Oamenii de stiinta au creat primul organism viu artificial, readucand la viata o bacterie

de I.R.     HotNews.ro
Vineri, 21 mai 2010, 9:49 Actualitate | Internaţional

J. Craig Venter (stanga) si dr. Hamilton Smith
Foto: Reuters
Oameni de stiinta americani care incearca de mai multi ani sa creeze viata artificiala au anuntat joi ca au reusit sa realizeze in laborator un genom sintetic, pe care l-au folosit pentru a aduce inapoi la viata o bacterie, relateaza Reuters. Presedintele american Barack Obama a solicitat o ancheta asupra implicatiilor acestei descoperiri.

Cei care au luat parte la experimentul care dureaza de 15 ani si care a costat pana acum 40 de milioane de dolari spera ca realizarea sa ii invete cum sa creeze microbi speciali.

Exista insa temeri ca aceasta tehnologie ar putea fi folosita pentru a produce arme biologice, motiv pentru care, la solicitarea lui Obama, Comitetul american pe probleme de energie si comert din cadrul Parlamentului se va reuni saptamana viitoare pentru a discuta implicatiile acestei descoperiri.

"In studiul sau, Comitetul ar trebui sa ia in considerare potentialele beneficii medicale, asupra mediului inconjurator si a securitatii, precum si potentialele riscuri asupra sanatatii sau sigurantei, " a precizat Obama.

Cercetatorii au lucrat cu o varianta sintetica a ADN-ului bacteriei, transplantata intr-un alt microb, "golit" pe dinauntru in prealabil.  Dupa mai mult incercari, noul microb a prins viata si a inceput sa se multiplice in vasul de laborator.

"Este prima celula sintetica facuta vreodata," a declarat Craig Venter, cel care a coordonat cercetarea. "Este prima specie de pe planeta care se auto-multiplica si al carei parinte este un computer." Venter a adaugat ca va incerca sa foloseasca bacterii pentru a produce combustibil, vaccinuri sau pentru a creea alge care sa absoarba dioxidul de carbon din atmosfera.

"Va deveni o unealta foarte puternica in incercarea de a realiza ce vrem noi in biologie," a spus Venter.

Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

ma trec fiorii (Vineri, 21 mai 2010, 9:05)

Bogdan [anonim]

numai cand ma gandesc ce lucruri inspaimantatoare se pot face plecand de la o astfel de idee pozitiva..., dinamita e mic copil.
    Va imaginati microbi, virusi vii creati pe calculator? Parca e un film de groaza...
    P.S.
    Se investesc in continuare miliarde in armament, asa ca nu vor rata ocazia sa exploateze "potentialul" unei astfel de descoperiri...
      . (Vineri, 21 mai 2010, 13:59)

radukku [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

pana si conservele au fost inventate pentru razboaie. Suntem o specie agresiva care foloseste resurse pentru a acapara alte resurse prin lupte. Daca nu vor mai exista razboaie pe planeta (probabil niciodata) progresul tehnologic incetineste aproape de stagnare.
      Bacteria a fost creata cu fonduri foarte putine. 40 mil $ in 15 ani si-ar permite orice tara din lumea 1 si 2 sa ofere pentru un asemenea proiect. Acest organism artificial va fi ca oaia Dolly: amintit in documentare despre organisme artificiale.
      Nu e chiar ca in articol (Vineri, 21 mai 2010, 15:45)

a [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

"Pe de alta parte, unii biologi sustin ca realizarea echipei lui Venter reprezinta un progres important, fara insa a insemna ca s-a reusit producerea de viata artificiala de la zero. "

Hotnews, poate ar trebui sa detaliati putin acest paragraf pentru publicul larg, care si-a creat o impresie rupta de realitate citind prima parte a articolului. Genomul sintetic creat de cercetatori este de fapt o copie (usor simplificata) a unui genom real (natural) de bacterie. Noutatea e ca procesul de copiere nu a fost executat de bacteria insasi (ceea ce se intampla in mod natural la multiplicare) ci de cercetatori. ADN-ul original a fost citit si informatia transferata in calculator, iar de acolo a fost retranscrisa intr-o molecula ADN reala, prin mijloace tehnologice.

Rolul cercetatorilor este acelasi cu al tipografului care tipareste o carte (cu autor "necunoscut"), avand ca sursa manuscrisul cartii sau un exemplar preexistent al ei. Tipograful nu este autorul cartii, ci doar un "tehnician". Intocmai ca cercetatorii, el poate sa o tipareasca fara sa o inteleaga. Iar "parintele" cartii nu este tiparnita (presa), ci autorul ei. Parintele bacteriei nu este un computer, dupa cum Dr Venter afirma... Dar se admite aceasta figura de stil pentru ca in lumea biologica sunt considerati parinti biologici cei care isi folosesc mecanismul biologic de reproducere, fara sa fie ei insisi proiectantii ADN-ului pe care il transfera.

New York Times explica foarte bine spre sfarsitul articolului ca de fapt Dr Venter a copiat ADN-ul unei bacterii in alta bacterie, noutatea fiind ca a folosit un computer ca intermediar in acest proces.
    Au creat? (Vineri, 21 mai 2010, 10:03)

Dani [anonim]

Nu poţi să creezi readucând la viaţă. Crearea unei vieţi presupune crearea în totalitate pentru că şi la resuscitări readuc la viaţă dar nu creează. Părerea mea
      nu e asa (Vineri, 21 mai 2010, 10:07)

willow [anonim] i-a raspuns lui Dani

Bacteria creata e de fapt genomul creat artificial. Cum tu esti ADN-ul ce il ai in fiecare celula. Deci bateria inviata e de fapt altceva decat cea care a murit.
        nu e creat e copiat (Vineri, 21 mai 2010, 14:19)

Dani [anonim] i-a raspuns lui willow

Din câte am înţeles ADN-ul e o variantă sintetică, copie a originalului - care e reprodus nu e creat. De ce nu au creat şi învelişul golit? să facă treaba până la capăt? Creaţia presupune ceva nou. Ceea ce s-a făcut seamănă cu ceea ce s-a făcut prin clonare. Părerea mea (Creativitatea în acest caz constă în metodă)
          si ce daca (Vineri, 21 mai 2010, 15:41)

VirusDEAD [utilizator] i-a raspuns lui Dani

DA asta e cel mai important, ca au copiat sau creat. Ideea de baza e ca au bagat ce adn au vrut ei in ceva (nu conteaza daca au luat de undeva sau au creat membrana) si s-a reprodus. Practic poti crea specii noi si asa mai departe.
            simplu si corect (Sâmbătă, 22 mai 2010, 10:36)

atreus [anonim] i-a raspuns lui VirusDEAD

de acord cu comment -ul tau. Tehnica e interesanta si daca se va dovedi viabila va fi utilizata evident la scara larga indiferent de ce zic unii speriosi cu aere de mari eticieni...
      Aproape (Vineri, 21 mai 2010, 16:07)

Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Dani

E ca si cum ar fi luat un cadavru de la cimitir si l-ar fi readus la viata, inclusiv sa se reproduca. Tu ce zici? e usor? Si asta cu un genom/ADN realizat pe computer in laborator, introdus in corpul mort
        creat? (Vineri, 21 mai 2010, 16:56)

Dani [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

Un articol despre aceeaşi temă din care reiese că ADN-ul artificial e ADN modificat de la altă abaterie, şi transferat în bacteria "golită". E aceeaşi tehnologie de la clonare, doar că e la dimensiuni mult mai mici (bănuiesc) şi nu cred că a adus la viaţă nimic "mort".
    fantastica realizarea! (Vineri, 21 mai 2010, 10:10)

un oarecare [utilizator]

este de apreciat ca se aloca fonduri pentru cercetare indiferent de problemele economice!
    Felicitari pt articol! la mai multe
      Bani pentru cercetare (Vineri, 21 mai 2010, 13:57)

Quebecoisfier [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

@ un oarecare : Ma amuza sa citesc celelalte comentarii...O sa-ti raspunt tie, insa, pentru ca ai pus o intrebare ( opinie) de bun simt .
      Lucrez de multi ani in cercetare biomed in Canada si am lucrat o buna perioada si in State. Crede-ma cu mana pe inima, banii pentru cercetare nu s-au oprit nici in zilele cele mai negre ale crizei.
      In USA si Canada se pompeaza bani cu nemiluita in cercetare. De fapt in USA se pompeaza cu mult mai mult decat in Canada. Eu vorbesc numai de cercetarea biomed, ca pe asta o cunosc, banuiesc ca in celelate ramuri e la fel. In paranteza, asa cum zicea si altcineva mai jos, 40 de mil de $ nu e mult deloc pentru un proiect ca asta. Lucrurile au un parfum mediatic, dar stiintific asta este : au creat genomul pe calculator, si apoi l-au injectat intr-o celula. Nu au reinviat nici o bacterie, a pornit ea , de la sine :)...
      nu "se aloca fonduri" (Vineri, 21 mai 2010, 21:27)

max [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

E o firma particulara care se finanteaza din contracte de cercetare nu din pomeni de la stat pentru frecat menta.
      J. Craig Venter e un geniu de talia lui Einstein cu realizari exceptionale in genetica. Toate fara bani de la stat - de fapt Bush a facut tot ce a putut sa saboteze cercetarea in genetica din motive religioase.
        da (Sâmbătă, 22 mai 2010, 8:06)

Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui max

Bush a luat bani din toate domeniile de cercetare. Si i-a aruncat in razboaie, ca asa e mai religios, sa ucizi in loc sa ajuti omenirea.
        Un idiot prost, ca toti republicanii de altfel.
    :) (Vineri, 21 mai 2010, 10:17)

unu [anonim]

Tot asa un grup de savanti s-a dus la Dumnezeu si i-a zis ca nu mai au nevoie de El, caci si ei pot crea viata. La care Dumnezeu le-a zis: "Serios? Ia sa vad si eu."
    Imediat savantii s-au pus pe treaba. S-au aplecat sa ia o mana de pamant de jos, la care Dumnezeu le-a zis.
    "Nu, nu. Faceti-va pamantul vostru. "
    :-)
      Dar Doamne-Doamne le-a aratat... (Vineri, 21 mai 2010, 9:56)

marius [anonim] i-a raspuns lui unu

vreun act de proprietate, vreun filmulet cu cele 7 zile, ceva care sa ateste fara dubiu ca el era proprietarul si creatorul de facto al pamantului?
      nu? pacat, povestea ar fi avut efectul scontat....
        citeste primele pagini din Biblie (Vineri, 21 mai 2010, 12:24)

fvb [anonim] i-a raspuns lui marius

tu ce intelegi prin 7 zile?

adica a rasarit soarele, apoi a apus, si tot asa, de sapte ori, nu? ia vezi tu, soarele in ce zi a fost creat.

prima carte a Bibliei, Geneza, nu zice cum a creat Dumnezeu lumea, ci ca Dumnezeu a creat lumea. nu mai cititi Geneza ca niste copii de zece ani.

este cumva Dumnezeu o fiinta cu ochi si maini si picioare, si a luat cu mainile lui lut si a modelat pe om, etc?

ca un exemplu din matematica, un triunghi nici nu poate sa isi imagineze ca exista piramide, el traieste intr-o lume in doua dimensiuni, nu in una in trei dimensiuni.

iar lumina cand a fost creata, inainte sau dupa ce Dumnezeu a creat soarele? ia citeste sa vezi.

putem zice ca uite, omu' a inceput sa produca si porumb modificat genetic de exemplu, si arata la fel. omu' face ce vrea, isi permite jocul sa fie un mic dumnezeu.

omenirea a cam intrat intr-o faza in care se joaca cu focul. faptul ca am putea cumva sa producem diverse organisme sintetice in care sa punem ce fel de ADN avem chef, nu e chiar gluma.
          Citeste tu biblia in ebraica, nu traduceri! (Vineri, 21 mai 2010, 13:47)

durak [anonim] i-a raspuns lui fvb

In Biblie in ebraica scrie "si a fost lumina si a fost intuneric". Asta cu soarele e in capul tau sau al celor care au tradus.
          Iar lumina a fost "despartita" de intuneric.
          Asta este cind iti dai cu parerea dupa "auzitelea".
          Daca vrei, poti cere sfatul unor rabini. :)
          Cu restul de lucruri sint mai mult sau mai putin de acceasi opinie.
            Retine! (Vineri, 21 mai 2010, 13:25)

Ducu [anonim] i-a raspuns lui durak

Textul mazoretic (ebraic!) a fost scris pentru ca s-a constatat ca dat fiind ca limba scrisa nu avea vocale, fiecare rabin interpreta textul dupa propria inspiratie. Iti dai seama ca exista deci un procent de eroare.
            Textul grecesc (Septuaginta) a aparut in secolul al III-lea Î.H. prin traducerea a Scripturilor Ebraice în greceştea de catre şaptezeci şi doi de traducatori, 6 din fiecare din cele doisprezece triburi ale lui Israel. Septuaginta a fost scrisa cu cca 1000 ani inanite de Biblia evreeasca.
            Intreaba-te de ce Mantuitorul spune "Eu sunt alfa si omega, ...." si nu foloseste prima si ultima litera din alfabetul ebraic.
            stiu cum zice. (Vineri, 21 mai 2010, 14:25)

fvb [anonim] i-a raspuns lui durak

dar lumina aia de unde era, de la soare? asta e ideea

cand zici "si a fost lumina si a fost intuneric", ce iti vine in minte, nu ca a fost zi si apoi a fost noapte?
              Eu sunt Lumina Lumii (Vineri, 21 mai 2010, 16:49)

Dani [anonim] i-a raspuns lui fvb

Ca să existe lumină nu e nevoie neapărat de soare e suficient o scânteie. Şi dacă citeşti toată Biblia o să ajungi la Apocalipsă şi o să vezi că Noul Ierusalim nu are nevoie de soare pentru Slava lui Dumnezeu o luminează şi făclia ei este Mielul Isus Hristos.
                Daca citesti biblia cu mintea limpede (Vineri, 21 mai 2010, 22:20)

max [anonim] i-a raspuns lui Dani

...iti dai seama ce imensa aiureala si pierdere de timp e. E uimitor pentru mine cum oameni maturi si inteligenti cred inca in astfel de aiureli.
                Apropo: J. Craig Venter e unul dintre ei.
                  I agree (Sâmbătă, 22 mai 2010, 10:48)

atreus [anonim] i-a raspuns lui max

ce sa facem, asa sunt multi oameni in etapa asta... Sa speram ca viitorul va fi mai luminos si mai rational...
          Un alt mod de a privi inceputul din Geneza (Vineri, 21 mai 2010, 15:36)

BEDE [anonim] i-a raspuns lui fvb

Primele 2 capitole din Geneza nu sunt, nici pe departe, o relatare completa... Asa ca este util sa se vada si alte texte din Vechiul Testament pentru a putea avea o imagine mai completata (nu zic completa!).
        ......... (Vineri, 21 mai 2010, 13:11)

Ducu [anonim] i-a raspuns lui marius

Nu trebuie sa arate nimic decat arata deja!
        Recunoaste ca gandesti strict in limitele cunostintelor si experientelor tale.
        :| (Vineri, 21 mai 2010, 13:45)

rakkone [utilizator] i-a raspuns lui marius

Nu intelegi nici bancul, nici ipotezele lui. DACA exista Dzeu si ar fi vorbit cu oamenii, inseamna ca tot ce se crede despre el este adevarat, inclusiv ca este creatorul a orice, a pamantului (materiei) in prima instanta. Asa ca nu poti sa te duci la el si sa ii zici "Uite ce creator sunt eu, am putut sa fac din pamant o ulcica" pentru ca el iti va zice "Bun bun, fa ulcica aia fara sa te folosesti de pamantul facut de mine initial, atunci o sa fii Creator". Cam asta e ideea. Daca nu o intelegi poti veni cu stupizenii retarde gen spaghetti monster, unicorn, prieten imaginar, act de proprietate, filmulete youtube etc
      ... (Vineri, 21 mai 2010, 11:20)

xyz [anonim] i-a raspuns lui unu

Foarte profund bancul.
      Foarte bine spus (Vineri, 21 mai 2010, 14:21)

Dani [anonim] i-a raspuns lui unu

Excelentă remarcă!
      doar vid (Sâmbătă, 22 mai 2010, 11:30)

gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui unu

Deh, oamenii de stiinta (Feynman, Crasimir, etc) au demonstrat de multa vreme ca particulele si undele se nasc si mor in VID.

Asa ca oamenii de stiinta n-au nevoie de nicio mana de pamant. In timp, vidul este de ajuns.
        stii tu ceva dar... (Duminică, 23 mai 2010, 12:43)

ingnorantul [anonim] i-a raspuns lui gigel123

Nimic nu se naste si nimic nu moare,ci totul se transforma, conform unor legi fundamentale ale fizicii. Ceva mai apropiat de ce zici tu ar fi sa iei energia potentiala a vidului si sa o transformi intr-o forma tangibila, observabila. Deci nu exista creator in sensul in care zic baietii prin bancurile sau satirele lor, ci doar un eventual transformator a ce exista deja, dar in alta stare pe care omul deocamdata nu o poate observa sau intelege.
        Si le recomand sa inceteze cu judecatul celor care isi doresc progresul prin stiinta, nelimitati de niste credinte antice care nu-si mai au rostul!
    tehnologia merge inainte (Vineri, 21 mai 2010, 10:21)

alex [anonim]

ma intristez sa vad ca prostia omeneasca este atat de profunda la majoritatea oamenilor

Wake up ! suntem in mileniul 3 ! stiinta ne-a demonstrat minciuna pe care in contiunare multi o sustin si anume RELIGIA
      Hmm (Vineri, 21 mai 2010, 13:44)

Mircea [anonim] i-a raspuns lui alex

Poti sa ne zici si noua celor prosti cum a aparut viata?
      Sa creeze oamenii de stiinta VIATA daca stiu cum a aparut. Simplu nu?
        Haha (Vineri, 21 mai 2010, 21:20)

Alex S [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

Te multumeste raspunsul "e un om invizibil acolo sus la care trebuie sa ma inchin" ?? Ce zici de "NU STIU", nu suna ceva mai plauzibil?
    Nu este adevarat (Vineri, 21 mai 2010, 10:29)

Adi [anonim]

Doar Dumnezeu poate creea viata!
      The cake is a lie (Vineri, 21 mai 2010, 11:17)

Lol [anonim] i-a raspuns lui Adi

Care dintre ei? Ca au fost cativa pana acuma. Si probabil ca mai urmeaza inca pe atat.
      Si doar unii pot scrie corect gramatical (Vineri, 21 mai 2010, 11:53)

John Doe [anonim] i-a raspuns lui Adi

:)
      asa o fi... (Vineri, 21 mai 2010, 15:29)

hollow [utilizator] i-a raspuns lui Adi

Dar in mod sigur nici dansu' nu poate baga cu forta gramatica in creierasul tau. "a crea", talibane, nu "a creea"...
    ... (Vineri, 21 mai 2010, 10:30)

Opposite [anonim]

Omul este noul Domnezeu.
      ... (Vineri, 21 mai 2010, 10:58)

ov [anonim] i-a raspuns lui Opposite

Omul a fost tot timpul "Dumnezeu"
      da (Vineri, 21 mai 2010, 11:02)

mmc [anonim] i-a raspuns lui Opposite

Omul a fost si este tot timpul si dumnezeu si diavol pe Pamant
        pai (Sâmbătă, 22 mai 2010, 8:24)

Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui mmc

omul tre sa ramana om, iar Dumnezeu sa ramana ceea ce e bine sa insemne Dumnezeu. Sa ne bazam pe el, nu sa ne tavalim de pamant ca extremistii religiosi si sa uitam sa fim Oameni(nu ma refer la suflet bun aici). Oamenii nu sunt sfinti, Dumnezeu ii vrea asa cum i-a creat, curiosi, inteligenti, deschisi la nou, la evolutie, sa iti traiasca viata si timpul, la house , la manele, la tehnologie, la cercei, sa nu faca rau, sa fie milosi, sa isi ocroteasca animalele, nu sa le tortureze si deasemenea nu cum idiotenia sectelor baptiste care cer bani contra predici si practica a religiei si constrang omul in drumul lui. Idiotii sectanti vad moartea ca pe o salvare si bucurie spre domnul, Dumnezeu a dat viata omului ca sa o traisca nu sa isi astepte moartea cu sufletul la gura, ei se roaga la Fiul si uita sa se roage tatalui. Calugarii, nu mai vorbesc. Oameni care isi reneaga propriul caracter care i-a fost dat de catre Dumnezeu, om care nu mai vrea sa fie om. Probabil ca pentru unii evolutia inseamna altceva decat pentru altii, fiecare cu evolutia lui. Unii vor sa ajunga sfinti, altii vor sa ajunga supra om.
      @Opposite (Vineri, 21 mai 2010, 11:05)

Liviu [anonim] i-a raspuns lui Opposite

Esti jalnic amice, revizuiesteti urgent conceptia falsa despre lume si viata pana nu-i prea tarziu!!
    Sceptic (Vineri, 21 mai 2010, 11:02)

vali [anonim]

Sunt sceptic. Cred mai degraba ca este o sarlatanie, ca sa justifice sumele mari de bani investiti in cercetare. Nu ai cum sa creezi viata din niste chimicale. Daca totusi s-a intamplat asa cum zic ei, probabil s-a / au strecurat acolo si o influenta energetica divina. Materia Universului asa cum o vedem si masuram noi noi nu reprezinta chiar tot ceea ce exista. Mai sunt multe de descoperit si interpretat corect. Si oricum, probabil ca rusii isi rad in barba cand citesc despre "inventia" americanilor.
      vai de... (Vineri, 21 mai 2010, 11:36)

crack [anonim] i-a raspuns lui vali

Nu esti sceptic, esti altceva. 40mil $ in 15 ani nu e o suma fantastica, nu poti creea viata din chimicale? da tu ce esti, vid? ce intelegi prin chimicale?

"o influenta energetica divina" ...nu mai posta commenturi dupa ce fumezi.
      iar (Sâmbătă, 22 mai 2010, 8:27)

Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui vali

tu stii ca "Materia Universului asa cum o vedem si masuram noi nu e chiar tot ce exista". E bun. Ce idioti astia in biomedical engineering, au facut phd-ul degeaba in SUA, trebuia sa il faca in Rusia, erau mai bine pregatiti acum.
    Celda (Vineri, 21 mai 2010, 11:51)

javier [anonim]

Intr-o celula au loc peste 30 000 mii reactii intr-o secunda,sunt puzderie de filmulete explicative despre DNA si pe youtube,dar care este diferenta dintre o celula vie si aceeasi celula la o secunda dupa ce au incetat reactiile ei?.Nu mai are viata!!!Acum va trimit la biblie pe cei care vor,sa citeasca un frumos episod despre resuscitare de la zero,din pamant,la care se adauga ultimul "ingredient",viata.Relatarea e capitolul 37 din cartea Ezechiel,unde era o vale plina de oase pentru ca se dudese o lupta inainte.Noi desfacem ceasul ii scoatem rotitele si angrenajele si dupa aia zicem ca ar fi venit acest ceas de nicaieri,nu l-a proiectat nimeni,e hazard si ca nu e nimeni mai destept ca noi oamenii.Unii or sa se simta jigniti si o r sa zica "cum asa", cand stiinta noastra e admirabila,dar cred ca nu e inca nici la "genunchiul broastei".Este in firea umana sa nu recunoastem meritele altcuiva si sa fugim dupa marire.
      ........... (Vineri, 21 mai 2010, 13:30)

Ducu [anonim] i-a raspuns lui javier

La tinta!

Cine absolutizeaza stiinta, paradoxal, nu are incredere in progresele ei, fiind "incremenit in proiect"! Si daca ce este acum ceva imposibil, maine poate va fi!
      pai (Sâmbătă, 22 mai 2010, 8:29)

Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui javier

daca e in firea umana, atunci sa ramanem umani si sa nu ne mai miram.
    realitate versus fabulatie (Vineri, 21 mai 2010, 13:17)

Calin [anonim]

Inca un exemplu de prezentare complet distorsionata si fabulatorie a realitatii, asta ca tot e vorba de stiinta ...:

Iata ce se spune in finalul articolului dedicat acestui subiect din NY Times:

"The genome Dr. Venter synthesized is copied from a natural bacterium that infects goats.

He said that before copying the DNA, he excised 14 genes likely to be pathogenic, so the new bacterium, even if it escaped, would be unlikely to cause goats harm.

Dr. Venter’s assertion that he has created a “synthetic cell” has alarmed people who think that means he has created a new life form or an artificial cell.

“Of course that’s not right — its ancestor is a biological life form,” said Dr. Joyce of Scripps.

Dr. Venter copied the DNA from one species of bacteria and inserted it into another.

The second bacteria made all the proteins and organelles in the so-called “synthetic cell,” by following the specifications implicit in the structure of the inserted DNA. "

Mai pe romaneste, Dr. Venter sustine ca a copiat codul genetic al unei bacterii naturale, a eliminat din cod genele pe care le-a presupus patogene (provoaca infectii la capre), iar apoi l-a transplantat in alta bacterie - VIE; practic, a rezultat, o incrucisare.

Comparati aceste lucruri cu titlul articolului si trageti singuri concluzia.
      corect (Vineri, 21 mai 2010, 14:26)

Dani [anonim] i-a raspuns lui Calin

Am spus şi mai sus. Nu e creaţie.
      Ce glumă bună "au creat" (Vineri, 21 mai 2010, 14:31)

Dani [anonim] i-a raspuns lui Calin

Până la urmă nici măcar ADN-ul nu l-au creat ci doar l-au modificat
      Mai nene (Vineri, 21 mai 2010, 16:44)

Titi [anonim] i-a raspuns lui Calin

Daca nu intelelgi engleza prea bine, de ce te bagi la traduceri? Articolul spune clar ca Dr. Venter a creat ADN-ul, copiindu-l pe cel al unei bacterii. ADN-ul este o structura extrem de complexa, fie el de bacterie, si a fost dificil de interpretat de-a lungul timpului, dar sa mai fie si copiat artificial. Ei bine, copia asta creata pe calculator a fost introdusa in celula moarta a unei alte bacterii si aia a inviat. Acum e mai clar?
    Sf. Apostol Pavel (cred!) a spus ... (Vineri, 21 mai 2010, 13:59)

Ducu [anonim]

"ce aveti voi si nu ati primit"?
    impresionant! (Vineri, 21 mai 2010, 15:58)

Gabriel, Deva [anonim]

Ma bucur sa citesc astfel de stiri pe Hotnews.
    Alte detalii referitoare la subiectul articolului:
    Celule moarte de Tiranosaurus Rex,nu aveti? (Vineri, 21 mai 2010, 21:39)

haril [anonim]

Singura posibilitate de intoarcere in timp,ar fi crearea unor animale,de mult disparute,plecand de la niste celule,precum in filmul Jurasik Park.Ce mai asteptati domnilor biologi,trece-ti la treaba,ca si asa lumea s-a saturat de viata oferita de dinosaurii umani!
    detalii (Sâmbătă, 22 mai 2010, 12:31)

craig venter [anonim]

Pentru cei ce inteleg mai multe, aceasta este declaratia de presa a individului http://www.ted.com/talks/craig_venter_unveils_synthetic_life.html
    fara nici un Dumnezeu (Luni, 24 mai 2010, 22:03)

Alexandra [anonim]

Daca ar fi ajutat la ceva bun aceasta descoperire, nu as fi putut decat sa ma bucur, dar din pacate cred ca oamenii acestia de stiinta, nu vor face altceva decat sa creeze noi arme biologice si nimic folositor lumii. daca tot au creat o celula adn artificiala, in care au investit peste 15 ani si 40 de milioane de dolari...nu pot sa nu ma intreb ce i-a oprit in tot acest timp sa gaseasca un leac impotriva cancerului sau a unor boli care ne afecteaza?! sunt foarte indignata de ceea ce creeaza rasa omeneasca si de modul in care unii oameni isi folosesc inteligenta! vai de noi!!!