Un roman, prins in menghina pe marginea prapastiei in Austria

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Sâmbătă, 13 martie 2010, 21:57 Actualitate | Internaţional

Masina blocata
Foto: www.tt.com
Cautandu-si locul de cazare, un roman plecat in concediu in Austria a patit-o chiar de la inceput. Derutat de indicatoare sau de sistemul de navigatie, soferul a inceput sa urce cu masina pe un drum asfaltat de munte, pentru pietoni. Drumul era inghetat si din ce in ce mai ingust. Atat de ingust, incat la un moment dat Peugeot-ul albastru a ramas „intepenit in peisaj“, scrie tt.com.

In 27 februarie, in jurul orei 19.00, drumul spre Mayrhofen-Oberkumbichl era bine inghetat. Soferul a fortat inaintarea pana cand n-a mai putut, iar masina a ramas pur si simplu blocata intre stanci si parapetul din lemn de pe marginea prapastiei.

Romanul de 48 de ani insotit de fiica sa a avut insa noroc. Alertati de urgenta, pompierii din localitate au urcat la fata locului si au degajat masina, care a scapat cu cateva zgarieturi.

Dupa ce actiunea de salvare s-a terminat, romanul a negat la politie ca ar fi fost dirijat gresit prin sistemul de navigatie, dand vina pe indicatoarele rutiere din localitate.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

23172 vizualizari

  • +15 (45 voturi)    
    Fac pariu ca doarme cu masina in pat (Sâmbătă, 13 martie 2010, 22:09)

    Eustachiu [anonim]

    As fi zis ca e roman de la o posta. Ce natie e mai lenesa decat poporul roman, care ar fi in stare sa-si ia masina si pt 100 m si daca se mai poate s-o parcheze pe birou, la munca... doar, doar s-o deplasa mai putin pana la masina. Individul asta ori e prost gramada ori e un bucurestean care nu mai stie ce e ala mers pe jos, ori... ambele
    • +11 (21 voturi)    
      permise false! (Sâmbătă, 13 martie 2010, 22:19)

      analistul de serviciu [anonim] i-a raspuns lui Eustachiu

      Cum in Romanica 50% din permise sunt false nici nu ma mir ca soferii "ilegali" fac numai prostii si mai au si tupeu.
      Politia austriaca nu a fost inselata de "ilegalul" din Romania.
      Sigur ca aplatit atat interventia pompierilor cat si amenda pentru nerespectarea indicatoarelor rutiere.
      Dupa mine era foarte bine da il lasau acolo vre-o 20 de ore, oricum nu se invata minte.
    • -9 (19 voturi)    
      hehe (Sâmbătă, 13 martie 2010, 22:28)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui Eustachiu

      du-te in Cipru sau Dubai, sa ne spui cati pietoni ai sa vezi pe strazi.
      • +5 (5 voturi)    
        Stai asa ... (Sâmbătă, 13 martie 2010, 23:55)

        Theo [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        Ca in Cipru si Dubai sunt 35 de grade afara, 8 luni pe an, fara masina cu aer conditionat mori naibilului pe strada, asa ca nu putem compara cu Austria. Romanii se duc cu masina si dupa tigari, la chioscul de la 100m de blocul in care stau ...
    • +2 (8 voturi)    
      subscriu :) (Sâmbătă, 13 martie 2010, 23:06)

      Ion I [anonim] i-a raspuns lui Eustachiu

      "Derutat de indicatoare sau de sistemul de navigatie"... asta e concluzia cui? :)
    • +1 (11 voturi)    
      serios? (Duminică, 14 martie 2010, 4:38)

      Gigel [anonim] i-a raspuns lui Eustachiu

      Amice, omul cauta cazare.
      Ce vroiai, sa bata eventual cativa kilometri pe jos ca sa afle ca nu e cazare si dupa aia sa se intoarca la masina?

      Omul a gresit drumul, pur si simplu. A facut insa prostia sa nu se intoarca atunci cand nu a mai putut trece.

      Scrii si tu sa nu stai degeaba. Mai bine fa o plimbare pe jos...
    • -1 (5 voturi)    
      Las-o mai moale! (Duminică, 14 martie 2010, 14:30)

      RDF [anonim] i-a raspuns lui Eustachiu

      Cher Eustache, iti dau eu exemple de natii mai lenese: cele din America de Nord. Ca sa vezi, nici aici nu suntem in frunte. Deja a devenit manie nationala sa credem ca noi suntem ''cei mai''...By the way, daca era bucurestean, se descurca mult mai bine cu masina. Complexe de provincial, Eustache?
    • -3 (9 voturi)    
      bucurestean prost (Duminică, 14 martie 2010, 17:04)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Eustachiu

      asta nu-i pleonasm?
      • +4 (4 voturi)    
        ba da.. (Luni, 15 martie 2010, 9:59)

        ilidan [anonim] i-a raspuns lui mihai

        ...dar numai in creierele amortite ale locuitorilor din provincie....

        scuze de raspuns, dar la asa ceva fie nu raspunzi (si esti mai destept), fie raspunzi (si te mai racoresti - desi nu e recomandabil sa te pui cu prostii).
  • +21 (27 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 13 martie 2010, 22:40)

    chrism [anonim]

    Avea GPS-ul pe mod "pieton". Greseala frecventa, dar cat de prost trebuie sa fi sa nu iti si dai seama cand vezi ca drumul ala e atat de ingust.
    • +7 (13 voturi)    
      daca drumul e b un (Sâmbătă, 13 martie 2010, 23:12)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui chrism

      omul a crezut ca daca e asa bine asflatat e musai sa fie drum de masina. la noi nici drumurile de munte nu sunt asflatate daramite potecile.
      si eu am fost in austria si am urcat cu masina de la 600 de mentri la 1400 i naceeasi zona pe un drum de masini nu mai larg de ca sa incapa o masina pe unele portiuni. asa se face turism cu infrastructura
    • +2 (4 voturi)    
      detalii (Duminică, 14 martie 2010, 3:49)

      Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui chrism

      Astea's detalii, nu se opreste romanu in ele. Ma mir ca nu a ieshit din masina sa ii injure pe austrieci ca nu au facut doua benzi.
  • +21 (25 voturi)    
    gps-ul masii!! (Sâmbătă, 13 martie 2010, 23:02)

    cocosila [utilizator]

    cand m-am intors din ro, anul trecut, in apropiere de szeged si pe mine m-a dus gps-ul prin niste hartoape vreo 30 pana am ajuns la un rau, intr-o padure , si-mi zice " acum luati bacul ca sa treceti raul"... bineinteles ca nu era nici un bac , era un rau intr-o padure ... ca-n filme cu prosti m-am simtit...
    • +3 (9 voturi)    
      Mesaj GPS (Duminică, 14 martie 2010, 0:20)

      Task Damager [anonim] i-a raspuns lui cocosila

      "Acum da-te jos din masina si uita-te in oglinda sa vezi cat esti de prost"

      Asa trebuia pus mesajul ala in GPS.
    • +5 (5 voturi)    
      .. (Duminică, 14 martie 2010, 0:58)

      sandoval [utilizator] i-a raspuns lui cocosila

      cred ca e prima data cand rad,dupa ce citesc un comentariu pe hotnews.:)) tare hazlie povestea:P
    • +5 (5 voturi)    
      bac (Duminică, 14 martie 2010, 1:35)

      gigela [anonim] i-a raspuns lui cocosila

      se referea la bacalaureat ;-)
    • +5 (7 voturi)    
      Nu GPS-ul e de vina, ci utilizatorul (Duminică, 14 martie 2010, 2:09)

      goe [anonim] i-a raspuns lui cocosila

      Daca acordai mai multa atentie setarilor de calculare a rutei, observai acolo ca, poti sa excluzi anumite tipuri de drumuri ca: drumuri cu plata, neasfaltate... bacuri etc. Alte functii de calcul al calatoriei intre doua puncte, ar fi: cel mai rapid, cel mai scurt, cel mai usor, etc. GPS-ul este doar o "unealta" care te ajuta sa-ti calculezi locatia si sa-ti optimizezi drumul in functie de necesitati.

      Se pare ca-ti trebuie o scuza in fata comoditatii tale de a gandit. Tipic pentru unii ca tine superficiali.
      • -2 (2 voturi)    
        superficial = a nu gandi in profunzile (Duminică, 14 martie 2010, 23:33)

        florin [anonim] i-a raspuns lui goe

        dar tu nu ai observat ca era o gluma postarea omului cu bac-ul ? o ironie fina asa ? stai jos !
    • +2 (4 voturi)    
      pai sa te simti baiete! (Duminică, 14 martie 2010, 9:48)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui cocosila

      software-ul de pe gps are niste setari si te intreaba daca esti de acord sa includa in traseu traversari cu bacul si drumuri neasfaltate. mai mult de atat, majoritatea programelor au si o facilitate inteligenta care te lasa sa parcurgi rapid traseul calculat.. sa te asiguri ca e unul bun pt tine.
      o vorba din 'batrani' spune: RTFM!
      • -1 (3 voturi)    
        :-) (Duminică, 14 martie 2010, 14:44)

        ddd [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Nu e prea mult sa te astepti la un sistem informatic sa aiba default-ul pe cel mai plauzibil scenariu.
        Bacul nu e plauzibil oricum ai da-o.
        Daca est destept il faci sa mearga pentru 95 la suta din utilizatori fara nici o customizare. N-avem timp sa TRFM pentru toate deviceurile care ne inconjoara...
        Asa ca nu mai urla la om. Are si el dreptate si sunt convins ca si el se pricepe la chestii de care tu nu ai habar.
    • +3 (3 voturi)    
      Nebunie (Duminică, 14 martie 2010, 10:44)

      Costel [anonim] i-a raspuns lui cocosila

      E greseala fatala in Ro sa te iei dupa hartile rutiere sau GPS. "Bunul simt romanesc", ar trebui sa fie mereu in alerta: nu vezi carute, cai, caini vagabonzi, betivani ratati in sant ?! inseamna ca esti pe drumul gresit, sau e doar o scutatura forestiera. GPS-urile sunt pentru "lumea civilizata"....
    • +1 (5 voturi)    
      oameni buni (Duminică, 14 martie 2010, 13:14)

      buha [utilizator] i-a raspuns lui cocosila

      oameni buni, invatati sa nu fiti dependenti de gps, foarta multa lume se ghideaza doar dupa indicatoarele de pe strazi, si ... surpriza: se descuraca!
      • +3 (3 voturi)    
        Te descurci... (Duminică, 14 martie 2010, 15:36)

        brixx [utilizator] i-a raspuns lui buha

        intr-o tara cu 2-3 autostrazi.Incearca sa te descurci asa intr-un oras ca Londra,Madrid sau Barcelona si spune cam cat va trebui sa cauti daca ai ratat o iesire la o autostrada si unde te opresti sa consulti harta pentru a stabili noul traseu si multe altele.GPS-ul e foarte bun dar trebuie setat corespunzator si folosit la inceput pe trasee cunoscute pentru a vedea cum "gandeste" aparatul,cat de actualizate sunt hartile,etc.
        • 0 (0 voturi)    
          serios? (Luni, 15 martie 2010, 18:53)

          gcorneille [anonim] i-a raspuns lui brixx

          Crezi cumva ca autostrazile in Germania, Londra, Madrid sau Barcelona au aparut in ultimii 7-10 ani? Daca da, da-mi voie sa-ti spun ca te inseli. Autostrazi complicate au existat si inaintea gps-ului si totusi, SURPRIZA!, soferii se descurcau cu harta si indicatoare. Deci, se poate. A propos, s-au inventat si hartile rutiere pentru orase, unde iti arata exact la ce iesire din autostrada trebuie sa ajungi. Este adevarat, trebuie sa gandesti si mai ales sa fii capabil sa citesti o harta. Eu am renuntat la gps cand mi-a calculat "cea mai rapida ruta" Bucuresti-Salonic in 16 ore si cea mai lunga in 21 de ore. Respectand toate restrictiile de viteza de pe traseu am facut 10 ore jumate. Cu harta in brate am facut Bucuresti-Budapesta-Viena-Munchen-Paris, cu cazari in toate aceste orase, departe de autostrazi, pentru ca le-am si vizitat si am cautat hoteluri aproape de zonele turistice, nu de drumul cel mai simplu, si in afara de Munchen, unde am ratat o iesire din cauza vitezei prea mari (am vazut indicatorul tarziu) si unde am ocolit vreo 30 de kilometri , am iesit prin alta parte si m-am intors prin oras. Dar m-am descurcat , cu harta si indicatoare. Am vizitat si Franta, sau cel putin o buna bucata din ea , tot cu harta (de fapt harti) si tot fara probleme.La intoarcere am facut drumul numai pe autostrazi, cu pauze doar pentru somn, in moteluri aproape de autostrada. Sincer, ma lipsesc de gps in orice situatie, poate il voi folosi atunci cand voi putea programa gps-ul si sa ma duca el, sa nu mai conduc eu deloc. Pina atunci, harta este sfanta.
    • +4 (4 voturi)    
      io-s mai cu teoria constipatiei, stiti ? :) (Duminică, 14 martie 2010, 13:22)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui cocosila

      cre ca austriecii si-au reprogramat satelitii ca atunci cand detecteaza conexiuni de la un client originar din ro sa il onoreze cu tot felul de rute din astea.

      daca s-ar fi uitat intr-un coltisor pe display-ul GPS-ului ar fi vazut mesajul scris cu litere mici: "indicatiile sugerate reprezinta un pamflet si trebuie luate ca atare" :)
    • +3 (5 voturi)    
      Ghici cine era in rolul principal? (Duminică, 14 martie 2010, 14:33)

      RDF [anonim] i-a raspuns lui cocosila

      GPS-ul, ca orice masinarie, este facut sa te ajute, nu sa inlocuiasca gindirea logica. E adevarat ca producatorii pleaca de la prezumtia ca oamenii au gindire logica...
      • 0 (0 voturi)    
        Si totusi... (Luni, 15 martie 2010, 10:32)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui RDF

        Si totusi... Unii oameni nu au gandire logica...
    • -1 (1 vot)    
      HA HA HA HA! (Duminică, 14 martie 2010, 15:53)

      Sarsaila [anonim] i-a raspuns lui cocosila

      Ba era! :)))
    • +1 (3 voturi)    
      //. (Duminică, 14 martie 2010, 17:00)

      cocosila [utilizator] i-a raspuns lui cocosila

      gps-ul nu avea nici o setare ciudata si este up to date... La dus nu am avut nici o problema, doar la intors. Mi s-a intamplat si in germania, franta, italia sa imi sugereze o portiune de ruta aiurea. si de-atunci consult mereu si harta.
      si daca nu urmez ruta aia aiurea, devine doamna gpsista atat de isterica ,tipa la mine de zici ca acum imi da o palma //.
      (editat de HotNews.ro)
  • +15 (15 voturi)    
    asa-i la schi (Sâmbătă, 13 martie 2010, 23:16)

    marius [anonim]

    Bine ca drumul nu a fost mai lat ,ca ajungea omul pe partile de schi din apropiere,cata perseverenta pot avea unii...
  • -3 (3 voturi)    
    gps (Sâmbătă, 13 martie 2010, 23:26)

    mirel [anonim]

    cat de //.tre sa fi ca sa te iei dupe un aparat cine stie de cand incarcat cu hartile alea vechi? daca sa schimbat ceva? eu merg decat cu harta cel mult si nu am avut probleme niciodata.(editat de HotNews.ro)
  • +1 (3 voturi)    
    Cocălarul român (Duminică, 14 martie 2010, 0:23)

    Task Damager [anonim]

    Cocălar, fripturist, manelist... sunt cateva denumiri pe care i le poţi atribui acelui personaj, dacă nu vrei sa-l jigneşti prea tare...
  • +1 (5 voturi)    
    Ca romanu` sa PARCHEZE IN USA PE PRES (Duminică, 14 martie 2010, 4:01)

    adrian [anonim]

    Cat de retardat poti fii sa intri cu masina pe poteca aia. Daca venea altu la fel de destept ca el de sus? Asta nu e prostie e nesimtire, a vrut sa mearga cu masina pana in buza cabanei ...
  • +2 (4 voturi)    
    perseverenta (Duminică, 14 martie 2010, 7:09)

    vasile [anonim]

    Acum s-a clarificat un lucru,caruta cu prosti s-a rasturnat in Romania
    • -3 (3 voturi)    
      perseverenta (Duminică, 14 martie 2010, 16:04)

      sile [anonim] i-a raspuns lui vasile

      si te-a durut, cand ai cazut din ea?
  • -1 (5 voturi)    
    roman (Duminică, 14 martie 2010, 8:39)

    liviu [anonim]

    Nu m-ar mira ca respectivul sofer sa fie din Bucuresti!
    • +3 (3 voturi)    
      Eu sunt sigura ca tu esti din Caracal (Duminică, 14 martie 2010, 14:37)

      RDF [anonim] i-a raspuns lui liviu

      Pe ce ma bazez? Tu pe ce te bazezi? Vad ca nu esti singurul cu complexe de provincial pe aceasta pagina...Cred ca esti concitadin cu Eustachiu...Din punctul meu de vedere, prostia nu are indicatie geografica. Mai era unul anul trecut, care a intrat cu un Bugatti intr-un lac. Se intimpla in State...
  • +1 (3 voturi)    
    roman smecher (Duminică, 14 martie 2010, 9:01)

    Kris [anonim]

    Asta e roman smecher...a vazut poteca si pe fraieri mergand pe jos...el merge ca in reclama cu masina pe varful muntelui...a gresit marca ...in reclama era Renault
  • 0 (0 voturi)    
    mayrhofen (Duminică, 14 martie 2010, 10:21)

    timboy [anonim]

    Am fost in zona respectiva, intradevar este un capat de vale de unde drumul urca brusc (mergi cu a doua) de pe la 800 la 1800 de metri pana la o telecabina. Daca asta e drumul bun, imi inchipui prin ce a trecut masina aia pe drumul laturalnic...hihi
  • +2 (4 voturi)    
    Inca un roman prost (Duminică, 14 martie 2010, 10:29)

    anonim [anonim]

    Nimic special.
  • +1 (3 voturi)    
    GPS-ul e pentru oamenii lipsiti de orientare. (Duminică, 14 martie 2010, 10:50)

    Captain Planet [utilizator]

    Am folosit GPS si am renuntat datorita inexactitatii lui. Chiar si cu ultimele actualizari, la un moment dat te face sa te simti ca o marioneta. Prefer sa ma ratacesc pe barba mea.
    In cazul de fata, insa, omul asta a dat dovada de prostie!
  • +2 (4 voturi)    
    ?? (Duminică, 14 martie 2010, 10:51)

    drivex [anonim]

    Eu stiam ca GPS-ul si creierul pot co-exista....
  • +2 (2 voturi)    
    Normal ca a fost derutat de indicatoare. (Duminică, 14 martie 2010, 11:01)

    cinicul [anonim]

    1. In romanica nu prea sunt indicatoare... E normal ca nefiind obisnuit(sa respecte) cu indicatoarele sa le diferentieze pe alea pentru pietoni de alea pentru automobilisti.

    2. Nici in Romania nu te ajuta GPS-ul daca al tau creieras nu misca nimic... Sunt atatea sensuri unice care nu se regasesc pe harti etc.

    3. Problema in schimb este una de fond... E sentimentul acela ca daca nu esti primul in fundul coloanei de la semaforul de dinainte esti un fraier. Oameni buni... Ok. A gresit drumul... Cu totii gresim. Dar el a mers pana s-a blocat. De ce nu s-a oprit cu 30 metri in inainte.. de ce nu a urcat la picior 30 de metri pentru a vedea cum e drumul si vazand ca nu are loc sa mearga inapoi... pana unde putea sa intoarca sai si apoi sa caute drumul.

    Asta e... Totu-n viata se plateste.
  • +3 (5 voturi)    
    Sf Petru (Duminică, 14 martie 2010, 12:24)

    Neutron [anonim]

    Sper ca atunci cand va trebui sa mearga in Rai, sa nu se duca cu masina si cu GPS-ul pentru ca n-as vrea sa se intepeneasca in Poarta Raiului iar cei care il urmeaza sa fie nevoiti sa aleaga cealalta destinatie.
  • -2 (2 voturi)    
    Aruncati-va GPS ul la gunoi. (Duminică, 14 martie 2010, 15:41)

    dcoios [anonim]

    Pina acum citiva ani toata lumea se descurca pt. ca trebuia sa gindeasca putintel.Acum ne lasam tradusi de gps, iphone apps sms globuri gugal etc... Prima data cind am fost in Germania nu le intelegeam semnele de loc dar aveam o harta. Nu reuseam sa ies din Munich asa ca am oprit masina pe malul riului si m-am uita incotro curge apa apoi de pe harta am dedus unde este sudul si in ce directie trebuie sa o iau. Iar cind am ceva de spus ridic telefonu cu fir la care am semnal tot timpul si vorbesc cu cine am treaba decit sa tot scriu sms si pina la urma tot la telefon vorbesc. Iar cum sa-mi leg siretele am invatat de copil nu am nevoie de Iphone app!
  • 0 (0 voturi)    
    indicatoare (Luni, 15 martie 2010, 0:02)

    din Austria [anonim]

    Pentru un roman indicatoarele din Austria sunt cam derutante. Nu uitati ca aici se ajunge destul de usor pe contrasens pe autostrada. Au semne si pe stinga si asta deruteaza pe cei obisnuiti sa vada semnele/indicatoarele doar pe dreapta. Plus instructiunile in germana de pe indicatoare.
    Pe de o parte inteleg situatia, pe de alta parte daca avea GPS-ul pe modul pieton sau daca nu a reactionat cind a vazut ca drumul este de "banda" fara alte masini/indicatoare este mai greu de inteles.
  • -1 (1 vot)    
    daca esti moaca (Luni, 15 martie 2010, 3:28)

    hahalera [anonim]

    stai acasa.
    ca de obicei la romani, intodeauna altul e de vina...
  • -1 (1 vot)    
    ca romanii!!! (Luni, 15 martie 2010, 9:03)

    sebastian [anonim]

    cati dintre voi nu ati vazut "confrati" , de regula din genul "smecher" cu masina pe plaja la Mamaia? sau la munte, unde vor sa ajunga pana pe partie cu masina? sau in orase (de regula in Bucuresti unde locuiesc) unde vor sa ajunga pana in bloc cu ea? si va mai mirati de asta? sa lasam "scuzele puerile" la o parte...asta nu a incurcat nici drumul ghidandu-se dupa indicatoare si nici nu o luase razna gps-ul. asta e DOAR UN ROMAN. ca multi altii (nu generalizez, insa "afara" din tara chiar sunt vizibile astfel de nesimtiri pentru ca cei de acolo nu fac asta.
  • 0 (0 voturi)    
    laso (Luni, 15 martie 2010, 12:58)

    ma [anonim]

    Unde ati vazut voi mai indicatoare in Romania? ...De curiozitate ce soft folositi/folosea? IGO, GARMIN, TOMTOM...etc
  • 0 (0 voturi)    
    Pompierii si nota de plata ;) (Marţi, 16 martie 2010, 11:15)

    Andy [anonim]

    Ca in Austria semnele de circulatie sint intortocheate m-ar mira. Ca romanii nu sint dispusi , nu vor, nu pot sa le respecte este alta mincare de peste. Concediul asta il va tine in schimb minte cu siguranta cel putin cind ii va veni nota de plata de la pompieri ;))


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică