VIDEO NASA: E posibil ca seismul din Chile sa fi deplasat axa pamantului si sa fi scurtat durata zilelor

de A.N.     HotNews.ro
Marţi, 2 martie 2010, 15:07 Actualitate | Internaţional

Cutremurul care s-a produs sambata dimineata in Chile, si care a provocat moartea a peste 700 de persoane, a deplasat axa Pamantului si a scurtat durata unei zile, sustine un om din stiinta din cadrul National Aeronautics and Space Administration (NASA), citat de Bloomberg.

Cutremurele pot duce la deplasarea a sute de km de stanca cu mai multi metri, modificand distributia greutatii pe Pamant. Acest lucru afecteaza rotatia Pamanului, a declarat geofizicianul Richard Gross, din cadrul Jet Propulsion Laboratory in Pasadena (California).

"Durata unei zile ar fi putut scadea cu 1,26 microsecunde", a afirmat Gross, precizand ca e posibil ca axa Pamantului "sa se fi deplasat cu circa opt centimetri".

Gross a declarat ca schimbarile pot fi intuite, desi este extrem de greu sa fie detectate fizic din cauza dimensiunii lor reduse.

La randul sau, profesorul Andreas Rietbrock, de la Univesitatea Liverpool, a spus ca unele dintre modificari sunt mai evidente decat altele, in timp ce cateva dintre insulele afectate de cutremurul de sambata au suferit transformari. De exemplu, Insula Santa Maria, aflata in largul coastelor chiliene, in dreptul localitatii Concepcion, s-ar fi inaltat cu doi metri din cauza seismului de sambata.

Potrivit informatiilor transmise de Bloomberg, cutremurul de 9,1 din 2004, care a provocat tsunamiul din Oceanul Indian, a scurtat ziua cu 6,8 microsecunde si a modificat axa Pamantului cu circa 6,67 cm.

Vezi mai jos ce spune profesorul Andreas Rietbrock pentru televiziunea Bloomberg.



Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

10091 vizualizari

  • -5 (7 voturi)    
    hmm (Marţi, 2 martie 2010, 15:16)

    unu_de_aiurea [anonim]

    Asa sensibil pamantul ? pare incredibil...
    • +6 (14 voturi)    
      mmh... (Marţi, 2 martie 2010, 15:29)

      Anathema [utilizator] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      Tocmai ca nu e aproape deloc sensibil. 6,8 microsecunde ti se pare o durata semnificativa? Sau 6,67 cm... Astea sunt stiri care "traiesc" doar prin titlul senzational, ca daca citesti articolul vezi ca e doar un balon de sapun. Dupa mine, asta nu e stire care merita publicata.
      • +3 (5 voturi)    
        pamantul nu are nimik aiurea (Marţi, 2 martie 2010, 17:15)

        corect [anonim] i-a raspuns lui Anathema

        Ti-ai ales bine numel "unu_de_aiurea" si e bine sa ramai acolo.
        Cand ai timp si nu asculti manele incearca sa citesti ceva despre fizica
        • -1 (1 vot)    
          rugam pe toti (Miercuri, 3 martie 2010, 10:22)

          atreus [anonim] i-a raspuns lui corect

          care s-au simtit stanjeniti de scurtarea inadmisibila a duratei zilei sa se manifeste in fata sediului guvernului!
    • 0 (4 voturi)    
      Da. (Marţi, 2 martie 2010, 18:06)

      altu'_tot-de_aiurea [anonim] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      Eu mă mir că ne mai rabdă Pământul pe toţi. Dar şi când s-o scutura...
  • +10 (22 voturi)    
    uau (Marţi, 2 martie 2010, 15:19)

    eu [anonim]

    Sa nu afle si boc ca va propune cresterea varstei de pensionare:)
    • 0 (0 voturi)    
      buna asta... (Miercuri, 3 martie 2010, 13:19)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui eu

      ai dreptate... e posibil sa dea o lege....
  • +3 (3 voturi)    
    cred ca da (Marţi, 2 martie 2010, 15:27)

    anonymus [anonim]

    Sincer, cred ca pamantul este asa de sensibil. poate chiar mai sensibil de atat...sunt de parere ca reactioneaza la absolut fiecare miscare care are loc pe suprafata lui ;)
    adica tot ce face fiecare dintre noi, are impact asupra terrei...si nu cred ca e cineva care sa nu fie de acord cu asta :P
    • 0 (2 voturi)    
      Ideea pentru aia cu incalzirea globala (Marţi, 2 martie 2010, 16:30)

      sile [anonim] i-a raspuns lui anonymus

      Mersul pe strada afecteaza axa de rotatie a Pamantului.

      Cred ca ies o gramada de documentare si taxe, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      Uff.. (Vineri, 5 martie 2010, 11:39)

      Mark [anonim] i-a raspuns lui anonymus

      Ar fi fost nasol daca mergeam toti in aceeasi directie pe strada...
      Asa, pe ansamblu, efectul pasilor e quasi nul.
      Pfiuuuu!...
  • +2 (8 voturi)    
    Probabil ca acum PSD ...! (Marţi, 2 martie 2010, 15:34)

    vali_bob@usa.com [anonim]

    ...Probabil ca acum PSD, PNL si PC vor grabi pregatirile, intru-cat viitoarea campanie electorala va sosi mai repede !...:-D
  • -4 (8 voturi)    
    oricum (Marţi, 2 martie 2010, 15:36)

    cristi [anonim]

    a fost foarte interesant ca a fost un cutremur in vrancea, apoi in turcia/ india/ japonia nu mai stiu exact, si apoi in chile, deci putem spune ca a fost o miscare generala, poate o reactie in lant.
    • +9 (9 voturi)    
      pt. cristi (Marţi, 2 martie 2010, 15:41)

      John [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Sigur cristi, totul a inceput in Vrancea. De parca nu au mai fost 2-3 cutremure pe luna pana acum, niciodata.
    • 0 (4 voturi)    
      nu chiar (Marţi, 2 martie 2010, 16:44)

      CMihai [utilizator] i-a raspuns lui cristi

      cutremurele deseor se produc, mai ales cele mari in apropiere de luna plina ... atunci cand efectul gravitatie lunii este mai mare decat in restul lunii, asta inseamna ca 3-4 zile inainte si dupa luna plina, pamantul este mai dispus la efectele gravitationale ale lunii ... este dovedit stintific. si asta s-a intamplat si acum: aveam 3 zile pana la luna plina, cand devenea mai semnificativ forata de gravitatie a lunii, si asa a miscat acele mici presiuni adunate si a demarat aceste miscari. si mai semnificativ este ziua si cand avem eclipsa lunara, marile cutremure de la noi s-au cam produs in perioada de luna plina sau eclipse lunare ... aceasta teorie insa nu exclude cutremurele in orice perrioada, pur si simplu in luna plina pamantul e mai activ, insa in restul zilelor tot ramane activ ...
      • -1 (3 voturi)    
        @CMihai (Marţi, 2 martie 2010, 19:13)

        Tony Meman [anonim] i-a raspuns lui CMihai

        adica tu vrei sa ne sugerezi acum ca acest cutremur din chile are de a face cu luna plina.
        ok, asta ar trebui sa insemne ca peste tot in lume este la aceeasi ora luna plina ¿ ¿ ¿
        dac tu ai vazut luna plina in rom si cutremurul a fost in chile, inseamna pt tine ca si in chile era luna plina la aceesasi ora ¿ ¿ ¿ "cerce....tasul" lui peste, lol
        • 0 (4 voturi)    
          Nu sugerez ca a fost creata de luna plina (Marţi, 2 martie 2010, 19:35)

          CMihai [utilizator] i-a raspuns lui Tony Meman

          Vroiam sa subliniezi ca luna plina este un catalist. Cutremurele nu sunt provocate de luna plina insa sunt catalizate de acesta. Daca as avea metode de prezentare vizuala mi-ar fii mai usor sa-ti explic, insa ideea de baza este ca tensiunea se acumuleaza la aceste placi, si luna plina ajuta sa misca indeajuns aceste acumulari de tensiuni ca sa se rupe mai repede, si sa se produca dezastrul. Cum stii luna, si mai ales luna plina are semnificatii gravitationale insemnata (pamantul efective este la mijloc intre soare si luna, si este mai afectat) asupa pamantului, si asta este un catalizator pentru miscarile tectonice, in jurul lunii pline pamantul este mai activ dpdv tectonic si nu numai,

          Si habar nu am ce vrei sa zici ca daca in Romania vad luna plina, si in Chile e luna plina, ca asa este. In momentul in care luna se vede plina din Romania, se vede plina plina pe toate lumea, desigur in momentul in care este noapte si acolo, efectiv luna plina inseamna ca pamantul se afla intre luna si soare. Si cand in Chile este noapte, si in aceeasi noapte a fost luna plina in Romania, te asigur ca si in Chile, in noaptea respectiva va fii luna plina ... Ori nu te ai exprimat corect, ori ai vrut sa zici ceva mare si nu ti-a iesit ...
          • 0 (0 voturi)    
            ai dreptate CMihai (Miercuri, 3 martie 2010, 10:28)

            atreus [anonim] i-a raspuns lui CMihai

            da' zau daca merita sa comentam pe aici. Am renuntat la popularizarea stiintei. Las sa creada ca cern face gauri negre, ca axa pamantului sa rastoarna si ca in 2012 vine sfarsitu' lumii... WHO CARES?!

            P.S. se numeste efect de maree si se produce atat asupra apei cat si asupra pamantului. Activitatea tectonica este la limita foarte puternic vizibila pe Io, satelitul lui jupiter. Deci, da, fenomenul de luna plina poate fi corelat de cutremurele din lume
    • +1 (1 vot)    
      zici tu ceva (Miercuri, 3 martie 2010, 1:11)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui cristi

      http://earthquake.usgs.gov/eqcenter/recenteqsww/
  • -3 (3 voturi)    
    mai multe zile (Marţi, 2 martie 2010, 15:37)

    sorin [anonim]

    mai multe oua de numarat
  • -6 (8 voturi)    
    Ce prosti ne cred astia !!! (Marţi, 2 martie 2010, 15:38)

    romanasu' [anonim]

    Domnule om de stiintza, te vad asa tolanit in scaunul ala si asa ma enervez si as vrea sa-ti zic ca pamantul nu s-a cutremurat in intregime si deci e ca un mar din care iese un vierme dar nici vantul nici viermele nu reuseste sa miste marul. Asa ca ma enerveaza semnalele de alarma, de ingrijorare care tot vin din partea voastra a americanilor !!!

    Si despre ridicarea insulei fata de nivelul marii, este posibil, stii mata' cum sub ea sunt niste placi tectnice si se mai mishca, niste gropi intre ele, si alte de astea de geografie...dar nu te grabi sa apari la tv inainte de masuratori si documentatie care sa demonstreze ce de fapt intuiesti tu acum.

    Frate ce mai vorbesc oamenii astia de stiintza americani.....
    • +9 (9 voturi)    
      :)) (Marţi, 2 martie 2010, 16:16)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui romanasu'

      Americanii ca americanii, dar sa vezi "oamenii de stiinta" romanashi care citesc hotnews ce ii pun la punct pe savantii aia americani. Viermi, mere, placi tectnice, gropi, geografie de gimnaziu, nimic nu le e strain, praf ii facem pe imperialisti
      • +1 (1 vot)    
        ... (Marţi, 2 martie 2010, 20:42)

        dragonfly [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

        de mult nu am mai ras sa imi curga lacrimi, adevarul e ca noi romanii suntem cei mai tari la toate capitolele: sport, economie, politica, istorie, geografie, medicina...etc
    • 0 (0 voturi)    
      . (Marţi, 2 martie 2010, 20:38)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui romanasu'

      esti un roman prost autentic, care se crede mai destept ca americanii. nici in visele alea umede ale tale...
  • +9 (9 voturi)    
    ale dreaku cutremurele (Marţi, 2 martie 2010, 15:54)

    gechi [anonim]

    inca vreo cateva si ajunge ziua de doar 8 ore. NU mai plecam de la servici.
  • +6 (6 voturi)    
    RELAAAAAAX (Marţi, 2 martie 2010, 16:00)

    atreus [anonim]

    viteza de rotatie a pamantului in jurul axei s-a modificat foarte putin pt. ca momentul de inertie al pamantului s-a modificat f. putin. Asta deoarece o placa tectonica s-a ridicat sau coborat cu putin. Asta e realitatea. Stirea nu dorea sa fie "cataclistica" ci pur si simplu sa arate cat de precis stim sa masuram viteza de rotatie a pamantului, si asta poate fi o performanta.
  • +4 (4 voturi)    
    party mai lung (Marţi, 2 martie 2010, 16:29)

    doni [anonim]

    ziua mai scurta, noaptea mai lunga , stai mai mult in bamboo.............
  • -2 (2 voturi)    
    incalzirea globala (Marţi, 2 martie 2010, 17:20)

    ricu [anonim]

    degeaba daca nu se face legatura cu incalzirea globala!
    imposibil sa nu fie nu se gaseasca o legatura ceva cu incalzirea globala....
    • 0 (2 voturi)    
      Nu-i asa ca nu ti-a prea placut scoala? (Miercuri, 3 martie 2010, 0:39)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui ricu

      Comentariul asta e din ciclul "noi muncim, nu gandim", sau cum? Ca simt in tine o ura fata de tot ce tine de stiinta.

      Sau poate ma insel, si esti doar un fan al teoriilor conspiratiei. Caz in care ai gresit articolul. Nu e vorba nici de Zeitgeist nici de "n-am ajuns niciodata pe Luna" aici.

      Nu-i asa ca nici tigarile nu sunt daunatoare sanatatii si e o conspiratie a oamenilor de stiinta care au lansat o noua religie anti-fumat?
  • 0 (0 voturi)    
    Cutremur in partea diametral opusa... (Marţi, 2 martie 2010, 17:50)

    Costi [anonim]

    Va mai fi inca un cutremur in partea diametral opusa a Pamantului - si totul revine la normal :P
  • -2 (2 voturi)    
    io cred ca intr-adevar (Marţi, 2 martie 2010, 22:04)

    smen [anonim]

    sa deplasat axa pamantului datorita obezilor americani care mai au un pic si scufunda america
  • +1 (1 vot)    
    cand te bagi in treaba (Marţi, 2 martie 2010, 22:12)

    eu ala mai destept [anonim]

    faptul ca ziua s-a schimbat cu 1 ms desi nu cred ar fi putut sa-ti faca viata mizerabila facandu-ti GPS-ul sa te trimita vreo 50 km in peisaj. Aia e o stire care te intereseaza? Plus alte cateva sisteme vitale care se bazeaza pe un ceas extrem de precis in care o milisecunda inseamna 50 km.
  • +1 (1 vot)    
    om batrin si minte p (Marţi, 2 martie 2010, 22:18)

    ccd [anonim]

    domilor si doamnelor aveti prostul obicei sa deviati total de la subiect si sa includeti frustrarile sau parerile dumneavoastra politice in conversatii de specialitate adresate doar cunoscatorilor si faceti asa cum se zicea odinioara ,,se trezi si ´nea ion ca si-el e om´´. s-aveti o seara placuta.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri