Un lunetist britanic a impuscat doi talibani de la 2.47 km distanta

de A.N.     HotNews.ro
Marţi, 4 mai 2010, 20:10 Actualitate | Internaţional

Un lunetist din armata britanica a stabilit un nou record dupa ce a reusit sa impuste mortal doi talibani de la peste 2.47 km distanta, transmite New York Post. Distanta de la care Craig Harrison a reusit sa-i omoare pe cei doi insurgenti a fost atat de mare incat acestia probabil ca nici n-au auzit impuscaturile, afirma expertii.

Potrivit informatiilor, Harrison i-a impuscat mortal pe cei doi talibani de la o distanta de 2.47 km, intr-un incident produs in provincia Helmand in noiembrie 2009. Soldatul britanic a folosit o arma Accuracy International L11583.

"Primul foc a lovit un mitralior in stomac si l-a ucis imediat. Cel de-al doilea insurgent a insfacat arma si s-a intors, iar glontul meu l-a lovit intr-o parte. Si el a cazut la pamant", a afirmat Harrison. Soldatul a spus ca a fost ajutat de conditiile meteo: nu batea vantul, vremea era moderata, vizibilitatea perfecta.

Distanta de la locul de targere pana la talibani a fost masurata cu ajutorul dispozitivului GPS.

Expertii au afirmat ca cele doua lovituri au fost perfecte. "Cand tragi de la o distanta atat de mare, daca ratezi cu un fir de par, ratezi de fapt cu peste un kilometru", a declarat Jon Plaster, fost instructor pentru lunetisti si autor al cartii "The Ultimate Sniper." Acesta a adaugat ca, cel mai probabil, cei doi talibani nici macar n-au auzit focurile de arma.

Harrison a aflat despre recordul sau abia in urma cu noua zile, dupa ce s-a intors in Anglia.
La cateva saptamani dupa ce i-a impuscat pe cei doi, el a fost ranit usor de un glont si si-a rupt mainile dupa ce vehiculul in care se afla a trecut peste un dispozitiv exploziv improvizat.

Precedentul record i-a apartinut unui caporal din armata canadiana, Rob Furlong, care a ucis un insurgent taliban de la 2.42 km distanta, in 2002.


Citeste mai multe despre   






















22971 vizualizari

  • +6 (52 voturi)    
    123 (Marţi, 4 mai 2010, 19:35)

    alex [anonim]

    ce tari sunt recordurile astea. abia astept sa vad recordul pt cea mai rapida mana smulsa sau cel mai violent accident.... e vorba de o viata de om!
    • -4 (16 voturi)    
      NATO n-are ce cauta in Afganistan (Miercuri, 5 mai 2010, 2:21)

      noahh [utilizator] i-a raspuns lui alex

      nu talibanii au fost autorii WTC 9/11, Afganistanul a fost invadat pentru pozitia sa aproape de Iran, Rusia, China si pentru a mentine armata USA in miscare
      • +4 (10 voturi)    
        stirea nu era pentru noi (Miercuri, 5 mai 2010, 9:08)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui noahh

        este o stire de propaganda - ce mari, tari si buni suntem noi, nu va puneti cu noi.
        s-a facut asta si in al doilea razboi mondial cand rusii sau germanii anuntau ca lunetistii lor au omorat nu stiu cati ofiteri inamici.
        creste pipota in soldatul englez si lupta mai cu ardoare impotriva inamicilor
        • 0 (2 voturi)    
          Pai io zic ca era si pt noi asa sa ne dam seama ci (Miercuri, 5 mai 2010, 10:25)

          Raul [anonim] i-a raspuns lui adrian

          Pai io zic ca era si pt noi asa sa ne dam seama cine sunt aia care trag pe acolo...ce fel de soldatime si tactici au baietii aia care in loc sa se bata pe la meciurile de fotbal omoara de la 2.7km!!!
    • -5 (7 voturi)    
      Si cum a stiut el de la 2.7 km ca aia erau taliban (Miercuri, 5 mai 2010, 10:22)

      Nicu [anonim] i-a raspuns lui alex

      Si cum a stiut el de la 2.7 km ca aia erau talibani?
      Si mai ales daca erau talibani daca or mai fi facut si ceva rau???!!! Fain razboi antiterorism duc astia...cu B52-uri, tomahawk-uri, bunkerbusters-uri, si asa ca mare luota la sol impusca pe unii de la 2.7km si pretind ca ala o fost taliban, si mai ales terorist...si international...
      Si asa ca o mare vitejie au trecut la drone!!!
      • +3 (3 voturi)    
        cum? (Miercuri, 5 mai 2010, 15:26)

        ioan [anonim] i-a raspuns lui Nicu

        Pai a tras o fuga pana la ei i-a intrebat, ce sunt? S-a intors si a tras. Asta in cazul in care nu cunoasteti caracteristicile optice ale unei lunete. Poate ati folosit totusi un binoclu, ca turist!
      • 0 (0 voturi)    
        de unde stia (Miercuri, 5 mai 2010, 15:31)

        many [anonim] i-a raspuns lui Nicu

        Probabilitatea ca un mitralior din Afganistan sa fie un civil pasnic este foarte mica. De aia stia, ca l-a vazut la mitraliera.
    • 0 (10 voturi)    
      halal stire! (Miercuri, 5 mai 2010, 10:28)

      mozzy [anonim] i-a raspuns lui alex

      Pai vrem sa mai auzim stiri de-astea, de exemplu: "pilotul unui bombardier a nimerit un sat de talibani cu o bomba cu napalm de la 1000 de metri altitudine, omorand peste 200 de oameni dintre care 26 de copii, stabilind astfel un nou record". Se pot pune si poze sugestive, oamenii iubesc asta.

      Dincolo de glume sinistre, este o stire complet iresponsabila. Chiar daca in razboi este ceva normal combatantii sa se omoare intre ei, stirea prezentata astfel lasa impresia cititorilor, care nu au nici cea mai mica idee despre razboi (decat din filme de cinema) ca e normal sa impusti cativa oameni si sa ajungi un fel de vedeta, stabilind recorduri ca la tenis sau formula 1.
  • 0 (26 voturi)    
    Vanatoare (Marţi, 4 mai 2010, 19:57)

    gogu [anonim]

    Comentariul, ca la o vanatoare de prepelite...
    Jalnic!
  • -7 (35 voturi)    
    Mda, recorduri peste recorduri .... (Marţi, 4 mai 2010, 20:01)

    Carcotescu [anonim]

    Sincer, dupa asa un record, nu mi-ar pare deloc rau sa-l aud si pe un taliban cum se lauda ca a facut bucatzi vreo doua autobuze etajate in inima Londrei. De ce ar fi recordul englezului mai putin de blamat decat ipoteticul record al talibanului ?
    Aud ?
    • +16 (24 voturi)    
      asta e (Miercuri, 5 mai 2010, 0:30)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui Carcotescu

      Pentru ca britanicul a omorat doi oameni inarmati, in conditii de razboi pe cand talibanii ar omori civili neinarmati.

      Si nici macar nu trebuie sa fii foarte inteligent ca sa iti dai seama de diferenta.
      • -5 (15 voturi)    
        fara (Miercuri, 5 mai 2010, 1:17)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

        Sunt convins ca si britanicii omora civili "din greseala" . Si da, sunt de acord, nu trebuie sa fii foarte inteligent ca sa iti dai seama ca diferenta dintre bine si rau depinde de care parte te afli.
        • +1 (5 voturi)    
          daca iti pasa asa de mult de afganistani (Miercuri, 5 mai 2010, 7:56)

          dedeiu [anonim] i-a raspuns lui anonim

          si oameni in general de ce nu te duci prin Zimbabwe sa-i ajuti pe negrii de acolo?
      • -3 (5 voturi)    
        ai spus bine: conditii de razboi. (Miercuri, 5 mai 2010, 12:11)

        cucu [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

        scrie cineva cate victime sunt civili neinarmati printre talibani? nu! depinde cine scrie articolele. carcotescu are dreptate
      • -1 (1 vot)    
        nu prea (Miercuri, 5 mai 2010, 21:38)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

        oamenii inarmati omorati de britanici erau in propria lor tara. E o mica diferenta. Stii ce spun talibanii cand arunca in aer civili? "Sa vedeti si voi cum e sa va fie omorati cei dragi. Nu noi v-am invadat. Voi ati venit peste noi si noi ne aparam." Dupa parerea ta, turcii aveau tot dreptul sa-i omoare pe cei ce li se opuneau.
  • -3 (19 voturi)    
    o lume minunata in care noi traim (Marţi, 4 mai 2010, 20:14)

    paraipan [anonim]

    Hai ma ca aia nu sunt oameni, sunt niste barbari primitivi.... la fel ca aia din Iran.
    Si cu Iran trimite o racheta de la cateva sute de km direct pe geam la Ahmajadin si fac concurs, care il prinde acasa.

    Si dupa aia ne spune la tv ca l-au eliminat pe ala mic si rau din cauza caruia ne era asa de rau, dupa care ne da o reclama sa nu uitam sa consumam ca lumea e mai sigura acum, iar in orice moment in care consumi dai de lucru celorlati oameni ai muncii.
  • -1 (21 voturi)    
    astia is la antrenamente pe acolo (Marţi, 4 mai 2010, 20:33)

    popadrian [utilizator]

    daca nu ar fi improvizatiile
  • -1 (31 voturi)    
    ..moarte!!/ (Marţi, 4 mai 2010, 20:36)

    sabo [anonim]

    recordul nedorit de a omori oameni!
    Merita atat de mare atentie!
    Totusi suntem toti oameni..Sau nu!?
  • -2 (34 voturi)    
    record? (Marţi, 4 mai 2010, 20:37)

    anonim [anonim]

    sa inteleg ca e o stire "de bine"? asta e record, sa omori fara ca adversarul nici sa simta? din ce unghi e scrisa stirea asta? si ce, e publicitate mascata la armele accuracy? cine e talibanu' de fapt in toata istoria asta?
  • +15 (23 voturi)    
    Politicieni? (Marţi, 4 mai 2010, 20:41)

    Erou [anonim]

    Mai ca l-am angaja sa ne scape de talibanii care ne jefuiesc pe noi. Poate doboara mai multe recorduri de distanta.
    • +3 (3 voturi)    
      Un lunetist britanic a impuscat doi talibani (Miercuri, 5 mai 2010, 11:15)

      ion popa [anonim] i-a raspuns lui Erou

      Dau si eu cat trebe pentru a realiza recorduri in RO.
  • +1 (33 voturi)    
    cam mizerabil/morbid (Marţi, 4 mai 2010, 20:44)

    old surehand [anonim]

    cam mizerabil/bolnav/iresponsabil sa dai stiri din astea, care pana la urma se refera la modul in care sunt omorati oameni de catre alti oameni; nu e vorba de recordul croitorasului cel viteaz
  • +8 (26 voturi)    
    bleah (Marţi, 4 mai 2010, 20:47)

    tudor [anonim]

    Astea da recorduri. Raspunsul talibanilor: o femeie sinucigasa va stabili un nou record reusind sa se autodetoneze impreuna cu inca 128,7 compatrioti. Conform legistilor...
  • -5 (31 voturi)    
    eh (Marţi, 4 mai 2010, 20:50)

    Traian_S [utilizator]

    nu-i cine stie ce record, era mai spectaculos daca impusca doi copii de la distanta asta (tinta mai mica... record mai semnificativ).
    • +1 (17 voturi)    
      tare (Marţi, 4 mai 2010, 21:06)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Traian_S

      tare comentul..
      da, cam la asta se rezuma recordurile astea.
  • +2 (22 voturi)    
    Ba e o stire buna (Marţi, 4 mai 2010, 20:52)

    Rollo Tomasi [anonim]

    Ba e o stire buna, lumea ar fi mai sigura fara talibani.
    • +3 (9 voturi)    
      Eu zic (Miercuri, 5 mai 2010, 9:42)

      IonVasile [utilizator] i-a raspuns lui Rollo Tomasi

      Ca ar fi mult mai sigura fara prosti.
      Dar asta e doar parerea mea.
    • -1 (1 vot)    
      dar (Miercuri, 5 mai 2010, 21:44)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Rollo Tomasi

      te-ai gandit daca talibanii au deranjat pe cineva INAINTE de a fi atacati de americani? Nu cumva lumea ar fi mai sigura fara un bataus care ataca orice tara in care are interese?
  • +4 (8 voturi)    
    se schimba legea in RO ? (Marţi, 4 mai 2010, 20:55)

    catel [anonim]

    oare daca cei care depun juramantul pt functii publice, in loc de "asa sa-mi ajute D-zeu" ar spune "sa ma ajunga glontul lunetistului" ar merge tara asta mai bine?
  • +1 (13 voturi)    
    Curand (Marţi, 4 mai 2010, 21:02)

    kozo [anonim]

    vom avea si olimpiade probabil pe aceasta tema.
  • -3 (15 voturi)    
    super recorddddd... (Marţi, 4 mai 2010, 21:03)

    Adrian [anonim]

    ....ce sa zic...de remarcat este ca recordurile se stabilesc pe talibani....Sincer, dat fiind faptul ca vorbim de recorduri, ar trebui sa includem acest "sport" ca proba olimpica....bineinteles...sub titulatura "ciuruieste talibanu' ". "Pacat" ca recordurile se stabilesc doar pe bietii talibani (cred ca deja sunt gelosi cobaii)...probabil ar fi mers si un mic irakian (unu' mic...asa...vai sufletu' lui)....un pakistanez ceva...ca oricum nu se pune....ca astia "e multi si' bagabonti".
    Mesaj pentru stiristu' cu stirea: "contacteaza-ne de la 100 km in sus....chiar sunt curios daca putem sa aruncam glontu in cap la mama dreaq' "
    De la cel putin 2.47 km distanta va doresc o seara ....lejera... ;))
  • -9 (15 voturi)    
    propaganda (Marţi, 4 mai 2010, 21:08)

    smen [anonim]

    de unde stim noi ca e adevarat,asta poate sa zica oricine,vrajeala tipica occidentala
  • +17 (25 voturi)    
    Detalii ! (Marţi, 4 mai 2010, 21:10)

    Radu [anonim]

    New York Post greseste o parte dintre detaliile stirii.

    Pusca este model L115A3 cu A3 nu 83. Calibrul este 8.6mm, cartusul Lapua Magnum.
    Distanta a fost de 2,620 metri (8,596 picioare).
    Au fost trase 3 focuri, al 3-a lovind mitraliera celor doi.

    Precedentul record a fost de 2,573 metri (7,972 picioare) in 2002, tot in Afghanistan. Dar acesta a fost stabilit cu o arma de calibrul 12.7 mm (.50) care cantareste de doua ori mai mult decat L115A3.

    Daca in unele parti oamenii gasesc stirea ca fiind morbida, in altele este o stire de poveste, o stire despre ceva ce merita apreciat. Aceia erau talibani, cel mai probabil se ocupau cu droguri sau dispozitive explozive improvizate si nu faceau o plimbare pe timp ceva mai racoros.

    Daca noi nu suntem obisnuiti cu moarte in razboi, in alte parti ale lumii oamenii mor in lupta.
    • +7 (23 voturi)    
      cinste lui! (Marţi, 4 mai 2010, 22:45)

      Nicky [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Omul si-a facut datoria fata de tara si Regina....notiuni(datorie, tara, Regina) necunoscute manelistilor carpato-ponto-danubieni.
    • +8 (18 voturi)    
      - (Marţi, 4 mai 2010, 23:24)

      rontzaila [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      in sfarsit, un comentariu normal, multumesc!
      articolul nu face nici un fel de apologie uciderii de oameni, doar consemneaza un record stabilit intr-un context nefericit.

      sincer, prefer de departe sa aud de englezi care impusca de la 2.6 km talibani decat de talibani care ucid englezi de la aceeasi distanta. as prefera sa nu fie nici unul din cazuri, dar ma tem ca mai avem o distanta lunga de parcurs pana sa ne putem revolta fara ipocrizie in fata unor astfel de situatii.

      la fel de revoltati ati comenta si daca am fi in razboi cu un agresor si un roman ar stabili acest record?
      • 0 (2 voturi)    
        Romania a avut razboaie numai cu agresori... (Miercuri, 5 mai 2010, 11:23)

        romanasu [anonim] i-a raspuns lui rontzaila

        Istoria e evidenta, nu poti sa te duci pentru instaurarea pacii si sa omori oameni de la distanta !

        te mai si lauzi ca ai omorat oameni ca pe niste furnici de mici ...

        asa o sa fim si noi cotropiti... si o sa ne predam gratis !
    • +1 (9 voturi)    
      Eh... (Miercuri, 5 mai 2010, 2:50)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      La inaltimea aia, sa tot tragi...
      N-as vrea sa par carcotas, dar din ce stiu apropo de operatiunile lor, cel mai probabil era la peste 2000m altitudine, posibil chiar peste 2500, fara diferente mari de nivel. Ai mult mai putine turbulente si glontele isi pastreaza energia cinetica mult mai mult ca la nivelul marii. Singurul lucru serios de care trebuie sa tii cont e efectul Coriolis, ceea ce in sine mi se pare fenomenal.
      Dar, oricum, bravo.
    • -1 (1 vot)    
      Pai asa zic si talibanii....unii mor in razboi in (Miercuri, 5 mai 2010, 10:46)

      Dib [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Pai asa zic si talibanii....unii mor in razboi in lupta ca unii se ocupa cu profituri, camata, dobanda...si ei au ochi si mai buni care vad nu doar de la 2,7km cu de la 12000km....ce mai comentariu!!!???
    • 0 (2 voturi)    
      lauda de sine (Miercuri, 5 mai 2010, 11:08)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Radu

      discutabila este publicitatea pe seama mortii si omologarea/aprecierea acestui record morbid...

      suntem obisnuiti cu violenta, dar daca o mai si ridicam in slavi in final o sa ne placa prea mult...
      si apoi vedem cum umbla lunetistii prin campusuri sau scoli si omoara nevinovati...
      vezi columbine etc
      • 0 (0 voturi)    
        r (Vineri, 12 iulie 2013, 9:55)

        dragos [anonim] i-a raspuns lui gigi

        nu este o ridicare in slavi. am impresia ca nu cunosti expresia. este raportat un fapt care in sine este o realizare extraordinara, chiar daca este vorba de uciderea a doi combatanti. daca ai fi facut armata sau daca ai fi tras cu o arma cu luneta ai fi inteles despre ce este vorba . adica despre faptul ca: cu o ARMA NORMALA cu luneta se trage la maxim-maximorum 1000 m. pana la dublu si jumatate indiferent cat de performanta este arma- faptul in sine de a nimeri o tinta la asemenea distanta -este un record si nu este negativ intr-un teatru de operatiuni militare
    • -1 (1 vot)    
      criminali (Miercuri, 5 mai 2010, 12:31)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Radu

      "cel mai probabil se ocupau cu droguri sau dispozitive explozive improvizate"

      e bine ca poti sa omori pe cineva fara judecata; doar ca ti se pare tie ca e periculos.

      Pot sa-i inteleg si pe talibani daca o sa arunce in aer un autobuz in londra; cel mai probabil erau viitori soldati;sau mame de viitori soldati; sau...

      Pana una alta nu Afganistanu a atacat SUA sau UK-ul; ci invers; e dreptul lor sa se apere; asa cum era dreptul lor sa se apere impotriva URSS-ului
    • 0 (0 voturi)    
      vad ca (Miercuri, 5 mai 2010, 12:40)

      Sandokan [anonim] i-a raspuns lui Radu

      ai gresit si tu la conversia din picioare in metri (3,28 p/m vs 3,098). Cat despre ca n-au auzit sunetul, asta imi aduce aminte de bancul in care intai vezi flacara de la gura tevii, apoi glontul iti trece prin creier, si abia apoi auzi sunetul.
  • -6 (12 voturi)    
    eu cred ca era in turnu londrei (Marţi, 4 mai 2010, 21:11)

    fdhn [anonim]

    da ,da eu ii omor din telecomanda(sint si mai al dracu) si pt asta o sa incasez neste bani de pe la buget
  • +5 (11 voturi)    
    record (Marţi, 4 mai 2010, 21:17)

    alpha [utilizator]

    e un record trist ,dar e un record.atat pt. om (lunetistul) cat si (mai ales) pentru firma care a produs arma-asta pentru ca nu poti obtine un astfel de rezultat cu orice p.s.l. la asa distanta conteaza totul : umiditate,vant,vizibilitate ,calibrul glontului,materialul din care e facut,incarcatura ,pana si efectul Coriolis al rotatiei pamantului.inca odata ,un record trist.
  • -6 (18 voturi)    
    super (Marţi, 4 mai 2010, 21:40)

    gigel [anonim]

    un adevarat erou al luptei antiteroriste! cat curaj, cata initiativa, cu cat calm ii executa. serios vorbind, asa cum spuneau si cei de mai sus...care e stirea? omul trebuie felicitat? ok, e un razboi, aia erau baietii rai...dar oricum...il laudam ca tragea la tinta? tinem statistici? ne mandrim cu ele? LE PUBLICAM sa stie toata lumea?
  • -10 (20 voturi)    
    Asasinul britanic (Marţi, 4 mai 2010, 21:51)

    Justitiarul [anonim]

    Stim, deci, cine-i asasinul care a ucis miseleste doi oameni nevinovati. Nu mai trebuie decat sa-l aducem in fata justitiei.
  • +7 (15 voturi)    
    Respect pentru armata britanica! (Marţi, 4 mai 2010, 22:47)

    Semper fi [anonim]

    Let the bodies hit the floor! Daca ii cainati atita pe cei doi talibani nevinovati, ca si ei " e oameni" , ce mai cauta armata ro acolo?
  • -7 (15 voturi)    
    in tema (Marţi, 4 mai 2010, 23:11)

    porky [anonim]

    record de cel mai prost gust -poate erau tineri teribilist ,astept depasirea recordului de la 11 sept in stilul asta
  • +6 (14 voturi)    
    Sufletzele (Marţi, 4 mai 2010, 23:34)

    pif [anonim]

    Saracii talibani ... Niste sufletzele si ei ... Poate erau din aia care stropeau cu acidutz fetitzele:

    http://www.nytimes.com/2009/01/14/world/asia/14kandahar.html

    Sa le plangem de mila ...
  • +9 (13 voturi)    
    Bravo si la mai mare (Miercuri, 5 mai 2010, 0:26)

    Catalin [anonim]

    Dragi moralisti, sa nu uitam totusi ca cele mai vechi povesti ale omenirii lauda faptele de arme celor de atunci. De la Ghilghames la Cantecul lui Roland si la ispravile Baronului Rosu, este laudat cel care da mai tare cu ghioaga, cu sabia, care trage mai departe cu arcul. Indemanarea in ale razboiului a fost principalul criteriu de apreciere al barbatilor de-a lungul intregii istorii, mai putin ultimii 50 de ani.
    Acolo e razboi (nu discutam de ce, nu imi amintesc in istorie ca vreun razboi sa fie perfect justificat) asa ca e normal ca biatul sa fie apreciat. Este, intradevar, o performanta ce a facut el. Stiu ca din fata ecranului e fain sa faci pe moralistul dar cred ca multi si-ar schimba optica daca ar ajunge in raza Kalashnikovului vreunui taliban.
    • +5 (7 voturi)    
      re (Miercuri, 5 mai 2010, 1:06)

      f [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Mi-ai luat cuvintele din gura si ai perfecta dreptate. Cel ma ibun comentariu
    • -4 (6 voturi)    
      Un lunetist britanic a impuscat doi talibani (Miercuri, 5 mai 2010, 11:21)

      ion popa [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Ai auzit tu de razboi, ? Exista vre-o declaratie de razboi, stie ONU ceva . Alo,.. Razboiul e una , si are legile lui, in irak si Afganistan e agresiune si genocid .
    • 0 (0 voturi)    
      Cidul Campeador (Miercuri, 5 mai 2010, 23:54)

      Marii cai albastri [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      am aflat de curand care e etimologia:
      Cid vine de la cuvantul arab Al-Sayyd care inseamna domn/stapan si Campeador vine din latina medievala (Campi-doctoris) Carmen Campidoctoris ("Song of the Campeador") adica doctor in campuri de batalie. Sa nu mai vorbim de toate legendele nordice, de primul text scris in engleza Beowulf toate sunt despre masculul alfa si cit de indemanatic este el in competitia intraspecifica (In care se elimina indivizii din aceasi specie).
  • -1 (7 voturi)    
    viteza vere, viteza (Miercuri, 5 mai 2010, 0:45)

    haha [anonim]

    Stimati conlocutori, as vrea sa aduc in discutie un subiect care pentru multi va parea nesemnificativ, sau cel mai probabil hilar. Si anume, glontul unei pusti cu luneta, la fel ca si glontul majorittii armelor automate de asalt, are o viteza supersonica. Adica, in asemenea conditii, distanta e un pic, si cand zic un pic vreau sa zic ca sunteti niste verze, nesimnificativa. As lasa ca exercitiu de gandire restul demonstatiei mele, dar, din pacate, cred ca ar fi inutil, asa ca o sa sumarizez:
    "Glontul unei pusti cu luneta iti va exploda capul cu ceva timp inainte ca tu sa auzi <Poc> indiferent de distanta"
    Sa ma scuze "expertii" ....
    • +6 (8 voturi)    
      ... (Miercuri, 5 mai 2010, 2:13)

      Gigi Maybachistu' Taliban [anonim] i-a raspuns lui haha

      Potrivit producătorului, .338 LM (8,6x70mm) îşi pierde viteza supersonică după aproximativ 1375m, iar la distanţa la care a tras el are ~250 m/s, adică puţin mai repede ca alicele unei arme cu aer comprimat ceva mai puternice, dar suficient pentru a ucide atunci când loveşte un organ vital.

      A, mai are şi o minusculă cădere de 120 de metri în traiectorie, pe care mai trebuie s-o şi calculezi, dar se pare că suntem un popor atât de deştept încât orice nea Gheorghe care vânează iepuri e în stare de asta, e o banalitate :))
      • -2 (2 voturi)    
        good point (Miercuri, 5 mai 2010, 10:49)

        haha [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Taliban

        Intradevar domnul nea Gheorghe, am subestimat coeficientul de rezistenta al aerului la asemenea distanta. Poate domnia ta are un calculator de birou sa faca niste mici calcule si sa imi infirme macar teoria initiala.
        Dupa cum vad eu intuitia m-a ajutat, durata de zbor a glontului a fost 6.017 s, inmultit cu 340.3 m/s, viteza sunetului, ne da o distanta de 2047 fata de distanta la care era glontul de 2,475 m.
        Tinand cont ca al doilea taliban a apucat sa isi ia arma cred ca putem exclude faptul ca "expertii" se refereau la el cand au spus ca nu a auzit nimic.
        Sunt deschis la polemica dar una macar de o minima inteligenta, cu un minim de efort in discutie.
        • 0 (0 voturi)    
          Sunet (Miercuri, 5 mai 2010, 12:39)

          Gamma [anonim] i-a raspuns lui haha

          De atatea calcule si viteze ati uitat esentialul : era departe si arma aia are o forma de amortizor (nu functioneaza chiar ca in filme dar de la 2.5 km nu prea mai ai ce auzi ).
          Nice shot !
      • 0 (0 voturi)    
        r (Vineri, 12 iulie 2013, 10:44)

        dragos [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Taliban

        prietene pentru cultura ta generala si celorlalti care citesc despre acest fapt aflati si nu va mai dati mari cu efectul x sau y sau nu mai stiu ce aberatie:
        lunetistii au pe langa ei un "ochios" in traducere libera asa se numeste. acest ochios foloseste un aparat. un soi de telemetru, care face toate citirile necesare adica: vant, umiditate, altitudine, diferenta de nivel a unghiului de tragere atat pentru unghiuri pozitive cat si negative, viteza de deplasare o obiectivului, inclusiv efectul Coriolis si diferenta de temperatira fata de conditia 0 de tragere, etc. si mai nou la ultimile modele de lunete aceste date se transmit wifi, ajustarile facandu-se semiautomat mai putin claritatea. nu neg nici pe departe rolul tragatorului, dar la asemenea distanta unul fara altul ochios si tragator nu se poate, si mai ales fara telemetru. in conditii de altitudine mare in general peste 2000 m. efectul supersonic se pastreaza cam pana la 2100m.
  • -3 (3 voturi)    
    EXPERTII P.... (Miercuri, 5 mai 2010, 3:25)

    Mircea Hanna [anonim]

    Expertii spun ca distanta a fost asa de mare ca probabil victimele nici nu au auzit impuscaturile. Tinand cont ca proiectilul are viteza superioara sunetului, evident ca si daca ii lovea mortal de la 1m sau 100 m nu ar fi auzit impuscaturile.
    Sunt sigur ca "citarea" expertilor este opera unui ziarist olimpic la fizica.
    • +3 (3 voturi)    
      ha ha (Miercuri, 5 mai 2010, 8:11)

      mirpre [anonim] i-a raspuns lui Mircea Hanna

      asa e, bine ai remarcat. probabil omul ala a vrut sa spuna ca nici-unul dintre talibani n-a auzit impuscaturile, tinand cont ca lunetistul a efectuat focurile unul dupa altul
      (probabil 1-2 secunde intre focuri). e clar ca traducerea stirii a fost facuta de cineva care nu le are cu viteza sunetului. si nici cu inteligenta...
    • +3 (3 voturi)    
      de la o distanta suficient de mica (Miercuri, 5 mai 2010, 9:23)

      Nini75 [utilizator] i-a raspuns lui Mircea Hanna

      apuci sa-l auzi, ca nu mori instantaneu... se stie de pe vremea ghilotinei ca virgula capul mai traia putin de tot dupa ce era despartit...
  • +3 (3 voturi)    
    Apreciere (Miercuri, 5 mai 2010, 6:14)

    Vizitiul [utilizator]

    De la distanta respectiva, multi nu ar distinge Palatul Parlamentului, ca sa zic asa.
  • +3 (3 voturi)    
    nu inteleg... (Miercuri, 5 mai 2010, 11:10)

    un oarecare [utilizator]

    foarte multi oameni se arata dezgustati de ororile individului. E trist ca oameni mor in fiecare zi. Dar din nefericire asta e pretul pe care umanitatea il plateste pentru lumea si ordinea din jur....asa cum este cu bune cu rele. Nu va place... faceti ceva si vorbiti mai putin. Plecati din tara....sau de pe lumea asta. Din cele mai vechi timpuri oamenii s-au ucis in conflicte armate. Nu este o crima, e o tragedie. Crima este cand sunt ucisi civili. Si talibanii ar fi ucis exact la fel britanicii daca ar fi avut sansa. Se cheama razboi si este natura umana. Cu bune ...cu rele. asa ca mai bine acceptam cum suntem si incercam sa invatam ceva din asta. poate reusim in timp sa schimbam ceva, prin libertatea de exprimare si gandire pe care englezul din articol a sustinut-o cu scorul de 2-0.
    hai cu minusurile... ca asa se poate iesi in evidenta...daca facem susu impotriva curentului sa aratam ca noi suntem altfel..nu? :)
  • +1 (1 vot)    
    Turkey Shoot (Miercuri, 5 mai 2010, 11:54)

    Mircea [anonim]

    Exista o expresie pentru treaba asta: "Turkey Shoot".

    In rest bravo lor. Treaba cu victimele talibane care ucid civili nevinovati pentru dreptul lor de a-si macelari femeile sau a le arunca un sac in cap nu tine.

    Personal as fi mandru daca am avea asa ceva in armata noastra.
    • -1 (1 vot)    
      ...carne de tun.... (Miercuri, 5 mai 2010, 15:53)

      Gelu [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Avem asa ceva in armata romana insa nu sunt trimisi acolo; e "spatiu" dedicat exclusiv celor cu "pile". Romanii sunt buni la deschidere de drum, avand astfel posibilitatea de a testa rezistenta vehiculului la dispozitivele artizanale amplasate in calea coloanei.
  • -2 (2 voturi)    
    error (Miercuri, 5 mai 2010, 12:37)

    dan [anonim]

    Foarte rau ca s-a laudat cu asta. Familia lui nu va prinde aniversarea de anul viitor. Sau credeti ca copiii/ rudele/ pretenii celor impuscati vor sta cu mana in san?
  • 0 (0 voturi)    
    Incredibil! (Miercuri, 5 mai 2010, 15:16)

    CRD [anonim]

    Cand tragi la 2.5 km si "ratezi cu un fir de par, ratezi de fapt cu peste un km"????!!?!?!?!? Asta da record!!!
  • +1 (1 vot)    
    Mesaj subliminal (Miercuri, 5 mai 2010, 17:17)

    Head Hunter [anonim]

    Liber la vanatoare de talibani.
  • 0 (0 voturi)    
    Justitie, Talibanii nu sunt oameni,sunt bestii (Miercuri, 5 mai 2010, 20:49)

    Dan B.Charles [anonim]

    Talibanii,Fascisti,Comunistii si Islamici teroristi nu apartind de UMANITATE.Sunt un cancer care trebuie extirpat cu inversunare.
    • 0 (0 voturi)    
      da (Miercuri, 5 mai 2010, 21:45)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Dan B.Charles

      asta spun si ei despre cei care-i invadeaza.
  • 0 (0 voturi)    
    Sinper (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 20:31)

    MsBumerang1 [anonim]

    Mie mi-se pare normal ce a facut.Doar nu va inchipuiti ca te duci pe front sa joci tabinet.Felicitari pt el,anii de antrenament au dat roade,
  • 0 (0 voturi)    
    talibanii aia stateau nemiscati??? (Miercuri, 23 martie 2011, 0:51)

    un fost lunetist [anonim]

    si cu un m 50 ,cu un glont greu,nu puteai sa faci asa ceva de la distanta aia,bai baieti asta nu-i un joc! daca i-mi spuneati ca e o distanta de 700 de metrii ma bagam cu un Dragunov.si asta era la limita.Nu mai spuneti voi ca asa ceva e posibil.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Vineri, 12 iulie 2013, 10:30)

      DRAGOS [anonim] i-a raspuns lui un fost lunetist

      un post de observare. santinela sta linistita si fumeaza o tigare. se simte in mare siguranta . cam cata miscare faci cand stai si fumezi, sau efectiv esti relaxat? esti cam dus cu capul. gloantele pentru aceste arme pana la 1500 1700 m au viteza supersonica, iar la altitudine de peste 2000m efectul supersonic se pastreaza cam pina la 2100 m.. deci daca ai fi citit cate ceva despre asta ai realiza ca de la momentul zero, adica pentri tine de cand glontul iese din gura de foc, si pana la impact trece cam 1,32 sec.. luand exemplul de mai sus a celui care fumeaza asta inseamna ca nici nu a avut timp sa duca tigarea din pozitia, sa zicem , de la sold pana la gura.
      SI INCA CEVA ma doare-n cot de crezi sau nu eu unul cu PSL-ul am lovit tinata la 900 m fara luneta, in anumite conditii date. problema dragunovului este sistemul optic de ochire., mai exact sistemul de prindere care este execrabil. daca s-ar adapta ceva mai performant te asigur ca 1500 cred ca ar fi usor de atins . vezi generatia 3 de la rusi si dupa ai mai deschide gura.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version