VIDEO Doua trenuri s-au ciocnit in apropiere de Bruxelles. Cel putin 20 de morti

de R.P.     HotNews.ro
Luni, 15 februarie 2010, 11:35 Actualitate | Internaţional

Accident feroviar in Belgia
Foto: Reuters
Cel putin 20 de persoane au murit luni dimineata, dupa ce doua trenuri s-au ciocnit in Belgia. Coliziunea a avut loc in apropierea garii Hal, o suburbie din sud-vestul Bruxelles-ului, informeaza AFP. "Sunt cel putin 20 de morti", a declarat primarul din Hal, Dirk Pieters.

"Doua trenuri s-au ciocnit cu putin timp inainte de ora 8:30, la iesirea din gara Hal, pe rutele care fac legatura cu Bruxelles. Exista persoane grav ranite", a declarat pentru Le Figaro purtatorul de cuvant al companiei nationale de cai ferate, Anne Woygnet, care nu a putut confirmat insa bilantul victimelor.

"Ar putea fi vorba despre o coliziune frontala intre trenuri care transportau persoane care mergeau la lucru in Bruxelles sau care se intorceau de la munca", a precizat oficialul.

Accidentul a avut loc la o ora de varf, pe linia Mons-Bruxelles. Traficul trenurilor internationale de mare viteza Thalys si Eurostar este intrerupt la Bruxelles, au anuntat cele doua companii feroviare.



Planul de urgenta a fost declansat, persoanele usor ranite au fost transferate intr-un centru sportiv din Hal. Potrivit publicatiei belgiene La Libre, patru persoane sunt inca blocate in tren. 

Pe Twitter, Cedric, unul dintre pasagerii care au fost martori ai coliziunii, a postat fotografii cu cele doua trenuri.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

10448 vizualizari

  • -10 (22 voturi)    
    mda (Luni, 15 februarie 2010, 12:17)

    americanu [anonim]

    DAca era sa fie la noi, in Ro, ar fi zis toti ca e din cauza ca guvernul nu se ocupa de siguranta calatorilor, etc. Dar aia din Bruxelles ce scuza au, asa dau ei exemplu, capitala europeana de doi lei? Rusine capitalistilor EUropeni, noi vrem sa fim ca ei si ei ce exemplu dau?
    • -7 (13 voturi)    
      E vorba de imagine (Luni, 15 februarie 2010, 12:33)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui americanu

      In Romania, daca s-ar fi intamplat, impresia de dupa ar fi fost ca e din cauza guvernului.

      In vest stiu sa gestioneze astfel de cazuri si vei vedea cum autoritatile stiu sa intoarca in favoarea lor un astfel de accident.
      • +11 (19 voturi)    
        In Romania nu se poate intampla asa ceva (Luni, 15 februarie 2010, 12:57)

        qwe [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Pentru ca la 30 la ora cat au trenurile la noi se pot evita astfel de evenimente
        • +1 (9 voturi)    
          hehe (Luni, 15 februarie 2010, 13:36)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui qwe

          foarte corect comentariul tau :D chiar ma gandeam sa fac unul similar :D
      • +3 (7 voturi)    
        Ha?! (Luni, 15 februarie 2010, 13:15)

        Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

        Esti varza frate! 20 de morti si intorci in favoarea ta, nu? Ce or sa zica? Ofranda adusa zeilor pentru prosperitatea Belgiei?!
  • -7 (15 voturi)    
    da, dar... (Luni, 15 februarie 2010, 12:28)

    leaf [anonim]

    ...la ei nu deraiaza 3, 4 trenuri intr-o saptamana. Nu au 2/3 din totalul liniilor de cale ferata expirate... da, la noi chiar e vina guvernului pentru tot ce se intampla. Vladescu se pare ca este cel mai mare dobitoc dupa Boc pentru ca a spus ca nu ministerul de finante va scoate tara din criza ci romanul de rand. Atunci pentru ce ii mai platim? Eu, ca roman de rand, degeaba ma duc sa ma angajez daca nu ma angajeaza nimeni. Sa imi fac firma? COOOOOOL, cu ce ma ajuta guvernul, ce stabilitate economica garanteaza, ce legislatie aplica pentru ca eu, ca mic intreprinzator, sa nu devin falit, in ciuda eforturilor mele de a reusi? Eu unu nu am de gand sa tzepuiesc guvernul, si nici sa devin rege al vreunui asfalt! Daca asta inseamna sa reusesti in Romania, atunci ar trebuie destituitzi si trimisi in spatiu si lasati acolo. Eu donez bani pentru o asemenea campanie? Cine doneaza cu mine? Sunt curios, peste vreo 20 de ani, cat va avea pensia domnul Boc? Dar Basescu, dar Videanu, dar Blaga, dar Berceanu?
    • +6 (8 voturi)    
      .... (Luni, 15 februarie 2010, 13:08)

      hoha [anonim] i-a raspuns lui leaf

      Pai are dreptate maestre... vrei sa scoata ministerul de finante tara din criza?! Ei pot face cel mult niste politici coerente...

      Criza actuala e o lectie din care trebuie sa invatam ca la sfarsitul zilei suntem oameni. In goana dupa interese bani case vile masini am uitat un lucru fundamental.... suntem oameni, atat noi cat si semenii nostri. Cand accepti ceea ce esti inveti sa te respecti iar cand inveti sa te respecti cu adevarat incepi sa ii respecti si pe cei din jurul tau.
  • +4 (12 voturi)    
    nu luati Belgia drept exemplu (Luni, 15 februarie 2010, 12:36)

    hohahu [anonim]

    faptul ca Bruxelles-ul e capitala Europei e un handicap pentru EU, lucrurile merg acolo doar un picutz mai bine decat in Romania, nu trebuie in nici un caz sa luam Belgia drept model...ei sunt inaintea noastra doar pentru ca si-au nimerit gura cascata exact sub para malaiatza...
    • +7 (7 voturi)    
      hai sa nu exageram... (Luni, 15 februarie 2010, 13:38)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui hohahu

      gata se ciocnesc 2 trenuri si criticam belgia.
      in SUA s-au ciocnit, germania, franta etc...
      toate sunt tari de kko???
      lasa ca suntem noi buni ca la ce viteza au trenurile, la o eventuala coliziune le revopsim si-s ca noi...

      nu zic ca belgia e cea mai cea, dar nu ar trebui sa luam un accidentdrept reper
    • 0 (0 voturi)    
      interesant (Luni, 15 februarie 2010, 22:42)

      Gogu [anonim] i-a raspuns lui hohahu

      nu stiu daca spui asta pentru ca stii adevarul de la fata locului sau ai un feeeling. eu stau in Belgia si confrm: m
    • +2 (2 voturi)    
      mare dreptatate ai (Luni, 15 februarie 2010, 22:44)

      Gogu [anonim] i-a raspuns lui hohahu

      dupa cum incepusem sa spun, ai mare dreptate, eu locuiesc in Be si tot ce va pot spune este ca Belgia e Romania vestului.
      Nu insist dar asta este
  • +18 (18 voturi)    
    Romanul (Luni, 15 februarie 2010, 12:42)

    Gigi [anonim]

    Prostia romanului se vede si in egoismul cu care se intoarce mereu la sine, la Boc/Berceanu/pdl/psd indiferent de ce stire ii pui in fata. Alo! Stirea asta NU are legatura cu noi. Descarcati-va frustrarile pe alte stiri cu subiecte interne...
    • 0 (0 voturi)    
      da (Luni, 15 februarie 2010, 21:14)

      David.NU [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

      foarte corect.
      sa plang sau rad??
      • 0 (0 voturi)    
        depinde... (Luni, 15 februarie 2010, 23:56)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui David.NU

        ...doar sa nu ajungi sa nu iti mai pese :)
  • -2 (6 voturi)    
    Accident (Luni, 15 februarie 2010, 13:01)

    Neutron [anonim]

    ACCIDENT, s.n. Eveniment fortuit, imprevizibil, care întrerupe mersul normal al lucrurilor (provocând avarii, răniri, mutilări sau chiar moartea). ♦ Fapt întâmplător, banal, care aduce nenorocire.
    • 0 (8 voturi)    
      Romania vs Belgia (Luni, 15 februarie 2010, 13:33)

      Tot neutron [anonim] i-a raspuns lui Neutron

      Belgienii nu stiu sa puna si ei o perfuzie la locul accidentului? Nu se misca si ei un pic mai repede cu targa? De guler cervical au auzit? Stiau "din ochi" ca victimele din filmulet nu au ruptura de splina sau traumatism cervical potential fatal? Aici ii batem, asa "inapoiati" cum suntem.
      • 0 (4 voturi)    
        Dap (Luni, 15 februarie 2010, 14:29)

        Haha [anonim] i-a raspuns lui Tot neutron

        Bine ca stii tu cum trebuie procedat.
        • +5 (5 voturi)    
          Question (Luni, 15 februarie 2010, 14:56)

          Neutron [anonim] i-a raspuns lui Haha

          Imi poti spune la cate accidente rutiere/de munca ai participat in calitate de medic/asist.medical/pompier? Poti sa te uiti la mainile baiatului in rosu? In Romania, la accidente unde se presupune ca intri in contact cu chestia aia rosie numita "sange" se poarta niste chestii albe cu 5 degete/buc. Au fost si la noi vremuri cand se mergea la descarcerare in pantofi cu toc. Dar au trecut.
          • +2 (2 voturi)    
            OK (Luni, 15 februarie 2010, 15:19)

            Romy [utilizator] i-a raspuns lui Neutron

            Am fost pacient si in Belgia si in Romania.

            Noi suntem cu vreo 10 - 50 ani in urma (depinde de regiune). Deci nu te da cu parerea - ce trebuie facut si ce nu. Daca (doamne fereste) as fi implicat intr-un astfel de accident as prefera sa fiu in Belgia - chiar daca nu au chestia aia alba cu 5 degete.
            • +1 (1 vot)    
              Ma dau cu sania... (Luni, 15 februarie 2010, 21:21)

              Neutron [anonim] i-a raspuns lui Romy

              Cu parerea nu pot "sa ma dau". Acum serios:
              1 Nu am criticat un sistem pentru ca inca nu s-a inventat cel perfect. Am criticat doar comportamentul unor persoane. Recunosc ca am gresit spunand "belgienii" (nu am vrut sa generalizez).
              2 Virusul HIV (si alti "dujmani") nu are GPS pentru a sti daca se afla in Romania sau Belgia (pentru asta porti manusi - din respect pentru sanatatea ta dar si pentru cea a victimei)
              3 La fel spun si eu:"Doamne fereste!" sa nu patesc nimic. Dar nu stii niciodata UNDE ai parte de necaz, si sincer, iti pui toate sperantele in omul ala care te scoate dintr-o masina turtita (fie el pompier, medic, paramedic, asistent - fie roman, fie belgian)
              4 Cu mici exceptii, cand e vorba de astfel de catastrofe, am incredere in sistemul nostru de urgenta. Si oamenii aia fac sacrificii imense (doar ei stiu asta) cu resurse mai modeste decat in alte tari. (Program infernal datorita lipsei de personal, lipsa de consiliere psihologica, risc de accident, de infectare,etc)
              5 The last but not the least: Sa-i odihneasca Dumnezeu in pace pe cei morti si Liniste sufleteasca familiilor lor.
              • 0 (0 voturi)    
                Dumnezeu sa-i ierte (Luni, 15 februarie 2010, 23:20)

                Romy [utilizator] i-a raspuns lui Neutron

                Partea mai trista. Inca un tren deraiat: http://www.dhnet.be/infos/belgique/article/300564/deraillement-d-un-train-de-marchandises-a-clabecq-pas-de-blesse.html

                Nu mai merg cu trenul...
      • +3 (3 voturi)    
        ... (Luni, 15 februarie 2010, 14:53)

        George [anonim] i-a raspuns lui Tot neutron

        Glumesti,

        Sistemul belgian de sanatate e cu mult meste noi, cam de vre-o 5 ori. Stiu ce zic ;)
        • +1 (3 voturi)    
          Bon jour (Luni, 15 februarie 2010, 15:21)

          Neutron [anonim] i-a raspuns lui George

          Sper sa-l "gust" pe cel francez cat de curand. Dupa examenul din martie. ;). Am facut o observatie asupra faptului ca cei din imagine au lacune in privinta transportului in siguranta a victimelor. Eu am prins perioada in care nu aveai manusi L sau XL si trebuia sa-ti "inghesui" degetele in S sau cand ramaneai fara ser in plina vara cu o groaza de AVC-uri la 40 de grade si ma gandeam ca in Belgia nu se pune problema materialelor. Au revoir!
  • -5 (5 voturi)    
    Poate (Luni, 15 februarie 2010, 13:32)

    Ana [anonim]

    era pe lista de disponibilizati si astfel s-a jucat un pic la butoane ! sau pur accident..cine stie? ...se va face o ancheta....asta este criza !
  • +1 (1 vot)    
    deocamdata 11 decese (Luni, 15 februarie 2010, 13:38)

    un om [anonim]

    citat din http://www.lesoir.be/actualite/belgique/2010-02-15/accident-de-train-a-halle-753734.shtml Le bilan officiel provisoire de la catastrophe ferroviaire à Buizingen est de 11 victimes. Il pourrait monter à 25 morts. Il y a aussi des « dizaines de blessés graves », selon la SNCB.
  • +4 (4 voturi)    
    Guvernatorul provinciei anunta 10 morti (Luni, 15 februarie 2010, 14:49)

    Nicoleta [anonim]

    Am ascultat stirile de aici din Belgia la ora 13. guvernatorul provinciei unde s-a produs accidentul a anuntat ca sunt 10 morti si 11 raniti grav. In goana dupa senzational si stiri socante i-ati omorat deja si pe cei raniti??

    Cat despre cei care au nesimtirea sa spuna ca Belgia e ca Romania...pfff . Nu spun ca nici aici nu sunt lacune, dar cand ma duc pe la autoritati sunt ajutata cu zambetul pe buze si toti incearca sa faca tot ce le sta in putinta chiar daca nu cunosc pe nimeni.... De la vanzatoarea din magazin, gunoieri si pana la directori de firme majoritatea oamenilor de aici (atat cat am putut observa eu de cativa ani in Belgia) isi fac treaba cu seriozitate. Nu poti compara sub nici o forma cu lipsa de bun simt de care ma lovesc mereu in ROmania.

    Cat despre stiristii nostrii....asa mai anuntasera si despre criminalul in serie aresetat acum cateva saptamani tot in Belgia... ca facuse 20 de victime...in acelasi timp in care aici erau confirmate trei.
    • +1 (1 vot)    
      Corect! (Luni, 15 februarie 2010, 16:21)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Nicoleta

      Foarte de acord cu Nicoleta, e al doilea an de cand muncesc intr-o tara francofona, si pot sa socnfirm ca au cele mai bune sisteme sociale si cel mai mare respect fata de cetatean sau muncitor.
      Un muncitor in Belgia sau franta are dreptul la 42 de zile de concediu pe an (2 luni in total)
      Serviciile publicce, infrastructura si transporturile sunt net superioare celor Romanesti. Nu poti compara, desi mi-ar placea sa fie altfel. Poate avem si noi unele lucruri la care i-am intrece, desi nu pre imi vin in minte, dar azsta nu schimba realitatea.
      Deci la capitolul Romania vs Franta e clar cine castiga. In primul rand mentalitatea ne diferenteaza, restul sunt evidente. As vrea sa apuc sa vad ziua cand macar o sa-i ajungem din urma pe Belgieni. Faptul ca Brusselles e si capitala CE, nu cred ca are vreo influenta. Asta poate doar confirma ce am zis mai sus. Cya! ;)
    • +1 (1 vot)    
      Dumnezeu sa-i odihneasca. (Luni, 15 februarie 2010, 16:22)

      Tura de noapte [anonim] i-a raspuns lui Nicoleta

      Altfel spuneati ceva de "lacune'. Chiar suna interesant cind ma gindesc la sudul Wallon unde somajul este traditie de familie. Sau la comunismul tipic latin in ceea ce priveste atitudinea fata de munca si fata de cel de linga tine. Dvs. din ce film ne povestiti? Din ala in care se spune ca Belgia (de 8 ori mai mica decit Romania) are nevoie urgent de 600 mil. Euro pentru a carpi (cuvintul este folosit de ei) autostrazile? Ia-n dati o fuga pina la Nivelles cu masina si cind reusiti sa ajungeti cu acu kilometrajului la 90 faceti o poza si puneti-o pe net sa vedem si noi... Sau o fi filmu ala in care urcindu-te in tramvai nu vezi 2 zile la rind aceeleasi figuri de copii disparuti: mereu sint altele; stiti despre ce vorbesc... Sa stiti ca in Belgia sint familii compuse din 2 adulti si doi copii cu un venit de aprox. 2400 Euro/luna ceea ce inseamna mai putin de aprox. 3000 Euro/luna cit ia UN agent contractual roman angajat la Consiliu; din astia 2400 scadeti chiria, intretinearea, etc si spuneti-ne cum se descurca cu restu de bani... Iar cind vorbiti de seriozitate sint sigur ca va ginditi la seriozitatea tipic flamanda pentru ca de aia belgiana :-))) io unu n-am auzit. Daca tot puneti lucrurile in balanta macar nu apasati cu degetu pe taler.
      • +1 (1 vot)    
        Chiar asa? (Luni, 15 februarie 2010, 16:53)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui Tura de noapte

        Chiar daca la Nivelles, autostrada e varza, asta nu schimba cu nimic imaginea. si chiar cu cein 2400 de euro o familie se descurca cu mult mai bine decat o familie in Romania cu venitul mediu pe economie aferent.Pe autostrada unde fac naveta, pot circula si cu 200, Nivelles e poate singura exceptie.
        Iar faptul ca Romania e de x ori mai mare decat Belgia si avem atita relief si resurse e doar spre defavoarea(sa nu zic rusinea) nostra ca nu suntem mai avansati decat ei.
        Eu traiesc in regiunea Wallona de care vorbiti, si vorba fie, e cea mai saraca, dar ciudat faptul ca toate casele din micul sat unde locuiesc sunt foarte frumoase si intretinute, si nu sunt deloc mici, desi locuite de tarani sau fosti tarani, sunt foarte cu gust facute arhitectural si f bine ingrijite. Nu am vaszut inca o casa care sa fie in paragina, spre surprinderea mea.
        Iar cand e vorba de bani, eu sunt strain in tara lor, si castig net peste ceea ce ati dat dvs ca ex pt unei familii. Iar partea cea mai buna este ca stau intr-o casa noua, chirie mica, gradina, curte, la 1.5km de autostrada. Imi ia 20-25 min sa ajung cu masina la locul de munca spre diferenta de 40-45 cat imi lua cu metroul in Bucuresti. Alimentele sunt la acelasi pret ca si in tara. Si nu am plecat din tara pt ca muream de foame, aveam salar de peste 5000 net.
        Nu muncesc in constructii sau gradinarit.
        Nu zic ca pt toata lumea e la fel, insa toti romanii pe care ii cunosc, o duc mult mai bine, de cand sunt aici. Asta vb de la sine. Nu trebuie sa inclin balanta, pt mine asta e realitatea simpla. Nu poti compara Romania cu Belgia, e prea evident. Pana si Polonezii ne-au intrecut... de ce ne-am compara cu Belgienii?
        Cat despre accident, se poate intampla oriunde... si in tara au deraiat cateva trenuri anul trecut. Nimic deosebit in asta.
        • +1 (1 vot)    
          Comentariul meu (Luni, 15 februarie 2010, 18:41)

          Tura de noapte [anonim] i-a raspuns lui Adrian

          nu s-a vrut a fi o comparatie Belgia vs Romania! La fel cum nu va pot contrazice spusele pentru simplul fapt ca aveti dreptate. Ceea ce am comentat s-a vrut a fi din perspectiva platitorului belgian de taxe. Incercati urmatorul raport: vedeti ce venit aveti vs ce primiti in schimb. Indiferent daca va va place rezultatul sau nu eu unu va doresc sa aveti noroc si sa fiti sanatos. Acum 3 mici comentarii:
          1. Maine m-as muta si eu intr-o casa ca aia in care locuiti Dvs., fie si in Sud, da sint legat de mizeria asta de Bxl.
          2. Fatadele caselor trebuie sa arate bine pentru ca altfel proprietarul e luat de urechi. Financiar...
          3. Comentariul unui politist de la Brussels Capitale, comentariu aparut acu vreo 3 saptamini in Vlaan: "Sint cartiere in Bxl numite de noi cartiere de non-droit. DACA am intra acolo sa facem ordine nu ar conta deloc daca purtam sau nu vesta antiglont. Este absolut inutila cind impotriva ta se folosesc arme de asalt AKM si grenade de mana"... Este vorba de Anderlecht si Forest, nu? Imi place sa cred ca taxele si impozitele pe care le platesc nu au nici un aport la existenta mai sus numitelor "echpamente"... :-))
          • +1 (1 vot)    
            cind ai 20 de ani (Luni, 15 februarie 2010, 23:35)

            Gogu [anonim] i-a raspuns lui Tura de noapte

            traiti in Belgia iti dai seama fara dubii ca nu mai e de mult ce-a fost atunci, s-a stins faima falnicei Belgii... Walonia e in faliment pe toate planurile din cauza coruptiei generalizate (la alte nivele decit cea din Romania dar totusi coruptie grava) si a baronilor locali socialisti (va suna cunoscut?)
            Flandra vrea independenta si politicienii tineri de acolo dispretuiesc sudul tarii.

            In concluzie Belgia a devenit Romania occidentului
  • -4 (6 voturi)    
    poate avem noroc (Luni, 15 februarie 2010, 16:33)

    smen [anonim]

    si era si eba intrunu din ele
  • 0 (0 voturi)    
    Contextul e relevant (Marţi, 16 februarie 2010, 21:17)

    Robert [anonim]

    Cei care se gandesc "uite ca se intampla si la ei" ar trebui sa stie ca: traficul feroviar din Be cred ca e de mai bine de 10 ori mai intens decat in Ro. Prin garile din Brux trece cel putin cate un tren pe minut (uneori si 3-4 in acelasi minut); trenurile chiar merg, nu se tarasc cu 30 ca expresul pe Valea Prahovei. Asa ca la nivelul de trafic pe care il au, e de-a dreptul acceptabil un asemenea accident o data la 50 ani (ultimul asemanator a fost in 57). Mai ales in conditiile in care, zic ei, investitii in siguranta infrastructurii nu prea se fac. Se fac totusi proiecte inutile, precum gara din Liege, frumoasa de altfel dar mult prea costisitoare pentru situatia economica a regiunii (adica la pamant).


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă