Un student iranian a fost condamnat la moarte pentru "razboi impotriva lui Allah"

de R.P.     HotNews.ro
Miercuri, 3 martie 2010, 11:11 Actualitate | Internaţional

Justitia de la Teheran l-a condamnat la moarte pe Mohammad-Amin Valian, un student iranian de 20 de ani. Tanarul a fost arestat in timpul protestelor antiguvernamentale din decembrie anul trecut.

Sustinator al reformatorului Mir Hossein Moussavi, contracandidatul lui Mahmoud Ahmadinejad la presedintie, Valian a fost gasit vinovat de "moharebeh" ("razboi impotriva lui Allah"), de atentat la securitatea statului si de injurii aduse autoritatilor, informeaza L'Express.

Student la universitatea Damghan, din estul Teheranului, si membru al echipei de campanie a lui Moussavi, el a fost arestat in timpul protestelor din 27 decembrie, cand opt persoane au fost ucise. In luna ianuarie, doua persoane au fost executate tot in cazul protestelor de anul trecut, iar noua persoane au facut recurs in justitie.

Imagini de la protestele din 27 decembrie

Protestele de pe 27 decembrie au fost cele mai sangeroase, de la realegerea lui Mahmoud Ahmadinejad in functia de presedinte al Iranului. Printre cei ucisi in cadrul ciocnirilor violente dintre zeci de mii de opozanti ai guvernului si fortele de ordine se afla si nepotul liderului opozitiei, Mir Hossein Moussavi.

Fostul presedinte al Parlamentului, Mehdi Karoubi, alaturi de Mir Hossein Moussavi si Mohammad Khatami sunt principalii lideri ai opozitiei, care contesta legitimitatea presedintelui Mahmoud Ahmadinejad.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

1640 vizualizari

  • +1 (15 voturi)    
    superba tara, excelenti lideri... (Miercuri, 3 martie 2010, 11:23)

    Ovidiu [anonim]

    extraordinara conducere, respecta litera coranului...

    Nu cred ca are ceva de comentat, sau nemultumiri studentul respectiv, nu-i asa?

    Daca ar fi venit in europa la studii, ar fi privit de sus pe kafeeri, adica pe necredinciosi, si ar fi spus ca aceasta este o societate stricata iar pe fete si femei le-ar fi privit ca pe niste fiinte inferioare...

    Ba mai mult, ar fi iesit in strada sa spuna ca arabii sunt discriminati ca nu le da voie sa faca moschei si miniarete....si ca nu li se da voie sa aplice sharia si sa isi omoare femeile in numele onoarei si nu sunt lasati sa ii ucida cu pietre pe cei vinovati de adulter....

    Asa, nu se poate plange de discrimare, e in tara lui, se aplica legile pe care fratii lui din europa le doresc cu atata ardoare, ce si-ar putea dori mai mult ?
    • +8 (14 voturi)    
      niste salbatici... (Miercuri, 3 martie 2010, 11:28)

      ilidan [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      ... una e sa ai traditii si sa le perpetuezi si alta e sa impusti oameni in numele religiei.

      sadly astia nu cred sa evolueze suficient intr-un timp rezonabil ca sa fie si de folos umanitatii.
      • -3 (11 voturi)    
        Ei, lasa (Miercuri, 3 martie 2010, 11:50)

        kinn [anonim] i-a raspuns lui ilidan

        Ei, daca unii au evoluat singuri in 500 de ani de la arderi pe rug la Internet, or putea si astia sa evolueze, nu crezi ?

        II privesti de sus, exact asa cum ante-comentatorul ii acuza pe ei ca ar fi privit daca ar fi venit in Europa la studii
        • +9 (15 voturi)    
          500 ani de decalaj mental cu civilizatia (Miercuri, 3 martie 2010, 12:20)

          Islamul e o forma de fascism [anonim] i-a raspuns lui kinn

          E o opinie corecta si ai dreptate, asta spunea si Pim Fortuyns, un lider politic olandez asasinat, "islamul are un retard de 600 de ani fata de crestinatate".
          De aia islamul e insolubil in modernitate, Europa va fi distrusa in contact cu acesti barbari, asa cum a mai fost in pericol din cauza islamului.
          Romania a ramas in urma fata de alte state europene datorita influentei tampite aduse de otomanii turci islamizati.
          Peste tot pe unde a intrat islamul a provocat retard social, economic, stiintific, pentru ca e o practica religioasa ce nu poate coexista cu adevarat cu stiinta si cunoasterea, cu libertatea si toleranta.
          Cei cativa savanti "musulmani" de acum 1.000 de ani au fost reprimati chiar de imami si fanatici, exact ce face acum un Ahmadinejad cu studentii iranieni.

          Societatile islamice n-au mai evoluat de 1.000 de ani si daca europenii nu ar fi ocupat cateva din ele, ar fi fost si acum exact la mentalitatea si nivelul de dezvoltare a evului mediu timpuriu.

          Europa crede ca prin deschidere si dialog ii va convinge pe islamici sa renunte la nisgte principii distrugatoare, insa deocamdata efectul e invers.
          • 0 (6 voturi)    
            Decalaj (Miercuri, 3 martie 2010, 12:45)

            kinn [anonim] i-a raspuns lui Islamul e o forma de fascism

            Trebuie sa punem lucrurile in ordine. Un decalaj de cateva sute de ani exista, asta e clar. A spune insa ca acest decalaj nu va putea fi recuperat niciodata este insa o gogomanie. In rest, oameni impuscati in numele unor principii absurde s-au mai vazut (comunism, capitalism sud-american etc.) si nu reprezinta o dovada foarte relevanta de salbaticie.

            Europa nu are alta optiune decat deschiderea la dialog cu islamicii. Izolarea lor e o greseala economica, ce s-ar traduce prin mari probleme cu petrolul si pietele de desfacere, in defavoarea Chinei, de ex., care de-abia asteapta sa intareasca legaturile cu tarile musulmane. Pe de alta parte, Europa nu poate avea nepasarea Chinei fata de violentele si principiile distrugatoare ale islamicilor, pentru ca si-ar nega propriile principii (acelea care ne dau noua dreptul sa ii consideram salbatici pe musulmani). Prin urmare, Europa e stransa intr-o menghina, din care are o singura scapare: acest joc de-a zaharelul, pastrarea dialogului in paralel cu condamnarea nedreptatilor, asa cum faci cu un copil razgaiat. Rabdare si tutun, si sa asteptam evolutia societatii islamice, asta e ce putem face.
            • +1 (3 voturi)    
              Ai dreptate, Kinn... (Miercuri, 3 martie 2010, 14:46)

              A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui kinn

              ...ca dupa cum inainteaza procesul de islamizare al Europei, decalajul se va sterge in cateva zeci de ani.
              Iar toata Europa va marsalui sub steagul verde si victorios al Islamului...
            • +1 (1 vot)    
              daca ai fi citit... (Miercuri, 3 martie 2010, 16:02)

              ilidan [anonim] i-a raspuns lui kinn

              ... cu atentie, ai fi observat ca am scris "un interval rezonabil".
              nu am avansat perioade de timp, etc, pentru ca nu am cunostintele necesare ca sa le estimez.
              si pentru ca sincer sa fiu nu ma intereseaza.

              daca un ar fi avut petrol, tot ce se afla la est de turcia nu ar fi existat decat in forma tribala, calare pe camile.
              bruma de civilizatie care a aparut acolo, se datoreaza exclusiv banilor veniti din petrol si deschiderii (limitate) la minte a unor oameni bogati care si-au trimis copii la studii. asta pentru arabii deshertiferi.

              iranul e altceva. asa nu inseamna ca e vorba de un alt fel de salbaticie. batut cu pietre, taiatul mainilor, etc sunt reminiscente ale unui ev mediu in care s-a impotmolit si europa.
              diferenta e ca aia au un ev mediu in timp ce folosesc automobile. noi macar aveam doar cai atunci....
    • +1 (3 voturi)    
      o mica precizare (Miercuri, 3 martie 2010, 11:51)

      satyr [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      Ceea ce uiti e ca nici arabii nu prea ii suporta pe iranieni, care-s alta etnie, si nici religia lor, considerata eretica.
    • +2 (2 voturi)    
      amice ... (Miercuri, 3 martie 2010, 17:40)

      vasilica [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      scuza-mi limbajul de lemn, dar ... vorba lui Caragiale, esti idiot!
      initial am crezut ca ai incercat ironia prin ultima fraza, dar se pare ca nu. indiferent de sistemul de legi, pedeapsa cu moartea ar trebui abolita.
      bine ca exista asociatii pentru protectia animalelor, dar oamenii sunt inca ucisi!!!!!
  • +2 (8 voturi)    
    Ahmadinejad, "razboi impotriva omeniei" (Miercuri, 3 martie 2010, 11:56)

    Racnetul islamic [anonim]

    Daca doar asa se poate civiliza o parte din umanitate si poate fi determinata sa renunte la astfel de "traditii" salbatice si primitive, atunci e cazul sa fie declansat un "razboi impotriva lui allah", demonul lunii de la kaaba (asa se numea acesta, mahomet n-a facut decat sa preia numele unei zeitati tribale locale).
    E trist ca islamul a distrus in halul asta Persia, Iranul actual e o rusine pt ceea ce a fost candva civilizatia persana, admirata de romani si greci, datatoare de filosofii si religii autentice.
    Importul fortat de islam de la triburile etnicilor arabi i-a degradat pe persani si se vede permanent ca ei nu simt ca asta ar fi felul lor natural.

    Recent, Mir Mossavi, liderul opozitiei din interiorul Iranului, a declarat ca puterea in Iran a fost confiscata "de o secta mistica" condusa de Ahmadinejad si Khamenei, secta ce crede in suicid si martir.

    Teama multor lideri musulmani din Iran e ca secta ce a instaurat dictatura e capabila sa arunce Iranul in razboi nuclear doar pt a "grabi venirea lui Mahdi", un fel de mesia pt shiitii fanatici.

    Ahmadinejad a declarat public ca e inconjurat de "lumina divina" si ca un inger i-a vorbit si a prezis victoria islamului si exterminarea statului evreu.

    Sub nici o forma nu poate fi lasata o arma atomica pe mana acestor cretini musulmani, lor nu le pasa de viata lor sau a celor din jur.
  • -3 (9 voturi)    
    Pedeapsa cu moartea! (Miercuri, 3 martie 2010, 12:14)

    haysam [anonim]

    Oare in ce tari salbatice mai exista?
    A, da, chiar in SUA!
    • +2 (4 voturi)    
      A fost si in Romania, pana de curand... (Miercuri, 3 martie 2010, 12:53)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui haysam

      In SUA se aplica criminalilor, nu celor care protesteaza impotriva presedintelui Obama...

      Si in Romania s-a aplicat aiurea pedeapsa capitala in urma cu multi ani, pentru "subminarea economiei nationale", dar au fost executati si destui ucigasi...
    • +3 (5 voturi)    
      O mica mare diferenta (Miercuri, 3 martie 2010, 13:25)

      Neutron [anonim] i-a raspuns lui haysam

      Una e sa pui pe scaunul electric un criminal de copii si alta e sa atarni de o macara un student care nu e de acord cu regimul politic. Si mai e o diferenta: una e sa executi un om intr-o inchisoare si alta e sa executi un om in public. Incerci sa te impui prin teroare? Daca in Europa au mai fost regimuri care au executat oameni in public pentru parerile politice ( contrarevolutionarii francezi de la 1789 ), SUA nu a executat pe nimeni din cauza convingerilor religioase sau politice in toata istoria ei de 233 de ani. Deci ai ales cum nu se putea mai neinspirat tara "salbatica".
    • -1 (1 vot)    
      Pedeapsa cu moartea (Miercuri, 3 martie 2010, 16:51)

      ta31 [utilizator] i-a raspuns lui haysam

      Ipocritule, pentru ce se dau condamnari la moarte in SUA si pentru ce a fost condamnat studentul iranian.
  • -2 (2 voturi)    
    Drepturile Omului (Miercuri, 3 martie 2010, 13:39)

    teo [anonim]

    Mai oameni buni care sustineti asemenea tampenii stiti ce e aia drepturile omului?
    • +4 (4 voturi)    
      NU! (Miercuri, 3 martie 2010, 14:10)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui teo

      Noi stim ce sunt alea drepturile omului. Nu "ce e aia drepturile omului". Gramatica bat-o vina!
      • +3 (3 voturi)    
        Mai gandeste-te... (Miercuri, 3 martie 2010, 15:09)

        Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        E drept ca nu a pus ghilimele, dar e foarte corect sa spui:
        Ce e aia "drepturile omului?"

        Dupa cum corect este :
        Ce-i cu drepturile omului? (Ce este cu...)
        NU
        Ce-s cu drepturile omului? (Ce sunt cu...), forma foarte frecvent auzita....

        In acest caz, verbul "a fi" este impersonal si predicatul nu se acorda in numar cu complementul...
  • -3 (7 voturi)    
    "moharebeh" (Miercuri, 3 martie 2010, 14:15)

    Kind [anonim]

    "moharebeh" ("razboi impotriva lui Allah")

    S-a tradus prost. Moharebeh inseamna razboi sau instigare la razboi. Iar studentul a fost condamnat la moarte pentru "instigare la razboi impotriva VOINTEI lui Allah. Va rog frumos sa remediati deoarece se intelege altceva din ce s-a spus mai sus. Nu mai manipulati adevarul ca daia indobitociti populatia.
    • +6 (6 voturi)    
      Zau? (Miercuri, 3 martie 2010, 14:30)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui Kind

      Adevarul e unul singur. Acel student a fost condamnat la moarte pentru ca a protestat impotriva unui regim dictatorial!!!! Punct. Nuantele tale nu au absolut nici o valoare. Iar "vointa lui Allah" care ar fi? Cea a lui Ahmadinejad? Si cine anume vorbeste in numele lui Dumnezeu pe acest pamant? Niste fanatici religiosi care interpreteaza religia cum le convine lor. Iar in numele religiei si a lui Dumnezeu comit crime. Asta e adevarul. Erorile de traducere nu schimba deloc sensul unei crime. Nu exista nici o justificare sa condamni la moarte un tanar fie si ca a "instigat la razboi impotriva vointei lui Allah"! Apropo, stie cineva care e "vointa lui Allah"????
    • +1 (3 voturi)    
      Alah veto pt. Razboi (Miercuri, 3 martie 2010, 15:05)

      Costin [anonim] i-a raspuns lui Kind

      Aha, deci Alah asta zice cand e voie la razboi si cand NU. Asta prin vocea presedintelui Ahmadinejad si batranul inteleptul ABSOLUT Anatoly.
      In Romanaia asta ar suna cam asa: Nastase in calitate de premier tuna si fulgera iar bunicuta Iliescu scrie partitura. Sau base cu PDL, nu asta vreau sa subliniez, e o comparatie. Vi se pare normal?
    • +1 (1 vot)    
      intr-adevar, traducerea e proasta (Miercuri, 3 martie 2010, 21:14)

      john [anonim] i-a raspuns lui Kind

      ... de fapt trebuia sa se inteleaga "studentul a fost condamnat la moarte pt razboi IMPOTRIVA VOINTEI LUI AHMADINEJAD". Allah nu cred ca are vreo treaba aici.
  • +3 (5 voturi)    
    Nu avem nici noi mult (Miercuri, 3 martie 2010, 15:47)

    mihai [anonim]

    la cat de agresiva si tembela e biserica ortodoxa la noi, nu cred ca ai e mult pana ajungem si noi ca in Iran.
  • +2 (4 voturi)    
    pasivitate ipocrita (Miercuri, 3 martie 2010, 22:24)

    kayros [anonim]

    Nu vi se pare ca suntem ipocriti atunci cand ironizam, criticam dar nu miscam un deget in apararea sarmanului baiat?

    Ce fac ONGurile noastre, ce fac aparatorii drepturior omului?

    De ce tac studentii nostri?

    Li se pare corect sa priveasca si sa taca malc atunci cand CNAul amendeaza un post tv pentru ca un vorbitor a indraznit sa afirme ca nu exista Dumnezeu fara ^sa-si fi demonstrat afirmatiile^ si fara sa protesteze moderatorul? Cat mai e pana la crima de Moharebeh?
  • 0 (0 voturi)    
    pe vremea cand (Miercuri, 3 martie 2010, 23:32)

    niv [utilizator]

    sahul (imparatul) Pahlavi Reza stapanea ca dictator sangeros, iar Sawak-ul, politia secreta, ai caror instructori erau israelieni, facea ravagii in randurile "opozitiei", adica in randurile poporului, voi si politrucii vostri s-au revoltat cumva, denumindu-l pe sahinsah alfel decat "civilizat", "liberal", nicidecum un salbatic, un satrap cumplit?!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri