Pletora sistemului public: Grecia nu mai stie exact cati bugetari are. Functionarii primesc sporuri de tinuta decenta, de punctualitate si pot incasa 16 salarii pe an

de R.M.     HotNews.ro
Duminică, 21 martie 2010, 14:47 Actualitate | Internaţional

Criza financiara ca a zguduit Grecia a adus in centrul scenei internationale serviciile publice grecesti, o boala veche a clientelismului politic ce a hranit dezastrul datoriei publice, afirma comentatorii greci, citati de AFP. In acest moment, s-a ajuns la situatia in care nimeni nu pare a sti exact numarul bugetarilor, in ciuda acordarii unor sporuri care suna familiar in urechile romanilor: spor de tinuta decenta sau bonus pentru faptul ca nu intarzii la birou.

Guvernele de toate culorile si-au plasat in sectorul public, de-a lungul timpului, favoritii, astfel incat in momentul de fata acesta este atat de umflat, incat oficialii nici macar nu stiu de unde sa inceapa in incercarea de a-l reduce.

"Nimeni, nici chiar primul ministru nu poate spune cu certitudine care este numarul real al functionarilor", a afirmat recent Constantinos Michalos, presedintele Camerei de Comert si Industrie a Atenei.

"Am evaluat numarul functionarilor publici la 1,2 milioane de persoane, incluzand aici angajatii pe durata determinata. Federatia functionarilor vorbeste de 700.000 iar ministerul Finantelor de 800.000", a adaugat el.

Guvernul socialist a anuntat recent masuri dure de reducere a cheltuielilor bugetare, care au generat un val de proteste in randul functionarilor. Se incearca, astfel, reducerea unei datorii de 300 de miliarde de euro, alimentata de un deficit public de 12,7% din PIB in 2009, de peste patru ori mai mare decat limita superioara de 3% stabilita prin Pactul de stabilitate.

Potrivit ministerului de Interne, numarul functionarilor cu contracte de munca pe perioada nedeterminata a crescut cu peste 28.000 de persoane in perioada 2006 - 2008.

Spor de imbracaminte decenta sau punctualitate, 16 salarii pe an

Michalos, fost secretar general al ministerului de Finante, povesteste despre sporurile si beneficiile de care se bucurau unii functionari publici:

"Femeile de serviciu si atasatii de presa de la ministerul Finantelor primeau un salariu dublu fata de colegii lor de la alte ministere ... in parlament, angajatii munceau 12 luni dar primeau 16 salarii ... functionarii aveau prime pentru ca se imbracau decent sau pentru ca veneau la timp la serviciu", explica el.

"Aceasta monstruozitate a fost creata de politicieni", afirma politologul Stefanos Kassimatis, in cotidianul liberal Kathimerini. "Au fost facute angajari la presiunea sindicatelor si s-a continuat acordarea de privilegii pana cand cazanul a inceput sa fiarba si situatia a scapat de sub control".

Functionarii publici: Sporurile sunt esentiale, avem cele mai mici salarii din UE

Federatia functionarilor, Adedy, sustine insa ca primele si bonusurile sunt esentiale pentru a suplimenta salariile de baza ale membrilor sai, care se afla "la cel mai scazut nivel din Europa". Potrivit sindicatului, functionarii castiga in medie 1.350 de euro pe luna.

"Exista disfunctionalitati care au drept scop protejarea diverselor grupuri si curtarea potentialilor alegatori", afirma, la randul sau, Yannis Stournaras, director general al Fundatiei pentru cercetari economice si industriale (IOVE).

'Grecia s-a invatat sa traiasca pe spezele fondurilor europene'

Premierul Papandreou a promis ca va folosi aceasta criza pentru a eradica decenii de coruptie si de proasta gestionare a functiei publice.

O serie de studii au aratat de-a lungul timpului ca sectorul public a fost un refugiu pentru coruptie, in special la Fiscul, in serviciile urbane si in spitale.

Biroul din Grecia al Transparency International arata ca problema coruptiei s-a agravat in 2009, in conditiile in care economia nefiscalizata era evaluata la 790 de milioane de euro, in crestere cu 50 de milioane de euro fata de 2008.

"Functia publica este domeniul in care criza este cea mai evidenta", a declarat Theodore Pelagidis, profesor de economie la Universitatea din Pireu.

Dar cauza problemei este "felul deplorabil in care economia este organizata: tara a invata sa traiasca pe spezele fondurilor Uniunii Europene, a produselor maritime si a turismului", explica el.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

7111 vizualizari

  • +28 (34 voturi)    
    Hmmm... (Duminică, 21 martie 2010, 15:00)

    Cristi [anonim]

    Eram tentat sa spun "ca la noi la nimenea" dar acum n-as gresi daca as zice "ca la noi e-n Grecia"... Sistemul bugetar a omorat Grecia. Sistemul bugetar va omora si Romania daca nu se iau masuri ferme. Principala vina pentru aceasta situatie (din Romania) apartine guvernului PSD Adrian Nastase si guvernului Tariceanu care a umflat schema in sistemul bugetar. Numai in anul 2008 au fost angajati in sistemul bugetar romanesc peste 200.000 de oameni!!!! Mai adaugam si cel aproape 3 miliarde de euro praduite de Tariceanu si Vosganian (in complicitate cu PSD-ul lui Geoana) si putem avea imaginea corecta a dezastrului romanesc. Ii astept pe postacii leberali Gigi (o fi chiar Chucky) si Pantera roz (o fi guzganul rozaliu?), slugile credincioase ale socialistului Patriciu, sa se arate iar indignati de evidentul adevar.

    P.S. Pe cand in sistemul privat numarul de concedieri este imens, in sistemul bugetar slujbele psr si chiar sunt pe viata iar lefurile si sporurile babane. O aberatie care trebuie corectata numaidecat pentru ca altfel ne indreptam catre dezastru. Masurile reale de dreapta sunt singurele care pot corecta situatia si nu cele socialist-liberale care au adancit periculos criza economico-financiara din Romania.
    • +11 (13 voturi)    
      rasp (Duminică, 21 martie 2010, 16:47)

      doru [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Cristi ai mare dreptate,in RO ,se face reforma doar in sist privat,aici reduceri drastice de personal si costuri....in zona bugetara insa si acum e dezmat...si stiu ce spun,nu au redus nimic,personal ,salarii,sporuri avantaje.Cind vad ce tevatura se face in mass media pt cei din invatamint mi se face greata....nu se v a intimpla nimic pina nu se sparge buboiul.
      • +3 (3 voturi)    
        piata regleaza sistemul privat (Luni, 22 martie 2010, 8:30)

        meticulos [anonim] i-a raspuns lui doru

        nu guvernul (ar vrea PSD!) . Guvernul ar trebui sa aduca cheltuielile la ceva suportabil, dar cu sindicatele in coasta cum? Stii ca in 2009 din bugetul total s-au dus 70% pe asistenta sociala? ce mai ramane pentru restul (sosele, cfr, reduceri de TVA si CAS, noi spitale etc)???
    • -11 (15 voturi)    
      Multumim Doamne (Duminică, 21 martie 2010, 17:14)

      iluminatul [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      ca ne-ai luminat sa-l alegem pe basescu si bocc, sa ne scape tara de necazuri! O sa traim bine, foarte bine, foarte, foarte bine! Nu vreau sa te jignesc, dar in Romania o sa fie mai bine ca in rai! Of, ce idiot sunt, deja este, ca doar avem cei mai intelepti conducatori de 5 ani si deja ne-au umplut de succesuri!
      • +7 (7 voturi)    
        iluminat de ridicol? (Luni, 22 martie 2010, 8:32)

        cinic [anonim] i-a raspuns lui iluminatul

        te-a tinut cineva de curea pe marginea prapastiei si tu te plangi ca nu ti-a adus si prajitura? stai cu ochii pe greci si in zilele urmatoare ca sa vezi din ce-aqm scapat. Sau ti-au dat ochelari de cal de la partid?
        • -4 (4 voturi)    
          Gindire NU (Luni, 22 martie 2010, 11:20)

          zulu [anonim] i-a raspuns lui cinic

          Adica si dupa 5 ani tot ii dam cu mostenirea psd si pnl. Ma mir ca nu ii pomenit si pcr si ceausescu. Actualii guvernanti nu au nici o vina. Din contra, ei ne-au scos din prapastia in care ne-au bagat ceilalti. Daca asta se cheama judecata sanatoasa si nu indobitocire de partid, atunci ok, accept ca eu nu-s ca cei 5,5 milioane care au votat pe cu totul alte criterii decit logice. Sincer, nu vad sperante pentru tara asta! Prima conditie pentru a gasi drumul spre mai bine este sa constientizezi situatia ta actuala si ce o cauzeaza. Altfel pot sa tot fi in tranzitie si modernizare, nu ajungi la altceva decit exact ce ai si acum.
          • +5 (5 voturi)    
            mai guzganiene (Luni, 22 martie 2010, 13:20)

            horia [anonim] i-a raspuns lui zulu

            ce tot vorbesti de 5 ani .2008 decembrie a plecat taricelul .Si ce a lasat in urma el si cu tine ? Zice Ccurtea de Conturi :Concluziile Curţii de Conturi referitoare la finanţarea autorităţilor locale din Fondurile la dispoziţia Guvernului sunt cutremurătoare:

            - În majoritatea cazurilor, la nivelul entităţilor auditate nu au existat solicitări exprese de sume din Fondul de rezervă bugetară. În cazul în care acestea au existat nu au avut la bază fundamentări.
            - Fără o fundamentare din partea beneficiarilor direcţi, aceştia au fost puşi în situaţia de a primi sume pe care nu le-au cerut, sume alocate de regulă la sfârşitul anului, când nu mai puteau fi utilizate legal până la sfârşitul exerciţiului bugetar.
            - De cele mai multe ori, sumele din Fondul de rezervă bugetară au fost alocate chiar şi în cazul în care entităţile respective dispuneau de venituri proprii suficiente pentru a-şi acoperi cheltuielile sau chiar înregistrau excedent la data primirii sumelor.
            - Un fenomen care a căpătat amploare deosebită îl reprezintă acela că sumele alocate din Fondul de rezervă bugetară prin hotărâri ale Guvernului nu au avut prevăzută o destinaţie precisă a cheltuielilor pe categorii, sintagma precizată în multe din hotărârile de Guvern fiind aceea de "cheltuieli curente şi de capital" , lăsând la latitudinea ordonatorilor principali de credite repartizarea acestoara. Aceasta pune sub semnul întrebării legalitatea hotărârilor de Guvern aprobate prin care au fost alocate sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, cu nerespectarea prevederilor unei legi organice".
    • +4 (6 voturi)    
      Ba chiar gresesti! (Duminică, 21 martie 2010, 21:12)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Nici Spania sau Italia nu este departe de Grecia. Toate aceste state supereuropene, s-au invatat sa traiasca din banii europeni. Intrebare cheie! De unde provin acesti BANI? Romania inca nu s-a afiliat acestora.
    • +3 (3 voturi)    
      Corecte observatiile d-lui Cristi (Luni, 22 martie 2010, 12:26)

      Sile [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Voi completa numai cu metoda folosita: o constitutie gaunoasa si o legislatie tembela pe care e cladit totul. Cred ca primul pas ar trebui sa fie o constitutie teafara si o legislatie aidoma.O zi buna!
  • +5 (9 voturi)    
    si noi ca si ei... (Duminică, 21 martie 2010, 15:07)

    unu' satul ... [anonim]

    sper sa isi dea seama in sfirsit si ai nostrii de directia in care ne indreptam si....sa accelereze o data! Dupa ce ajungem la fundul sacului o sa gasim o solutie...
  • +10 (12 voturi)    
    Politica, economia si banii (Duminică, 21 martie 2010, 15:32)

    Constantin [anonim]

    Politicienii ar trebuie sa reduca tot timpul volumul de bani din politica. Cu cat sunt mai putin bani in zona politica cu atat tara o duce mai bine, ramanand mai multi bani in economie, adevaratul motor al societatii.
  • +15 (17 voturi)    
    Ce rai sunt nemtii astia, dom'le (Duminică, 21 martie 2010, 15:33)

    trandafir [anonim]

    nu vor sa le mai dea banii pentru bietii functionari...
  • +18 (20 voturi)    
    rusine (Duminică, 21 martie 2010, 15:41)

    cocosila [utilizator]

    presa lor ce a pazit? opinia publica? cata prostie, incompetenta, lacomie, nesimtire ...
    in ce hal de degradare manageriala (daca nu chiar umana) au ajuns urmasii celor ce au inventat civilizatia europeana...
    sunt curios ce rol a avut biserica ortodoxa greaca cea corupta pana in strafundurile dogmei ei perverse si autoritare
    • -5 (9 voturi)    
      Las-o mai ushor cu acuzarea ortodoxiei (Duminică, 21 martie 2010, 16:41)

      Marse [anonim] i-a raspuns lui cocosila

      Pana la 1453 can a fost cucerit de turci, Constantinopole era cel mai civilizat oras european, mult peste orasele Italiei renascentiste. Template-urile de gandire nu-s bune, crede-ma !
      • +1 (3 voturi)    
        de ce i-ati dat minusuri? (Luni, 22 martie 2010, 15:24)

        Sorin [anonim] i-a raspuns lui Marse

        Constantinopolul a fost intr-adevar, pentru multe veacuri, orasul cel mai dezvoltat nu doar din Europa (asta categoric), ci foarte probabil din lume.
        Nu stiati asta? Cititi cronicile (vestice...) din trecut.
        De ce i-ati dat minusuri? Pentru ca nu stiti, sau pentru ca nu vreti sa stiti?
    • +5 (7 voturi)    
      Anatema (Duminică, 21 martie 2010, 17:01)

      Boierul [anonim] i-a raspuns lui cocosila

      Da Biserica Ortodoxa Greaca este cea bogata biserica din lume - care nu a platit niciodata O TAXA!!!
  • +19 (21 voturi)    
    Fanar (Duminică, 21 martie 2010, 15:49)

    x [anonim]

    E posibil ca "bunele noastre obiceiuri" sa ne vina din Fanar (cartier grec din Istanbul).

    Din cite stiu eu din istorie, regimul fanariot al domnitorilor (exceptind Ardealul) a ridicat pe inalte culmi relele functionarilor: cam de aici ni se trage.

    Din pacate, la asa profesori ... AM DEVENIT ELEVI EMINENTI.

    (Nicolae Filimon: Rusine, Dinu Paturiciu!)
    • +2 (2 voturi)    
      Este sigur... (Luni, 22 martie 2010, 14:52)

      misha [anonim] i-a raspuns lui x

      ...nu posibil, ca "bunele" noastre obiceiuri vin din perioada fanariota.
      Dar cine sta sa se uite in istorie...
      Noi suntem un popor cinstit, oropsit, etc....
  • 0 (2 voturi)    
    La noi.... (Duminică, 21 martie 2010, 16:09)

    Baba Novac [anonim]

    e si mai frumos!Desi este criza,....bla,bla ,in institutiile statului numarul sefilor creste!Sefi adusi din afara sistemului bugetar pe bani multi pentru satisfacerea clientelei politice.
    Sa nu radem de greci pentru ca nu stim clipa in care vom ajunge ca ei!
    Ce spun eu,mai rau ca ei deoarece acolo lumea iese la greve si miting in timp ce somerii de la CFR......de exemplu.
  • -6 (12 voturi)    
    salarii de 9 ori salariul mediu (Duminică, 21 martie 2010, 16:38)

    sunt_bugetar_si_mi_se_rupe_de_criza_si_de_voi [anonim]

    Uitati-va la cei care lucreaza ca procurori. Au salarii de peste 50 de milioane. Si vai, cat de mult muncesc ei..... si cat de stresati sunt, saracutii.
    Un procuror sef are de 9 ori salariul mediu pe economie.....nu vreti sa va angajati si voi?
    Marsh de aici, plebeilor, ca nu e loc de voi!
    Voi stati la patroni cu 12-15 milione salariu muncind 10-12 ore/zi, ca deh....
    Anomalii de la noi ca si la altii de fapt.
    • +7 (7 voturi)    
      si Romania e parazitata de bugetari (Duminică, 21 martie 2010, 17:52)

      Gogu [anonim] i-a raspuns lui sunt_bugetar_si_mi_se_rupe_de_criza_si_de_voi

      si Romania e parazitata de bugetari si nu numai. Ar mai fi notarii (care au o lege facuta pe comanda si tarife minimale impuse de clan) si clientela politica. Nu pot sa uit ca atunci cind toata lumea vorbea de criza, magistratii (care nu erau cei mai prost platiti bugetart) isi acordau sporuri nesimtite si faceau greva santajind guvernul. Romania a trebuit sa se imprumute ca sa poata plati salariile si pensiile magistratilor. Eu zic ca au soriciul cam gros.
      • +2 (2 voturi)    
        Ueber des Notars (Luni, 22 martie 2010, 9:09)

        Hermann [anonim] i-a raspuns lui Gogu

        Legea este de inspiratiune si sorginte... Europeana! In Austria exista (si este inca si mai puternica!) aceeasi casta a Notarilor. Este ceea ce se cheama "monopol ascuns"...
      • +2 (2 voturi)    
        Cand toti vorbeau de criza (Luni, 22 martie 2010, 15:35)

        maolina [utilizator] i-a raspuns lui Gogu

        si restrangerea cheltuielipor bugetare,judecatorii au dat statul in judecata si surpriza totala, au castigat pentru sporuri de tot felul.Cand a fost intrebata daca nu se gandeste ca poate Romania nu are de unde sa le dea banii astia,Ligia Barbulescu a spus"De ce sa nu aiba bani statul roman?A intrat in insolventa si eu nu am auzit?"Asa nesimtire bugetara ,mai rar
    • +4 (6 voturi)    
      1.400.000 functionari...ne baga in faliment..... (Duminică, 21 martie 2010, 18:15)

      carmen36 [utilizator] i-a raspuns lui sunt_bugetar_si_mi_se_rupe_de_criza_si_de_voi

      GRESIT ! Cel putin eu, lucrez la patron cu un salariu minim pe economie, atat cat imi permite legea, cate 12 ore pe zi, ocupandu-ma zi de zi de dosare pentru instanta si imi doresc doar atat ca anul acesta sa vina concediul cat mai repede. Uneori sunt extenuata si in afara de job nu mai vad altceva, asa ca bugetarii....MUCLES !!! Responsabilitatea pe care-o am zi de zi, nu se compara cu " puturosenia " functionarilor din institutiile publice ..."cu fundu' mare " . Dragilor, de cand voi ne faceti noua salariile ?! De cand salariile de la privati sunt mai mici, decat la stat ? In ce tara, bugetarii sunt mai bine platiti decat cei care pompeaza bani la bugetul statului ? Consecinta ?!?! Vom lua calea GRECIEI, si asta datorita unui numar de 1.400.000 de concetateni care se incapataneaza sa secatuiasca restul populatiei acestei tari . Daca vom intra in colaps stiu catre cine-mi voi indrepta obida, ....ajunge .........
      • -5 (5 voturi)    
        cam patetic (Luni, 22 martie 2010, 2:48)

        Carmen [anonim] i-a raspuns lui carmen36

        Ce ai vrea sa faca functionarii? sa demisioneze? Reforma trebuie sa o faca cei din executiv.

        in plus, 12 ore pe zi pentru salariul minim? Poate renegociezi cu angajatorul, in caz ca nu ai si alte prime.
        • +3 (3 voturi)    
          Hmmm... (Luni, 22 martie 2010, 12:21)

          asterix [anonim] i-a raspuns lui Carmen

          Nu neaparat sa demisioneze, dar sa aiba bunul simt sa taca din gura si sa puna osul la munca, nu sa tot ceara mariri de salarii cand pluteste spectrul colapsului economic deasupra noastra.
          S-au inchis cu sutele firme private anul trecut, si zeci de mii de oameni au ramas fara slujbe. Dar nu au facut taraboiul pe care il fac bugetarii acuma.
          Daca mai presati mult o sa ajungem in situatia grecilor si atunci sa vad de unde o sa va mai luati salariile si sporurile cand sacul o sa fie gol. Cei din sectorul privat sunt obisnuiti sa caute un job nou si se vor descurca, dar pe voi nu va vad bine..... asteptati mura in gura de la tatucul stat
    • 0 (4 voturi)    
      aveti dreptate (Duminică, 21 martie 2010, 23:53)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui sunt_bugetar_si_mi_se_rupe_de_criza_si_de_voi

      domnule catalin voicu, sintem foarte revoltati, din acest motiv nu va lasa procurorii pusi de base cel rau sa tocati in liniste impreuna cu vanghelie si geonel si hrebenel milioanele de euro agonisite cu atita truda.
  • +4 (4 voturi)    
    oportunitate (Duminică, 21 martie 2010, 17:06)

    ion [anonim]

    Avem ocazia sa facem curatenie in sistemul bugetar ,dar trebuie sa solicitam asistenta UE pentru ca noi nnu suntem in stare.La fel si-n justitie trebuie asistenta UE ,istoria ne spune multe,iar azi se vede clar la ce nivel suntem.Orase intregi demonstreaza pentru eliberarea primarilor infractori,pentru ca au facut si lucruri bune,vezi Craiova,Baia Mare,etc Ti se face greata cand vezi atata prostiesi complicitate.In Baia Mare s-au facut tabele de sustinere a primarului care au circulat prin scoli pentru semnaturi.Profesorii ce trebuie sa instruiasca copiii ,ca justitia este mai presus de toti,semneaza pentru primarul arestat si inchis, ca sa fie eliberat.Nu se intreaba nimeni unde sunt cei 400000de euro disparuti.Traim vremuri grele si multi oameni sunt marunti si se lasa manipulati.
  • -2 (2 voturi)    
    Campanie ... (Duminică, 21 martie 2010, 17:09)

    utug [anonim]

    " Ce se intampla este doar o masiva campanie mass-media de atac al Euro pentru a intari dolarul " [ " It´s simply a way to attack the Euro with a massive media campaign in order to strengthen the $ " ] Pentru a intari dolarul in ochii prostilor. Mi-am lasat ce am in depozite la bancile grecesti. Romania are probleme, nu Grecia. FMI face eforturi sa injecteze ceva $ proaspat tipariti pentru ca nu se teme de solventa Greciei dar Trichet se opune. Binevoiti a va uita cat este pib/per capita la greci si cat este la romani. Un grec are cu ceva peste 3 ori mai mult venit/an decat un roman (Grecia $30.304 , Romania $9.310). 12% din sectorul bancar in Romania il au bancile grecesti. Noi ce am facut cu bancile noastre ? Am falimentat Bancorex si apoi am vandut BCR pentru a plati ce s-a furat la Bancorex ?
    http://www.youtube.com/watch?v=WwNYSbDAXAw
    http://en.wikipedia.org/wiki/Greece
    http://en.wikipedia.org/wiki/Romania
    http://www.youtube.com/watch?v=jeNsr_nQEfE
  • +6 (6 voturi)    
    1350 euro mediu? (Duminică, 21 martie 2010, 17:14)

    CMihai [utilizator]

    Cu un salariu mediu de 1350 euro se considera codasii europei? S-au uitat in Romania? Si problema este daca s-au uitat in sectorul privat in Romania? Cum se poate seustine un sector bugetar unde salariul mediu este mai mare decat la firmele private de unde vin banii?
  • 0 (4 voturi)    
    Deja vu (Duminică, 21 martie 2010, 17:32)

    bigbrother [utilizator]

    Suntem la un pas sa ni se intample si noua asa ceva, deja la partea cu sporurile cred ca suntem la egalitate (nu bag mana in foc, vorbim totuisi de "inventivitatea" noastra legendara)

    Pana la urma, ce e la greci e mai putin important pentru mine decat ce e la noi. Ce se va intampla cu miile de ex bugetari? De reorientare profesionala vor fi capabili poate 10-20% din ei. Cativa vor incerca sa-si porneasca o afacere. Vreo 10% se vor angaja la privat. Cum ramane cu restul? Vor fi someri o perioada apoi vor ingrosa randurile celor care ies la pensie "pe caz de boala"? Vor ajunge sa munceasca la negru, la mica intelegere?

    Spun toate astea pentru ca nu vreau ca un rau sa fie inlocuit de altul. Problema trebuia rezolvata de ani de zile TREPTAT si cred ca in continuare trebuie rezolvata tot treptat. Desigur, asta implica vointa politica dar s-ar putea termina totul ok peste 4 ani atat pentru ex bugetari cat si pentru actualii guvernanti.
    • +1 (1 vot)    
      mi se frange inima... (Luni, 22 martie 2010, 14:43)

      luci [anonim] i-a raspuns lui bigbrother

      ai si tu dreptate, ar trebui facuta treaba treptat, eventual pana in 2050...
      te-ai gandit ce sa facem cu sutele de mii de someri din sectorul privat? de ce nu le plange nimeni de mila? am ajuns sa plangem pentru 10000 de somari de la stat? ce au ei special, in afara de faptul ca sunt niste capuse?( ma refer la cei care supradimensioneaza aparatul bugetar)
  • +3 (3 voturi)    
    Deci la ei se poate .... (Duminică, 21 martie 2010, 18:00)

    Nebugetar [anonim]

    Numai Boc asta tot o tine pe-a lui. Ca asa, ca pe dincolo. Sa dea drumul la salarii, sa curga banu' rostogol, pentru ai tarii bugetari.
    Spor de scobit in nas si de dezroluit hartia igienica, cand ii apuca.
    Si spor de stres ca nu pot juca decat Solitaire.
  • +10 (10 voturi)    
    echilibru (Duminică, 21 martie 2010, 18:04)

    Marcel [anonim]

    In ceea ce privesc salariile trebuie sa existe o regula clara, de echilibru ca in Germania. Salariul mediu din sectorul bugetar trebuie sa fie egal cu salariul mediu din economie.
    Cand ne vom apropia de acest deziderat, nu ne vom mai teme de o criza precum cea din Grecia sau de la noi.
  • +4 (4 voturi)    
    Functionarii publici (Duminică, 21 martie 2010, 21:58)

    adrian88000 [utilizator]

    "Functionarii publici: Sporurile sunt esentiale, avem cele mai mici salarii din UE

    Federatia functionarilor, Adedy, sustine insa ca primele si bonusurile sunt esentiale pentru a suplimenta salariile de baza ale membrilor sai, care se afla "la cel mai scazut nivel din Europa". Potrivit sindicatului, functionarii castiga in medie 1.350 de euro pe luna."
    Cine minte? Grecul minte sau la noi functionarii publici chiar au mai mult de 1.350 euro dar se dau saraci?
  • +3 (3 voturi)    
    Greci si Romani (Duminică, 21 martie 2010, 22:25)

    dondan [anonim]

    A-ti mai auzit asa ceva? Sa i-ti dea cineva spor ca nu intarzai la lucru. Pai fratilor pentru asa ceva s-a inventat penalizarea, ei fac exact invers. Problema noastra e ca degeaba este criza cand acesti sobolani numiti politicieni ingroasa randurile bugetarilor inventand locuri de munca ca sa isi angajeze neamurile prietenii cunostintele pilele si ce or mai avea.
    Se tot bate apa in piua de reduceri in apratul bugetar dar numai vorbe.
    Greu vomscapa de aceste mojicii care fac banul public sa intre in buzunare la cine nu trebuie.
    Rusine Grecia rusine Romania
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Luni, 22 martie 2010, 2:50)

      John [anonim] i-a raspuns lui dondan

      Reforma sa o faca politicienii. Sa dea respect functiei publice prin concursuri organizate corect si pregatire corespunzatoare a functionarilor.
      • +2 (2 voturi)    
        tu chiar n-ai inteles? (Luni, 22 martie 2010, 8:37)

        cinic [anonim] i-a raspuns lui John

        sau te-a instruit aiurea partidul? Problema e in NUMARUL MARE de bugetari in primul rand. Cand vor fi mai putini va trebui sa ramana cine e OK sa ramana. Cand ai doua capuse in spate te uiti care e mai aerodinamica?
        • 0 (2 voturi)    
          Noi nu suntem... (Luni, 22 martie 2010, 10:35)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui cinic

          ...ca ei (Grecia). Pentru simplu motiv ca nu avem economia lor, turismul lor, infrastructura lor.

          Cel mai mult ma distreaza faptul ca, desi angajarile s-au produs in timpul guvernarilor Nastase si Tariceanu, lumea (mai ales PDici) au impresia cumva ca Tariceanu sau Nastase au zis ... "acum angajam X sutem de mii de bugetari" sau mai rau ca fiecare angajare era aprobata de ei. Problema a fost si inca este inexistenta unui sistem de dimensionare a organigramelor publice si a unui sistem de control bugetar.

          Revenind la dragul de guvern Boc ... ce face guvernul Boc pentru a remedia situatia (acum mai ales ca e fortat de criza, ca daca nu aveam criza in 2012 probabil ca ne-ar fi lasat cu 2 mil de angajati in sistemul public)? Pai nu mare lucru ...

          Da afara functionari (cu rang inalt) apolitici, membrii sau simpatizanti PSD si PNL ca sa ii puna pe cei portocalii. Rezultat....2 sau chiar 3 persoane pe acelasi post.

          Anunta un mare program de "automatizare" de 500 mil euro insa nu prezinta o analiza cost beneficiu in care sa vedem de cati functionari ne putem lipsi (ma intreb la ce foloseste sistemul in afara de a cheltui niste bani cu niste firme "agreate").

          Nu are nici o idee (plan, propunere etc.) pentru profesionalizarea corpului de functionari publici (depolitizare, angajare prin concurs national, evaluari, pregatire, promovari etc.) si nici nu da vreun semn ca ar fi preocupati de asa ceva pana in 2012.

          Habar nu are numarul de agentii din subordine, utilitatea acestora si nu pare a fi interesat de eficientizarea "organigramei" statului.

          Parerea mea ca problema celor 1.6 mil de bugetari va fi rezolvata fie prin schimbarea lui Geoana fie prin reducerea numarului de parlamentari de la 471 la (maxim) 300 fie prin unicameralism sau prin toate trei.

          Aceasta putere portocalie nu are nici o solutie...are insa propaganda a la Goebbels...
  • +2 (2 voturi)    
    A sustine in epoca internetului (Luni, 22 martie 2010, 12:19)

    Sile [anonim]

    Si a computerului personal ca nu stii numarul angajatilor publici e o insulta la adresa contribuabilului ( si nu numai).Astept reactia cetatenilor. O zi buna!
  • 0 (0 voturi)    
    adevarul pe jumatate... (Luni, 22 martie 2010, 14:49)

    luci [anonim]

    la final, daca nu se citea ironia, mai ca iti dadeam 10+, uite dom'le, un om care a inteles ca reforma statului, a constitutiei, vor rezolva multe din problemele romaniei....
    daca nu crezi asta, atrunci esti de partea lui catalin voicu
  • +1 (1 vot)    
    intrebarea e (Luni, 22 martie 2010, 18:03)

    jj [anonim]

    oare cat timp mai poate germania sa sustina tot aparatul birocratic din statele sudice plus tot aparatul birocratic (deloc mic) are uniunii europene? UE incepe tot mai mult sa semene cu grecia, tot mereu se adauga noi comisii care nu fac nimic decat sa manance din banii contribuabililor.. cat timp va putea supravietui UE astfel?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri