Guvernul francez a interzis purtarea valului musulman care acopera fata

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 19 mai 2010, 15:44 Actualitate | Internaţional

Guvernul francez a aprobat miercuri legea prin care este interzisa purtarea in spatii publice a valului musulman care acopera in intregime chipul femeilor, deschizand calea catre dezbaterea parlamentara a textului legii care va avea loc in iulie, relateaza AFP. Potrivit acestuia, nimeni nu va putea purta in Franta un articol de imbracaminte care ascunde fata, in caz contrar fiind amendat sau fortat sa ia lectii despre valorile franceze.

"In aceasta privinta, guvernul a ales o cale dificila, dar o cale dreapta", a spus presedintele Nicolas Sarkozy cabinetului, potrivit biroului sau. In timp ce majoritatea de dreapta va reusi, cel mai probabil, sa treaca legea prin parlament, experti constitutionali avertizeaza ca s-ar putea sa fie desfiintata de judecatori si sa nu intre sub incidenta legii europene.

"Suntem o natiune veche, unita in jurul unei anumite idei de demnitate umana, si in special de demnitate a femeii, in jurul unei anumite idei de convietuire. Valul care ascunde fata complet incalca aceste valori, care sunt fundamentale pentru noi, esentiale pentru unitatea republicii", a precizat Sarkozy.

Legea defineste spatiile publice, in mare, ca orice incinta sau teren deschis publicului larg, cum ar fi magazine, cinematografe, restaurante, piete, precum si cladiri guvernamentale. Sarkozy si sustinatorii sai sunt decisi sa preseze adoptarea legii, in ciuda avertismentelor Consiliului de Stat care sustine ca legal ar putea fi imposibil sa fie impusa si aplicata o astfel  de interdictie.

Potrivit legii, pedeapsa pentru purtarea valului islamic este 150 de euro sau cursuri despre valorile cetateniei franceze. Totodata, oricine forteaza o alta persoana prin amenintari, violenta sau abuz de putere sa isi acopere chipul va fi inchis si amendat cu 15.000 de euro.

Cei care se opun legii sustin ca numai aproximativ 2.000 de femei musulmane poarta niqab-ul, valul care acopera fata, sau burqa, costumul intreg care este prevazut cu o plasa in dreptul ochilor, din aproximativ 5 milioane de musulmani care locuiesc in Franta.

Daca Franta va adopta aceasta lege, va deveni a doua tara europeana, dupa Belgia, care interzice burqa si niqab-ul.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

2405 vizualizari

  • -11 (19 voturi)    
    penibil (Miercuri, 19 mai 2010, 16:16)

    Bogdan [anonim]

    O lectie de impertinenta, ipocrizie si xenofobie din partea fratilor nostri francezi.
    • +4 (10 voturi)    
      De ce impertinenţi ? (Miercuri, 19 mai 2010, 16:45)

      ixulescovici [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Şi de când fraţi ?
      Poate tu vrei numai că ei nu sunt de acord cu d'alde din aceştia ca tine.
    • -4 (6 voturi)    
      se intimpla peste tot (Miercuri, 19 mai 2010, 17:43)

      Ava [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Vezi ca nici "fratii nostri" moldoveni nu's mai de laudat, au dat jos menora dintr-o gradina publica fiindca "sintem in tara ortodoxa". Vreo diferenta?
      • +5 (7 voturi)    
        acolo lucrurile sunt mai complicate (Miercuri, 19 mai 2010, 19:47)

        ... [anonim] i-a raspuns lui Ava

        niste ortodocsi fanatici au dat jos o menora evreiasca. dar basarabia are o istorie mai indelungata in domeniu. in 1940 bolsevicii, printre care multi evrei bastinasi, au omorat si au trimis in siberia zeci de mii de basarabeni. se vorbeste despre masacrul evreilor din transnistria, dar nu si despre masacrarea romanilor de catre evrei. atata timp cat o personalitate exceptionala precum paul goma va fi acuzata de antisemitism (!) pentru o privire obiectiva a istoriei acelor ani, nu putem vorbi despre normalitate. istoria nu poate fi privita numai dintr-o singura parte. pentru ca aceasta este capcana dintai a generalizarii, rasismului, prejudecatilor. violenta naste intotdeauna extremism. iar extremismul amplifica, la randul sau, violenta.
    • +5 (7 voturi)    
      De ce xenofobie? (Miercuri, 19 mai 2010, 20:44)

      max [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      La musulmani femeia e proprietatea sotului sau tatalui. Daca nu se supune poate fi batuta sau chiar omorita. Le sint mutilate organele sexuale asa incit sa nu simta placere cind fac sex, nu au voie sa iasa din casa decit insotite de un barbat din familie, nu au voie sa vorbeasca cu barbati straini si uneori poarta manusi ca sa nu atinga accidental mina unui strain.
      Sigur ca pare incredibil. Vizitati o tara araba ca sa vedeti cu ochii vostri.
      Crezi draga Bogdan ca e o idee buna ca francezii sa accepte genul asta de "diversitate culturala"?
      Nu te grabi cu raspunsul. Intreaba-ti si sotia/prietena/mama/sora.
    • +3 (3 voturi)    
      amice (Miercuri, 19 mai 2010, 22:14)

      jean [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      esti ..... cu 300 de ani in urma !
      du-te tu te rog mai la sud si putin spre est ! si imbratiseaza democratie ayatolahului !
  • +11 (17 voturi)    
    Foarte bine! (Miercuri, 19 mai 2010, 16:17)

    Gigel [anonim]

    Interziceti nenorocirea aia de val musulman!
    Sa se adapteze ei la noi, nu noi la ei. Daca nu le convine, sa plece inapoi la ei acasa!
    • -6 (12 voturi)    
      si unde e libertatea? (Miercuri, 19 mai 2010, 16:42)

      dupa [anonim] i-a raspuns lui Gigel

      un violator are mai multle drepturi....dar bietii de ei, sint pusi sa renunte cum? macar de i-ar fi lasat sa alega...dar...nu e asa multla libertate...o sa fie si mai putina....o sa vina vremuri si mai grele....ce ar fi daca ti-ar interzice tie sa te mai inchini? ha?
      • +9 (11 voturi)    
        intelegi gresit democratia! (Miercuri, 19 mai 2010, 17:15)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui dupa

        Nu esti liber sa faci ce vrei, esti liber sa te exprimi si sa iti spui punctul de vedere!
        Si nu este normal sa fii tolerant cu cei ce sunt intoleranti. Europa are valori mai vechi ce trebuie respectate macar pe locurile natale!
        Nu este mult.
        Si tu daca ai sa vii la mine acasa, o sa te descalti de pantofi, altfel nu te primesc. Nu-ti place regula casei mele...esti liber sa nu intrii!
    • -4 (12 voturi)    
      repetitia e mama invataturii (Miercuri, 19 mai 2010, 16:49)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Gigel

      stimate domn, valul musulman e si ceea ce femeile musulmane poarta pe cap. ca baticul rudelor noastre de la tara. ca tichiuta evreilor sau a episcopilor catolici. ca acoperamintele de cap ale calugarilor/ calugaritelor. ca maramele cu care umbla evreicele traditionaliste. ca palariile sau sepcile la moda... vad ca hotnews tot repeta stirile astea pentru ca intotdeauna o sa fie cineva furios pe musulmani care sa isi aduca aminte ce naspa e valul musulman.
      de fapt, este vorba despre burqa si niqab. particularitati mai degraba regionale si etnice decat religioase. dar no, din romania poti comenta si numai pentru a te afla in treaba, nu e nevoie sa si cunosti lucrurile despre care se vorbeste.
      • +4 (10 voturi)    
        explicatii (Miercuri, 19 mai 2010, 16:11)

        alex [anonim] i-a raspuns lui ...

        comentezi aiurea... sincer...
        daca citeai textul cu atentie, ai fi observat ca se interzice acoperirea fetei cu burqa si niqab, deoarece in primul rand orice infractor se poate ascunde in spatele unei asemenea ascunzatori!!!
        Nu a interzis nimeni baticul ala care acopera toate firele de par de pe cap, daca asa se permite vazul fetzei! Intelegi?

        Mai mult, se bate moneda pe demnitatea femeii, deoarece Europa este un conglomerat de natiuni vechi, cu respect atat pentru femei cat si pentru barbat! Acoperirea fetzei cu carpele astea nu au nimic de a face cu "obiceiuri"! Poti pastra obiceiurile astea in bucataria casei tale, in dormitor, sau oriunde nu interfereaza cu siguranta publica!

        Daca nu iti place in Europa, mergi acolo unde poti sa iti cultivi obiceiurile, dar nu ma fa pe mine sa devin agitat cand vad un ninja din asta negru din cap pana in picioare pe strada!!

        Mai mult, cand turistele merg intr-o tara islamica, ele se conformeaza portului de acolo! Cand mergi intr-o manastire, renunti la fusta scurta, sau la pantaloni scurti!
        Cand mergi la cineva in vizita, nu iti pui picioarele murdare pe masa din sufragerie, pentru ca asa faci la tine acasa, si iti respecti obiceiurile!!!
        Te comporti ca atare, daca nu, usa este deschisa!
        • +3 (7 voturi)    
          dv-stra nu ati citit cu atentie (Miercuri, 19 mai 2010, 17:26)

          ... [anonim] i-a raspuns lui alex

          in comentariul meu, raspundeam celui anterior, semnat "Gigel", care tuna si fulgera impotriva "valului musulman"
          eu nu am facut decat sa ii explic ca este vorba despre interzicerea exclusiv a burqa si niqab... deoarece valul musulman in genere nu are cum sa fie interzis. uneori, el este un simplu acoperamant al capului, precum baticul, sau valul mireselor.
          dar, cum spuneam, diletantismul la noi este mare. unii nici nu se mai ostenesc sa citeasca.
        • 0 (0 voturi)    
          alex, ai spus foarte bine... (Joi, 20 mai 2010, 10:03)

          cucu [anonim] i-a raspuns lui alex

          ...ce trebuie sa citeasca si altii. ai perfecta dreptate. insa, nu ma pot abtine de la o glumita: ce ai vrut sa spui prin "...usa este deschisa"?!:)))
      • +4 (4 voturi)    
        noi nu stim cu estea.... (Miercuri, 19 mai 2010, 16:38)

        catt [anonim] i-a raspuns lui ...

        pai nu au cum.romanii care traiesc in romania nu au contact cu multiculturalitatea. perceptia in cazul musulmanilor sa zicem se reduce la un concediu in Turcia, shaorma,stiri din Afganistan sau Irak, Bin laden. iti dai seama cat de lung e drumul pana la accesoriul asta si de fapt ce reprezinta el pentru societatea occidentala? tu nu ai vazut ca lumea in ro chiar se uita un pic ciudat la tine daca esti catolic sa zicem, pentru ca, nu, noi ro suntem toti la fel. daca le spui ca esti musulman, viseaza bombe.
        d-estea cu niqab e sefeuri...
        • +4 (4 voturi)    
          bre ! (Miercuri, 19 mai 2010, 19:45)

          panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui catt

          mata stii catzi muzlimani locuiesc in romania, cetatzeni romani ?!
          ai fost pele constantza, sa vezi mnretul ?
          sunt sate intregi de turci si mai ales tatari, in dobrogea. albanejii, koshovarii, boznacii, sunt totzi muzlimani. dar n'ai sa vezi femei cu fatza acoperita la astia. salvari si bazmale, da. obligatoriul la arbanashele muzlimane se poarta bazmale albe, salvari albi.
          aia cu acoperitul fetzii este dela habotnici.
          si cineva zise de catolici. in biserica catolica n'ai sa vezi, la slujbe, femei cu capul descoperit...
          fatza acoperita nu suna bine. oricine se poate ascunde sub un vejmand de ala.
          mai ales cu antecedentele lor penale...
          francezii au trecut prin experientza terorizmului muzliman inaintea americanilor.
          atentatelele cu bombe la metrou, ale algerienilor, erau pe vremea cand americanii beau bere lejer la meciuri de baseball fara nicio grija.
          dar nu sunt de acord cu interzicerea baticelor in scoli. le interzic si la evrei yarmuka, sau cum ii zice la cipilica lor ?!
          • 0 (0 voturi)    
            ? (Miercuri, 19 mai 2010, 20:21)

            ... [anonim] i-a raspuns lui panfil flecaru

            sunt romano-catolica. si la slujbe sunt foarte multe femei cu capul descoperit. nu stiu daca ati intrat vreodata intr-un lacas de cult catolic sau vorbiti doar din presupuneri
            • +1 (1 vot)    
              nu in romania, (Miercuri, 19 mai 2010, 22:52)

              panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui ...

              e drept.
          • 0 (0 voturi)    
            Mulsmanii turci sunt moderați (Joi, 20 mai 2010, 17:20)

            Viorelu [utilizator] i-a raspuns lui panfil flecaru

            Musulmanii de etnie turcă de la noi sunt musulmani moderați. Asta cu niqab (aia stil ninja), burka (ăla cu plasă la ochi) sunt de origine din țări extremiste: Arabia Saudită și Afganistan.

            La noi musulmancele turce, de cele mai multe ori, nici nu poartă hijab (ăla care acoperă doar părul).

            Iar extremiștii sunt ținta chestiei ăsteia.
        • -3 (5 voturi)    
          Esti sigur ... (Miercuri, 19 mai 2010, 19:50)

          Daniel [anonim] i-a raspuns lui catt

          ... ca nu stim?

          Am luptat 1000 de ani cu ei ... si nu cred ca nu stim cu cine am luptat!

          Poate generatiile actuale nu stiu? Hmmm ... daca n-ar sti, ar fi bine! Dar cred ca stiu ...

          Crede-ma, eu lucrez si cu de-astia (musulmani) si ... NIMENI nu are incredere in ei (de la europeni si americani pana la chinezi si inideni sau australieni!)

          Vorbeai de multiculturalitate. Eu zic sa te rezumi la "multi-" si atat. Culturalitatea musulmanilor nu este, sigur punctul lor forte.
          Sau, si mai interesant ar fi sa mergi tu fain frumos intr-o tzara musulmana si sa vorbesti acolo de multiculturalitate. Ma rog, asta daca cumva te lasa sa debarci la ei in tzara, tu, crestin scarbos!

          Acesta nu sunt neaparat masuri justificate legal dar sunt masuri absolut justificate de aparare a culturii noastre europene! Asa cum musulmanii isi permit sa incere sa ne impuna regulile lor scarboase asa si noi trebuie sa avem in vedere ca TREBUIE sa ne aparam!

          A propos! Stii ce cunosc musulmanii despre crestini? Ca femeile dupa ce nasc isi omoara copii daca barbatii nu sunt pe faza. Asta imi povestea mie unu' de-asta (si era unul relativ scolit - cat pot ei sa fie).
          • 0 (2 voturi)    
            a propos... de stereotipuri (Miercuri, 19 mai 2010, 20:45)

            :D [anonim] i-a raspuns lui Daniel

            'Stii ce cunosc crestinii despre musulmani?' - ca "NIMENI nu are incredere in ei (de la europeni si americani pana la chinezi si inideni sau australieni!)" - mai sa fie. cum se face ca numai "unii" intalnesc acea majoritate absoluta care nu are incredere in musulmani???
            am cunoscut destul de multa lume (sincronic si diacronic), dar iata, a trebuit sa ma impiedic de un comentariu pe hotnews ca sa aflu ca NIMENI din lumea aia, pe care credeam ca o vazusem, nu are incredere fix in musulmani. mai, mai...
  • +4 (6 voturi)    
    vai, daca mai vad o data stirea asta... (Miercuri, 19 mai 2010, 16:31)

    bate saua sa priceapa iapa [anonim]

    de peste un an tot apar variatiuni pe aceeasi tema. incat o sa ajungem sa ne intrebam: oare reporterii astia inca nu au priceput ca se interzice purtarea niqab-ului si a burqa?

    oricum, ideea "cursurilor despre valorile cetateniei franceze" este amuzanta: cam acum un secol franta preda in scoli, TUTUROR cetatenilor sai, inclusiv celor din colonii, faptul ca sunt francezi, albi, iar stramosii lor sunt galii :D instilarea patriotismului e o chestie la care franta se pricepe foarte bine :))
    • 0 (2 voturi)    
      Celtii "gali" sunt stramosi ai francezilor (Miercuri, 19 mai 2010, 18:40)

      Europoid [anonim] i-a raspuns lui bate saua sa priceapa iapa

      Celtii de la vest de Rin, numiti generic de catre romani "gali", sunt stramosi ai francezilor de azi. S-au amestecat partial cu ocupantii romani (de aceea se vorbeste de galo-romani) si ulterior cu o populatie germanica numita "franci" (de aia tara de azi nu se numeste Galia, ca in antichitate, ci Franta).
      Celti, romani, germanici, erau popoare europene, de rasa alba si au fondat numeroase structuri statale in Europa, unele rezistand pana astazi (Italia, Germania, Franta, Austria, Irlanda, etc.).
      E o realitate istorica si e ciudata incrancenarea cu care unii incearca sa o faca uitata sau sa o deformeze, doar ca sa faca "loc" unor populatii imigrate in ultimele decenii.
      E ca si cum arabii ar sustine prosteste ca fenicienii, cartaginezii sau vechii egipteni erau arabi, doar pt a "demonstra" ca Libanul, Tunisia si Egiptul au fost intotdeauna "arabe".

      In ultimii ani se observa o evolutie a opiniei publice europene, care pare din ce in ce mai putin dispusa sa se resemneze (e sentimentul pe care se bazeaza distrugatorii de identitati, ca oamenii vor vorbi dar nu vor face nimic si demografia va face restul) si voteaza cu partide ce se opun imigratiei si islamizarii.

      Tari cu o un nivel avansat si incontestabil de civilizatie si de democratie, de libertate si toleranta, incep sa ia masuri dure contra imigratiei musulmane (Elvetia, Belgia, Franta, curand va urma Olanda, Austria, etc.).
      Poate caromanii din tara nu sunt informati suficient, insa cei pe care ii intalnesc in afara impartasesc sentimentul de respingere a unor valori religioase si culturale straine Europei, aduse de imigrantii non-europeni.

      A poseda un pasaport nu te face parte a unei comunitati de valori si civilizatie, niciodata. Pentru a fi "francez" nu e de ajuns o stampila, ci trebuie sa agreezi si sa fii dispus sa aperi valorile republicii franceze, oricare ar fi ele. A
      Altfel, ramai acolo unde crezi ca esti in acord cu societatea!
      • 0 (2 voturi)    
        eu vorbeam de altceva (Miercuri, 19 mai 2010, 19:24)

        ... [anonim] i-a raspuns lui Europoid

        puteti cauta un album numit "nos cahiers d'ecoliers" in care sunt prezentate caietele elevilor de la inceputul secolului trecut. iar istoria cu galii le era predata nu numai, legitim, francezilor 'de souche', ci si francezilor prin adoptie, cum sunt cei din colonii. este un aspect absurd si amuzant al unei politici de intarire a nationalismului.
        in rest, sunt perfect de acord cu dumneavoastra, cu rezerva ca asemenea discursuri nu pot ramane decat in plan teoretic. practic, din momentul in care ai de a face cu populatii, multimi, grupuri, mesajele psihologice, reactiile, comportamentele functioneaza altfel. drept pentru care este oarecum pueril sa aplicam o morala relativ simpla unei realitati atat de complicate precum occidentul sau imigratia.
  • +2 (8 voturi)    
    Sustineti pedofilia? (Miercuri, 19 mai 2010, 17:09)

    Costica [anonim]

    Unde dracu mai avem sub masca religiei vanzarea fetitelor de 6-9 ani unora de 23-35 de ani ? Bai Pedofililor , duceti-va voi in Arabia , nu o aduceti aici !!!
  • +1 (7 voturi)    
    valul (Miercuri, 19 mai 2010, 17:11)

    dumitru [anonim]

    pai numai teroristii, criminalii si spargatorii poarta masca(fata acoperita) precum si trupele de interventie, tocmai pentru a nu putea fi identificati.
  • +1 (7 voturi)    
    Plecati cu religia voastra cu tot (Miercuri, 19 mai 2010, 17:13)

    Mihaela Radulescu [anonim]

    Valul islamic este o forma de represiune religioasa si numai cine NU VREA nu accepta acest lucru. Premisa purtarii lui este ca barbatii sunt mai importanti decat femeile si de asemenea incapabili de a-si tine gigelul in nadragi. Din aceste motive femeia in islam este obligata sa poarte mizeria aia pe fata, ca nu cumva sa incite la viol. Ei bine noi nu traim in fundul Arabiei, unde inca se mai decapiteaza oameni pentru ca au furat o paine sau se omoara cu pietre victimele violurilor (pentru ca sunt infidele). Noi traim in Europa, avem alte valori. Francezii dau dovada inca o data ca respecta drepturile omului. Bravo lor.
    • +1 (5 voturi)    
      traim in europa, avem alte valori, dar rezultate? (Miercuri, 19 mai 2010, 17:37)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Mihaela Radulescu

      comportamentul musulmanilor fata de femei este adesea condamnabil.
      dar ia sa ne uitam in curtea noastra. din cercul meu de cunostinte, trei prietene au fost victime ale violului. mie mi se pare mai mult decat socant. singurul "factor de risc" in cazul lor a fost, probabil, faptul ca 2 dintre ele locuiau in zone rurale, iar una intr-un oras mic de provincie. in rest, au facut o facultate, erau persoane cu o cultura solida. cred ca, daca ne-am uita pe o statistica, am trage concluzii inca mai alarmante pentru ca, in paturile mai sarace al populatiei violul si abuzurile impotriva femeilor sunt mult mai numeroase. ca sa nu mai vorbim de violenta domestica. predau intr-un liceu si, aproape in fiecare zi observ la elevii mei mostre de limbaj agresiv sau de brutalitate fata de fete.
      societatile musulmane au institutionalizat puterea "masculului" fata de femei. occidentul tine aceste aspecte sub pres. dar beneficiile intarzie sa apara.
  • +1 (3 voturi)    
    franta e tara laica! (Miercuri, 19 mai 2010, 19:25)

    franta [anonim]

    religia cu institutiile ei sunt de mult separate , nu se studiaza la scoala nici o religie ; preotii de orice cult, catolic, mozaic, islamic se descurca singuri sa traiasca, din taxe, sunt privati ; deci de ce s_ar permite purtarea burqua in spatii publice? si contravine si valorilor republicii franceze, liberte, egalite, fraternite! deci femeile sunt libere sa se exprime si nu ascunse sum burqa! si la urma urmei e plin de arabi ca nu mai stii daca esti cu adevarat in franta, cea pe care cu totii o stiam! e plin peste tot in europa, nu se mai poate asa si vin si cu regulile lor, pretind sa li se faca copiilor lor in cantine scolare mancare fara carne de porc, etc ; vorba ceea, daca au venit sa respecte regulile tarii, ca doar n_o sa devina francezii musulmani!
  • 0 (2 voturi)    
    intentia e admirabila (Miercuri, 19 mai 2010, 21:35)

    Vlad [anonim]

    Dar se poate ajunge la aberatii de genul e iarna, frig, iti acoperi fata cu un fular, amenda.

    Nu mai zic de "The Stig" din Top Gear :) Dar macar BBC-ul are bani de platit amenda.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version