Oamenii de stiinta au reusit, cu ajutorul datelor oferite de telescopul spatial Hubble, sa vada cum WASP-12b, planeta cu cea mai ridicata temperatura la suprafata din Calea Lactee - 1.500 grade Celsius, este "mancata" de steaua in jurul careia orbiteaza, riscand sa dispara in urmatorii 10 milioane de ani, potrivit NASA.

WASP-12b se afla foarte aproape de steaua in jurul careia orbiteaza, iar din cauza supraincalzirii, sub actiunea fortelor gravitationale, a capatat o forma alungita. Atmosfera a devenit de trei ori mai mare decat raza planetei Jupiter, cea mai mare din sistemul solar, iar masa este de 40 de ori mai mare decat a acesteia.

"Observam un nor imens de materie in jurul planetei, care scapa si va fi prinsa de stea. Am identificat elemente chimice nemaivazute pana acum pe planetele din afara sistemului nostru solar", a declarat liderul echipei de cercetatori, Carole Haswell, de la Open University, Marea Britanie.

WASP-12b este atat de aproape de stea incat orbiteaza in jurul sau in putin mai mult de 24 de ore.

Planeta era prea departe pentru ca Hubble sa o fotografieze, insa pe baza analizelor datelor oferite de telescop, oamenii de stiinta au reusit sa creeze imaginea.

Descoperirea a fost publicata in revista de specialitate The Astrophysical Journal Letters.

WASP-12b se afla la aproximativ 600 de ani lumina distanta, in constelatia Auriga.