nu a fost nici o clipa vorba de "control vamal" - vasele declarasera ca accepta controlul - ci de capturare. Israelul nu voia ca acesta sa fie un precedent si nu accepta nici un fel de acostare.

    Majoritatea pasagerilor aveau de gand sa reziste pacific (inlantuire si blocarea accesului spre postul de comanda). Pe de alta parte, cand ai 500 de oameni pe un vapor, se creeaza o mentalitate de "multime" si violenta este inevitabila. Plus, multi au cautat poate aceasta violenta. E clar insa ca soldatii israelieni nu au coborat din helicoptere improscand gloante in stanga si dreapta ci au fost intampinati cu violenta.

    Putin probabil sa fi existat arme de foc pe vase. Ele fusesera controlate de Turcia. Sigur, un pistol se poate strecura, dar chiar oficialii israelieni au spus initial ca soldatii au fost atacati cu doua pistoale capturate tot de la ei.

    Faptul ca soldatii erau inarmati pana in dinti cu arme letale e iar stupid. Sunt atatea mijloace neletale, gaze, gloante de cauciuc, stun guns, pepper sprays... Ocupa mainile unui soldat cu o carabina de asalt (nici nu trebuiau sa o aiba in dotare, solutia: flash guns in mana, pistol la centura) pe urma mira-te ce va face cand e atacat...
    Mare palma peste fata trupelor de comando IDF. Totul reiese ca o bulibaseala impardonabila. Scena cu soldatul atacat cu ranga parca vine dintr-un film pedagogic cu ce nu trebuie facut: se departeaza de sustinere; intoarce spatele la atacator; se apara cu bratul (neprotejat).

    Rezultat: Israelul pierde. Mult.
    • -2 (8 voturi)    
      ce spun evreii (Luni, 31 mai 2010, 17:32)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Danon

      evreii spun ca soldatii erau inarmati cu arme neletale, un soi de arme de paintball, folosite in general pentru a imprastia demonstrantii + pistoale si "stun grenades".
      http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896796,00.html
      • +2 (8 voturi)    
        declaratii vs. realitatae in teren (Luni, 31 mai 2010, 17:54)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui alex

        Armele neletal sunt NE-LETALE! Or, ei au omorat cel putin 10 oameni!

        Cineva ori se inseala, ori vrea sa manipuleze, ca doar ynetnews nu e de poe Marte!
      • +3 (5 voturi)    
        evreii mai spun (Luni, 31 mai 2010, 18:56)

        jean_ [anonim] i-a raspuns lui alex

        ca de pe vapoare se auzeau cantece impotriva israelului .... si erau indreptatiti sa atace d-asta ...
    • +4 (6 voturi)    
      nup (Luni, 31 mai 2010, 17:54)

      karenin [anonim] i-a raspuns lui Danon

      israelul nu pierde niciodata....sau, ca sa fim mai precisi: populatia israeliana va pierde 1, 8, 100 de civili dar elita sionista va castiga un razboi pe care-l pohteste de 2000 de ani au mai mult: Razboiul sfarsitului lumii, daca-mi da voie Llosa
  • -3 (11 voturi)    
    Hussein Obama (Luni, 31 mai 2010, 17:53)

    Vrasile [anonim]

    Hussein Obama e marioneta arabilor. Din fericire nu-i decat un biet mormoloc. Turcia sa-si vada de problemele ei, pentru ca are o gramada, altfel nu pupa in UE nici peste o suta de ani. In Israel sistemul democratic este autentic si trebuie sustinut. Autoritatea Palestiniana este corupta pana in maduva oaselor iar Hamas nu este decat o grupare terorista primitiva.
    • +1 (7 voturi)    
      Esti genial! (Luni, 31 mai 2010, 18:12)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Vrasile

      In 5 randuri ai rezumat problemele geo-politice, economice si sociale a 4 state: Usa, Turcia, Israel, Palestina.
      Bravo! Sper ca lucrezi la Nasa sau Onu, ca ai potential!
      • 0 (4 voturi)    
        da el este genial (Luni, 31 mai 2010, 19:00)

        dancu [anonim] i-a raspuns lui gigi

        in loc sa abordeze vase pe mare si sa zboare creierii la civili, el face parte din departamentul de comunicare .... e genial

        tu insa nu prea pari !
    • +2 (6 voturi)    
      nu ma mira ca te chiama vasile (Luni, 31 mai 2010, 18:41)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Vrasile

      obama este fiul unei femei anglosaxone, crestina si a fost crescut de familia acesteia, o famile de oameni respectabili, in hawaii. a urmat scolile americane, a fost un bun avocat de afaceri si este un cap destupat. obama nu'i mai prejos de billy, din punctul de vedere al inteligentzei si formatziei profesionale. ba, mai mult, obama a reusit in chicago, unde e mult mai greu pentru un om de culoare, decat billy, un alb, in arkensasul sau natal.
      nu'i fac un laudatio, nu's fan al democratzilor, dar e bine sa fim obiectivi si sa stim ce vorbim.
    • +4 (4 voturi)    
      uite aici democratie (Luni, 31 mai 2010, 18:59)

      Domnu' [anonim] i-a raspuns lui Vrasile

      seamana cu versetele de preamarire a lui Ceausescu ?

      halal democratie autentica :

      http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/137777 -> cantece de amenintare impotriva Israelului !


      http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/137795
  • -1 (5 voturi)    
    Iata ce pregateste statul Israel lumii! (Luni, 31 mai 2010, 18:01)

    Mihu [anonim]

    Bazat pe precedente, se poate spune ca datele expuse in articolul acesta, sunt veridice: http://wp.me/pAmVJ-Qk
    Nu ar fi deloc intaia oara cand atacuri teroriste cunt conduse sub steag fals, de catre statul sionist.
  • 0 (2 voturi)    
    ^^^ (Luni, 31 mai 2010, 20:45)

    un rabin [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=R-r04SQ97_Q&feature=player_embedded


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă