Grecia, odiseea unui faliment. Cum bogatasii greci si-au impins propria tara in prapastie

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Joi, 4 martie 2010, 18:45 Actualitate | Internaţional

Economia Greciei, incotro?
Foto: Agerpres
Athina Onassis de Miranda traieste cu sotul ei brazilian la São Paulo. Miliardara de 25 de ani e  nepoata legendarului armator grec Aristoteles Onassis. Bogata mostenitoare vorbeste mai bine franceza si suedeza, decat limba lui Homer si dispretuieste „tot ce-i grecesc“, chiar daca uneori participa la concursuri de calarie, reprezentand Grecia. Pana si faimoasa insula a familiei, Skorpios, ar vrea s-o puna la vanzare, desi in pamantul ei sunt ingropati bunicul, unchiul si mama sa.

Partea din mostenire care nu apartine Athinei (25 de ani), inclusiv compania navala Olympic, este administrata de Fundatia Alexander-Onassis. Actiunile caritabile au loc si in Grecia, sediul fundatiei se afla insa la Vaduz, capitala paradisului fiscal Liechtenstein. Dar Athina nu e singura, pe lista bogatasilor greci, carora gustul Hellas-ului li se pare acru.

Bancherul Spiro Latsis, clasat de „Forbes“ in fruntea celor mai bogati greci, locuieste la Geneva. Armatorii Philippe Niarchos si Michael Lemos traiesc in Anglia. Tot peste Canalul Manecii locuiesc Stelios Haji-Ioannou, fondatorul Easyjet, ca si Alki David, actor, regizor,  magnat mass-media si mostenitor al averii familiei Leventis, provenite din business-ul naval si imbutelierea Coca-Cola.

Flota armatorilor Greciei e impresionanta, insa pluteste pe alte mari fiscale, decat ale patriei. O exceptie e Vardis Vardinogiannis, care controleaza rafinaria Motor Oil Hellas si o parte din mass-media greaca. Insa marii evazionisti fiscali nu sunt singurii care se antreneaza cu drag in initiative private, fugind ca dracul de tamaie cand e vorba sa-si plateasca darile la stat. Mai sunt si altii, mai mici.


Tiparii alunecosi


„Fara controlul capitalului, guvernul grec nu va putea stabiliza tara“, este de parere expertul fiscal John Christensen. Christensen e si directorul  initiativei globale Tax Justice Network, care se angajeaza impotriva evaziunii fiscale. In realizarea acestui control, trebuie insa depasite serioase obstacole politice.

Superbogatii sunt extrem de mobili, alunecosi si greu de prins, ca niste tipari. „Sunt insa multi liber-profesionisti si alti specialisti care castiga foarte bine. Acestia nu pot pleca chiar asa simplu din tara“ spune Christensen.

Surse anonime din cercul bancar de la Atena, citate de Der Spiegel, apreciaza la „zece miliarde euro, sumele transferate din tara, de la declansarea crizei de stat din noiembrie 2009“. Ca una din principalele destinatii ale banilor, este mentionat Ciprul. Conform publicatiei Cyprus Mail, ministrul cipriot de finante, Charilaos Stavrakis, ar fi confirmat intr-o discutie neoficiala ca „miliarde din tara-mama se scurg inspre regiunea greaca a insulei“.

Ciprul e o Elvetie a Mediteranei, o insula a bunastarii, cu banci secretoase si cele mai mici taxe fiscale din intreaga zona Euro. Prin intermediul unui holding cipriot, dividendele pot fi incasate si din alte tari, sub scutire de impozit. Grecii si rusii sunt puternic reprezentati in sectorul bancar cipriot. „Ciprul insa nu e statia terminus a banilor, ci doar o trambulina. Problema e veche si cunoscuta“, explica Christensen. Marele capital grec aterizeaza in final la New York sau Londra, in Elvetia si Luxemburg.


Fakelaki, plicul pe sub masa

„Doar 19% din veniturile economiei grecesti de anul trecut au fost impozitate“ scrie Spiegel.de, tragand concluzia ca „multi mint fiscul“. „Nimeni nu crede ca doar 15.000 de greci castiga peste 100.000 de euro pe an“ a spus ministrul de finante al Greciei, Giorgos Papakonstantinou, pentru cotidianul britanic Guardian. Insa doar atata reiese, din declaratiile lor de venit. Vilele de la marginea Atenei, iahturile din porturi, o puzderie de insule mici in proprietate privata dau insa o alta impresie.  

„Vom elimina orice tratament fiscal preferential pentru grupe de profesii cum sunt inginerii, arhitectii, soferii de taxiuri, proprietarii de chioscuri si benzinarii“ a anuntat ministrul de finante grec. Transportul de combustibil va fi supravegheat prin satelit, pentru a fi prevenit comertul acestuia, la negru. Cetatenilor li se cere sa solicite bonuri de cumparare de la comercianti, pe care apoi si le vor putea deduce din venituri.

Control si transparenta se anunta si in domeniul medical si farmaceutic. Retetele urmeaza sa primeasca un cod cu bare, din care sa reiasa numarul tratamentelor medicale la care a fost supus pacientul. Acest domeniu profund clientelar se afla nu doar in atentia guvernului grec, ci si a Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD). Anul trecut, OECD a facut o analiza a spitalelor grecesti si le-a caracterizat drept „puternic corupte“.

„Fakelaki“ sau „plicul mic“ e mai degraba regula, in randul bogatilor medici atenieni. Unii dintre ei au fost deja verificati, in declaratiile lor de venit erau trecuti doar 10.000 de euro pe an. Premierul grec promite „controale sistematice ale acestora“, ca si  „publicarea exemplara a acestor declaratii in Internet, pentru ca, vazand cum traiesc acesti oameni, vecinii si pacientii lor sa inceapa sa puna intrebari“.

Sapte miliarde de euro deficit au avut spitalele din Grecia, in 2009. „Imaginati-va cati bani am putea economisi, daca am introduce computere in clinici, caci pana acum a existat prea putin control asupra procurarii de medicamente si necesar medical. In Germania costa un stent (n.a. implantat cardiac) 500 de euro, la noi 2.000-2.500 de euro. De vina e coruptia,“ a spus premierul grec Georgios Papandreou.


Coruptie fara margini

Coruptia din Grecia a fost masurata de Transparency International (TI) si evidentiata intr-un studiu luat ca referinta, anul trecut, de cotidianul german Die Welt. In medie 1.355 de euro s-au platit mita „pentru o autorizatie de constructie, obtinerea mai rapida a unui permis de conducere sau talon auto, internarea mai rapida intr-un spital de stat sau manipularea rezultatelor unui control fiscal“. La 1.671 de euro a fost evaluat continutul mediu al „fakelaki“, plicul impins pe sub masa avocatului, a doctorului sau functionarului bancar.

Conform Die Welt, TI calculeaza 787 de milioane euro dati mita in 2009, in Grecia: 462.000.000 euro functionarilor publici, 325.000.000 euro in sectorul privat, ceea ce reprezinta o crestere de 23%, fata de anul de referinta 2007. Seful TI Grecia, Konstantin Bakouris, considera insa ca aceasta e doar coruptia marunta. „Coruptia cu adevarat mare, la nivel de companii si stat, cum a fost scandalul mitei de la Siemens, nici macar nu este luata in calcul, desi e extrem de raspandita“ a spus Bakouris.

In indexul de perceptie a coruptiei publicat de TI in 17 noiembrie 2009, Romania, Bulgaria si Grecia merg umar la umar, situandu-se pe ultima pozitie (28) din clasamentul regional, al tarilor UE si ale Europei de Vest.


„Vom sangera financiar“

Dupa un an si jumatate de la declansarea crizei financiare globale, semnalizate de falimentul din 15 septembrie 2008 al bancii americane Lehman Brothers, efectul de domino a intrat intr-o noua faza, colapsul de stat. Alaturi de pacientul grav Grecia, mai sunt si alti pacienti: Irlanda, Italia, Portugalia. Inainte de imprumutul de la FMI, nici Romania nu statea prea bine.

Grecii sunt la momentul adevarului. Pensii inghetate, salarii reduse pentru bugetari, contractarea aparatului functionaresc de stat, combaterea economiei clientelare, cresterea TVA-ului la produsele de larg consum, a accizelor la alcool, tabac si combustibili, impozitarea mai mare a salariilor de varf. Se anunta, in premiera absoluta, si o posibila impozitare a veniturilor si proprietatilor bisericesti. 4,8 miliarde de euro ar urma sa intre in plus la bugetul de stat al Greciei, in 2010.

Premierul socialist Papandreou anunta un drastic program de austeritate, se arata intransigent cu evaziunea fiscala, coruptia si politica clientelara. Se pune insa intrebarea, daca politicul e chiar atat de rupt de realitate, pe cat vrea sa arate. De zeci de ani, trei familii conduc Grecia, ca adevarate dinastii: Karamanlis, Mitsotakis si Papandreou. Actualul premier e al treilea, din „dinastia Papandreou“. Sa nu insemne aceasta mostenire de putere politica chiar nimic, in contextul actualei „belele grecesti“?

Personalitatea politica a lui Papandreou (58 de ani) e bine cotata, Partidul Socialist pe care il reprezinta era sustinut de 48% din electoratul grec. Pana la anuntul masurilor recente de austeritate, extrem de nepopulare si care au sporit „presiunea strazii“.

Seful guvernului grec intentioneaza sa se intalneasca cu liderii de sindicate, pentru a contracara inecarea tarii intr-un val de greve. Greva pensionarilor a avut deja loc, pentru 16 martie este anuntata o greva de 24 de ore a functionarilor de stat. „Cu aceste masuri vom sangera financiar, ele vor avea urmari de necrezut asupra societatii grecesti“ a spus o purtatoare de cuvant a sindicatului functionarilor publici, la radioul national.


Presiunea pe Euro

Teama de insolventa financiara a Greciei, a carei indatorare ar putea atinge in 2010 pana la 120% din PIB-ul tarii, se resfrange, de saptamani de zile, si asupra monedei comunitare.

Ani la rand, Grecia ar fi falsificat statisticile, pentru a-si ascunde fata de UE datoriile ajunse la 271 miliarde de euro si un deficit bugetar de 12,7% din PIB. Sa fie doar statisticienii greci de vina? La Bruxelles n-a observat nimeni nimic?

Laureatul premiului Nobel pentru Economie in 2008, Paul Robin Krugman, a descris deviza comuna (n.a. Euro) ca o constructie gresita, deoarece tari ca Grecia si-ar putea combate deficitul mai flexibil, prin devaluarea propriei monede nationale. Premierul grec crede totusi ca „Euro a facut posibila acordarea de credite ieftine firmelor noastre. Prin aceasta, am atins o rata de crestere de pana la 5%. Insa Euro are si lipsuri, pentru ca politica economica a tarilor Uniunii nu e comuna“.

Papandreou vrea sa faca presiuni asupra Uniunii Europene, care sa-i sara rapid in ajutor. Semnalul UE ar stopa presiunea speculatiilor de la burse, considera unii economisti de la Atena. Nemtilor li s-a reprosat chiar ca Grecia n-ar fi acum in aceasta situatie, daca n-ar fi fost asa distrusa dupa razboi.

Vineri, Papandreou urmeaza sa se intalneasca la Berlin cu cancelarul Angela Merkel, sambata la Paris cu presedintele francez Nicolas Sarkozy, iar martea viitoare cu presedintele american Barack Obama, la Washington.

Cu taxe sporite si economii drastice, guvernul spera sa salveze statul elen de la faliment. Poate insa, un stat, sa dea realmente faliment, ca o firma sau o persoana privata? Poate. In ianuarie 2009, la o reuniune de criza organizata de o banca din Frankfurt, cancelarul german Angela Merkel a spus: „Circula zvonul ca statele nu pot da faliment“. Dupa o scurta pauza, Merkel a continuat: „Acest zvon nu-i adevarat“.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

26334 vizualizari

  • +1 (31 voturi)    
    asa o sa ajungem si noi (Joi, 4 martie 2010, 18:51)

    Bogatasu roman [anonim]

    cum erau boierii la paris si cheltuiau bani.mosiile administrate de straini.iobagii munceau sa noara de foame.istoria se repeta.mult succes.
    • +4 (22 voturi)    
      deja am ajuns (Joi, 4 martie 2010, 20:43)

      suba [anonim] i-a raspuns lui Bogatasu roman

      infractorii sint pe bani. noi nu o sa na vindem doar tara, dar si fetele, sufletul...etc...o sa vedeti...totul e de vinzare....ne dam si ieftin....iesiti in strada acum sau mai tirziu? ies in fata aia care trebuie sau ii mai acceptam pe astia mult?
      • +1 (5 voturi)    
        De ce ti-ar da infectii minusuri... (Vineri, 5 martie 2010, 12:19)

        Traficantu_De_Influentza [utilizator] i-a raspuns lui suba

        ... nu inteleg. De parca nu ar fi asa.
    • +6 (6 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 5 martie 2010, 9:58)

      razvi [anonim] i-a raspuns lui Bogatasu roman

      Este posibil ca si Romania sa ajunga la fel din cauza mai multor factori :
      - coruptia din Romania
      - evaziunea fiscala foarte mare
      - numarul mare de angajatii din sistemul public si bugetar
      - nivelul destul de mic al salarilor
      - numarul mare de pensionari
      - datoria in crestere a Romaniei.
    • -1 (3 voturi)    
      nu cred! (Vineri, 5 martie 2010, 11:16)

      Balcescu [anonim] i-a raspuns lui Bogatasu roman

      La Paris cheltuiau bani feciorii de boieri dar dintre ei, generatia pasoptista s-a remarcat de departe! SIncer, astept si eu ca generatia lui Honoriu Prigoana sa se revolte si sa-i trimita acasa pe sacalii vietii politice si economice romanesti. Inclusiv pe ta-su!
      • +2 (2 voturi)    
        AI nostri tineri la Paris invata... (Vineri, 5 martie 2010, 12:32)

        Ironfist [anonim] i-a raspuns lui Balcescu

        Valabil si ieri... si azi... si peste o suta de ani.
      • +1 (1 vot)    
        gresesti (Vineri, 5 martie 2010, 14:35)

        B [anonim] i-a raspuns lui Balcescu

        in 1948 veneau de la paris cu idei reformatoare... acum din paris se vine cu idei socialiste de care nu avem nevoie pentru ca l-am experimentat cu varf si indesat si cred ca ne-a ajuns....
        Daca vrei idei reformatoare vezi libertarienii americani Ron Paul si Peter Schiff sau si mai bine miracolul economic al Georgiei.... stat mai mic, bunastare mai mare pt populatiei, bani mai putini de furat pt clica politica....
  • +17 (33 voturi)    
    Papandreu e socialist (Joi, 4 martie 2010, 18:55)

    Sargon [utilizator]

    Socialistii conduc Grecia de o buna bucata de timp! Socialistii au adus Grecia in faliment!

    Si da, aveti dreptate, politicienii socialisti sint bogatasi ca si la noi (baronii locali), ca doar ei administreaza bugete babane realizate prin tilharirea populatiei!
    • +11 (15 voturi)    
      gresit (Joi, 4 martie 2010, 20:04)

      ionel [anonim] i-a raspuns lui Sargon

      Papandreu e prim ministru din 2009, in 2004-2009 grecia a fost guvernata de conservatorii de dreapta de la Nea Demokratia. Toti o apa si-un pamant.
      • +3 (5 voturi)    
        Statistica greaca e probabil gresita (Joi, 4 martie 2010, 21:03)

        Gretzia e cam patzachina [anonim] i-a raspuns lui ionel

        Un exemplu care ma socheaza putin, nu mi se pare credibila urmatoarea situatie:
        potrivit The World Factbook, bazata pe cifre oferite de guverne si cateva estimari proprii, Grecia, la sfarsitul lui 2009, ar fi avut un PIB mai mare ca al Suediei, Austriei sau Elvetiei !!!

        Cred totusi ca grecii au mintit, e posibil sa fi umflat cifrele PIB-ului lor ca deficitul bugetar de pe hartie sa para mai mic (fiind raportat la un PIB mai mare decat cel real) !

        Ar trebuie totul recalculat de catre expertii UE/FMI, probabil va reiesi ca PIB-ul grec e mai mic decat cel declarat anterior.
      • +3 (9 voturi)    
        Karolos Papoulias e presedinte din 2004 (Joi, 4 martie 2010, 21:08)

        Sargon [utilizator] i-a raspuns lui ionel

        Actualul presedinte al Greciei, Karolos Papoulias este socialist si e presedinte din 2004:

        http://ro.wikipedia.org/wiki/Karolos_Papoulias

        În 2004 parlamentul elen l-a ales în funcţia de preşedinte al ţării.
        • +4 (8 voturi)    
          republica parlamentara (Joi, 4 martie 2010, 21:32)

          Ionel [anonim] i-a raspuns lui Sargon

          grecia are un sistem parlamentar, seful statului are un rol simbolic. primul ministru e omul forte. La fel e si in italia, spania, portugalia, austria, germania, olanda, marea britanie, irlanda, belgia, suedia, etc. etc.
          • +3 (3 voturi)    
            republica (Vineri, 5 martie 2010, 12:06)

            mihai [anonim] i-a raspuns lui Ionel

            mai draga ionele,de cand e suedia,olanda,marea britanie,etc,etc,republica?
            • -1 (1 vot)    
              gresit (Luni, 8 martie 2010, 17:02)

              cornel [anonim] i-a raspuns lui mihai

              in suedia, olanda,marea britanie reginele sunt niste marionete. Prim ministrul conduce
      • +5 (5 voturi)    
        mai simplu (Joi, 4 martie 2010, 21:34)

        Daniel trezitu [utilizator] i-a raspuns lui ionel

        toate calculele au în vedere anumite variabile, pe care la un moment dat se pot lua sau nu la întreaga masă a statisticii. Vezi ca exemplu venitul României umflat cu 600 de milioane de euro ca datorie a Karzai Munai, cumpărătoarea RomPetrol... şi dacă ei nu plătesc? cum se reface calculul, sau dacă se schimbă politica...
      • 0 (0 voturi)    
        Papandreu (Vineri, 5 martie 2010, 11:36)

        moise valeria [anonim] i-a raspuns lui ionel

        Ai dreptate...din 2004-2009 Karamanlis a condus..am trait toate aceste schimbari ...sunt acolo din 1994 -2009, socialistii s-au descurcat mai bine ptr tara si populatie..
    • 0 (0 voturi)    
      Solutzia ...COMUNISMUL ?? (Vineri, 5 martie 2010, 10:23)

      escu [anonim] i-a raspuns lui Sargon

      Pai..Sargonule...nu o da la intors . Vrei sa spui ca Gigi Becali, Elena Udrea si Cocos, Urdareanu, Casuneanu, Berceanu, Videanu, Tariceanu si totzi ceilaltzi bogatani sunt socialisti ? Haida de !!!
      Solutzia este intoarcerea la comunism ?
      • +1 (1 vot)    
        Da (Vineri, 5 martie 2010, 17:21)

        Sargon [utilizator] i-a raspuns lui escu

        Cine imparte, parte isi face! Asta e deviza socialismului contemporan! Solutia e piata libera!
  • +28 (32 voturi)    
    Ce se poate invata din exemplu grec? (Joi, 4 martie 2010, 19:14)

    Armanescu [anonim]

    1. Statul trebuie sa considere administratia fiscala un sector strategic, fiscul trebuie dotat cu atributii de servicii secrete, iar colecta impozitelor sa devina la fel de riguroasa precum paza frontierelor de ex. Pur si simplu nu ne putem permite sa pierdem anual miliarde de euro la buget, cei care fura fiscul ne indatoreaza pe noi, toti ceilalti care platim impozitele corect, din salarii si venituri.

    2. Aparenta prospera a unui stat occidental nu inseamna neaparat si o gestiune corect si eficace. Romania trebuie sa fie foarte atenta cand imita comportamente economice si de guvernare, exista deja mai multe cazuri de foste "exemple de integrare si reusita" care s-au dovedit baloane de sapun: Ungaria, Irlanda, Grecia sau Islanda (care se pregateste disperat sa intre in UE ca sa fie salvata de la faliment, pana in 2012 va adera).

    3. Nu mai e nici o indoiala ca statul roman trebuie sa reduca numarul de functionari, sa reduca cheltuielile publice, sa monitorizeze cu mai multa severitate ce se intampla cu banii cheltuiti sau alocati. Indatorarea continua nu e o solutie, nu putem trai facand datorii pe seama copiilor si nepotilor. Romania ar face bine sa introduca in Constitutie, dupa model german, interdictia de a avea deficit bugetar altfel decat exceptional, rezultat in urma unei crize mondiale sau unei catastrofe naturale majore. Statul sa cheltuie doar atat cat colecteaza.

    4. Criza greaca arata si iresponsabilitatea cetatenilor greci, nesimtirea si prostia multora din ei, care credeau ca e mai bine sa nu plateasca impozitele ca oricum "statul e un hot si ne fura". Problema e ca dupa un timp asta se intoarce ca un bumerang si loveste in toata lumea, toti cetatenii au de pierdut in final, cum zice romanul "ne furam singuri caciula".

    Grecii s-au pacalit singuri, imaginandu-si ca sunt prosperi si in rand cu Europa vestica. De fapt erau datornici pana la moarte si la nivel de comportament si viata "balcanica", atat.
    • +16 (18 voturi)    
      Corect la punctul 4. (Joi, 4 martie 2010, 20:00)

      etre [anonim] i-a raspuns lui Armanescu

      Am fost injurat cand am spus ca neplata taxelor, de catre unii, arunca greutatea prin marirea lor fortata pe cei care le mai platesc.

      In ce priveste exodul banilor, povestea seamana cu ceea a lui Dinu Patriciu: grup de interese propulseaza un oarecare in fata , se privatizeaza cu semne de intrebare bucati consistente din industrie , se acorda contracte preferentiale, dupa cativa ani cash in si ne chemam cu totii mari investitori in afara tarii, pt ca vezi doamne, in Romania conditiile au fost bune doar cand te-au ajutat sa furi.

      In ce priveste cheltuiala pe datorie ...
      am studiat zilele astea sa fac un cred pt o masina noua:
      - comision de intocmire dosar
      - comision de administrare cont
      - comision de rambursare anticipata

      Faza asta cu comision de rambursare anticipata nu o inteleg, nu vor banii mai repede ori ? wtf ?
      Eu ma's asteptam sa faca un discount la dobanda daca dau banii mai repede, pt ca teoretic , ei ii pot plasa altuia.

      Am incercat sa citesc ordonanta 99 din 2006 care reglementeaza activitatea institutiilor de credit, dar e doar o poveste organizatorica . Nu abordeaza reguli de conduita bancara in relatia cu clientii.
      Ma asteptam ca activitatea bancilor sa fie mai bine supravegheata din acest punct de vedere.
      • +10 (12 voturi)    
        banii mai repede (Joi, 4 martie 2010, 22:45)

        Flo.ro [utilizator] i-a raspuns lui etre

        Nu. O banca NU vrea banii mai repede. Banii trebuie dati fix la timpul lor, si cu dobanda specificata. Astfel, tu debitorul esti un "asset", pentru ca generezi profit. Daca rambursezi anticipat, banii returnati NU mai genereaza profit, esti o dereglare in planurile lor.
        • 0 (8 voturi)    
          cum sa nu aiba profit ? (Joi, 4 martie 2010, 23:42)

          etre [anonim] i-a raspuns lui Flo.ro

          Daca rambursez anticipat ei pot folosi banii pt a imprumuta cu altcineva.

          Ratele sunt fixe la noi de obicei , asta inseamna ca sa platim mare parte din dobanda la inceput .
          Pana ajungem noi sa dam in avans rate , deja dobanda mai scade.
          Ei daca imprumuta pe altii cu banii de la mine , isi primesc dobanda mai mare decat ar lua de la mine , sa nu mai zic ca mai iau si dobanda mea in avans.

          Cum sa nu generezi profit ? cand practic in aceasta situatie e ca si cum primesti dobanda dubla ?!

          Sa nu mai zic, ca probabil daca scapi de un credit , faci altul , si daca banca a fost corecta, faci tot la ei.

          Dar de ... sunt contabili, ce te poti astepta :)
          • +5 (5 voturi)    
            Flo.ro are dreptate, chiar daca pare ciudat (Vineri, 5 martie 2010, 2:41)

            paraipan [anonim] i-a raspuns lui etre

            insa nimeni nu vrea sa munceasca in plus! Ai luat credit pe 10 ani, s-a facut planificarea, banii vin intr-o anumita cadenta, gata!
            Daca dai banii mai repede, trebuie refacute toate planurile, prognozele, etc...si nimeni nu vrea sa munceasca din nou.
            • +1 (5 voturi)    
              usor cu pianu pe scari...... (Vineri, 5 martie 2010, 9:16)

              capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui paraipan

              de unde scorniti voi chestia asta, pun pariu ca lucrati intr-o banca si va ganditi in fiecare zi cum sa mai inselati pe cineva cu un credit sau cu o clauza ascunsa..................
              din pacate in Romania, furtul de bani de la clienti este o politica legala, ghetea si alti ratati au grija sa ne`o spuna in fiecare zi - trebuie sa platiti cat mai mult... pt. ca banca sa faca profit wtf!!!! -, puneti mana si munciti...............
              bancherii si toti cetatenii acestei tari, inclusiv cei din hoteluri - o alta trupa de hoti ce incearca sa faca profit a doua zi de la deschiderea hotelului - trebuie sa constientizeze ca o crestere durabila economica pt. viitor, este posibila doar in situatia incercarii realizarii de afaceri corecte si nu primul venit, primul fraierit.................
              wtw, mai recent UE a trasat o directiva privind interzicerea comisionului de rambursare anticipata........bnr`u a cerut timp sa aplice directiva, tb. si bancherii sa invete sa citeasca intre timp, si oricum acelasi bnr a comunicat publicului ca noile reglementari nu se aplica creditelor deja acordate - sigur bancile de la noi nu o sa faca pierdere, bnr`u are interes ca ele sa faca profit chiar si in vremuri de criza, lasa sa faca fraierii din tara asta pierdere sau faliment, bancile tb. sa castige, cum o sa piarda bancherii salariile fabuloase - sa plateasca toti amaratii din tara asta, de unde stiu, toate comisioanele ca altfel vine bnr`u si mai inventeaza vreo 10 comisioane, ce se vor aplica tuturor, indiferent de data acordarii creditului.......
              io m-am gandit ca bancile impreuna cu bnr`u mai pot scoate un comision - comisionu` lunar ce trebuie luat de conducerea bancii, pt. marele efort intelectual depus pt. educarea subordonatilor la fraierirea clientilor.....
              • +1 (3 voturi)    
                esti un strungar destept (Vineri, 5 martie 2010, 10:26)

                satul [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

                dupa parerea ta bancile ar trebui sa fie un fel de cooperativa munca in zadar sa iei tu pomeni. Ma intreb daca maica-ta la pensie ar veni la banca sa-si ridice banii din depozit si i s-ar raspunde: va dam mai putina dobanda sau nu va mai putem da banii inapoi anul asta ca lui capatu satului ori i s-a parut dobanda prea mae la credit ori nu mai rea sa-l returneze ca e banca hoata cum s-ar simti??!!!
                • +2 (2 voturi)    
                  tarane (Vineri, 5 martie 2010, 12:12)

                  etre [anonim] i-a raspuns lui satul

                  Ce cooperativa munca in zadar ?!, nu intelegi ca RETURNAREA IN AVANS E PROFITABILA PT BANCA , in anumite conditii, cum ar fi acordarea acestor bani cu imprumut rapid altui cetatean. Asta pt ca presupune incasarea dobanzii de 2 ori, de la doi clienti pe aceasi suma.

                  Esti un strungar destept care lucreaza pt buticaria numita banca X , nu e de mirare ca politicile lor sunt care sunt cu asemenea .....

                  Am impresia ca interesul bancii este sa jecmaneasca 2 clientii buni cu tot felul de politici tampite, decat sa faca afaceri cu 4 pt ceva bani mai multi.

                  Putin si foarte scump e preferat in fata a mult si ieftin, pt ca asa zice probabil nu stiu ce studiu de piata, si nu pt motive imbecile cum ar fi recalcularea creditului, si prognoze de profit. Ca nu le faci cu creionul , le face softul pt care banca plateste milioane.

                  N'ai frate cu cine !!!!
                  • 0 (2 voturi)    
                    ai gacut algebra la scoala (Vineri, 5 martie 2010, 14:05)

                    satul [anonim] i-a raspuns lui etre

                    vroiam sa-ti raspund mai detaliat ,dar cand am vazut ca tu crezi ca se ia dobanda la banii de 2 ori -daca tu ai dat banii drept credit ultimii 3 ani si acum ii dai din nou imprumut poate mai faci odata bacul (bineinteles daca il ai)
                    • -2 (2 voturi)    
                      Valeuu , greu cu logica (Vineri, 5 martie 2010, 15:36)

                      etre [anonim] i-a raspuns lui satul

                      Uite , mai explic ca pentru cei cu mintea mai odihnita:

                      Fac imprumut pe 3 ani , platesc 1 an si apoi dau toata suma ramasa pentru ceilalti 2 ani, ceea ce presupune si DOBANDA AFERENTA !

                      Asta inseamna ca banca primeste niste bani inapoi in AVANS; pe care ii da altui cetatean cu imprumut.

                      Suma nu a stat la mine 3 ani, ci doar un an, dar se incaseaza valoarea celor 3 ani !!! got it ?!!

                      Ei pot da banii mai departe, incaseaza dobanda inclusiv la dobanda luata de la mine. Este win/win situation.

                      Da-ti palme si trezeste-te, e penibil, zau.
                      • 0 (2 voturi)    
                        nu te arunca daca simti ca bati campii... (Vineri, 5 martie 2010, 16:44)

                        satul [anonim] i-a raspuns lui etre

                        la ce banca din Romania ai auzit tu ca platesti dobanda ramasa pe scadentar atunci cand achiti in avans un credit ?????
                        esti mai naiv ca un copil cand vrei s ademinstrezi ceva, ai pelcat e la o aberatie prietene, d-aia se numeste comision de rambursare in avans compenseaza printre altele pierderea dobanzii ramase de plata... da si tu cateva telefoane pana sa devii cu adevarat penibil...

                        exemplul tau de mai jos e ori din imaginatia ta de necunoscator ori din redarea partiala a unei discutii cu vreun lucrator la fel de inteligent ca si tine.. dar tu mai verifica, nu te grabi sa raspunzi...
                    • +1 (3 voturi)    
                      Si ca sa fiu si mai explicit, (Vineri, 5 martie 2010, 15:43)

                      etre [anonim] i-a raspuns lui satul

                      eu vorbesc din experienta proprie.

                      Am fost la banca sa intreb cat ma costa sa dau in avans, cu totul, un imprumut din care au mai ramas 3 ani, si mi s-a zis clar si simplu: suma tuturor ratelor ramase, din desfasuratorul cu sumele de plata.

                      Nici o recalculare de dobanda.

                      Eu de lucru asta ma plang ! sa nu mai zic si de comision de rambursare anticipata.
                      • 0 (2 voturi)    
                        @etre (Sâmbătă, 6 martie 2010, 15:29)

                        mike [anonim] i-a raspuns lui etre

                        mai Etre - tu ai luat vreodata un credit????
                        Eefectiv bati campii....

                        La nici o banca din lume nu se ia dobanda pe toata perioada imprumutata, ci doar pana la data rambursarii.
                        Singurul avantaj pe care l-ar avea banca la returnarea in avans ar fi comisioanele de acordare. Dar alea sunt minore.
                        Pentru pierderea dobanzii "ptentiale" iti pun ei comision de rambursare anticipata. Ca sa te tina captiv, in caz ca piata ofera dobanzi mai bune la alte banci si tu ai ideea sa iti refinantezi creditul.

                        Deci, de unde ai luat tu credit??
                        De la camatari????
                  • +1 (1 vot)    
                    grecia (Vineri, 5 martie 2010, 16:25)

                    bc [anonim] i-a raspuns lui etre

                    istetule,bancile acorda imprumuturi din banii obtinuti din dobanzile aplicate clientilor. plata in avans scurteaza timpului de rambursare si asta inseamna micsorarea sumei finale obtinuta de banca, din dobanda aplicata sumei imprumutate. ai nevoie de un lighean de apa rece sa gandesti mai bine. nu te da mare , ca nu e cazul.
                • +1 (1 vot)    
                  satul...si noi suntem satui de tine (Vineri, 5 martie 2010, 12:17)

                  nenea [anonim] i-a raspuns lui satul

                  suntem satui de cei ca tine care discuta detaliat doar patratica care le convine. care scot niste explicatii din context si le aplica doar acolo unde obtin avantaje. criza a fost provocata de sistem bancare, discuta detaliat despre asta. a...nu, nu-ti place. subiectul tau preferat este bugetarii, corectitudinea comisioanelor etc. sunt si astea probleme serioase, dar cele maiserioase probleme sunt cele afisate de antevorbitorul nostru: legile doar stipuleaza chestiuni organizatorice, stabilirea biruriloe (la banci) este lasata la "mila" bancherului. pe asta cum o dezbati (detaliat)?
                  • +1 (1 vot)    
                    eu pot discuta orice tema //. (Vineri, 5 martie 2010, 14:09)

                    satul [anonim] i-a raspuns lui nenea

                    nu iti place nu semnezi, asta e cea mai puternica lege a omului: libertatea de a alege, iar legat de criza financiara lasa pe altii sa se pronunte, ca nu e ca pronosticul la etapa de duminica. Ce zici poate prostii care si-au luat masini si case cu rata 70% din salariu ca de avea si vecinu.. nu sunt cel putin la fel de vinovati ca si bancile???(editat de HotNews.ro)
          • 0 (2 voturi)    
            SRL... (Vineri, 5 martie 2010, 8:12)

            Buster [anonim] i-a raspuns lui etre

            Banca nu este un SRL care gestioneaza 3 lei ....perioadele de creditare si cashul disponibil este prognozat cu mult timp inainte asa ca sansa maxima in cazul in care rambursezi creditul mai devreme este sa produci o dereglare in aceste prognoze ....nu-i niciun avantaj pentru banca.

            Dar de asa gandesc buticarii...:)))
            • +2 (2 voturi)    
              poate in UE............. (Vineri, 5 martie 2010, 9:59)

              capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui Buster

              bancile sunt SRL -uri, si poate de aceea Comisia Europeana a dat o directiva ce interzice comisionul pt. plata anticipata.........
              sau poate ashtia din UE sunt prosti, si trebuie sa mearga pe la ei bancherii romania sa ii invete cum trebuie sa se desfasoare activitatea de creditare in profit.....

              referitor la buticurile, numite banci in Romania, ar fi bine de studiat numarul de abuzuri savarsite anul trecut fata de clienti, ma refer la cresterea nejustificata a ratelor la creditele contractate........

              problema nu este ca nr. de abuzuri este mult mai mare decat cel inregistrat, si oricum abuzurile au fost trasate ca directive de conducerile bancilor, asa ca ghetea si pretinii` sa ne traiasca, pt. ca isi fac treaba mult mai bine decat bancherii din tarile din jur, jupoaie ultimul leu de pe orice amarat, numa` rusii ne depasesc.........
      • +4 (4 voturi)    
        cum e in Finlanda (Vineri, 5 martie 2010, 10:12)

        B [anonim] i-a raspuns lui etre

        Traiesc in Finlanda si am un imprumut pentru casa, cu rata fixa. Pot plati ORICAND sume suplimentare printr-un simplu email, fara nici un comision. Totul se recalculeaza automat (cat reprezinta dobanda din suma platita lunar, care e data ultimei rate).

        Deci se poate, probabil pentru ca aici e concurenta serioasa si banca nu vrea sa plec in alta parte. Plus ca softul functioneaza - de ce n-o fi asa in Romania nu inteleg.
        • 0 (0 voturi)    
          din cauza... (Miercuri, 15 aprilie 2015, 18:27)

          mcris [utilizator] i-a raspuns lui B

          ...romanilor!
      • +2 (2 voturi)    
        bancile creeaza bani din datorii.. (Vineri, 5 martie 2010, 13:26)

        yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui etre

        lucrati cat mai putin cu credite de la banci, mai bine strangi la curea cateva luni, ani, esti mai castigat per total. Sa spun pe scurt de ce bancile nu vor sa returnezi anticipat un credit. Un credit reprezinta niste bani creati virtuali, pe care banca ii impoziteaza. Ai platit, virutalul nu mai produce bani, hocus-pocus - neantul nu se mai materializeza in bani. Cum se face aceasta magie? Principiul multiplicitatii, apoi faptul ca veniturile tale viitoare sunt aduse in prezent ca o sursa de venit pe care banca o considera, dat fiind si climatul economic o sursa de venit in prezent. In momentul in care intelegi cum genereaza bancile profit/bani te intrebi de ce mai muncesti???
    • +6 (8 voturi)    
      iresponasabilitatea cetatenilor? (Joi, 4 martie 2010, 20:45)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui Armanescu

      dar cetatenii conduc?
      Nu!
      Cetatenii trebuie sa aiba dreptul si sa poata sti mai concret ce se intampla cu banii lor..
    • +2 (10 voturi)    
      pct. 1 (Joi, 4 martie 2010, 21:01)

      Sargon [utilizator] i-a raspuns lui Armanescu

      Dar banii de la buget de unde ii are statul? II ia de la cetateni? Dar cum? Doneaza de bunavoie cetatenii, platesc cetatenii de bunavoie contravaloarea serviciilor de stat sau statul ia acesti bani cu forta de la cetateni prin intermediul impozitelor pe consum, taxe locale, inflatie, amenzi, asigurari sociale obligatorii?

      II rog pe cetateni sa se opuna platii impozitelor, doar astfel aparatul birocratic imens, sufocant care este hranit din banii celor care creeaza valoare adaugata in economie (muncitori si intreprinzatori), poate fi adus la un nivel suportabil de catre societate.
      • -3 (7 voturi)    
        Pentru Sargon (Joi, 4 martie 2010, 21:58)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Sargon

        Apel la neplata impozitelor? Patriciu, Vantu si alti hoti vor fi primii care te vor asculta. De fapt au inceput acesta "greva fiscala" inainte de a suna tu trompeta!
        • 0 (2 voturi)    
          Astia s-au imbogatit capushind (Vineri, 5 martie 2010, 17:25)

          Sargon [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

          Astia s-au imbogatit capushind statul! Au avut de unde sa fure si n-au stat pe ginduri. Cum spusei mai sus, metoda socialista a redistribuirii resurselor in societate inseamna in realitate ca : "Cine imparte, parte isi face"!
          Toti bogatasii au fost apropiati puterii intr-un fel sau altul !
      • -1 (3 voturi)    
        Aparatul stufos genereaza consum (Joi, 4 martie 2010, 23:48)

        etre [anonim] i-a raspuns lui Sargon

        , e platitor de taxe de asemeni.
        Ponderea intre diversele ramuri economice , industrie , agricultura, servicii e problema.

        Industria la noi a fost distrusa si nu face fata sa alimenteze celelalte ramuri. Daca industria creste , atrage oameni din celelalte sectoare si se balanseaza automat.

        Iar circuitul banilor e un ciclu , un cerc. Segmenteaza tu cercul si vezi ce se intampla. Din fericire nu poti.
        • +3 (3 voturi)    
          e caraghios (Vineri, 5 martie 2010, 10:03)

          levi [anonim] i-a raspuns lui etre

          sa afirmi ca bugetarii platesc taxa,poate la primarie,ca restul e plimbatul baniilor dintr-un buzunar in altul...
        • +1 (1 vot)    
          perpetuum mobile (Vineri, 5 martie 2010, 17:26)

          Sargon [utilizator] i-a raspuns lui etre

          Ce ai descris tu este un 'perpetuum mobile' in economie....nu are rost sa comentez o asemenea elucubratie!
    • +7 (7 voturi)    
      aparenţa (Joi, 4 martie 2010, 21:37)

      Daniel trezitu [utilizator] i-a raspuns lui Armanescu

      ceea ce se vede este la oglinda apei, aparenţa înşeală, Grecia este plină de vile cu aparţinători occidentali.
      Ei, tocmai Ei încasează chirii de la conaţionalii lor şi nu plătesc taxe nici în Grecia şi nici la mama lor...
  • -6 (18 voturi)    
    ferice de poporul al carui Dumnezeu este Domnul. (Joi, 4 martie 2010, 19:16)

    letitia [anonim]

    Imi pare rau pentru Grecia ca a ajuns in situatia aceasta.Cand eram copila citeam cu multa placere "Legendele Olimpului",ascultam discuri la pic-up cu cantareata Angela[nu-i retin celalalt nume],apoi oamenii acei simpatici plus minunatii aromani care au ridicat Grecia in multe domenii,"aceste furnici" ale Greciei tinuti iin umbra din pacate ,de anumiti guvernanti,secole de-a randul.Grecii trebuie sa se trezeasca la spiritualitatea divina ,sa fie acolo o trezire spirituala si Dumnezeu va binecuvanta Grecia.Bisericile,sa fie frecventate des ,crestinii sa fie practicanti.Nu-i suficient ca sa fie numai icoane peste tot ,trebuie si traire dupa voia lui Dumnezeu.Ferice de poporul al carui Dumnezeu este Domnul.Romania ar trebui sa se trezeasca si ea nnici ea nu sta pe roze.Deci ,traire in conformitate cu legile lui Dumnezeu, posturi si rugaciuni apoi Dumnezeu va lucra,va binecuvanta tara.Dumnezeu sa binecuvanteze si Grecia.
    • +8 (20 voturi)    
      pravoslavnici (Joi, 4 martie 2010, 20:06)

      ghenea [anonim] i-a raspuns lui letitia

      Stimata si dreptcredincioasa Letitia,
      Cum iti explici ca tarile ortodoxe, foste socialiste: Rusia, Romania, Moldova, Bulgaria (ca sa nu mia vorbesc de biata Serbie care mai are si alte probleme) dar si Grecia, care nu s-a bucurat de binefacerile marxism-leninsmului, tarile ortodoxe deci, sunt si cele mai corupte din Europa? Ca doar se posteste si se roaga mai mult in aceste tari decat in Germania si Olanda...
      • +3 (3 voturi)    
        Grecia e un caz special (Vineri, 5 martie 2010, 5:47)

        Nae [anonim] i-a raspuns lui ghenea

        Grecia e un caz special asa cum era si Ungaria acum 3 ani. Isi vor reveni daca vor taia din cheltuielile guvernamentale si vor impune disciplina fiscala (vor fi greve , poate un guvern demisionar ...) . Cred ca in Italia e mai multa coruptie decat in Romania sau Bulgaria si nu sunt ortodocsi.
        • 0 (0 voturi)    
          Coruptia in Italia e f mare! (Joi, 11 martie 2010, 18:05)

          mauritiu [anonim] i-a raspuns lui Nae

          Asa e! Italia e tara europeana cu cea mai mare evaziune fiscala!52%!!??
    • +13 (19 voturi)    
      Hai sa fim lucizi! (Joi, 4 martie 2010, 20:10)

      Javier [anonim] i-a raspuns lui letitia

      Plimbatul pe la biserica nu aduce prosperitate, sau crezi ca facem targ cu D-zeu, noi suntem credinciosi si tu ne dai miliarde. Daca un om este bisericos si moral, dar nu are inteligenta financiara si nu se omoara cu munca, sa fie el sanatos, o sa moara sarac. Poate avea ceva legatura religia cu banii la protestanti, unde a nu munci se presupune a fi un pacat.
      • -4 (8 voturi)    
        Pentru Javier (Joi, 4 martie 2010, 22:03)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Javier

        Corect! Este scris in Biblie:" Nici munca fara paine , nici paine fara munca".Dar Biblia ar trebui sa o citeasca si sa o traiasca toti crestinii ! Eu sper ca si ortodocsii citesc Biblia.
    • +4 (18 voturi)    
      esti dusa,.. (Joi, 4 martie 2010, 20:10)

      cocosila [utilizator] i-a raspuns lui letitia

      ar fi interesant un studiu despre relatia
      ortodoxie-socialism(comunism)-coruptie
      pe de-o parte si
      protestantism (secularism)-capitalism-eficienta
      pe de alta parte.
    • 0 (10 voturi)    
      de ce (Joi, 4 martie 2010, 20:49)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui letitia

      puneti minus?
      Nu merita Grecia binecuvantare?
      Daca nu apreciati credinta , cel putin nu dezavuati intentia!
    • +1 (7 voturi)    
      FUEEEE (Joi, 4 martie 2010, 23:34)

      ildi [anonim] i-a raspuns lui letitia

      "dumnezeu va binecuvanta grecia" posibil da pana atunci vine fiscu si creditorii.ce ai in cap femeie? batic?
      banul e ochiul dreaqului si tu scrii despre dumnezeu misnistru al finantelor?
      nu intelegi ca al de sus isi face treaba lui si aici pe pemant tre sa ne-o facem noi pe a noastra.ma cand va aud cu aberatii de genul asta ma urc pe pereti.eu sunt catolic si cred in dumnezeu dar nu cred ca dumnezeu va fi ministru al economiei si nici broker.asa ca textele astea sunt cu alta ocazie.
      te pup
    • +5 (7 voturi)    
      wake up, baby (Joi, 4 martie 2010, 23:36)

      athea [anonim] i-a raspuns lui letitia

      legatura intre religie si saracie e directa si proportionala! vino la mine in Africa sa vezi cum se traieste mizeria, cu ardoare si dupa voia lui dumnezeu.

      Ps. din cate imi aduc aminte grecii traiesc o trezire spirituala, binecuvantata de Zeus.
      • -2 (2 voturi)    
        Habari yako mama? Lete maneno... (Vineri, 5 martie 2010, 10:20)

        Mzee [anonim] i-a raspuns lui athea

        Am zis "mama" dat fiind faptul ca "Athea" suna foarte feminin. Am sa fiu off-topic da n-am cum altfel. Eu imi fac veacul pe coasta de sud-est. De vreo 19 ani. Cind spuneti "cu ardoare si dupa voia lui Dumnezeu" la care Dumnezeu faceti referire: la cel ALB sau la cel negru? Pentru ca ala ALB sta in Africa pe 12-15000 USD/luna + casa platita + scoala copilului/copiilor platita + masina de servici + .... + ..... ! Este adevarat: milioane de fiinte umane sint tinute intr-o crunta mizerie de proprii lideri care, absolut din intimplare, au invatat ceea ce stiu de la cei mai titrati profesori...
  • +11 (11 voturi)    
    Wtf? (Joi, 4 martie 2010, 19:20)

    goodgirlgonemad [utilizator]

    Se prea pare ca Romania este un foarte mic copil pe langa Grecia!
    Mi se pare de tot rahatu' sa traga acum toata Europa pentru miliardarii greci pe care i-a durut la basca de propria lor tara.
    Ma incred totusi in Germania si alte cateva tari ca vor lua cele mai bune decizii privind soarta Greciei in UE.
    • +16 (16 voturi)    
      partial de acord (Joi, 4 martie 2010, 20:15)

      costica [anonim] i-a raspuns lui goodgirlgonemad

      De acord ca EU n-ar trebui sa traga pentru tampeniile facute de Grecia. Totusi, miliardarii sunt doar partial vinovati pentru asta. Pe langa ei poti adauga:
      - politicienii populisti incapabili sa reformeze economia,
      - birocrati care inteleg sa aplice legea dupa ureche,
      - lacomia oamenilor de rand (in majoritatea lor),
      - coruptia endemica / institutionalizata
      - poate nu in ultimul rand, chiar incapacitatea multora dintre greci de a-si asuma propriile greseli (cum e posibil sa acuzi de situatia in care te gasesti acum Germania pt al 2-lea razboi mondial? de ce nu fac asta olandezii sau danezii... pt ca grecii efectuau in prostie cumparaturi care-i indatorau 2-3 generatii tot nemtii sunt de vina???)
    • +5 (5 voturi)    
      a fost interpretat aiurea (Joi, 4 martie 2010, 21:58)

      george [anonim] i-a raspuns lui goodgirlgonemad

      grecii nu au spus ca au ajuns unde au ajuns din cauza nemtilor. au spuns ca vor inapoi banii (tezaurul greciei) pe care germania nazista ia luat ca imprumut de ocupatie. din acel imprumut au fost returnate 2 rate tot de germania nazista. germania moderna nu a mai dat nimic. :))
    • -2 (2 voturi)    
      Germania este un pic ocupata... (Vineri, 5 martie 2010, 10:09)

      Dodoasca germana [anonim] i-a raspuns lui goodgirlgonemad

      In sensul ca procurorii teutoni nu au reusit inca sa descurce complet itele in care s-au infasurat VW si Siemens. Si e vorba de spagi galactice. Dupa care vor fi ocupati cu deslusirea afacerii "bani pentru partide". Dupa aia, probabil ca-si vor face timp sa se ocupe de problema "Grecia".
  • +8 (8 voturi)    
    excelent articolul (Joi, 4 martie 2010, 19:25)

    veninusrl [utilizator]

    dar tare ma tem ca sunt multi bolovani care nu vor putea vedea dincolo de ideologie ...
  • +6 (10 voturi)    
    De ce aratati cu degetul la bogatasi? (Joi, 4 martie 2010, 19:33)

    George [anonim]

    E usor de aratat cu degetul la bogatasi uitand insa de stat. Cand ai de a face cu un sistem progresiv de impozitare in mod clar bogatasii vor pleca din tara sau isi vor inregistra in companiile in regime offshore. Armatorii greci au adoptat drapele de complezenta, ca multi alti armatori din cauza cel mai probabil a unor sindicate necooperante si a costurilor mainii de lucru autohtone.
    Problemele Greciei nu sunt de ieri - se cunostea faptul ca ei isi falsifica statisticile. Avand in vedere ce descrie articolul Grecia are o prb structurala legata de colectarea taxelor si impozitelor.
  • +7 (15 voturi)    
    Socialismul a dovedit ca este falimentar (Joi, 4 martie 2010, 19:44)

    Cristi [anonim]

    Pai Grecia a ajuns in halul asta pentru ca acolo, de foarte multa vreme, socialistii care au guvernat tara au dat pomeni cu nemiluita iar cheltuielile bugetare, ajutoarele de stat de tot felul, pus bomboana pe coliva falimentului total. Grecia a fost condusa de foarte multi ani de un guvern socialist incompetent, risipitor si inconstient, un fel de PSD grecesc. Rezultatul? Falimentul economico-financiar al Greciei. Aviz naivilor care mai cred in succesul economic al unei tari pe care l-ar putea aduce chiar si socialismul, nu numai comunismul. Interesant este ca politicienii socialisti, cei care le plang de mila si le duc grija (sic!) celor in nevoie, celor saraci, sunt (culmea!) putrezi de bogati. Grecii si-au furat singuri caciula. Cine a fost in Grecia si a fost la cumparaturi prin magazine si-a dat seama ca evaziunea fiscala era la ea acasa.... Ca evaziunea fiscala era un fel de sport national.
    • +1 (7 voturi)    
      Pardon, socialismul nu este falimentar ! (Joi, 4 martie 2010, 21:16)

      TomaN [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      El este clientelar !
      Sub faldurile frumos falfaitoare ale propagandei socialiste colcaie fauna viermuitoare a smecherilor inculti si cinici care nu inteleg o boaba din legile economiei sau din legile societatii. Stau si ma-ntreb ce s-ar alege de un stat daca degringolada asta ar bloca functionarea acelor societati cu capital privat ? In aceste companii chiar se munceste, se produc chestii palpabile care sunt vandute, pe care chiar se incaseaza bani, din care chiar se achita impozite catre stat. Este oare Grecia terenul unui experiment sinistru de manipulare in masa, incearca oare cineva sa demonstreze ca, daca se doreste, un stat poate fi falimentat ?
      • +2 (6 voturi)    
        Ba pardon! (Joi, 4 martie 2010, 21:53)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui TomaN

        Socialismul este atat falimentar cat si clientelar. In aceeasi masura.
        • 0 (4 voturi)    
          tarile scandinave? (Vineri, 5 martie 2010, 10:11)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

          Tarile scandinave sunt probabil cele mai socialiste tari din lume.
          Dati-mi is mie o explicatie cum naiba de functioneaza?
          Si sa nu ziceti ca nu functioneaza bine....
  • +5 (9 voturi)    
    regimul fanariot (Joi, 4 martie 2010, 19:53)

    cocosila [utilizator]

    probabil ca firea corupta se transmite ca multe alte trasaturi pe cale genetica la greci si in general in balcani si zona mediteraneana , la fel cum se pare ca increderea si seriozitatea si eficienta organizatorica se transmite la scandinavi
  • -4 (10 voturi)    
    Iara Grecia (Joi, 4 martie 2010, 19:54)

    Oarecare [anonim]

    Deci pe bune ... citesc mai multe articole pe hotnews despre grecia, decat vad stiri si informatii pe bloomberg ... ce aveti dom'le cu tara aia? O tot dati ca exemplu negativ, dar uite ca exemplul ala negativ are venit minim de 600 de euro si chirii si preturi mai mici decat in bucuresti. Exemplul asta negativ ingheatza un salar de 1000 de euro nu unul de 300 si tot in exemplul asta negativ, condus pana recent de democrati, nu exista cersetori (decat romani) si nici caini vagabonzi. Si totusi se vorbeste de rahatul grecesc (care apropo ... e bestial de bun :P) mai mult decat se discuta despre rahatul in care se afla romania, cu idei geniale de genul ... departamentelor contabile.
    • +9 (11 voturi)    
      grecia :) (Joi, 4 martie 2010, 20:25)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Oarecare

      Ai partial dreptate in ceea ce spui.
      Omiti (cel putin) un lucru: toate chestiile de care ai amintit (case, salarii, etc) au fost facute pe DATORIE, pe banii altora, iar acum a cam venit timpul sa fie returnati o parte din acei bani. Daca totusi grecii nu dispun de destule lichiditati atunci, vorba nemtilor, sa-si vanda insulele, poate si Acropole :)
    • +8 (8 voturi)    
      caini si restul (Joi, 4 martie 2010, 20:57)

      ginel [anonim] i-a raspuns lui Oarecare

      Pai hai sa o luam asa.
      Caini vagabonzi sunt si in Atena. Am vazut eu o gasca de 5 alergand dupa tramvai.
      Masinile dau peste tine in voie. N-am vazut in viata mea un stat cu oamenii atat de bogati si cu un stat atat de sarac.
      In Danemarca oamenii nu aveau ultimul racnet de masina, da' aveau drumuri bune pe care puteai sa mergi si cu bicla.
  • +1 (7 voturi)    
    greci superiori (Joi, 4 martie 2010, 19:56)

    blabla [anonim]

    Grecii au parerea ca noi romanii suntem tigani si inferiori. Oare le-o mai fi trecut aroganta acum?
    • +5 (5 voturi)    
      ce legatura are (Joi, 4 martie 2010, 22:02)

      george [anonim] i-a raspuns lui blabla

      1. majoritatea incultilor din tarile europene considera romanii asa cum ai spus. (vezi italia)
      2. ce legatura are o criza economica cu aroganta unor bigoti sau inculti. si in romania sunt destui. romania nu este departe de a ajunge intr-o situatie similara.
    • +2 (2 voturi)    
      tigani si inferiori?! (Joi, 4 martie 2010, 23:34)

      Dapyx [anonim] i-a raspuns lui blabla

      bati cimpiile romane, am fost de mai multe ori in Grecia si n-am fost niciodata tratat asa cum spui tu.
  • +9 (9 voturi)    
    eu cred ca... (Joi, 4 martie 2010, 20:12)

    des [utilizator]

    ... ar trebui sa invatam din experienta lor. Si sa luam acum masuri de combatere a coruptiei.

    Evaziunea fiscala? Devenita obisnuinta la noi!

    "... mita pentru o autorizatie de constructie, obtinerea mai rapida a unui permis de conducere sau talon auto, internarea mai rapida intr-un spital de stat sau manipularea rezultatelor unui control fiscal“... " plicul impins pe sub masa avocatului, a doctorului sau functionarului bancar."
    Exact ca la noi!!!

    Oare chiar trebuie sa asteptam falimentul?!
  • 0 (12 voturi)    
    toate tarile mici vor ajunge astfel (Joi, 4 martie 2010, 20:17)

    organizatii suprastatale [anonim]

    Sistemele sunt construite in asa fel incat tarile mici sa se vanda si sa-si vanda resursele fara posibilitatea recuperarii prin razboaie de independenta ca pana in 1918.
    • 0 (8 voturi)    
      ai un plus (Vineri, 5 martie 2010, 0:14)

      adevar golutz [anonim] i-a raspuns lui organizatii suprastatale

      de la mine.
    • 0 (0 voturi)    
      organizatii suprastatale are multe minusuri degeab (Vineri, 5 martie 2010, 12:23)

      cucu [anonim] i-a raspuns lui organizatii suprastatale

      spune ion trei randuri ceva care se poate vedea de la mare distanta. organizatii suprastatale are dreptate
  • +1 (5 voturi)    
    Ulise (Joi, 4 martie 2010, 20:19)

    Daniel trezitu [utilizator]

    Ce ştim noi despre Ulise şi n-a ştiut poate James Joyce, sau C.G. Jung?
    Ce ştim noi despre Grecia şi nu ştie d-na Merkel?
    Suntem ortodocşi sau altceva?
    Călătoria lui Ulise este simbolul pe care orice bărbat îl accesează inconştient... femeie, aventură, familie, copil, rătăcire... asta este şi Grecia, numai cine nu a fost acolo ca Byron, pierdut la Atena renăscut la Mesolonghi va şti un pic din marea Elada!
    • +4 (4 voturi)    
      Grecii de astazi... (Vineri, 5 martie 2010, 0:24)

      Mihai Bucur [utilizator] i-a raspuns lui Daniel trezitu

      nu mai au aproape nimic de-a face, genetic, cu vechii greci. Vechea populatie a fost decimata, iar in Grecia s-au asezat de-a lungul veacurilor FOARTE multi slavi, dar si albanezi si alte neamuri. Chiar daca au adoptat limba, noii veniti nu au preluat si valorile vechilor greci. Au preluat insa mitul descendentei din grecii antici si, pe baza acestui mit, sint cel mai sovin popor din Europa. Un exemplu strigator la cer (printre multe altele) este modul cum ii trateaza pe valahi. Cam singurii 'greci autentici' au ramas grecii pontici, care au trait peste doua mii de ani in jurul Marii Negre si urmasii lor (peste un milion) au fost expulzati de turci in Grecia dupa primul razboi mondial. In acelasi timp, ironia face ca mai mult singe grecesc sa existe printre cei care se considera astazi turci, datorita amestecului cu greci pontici islamizati.
      • +3 (3 voturi)    
        nimeni nu mai este ce-a fost (Vineri, 5 martie 2010, 11:19)

        Daniel trezitu [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Bucur

        într-un fel nici nemţii nu mai sunt ceea ce au fost, ridicol este acest caz, pe care peste câţiva ani îl vor caracteriza ca fiind o rătăcire şi o răstălmăcire.
        Să nu uite nici măcar 13 decembrie 1943, şi ceea ce au făcut în Peloponez la Kalavryta...
  • +1 (5 voturi)    
    Chiaburii redivivus (Joi, 4 martie 2010, 20:23)

    Tocqueville [anonim]

    Deci, se pare ca D-na Rockhoff incepe din nou cu discursul despre pacatele "chiaburimii". Un lucru as vrea sa stiu: d-na Rockhoff scrie mai mereu despre subiecte economice, fara insa a parea sa aiba cea mai mica intelegere a acestor fenomene. Intelege oare d-na Rockhoff faputl ca Grecia are un sistem de pensii cvasi-falit, si o administratie publica mult peste ce i-ar permite economia? Asta inseama "social-democratie". In loc sa se ia de cauza *reala* a esecului Greciei, incepem din nou cu discursuri socialisto-populiste...
  • +3 (9 voturi)    
    Grecia, o tara de puturosi.Clar. (Joi, 4 martie 2010, 20:43)

    Dan B. Charles [anonim]

    Simplu,comparati Grecia,Spania,Porugalia,Cuba.Corea de Nord , Venezuela si,
    America,Australia,Japonia,Germania,Anglia
    .primele tari sun SOCIALISTE, metoda demonstrata de USSR prin autodesfintare ca SOCIALISMUL inseamna puturosenie,lipsa de initiativa si in final DICTATURA FUNCTIONARULUI DE STAT.
    Al doile grup, nu este perfect dar economia capitalista bazata pe legea EGALA pentru toti si dreptul fundamental si universal al omului ,repet economia capitalista in mod DESAVARSIT in pas cu natura pentru ca promoveaza MERITUL,Talentul si INITIATIVA.Comparati si lucrurile sunt clar cum este cristalul. Democratia este unde RESPONSABILITATE si LEGEA DOMINA , EGALA PENTRU TOTI,FARA EXCEPTIE.
    • +9 (11 voturi)    
      corect (Joi, 4 martie 2010, 20:58)

      cocosila [utilizator] i-a raspuns lui Dan B. Charles

      pana la urma, socialismul si capitalismul sunt doctrine politice care fac implicit speculatii cu privire la natura umana.
      se pare ca libertatea, initiativa privata si competitivitatea sunt sfinte.
      din pacate, minusurile capitalismului sunt lacomia si diminuarea compasiunii fata de cei mai lipsiti de noroc.
    • 0 (2 voturi)    
      romania tara de harnici.clar! (Joi, 4 martie 2010, 22:13)

      george [anonim] i-a raspuns lui Dan B. Charles

      Grecia a avut timp de 8 ani guvern de dreapta. Astia au adancit problema acestei tari.Si inca ceva. Guvernul socialist al Greciei este capitalist. Nu compara cu comunistii de pe aici.
  • +2 (4 voturi)    
    binefacerile (Joi, 4 martie 2010, 20:54)

    smen [anonim]

    capitalismului salbatic,o sa ajuga iar comunistii sa faca revolte o sa vedeti
    • -4 (4 voturi)    
      Stai usor, ca ti se face rau... (Joi, 4 martie 2010, 22:21)

      Nume [anonim] i-a raspuns lui smen

      Tu, domnule "smen", n-ai inteles nimic. Stai in banca ta si ciocul inchis.

      Nota 2.
      • +3 (3 voturi)    
        pai daca io nam inteles (Joi, 4 martie 2010, 23:37)

        smen [anonim] i-a raspuns lui Nume

        de ce nu imi explici tu mai ''creierule'' si mare capitalist care esti,dupa parerea mea un biet junghi al societatii
    • -1 (1 vot)    
      abia astept (Vineri, 5 martie 2010, 10:12)

      levi [anonim] i-a raspuns lui smen

      poate atunci vomreusi sa extirpam ciuma cumunista cu mitraliera
  • +10 (12 voturi)    
    grecii (Joi, 4 martie 2010, 21:21)

    Mircea [anonim]

    @ blabla ; grecii inainte de razboi erau sub noi ca dezvoltare. De altfel ei au emigrat aici si n-au plecat ai nostri pe stancile lor. Ma rog, ei apoi au scapat de comunism.
    Dar, sa vb lucruri serioase : cand o sa mai auziti vreun politician care vrea sa dubleze pensiile si salariile la stat - sa-i dati un sut in fund. Aceste cheltuieli duc tara la faliment.
    Cheltui cat ai , nu cat ti se pare ca ai nevoie.
  • +4 (6 voturi)    
    articolul era despre Grecia? (Joi, 4 martie 2010, 22:11)

    jean [anonim]

    sau despre Romania, sunt expuse actiuni, fapte si evenimente care au loc si-n tinutul mirific al hotilor rosii, galbeni si portocalii puternic sustinuti de huni
  • -2 (10 voturi)    
    Ptr. autor (Joi, 4 martie 2010, 22:34)

    Mihai [anonim]

    Evazionist = cel care nu isi plateste taxele si impozitele in locul in care are REZIDENTA. Faptul ca am cetatenie greaca, germana etc, nu inseamna deloc ca ar trebui sa platesc impozite catre Grecia sau Germania, daca eu nu locuiesc acolo. Ai numi pe cei care traiesc in alta tara (mari) evazionisti fiscali, nu arata decit un IQ=30 (retard mental).
    In rest articolul este interesant.
    • +2 (2 voturi)    
      doua fenomene diferite (Vineri, 5 martie 2010, 0:44)

      Mihai Bucur [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      in engleza se folosesc doi termeni diferiti pentru doua fenomene: 'tax evasion' inseamna evazionism fiscal si este ilegal; 'tax avoidance' inseamna evitare a taxelor si acest lucru NU este ilegal. A alege sa fii rezident in alta tara este o metoda de tax avoidance, iar cum se face plata taxelor in acest caz (ce parte din taxe se plateste unde esti rezident si ce alta parte in tara unde ai venituri etc.) este de obicei un lucru bine reglementat. O alta metoda de 'tax avoidance' o reprezinta in multe tari donatiile filantropice si alte operatiuni care pot permite reduceri ale sumei impozitate. Un alt exemplu este evitarea taxei de mostenire (care in unele tari e foarte mare). O modalitate poate fi vinzarea din timp a casei la o virsta inaintata, si donat banii copiilor. Donat banii si nu casa, fiindca donarea casei catre rude, la o virsta inaintata, adesea nu e posibila fara plata unor mari taxe. In unele tari amindoua aceste donatii sint insa taxate. Se vede asadar ca exista tot felul de chichite si slalomuri posibile printre legile privind taxarea; cel mai bun lucru este ca legile sa fie facute intelept si in asa fel incit sa nu-i alieneze total pe contribuabili.
    • +2 (2 voturi)    
      Care-i legatura ?! (Vineri, 5 martie 2010, 8:55)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      "Cum bogatasii greci si-au impins propria tara in prapastie " ?!
      N-are nici o legatura partea asta de titlu cu ce e in articol . Ai perfecta dreptate cu IQ ; nu tin partea bogatilor , dar e aberanta legatura facuta intre bogatii care stau in Brazilia sau Elvetia si problemele tarii de origine .
  • +2 (8 voturi)    
    prostilor (Joi, 4 martie 2010, 23:02)

    fed [anonim]

    nu inteleg ce-i incapul vostru! toti comentati numai timpenii care nu au legatura cu realitatea. un fraier stricat mai sus cica ce invatam noi din criza greciei? pai din cele postate se intelege ca esti prost facut gramada. romani treziti-va ca ati ajuns prosti de dati in gropi!!!! grecia este in faliment din cauza concernelor care au distrus tot pt cresterea cistigurilor privatilor care au adus toate statele in faliment. voi sinteti chiori si nu vedeti ca bancile au carat toti banii? asa prosti sinteti si o tineti ca boii fara directie tot cu timpeniile voastre ca socialisti comunisti si alte aiureli?! trepanatilor!
    • -2 (2 voturi)    
      fermecatule... (Joi, 4 martie 2010, 23:12)

      scooby_doo [utilizator] i-a raspuns lui fed

      ai probleme grave la cutiuta. daca tinutul hotilor nu intra in UE si NATO, tu si alti TREPANATI ca tine, ati fi urlat ca nu beneficiati de "drepturi europene"
  • -1 (3 voturi)    
    adjectiv (Vineri, 5 martie 2010, 0:32)

    Protoss [utilizator]

    Grecii si in faliment o duc de 2 ori mai bine ca noi
  • +1 (1 vot)    
    grecia (Vineri, 5 martie 2010, 8:29)

    aditone [utilizator]

    Cred ca marea majoritate a opiniilor etalate sunt corecte,problema este ce trebuie sa facem noi sa nu ajunge ca ei.
  • +4 (4 voturi)    
    Tara maslinelor de capra (Vineri, 5 martie 2010, 8:45)

    wrong [anonim]

    Ce nu stie onoratul auditoriu e ca visul oricarui absolvent in Gretzia este... sa muncesti la stat. Salariile sunt cele mai mari din economie, de ordinul miilor de euro, iar menta se freaca mai mult ca la noi. Concedierile si reducerile sunt doar inceputul.
    • +4 (4 voturi)    
      Pai onoratul auditoriu... (Vineri, 5 martie 2010, 10:03)

      Tura de noapte [anonim] i-a raspuns lui wrong

      ar trebui sa stie ca, de exemplu, visul oricarui belgian este sa lucreze pentru Comisia Europeana (cea mai mare intreprindere de stat din lume dpdv al personalului si "veniturilor"), visul fiecarui elvetian este sa lucreze pentru Oerlikon (masiv susutinuta de stat) iar visul oricarui olandez este sa lucreze pentru Breda (la fel, susutinuta masiv de stat). Deci, cum facem? Io zic ca este in natura umana sa-ti doresti sa mulgi o vaca grasa in locul uneia silfidice. Fie ea dintr-o ferma de stat sau una privata. Pai nu? Oricum, expresia Dvs. "tara maslinelor de capra" descrie bine situatia...
  • +2 (2 voturi)    
    pe cand (Vineri, 5 martie 2010, 9:40)

    eu [anonim]

    o ancheta similara si in randul politicienilor de la noi. Ati fi surprinsi sa aflati cati dintre ai au vile in Spania, Elvetia, Austria sau aiurea!!!
  • +1 (3 voturi)    
    Odiseea unui faliment II- in curand Romania (Vineri, 5 martie 2010, 9:55)

    pesimistu' [anonim]

    Nu stiu daca va dati seama dar exista o asemanare izbitoare intre situatia din Grecia si cea din Romania. Diferenta este ca noi suntem in perioada cand guvernantii mai pot ascunde acest lucru, dar dupa cum decurg lucrurile ne indreptam sigur spre faliment...suntem datori putrezi...si totusi ne imprumutam...traim din datorii...platim datoriile facute cu alte datorii pe care le facem... TRAIM si MUNCIM pentru a plati datorii: muncim pentru banci si pentru FMI. D-zeu sa ne ajute si sa ne fereasca de alte ajutoare cu dobanda ce prelungesc agonia...
  • +3 (3 voturi)    
    Bai fratilor, TREZITI-VA! (Vineri, 5 martie 2010, 10:38)

    Georgescu [anonim]

    Si noi mergem spre directia GRECIA: cum, simplu:
    - cumperi o paine - evaziune, nu iti da nimeni bon
    - faci un proiect de casa la Arhitect - 0 facturi - 0 taxe
    - vine unu iti da lavabil in casa - nu e nici macar PFA pentru ca nu vrea sa plateasca un mic impozit acolo, dar vrea sanatate gratis, vrea banci in parc unde sa se plimbe cu copilu si nevasta, etc etc

    Bai fratilor nu se poate! In WEST, TOTUL se impoziteaza, toate veniturile!

    Nu mai dati cu pietre ci TREZITI-VA! Luati bon, cereti bon, nu faceti afaceri cu oameni care nu dau facturi!
    Eu vand termopane si DAU facturi pentru caASA trebuie! Nu pot sa cumpar de la fabrica termopane si sa le vand apoi fara factura!

    Haide-ti sa ne trezim! Ajungem ca GRECII!!

    Mergi - iti iei paine, nu iti da factura - ii zic - tanti, iti fac reclamatie la fisc va inchide!
    A doua zi ma roaga sa iau chitanta!
    Se poate!!!
    • +1 (1 vot)    
      Grecia.... (Vineri, 5 martie 2010, 17:00)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui Georgescu

      Imi pare nespus de rau ca nu pot sa-ti dau 10.000 de ++++++!

      Un medicament EFICACE, are intotdeauna un gust rau. Traiesc in California de 26 de ani si crede-ma, nu e chiar viata "boema"!

      Nu stiu ce se intimpla pe "alte meleaguri", dar aici sint 2 lucruri de care NU SCAPI:

      Taxele si moartea.
  • +1 (1 vot)    
    propun sa se revizuiasca (Vineri, 5 martie 2010, 10:47)

    coco [anonim]

    mie unul 1355 de euro in medie pentru mita mi se pare cam mult! ar trebui sa se revizuiasca,ca asa nu se mai poate! unde o sa ajungem?
  • 0 (0 voturi)    
    protestul meu (Vineri, 5 martie 2010, 11:30)

    Daniel trezitu [utilizator]

    pentru cei care au răbdare...
    protestul meu la ceea ce se-ntâmplă se află aici
    http://scorchfield.blogspot.com/?zx=8c75a44d93e24787
    şi dacă îndrăzniţi să mergi pe Tag-ul Grecia, nu veţi uimiţi, dar îmi veţi da dreptate...thx
  • 0 (0 voturi)    
    nimic nou sub soare... (Vineri, 5 martie 2010, 13:03)

    luci [anonim]

    asa este peste tot in lume, numai ca in alte tari inca mai este o clasa nijlocie care isi plateste darile...
    marii bogatasi, se sustrag tot timpul...
    la fel este si in romania, de fapt ei conduc tara si media, cum se incearca ceva din partea guvernului in acest sens, cum se gasesc destui contra...
    cand este vorba de primit de la stat, tot ei primesc mai mult ...
  • 0 (0 voturi)    
    SE EXPLICA (Vineri, 5 martie 2010, 14:02)

    Lefegiul [anonim]

    Acum, de ce au luat grecii Romtelecomul cu spaga.Pentru ca ei sunt invatati la greu cu asta.Si nu au putut lua alte tari.
  • +1 (1 vot)    
    grecia (Vineri, 5 martie 2010, 14:11)

    cicu [anonim]

    ROMANIA ESTE MAI RAU DECAT Grecia dar nu se recunoaste ,si vom ajunge probabil ,,cu putin ajutor'' ca Iugoslavia
  • +2 (2 voturi)    
    Tara mea, de rasul lumii... (Vineri, 5 martie 2010, 15:49)

    Akestor [anonim]

    "Ar trebui sa invatam din experienta lor". Da, sa invatati din experienta noastra, va rog.
    Problema e ca am doar 37 de ani si n-am ajuns sa fur nici-o drahma, nici-un euro, dar sunt eu cel care va plati pana la adanca batranete. Cele doua generatii precedente, care mai mult sau mai putin au simtit pe pielea lor foametea produsa de ocupatia Nazista, au furat tot ce a fost de furat.
    Tot jaful a inceput cu venirea lui Andreas Papandreou la putere in 1981. El, tatal actualului premier, era mare prieten cu Impuscatul de Aur al vostru. Karamanlis, care a cazut umilit asta-toamna, se declara mare admirator al lui Papandreou.
    Este o relatie intre cultul religios si situatia financiara. La noi in Grecia se obisnuieste sa se spuna "mai are Dumnezeu". Elenii insa ziceau "pe langa Athina, misca-ti si mana!" pentru cel care ineca si nu incerca sa inoate. Occidentalii sunt mai putin pasivi; ei trec la actiune.
    La noi doar necultii au o parere rea despre Romani. Imaginea s-a stricat din cauza hotilor, dar hoti nu sunt numai Romani. Romania, impreuna cu Serbia, sunt cele mai dragi tari in Grecia, si de aceea integrarea ei a fost sprijinita cu entusiazm.
    Voi sa invatati doar ce spuneau Grecii antici, nu ce fac Grecii actuali...
    P.S.: Am invatat medicina la Cluj. Mai primiti imigranti din Grecia sau va e teama sa nu va corupa???
    • 0 (0 voturi)    
      se pare (Sâmbătă, 6 martie 2010, 19:54)

      Daniel trezitu [utilizator] i-a raspuns lui Akestor

      aşa cum spui am simţit-o de nenumărate ori în Grecia, ca român ce a colindat tot Peloponezul. De cele mai multe ori am primit reduceri la cazare şi asta datorită copiilor. Copii pe care încerc să-i învăţ cumse alerga la Olimpya şi cum se înfrânge leul la Nemea...
    • 0 (0 voturi)    
      Fără vot. (Sâmbătă, 6 martie 2010, 19:55)

      Daniel trezitu [utilizator] i-a raspuns lui Akestor

      Nu am votat la comentariul tău!
  • 0 (0 voturi)    
    Criza se repete? (Vineri, 5 martie 2010, 16:24)

    Minca Ion [anonim]

    Grecia este doar inceputul!
    Complicatiile sistemului monetar sunt si mai mari!Daca dai valoare la nimic si amesteci bine ...iese tot nimic!Daca vreti sa faceti ceva,priviti si luati aminte!!!
    http://www.protv.ro/documentare/episoade/zeitgeist-addendum
  • +1 (1 vot)    
    Grecii bogati ? (Vineri, 5 martie 2010, 16:48)

    Tatiana [anonim]

    Pai niciodata nu am vazut vreun bogat sa-si iubeasca tara !!! asta ca idee generala ...nu numai Grecii sunt asa... ce puteti sa-mi spuneti ca alti bogatasi din alte tari nu se poarta la fel??? pentru ei conteaza contul din banca nu tara din care provine sau poporul din care s-a nascut ...astea sunt fairy-tales...; asta nu imi va schimba nimic respectul pe care il am pentru Grecia ca tara, pentru poporul Grec care e foarte prietenos, si pentru cultura lor !!! Luati aminte si nu va imbogatiti prea mult ca bogatia a distrus intotdeauna sentimentele si respectul pentru tara si pentru fratii de acelasi neam !!! asta nu inseamna ca trebuie sa ramanem saraci !!! Drumul de mujloc e cel mai bun !!!
    • 0 (0 voturi)    
      Bogati iubitori de patrie (Duminică, 7 martie 2010, 1:23)

      Akestor [anonim] i-a raspuns lui Tatiana

      Nu-i adevarat ca bogatii nu-si iubesc tara. Aristotelis Onasis, nascut in Smyrna (Izmir de azi), si-a lasat jumatatea averii fundatiei care ii poarta numele, care a facut donatii enorme statului. Spitalul Onasion este un spital de chirurgie cardiaca cu renume european; Olympic Airways a fost data statului, s.a.m.d.
      Nepoata lui, Athina Roussel - Onasis - De Miranda nu-i de aceeasi calitate ca el, nici nu-i grecoaica. Dupa moartea mamei sale Christina Onasi, care, crescuta in Elvetia cu greu vorbea greceste, a trait cu tatal ei Thierry Roussel, divortat de Christina cu cativa ani in urma, si cu o mama vitrega din Suedia. Era firesc, sub aceste conditii, sa nu ia o cultura greaca. Tatal ei a trecut-o la catolicism si ea nu stie nici-un singur cuvant grecesc. A vrut sa se lepede de mostenirea ei greceasca de superstitie si prostie, considerand ca un bluestem alunga familia Onasis, de care incerca sa scape…
      Numele Onasis l-a reluat cand a dorit, impreuna cu sotul ei, sa participe la Olimpiada din Atena cu echipa Greciei, ceea ce n-a fost aprobat. Fundatia Onasis n-a acceptat-o ca presedinte la implinire a 21 de ani, pentru ca nu satisfacea conditiile puse in testamentul bunicului ei: sa cunoasca suficient limba si cultura greaca si sa fie ortodoxa. Apropo, Fundatia Onasis a crescut de zece ori jumatatea averii lui Aristo Onasis cu care a fost inzestrata, iar d-na Athina De Miranda nu face decat sa vinda si sa manance cealalta jumatate cu sotul ei Brazilian.
      Revenind la bogati, toate edificiile Atenei din secolul al XIX-lea au fost donatii de bogati Greci din Epir, imbogatiti in strainatate, cei mai multi in Romania si Alexandria. Se zice ca daca n-ar fi fost bogatii Vlahi din Metsovo, in Atena ar exista doar Acropola si soarele. Insa ei erau patrioti adevarati si cu carte, nu ca d-na De Miranda, care a renuntat la radacina ei greaca, dar nu si la averea imensa provenita din aceasta radacina.
      • 0 (0 voturi)    
        Tara ta Akestor nu este de rasul lumii... (Miercuri, 10 martie 2010, 23:00)

        Ilaria [anonim] i-a raspuns lui Akestor

        Si o spun din tot sufletul!...si poate mii de romani gandesc ca mine!
        In nici o alta tara euopeana nu m-am simtit atat de bine cum m-am simtit in Grecia!
        Caldura grecilor, bucuria de-a sta de vorba cu tine,dorinta de-a face sa te simti bine...mi-au incantat sufletul.
        De peste 4 ani de zile calatoresc, ca tuist, in Grecia.
        Acolo ma simt ca acasa.
        Imi pare rau ca a ajuns aici...dar cu siguranta niciodata Grecia nu-si va pierde din farmecul, frumusetea si superbul stil de viata!
        Concluzia???...cat de mare va fi criza...si aici si in Grecia...concediul din vara aceasta am sa-l petrec pe litoralul elen!...
        Ca respect pentru toti grecii
  • 0 (0 voturi)    
    Cine e de vina? (Vineri, 5 martie 2010, 18:22)

    Cosmin rogojanu [anonim]

    De vina nu poate fi decat gestionarul bugetului, adica guvernul. Nici un om, inclusiv bogatasii, nu pot fi de vina pt ca nu si-au platit taxele, asa cum in general nimeni nu poate fi facut responsabil pt nerespectarea unor obligatii fortate (adica impuse coercitiv). Daca statul grec da faliment, credeti ca va fi asa o catastrofa? Din banii pe care ii au isi vor plati unii creditori, restul vor primi promisiuni de reesalonare si o vor lua de la capat.
  • 0 (0 voturi)    
    Ba sa avem pardon! (Sâmbătă, 6 martie 2010, 12:45)

    angel [anonim]

    Vina este a guvernului. Acolo unde exista comunism/socialism, exista si coruptie in floare. Oamenii au fost spalati pe creier ca trebuie sa plateasca taxe pe profit. Pentru ce? Ca guvernul sa isi bata joc de bani, sa ii cheltuie ineficient, sa ii dea pe ochi frumosi la abonatii de srviciu. Sectorul de stat trebuie sa fie cit mai mic, sa asigure chestii de baza. Taxele pentru functionarea acestor servicii trebuie luate din TVA. Impozitarea profitului inseamna descurajarea initiativei particulare si a muncii. Socialismul inseamna redistribuirea averii, de la cei care muncesc si fac profit, la cei care muncesc mai puti/deloc. Imi pare rau sa o spun, dar grecii sint cam lenesi de felul lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Grecia - azi (Sâmbătă, 6 martie 2010, 16:24)

    dantu [anonim]

    Inainte de a arunca cu noroi in "bogatasii" care pleaca cu banii , sa ne uitam la legile fiscale , sociale s.a.m.d. Vom vedea o tara cu legi socialiste intr-o oranduire capitalista in care sindicatele fac legea in tara. O tara in care Andreas Papandreou ( daca nu ma-nsel) a dat frau liber socialismului angajatii avand mai multe drepturi decat patronii. Este tara unde, daca trebuie sa inchizi o fabrica cu 30 de angajati, iese o isterie generala si greve ce paralizeaza tara. Nu-i vorba ca mai sunt si alte exemple de tari predispuse la greve ad-hoc : Italia, Franta de exemplu. Grecia, care ar trebui sa fie egala Italiei , cel putin, dar se dovedeste ca este condusa de tampiti si nu-i de mirare ca cei cu bani se feresc ca de ciuma de ea, este o tara incremenita in umbra uriasilor ei stramosi si trebuie luata ca cel mai bun exemplu de prostie omeneasca.
    • 0 (0 voturi)    
      Grecia, un exemplu de evitat (Duminică, 7 martie 2010, 1:36)

      Akestor [anonim] i-a raspuns lui dantu

      Descrierea ta reflecta exact fenomenul Greciei din ultimii 35 de ani, dupa restaurarea democratiei.
      O asemenea perioada de declin financiar si moral era in sec al XI-lea, cand Bizantul a fost invins de Seldjuci, care au invadat Asia Mica si au desfiintat crestinismul si elenismul de pe acele meleaguri. Acum acelasi inamic revendica si ameninta. Problemene noastre cu Turcia nici nu se pot pune in comparatie cu ale voastre cu Ungaria.
      Dar, din pacate, nu Turcii sunt de vina ca suntem condusi de tampiti si hoti, nici ca Grecia moderna "este o tara incremenita in umbra uriasilor ei stramosi si trebuie luata ca cel mai bun exemplu de prostie omeneasca". :-(
  • +1 (1 vot)    
    Copiii si parintii lor (Duminică, 7 martie 2010, 9:28)

    hotnewsfil [utilizator]

    Copiii nu sunt (identici cu) parintii lor.
    Copilul difera genetic si informational (educatia 'de epoca', obtinuta din scoli organizate si din 'scoala vietii') de propria mama.
    Copiii nu sunt o creatie a parintilor lor, ci a naturii. Evolutia 'mixajului' genetic permanent si a calitatii si cantitatii informatiilor care il 'bombardeaza' pe individ, fac ca generatiile sa difere profund, esential, unele de altele.
    Ca atare, copiii trebue sa nu fie 'catalogati' dupa faptele bune sau rele ale parintilor lor.
    Generatia de acum din America nu omoara negri, ci le acorda discriminari 'pozitive'.
    Generatia de acum din Germania nu omoara evrei, nu parjoleste pamantul altor tari.
  • +1 (1 vot)    
    Copiii si Parintii lor URMARE I (Duminică, 7 martie 2010, 9:29)

    hotnewsfil [utilizator]

    Desi nu pot fi tinuti raspunzatori pentru faptele parintilor lor, unii copii recunosc greselile acestora (mai mult sau mai putin grave) si cauta sa ii 'despagubeasca' pe cei afectati sau pe urmasii lor.
    Pe de alta parte abunda si situatii de felul urmator : un elev repetent, derbedeu, copil al uneui reputat profesor universitar, i se adreseaza unui coleg, premiantul clasei, copil al unor muncitori saraci, cu : "ba neispravitule, tata e profesor universitar, al tau este un paduchios de muncitor". In acest fel 'superior' ii trateaza cei ce s-au intitulat, dupa '89, 'continuatorii Bratienilor, ai lui Maniu si ai lui Titel Petrescu (ingredient PSDR minuscul al PSD).
    Asa si cu grecii de azi. Ei si-au pus pe firma gloria stramosilor lor, si-o aroga se declara vrednici urmasi ai strabunilor lor iar pe nemti ii tin datori cu plata si rasplata pentru crimele nazistilor (nu ale poporului german). Nazismul a fost o institutie politica vremelnica, nu a fost poporul german, esenta aceastuia.
  • +1 (1 vot)    
    Copiii si parintii lor URMARE II (Duminică, 7 martie 2010, 9:30)

    hotnewsfil [utilizator]

    Poporul german este vrednic, onest, civilizat, ordonat, disciplinat, este cel mai bun model pentru orice tara. Poporul german a fost sub cizma dictaturii fasciste. Poporul german adevarat este cel care traieste in democratie.
    Poporul german produce Mercedes ( nu pe baza de licenta).
    Poporul german cheltueste 70 de mil. de euro anual pente sustinerea voluntariatului pe care tinerii sai il fac in actiunile de sprijinire a tarilor inapoiate.
    Poporul german este 'made in Germany'.
    Grecii , prea multi dintrei ei, profita de pe urma conlocuitorilor lor, ii exploateaza si isi depun banii in paradisuri financiare, nu platesc taxe si impozite catre Ellada.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri