Cele cinci mari puteri nucleare sustin interzicerea armelor atomice in Orientul Mijlociu - rezolutie

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 5 mai 2010, 18:36 Actualitate | Internaţional

Statele Unite, Rusia, Marea Britanie, Franta si China si-au anuntat miercuri sprijinul pentru eliminarea armelor nucleare din Orientul Mijlociu, ceea ce inseamna ca Israelul va trebui sa renunte la bombele nucleare pe care le detine, relateaza Reuters.

"Sunt hotarati sa implementam in totalitate rezolutia din 1995 referitoare la Orientul Mijlociu si sprijinim toate eforturile care se deruleaza in prezent in acest sens", au afirmat cei cinci membri permanenti ai Consiliului de Securitate al ONU, intr-o declaratie adoptata in cadrul conferintei privind Tratatul de neproliferare a armelor atomice, semnat in 1970.

Israelul nu a recunoscut niciodata ca detine arme atomice, dar nici nu a negat acest lucru.

Spre deosebire de alte puteri nucleare, Israelul nu a semnat Tratatul de neproliferare a armelor atomice, care l-ar obliga sa permita inspectii din partea Agentiei internationale pentru energia atomica.

Programul nuclear israelian a fost lansat in anii '50 de premierul David Ben Gurion, cu ajutorul Frantei. El este centrat pe reactorul de la Dimona, in desertul Neguev (sud).

Ulterior, statul evreu a ajuns la o intelegere, in 1969, cu Statele Unite, potrivit careia liderii evrei se vor abtine de la orice declaratie publica legata de potentialul nuclear al tarii lor si nu vor recurge la niciun test nuclear. In schimb, Washingtonul se angajeaza sa se abtina sa exercite presiuni asupra acestui dosar.

Niciun lider nu a indraznit pana in prezent sa incalce acest tabu si sa recunoasca existenta unui arsenal nuclear.

In ultimii ani, insa, aluziile referitoare la acest dosar au devenit din ce in ce mai transparente.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2035 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    Ce-ar fi? (Miercuri, 5 mai 2010, 18:50)

    nano2k [utilizator]

    Ce-ar fi sa interzica asemenea arme in toata lumea, nu numai intr-o anumita zona?

    Nu ar fi asta cel putin "political correctness"?
  • +1 (11 voturi)    
    cred ca e o gluma buna!Israel nu poate renunta la (Miercuri, 5 mai 2010, 18:53)

    Eneas [anonim]

    ..arma nucleara,ar fi o sinucidere colectiva!Israel este intro mare araba de 300 milioane de fanatici !
    • +5 (7 voturi)    
      Da (Miercuri, 5 mai 2010, 20:21)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

      Daca ii socotesti si pe ei, ai imaginea de ansamblu completa.
    • 0 (2 voturi)    
      Planul asta zice ceva de Pakistan, India? (Joi, 6 mai 2010, 0:47)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Sau Coreea de Sud.....

      Le sta in gat Israelul unora, dar uita ce zice Dumnezeu prin proorocul Zaharia

      (12:3) "Şi în ziua aceea voi preface Ierusalimul în piatră de povară pentru toate popoarele. Toţi care o vor ridica se vor răni grav şi se vor aduna împotriva lui toate neamurile pământului. "

      "9. Şi în ziua aceea Mă voi sârgui să pierd toate neamurile care vor veni împotriva Ierusalimului.
      10. Atunci voi vărsa peste casa lui David şi peste locuitorii Ierusalimului duh de milostivire şi de rugăciune, şi îşi vor aţinti privirile înspre Mine, pe Care ei L-au străpuns şi vor face plângere asupra Lui, cum se face pentru un fiu unul născut şi-L vor jeli ca pe cel întâi născut. "
      • +1 (1 vot)    
        Anonim, citezi doar ce rei sa citezi? ;) (Joi, 6 mai 2010, 12:13)

        cuicu [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        si Isus a zis ca daca supusii omoara proorocii, via se va da altora. si de atunci Israelul a devinit un popor ca oricare altul. biblia are mai multe capitole si mai multi prooroci decat are talmudul
  • +2 (2 voturi)    
    That's HUGE ! (Miercuri, 5 mai 2010, 18:57)

    Anonim [anonim]

    Se precipita evenimentele ... anul acesta va fi foarte interesant.

    Cat de complicat era pana acum si cat de complicat va devenii ME (orientul mijlociu) ...
  • +4 (8 voturi)    
    De ochii lumii... (Miercuri, 5 mai 2010, 18:57)

    hmmm [anonim]

    Aluzia asta e facuta doar de ochii lumii ca sa se poata pune presiuni mai usoare asupra Iran-ului. Israelul nu va renunta niciodata la armele nucleare pe care le detine. Cand Mordechai Vanunu a facut public faptul ca Israeul detine arme nucleare (in septembrie 1986), ei deja aveau peste o suta. Cine stie cu cat a crescut arsenalul de atunci pt. ca Israelul inca nu comenteaza acest subiect.

    Sa vedem ce iese...eu zic ca mai nimic...
  • +2 (4 voturi)    
    Se rezolva.... (Miercuri, 5 mai 2010, 19:03)

    it_s__not_news [utilizator]

    Inspectorii SUA - pardon IAEA - se vor duce pina in Israel, se va demonstra ca Israelul nu are decit 75 de focoase, nu 400, se distrug cele 75 - si gata ! pacea va cobori asupra regiunii ... hai sa fim seriosi.

    Israelul nu are nevoie de bombe atomice, face treaba destul de buna cu cele conventionale. Shift-ul in strategie e deja facut. Dar nu va renunta la toate.
    • +5 (7 voturi)    
      Pai cum e posibil? (Miercuri, 5 mai 2010, 20:27)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

      Cum e posibil ca unei tari din lumea asta sa i se permita "sa nu comenteze" in legatura cu arsenalul ei nuclear?

      "Spre deosebire de alte puteri nucleare, Israelul nu a semnat Tratatul de neproliferare a armelor atomice, care l-ar obliga sa permita inspectii din partea Agentiei internationale pentru energia atomica."

      Ah, deci e simplu. Nu semnezi, nu primesti vizite deranjante. Atunci altii de ce sa semneze?
      Sunt convins ca imi scapa multe si ca nu ma duce prea mult capul (imi fac singur autocritica, nu va chinuiti pe partea asta), poate cineva imi poate explica si mie.

      De ex, daca Romania o sa vrea de maine sa aiba bomba atomica, ce trebuie sa faca pentru a nu fi "perchezitionata" si a-i fi interzis acest "drept" pe care numai unii il au?

      Sa nu uitam ca din pacate ca sa fii bagat cu adevarat in seama ai nevoie de bomba atomica (parca suntem intr-un film prost), deci nu e o nimica toata...
      • -2 (10 voturi)    
        Nu uita ca Romania... (Miercuri, 5 mai 2010, 20:47)

        A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        ...nu este amenintata cu distrugerea, inclusiv a populatiei, de catre state insumand cel putin 300 milioane de oameni, deci n-are de ce sa detina o arma de intimidare.
        Israelul, daca cumva are acea arma, nu o tine nici pentru prestigiu, nici ca sa invadeze lumea araba de sute de ori mai intinsa, nici ca sa stapaneasca mapamondul si nici de florile marului.
        Daca o are,este pentru ca e permanent amenintat, ca nicio alta tara din lume.
        Daca ai fi in situatia lor ai judeca cu totul altfel.
        • +4 (6 voturi)    
          Nu uita nici tu... (Miercuri, 5 mai 2010, 21:43)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui A.Corneliu

          Nu uita ca Romania nu vrea sau cel putin nu stim noi ca ar vrea.

          Era un simplu exemplu, nu trebuie sa justifici existenta unor astfel de arme. Asa ceva este, la nivel uman, nejustificabil.

          Daca maine Romania se va simti amenintata de Ungaria sau Rusia, va fi justificata producerea bombei atomice la noi?

          Ar avea dreptul cineva sa o interzica? Cu ce drept? Americanilor, care se impuscau intre ei ca salbaticii acum 100-200 de ani, cine le-a dat dreptul?

          Mergand mai departe, Iranul oare nu se simte amenintat? A, stiu. Iranul o face din rautate, o face pentru ca vrea sa "cucereasca mapamondul" si "florile marului".

          Repet, sa nu uitam ca arsenalul nuclear al unei tari nu e un moft. Din pacate acest arsenal te ajuta sa fii putere mondiala. Uite despre cine vorbim aici: Statele Unite, Rusia, Marea Britanie, Franta si China.

          Ok, anticipez raspunsul tau: eu sunt din Romania si nu prea am ce comenta. Noi suntem buni doar de spectatori, maxim... :) De acord, foarte de acord.
          • 0 (2 voturi)    
            Am explicat totul... (Miercuri, 5 mai 2010, 22:26)

            A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

            ...in mod concis si clar.
            Cred ca daca ai vrea intr-adevar sa cunosti care e realitatea in zona, ar trebui sa te deconectezi de propaganda demagogica pro-araba sau de ideile fixe si sa te informezi cu adevarat de ce se intampla acolo.
            • +1 (3 voturi)    
              Da, ca tine! (Miercuri, 5 mai 2010, 23:05)

              gigi [anonim] i-a raspuns lui A.Corneliu

              Adica daca vrei s acunosti realitatea, trebuie sa te deconectezi de la propaganda demagogica si sa te informezi cu adevarat doar din Haaretz.
              E singura cale de a afla "adevarul"!
            • +2 (2 voturi)    
              corneliu (Joi, 6 mai 2010, 12:18)

              cucu [anonim] i-a raspuns lui A.Corneliu

              ai o mare ceata in cap. nano2k nu face propaganda nimani. are mare dreptate in ce spune. nu ne intreseaza problemele israelului. in fond este un stat creeat artificial. ne intereseaza potentialuol pericol indus de israel datorita propriului arsenal. si, sa fiu sincer, in momentul cand arabii vor avea bomba nucleara, o sa-mi cam tremure nadragii, pentru ca si-au batut multi joc de ei si au multe polite de platit.
              • +1 (1 vot)    
                Corect (Joi, 6 mai 2010, 21:54)

                nano2k [utilizator] i-a raspuns lui cucu

                Multumesc, cucu, pentru ca ai inteles exact ce am vrut sa zic.

                Eu sunt roman, si ma intereseaza in primul rand problemele mele si ale Romaniei si apoi ale altora. E normal sa ma intereseze si problemele altora intr-o lume din ce in ce mai globalizata, insa strict prin prisma intereselor noastre si apoi ale prietenilor nostri si asa mai departe.

                De ce as duce eu razboaiele ideologice ale altora? Ideal ar fi ca toti din Orientul Mijlociu sa-si incheie disensiunile pe calea cea mai pasnica posibila si sa ne vedem noi de ale noastre.
        • +1 (3 voturi)    
          Multe nu face Romania! (Miercuri, 5 mai 2010, 23:09)

          Vio [anonim] i-a raspuns lui A.Corneliu

          Romania nu a inceput vreun razboi in ultimii 50 de ani!
          Romania nu a ocupat niciun teritoriu in nultimii 50 de ani!
          Romania nu a colonizat nimioc!
          Romania nu colonizeaza nimic!
          Romania nu a inchis o minoritate de alta religie in ghetouri!
          Romania nu are cetateni de 2 categorii.
          Romania nu-si trimite agenti secreti in strainatate sa ucida indivizi pe care tot ea ii declara vinovati.
          Si multe altele!

          PS> Nu te obosi sa ma etichetezi sau sa ataci persoana.
  • -1 (3 voturi)    
    Pentru Vio. (Joi, 6 mai 2010, 0:45)

    A.Corneliu [utilizator]

    Si acum, cateva mici surprize:
    --Israelul nu a initiat niciun razboi in ultimii 62 de ani. Toate razboaiele, incepand din ziua declararii independentei, au fost declansate de agresivitatea permanenta a arabilor in dorinta lor obsesiva de a distruge Israelul. Intreaba pe orice arab care e ideologia lumii arabe fata de Israel si te va lamuri.
    --Israelul si-a "colonizat" propria patrie care-i apartine de peste 3 milenii.
    --Israelul nu tine nicio minoritate inchisa in ghetouri. Minoritatile au drepturi egale si participa la viata politica si economica.
    --Israelul nu are cetateni de doua categorii.
    --Cat despre agentii secreti, n-avem niciunul din noi doi cum sa stim cu ce se ocupa, nici cei din Israel, nici cei din Romania.
    Si care altele?
    • 0 (2 voturi)    
      A.Corneliu mai sunt si alte carti de istorie (Joi, 6 mai 2010, 12:20)

      cucu [anonim] i-a raspuns lui A.Corneliu

      citeste mai mult decat ti se da si vei afla multe lucruri surpriza. ce ti se da tie sa citesti este doar punctul de vedere al unuia dintre combatanti
      • 0 (2 voturi)    
        Nici o grija, Cucule... (Joi, 6 mai 2010, 13:16)

        A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui cucu

        ...sunt mai bine documentat decat iti inchipui!
        Realitatile sunt complet diferite de parerile la moda asupra subiectului.
        De aceea nici nu ma pot alinia la aceste pareri, chiar daca sunt de bon ton.
        • +2 (2 voturi)    
          cornelio (Joi, 6 mai 2010, 16:48)

          cucu [anonim] i-a raspuns lui A.Corneliu

          sunt de acord ca esti documentat, dar te-ai documentat intr-on singura biblioteca. eu te saftuiesc sa mai schimbi bibliotecile, ca mai sunt si alte carti de citit, scrise de alte popoare. tu spui "Israelul nu a initiat niciun razboi in ultimii 62 de ani.", eu spun ca au facut multe razboaie, ca peninsula sinai nu era a voastra, in schimb ati sarit la ocupatie impotriva egiptului. acelasi lucru si cu alti vecini ai vostri. sunt unul din oamenii care sunt de acord ca voi atitrait acolo acum ceva mii de ani. te rog sa "te bati" cu argumente istorice (ca sunt), nu cu informatii false
  • -1 (3 voturi)    
    Amice Cucu... (Joi, 6 mai 2010, 18:30)

    A.Corneliu [utilizator]

    ...noi continuam disputa si intre timp articolul e pe drumul sau spre subsol.
    Sunt documentat din toate bibliotecile, dar realitatea e una singura si extrem de simpla: Israelul este statul national al evreilor, reconstruit in patria sa istorica in care a existat si o prezenta neintrerupta a acestui popor de peste 3 milenii incoace.
    Desigur ca faptul nu a convenit niciodata arabilor, care nu au renuntat nici o data la ideea de a-l distruge fizic si au incercat-o in toate felurile. Aceasta a fost cauza repetatelor conflicte din zona.
    In tot decursul istoriei ultimelor 2 milenii teritoriul palestinian (30.000 km.p. cu totul) a fost incorporat in tot felul de regate si imperii straine, dar niciodata n-a fost teritoriul unui stat national al vreunui alt popor in afara de evrei, acesta fiind singurul loc din lume care le apartine de drept.
    Cu dimensiunile ce le are, Israelul nici nu-si poate permite luxul de a fi un stat agresiv si expansionist. E o aberatie. Ocuparea unor teritorii a fost doar consecinta repetatelor razboaie de lichidare duse de arabi, incepand chiar din ziua declararii independentei.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi