Moment important in fizica - Acceleratorul de particule a reusit producerea unor coliziuni la un nivel de energie nemaiintalnit

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 30 martie 2010, 14:56 Actualitate | Internaţional

Acceleratorul LHC a trecut la nivelul urmator
Foto: CERN
La CERN s-a facut marti un pas important in cautarea "particulei lui Dumnezeu" deoarece acceleratorul de particule de la granita franco - elvetiana a izbutit ciocnirea particulelor la un nivel de energie de peste trei ori mai mare decat se reusise pana acum la un astfel de proiect. Echipa care a pus la punct proiectul in valoare de cateva miliarde de dolari spune ca e un moment istoric si un pas spre descoperirea celebrului boson a lui Higgs si spre recrearea conditiilor care au existat acum 13 miliarde de ani, imediat dupa momentul Big Bang.

CERN spune ca incepe o noua etapa in fizica particulelor, dupa ce la ora 14:06 primele coliziuni ale protonilor s-au produs la un nivel de energie fara precedent, 7 TeV (tera electron-volt), de peste trei ori fata de valoarea atinsa pana acum in acceleratoare de acest fel. Coliziunile au fost masurate de cele patru detectoare cunoscute sub acronimele ATLAS, CMS, ALICE si LHCb.

Practic, experimentul trece de acum la o etapa superioara. Coliziunile la acest nivel de energie vor continua cateva luni, iar apoi se va trece la un nivel dublu de energie. Analizarea datelor din aceste coliziuni va dura luni bune, astfel ca anuntul gasirii particulei mult-cautate este inca departe.

Coliziunea protonilor lansati in sens invers ar trebui sa produca particule elementare care nu au mai fost observate pana in prezent. Cercetatorii de la CERN isi propun sa gaseasca dovada existentei unor particule efemere precum bosonul lui Higgs, aflat la originea notiunii de masa in fizica teoretica.

La 7 TeV, CERN a atins o putere de 3,5 ori mai mare decat concurentul sau Fermilab din Chicago (USA).

In urmatoarele 18-24 luni, oamenii de stiinta vor opera o "oprire tehnica" ce va dura intre 8 si 10 luni, pentru a-l putea pregati sa functioneze la energia maxima prevazuta, de 14 TeV.

Echipa din spatele proiectului spune ca experimentul e abia la inceput iar marile descoperiri vor veni abia dupa ce vor fi analizate miliarde de ciocniri pentru a fi identificate rarele cazuri ce pot duce la descoperirea unei noi stari a materiei sau a unei noi particule, a spus pentru BBC, Guido Tonelli, unul din responsabilii pentru detectorul CMS.

"In acest domeniu al fizicii trebuie sa colectezi date statistice pentru a descoperi lucrurile importante", a spus pentru AFP, Despiona Hatzifotiadu, cercetator la CERN. "Ne va da indicii despre ce s-a intamplat la inceputuri", a adaugat ea. Experimentul vrea sa faca lumina si in ceea ce priveste conceptele de "materie neagra" si "energie neagra", forte invizibile despre care se crede ca alcatuiesc 96% din Univers.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online a inceput

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

10846 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    multumesc (Marţi, 30 martie 2010, 15:05)

    silviu [anonim]

    multumesc
    • +5 (5 voturi)    
      Pt. cine doreste (Marţi, 30 martie 2010, 17:19)

      dobrica [anonim] i-a raspuns lui silviu

      Pt. cine doreste sa participe cu pc lui la proiect este simplu sa caute pe net LHC@home, proiectul genereaza o enorma cantitate de informatii care trebuie analizata cu supercalculatoare asa ca pc voluntarilor sunt binevenite.
      • -2 (2 voturi)    
        Nu vine nimic (Miercuri, 31 martie 2010, 11:58)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui dobrica

        Inseamna ca au terminat analizarea coliziunilor de ieri, Se pare ca n-au descoperit nimic nou.
      • 0 (0 voturi)    
        stim stim :D (Miercuri, 31 martie 2010, 14:16)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui dobrica

        been there, done that
    • -9 (9 voturi)    
      Arunca Pamantul in aer (Miercuri, 31 martie 2010, 7:51)

      arhimede [anonim] i-a raspuns lui silviu

      Nu se lasa extraterestrii astia de la CERN pana nu arunca Pamantul in aer. Au mai incercat unii si cu bomba atomica, dar n-au reusit. Cati civili si militari martori involuntari la experimente, n-au fost distrusi,,,Un dement trebuie sa reuseasca pana la urma !
      • +4 (4 voturi)    
        Lasa-ne... (Miercuri, 31 martie 2010, 12:49)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui arhimede

        Lasa-ne Arhimede cu frica ta cronica! Acum cateva sute de ani toti credeau ca Pamantul e plat si le era frica sa mearga la "capatul pamanutulu". S-au inselat! Acum vi tu cu aberatiile tale! Ai grija de tine si lasa-i pe altii sa isi vada de treburile lor!
        • -3 (3 voturi)    
          bati campii, mircea (cel batran) (Miercuri, 31 martie 2010, 13:45)

          arhimede [anonim] i-a raspuns lui mircea

          Le era frica sa mearga la capatului Pamantului, dar aveau un Pamant. Tu n-o sa-l mai ai. Vei primi, in schimb, o super nova sau o gaura neagra. Asta merita prostii.
          • +3 (3 voturi)    
            da (Miercuri, 31 martie 2010, 14:02)

            radu [anonim] i-a raspuns lui arhimede

            o armata de oameni formata din cei mai buni oamenii de stiinta din lume lucreaza la proiectul asta de ani de zile, au luat in calcul sute de scenarii posibile, mii de simulari, dar sunt sigur ca in secret ei vor neaparat sa distruga lumea. noroc cu tine care esti mult mai destept decat toti aia la un loc si vi si ne avertizezi si pe noi de pericolele posibile. mersi mult
          • 0 (0 voturi)    
            plan-paralel (Miercuri, 31 martie 2010, 15:00)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui arhimede

            arhimede, tu ai votat, asa-i?
  • 0 (32 voturi)    
    ma bucur (Marţi, 30 martie 2010, 15:06)

    atreus [anonim]

    ca mediatizati chestia asta dar voi stiti cat va dura dupa ce se produce prima ciocnire la 14 TeV pana vom avea raspunsul la intrebarile noastre? Evaluarea datelor obtinute va dura ceva timp... ca bozonul higgs nu-i singur acolo... By the way, scutiti-ma cu "particula lui dumnezeu"... Nu-i nici un dumnezeu si la o analiza mai atenta nu-i nici o particula!
    • +5 (13 voturi)    
      dacă le știți pe toate... (Marţi, 30 martie 2010, 15:23)

      major_ballsack [utilizator] i-a raspuns lui atreus

      Mai bine spuneți-le celor de la CERN, ca să nu mai prăpădească banii și timpul degeaba, căutând DOVEZI ȘTIINȚIFICE, pe care dvs. neîndoielnic le aveți, de vă permiteți să dați sentințe?
      • +2 (10 voturi)    
        taci! (Marţi, 30 martie 2010, 16:40)

        dessik [utilizator] i-a raspuns lui major_ballsack

        Bai, taci, nu le mai zice! Las ca-i mai cool asa "Particula lui Dumnezeu". waaau! Daca nu se numea asa, nu baga nimeni in seama bietul de accelerator.

        Datorita acestei particule mai vedem si LHC la hotnews!
        • +3 (7 voturi)    
          raspuns pentru dessik (Marţi, 30 martie 2010, 18:30)

          lhc [anonim] i-a raspuns lui dessik

          O recomandare ar fi sa incepi sa citesti cateva carti (de fizica in special, dar si de cultura generala). Acum inteleg si de ce Marinarul a zis ca 99% din romani sunt manelisti, dessik este exemplul.
      • 0 (2 voturi)    
        si ce sa faca cu banii? (Miercuri, 31 martie 2010, 1:48)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui major_ballsack

        Si pe ce ai propune tu sa piarda ei banii? Sa-i doneze profesorilor, sa se rezolve criza asta in romania, ca peste 1-2 generatii sa le dam noi genii care sa le explice cum e cu teknologia asta... :))
    • +10 (10 voturi)    
      "particula lui dumnezeu" (Marţi, 30 martie 2010, 15:24)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui atreus

      ... e doar o metafora. ce te deranjeaza cum au botezat unii particula ce sta la baza formarii materiei conform teoriei BigBang. si da...teroria sustinuta de fizica nu are nici o legatura cu prietenul Imaginar. Aveai cumva azi aruncarea cu noroi in program si nu stiai incotro sa azvarli?
      • -1 (1 vot)    
        Chiar asa? (Marţi, 30 martie 2010, 16:04)

        lupu' singuratic [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

        http://www.agenda.ro/images/editions/5/591_4502.pdf
      • +4 (10 voturi)    
        nu arunc in program (Marţi, 30 martie 2010, 16:38)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

        in nici un fel. Este extrem de util din toate pct de vedere. CERN este fantastic! Banii nu sunt aruncati de pomana cum zice cineva mai sus. Bosonul Higgs nu "sta la baza" materiei ci pur si simplu este un obiect necesar in teorie pentru a explica anumite lucruri ca de ex. faptul ca particulele au masa. Din cate stiu eu cercetatorii ii spun la bosonul Higgs asa cum i-am spus eu. Termenul de "particula lui dumnezeu" este inventata de presa cu inclinatii "teologice" si nu s-a impus nicicum in revistele de specialitate.
      • 0 (8 voturi)    
        da, "doar" o metafora (Marţi, 30 martie 2010, 18:33)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

        dar cine chiar crede in dumnezeu si cine citeste onest asa un articol poate face o asociere si daca aceasta asociere se repeta si se perpetueaza devine mit urban si toti vor zice ca cei de la CERN produc particula lui dumnezeu! Dar nimeni nu ne spune de ce e a lui dumnezeu? Prin ce e a lui? Ce legatura are el in toata treaba asta?
      • +3 (3 voturi)    
        Cat efort irost... (Miercuri, 31 martie 2010, 9:15)

        CGR [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

        ... in discutii inutile despre "porecla" bosonului Higgs! Ce importanta are cum e denumita particula, atat vreme cat semnificatia ei e inteleasa. Problema e ca majoritatea isi bate capul cu controverse legate de nume in loc sa faca efortul sa inteleaga despre ce e vorba.
        A propos, de nume: denumirea e vine de la cartea lui Lederman cu titlul "The God Particle: If the Universe Is the Answer, What Is the Question?" si nu de la vre-o controversa teologica! In plus multi fizicieni spun ca numele e o presucrtare de la "the godDAMN particle" pentru ca e atat de dificil de gasit.
    • +4 (16 voturi)    
      corect (Marţi, 30 martie 2010, 15:33)

      io [anonim] i-a raspuns lui atreus

      Foarte corect...nu are nici o treaba cu Dumnezo..da astia de la biserica se tot chinuie sa iti tzina in frau "adeptzii"..poate le mai doneaza si lor cate ceva de-un miel de pasti...sau de-un mertzan si de-o hardughie cu cruce in centru
      prima data sa ne explice ei cum poate Biserica Ortodoxa Romana sa ruleze in medie pe 2009, 8 milioane de lei / zi pe BVB(Bursa de valori Bucuresti) si apoi sa se magiuneasca la dos pe la televizor.
    • -7 (13 voturi)    
      Si eu ma bucur... (Marţi, 30 martie 2010, 15:35)

      lupu' singuratic [anonim] i-a raspuns lui atreus

      dar pentru un alt motiv. Fara sa fiu tendentios a alungat mult teaama mult discutului "sfarsit al lumii" prin creearea cestui experiment.
      A cata oara se infirma teoria multora cu cel sfarsit al lummi.

      A doua chestiune cu "nu era acolo.. ceea ce se cauta. SI NICI NU VA FI.

      Dumnezeu nu poate fi gasit asa.
      Poti afirma asa ceva si oricine este liber sa afirma la fel contrariul.

      In primul rand el poate fi gasit in constiintele noastre. Vezi ce se intampla cand ne pierdem ratiunea - noile atentate din Rusia. Omul se distruge pe el insusi.

      Da este un pas, noi descoperiri, poate sa intareasca credita celor ce afirma ca exista si convingerea celor care afirma contrariul sau poate alte noi surse de explorat, de implementat in medicina, fizica si altele.
    • -3 (3 voturi)    
      scz pt. "gramatica" (Marţi, 30 martie 2010, 15:37)

      lupu' singuratic [anonim] i-a raspuns lui atreus

      ---
    • +5 (5 voturi)    
      pai de ce nu ai zis asa de la inceput? (Marţi, 30 martie 2010, 16:07)

      silencer [utilizator] i-a raspuns lui atreus

      sa oprim toate cercetarile in toate domeniile si alti inteligenti ca tine sa ne dea raspunsurile si gata!...ce mai atatea miliarde de dolari si euro aruncati pe geam...
    • +5 (7 voturi)    
      Minusuri? Pentru ce? (Marţi, 30 martie 2010, 17:43)

      Budd [anonim] i-a raspuns lui atreus

      Habar n-am cine da tone de minusuri aici insa comentariul parent are dreptate. 14TeV nu e limita.Doar ca ne apropiem acum de momentul zero (sa-i zicem t0 sau t=0). Conform teoriei big-bangului, secventa ar fi cam asa:
      10^-43 secunde - epoca Planck.Aici avem nevoie de string theory.La momentul asta,universul se extinde foarte,foarte,foarte repede.Extraordinar de repede.De fapt nu am cuvinte pentru a descrie cat de repede se extinde.Este perioada ce se cheama inflatie(inflation).
      10^-36 secunde - epoca marii unificari. Aici gravitatia se separa de alte forte (bine,impreuna cu alte forte)
      10^-12 secunde - inflatia s-a terminat,de aici incolo incepe ceea ce se cheama expansiune.Oarecum normala.
      Ei,acum vine momentul in care ne afla noi la LHC.
      10^-6 secunde - particulele tip Higgs pot da masa altor particule insa este mult,mult prea fierbinte pentru quarks sa se combine in protoni etc
      1 secunde - quarks sunt acum protoni samd
      10 secunde - antimateria ese anihilata cumva,protoni si celelalte chestii sunt create acum
      20 minute - se formeaza hidrogenul.Acum avem atomi (nucleosinteza).
      Ei,de aici incolo se cam stie cum sta treaba.
      • -1 (3 voturi)    
        teoria chibritului cuantic predata la spiru (Marţi, 30 martie 2010, 20:45)

        Protozoru' si Piramidon [anonim] i-a raspuns lui Budd

        "... epoca marii unificari. Aici gravitatia se separa de alte forte (bine,impreuna cu alte forte).."

        "... inflatia s-a terminat,de aici incolo incepe ceea ce se cheama expansiune.Oarecum normala.
        Ei,acum vine momentul in care ne afla noi la LHC. ..."

        "... se formeaza hidrogenul.Acum avem atomi (nucleosinteza).
        Ei,de aici incolo se cam stie cum sta treaba...."

        Acum e 19:45 si a sunat la usa.
        • 0 (4 voturi)    
          Nu dom'le! (Marţi, 30 martie 2010, 21:10)

          Budd [anonim] i-a raspuns lui Protozoru' si Piramidon

          Am citat wikipedia si alte pagini de pe net.Sincer.Doar nu credeai ca-s io atat de destept.Sa fim seriosi.
  • +11 (11 voturi)    
    Remarcabil (Marţi, 30 martie 2010, 15:18)

    R.A.Muresan [anonim]

    Cine doreste sa urmareasca in direct evenimentele care au loc la Geneva o poate face la adresa
    http://webcast.cern.ch/lhcfirstphysics/
    unde sint disponibile cinci canale corespunzatoare centrelor de comanda ale acceleratorului.
    Ma bucur ca macar pe alte meridiane oamenii urmaresc evenimentele astea asa cum altii urmaresc meciurile de fotbal sau telenovelele: cu sufletul la gura.
  • +11 (11 voturi)    
    La mai mare (Marţi, 30 martie 2010, 15:22)

    ik [anonim]

    energie, sa ne traiasca ca el nostru al Europei. Dar nu ii subestimati pe americani. Ei il au pe Chuck Norris. El poate sa ia un proton in mina stinga si unul in mina dreapta si ii ciocneste cit ai bate din palme.
    • +3 (7 voturi)    
      Razi tu bivole, dar nu-i rasul tau (Marţi, 30 martie 2010, 15:55)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui ik

      Pana la asta cel mai mare accelerator din lume era la americani, Tevatronul de la Fermilab, de 1 TeV. In plus, in anii '80 americanii dezvoltau un accelerator mult mai mare chiar si decat LHC, cu un diametru de 87 km si care ar fi accelerat particule la 40 TeV. Au oprit proiectul in '93 din cauza costurilor, dar cine stie unde ar fi fost fizica astazi daca l-ar fi dus la bun sfarsit.
      • +1 (5 voturi)    
        Valori uitate - iti spun ceva ? (Marţi, 30 martie 2010, 18:36)

        ik [anonim] i-a raspuns lui Lucian

        bunavointa
        initiativa
        vis
        ordine
        lege

        estetic

        moral
        arta
        truda
        ardoare
    • +4 (4 voturi)    
      Nu-i rau, dar.... (Marţi, 30 martie 2010, 16:47)

      cetateanul [anonim] i-a raspuns lui ik

      Nu-i rau ca europenii sa se simta uniti, este adevarat ca Europa are o populatie de calitate si educata, dar americanii au 3 asi pe maneca, 40% din bugetul pt. cercetare al lumii, au 30 din primele 40 universitati ale lumii si 70% din premiile nobel lucreaza la ei. Chiar imi pare rau cand vad romani care macar ca folosesc in viata de zi cu zi inventii americane ii urasc cu pasiune, poate ca din prostie nu stiu ca medicamentul bunicii era facut de americani, uneori oamenii sunt prea exigenti cu americanii care sunt doar 6% din populatia globului, si daca ar fi sa scadem afroamericanii si mexicanii emigrati, nucleul dur care produce aceste lucruri sunt inca si mai putini.
      • +1 (3 voturi)    
        In principiu ai dreptate (Marţi, 30 martie 2010, 17:26)

        ik [anonim] i-a raspuns lui cetateanul

        Sti vb aia dai in mine dai in tine, dai in fabrici si uzine. Asta pot s-o spuna si americanii, care de fapt majoritatea sunt la origine europen (olandezi, spanioli, englezi, etc)i, exceptind indienii nativi.
        Tb sa recunoastem ca americanii au importat "creiere" la greu au luat spuma spumelor, dar bravo lor ca au reusit oferind niste conditii de munca si viata mult superioare. Nici pe departe nu-i urasc pe americani, am facut si eu o gluma, imi acordati subtilitati care ma depasesc. Sa traiasca US si poporul american va zic atunci.
      • -2 (4 voturi)    
        de ce ii uram? (Miercuri, 31 martie 2010, 1:46)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui cetateanul

        Nu-i uram pe americani.
        Uram doar modul lor de viata, modul lor de a purta politici externe si razboaie, modul lor de a judeca si clasifica tot ce nu inteleg ei in lumea asta, si modul in care polueaza si distrug planeta.
  • +3 (3 voturi)    
    Felicitari ... (Marţi, 30 martie 2010, 15:25)

    Reader [anonim]

    ... dar sa nu intram cumva in bucla cu Big Bang ...
  • +1 (5 voturi)    
    pentru dragii mei prieteni (Marţi, 30 martie 2010, 15:50)

    lupu' singuratic [anonim]

    care intotdeauana afirma contrariul.

    "Boson Higgs" denumita particula Dumnezeu.
    Pentru cei care afirma ca nu are nicio treaba aceasta partiicula cu crearea universului. De ce oare este necesar acest experiment? Nu pentru a o gasio?

    Nu pentru ca exista doua se doreste a se sti cum a luat fiinta universul?

    Așa-zisul „Boson Higgs” a fost numit și
    „Particula - Dumnezeu”, din cauză că atât de
    mulţi oameni de știinţă au căutat-o, dar nimeni
    n-a văzut-o încă, în ciuda faptului că Higgs
    a postulat existenţa sa prin deducţii știinţifice
    încă în anul 1964. Denumirea nu-l prea încântă
    pe Higgs, care este un ateu convins.

    http://www.agenda.ro/images/editions/5/591_4502.pdf

    http://www.natgeo.ro/stiinta/cercetare-si-tehnologii/particula-lui-dumnezeu

    Io e valabil si pentru dvs.
    • +5 (9 voturi)    
      dragul meu (Marţi, 30 martie 2010, 16:47)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui lupu' singuratic

      NU pentru a explica modul in care a aparut universul se face acest experiment ci pentru a confirma sau infirma o ipoteza matematica din modelul standard al particulelor asa zis elementare. Ruperea spontana de simetrie este doar unul din multele mecanisme care explica generarea maselor si este foarte probabil sa fie mai multe "particule" higgs. Dar sa nu uitam ca poate exista si supersimetrie, si si aia trebuie rupta intr-un anume fel pentru a ajunge la energiile joase corespunzatoare bosonului higgs (care din perspectiva noastra sunt deja energii foarte inalte)... Vreau sa spun ca ceea ce se intampla este mai complex. Apoi, in primul comentariu am vrut sa precizez (si voi mi-ati dat minusuri...) ca evaluarea datelor experimentale va mai dura ani si cam tot atata va dura pana vom sti daca s-a descoperit higgs! Sunt metode destul de simpatice de extragere a datelor mai ales ca la o ciocnire nu se produce "numai" bosonul higgs ci nenumarate alte evenimente care trebuie catalogate. Cat despre ateism... raman la parerea mea... there is no god, nowhere, never!
      • +2 (2 voturi)    
        Nu elimina nicio posibilitate din start! (Miercuri, 31 martie 2010, 9:39)

        CGR [anonim] i-a raspuns lui atreus

        Nu sunt religios, dar atata vreme cat ipoteza unei entitati constiente care influenteaza universul nu a fost nici confirmata dar nici infirmata este cazul sa ne abtinem de la afirmatii dogmatice.
        Si mai imprtant este faptul ca ipoteza respectiva este consistenta cu o serie de teorii cum ar fi quantum consciousness si singularity-caused entanglement (habar n-am cum sa traduc termenii, pentru ca in romana suna aiurea de tot).
        Ceea ce este sigur, este faptul ca, daca exista o entitate constienta care influenteaza universul, atunci entitatea respectiva nu are nimic in comun cu aiurelile dogmatice ale vre-unei religii...
        • +1 (1 vot)    
          hehe (Miercuri, 31 martie 2010, 12:00)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui CGR

          mai pe scurt, esti agnostic
          • +1 (1 vot)    
            Nu stiu... (Miercuri, 31 martie 2010, 13:38)

            CGR [anonim] i-a raspuns lui Mihai

            ... daca etichetarea e 100% corecta: din cate stiu eu agnosticii spun ca nu se poate determina existenta deitatii, atitudinea me inclina catre a spune ca INCA nu putem demonstra existenta sau non-existenta deitatii, dar cred ca acest lucru este verificabil intr-o forma sau alta...
  • -1 (5 voturi)    
    Punct negru (Marţi, 30 martie 2010, 16:36)

    Bibicu [anonim]

    De la mine de la geam se vede in zare un mic punct negru!!!!
    Sa fug de acasa la o bere rece sau sa astept sa vad daca se transforma intr-o gaura neagra ???

    Asta-i intrebarea ...
    • +2 (4 voturi)    
      nu mai manca (Marţi, 30 martie 2010, 16:51)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Bibicu

      grasimi si ai grija de tensiune, ala e bai mare la cristalin!
    • +3 (3 voturi)    
      fugi... (Marţi, 30 martie 2010, 16:51)

      robert [anonim] i-a raspuns lui Bibicu

      ...si nu te mai opri...
  • -4 (4 voturi)    
    2012 (Marţi, 30 martie 2010, 17:12)

    dan [anonim]

    si cica in 2012 ajung pe la 15TeV...
    coincidentza?
    • +2 (2 voturi)    
      Termina cu aiurelile! (Miercuri, 31 martie 2010, 9:42)

      CGR [anonim] i-a raspuns lui dan

      Chestia cu 2012 e legata de ciclicitatea calendarului Maya, pe care presa de bulevard a senzationalizat-o.
      In ceea ce priveste 15TeV, limita LHC e la 14TeV.
  • -3 (3 voturi)    
    ... (Marţi, 30 martie 2010, 17:33)

    ifo [anonim]

    Prea multa "cultura" ucide ,nu ma credeti pe cuvant ,incercati si voi ,cei predispusi la asa ceva :D ,daca va chinuiti mai tare poate primiti un loc langa cea mai desteapta entitate din cate sa vazut in intreaga creatie dupa D-zeu ,Lucifer aka "steaua dimineţii"
  • -5 (7 voturi)    
    sunteti siguri??? (Marţi, 30 martie 2010, 18:43)

    danutza [anonim]

    sunteti voi siguri, redactorii stirii, ca universul a luat nastere in urma unui big bang acum miliarde de ani? eu zic ca universul e creatia lui Dumnezeu, asa ca, oricat s-ar chinui oamenii de stiinta sa-I descopere particula, nu vor reusi decat atat cat ingaduie EL. proorocul daniil, acum cca 3000 de ani spunea ca, spre sfarsitul veacurilor, stiinta va creste.
    • +1 (3 voturi)    
      Zau.... (Miercuri, 31 martie 2010, 10:14)

      Inchizitia [anonim] i-a raspuns lui danutza

      Acum cateva sute de ani erai ars pe rug daca spuneai ca pamantul e rotund si se invarte in jurul soarelui.
      Acum cateva mii daca fulgera era Zeus suparat...vezi unde bat?
  • +2 (2 voturi)    
    bravo! (Marţi, 30 martie 2010, 20:47)

    lmc [utilizator]

    si succes in continuare!
  • -5 (5 voturi)    
    Vector boson....... (Miercuri, 31 martie 2010, 0:42)

    Bogdan [anonim]

    Spargerea anumitor particule elementare nu va duce la aflarea particulei lui DUMNEZEU si asta deoarece nu face parte din conceptul CREATIEI ,ptr cei care cunosc anumite secrete din legile care conduc UNIVERSUL, stiu ca- lucrurile care se vad au fost facute din lucruri care nu se vad -, cine nu a avut aces la anumite scrieri ebraice destul de vechi nu va putea intelege anumite legi fizice , chimice ,si chiar mamtematice care in actualul context nu ar putea fi acceptate desi efectele pot fi vizibile.
    Niciodata nu poti obtine un alt fel de materie folosind acelasi material de baza indiferent cate combinatii ai face, dar poti aduce un echilibru perfect nu -spargand - ci ,,chemand la ordine anumite elemente ,aducand si obtinand diverse combinatii si forme materiale care pot avea efecte extraordinare si cu diverse intebuintari ca de ex motorul antigravitational care nu functioneza conf. cu teoria puntului vectorial ci cu o alta teorie mult mai simplista . Dumnezeu doreste sa ne bucuram de lucrarile Sale care sunt DESAVARSITE , sau altfel spus, la care nimic nu se mai poate scadea, sau nici macar adauga.Omenirea in prezent renunta in mod deliberat la Vointa Si Dorinta Celui De TREI ORI SFANT . Domnii de la CERN utilizeaza teoria -puncului- tot sargand la neutroni , deci aducand dezordine si instabilitate subatomica , ceea ce contravine VOINTEI CELUI DE TREI ORI SFANT care nu va mai ingadui mai mult de 1,5 din 6000 adica 1\4 dintr-un ciclu galactic ,SI ACEST PAMANT va arde Spune CUVANTUL ADICA ISUS MESIA ,NU MESIA VA DISTRUGE TERA , EL A VENIT SA NE INVETE PACEA SA VINDECE SI SA DEA VIATA VESNICA CELOR CARE SE SUPUN REGULILOR EI, DEASEMENI EL VA RIDICA BISERICA LA MOMENTUL POTIVIT PTR. A NU SUFERI CHINURILE UNEI STIINTE CARE DUCE NUMAI LA DISTRUGERE ,VINDECAREA OMENIRII ADICA ACELOR CARE VOR FI LUATI DE EL VA FI UN PROCES DE LUNGA DURATA DAR CU FINALITATE ETERNA , CU UN ECHILIBRU PERFECT.
    • +3 (5 voturi)    
      numai sa nu te enervezi (Miercuri, 31 martie 2010, 2:56)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      ia te uita! tu stii cum functioneaza motorul antigravitational si nu ne spui si noua ...
      sau poate ca asta e unul cele care nu se vad dar pe care tu le-ai aflat din texte ebraice vechi ...

      cat despre cele scrise cu majuscule, n-ai uitat cumva sa inghiti pastila roz azi?
    • +2 (4 voturi)    
      Libertatea constiintei... (Miercuri, 31 martie 2010, 9:50)

      CGR [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      ... este dreptul fiecarei persoane. In ce anume crezi dumneata este problema dumitale si numai a dumitale, si nimeni nu are dreptul sa-ti impuna in altceva. Nu uita insa ca si reciproca este valabila: nu impune altcuiva credinta dumitale numai pentru ca esti absolut convins ca ai dreptate. Convingerile dumitale poate ca nu au nevoie de confirmare, insa ale mele au! Eu vreau sa inteleg realitate prin prisma unor adevaruri demonstrabile si de aceea sustin cercetarea stiintifica si prozelitismul religios nu-si are rostul in acest mediu.
  • +3 (5 voturi)    
    univers (Miercuri, 31 martie 2010, 9:48)

    lnike [utilizator]

    Este remarcabil efortul OAMENILOR de STIINTA.Si asa afost dintotdeauna. Datorita lor putem dialoga acum.Respect.
    • -2 (2 voturi)    
      invitatie la ratiune (Miercuri, 31 martie 2010, 13:57)

      Cap [anonim] i-a raspuns lui lnike

      esti sigur ca nu sau dezvoltat DOAR tehnologi ptr ca tu sa devi un sclav perfect? ,incerca sa iti imaginez o camera video fara Tv aka. monitor.Iisus e calea.
  • -3 (5 voturi)    
    remarcabil efortul... (Miercuri, 31 martie 2010, 11:25)

    luci [anonim]

    in necunoscut, in a descoperi ceva ce nici oamenii de stiinta nu sunt siguri ca exista, dar la ce foloseste, cu atat mai putin...
    se pleaca pe ideea ca din nimic s-a creat totul, acum ni incercam sa creem nimicul ca in rest am rezolvat totul, nu mai avem foamete, nu mai avem saracie, avem fel de fel de medicamente care trateaza orice si, chiar ne lipseste acest experiment, cu ajutorul caruia putem crea energii nebanuite, vom putea vizita , in pauza de masa, alte planete, vom avea tehnologii super moderne in orice domeniu... ca doar din nimic putem crea orice nu?
    bine ca multi avem nimicul, numai astia nu stiu si cheltuie miliarde pe experimente al caror final nici ei nu-l cunosc....
    • +2 (2 voturi)    
      Problema dumitale... (Miercuri, 31 martie 2010, 13:34)

      CGR [anonim] i-a raspuns lui luci

      ... este ca esti atat de convins ca ai dreptate incat nu-ti bati capul nici macar o secunda sa privesti dincolo de suprafata!
      1. cercetarea stiintifica este cea care gaseste cai de rezolvare a problemelor enumerate de dumneata.
      2. experimentele de tipul celor relizate la CERN au dus, duc si vor duce la o multime de aplicatii practice necesare... ai ghicit - rezolvarii problemelor enumerate mai sus! (A propos, poate ca n-ai stiut, dar publicarea comentariul dumitale e posibila datorita WWW-ului care a fost inventat tot la CERN)
      3. sursa fundamentala (nu e singura dar e cea mai importanta) a problemelor enumerate de dumneata mai sus este presiunea demografica intr-un mediu inchis. Rezolvarea pe termen lung a acestor probleme inseamna sau cresterea dramatica a eficientei utilizarii resurselor sau deschiderea / extinderea mediului in asa fel incat sa cuprinda resurse suplimentare. Reducerea presiunii demografice in alt mod nu poate functiona. Aici intervin limitele tehnologiilor actuale si necesitatea unor salturi calitative in cercetarea fiundamentala si dezvoltarea pe baza ei a unor noi tehnologii, care sa depaseasca limitele actualelor tehnologii.
      De aceea este activitatea oamenilor de la CERN atat de critica.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu va mai certati aiurea (Marţi, 11 ianuarie 2011, 11:25)

    Dumnezeu [anonim]

    EU NU EXIST !!!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă