AFP: Imprumutul de la FMI a salvat Romania, dar nu a vindecat economia tarii

de R.P.     HotNews.ro
Sâmbătă, 8 mai 2010, 12:50 Actualitate | Internaţional

In primavara lui 2009, mult inaintea Greciei, Romania obtinea un ajutor crucial de la Fondul Monetar International si de la Uniunea Europeana, pentru a depasi criza economica. Un an mai tarziu, analistii estimeaza ca aceasta tara a evitat ce a fost mai rau, dar nu a profitat pentru a-si reforma economia, scrie AFP, intr-o analiza detaliata asupra situatiei economice din Romania, preluata de cotidianul Le Monde.

"Romania avea nevoie de banii FMI si UE, altfel s-ar fi confruntat cu o criza de lichiditati, sistemul sau financiar risca falimentul", a declarat pentru AFP fostul ministru roman de Finante Daniel Daianu. Din pacate, recesiunea a fost mai severa decat se anticipase, a precizat economistul, "in timp ce risipa de resurse publice a continuat". Dupa 10 ani de crestere puternica, Romania a intrat in recesiune in 2009, cand Produsul Intern Brut (PIB) s-a contractat cu 7,1%. In 2010, dupa un scenariu optimist care viza o crestere de 1,3%, previziunile s-au inrautatit, iar analistii, precum si autoritatile nu au exclus posibilitatea ca recesiunea sa continue.

In schimbul imprumutului de 20 de miliarde de euro de la FMI, UE si Banca Mondiala, Bucurestiul s-a angajat sa "scape" de aparatul birocratic obez pentru a micsora deficitul. Insa la un an dupa aceste discutii, sistemul bugetar pare intact, efectivele sale nefiind decat usor scazute, in timp ce efortul guvernului de a suprima bonusurile si primele - care adesea dubleaza salariile - s-a lovit de opozitia sindicatelor, scriu jurnalistii francezi.

Confruntat cu posibilitatea unei noi inghetari a imprumuturilor internationale, Bucurestiul a anuntat joi o serie de masuri de austeritate draconice, care includ si micsorarea cu 25% a salariilor bugetarilor si cu 15% a pensiilor si ajutoarelor de somaj. Doua zile mai tarziu, FMI nu a anuntat daca sustine ca aceste masuri sunt suficiente pentru a elibera o noua transa din ajutorul financiar, noteaza AFP.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

3455 vizualizari

  • -9 (19 voturi)    
    in 90 (Sâmbătă, 8 mai 2010, 11:54)

    Mazeta [utilizator]

    trebuia interzis prin constitutie sa ne imprumutam ca stat; firmele private sa fi facut ce vroia muschiul lor. Dar deh.. e mai usor sa furi viitorul decat prezentul.. Shalom!
  • -13 (23 voturi)    
    normal ca aveam nevoie (Sâmbătă, 8 mai 2010, 13:33)

    smen [anonim]

    toate bogatiile tarii au fost vandute,petrol,gaze ,metalurgie,electrica,telefonie,toate ramurile industriale,industria producatoare de masina,aurul,fierul strainilor,nu s-au multumit,ne-au bagat si criza lu peste pe gat ca sa ne dea imprumuturi pe care noi nu le putem platii din moment ce nu producem nimic si nu avem exonomie adevarata ca sa ne poata controla,nu au nici un interes sa avem o Romanie puternica pentru ca cei slabi sunt mai usor de controlat,cand ne dau ei ordin sa trimitem carne de tun prin razboiele altora,sa-i lasam sa ne omoare cetatenii(vezi teo peter) ca au ei baze pe acilea,pe langa ce traim acum si ce vom traii Ceausescu o sa ne para o zana buna
    • +18 (22 voturi)    
      intrebare pentru smenar (Sâmbătă, 8 mai 2010, 13:51)

      bizonul [anonim] i-a raspuns lui smen

      iliescu ion
      adrian nastase,
      geoana,
      patriciu,
      tiriac,
      copos,
      mitrea,
      videanu,
      petre roman,
      hrebenciuc,
      berceanu,
      vintu,
      rusanu,
      cumnatul lui geoana

      si inca vreo 10.000 sint STRAINI??

      nu, ei sint romani si ei au distrus/vindut metalurgia, telefonia, sticlaria, aurul etc.

      ceilalti, strainii, doar au cumparat!

      cam asa se pune problema, smenarule.
      • -7 (11 voturi)    
        pai (Sâmbătă, 8 mai 2010, 14:26)

        smen [anonim] i-a raspuns lui bizonul

        strainii ne-a pus sa le vindem altfel nu ne primeau in nato si uniunea europeana
      • -4 (12 voturi)    
        There are two ways ... (Sâmbătă, 8 mai 2010, 14:49)

        utug [anonim] i-a raspuns lui bizonul

        Ai dreptate. Cand in Africa veneau corabii de peste Atlantic pentru sclavi, sclavii erau capturati si adusi la corabii de catre localnici. Acum noile corabii, (FMI, Banca Mondiala) vin cu "ajutoare" dupa ... dobanzi iar dobanzile sunt capturate si pregatite tot de catre localnici.

        “There are two ways to conquer and enslave a nation. One is by sword. The other is by debt.” (John Adams - US President)
        Money is Debt - Debt is Slavery
        http://tyrannyalert.com/money.htm
      • -4 (12 voturi)    
        Omul "smen" de mai sus a spus un adevar (Sâmbătă, 8 mai 2010, 14:56)

        Creator [utilizator] i-a raspuns lui bizonul

        Nu inteleg de ce atatea minusuri. Nu a acuzat explicit pe nimeni. In scimb sunt unii care se simt cu musca pe caciula.
        • +1 (5 voturi)    
          hahaha (Duminică, 9 mai 2010, 0:25)

          MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Creator

          asta am zis si eu. N-ai cu cine, bai. Adrian Minune si prietenii lui dau minusuri cand nu inteleg.
      • -2 (10 voturi)    
        Dar astia? (Sâmbătă, 8 mai 2010, 15:14)

        doru [anonim] i-a raspuns lui bizonul

        Videanu
        Basescu
        Eba
        Boc
        Udrea
        Flutur
        Berceanu
        Ritzi

        samd toti pdl iti spun ceva????? noua 5 milioane da ne spun multe..
        • +4 (6 voturi)    
          nu citesti cu atentie, doruletzule, (Sâmbătă, 8 mai 2010, 14:38)

          bizonul [anonim] i-a raspuns lui doru

          pai, videanu si berceanu sint pe lista aia a bizonului. Vino cu dovezi cu privire la basescu, dar nu-mi spune de flota (vinduta de vacaroiu) si nici de mihaileanu (o cumparare imorala, dar nu ilegala), apoi astept dovezile tale cu privire la boc, eba, udrea. in privinta lui ridzi ai dreptate. c'est la vie, nu exista padure fara uscaturi si pedele-ul are si el. In schimb nici un partid de-al vostru nu are un basescu, sic.
        • +2 (4 voturi)    
          mda (Sâmbătă, 8 mai 2010, 15:34)

          diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui doru

          e cam ca si cum ti-ar cadea pe un picior o bila de fier. ca e una de 100 kg (precum cea propusa de bizonul) sau ca e una de 1 kg (precum cea propusa de tine), conform logicii tale e tot una - conteaza ca bila e de fier, nu?
        • +1 (1 vot)    
          hehe (Duminică, 9 mai 2010, 0:25)

          MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui doru

          daca-i pui pe aia de la PSD+PNL, nu ai loc in pagina.
    • 0 (2 voturi)    
      ihim (Duminică, 9 mai 2010, 1:46)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui smen

      Da, tarane, asa e, le e asa frica de o Romanie puternica, mama-mama... Asa cum le-a fost frica de Germania si Japonia dupa ce s-au i-au casapit aia in al Doilea Razboi mondial, si de razbunare au bagat bani in curu' lor pana au ajuns aia mai bine ca ei si sa le exporte electronice si masini pana s-au plictisit. Si le-au mai cumparat si bancile, companiile de asigurari si companiile de la Hollywood.
      Ai dracu, americanii aia jegosi.
  • +9 (13 voturi)    
    simt.. (Sâmbătă, 8 mai 2010, 13:42)

    hash [anonim]

    ..un iz de nostalgie dupa perioada comunista?

    credeti ca sintagma "bunuri ale intregului popor" are vreo acoperire, in comunism? naivilor!
    • -5 (9 voturi)    
      mai anticomunistule (Sâmbătă, 8 mai 2010, 14:28)

      smen [anonim] i-a raspuns lui hash

      atunci macar se producea erau exporturi,lumea avea locuri de munca,ce capitalismul inseamna ca toate bunurile tarii trebuie vandute,asta e conceptia ta de mare capitalist
      • -1 (3 voturi)    
        Daaaa...si prostia era la ea acasa (Sâmbătă, 8 mai 2010, 14:24)

        Milka Man [anonim] i-a raspuns lui smen

        Susoteati pe la colturi ca nu va place tovarasul cutare, scriati sesizari anonime,stateati cu fundul pe ace de frica a ceea ce ati spus la betie.Salariile nu erau mai mari deloc,doar ca nu aveai ce sa cumperi cu banii!Industria mergea pe naiba.Productivitatea si calitatea era doar pe hartie!In schimb, se construiau de zor CET-uri ineficiente pt intregul popor!Coruptia politicienilor era generala si recunoscuta!Daca tot sunt nostalgici, de ce nu alegeti un nou presedinte cizmar?Ce va opreste?Hai sictir!
        • +1 (1 vot)    
          am ales un betiv (Sâmbătă, 8 mai 2010, 20:31)

          smen [anonim] i-a raspuns lui Milka Man

          si nu e mai bine,uitate peste cifre sa vezi ce economie aveam atunci si ce avem acum,si acum strigam in gura mare ca nu ne plac si nu se intampla nimic ba mai mult coruptia e mult mai mare ca atunci
      • 0 (0 voturi)    
        observ (Duminică, 9 mai 2010, 0:27)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui smen

        abserv ca iti place sa te faci de ras
  • -10 (16 voturi)    
    Minciuni (Sâmbătă, 8 mai 2010, 13:47)

    Stefan [anonim]

    Sa va fie ru;ine pentru titlul articolului. O sa aveti soarta tuturor publicatiilor de slugi ale puterii. Nu ati inteles inca? Platiti foarte scump - in cele din urma - renuntarea la obiectivitate. Am inteles in campanie ca ati mers pe mana PDL&Basescu, ati ramas blocati in logica electorala. Voi nu vedeti tara? Nu vedeti ca au facut praf 20 de miliarde fara sa faca un kilometru de autostrada, de ;ina sau metrou? Ca Romania a ramans la nivelul anilor 70, minus industrie? Umblati in tenisi de 100 de Euro, mancati la restaurante in mijlocul Bucurestilor si nu mai intelegeti nimic. Milioane de romani au plecat, iar alte milioane sunt redusi la conditii de viata neolitice.
    Minciunile nu mai sunt scuzabile.
    • 0 (0 voturi)    
      ok (Duminică, 9 mai 2010, 0:28)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

      dar te-ai uitat cum arata Ponta si Crin? De ei ce zici? Seamana cu Muppets?
  • +4 (6 voturi)    
    Pentru socialisti (Sâmbătă, 8 mai 2010, 14:06)

    drak latinu [utilizator]

    Toti guvernantii din RO au tocat banii pe pensii si salariile bugetarilor!! In legatura cu fabricile de stat ele aveau randament ca Tarom la ora actuala : pierd in fiecare saptamana 1mil de euro si cine plateste??? " prostii" care lucreaza la privat! Rusine pt comunisti !!
    • -1 (5 voturi)    
      ma daca aveau asa (Sâmbătă, 8 mai 2010, 15:38)

      smen [anonim] i-a raspuns lui drak latinu

      multe pierderi cum se face ca economia inainte de 89 era mult mai puternica decat economia actua,poate ne explici tu mai capitalistule
      • +1 (3 voturi)    
        @smen si miruna (Sâmbătă, 8 mai 2010, 18:45)

        trm [anonim] i-a raspuns lui smen

        aveti dreptate, dragii mosului! clar ca o ducem mai rau: in 1988 PIB-ul pe cap de locuitor (paritate de cumparare) era de vreo 2.600$ iar in 2009 era de 11.700$. curat involutie!
        apropo, voi ce varsta aveti?
        • -1 (3 voturi)    
          Complet fals domnule (Sâmbătă, 8 mai 2010, 19:54)

          miruna [anonim] i-a raspuns lui trm

          In 1989 PIB-ul real era de 6000 dolari/cap locuitor.
          In 2009 PIB -ul brut era de doar 5380euro/cap locuitor.Adica vreo 6800$. Iti dai seama ca ala real e mai mic.
          N-ar fi rau sa te documentezi inainte sa scoti niste cifre din burta.
          Iar daca mai iei si inflatia dolarului in calcul ....

          http://www.money.ro/politica-administratie/romanii-au-produs-in-2009-5-400-de-euro-pe-cap-de-locuitor-23-din-valoarea-realizata-de-cetatenii-ue.html

          http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1223381-pib-cap-locuitor-are-aceeasi-valoare-1989.htm
          • -1 (1 vot)    
            @ miruna si smen (Duminică, 9 mai 2010, 0:43)

            trm [anonim] i-a raspuns lui miruna

            dragii mosului, stiti ce inseamna PIB pe cap de locuitor in paritate de cumparare? vazand raspunsurile pe care mi le-ati dat deduc ca nu stiti.
        • +1 (1 vot)    
          bai mosule (Sâmbătă, 8 mai 2010, 20:34)

          smen [anonim] i-a raspuns lui trm

          pai valoare banilor de atunci se cumpara cu cea de acum,acum 100 de ani 1kg de aur costa de 15 ori mai putin decat acum,gandeste logic si incearca sa iti dezvolti iq prin alte metode decat uitatul la televizor
    • -2 (4 voturi)    
      Cum de ne-am dezvoltat atunci? (Sâmbătă, 8 mai 2010, 15:41)

      Miruna [anonim] i-a raspuns lui drak latinu

      Daca mergeam in pierdere? Dupa razboi nu mai era nimic in tara asta. Si in 40 de ani a ajuns mai sus decat este acum. Si fara nici o datorie ! Unde erau pierderile acelea?
      Acum suntem la 1 pas de faliment, am vandut aproape tot si mai suntem si datori vanduti.
  • -8 (12 voturi)    
    Habar nu au (Sâmbătă, 8 mai 2010, 14:08)

    Frobenius [anonim]

    Habar n-au. Imprumutul a fost luat doar ca sa fim si noi in pas cu moda. Nu era nevoie de el.
    (Eu cred in declaratiile oficiale. Daca sint "oficiale" atunci sint si adevarate. Bravoboc!)
  • -6 (14 voturi)    
    cum a salvat imprumutul? (Sâmbătă, 8 mai 2010, 14:16)

    toto [anonim]

    Guvernantii au papat toti banii asa cum i-au papat si pe aia incasati la buget. FMI nu ajuta cu nimic, aia sunt mafia internationala.
  • 0 (2 voturi)    
    Catre smenar si altii ca el (Sâmbătă, 8 mai 2010, 14:41)

    Ceasca [utilizator]

    Voi puteti sa ametiti pe altii care nu au cunoscut comunismul,sa-i aburiti cu idioteniile voastre.Voi sunteti profitorii din comunism.Va veneau masinile de la Casa de comenzii cu CARNE,WHISKY,CAFEA,KENT,de va invidia toti vecinii si neamurile erati tari si acuma...pielea p... vorba unui mare c.analist.
    • +1 (3 voturi)    
      stai linistit ca oricine (Sâmbătă, 8 mai 2010, 20:36)

      smen [anonim] i-a raspuns lui Ceasca

      muncea cinstit avea ce ii trebuyie,ultimii ani au fost grei odata cu rambursarea imprumutului,io ce sa iti fac daca ai fost u putoare si nu iti placea munca
  • +5 (5 voturi)    
    NU ADUCE (Sâmbătă, 8 mai 2010, 15:05)

    Stefan RADOVEANU [anonim]

    programul fmi si masurile ce vor fi luate prezentate in linii mari de presedintele romaniei nu aduce voturi dar sigur va garanta un viitor natiunii.

    s-au dat voturi pe micii si bere si iata unde s-a ajuns.

    sindicatele au facut jocul micilor si berii sustinând assistarea natiunii si nu munca si inventivitatea ei.

    dezordinea si franarea reformei sunt sloganele acestor sindicate fantome.

    solidaritatea in aceasta etapa este necesara,

    manipularea practicata de realitatea tv si antene este alternativa opozitie care incearca a se manifesta.

    economiile care se vor face trebuie continuate, administratia supusa unui audit international mai poate fi diminuata daca societatea informationala va fi operationala.

    si doua propuneri :

    1. economisire imediata 50 milioana euro, vinderea la licitatie a masinilor de servici din import si cumpararea de dacii 4x4.

    2. impunerea ordini si disciplinei printr-un mamagement mai bun a domeniului public, gestionarea stationarilor pe caiile publice, 1 miliard euro de venituri la bugetul statului.

    merci,


    proceduri fac
    • +1 (1 vot)    
      Mda...numai ca (Sâmbătă, 8 mai 2010, 14:32)

      Milka Man [anonim] i-a raspuns lui Stefan RADOVEANU

      nici un politician nu doreste de exemplu, manageri de spitale independenti, tineri si cu mintea proaspata.De ce? Pentru ca astia sunt neastamparati, nu asculta directivele de partid si le vin idei...Nu ati observat ca 3 ani nu se intampla nimic, iar in an electoral incep sa se construiasca autrostrazi, sa se gaseasca bani pt spitale si salarii, etc..Bineinteles ca multi musca momeala si uita ultimii 3 ani!Sunt perfect de acord ca si politicienii nostri ar putea sa circule cu Duster in loc de X5, Duster si Logan-uri cumparate direct de la Pitesti fara licitatie, ca oricum nu exista licitatii corecte cand e vorba de Guvern.Nu mi se pare normal ca Loganurile luate pt parlamentari sa coste 15-20000 de euro,doar pt ca sunt luate prin diversi intermediari...Managementul e o problema nationala pentri ca oamenii capabili de asa ceva au plecat si mai pleaca afara, nu neaparat pt bani mai multi, ci mai ales pentru ca nu sunt lasati sa-si faca treaba in tara!
  • +2 (4 voturi)    
    Stimati romani (Sâmbătă, 8 mai 2010, 16:18)

    sile [anonim]

    Prin pasivitatea cu care ati asistat la demolarea economiei romanesti,prin dispretul pe care-l manifesta cei mai multi dintre voi pentru produsele romanesti (uitand ca si lucrurile produse de VOI pot fi categorisite de concetateni de-ai nostri drept "rahaturi"),prin analfabetismul economic de care dati dovada,prin alegerea neinspirata a tot felul de "maimutoi"pe post de mari politicieni,prin goana dupa produse de "fite"cumparate pe credit,prin atitudinea duplicitara vis-a-vis de combaterea coruptiei (aproape toata lumea se bucura la o spaga mica sau mare pe la spate dar prin fata strigam jos coruptia) etc,etc ati contribuit la situatia economica dificila in care se afla Romania acum.

    E cazul sa terminam cu lamentarile si cu aruncatul pisicii moarte in curtea altora si sa ne asumam cu totii sarcina dificila de redresare a tarii.
    • 0 (0 voturi)    
      Mult iubite si stimate "sile" (Sâmbătă, 8 mai 2010, 23:36)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui sile

      Domnia dumneavoastra aveti o foarte mare dreptate care se poate exprima si mai scurt:

      Ori toti sa muriti, ori toti sa scapam.

      Dupa cum vezi mi-am asumat sarcina dificila asa ca pot sa te salut si pe tine cu salutul traditional pe aici: hai bravoboc!
  • +1 (1 vot)    
    Gunoi sub pres.... (Luni, 10 mai 2010, 7:39)

    minus [utilizator]

    Imprumutul de la FMI a salvat Romania, dar nu a vindecat economia tarii. Bine zis!

    Dar nu uit ca Basescu a sustinut initial ca "România are nevoie, ca centura de siguranța, de un împrumut extern. .... Un împrumut ne va face mai rezistenți la o eventuala deteriorare rapida a economiei naționale sau globale ". Cam asa s-a si dovedit....
    Îmi amintesc perfect și de "Criza financiara internațională nu va afecta profund economia României"

    Citatele aste ma duc cu gandul ca, din păcate, d-l Băsescu (pe care l-am votat, din cu totul alte motive!) a dorit inițial sa ascundă gunoiul sub preș, ca toți iluștrii predecesori.

    Si acum?
    Citesc ca "Loteria Română, Hidroelectrica, CFR, Romsilva, TAROM, Compania de Autostrăzi, Romgaz, Transgaz, Transelectrica, Eximbank, CEC Bank, Fondul Proprietatea, Regiile judeţene de Transport, Apă-Canal sau de Drumuri şi alte câteva zeci de societăţi comerciale la care capitalul public este majoritar sau integral nu vor fi afectate de măsurile negociate de Guvern cu FMI, deşi fac şi ele parte din sistemul public. "

    Acelasi gunoi, acelasi pres!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri