VIDEO Rusia reactioneaza la buletinul fals de stiri al postului georgian de televiziune: Actiunea a fost iresponsabila, imorala si a condus la paranoia politica

de R.P.     HotNews.ro
Luni, 15 martie 2010, 14:28 Actualitate | Internaţional

Rusia reactioneaza dupa ce o televiziune din Tbilisi a anuntat intr-un buletin "trucat" de stiri ca a avut loc "o invazie" a trupelor rusesti, ca presedintele Mihail Saakashvili a fost ucis, iar liderul opozitiei a preluat puterea. "Actiunile Imedi (canalul de televiziune, n.red) au fost iresponsabile si imorale", a declarat purtatorul de cuvant al Ministerului rus de Externe, Andrei Nesterenko. Acesta a facut apel la comunitatea internationala sa condamne decizia canalului de televiziune, transmite AFP.

Oficialul de la Moscova a avertizat ca televiziunea a sporit astfel instabilitatea si tensiunile din regiune. "Paranoia politica nu a avut niciodata un efect pozitiv", a precizat acesta. Andrei Nesterenko l-a acuzat pe presedintele georgian Mihail Saakashvili ca si-a dat aprobarea asupra difuzarii acestui program, sambata seara. Un buletin de stiri care a provocat panica, dupa ce oamenii au fost informati ca tancurile rusesti se indreapta spre Tblisi.



"Presedintele georgian nu si-a ascuns aprobarea pentru acest program scandalos, al carui scenariu l-a calificat drept cat se poate de apropiat de realitate", se arata in declaratia ministrului. "Emisiunea provocatoare a avut un efect negativ asupra securitatii si stabilitatii in regiune", a subliniat Nesterenko.

Locuitorii din Tblisi au iesit pe strazi, speriati de buletinul fals de stiri

Canalul de televiziune Imedi, apropiat de guvernul de la Tbilisi, a prezentat sambata seara imagini filmate in timpul razboiului dintre Georgia si Rusia, desfasurat in august 2008, pentru a relata ca tancurile rusesti se indreapta spre capitala. Potrivit informatiilor transmise de Imedi, aviatia rusa bombardase aeroporturile si porturile din Georgia.

Dupa ce buletinul de stiri s-a terminat, postul de televiziune a anuntat ca reportajul a fost fals si ca a dorit "sa analizeze impactul unor posibile evenimente viitoare". "Am vrut doar sa aratam cum ar putea arata cea mai neagra zi din istoria Georgiei", a spus prezentatorul.

Reportajul fals al televiziunii georgiene a fost asemanator cu incidentul din octombrie 1938, cand realizatorul Orson Welles a citit la radio "Razboiul lumilor", de H. G. Wells, provocand panica printre americani. 


Citeste mai multe despre   























1219 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Actiunea a fost iresponsabila, imorala (Luni, 15 martie 2010, 21:24)

    gicu [anonim]

    "Actiunea a fost iresponsabila, imorala si a condus la paranoia politica "

    Ce sa mai putem spune despre actiunea reala a Rusiei in Georgia?
    Ca suntem inca in logica pumnului? Ca d'aia avem nevoie de scut si de aliati?

    Îi va costa scump ...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri