Sute de manifestanti comunisti au ocupat cladirea Ministerului grec de Finante

de A.N.     HotNews.ro
Joi, 4 martie 2010, 10:23 Actualitate | Internaţional

Proteste la Atena
Foto: Agerpres
Sute de manifestanti comunisti din Frontul Militant al Muncitorilor au intrat, joi, in sediul Ministerului de Finante de la Atena, pentru a protesta impotriva masurilor de austeritate anuntate de guvernul elen, informeaza AFP. Circa 300 de persoane au intrat in cladire si au cerut grecilor "sa se ridice" si sa respinga masurile draconice de austeritate anuntate de autoritati cu o zi inainte.

AFP transmite ca circa 300 de manifestanti au trecut de ghereta singurului agent de paza si au intrat in imobil. Ei au afisat ulterior un bannner in care le cereau grecilor "sa se ridice" si sa respinga masurile draconice de austeritate anuntate de autoritati.

Cativa dintre demonstranti i-au impiedicat pe angajatii ministerului sa intre in cladire.

Miercuri, guvernul de la Atena a anuntat lansarea unui set nou de masuri, prin care incearca sa-si stabilizeze sectorul financiar si sa castige sprijinul Uniunii Europene.

Guvernul condus de socialistul George Papandreou a aprobat reduceri bugetare suplimentare de 4,8 miliarde de euro, pentru a convinge Uniunea Europeana si investitorii ca poate controla cel mai mare deficit bugetar din regiune. Masurile includ majorarea taxei pe valoare adaugata (TVA) la 21%, cresterea accizelor la tutun si alcool si reducerea cu 30% a primelor de vacanta acordate angajatilor din sectorul public.

Dupa sedinta guvernului de la Atena, premierul George Papandreou a declarat ca aceste masuri sunt "dificile", dar necesare pentru "supravietuirea tarii si a economiei".

George Papandreou a avertizat marti ca Grecia risca intrarea in faliment daca nu ia masuri radicale suplimentare pentru a pune in ordine finantele statului. Oficialul de la Atena a spus ca tara sa se afla intr-o "situatie de razboi".

Grecia are cel mai mare deficit public din zona euro, acesta fiind estimat la un nivel de 12,7% din PIB. Autoritatile de la Atena s-au angajat ca in acest an sa reduca deficitul cu patru puncte procentuale.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3343 vizualizari

  • -21 (27 voturi)    
    Sa vedem.... (Joi, 4 martie 2010, 10:34)

    Walter [anonim]

    in ultima vreme am avut cateva previziuni, care s-au adeverit toate. Iata insa cea mai mare prezicere de a mea: Romania se afla (poate peste 6 luni, 1 an, 2 ani) EXACT in situatia Greciei! Tot ce trebuie este ca in loc de "Grecia" din fiecare articol, sa cititi inca de pe acum "Romania". Inlocuiti si veti avea situatia idem aici, la noi.

    P.S. imi doresc sa nu fie asa, dar dorintele noastre de mult nu mai conteaza....
    • +12 (16 voturi)    
      Turism (Joi, 4 martie 2010, 11:09)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Walter

      Sa intelegem ca turismul nostru va fi ca al Greciei in 6 luni, 1 an , 2 an ?
    • +3 (7 voturi)    
      io am auzit altceva (Joi, 4 martie 2010, 11:13)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Walter

      ca tu, peste 6 luni,1 an, 2 ani, o sa fii ca bunicu, odihneasca-se in pace.
    • +4 (8 voturi)    
      Dar vorba lui Moromete.. (Joi, 4 martie 2010, 12:49)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Walter

      Pe ce va bazati?

      Ca datele sunt cam asa:

      - Grecia are datoria publica la 120% din PIB, Romania are 26% din PIB (printre cele mai mici din Europa)
      - Grecia are un deficit bugetar real (nu declarat) de peste 10% de multi ani (12% in 2009), Romania are deficit doar din 2008 - 5,2%, apoi 7,4% in 2009, iar in 2010 o sa fie cam 5%
      - Grecia are probleme uriase cu datoriile pe termen scurt, Romania are in rezerva bugetara a BNR de doua ori mai multi bani decat datoria pe termen scurt (30 de miliarde fata de 15 miliarde). Rezerva BNR e la cel mai ridicat nivel din 1989 incoace.

      Finalmente, Romania a inceput sa stranga cureaua la cheltuielile bugetare, impinsa de la spate de FMI. Oamenii caraie pe la colturi, ca ii doare, dar nu vad sa avem miscari de strada.

      E o mare diferenta. Dar ce spuneti dumneavoastra ar fi fost posibil daca se aplicau politicile guvernul Tariceanu II vreo 6-8 ani. Atunci e posibil sa fii fost Grecia de astazi.

      p.s. Nu trebuie sa ne bucuram prosteste de ce se intampla in Grecia. Trebuie doar sa invatam ce nu trebuie facut.
      • +4 (4 voturi)    
        RO v Grecia (Joi, 4 martie 2010, 14:30)

        Th.R. [anonim] i-a raspuns lui ion

        Corect. Situatia pe cifre este departe de a fi identica. Totusi exista niste probleme structurale comune (Tariceanu II a fost doar varful aisbergului):
        1. Structura publica supradimensionata, ineficienta si clientelism atotstapanitor (forma balcanica de coruptie)
        2. Pensiile in prag de explozie datorita demografiei si politicilor proaste
        3. Economie imatura si dependenta prea tare de stat
        3. Asteptarile publicului de a i se da. Drepturi castigate (?!) si asa mai departe. Opozitia la orice reforma absolut necesara (vezi pensiile).

        Acum nu suntem in situatia Greciei, dar oare nu ne indreptam intr-acolo?
    • +1 (1 vot)    
      Gresesti amarnic (Joi, 4 martie 2010, 13:05)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui Walter

      Romania va avea de suferit pentru ca NU este in situatia Greciei.
      Avem una din cele mai mici datorii publice, gratie exercitiului de strans cureaua din anii 80, si cand problema deficitelor se va generaliza, leul se va intari, ca si dolarul canadian, australian, din noua zeelanda, coroana norvegiana - tari cu datorii mici.
      Sper sa nu se intample asa, poate suntem ancorati la UE si influxul asta de capital va crea locuri de munca si vom putea exporta si cu un leu intarit. Cine poate stii... Poate ne salveaza BNR, ca va fi si volatilitate, cand prea apreciat, cand depreciat.
      Grecii ar putea fi salvati de o reforma a UE care sa le permita deprecierea, dar cum de la initierea tratatului de la Maastricht pana la crearea zonei euro au trecut 8 ani, nu vad cum ar putea apare o reforma acum in 2 luni.
      • 0 (0 voturi)    
        ca si cum (Joi, 4 martie 2010, 13:47)

        sabo [utilizator] i-a raspuns lui Cristina

        ai zice ...avem ceea ce nu trebuia sa avem
  • +9 (15 voturi)    
    omg (Joi, 4 martie 2010, 11:05)

    lupu [anonim]

    'frontul militant al muncitorilor'... in ce secol traiesc astia?!
    • +6 (10 voturi)    
      Traiesc in prezent (Joi, 4 martie 2010, 11:16)

      Rhadoo [utilizator] i-a raspuns lui lupu

      In secolul XXI, si da, vor sa ajunga la putere prin lovitura de stat, asta e clar.
    • +4 (4 voturi)    
      in prezent ... (Joi, 4 martie 2010, 11:59)

      io [anonim] i-a raspuns lui lupu

      In prezent, in Uniunea Socialista Europeana traiesc.
    • -3 (7 voturi)    
      Traiesc intr-un secol ... (Joi, 4 martie 2010, 13:24)

      Creator [utilizator] i-a raspuns lui lupu

      in care o duc mai rau ,decat cu un secol in urma.Cel putin acum 100-150 de ani fiecare avea bucatica lui de pamant si nu murea de foame.Acum nici pe aia nu o mai au.
      • +2 (4 voturi)    
        ahahha (Joi, 4 martie 2010, 14:58)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Creator

        ce minim esti :)
        acum 1,5 secole taranii nu aveau pamant si drepturi. tu esti nostalgic dar nu stii dupa ce! nu cumva esti fosta mea prietena? si ea vroia ceva dar inca nu a descoperit ce vrea :).probabil cauta inca... succesuri!
    • +1 (1 vot)    
      s-a uitat ca trebuie sa existe niste MUNCITORI (Joi, 4 martie 2010, 13:47)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui lupu

      fie ei ingineri, it-isti, economisti tarani
  • +14 (22 voturi)    
    hahaha (Joi, 4 martie 2010, 11:10)

    Sargon [utilizator]

    Imi doresc enorm ca Grecia sa aiba comunism adevarat vreo 20 de ani si apoi sa se uite la Logan ca la OZN-uri! Franta, Grecia si Portugalia merita o cura de "comunism adevarat" ca sa le iasa din cap imbecilitatile socialiste!
    • +7 (7 voturi)    
      sa ne amintim... (Joi, 4 martie 2010, 11:22)

      proto [anonim] i-a raspuns lui Sargon

      sa ne amintim faptul ca si prima oara comunismul a venit la putere in urma unei situatii economice dezastruase in Rusia, razboaiele si crizele economice sunt mediu favorizant si catalizator pentru miscarea comunista.
      • +3 (3 voturi)    
        sau (Joi, 4 martie 2010, 11:42)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui proto

        de extrema dreapta ca in Olanda mai nou. Iar apropo de Grecia, cred ca astia isi bat joc de europeni, pur si simplu. adica ei mai comenteaza si fac asa ceva, ca sa-si pastreze intreg al 13-lea si al 14-lea salariu?? si primele de vacanta?? Adica cum se asteapta cineva ca in conditiile astea sa mai ai prima de vacanta, si in ca 2 salarii pe an in plus??? Normal ca nemtii nu vor sa-i ajute! adica sa plateasca ei si restul din UE (inclusiv Romania) pt prima de vacanta a grecilor??? Nesimtire maxima!!
        • -1 (3 voturi)    
          adica (Joi, 4 martie 2010, 13:49)

          sabo [utilizator] i-a raspuns lui andrei

          noi intram in Eu.da dar si la bine si la greu Grecia este un judet din Eu
          deci
          sa-i ajutam
          Daca nu sa iesim dein Eu
          ca EU mai mult ia decat da Asta eclar
      • +1 (1 vot)    
        Mi se pare normal (Joi, 4 martie 2010, 12:14)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui proto

        ca schimbari majore (indiferent ca-s in bine sau in rau) sa aiba loc atunci ajunge cutitul la os. Comunismul a ajuns dupa razboaie si crize, dar a si plecat dupa razboaie si crize.
    • -4 (8 voturi)    
      alba-neagra (Joi, 4 martie 2010, 11:39)

      contele_de_saint_simon [utilizator] i-a raspuns lui Sargon

      Dle, dorintele sunt binevenite: ele ne tin in forma si ne aduc satisfactie atunci cand ni le implinim. Dar e bine sa fim realisti cand ne dorim una-alta: putem sa vrem de la masini cu prajitoare de paine incorporate pana la cai verzi pe pereti...

      Acum, daca nu va place domniei voastre comunismul, va inteleg... Dar a asocia comunismul cu socialismul... Mi se pare la fel de deplasat ca si cum as asocia PD-L-ul cu o miscare politica de dreapta... sa de stanga... sa de centru... Dumnezeu stie ce e si PD-L-ul?!

      Una peste asta, soialismul nu e comunism, dar nu va demonstrez asta aici si acum, ci va indrum la biblioteca - care vreti domnia voastra: de dreapta sau de stanga, de partid sau nu. Aveti si internet asa ca, slava Domnului!, e de unde.

      Si ca o ultima referire pe subiect: stanga democrat-socialista exista sub diverse denumiri si cu traditie in Suedia, Germania, Franta, Spania, Portugalia, SUA etc. Am adus doar cateva exemple in care regimurile de stanga au avut prestatii exceptionale.

      Ca un indemn general: nu sta bine omului sa vorbeasca echilibrat, in cunostinta de cauza si lipsit de patima? Nu de alta, dar cine sunteti voi sa poluati cu "imbecilitatile" virtuale? Noroc ca-s virtuale, ca, altfel, in tepele lui Basescu din Piata Victoriei ati merita sa stati!

      Stati linistit! Nu va doresc moartea! Tepele lui Basescu sunt si virtuale! Umflate ca niste gogosi si disparute ca baloanele de sapun...
      • +3 (3 voturi)    
        Comunismul = socialism radical (Joi, 4 martie 2010, 13:10)

        Sargon [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

        V-as fi recunoscator daca nu mi-ati da sfaturi in privita doctrinelor economice; stiu foarte bine despre ce vorbesc!

        Comunismul nu este altceva decit ultimul stadiu (cel mai radical) al idiosincraziilor socialiste; Fascismul economic (corporatismul, ceea ce dumneavoastra numiti social-democratie) se afla la extrema dreapta a socialismului, iar comunismul stalinist reprezinta extrema stinga a socialismului.

        Eu nu am ce sa caut in clasificarea socialista, prefer obiectivitatea si corectitudinea specifice libertarianismului!
        • -2 (4 voturi)    
          paradoxul (Joi, 4 martie 2010, 13:30)

          D. [anonim] i-a raspuns lui Sargon

          paradoxal,dar comunismul si liberalismul se intalnesc intr-un punct esential : sustinerea materialului in dauna spiritualului (cel "neproductiv",nu-i asa?)
          • +3 (5 voturi)    
            nu intru in discutii despre spiritism (Joi, 4 martie 2010, 14:44)

            Sargon [utilizator] i-a raspuns lui D.

            Partea asta cu misticismul o las altora!
        • 0 (2 voturi)    
          drumurile noastre... (Joi, 4 martie 2010, 14:53)

          CK09 [anonim] i-a raspuns lui Sargon

          Drumurile noastre merg paralel, dar ne intelegem.

          Totusi, the father of libertarianism, Robert Nozick, a vorbit el insusi despre, sa le numim, "idiosincrasiile" libertariene. Mi-e greu sa nu admit libertarianismul, dar mi-e la fel de greu sa-l vad mai util decat socialismul. Si, cand spun socialism, ma refer la varianta moderan, democrata, mai exact, "a treia cale" a lui Tony Blair, la socialismul suedez, la ideologia democratilor americani etc.

          Dreapta, stanga... In Romania, oricum, sunt formale. PSD-ul spune stanga, dar era cat pe ce sa avem o guvernare socialisto-liberala care nu s-ar fi jusitifcat ideologic decat daca tara era in criza sau politicienii romani mergeau spreuniune nationala.

          PD-L-ul spune dreapta, desi a inceput la stanga, a trecut la dreapta... Ma intelegeti!

          PNL-ul spune dreapta, dar nu aceeasi dreapta ca PD-L-ul.

          Care dreapta e mai dreapta, dle? Ma amuz acum, poate chiar cu domnia voastra impreuna. La 26 de ani ai mei mai am chef si de amuzament.
          • +2 (2 voturi)    
            Cine a vorbit de partide? (Joi, 4 martie 2010, 15:28)

            Sargon [utilizator] i-a raspuns lui CK09

            Eu nu am spus nicio clipa, de exemplu, ca PNL ar fi mai putin socialist decit PSD!

            Suedia este una dintre tarile cele mai liberale din UE: nu au salariu minim impus, au introdus voucherele educaionale!

            Ai dreptate, "a treia cale" este calea lui Keynes, Mussolini, Roosevelt, Blair, s.a. Are mai multe denumiri: Corporatism , Dirijism, Naţional-Socialism, New Deal, Social-democratie, dar doctrinele sint identice!
            • 0 (0 voturi)    
              amuzant (Joi, 4 martie 2010, 16:06)

              CK09 [anonim] i-a raspuns lui Sargon

              Suedia este o tara cu traditie social-democrata incepand cu 1903. Nici nu prea imi amintesc prea multe guvernari de dreapta pe acolo.

              Calea a trei suedeza a fost urmatoarea: elementele liberale necesare evolutiei unei tari sunt instrumente eficiente intr-un cadru de valori de stanga. Aici ajungem la discutia despre viziune: suedezii au vazut eficienta liberala pentru implinirea viziunii socialiste. Fair enough!

              La fel Spania, Marea Britanie, Franta...

              Stiti care e paradoxul? Comunismul e un regim totalitar, dar fondatorii lui niciodata nu l-au vazut de implementat intr-o tara saraca sau zbuciumata de conflicte interne asa cum a fost cazul Rusiei sau estului Europei. Din contra, Marx si Engels au proiectat comunismul ca o evolutie necesara a capitalismului... In fine... Mai putin conteaza acum: comunismul este un esec si nu are ce sa mai caute in vietile oamenilor.

              Desi ma intreb ce-ar spune chinezii aici... ?!

              Haut le chapeau, dle libertarian! Eu, stangist de fel si nicicum dornic de liberalism, parasesc biroul corporatist.
              • +1 (1 vot)    
                referitor la China (Joi, 4 martie 2010, 16:48)

                Sargon [utilizator] i-a raspuns lui CK09

                Referitor la China, am raspuns mai jos ( a pastrat numele, a schimbat radical sistemul).

                Cred ca privit lucrurile in termeni absoluti, Suedia este una dintre tarile cele mai liberale din UE! Suedia a renuntat la "a treia cale" la inceputul anilor '90 cind a introdus o serie de reforme (inclusiv flexicuritatea). Bineinteles, inca nu s-a "eliberat" complet de masuri socialiste, dar comparativ cu alta tari din U.E. este liberala!
      • +1 (1 vot)    
        O mica corectura (Joi, 4 martie 2010, 13:28)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

        Comunismul sau socilismul 9(daca te referi la doctrina socialismului democratic) nu trebuie confundate cu social-democratia. E o mare diferenta dar nu am nici spatiu si nici timp sa o dezvolt. Si oricum PSD alias pdsr nu e partid social-democrat, in general nu e un partid ideologic ci o adaunatura de profitori care si-au lipit o eticheta de stanga pentru ca da bine la un anumit electorat.
        • +1 (1 vot)    
          de-acord pe continut (Joi, 4 martie 2010, 14:47)

          CK09 [anonim] i-a raspuns lui Un roman anonim

          Perfect de-acord. PSD-ul este un partid, macar juridic vorbind, alcatuit din fost membri/ activisti de partid, din profitori si oportunisti, din juni primi fii de nomenclaturisti, din idioti si cativa oameni potential onesti, dar pervertibili.

          O intrebare insa: exista vreun partid parlamentar in Romania care sa nu aiba aceasta componenta?

          Asadar, apa din partide e neagra. O albim noi? Oameni care am putea deveni membri si, daca am fi covarsitor de multi, am putea forta schimbarea in partide, in Parlament, in institutiile statului? Deci, am putea forta ceea ce viseaza in mediocritatea sa dl Traian Basescu: reformarea statului?

          Ceea ce propun este: reformare emanata de la popor? Prea frantuzesc? Prea revolutionar?
    • +1 (3 voturi)    
      poate nu stii... (Joi, 4 martie 2010, 11:41)

      D. [anonim] i-a raspuns lui Sargon

      ...ca grecii au avut simpatii comuniste de pe vremea cand la noi comunistii erau cateva sute-de aceea a si fost,dupa victoria aliatilor,razboi civil in Grecia (poate iti vor spune batranii din familie ca Romania a primit atunci numerosi refugiati greci,mai ales copii-pierduti sau orfani);guri rele (de istorici)spun ca intrarea Romaniei in zona de interes sovietica a fost rezultatul unui troc (Romania contra Greciei),in spatele caruia s-ar afla regina noastra(fiica regelui Greciei ,ruda cu regina Angliei ,care a intervenit pe langa Churcill-"negociatorul" in favoare Greciei si in defavoarea noastra);dar cum Dumnezeu nu bate cu parul ,monarhia greceasca n-a dainuit ,in ciuda tuturor "aranjamentelor"de culise,care ne-au aruncat pe noi in "lagarul socialist"
      • +6 (6 voturi)    
        Sfera de interes (Joi, 4 martie 2010, 12:32)

        kinn [anonim] i-a raspuns lui D.

        Intrarea Romaniei in zona de interes sovietica n-a fost rezultatul nici unui troc, ci s-a facut atunci cand armatele sovietice au intrat pe teritoriul tarii si ne-au cam fortat sa intoarcem armele ... Nu inteleg cum poate cineva sa-si inchipuie ca s-ar fi putut negocia ramanerea Romaniei in afara sferei sovietice din moment ce eram inconjurati de tari comuniste, si cu Armata Rosie in tara. Grecia n-a avut niciodata Armata Rosie pe teritoriu, ca altfel nu putea "negocia" nimeni nici o ramanere a ei in afara zonei sovietice.
        • 0 (2 voturi)    
          completare (Joi, 4 martie 2010, 12:57)

          D. [anonim] i-a raspuns lui kinn

          1.vezi NICOLAE BACIU,AGONIA ROMANIEI,p.85-91 ; 2.care au fost taberele "inclestate 'in razboiul civil din Grecia,de dupa razboi si de cine erau sprijinite ele?(daca tot esti asa de sigur de ceea ce afirmi) ; 3.pe care refugiati i-a primit Romania comunista din Grecia ?
          • +1 (1 vot)    
            citez (Joi, 4 martie 2010, 13:15)

            D. [anonim] i-a raspuns lui D.

            'este vorba de decizia LUI CHURCHILL DE A OFERI AONA DE INFLUENTA LUI STALIN IN BULGARIA SI ROMANIA INSCHIMBUL UNEI ZONE DE INFLUENTA ENGLEZA IN GRECIA(s.n.)pentru asigurarea drumului Imperiului Britanic prin Mediterana.Astfel,in timp ce Romania facea eforturi disperate la cairo si la Stockholm sa obtina un armistitiu care sa salveze independenta si suveraneitatea tarii,tocmai in acel timp-aprilie-iulie 1944-Churcillil manevra pe Roosevelt si obtinea vanzarea Romaniei"-intrebare:de ce trebuia Churchill sa "faca schimb''cu Stalin zone care nu il priveau pe ultimul?de mentionat ca la data respectiva Armata Rosie nu se afla pe teritoriul Romaniei(aprilie-iunie 1944)
            • 0 (0 voturi)    
              scuze, (Joi, 4 martie 2010, 13:25)

              D. [anonim] i-a raspuns lui D.

              ZONA
      • +1 (3 voturi)    
        Mai multe despre istoria Greciei (Joi, 4 martie 2010, 13:11)

        Cristina [anonim] i-a raspuns lui D.

        http://www.ft.com/cms/s/0/2b786e40-2700-11df-8c08-00144feabdc0.html
        E un articol cu concluzii obraznice. E interesant ca grecilor nu le plac nici comunistii, nici armata, nici monarhistii nu le-au placut. Newfoundland are populatia islandei. Au ajuns din cauza crizei din 29 sa aiba dobanda la datoria publica de 2 ori mai mare decat veniturile bugetare.
        Eu nu cred ca grecii vor lupte de strada. Ei sunt foarte constienti ca turismul are nevoie de liniste. Pur si simplu au incaput pe mana agenturilor straine.
      • +1 (1 vot)    
        nu e zvon e adevar! (Joi, 4 martie 2010, 13:49)

        meticulos [anonim] i-a raspuns lui D.

        exista acel servetel de hartie, opera lui Churchill si a lui Stalin pe care scria Grecia 90% URSS si 10% Anglia si Romania invers. Acum intelegi de ce li s-a permis extrema stanga grecilor si unele derapaje independentiste alei lui Ceasca.
    • +1 (1 vot)    
      touche (Joi, 4 martie 2010, 12:22)

      Rares [anonim] i-a raspuns lui Sargon

      foarte bună observație. de acord întru totul.
    • +2 (2 voturi)    
      Sa nu le dorim raul, dar sa ne amintim (Joi, 4 martie 2010, 12:54)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Sargon

      Ironic vorbind, tari precum Grecia sau Italia au fost foarte aproape de comunism. Au fost salvate doar de linia aia trasata la Yalta (au fost dincolo) si de armata americana. Romania a avut 1000 de membrii ai PC in 1940, dar ce folos, ca tot comunisti am ajuns (un ilegalist cu umor chiar a zis prin 1946: putini am fost, multi am ramas).

      Chiar si astazi tari precum Franta, Italia sau Grecia sunt destui indivizi care gandesc in felul "comunismul a fost o chestie buna, dar a fost gresit aplicata in Est". Cand am auzit asta de la un francez mi s-a cam urcat sangele in cap si era sa ma apuce damblaua.

      P.S. Sa nu uitam, in 1938, PIB/capita in Romania era mai mare decat in Grecia.
      • +1 (1 vot)    
        ai dreptate,Ion (Joi, 4 martie 2010, 14:21)

        D. [anonim] i-a raspuns lui ion

        in aprecierile din vremea aceea(1938),Romania era socotita ca fiind cu 50 de ani inaintea Greciei ;eu nu le doresc raul,dar nici nu pot uita soarta multora din familia mea (si a milioanelor de romani) dupa "schimbul"(ca tot nu ne place unora cuvantul "troc")al carui beneficiar a fost Grecia ,iar perdantul :Romania
    • -1 (3 voturi)    
      Si daca ar ajunge "China Europei"? (Joi, 4 martie 2010, 13:27)

      Creator [utilizator] i-a raspuns lui Sargon

      Cu crestere anuala intre 7-10%,an dupa an !Atunci ce ai mai spune?
      • +2 (4 voturi)    
        China e un model de piata libera (Joi, 4 martie 2010, 14:48)

        Sargon [utilizator] i-a raspuns lui Creator

        China , incepind cu Deng Xiaoping a renuntat la ideologia comunista si a adoptat o doctrina economica inspirata de ultraliberalul M.Friedman. Au pastrat doar dictatura nu numele partidului! In rest, e un model de capitalism. In schimb, UE a devenit un model de socialism , nedem de urmat.
        • +2 (2 voturi)    
          China model de capitalism? (Joi, 4 martie 2010, 17:13)

          Creator [utilizator] i-a raspuns lui Sargon

          Vorbim de China populara sau China nationalista(Taiwan)?
          China are o "deschidere" doar fata de partenerii sai economici, si o "libertate partiala" fata de locuitorii marilor metropole.Fata de omul de rand este clar dictatura.
          Si sincer nu cred ca ar fi posibila guvernarea a unui 1.6 miliarde de cetateni(majoritatea aflati intr-un stadiu primitiv de dezvoltare) fara dictatura.
    • 0 (0 voturi)    
      si Italia (Vineri, 5 martie 2010, 18:59)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui Sargon

      si toate tarile unde troneaza secera si ciocanul pe ziduri
  • +1 (1 vot)    
    Pica guvernul in Grecia? (Joi, 4 martie 2010, 11:26)

    Rhadoo [utilizator]

    E o chestiune de ore pana va fi pe strada scoasa politia sau chiar armata pentru a mentine ordinea. Situatia a degenerat grav astazi, guvernul grec se clatina serios pe scaun si sta sa pice. Va mai aduceti aminte de protestele de anul trecut? Sunt nimic pe langa ce urmeaza in Grecia.
    • 0 (0 voturi)    
      Grecii au ce merita! (Vineri, 5 martie 2010, 21:57)

      Sargon [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

      Grecii au exact ce merita! Singuri au adoptat masurile alea socialiste si demagogice!
  • -1 (3 voturi)    
    Uraaaa! (Joi, 4 martie 2010, 11:46)

    AlinN [anonim]

    Nici nu va inchipuiti cat ma bucur cand aud stiri de acest gen venite din Grecia.
    Corectati-ma daca gresesc: in Grecia sunt niste socialisti "cumpatati" la putere (pe calapodul PSDNL-ului) si tot ei au fost si in anii precedenti. Ar fi avut posibilitatea sa corecteze problemele dar, cu mentalitate tariceana au continuat cu populismele.
    Acum cand s-a intors roata sunt tot ei la putere. Ei care au furat practic cele 300 de miliarde de Euro din Grecia. Si acum ei sunt intre ciocan (poporul maniat) si nicovala (UE maniata).
    Cat ma bucur!
    Aproape imi pare rau ca nu a castigat Geoana. Ar fi avut aceeasi soarta.
    • +1 (1 vot)    
      Sa nu ne bucuram (Joi, 4 martie 2010, 12:58)

      ion [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Frate, nu e sanatos sa doresti raul nimanui, chiar si numai cu gandul. Te strica pe dinauntru.

      Ar trebui macar sa invatam din ce au facut ei prost.

      P.S. Cred ca nici cu Geoana nu am fi avut aceiasi soarta. Chiar si Geoana si PSD-ul erau constienti ca nu mai pot continua aberatiile guvernului Tariceanu II si ar fi strans cureaua.
      • +1 (1 vot)    
        Nu este sanatos? (Joi, 4 martie 2010, 13:36)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui ion

        De cand nu este sanatos sa vrei raul celor care te fura, te mentin in stadiul de ev mediu, te mint ?
        PSD+PNL ne duceau exact in situatia Greciei. De ce crezi ca incepuse sa trambiteze tov. Patriciu ca euro va fi 6RON? Marirea euro insemna furt si de la tine si de la mine, de la toti romanii.
  • +1 (1 vot)    
    Prima de vacanta mai exista! (Joi, 4 martie 2010, 12:17)

    Adryan10 [utilizator]

    Auziti, astia mai au prima de vacanta!!!! Le-o reduce cu 30 % si sunt nemultumiti......
  • -5 (5 voturi)    
    Impotriva sistemului (Joi, 4 martie 2010, 12:44)

    Tud [anonim]

    Eu nu sunt de acord cu etichetarea celor 300 de greci ca fiind comunisti, e mai degraba o musamalizare si o aberatie din care presa doreste sa ii scoata vinovati. Cu totii stim ( sau ma rog, doar unii) cum autoritatile statale din partea aceasta a Europei acapareaza ca o radacina insetata, toata seva populatiei, pana si ultimele urme de libertate. Noi nu avem dreptul sa ii judecam pe greci pentru manifestatiile lor de strada, acei oameni sunt mult mai luminati decat o societate cu reminiscente comuniste atat de adanci, cum este Romania. Grecii au o istorie a gandirii si o constiinta independenta fata de mecanismul acesta infect, globalizarea. Oamenii manipulati asociaza evenimentele cu anarhia, dar nu vedeti ca nu mai suntem ascultati? Nu mai existam in adevaratul sens, suntem ceea ce vrea sistemul sa fim, sa condamnam orice forma de initiativa de a ne recapata identitatea. Pacat ca in Romania lasitatea e des intalnita, noi ne conformam cu autoritatea atat de violatoare a statului roman, incalcarea oricaror drepturi ale omului si a principiilor morale. Treziti-va, oameni buni!
    • -1 (1 vot)    
      foarte corect (Joi, 4 martie 2010, 17:51)

      athina [anonim] i-a raspuns lui Tud

      corect !
      e posibil sa nu le fie prea clar in minte cu ce vor sa inlocuiasca sistemul actual dar este foarte important faptul ca protesteaza si vor sa aiba un cuvant de spus

      nu mai confundati anarhismul care poate fi si de dreapta, cu comunismul
  • 0 (0 voturi)    
    Democratie ... (Vineri, 5 martie 2010, 20:57)

    xian [utilizator]

    .. prea multa, strica. Ar fi necesar sa fie urcata in pod si data conducerea tarii pe mana unei junte militare care sa ordone suspendarea constitutiei ,desfintarea partidelor si a sindicatelor interzicerea activitatii politice cu obligatia ca dupa 2-3 ani sa predea putera din nou civililor. In trecutul nu pra indepartat au mai procedat asa si cred ca a fost singura solutie atunci ca si acum


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă