Ungaria doreste introducerea dublei cetatenii pentru maghiarii din afara tarii

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Luni, 17 mai 2010, 23:53 Actualitate | Internaţional

Fidesz, partidul aflat la conducerea Ungariei, a prezentat luni un raport prin care sustine acordarea dublei cetatenii cetatenilor de etnie maghiara care locuiesc in tarile vecine Ungariei, ceea ce a provocat o reactie negativa din partea Slovaciei, anunta AFP.

Partidul ar dori ca aceasta lege controversata a dublei cetatenii sa fie anuntata oficial in data simbolica de 20 august, Ziua Nationala a Ungariei si sa fie aplicata incepand cu 1 ianuarie 2011.

Aceasta lege ii priveste pe cei aproximativ 3,5 milioane de etnici maghiari care traiesc in principal in Romania si Slovacia. Acestia reprezinta un procent de aproape 10% din populatia Slovaciei care numara 5,4 milioane locuitori. Etnici maghiari traiesc in numar destul de mare si in Serbia, Croatia, Ucraina si Austria.

Primul ministru slovac Robert Fico a avut reactia cea mai vehementa declarand ca “daca Ungaria va oficializa aceasta lege, Slovacia o va cataloga drept atac asupra securitatii nationale”. Weekendul trecut, Slovacia l-a chemat in tara pe ambasadorul sau din Ungaria pentru consultari.

“Fara sa se consulte cu Slovacia, Ungaria vrea sa oficialize un act care afecteaza 500.000 de cetateni slovaci… cu scopul de a intari identitatea maghiara. Probabil ca este o gluma", a adaugat Fico.

Tot el a avertizat ca Slovacia are posibilitatea de a sesiza OSCE pentru atac asupra suveranitatii nationale.

Fidesz a castigat alegerile de luna trecuta cu mai mult de doua treimi din majoritatea necesara ceea ce ii acorda conform legii posibilitatea de a opera orice modificari constitutionale. Din acest punct de vedere legea privind dubla cetatenie poate deveni realitate fara dificultati.

Serbia si Romania nu s-au aratat preocupate de initiativa maghiara.

Relatiile dintre Slovacia si Ungaria sunt tensionate inca din 2006 cand partidul de extrema dreapta National Slovac a intrat in coalita de guvernare. Partidul este cunoscut pentru pozitia sa anti minoritati.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2629 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    . (Marţi, 18 mai 2010, 0:00)

    WA [utilizator]

    1 visualizare....
    sa fie sanatosi!
    poate ca ca o sa importe si din tarile invecinate...
  • +2 (2 voturi)    
    e doua ungarii? (Marţi, 18 mai 2010, 0:15)

    ion [anonim]

    Ungaria poate decide acordarea unei singure cetatenii: cea maghiara.
    Multe state europene conditioneaza acordarea cetateniei de renuntarea la vechea cetatenie.
  • 0 (2 voturi)    
    pai da (Marţi, 18 mai 2010, 0:15)

    Protoss [anonim]

    ce sa se preocupe astia ai nostri, pe ei ii ard alte alea
  • +8 (12 voturi)    
    vreau si eu (Marţi, 18 mai 2010, 0:37)

    blazzaj [anonim]

    primesc si ingrijire in spitalele lor? cautati sa vedeti de cand s-au apucat de autostrada M43 de la Szeged la Mako si care noduri rutiere si ce poduri are, si la 31.08 .2010 trebuie sa fie gata. Sincer eu vreau cetatenia maghiara atata timp cat voi avea acces la sistemul lor de sanatate si la civilizatia lor. Mergeti in satele de la granita sa vedeti curatenie, ordine, utilitati pe care in Pipera nu le gasesti. Nu conteaza ce cetatenie ai, daca iti e bine. Eu unul as preda tara lor sigur vom avea autostrazi mai repede si viata mai buna decat cu hotii care ne conduc azi. Sunt bucurestean cu parinti de la tara dar cand vad atata mizerie mi se face greata, sincer vreau la Budapeste, e mai curat macar si orasele alea macar sunt gandite.
    • -2 (12 voturi)    
      SARACULE.... (Marţi, 18 mai 2010, 1:56)

      faraonu [anonim] i-a raspuns lui blazzaj

      Da, astia ca tine TREBUIE sa dispara din tara noastra. pentru TU si idiotii ca tine ganditi numai cu stomacul. daca am mancarica, daca am autostrazi sa ajung la Cucuietzii din Deal repede, nu ma intereseaza unde traiesc.
      Prietene, vei ajunge la concluzia ca dupa ce iti vei fi satisfacut burtoiul si dupa ce te vei fi plimbat peste tot, evident avand alta cetatienie, vei incepe sa te intrebi cine esti.....adica vei incepe sa urci putin in piramida nevoilor (adica de la nivelul cel mai jos, asemanator animalelor, ...asta de mai sus, cu mancarea) spre nevoi mai complexe, specifice oamenilor. O sa simti nevoia sa te perfectionezi, sa simti ca apartii unei comunitati cu anumite valori, in care sa te regasesti, sa avansezi social, etc. Si atunci vei merge la "conationalii" tai unguri si le vei spune : "Sunt UNGUR si iubesc aceasta tara minunata cu autostrazi multe ....". Si stii ce se va intampla ?! ITI VOR ARATA DEGETUL DIN MIJLOC - "Mars tigane, ca tu nu esti ungur!!!"...DAR VA FI PREA TARZIU. PENTRU CA ACUM TU GANDESTI CU ALTE ORGANE, NICIDECUM CU CREIERUL....
      • +1 (5 voturi)    
        bine ca esti tu avut (Marţi, 18 mai 2010, 8:46)

        blazzaj [anonim] i-a raspuns lui faraonu

        Nu mi-am permis sa jignesc pe nimeni, dar sa presupunem ca tu aiu bani, e atunci cred ca esti incarcat cu bere si drogat. Iti permiti prea multe si trebuie sa intri in lumea reala. Cand platesti rate ca mine pentru o casa intr-un oras infect in care nu exista gradinite, in care nu iti poti creste in siguranta copilul, in care toate curtile scolilor sunt incuiate si copii pur si simplu nu au unde bate mingea ci trebuie sa plateasca sa joace pe terenul sintetic din curtea scolii lor, ei atunci te intrebi ce cauti aici. Aa, daca iti arunci copilul in strada si nu iti pasa atunci e problema ta. Tu spui ca imi e foame, eu prefer sa spun ca supravietuiesc, daca ceea ce vezi in jur ti se pare viata, te invit atunci sa traiesti bine, sa il injuri pe Iliescu si sa mai bei o bere. Si apoi ce atata cultura, care festival, care viata culturale tumultuoasa o vezi tu, atunci cand biletul la teatru costa de cazi. Si mai vrei festivaluri la care nu ajungi pentru ca nu ai drumuri. Si iarta-ma comunitate e mai mare si mai buna aia de la unguri, pentru ca pe aia chiar ii daore de vecinii lor, chiar se ajuta si se inteleg. Tara asta e prea plina de foame, de dat in cap, de maoara capra vecinului. Te invit atunci sa ramai tu aici in glod si praf pana la genunche plin de cultura si sa te imbeti fericit cu muzica populara romaneasca, care apropos poti sa o pui si altundeva sa te incante. Pana atunci pe capota masinii tale in parcarea blocului mai baga o tarie si canta fericit la bloc, prefate ca esti in comunitate, ai parte de cultura si daca adormi te linge un caine comunitar pe bot sa te trezesti sa mergi in cotetul numit apartament.
      • +2 (4 voturi)    
        gresesti (Marţi, 18 mai 2010, 9:16)

        Crisis [anonim] i-a raspuns lui faraonu

        Asta ti se spune in Romania: ai lant de aur? ai mertzan? |stii sa te invarti? sa pupi in cur pe cei mari si sa te porti ca un nemernic cu cei mici? A nuuuu? MArs tigane! Din punctul asta de vedere in afara de cativa cretini , ungurii sunt f deschisi si toleranti. Consisten cu postul de mai sus, e o imagine falsa cea a ungurului sovin si nationalist. In plus daca te uiti in istoria lor, vei vedea ca f f f multe perosnalitati marcante au fost de alta nationalitate (de la Petofi Sandor la Zsriny). Croati, slovaci, germani. Acum ca nu sunt foarte deschisi catre est ... nu cred ca ii putem condamna. Nici noi nu suntem binevoitori fata de rusi si turci si ne consideram occidentali si mai buni decat ei.
        • -2 (2 voturi)    
          ...FOOOARTE toleranti (Marţi, 18 mai 2010, 11:39)

          faraonu [anonim] i-a raspuns lui Crisis

          Sigur ca sunt toleranti.... ma uit putin in istorie la religiile recepte din Transilvania. la ce insemna sa fii roman si ortodox. :P

          Nu trebuie sa iti dea cu bata in cap sau sa te duca intr-o camera de gazare ca sa iti arate ca e intolerant sau xenofob. e de ajuns sa iti intoarca "politicos" spatele.... deci, nu ma refer la atitudinea extremista manifestata in piete, ci la atitudinea intima pe care cineva o poate avea fata de tine. de acord ca nu sunt toti asa, cum nici nu toti romanii nu sunt la fel. un exemplu in acest sens mi l-a dat un olandez acum cativa ani. mi-a spus : "prietene, tu daca crezi ca noi suntem toleranti pt ca avem cartierul rosu in amsterdam si avem coffee shop-uri, te inseli". aceeasi regula se aplica si mai sus.

          eu ma intreb cum se face ca UDMR-ul are de 20 de ani incoace 5-7%, la toate alegerile? adica daca pentru cetatenii romani de etnie maghiara ideea revizionista udemerista nu reprezinta nimic, cum se face ca ei isi dau votul mereu pt acest partid ?

          daca nu le place tara asta, de ce nu se duc in ungaria ? aaaa, vor sa plece cu pamant cu tot ?!

          trebuie sa intelegem o chestie cu totii - noi suntem generatii de sacrificiu, fie ca ne place sau nu. si pana actuala clasa politica nu va disparea fizic, nimeni nu va avea nici autostrazi, nici trai bun, nici nimic.... pentru ca astia nu muncesc pt tara, pt toti romanii. poate ca atunci, cand vom ajunge la acel nivel, o sa dispara si udmr-ul :D ....si toti vom trai in pace in Romania. pana atunci.....
      • +1 (1 vot)    
        aiurezi cu piramida (Marţi, 18 mai 2010, 10:01)

        cititor [anonim] i-a raspuns lui faraonu

        stimate faraoane, interpretarea ta a piramidei lui Maslow sau a nevoilor, cum mai este numita, este cam aiurea in tramvai. nu voi sta acum sa-ti demontez nivelul 3, adica apartenenta de grup (care nu este specifica doar oamenilor, daca e sa o fim cusurgii). nivelul 3 este mult mai complex si nu necesita neaparat "maghiarizare" daca traiesti pe teritoriul Ungariei, considerand exemplul tau.
        Inchei aici si iti recomand studiul mai aprofundat al subiectului, pentru ca interpreatrea simplista da nasterela erori.
        • 0 (0 voturi)    
          stimate cititorule anonim... (Marţi, 18 mai 2010, 17:53)

          faraonu [anonim] i-a raspuns lui cititor

          .... nu ai spus nimic. adica problema e gravida si prezinta umflaturi.
          cum e treaba cu complexitatea nivelului 3 ? dar nivelul 4 ? ce o fi la 2 ?

          eu nu ii inteleg pe unguri ce mai vor. de ce se simte persecutati in romania ? cum am postat mai sus, cred ca au de toate... sunt liberi sa isi vorbeasca limba, au predare in limba maghiara in scoli, au acces la studii superoare in limba lor, au libertate de exprimare, de manifestare (chiar daca asta, dupacum s-a vazut, inseamna promovarea unor idei revizioniste si antiromanesti) si pastrare a propriilor traditii , au reprezentare politica la toate nivelurile..... CE MAI VOR ??????? daca nu le place in Romania, de ce nu pleaca in ungaria ???

          aaa, ca o duc si ei greu ca noi toti, asta e altceva. fiecare insa e liber sa plece in lume sa isi caute fericirea si implinirea. totusi nu inteleg cu ce i-ar ajuta daca maine ar scrie pe alea 2 judete jumate "ungaria mica". ce ar face cu ea ? ce ar rezolva ??

          INTREBARILE SUNT FOARTE SIMPLE...

          haideti voi astia toleranti si frati cu toate popoarele lumii, explicati-mi acest fenomen!!
    • +1 (1 vot)    
      e o parere (Marţi, 18 mai 2010, 9:11)

      Crisisi [anonim] i-a raspuns lui blazzaj

      Salut. Intr-adevar nimic de spus in privinta autostrazilor si acurateniei. Traiesc de 1 an in Budapesta iar din acest punct de vedere, e o placere. In rest, las-o mai moale. Am avut din pacate ghinionul de a intra in contact cu spitalele lor. Ti se acorda minimul necesar, nu sunt mai bune decat in RO. Pt rmn mi-ar fi venit randul la sfarsitul lui mai asa ca am platit din buzunar. Iar costurile , hmmm sunt mult mai mari decat la noi. Suma taxelor platite de angajat si angajator este mult mai mare decat la noi, transportul in comun in Budapesta este cvadruplu fata de Bucuresti, etc etc. La un momendat, iti spun drept... ti se acreste. Iti dai seama ca e doar o imagine. Sincer nu e atat de roz cum isi imagineaza multi.
    • 0 (0 voturi)    
      Vrei la Budapesta? (Marţi, 18 mai 2010, 11:57)

      releu [utilizator] i-a raspuns lui blazzaj

      Cine te opreste?
  • +1 (3 voturi)    
    Sa le imprime pe hartie igienica (Marţi, 18 mai 2010, 0:43)

    andrei [anonim]

    De asta ducem lipsa? De hartie in plus cu o alta cetatenie inutila.
  • -2 (8 voturi)    
    Serbia şi România au procedat foarte (Marţi, 18 mai 2010, 0:48)

    ixulescovici [anonim]

    bine nebăgându-i în seamă. Iar dacă ungurii doresc,pot să-i şi importe.Noi,şi cred că şi sârbii,suntem de acord.Pe toţi şi deodată.Şi cât mai repede posibil.
    Dar nu cred să avem noi bafta asta.
    • +2 (6 voturi)    
      nemoj biti lud (Marţi, 18 mai 2010, 2:55)

      cititor [anonim] i-a raspuns lui ixulescovici

      nu te baga aiurea, ca s-a dat, asemanator, cetatenie romana la moldoveni si sarbeasca la bosnieci ... care e diferenta? hai sa dam in cap in loc sa luam exemplu, cand e cazul
      • -1 (1 vot)    
        Citesti doar ziare cu poze mari... (Marţi, 18 mai 2010, 11:42)

        romanasu [anonim] i-a raspuns lui cititor

        Prietene, modovenii au solictatat in draci cetatenie, si asta nu pt ca Romania avea nevoie de ei sau sa ne ajute la ceva, ci doar ca nu aveau voie de la Moscova la cetatenie...
        Si era si mai bine daca se dadea si moldovenilor din SIBERIA cetatenie!

        Cat despre cei care nu se mandresc cu cetatenie romana dar sange verde, le recomand sa plece ca parca e un blestem de care ne ferim in fiecare moment.
        Plus ca mai trebuie sa fim atenti si la sabotajele celor pe care majoritatea parlamentara ii lipeste pe scaunele de ministru!

        Inchiderea spitalelor iti zice ceva?...?...
  • +1 (7 voturi)    
    e ok, impozitele unde se platesc? (Marţi, 18 mai 2010, 0:52)

    suba [anonim]

    pensiile unde se incaseaza? cind se voteaza, daca se voteaza pe criterii pur etnice, nu e normal ca romanii sa decida daca acestia mai au drept de veto in romania?
    • 0 (6 voturi)    
      conteaza oare (Marţi, 18 mai 2010, 1:22)

      blazzaj [anonim] i-a raspuns lui suba

      si cu ce te bucura unde si ce impozite se platesc?
      si daca voteaza sau nu ti se schimba modul si caliatatea vietii. Important e un singur lucru ca romania se duce de rapa si nu e nimeni capabil sa o scoata de aici. Eu unul sunt inca tanar dar nu vreau sa ma gandesc cum ar fi sa imi duc acum parintii la un spital din romania. Fie platesc si spaguiesc de ma usuca, fie ii condamn la moarte. Si platesc taxe pentru sanatate. Aia de dincolo ce au de merita sanatate si infrastructura mai buna. Daca nu vin ei aici, merg eu la ei. Eu unul m-am saturat de hotii astia. Viata e prea scurta sa o pierd asa. Da sunt roman, si ce nu pot vorbi limba asta si acolo? Ajung sa cred ca oriunde e mai bine decat aici. Sa vad cu in sectorul 6 cum se pun garduri si copaci in fiecare an, cum se asfalteaza ce sa asfaltat si acum 1 an. O gradinita nu ar face. Sa cumpere pamant si sa ridice una de jos. E mai simplu sa furi. Ce sa nau astept? Sa ma laud ca am platit impozite? Sa imi iasa copilul idiot din scolile astea? Voi stiti ce spaga se da la Inspectoratele judetene sa ajungi profesor sau invatator intr-un oras mai mare?Un Logan asa se cere. Medic la fel pe ditamai spaga. Parohie in sat oriunde, minim 10k ron. Tara asta e pierduta. Sa nu spune-ti ca am ton mioritic fatalist, dar chiar nu mai e nimic de facut.
      • -1 (7 voturi)    
        mai blazzaj (Marţi, 18 mai 2010, 4:01)

        Lucianmotzul [anonim] i-a raspuns lui blazzaj

        Tu ce ai facut pt tara in care te-ai nascut ,crescut,si te-ai educat ,tu defaimezi ,dute invirtindute mai tradator de neam si tara ,lucrurile se pot indrepta dar trebuie timp ca ce a pornit Iliecu si acesti banditi este greu de indreptat ,dar sper ca incet ,incet totuul revine la normal ,relieful Romaniei si natura nu poate fi comparata cu multe tari ,cum este este tara mea si imi place si o iubesc ,mai handicapatule .pleaca sau cutate la doctor cu capul ,ai nevoie de tratament urgent,tu esti un tinar ratacit cu mintea noi ,mai in virstra ,parinti nostri ,mosi si stramosi nostri au facut ceva pt Romania si de aia o iubim.
        • 0 (0 voturi)    
          cand ai mintit? (Marţi, 18 mai 2010, 7:52)

          levi [anonim] i-a raspuns lui Lucianmotzul

          cand ai spus ca traiesti in SUA ?sau acum cand te dai roman mare care munceste pe branci pentru dezvoltarea tarii sale?(nu se vede)
        • 0 (0 voturi)    
          cel putin de mult ca tin (Marţi, 18 mai 2010, 8:33)

          blazzaj [anonim] i-a raspuns lui Lucianmotzul

          am supravietuit, numa ca vezi tu la un moment dat te saturi de atata si iti vine sa mai si traiesti, ceea ce momentan aici mi se pare imposibil. Am stat la cozi de mic copil pentru ca Stolojan la indemnat pe ceausescu sa plateasca aia 10 mld $. Tot el a si dat planul cum sa faca asta. Daca atunci sa rabdat, acum cand astia vor inca 16mld. peste ce e , numa sa fure , nu fac nici o fabrica, nu sosea, nu nimic, eu ce mai am de facut pentru tara asta. Daca sistemul te impiedica sa evoluezi altfel decat sa furi nu am de ales. Sunt intreprinzator, am facut diferite firme de productie, comert, in afara de taxe si bani pierduti nu m-am ales cu nimic. Stii de ce, pentru ca nu m-am bagat sa dau spaga sa fac afaceri cu statul, sa faca banu gros sa grohai din vreun Jeepan. Eu cred ca tu nu ai fost nici pana in Bulgaria, au aia plaja si munti mai frumosi ca ai nostri. Saracii aia de bulgaroi au fabrici de prelucrare, mine, metalurgie si industrie pe 7,6 mil locuitori cat nu mai are toata tara asta. Pentru ca totul sa taiat, furat vandut la fier vechi. Suntem exportatori de fier vechi, cea mai proasta tara din Europa, clovnii lor. Ce sa fac eu, sa pun bombe sa dau semnale de alarma? Sa ma duc la puscarie? E mai simplu sa plec, va las aici nationalisti si simpli dupa vorba dupa port.
        • 0 (0 voturi)    
          tara care te-a educat (Marţi, 18 mai 2010, 9:23)

          Crisis [anonim] i-a raspuns lui Lucianmotzul

          Blazzaj are dreptate in cazul in care nu a facut nimic pentru tara care l-a educat. De exemplu poate tu ai facut multe , insa degeaba. Tara si nici altcineva, nu te-a educat, avand in vedere modul in care scrii. Tara 1 - Lucianmotzul 0.
      • 0 (0 voturi)    
        poti sa emigrezi.. (Marţi, 18 mai 2010, 7:52)

        ady [anonim] i-a raspuns lui blazzaj

        sincer nu reprezinti nicio pierdere pt. noi sau tara asta.
        mai stii, poate vei avea succes in alta parte.
  • -2 (6 voturi)    
    finalmente,ave! (Marţi, 18 mai 2010, 1:41)

    csibi [anonim]

    ptr mine ca si cetatean roman(total nerespectat)de etnie maghiara tratat ca bozgor de majoritatea romanilor,aceasta posibilitate de a avea dubla cetatenie(ca si moldovenii din rep moldova de altfel)vine ca o bucurie ptr ca n-as mai fi la mana statului roman total.p.s multi etnici maghiar respecta si-ar respecta romania ptr ca este locul in care ne-am nascut,daca ar fi fost tratati altfel decat pana acum.noi intelegem ca suntem in bizant dar ne-a durut si ne doare sufletul ca si crestini(eu sunt catolic)de confesiuni occidentale majoritatea suntem priviti cu mai putina szimpatie decat turcii de exempul.
    • +2 (2 voturi)    
      Eh (Marţi, 18 mai 2010, 5:19)

      muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui csibi

      Pai csibi, daca te-ai uita cu atentie ai vedea ca fiecare injura pe fiecare. Moldovenii sunt injurati, oltenii la fel, bucurestenii si ei.
      Pe ardeleni/banateni nu ii injura nimeni pentru ca ei sunt o rasa superioara.
      Ungurii sunt injurati si ei, pentru ca asta e bucuria noastra, sa ne cacam in curtea vecinului, dar in esenta faptul ca sunteti injurati nu inseamna decat ca sunteti de-ai nostri.
    • +1 (1 vot)    
      ia-ti zborul.... (Marţi, 18 mai 2010, 7:22)

      faraonu [anonim] i-a raspuns lui csibi

      cine te opreste suflete sa pleci in minunata tara a lui attila ? ce te face sa traiesti asa de chinuit si batjocorit in aceasta tara ce tie ti se pare mizerabila ? am si niste intrebari asa, ca roman asupritor : puteti vorbi propria limba in romania ? puteti....! exista invatamant in propria limba ? exista ..!!! aveti reprezentare politica la toate nivelurile ? aveti..!!! sunteti liberi sa va arborati propriul drapel si tot soiul de drapeluri anti-romanesti la orice serbare cu caracter anti-romanesc vreti ? sunteti ..!!! sunteti majoritati intr-o zona a tarii si nimeni nu si-a pus problema unei epurari etnice ? sunteti !!....... ce iti mai trebuie, suflete ? vrei in ungaria?.... vama e aproape !!!!! fly away jivina!!!!
      • 0 (0 voturi)    
        cat zuntem in E.U nici in panăăă nu ma doare (Marţi, 18 mai 2010, 17:45)

        iancu de hunedoara [anonim] i-a raspuns lui faraonu

        se incinsera miticii,numai ca paternul(modelul)european nu-i prea avantajeaza,mai uitativa prin Germania,Franta,Anglia,Polonia,Spania aaa da voi va uitati doar la ce va convine
        • 0 (0 voturi)    
          ia spune mai nene iancule (Marţi, 18 mai 2010, 17:42)

          faraonu [anonim] i-a raspuns lui iancu de hunedoara

          ....care e treaba cu europa si modelul de care vorbesti tu ?
          stii tu vreo situatie in franta, germania, anglia, polonia, spania, planeta pamant si toate lumile adiacente in care un grup minoritar etnic dintr-o tara sa ceara autonomie etnica si sa fie lasat sa o obtina fara ca majoritatea sa se opuna? adica romanii au murit aparand tara asta si noi ne batem joc de ea ?
          ia explica-mi tu mie, ce ar face ungurii cu autonomia etnica in mijlocul romaniei ? nu ar vrea pe urma cumva un coridor de vreo cateva sute de km pana in ungaria ca dehh, ar fi persecutati de romani cu izolarea ?

          cat despre treaba cu miticii....vai de capul tau de superior ce esti !
    • +1 (1 vot)    
      Exemple concrete te rog... (Marţi, 18 mai 2010, 7:51)

      ady [anonim] i-a raspuns lui csibi

      1. Nu ma deranjeaza initiativa Ungariei, si noi acordam cetatenie cetatenilor din Rep. md.

      2. Ma deranjeaza doar ideile vehiculate in spatele acestei initiative - revansiste unele si din partea unora

      3. Vino te rog cu exemple concrete de tratament discriminatoriu in Romania.

      4. Turcii nu au pretentii teritoriale - nici marea voastra majoritate, dar aveti o minoritate mica si galagioasa care a luat-o razna in ultimul timp - controlati-i si nu veti mai fi priviti cu suspiciune.
    • 0 (2 voturi)    
      Mai multe cetatenii, mai putini maghiari (Marţi, 18 mai 2010, 8:28)

      Levi Bozgorovici [anonim] i-a raspuns lui csibi

      Simplul fapt de a te naste intr-o tara nu semnifica apartenenta la comunitatea etnica, lingvistica, culturala ce a creat si dezvoltat acea tara.

      Numerosi maghiari, majoritatea secuilor, o parte din tigani si chiar si etnici romani, desi nascuti pe teritoriul Romaniei, nu se simt ca apartinatori statului roman, stat creat de neamul romanesc pentru binele propriu.

      Unii din motive complexe, legate de istorie, cultura, limba, religie, altii pentru ca sufera de diverse probleme psihice, cum e complexul de inferioritate.

      O parte a tarilor europene, inclusv state din UE, nu accepta dubla cetatenie si din motive de asigurare a coerentei nationale si a eficacitatii relatiei cu cetatenii de pe teritoriu (loialitate, siguranta nationala, evitarea tentatiei separatiste, etc) obliga pe cel cu dubla cetatenie sa aleaga una dintre ele.

      Probabil ca si Romania va ajunge sa ia aceasta decizie, prin vot majoritar in parlament si apoi prin referendum, peste cativa ani, dupa ce unirea cu Basarabia va deveni un fapt. Pana atunci avem un interes strategic in a mentine statu quo.

      Dupa ce 3-4 milioane de basarabeni vor deveni cetateni romani prin unire, Romania va putea institui regula interzicerii dublei cetatenii, aparandu-si identitatea nationala.

      In acel moment vor fi sute de mii de maghiari si secui din Romania, cu cetatenie maghiara si care vor fi obligati sa aleaga intre a ramane aici sau a se integra tarii-mama "civilizate".

      In felul asta, Romania va obtine in acel moment un dublu avantaj, fixand identitatea nationala romana si reducand drastic ponderea minoritatii maghiarofone (maghiari si secui).

      Serbia face un calcul asemanator pt ca are in vedere si cei 300.000 romani din Banat si Timoc. Intre Romania si Serbia are loc o lupta de culise pt Timoc, pe termen lung.

      Slovacia reactioneaza mai brutal pt ca nu are forta economica, militara sau diplomatica a Romaniei sau Serbiei si maghiarii sunt procentual mai numerosi acolo.

      O decizie controversata pt.HU.
      • 0 (0 voturi)    
        fiecare pasare (Marţi, 18 mai 2010, 9:51)

        levi [anonim] i-a raspuns lui Levi Bozgorovici

        "Dupa ce 3-4 milioane de basarabeni vor deveni cetateni romani prin unire, Romania va putea institui regula interzicerii dublei cetatenii, aparandu-si identitatea nationala."Ai tradat intentiil voastra de asimilare si ipocrizia in gandire !Totusi iti atrag atentia ca :
        1.:Romania a semnat unele tratate internationale privind drepturile omului in general si drepturilr minoritatiilor in special!
        2.Supraestimezi capacitatea statului Roman in a urmarii scopuri consecvente si pe termen lung!in afara de furt nu sunteti in stare de nimic!
        3>Cei care au vrut au plecat deja pe restul va trebuii sa dai afara cu forta,iti asumi acest lucru?
        Si in final mai citeste putina cultura generala nu strica,poate nu o sa confunzi realitatea cu visele !
    • +1 (1 vot)    
      cetatenie (Marţi, 18 mai 2010, 8:57)

      ion [anonim] i-a raspuns lui csibi

      Draga frate roman de etnie maghiara si cetatean al uniunii europene, nu stiu unde traiesti dar in grupul de prieteni si in firma unde sunt eu exista destule persoane cu acelasi statut ca si tine tratati absolut nediferentiat, ba chiar au avantajul cunoasterii inca a unei limbi.

      Din pacate exista si grupuri unde se cultiva sentimentul ca toate necazurile etnicilor maghiari se trag din cauza discriminarii (ghici ce? si restu avem necazuri). Si asta si actiunea fidesz are ca scop adunarea de voturi, ca doar toata lumea vrea la putere. Daca primesti cetatenia mult dorita, cu cine o sa votezi de acum in ungaria?
    • 0 (0 voturi)    
      - (Marţi, 18 mai 2010, 11:42)

      adi [anonim] i-a raspuns lui csibi

      Este principiul al 3lea din fizica, acela al actiunii si al reactiunii. Nu se compara atrocitatile comise de maghiari cu aia cativa boieri romani scurtati de-un cap... Regimul maghiar din Transilvania a fost unul extrem de sangeros chiar si dupa standardele evului mediu... Asa ca eu unul prefer turcul maghiarului oricand si oriunde... :)
      • 0 (0 voturi)    
        i-a intreabai si pe bulgari de otomani (Marţi, 18 mai 2010, 15:33)

        romanisme orientale [anonim] i-a raspuns lui adi

        e dreptul tau sa-ti placa manelele si nu ceardasul,dar macar nu fi ignorant,turcii n-au pretentii la noi, da au la bulgari dupa ce le ciuntira tara(big time),la noi e mai greu ptr ca au ciotul bulgar intre(n-avem granitza comuna).As incheia printr-o întrebare retorica,comunitatile musulmane din europa(gen kosovo,albania,sarajevo)cine le-a impus/creat,nu cumva imperiul turc?
  • 0 (0 voturi)    
    UE (Marţi, 18 mai 2010, 5:15)

    muciflenduri [anonim]

    E dreptul etnicilor maghiari sa obtina acea cetatenie daca o doresc/le foloseste.
    E totusi destul de penibil ca Ungaria le ofera posibilitatea acum, si nu in 2004, cand a aderat la UE. Insa din cate imi amintesc, s-au cam fofilat atunci si nu au oferit cetatenia din varii motive.
    In 2004 ar fi avut probabil o mai mare utilitate pentru ei, dar acum nu ar fi decat un set de acte in plus.
    Il si vad pe taranul ungur venind de la coasa, si ducandu-se sa se roage la noul sau buletin.
  • 0 (0 voturi)    
    Am si eu o intrebare (Marţi, 18 mai 2010, 9:02)

    Adi [anonim]

    Presupunem ca eu sunt cetatean roman cu domiciliul in strainatate si am un copil care mi se naste in afara Romaniei, dobandind automat cetatenia statului de adoptie. Daca vreau sa aplic pentru cetatenie romana pentru copil, e vreo asemanare intre situatia asta si cea a cetatenilor romani de origine maghiara care traiesc in Romania, dar pot dobandi cetatenie maghiara?
    • 0 (0 voturi)    
      confunzi cu US (Marţi, 18 mai 2010, 12:18)

      Io [anonim] i-a raspuns lui Adi

      In Europa nu se aplica asta cu "dobandind automat cetatenia statului de adoptie".
      • 0 (0 voturi)    
        Nu e vorba de Europa aici (Marţi, 18 mai 2010, 17:07)

        Adi [anonim] i-a raspuns lui Io

        ... ci de o tara din afara Europei. Revenind: ar avea copilul meu, in virtutea controversei de aici, dreptul la cetatenia romana? Conform site-ului MAE cica ar avea. De ce nu ar proceda si ungurii la fel cu ai lor?
        • 0 (0 voturi)    
          curat murdar... (Marţi, 18 mai 2010, 17:59)

          faraonu [anonim] i-a raspuns lui Adi

          da, sa obtina cetatenie. sa li se dea cate cetatenii vor ei. problema apare cand in virtutea acestui fapt vor ca pamantul pe care s-au nascut si au trait sa devina parte din alt stat, in cazul asta ungaria. asa ceva nu se poate accepta.
  • 0 (0 voturi)    
    realitatea (Vineri, 21 mai 2010, 16:43)

    NeutroNicu [anonim]

    ma baieti ,chiar si enciclopedia statelor lumi de la Jurnalul este mai corecta in cea ce priveste istoria Ungariei si Romaniei decat cea ce este scris in manualul de istorie in scoala,ungaria figura ca tara prin 1100 ,prima atestare documentara a romaniei apare abia prin 1400,dar nu ca tara ci ca provinci conduse de niste uni ,lucrurile astea sunt confirmate la Vatican ..

  • 0 (0 voturi)    
    dubla cetatenie (Miercuri, 29 decembrie 2010, 23:14)

    andra soporan [anonim]

    cum pot sa aflu unde anume trebuie sa aplicam pt cetenia maghiara?sunt ceva centre?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri