Presa rusa: Daca Romania va ridica pretentii teritoriale fata de Republica Moldova si Ucraina, va avea probleme la hotarul cu Ungaria si Bulgaria

de R.P.     HotNews.ro
Duminică, 14 februarie 2010, 11:05 Actualitate | Internaţional

Romanii si moldovenii au facut primii pasi pentru unire, scrie presa de la Moscova. Ajutorul financiar de 100 milioane de euro acordat de Romania, ridicarea sarmei ghimpate de la Prut si Acordul privind micul trafic la frontiera sunt un semn ca "a fost inceput proiectul unionist, dar unirea Republicii Moldova cu Romania ar duce la destabilizarea Europei de Est”, scrie Nezavisimaia Gazeta, citata de Unimedia.

„Daca vor fi formulate pretentii teritoriale fata de Republica Moldova si Ucraina, Romania va avea probleme la hotarul cu Ungaria (Transilvania) si Bulgaria (Dobrogea de Sud). In timp ce Romania lucreaza sa pregateasca opinia publica pentru proiectul unionist, Rusia urmareste in tacere evenimentele care au loc”, subliniaza Nezavisimaia Gazeta.

Cel care se afla la baza acestui proiect unionist este presedintele interimar din Republica Moldova, Mihai Ghimpu, noteaza presa de la Moscova. Liderul de la Chisinau a propus ca votul sa fie valabil de la varsta de 16 ani, limba nationala sa se numeasca „limba romana” si nu „moldoveneasca", iar locul "raioanelor" sa fie luat de "judete". Iar dovezile ca presedintele moldovean vrea unirea nu se opresc aici.

Nezavisimaia Gazeta scrie despre deschiderea a doua posturi de televiziune romanesti, Publika TV si Jurnal TV, despre predarea istoriei romane in scoli, majorarea pana la 5.000 a numarului de bursieri moldoveni in Romania si facilitarea obtinerii cetateniei romanesti.

Articolul din presa de la Moscova vine la finalul unei saptamani in care presedintele interimar al Republicii Moldova, Mihai Ghimpu, impreuna cu ceilalti lideri ai Aliantei pentru Integrare Europeana - Vlad Filat, Marian Lupu si Serafim Urechean - au discutat in cadrul unei emisiuni televizate despre reforma constitutionala.

Referindu-se la problema denumirii limbii, Mihai Ghimpu a spus ca "limba este romana si punctum. Noi nu trebuie sa facem speculatii politice pe marginea acestui subiect, ci sa solutionam problemele cu care ne confruntam". Premierul  moldovean Vlad Filat, liderul Partidului Liberal Democrat, a precizat ca actuala constitutie "are un sir de deficiente si nu se refera doar la alegerea sefului statului. Pana la urma, Constitutia urmeaza sa fie ajustata".

Tot in aceasta saptamana, autoritatile din Republica Moldova au inceput demontarea gardului de sarma de la frontiera cu Romania, premierul Vlad Filat prezidand miercuri o sedinta de lucru pe aceasta tema.

Marti, in cadrul audierilor din Parlamentul Romaniei, diplomatul Marius Lazurca - propus pentru a ocupa postul de ambasador al Romaniei la Chisinau - a propus ca proiect pentru dezvoltarea relatiilor economice dintre cele doua tari infiintarea unei banci de investitii romano-moldovene.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

11248 vizualizari

  • +45 (45 voturi)    
    Dezinformare intentionata (Duminică, 14 februarie 2010, 11:23)

    Rhadoo [utilizator]

    Rusii uita in mod intentionat un aspect important. Ungaria si Bulgaria sunt aliatii nostri, asta o data, iar mai apoi, conditia apartenentei la NATO inseamna mentinerea granitelor intre statele membre.
    Astea nu sunt decat stiri sa inflameze populatia rusofona din Ucraina si Moldova, care este prost informata si indoctrinata.
    • +17 (19 voturi)    
      RUSIA (Duminică, 14 februarie 2010, 16:39)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      NU mai are influenta in tarile membre nato. Singura influenta poate fi asupra ucrainei. Romania trebuie sa acorde avantaje cetatenilor moldoveni de etnie romana, din cate stiu eu majoritari in moldova. Guvernul Romaniei trebuie sa coopereze cu cel moldovean pentru facilitarea obtinerii cetateniei romane iar guvernul Moldovean trebuie sa inteleaga ca moldovenii sunt in marea lor majoritate romani. Trebuie in orice caz sa ne miscam repede. Nu conteaza de unde, fondurile trebuie gasite. Trebuie sa ne implicam in dezvoltarea infrastructurii in R. Moldova si sa ii ajutam in orice mod cu putinta. EI sunt la fel de ROMANI ca si noi, adevarul istoric trebuie spus liber, iar Rusia trebuie sa invete care este locul ei.
    • +7 (7 voturi)    
      sunt de acord cu tine (Duminică, 14 februarie 2010, 16:55)

      visio [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      cu mentiunea ca Rusia inca nu a invata ca binele se face cu vorba buna in cazul Romaniei; unii vor spune ca a avut romania 50 ani; ok, si ce e cu asta? relatiile comerciale si mai ales cele de vecinatate trebuiesc dezvoltate prioritar; rusia inca nu intelege ca romania ii poate fi un aliat util si un aliat puternic; intr-o lume in care sua si prietenii ei (rusia nu este printe acestia) acapareaza tot mai mult spatiu, intr-o lume in care apar puteri economice si nucleare mari precum China si Iranul, Rusia trebuie sa isi reorienteze eleganta politica; altfel, va ramane singura si nu stiu daca ii va conveni oricat este sau va fi ea de putere militara; spun numai ca intre vecini tre sa existe schimburi comercile si o piata economica puternica; in incheiere mai spun si ca europenii nu sunt dispusi la un razboi acum desi tiparul se repeta; este numai parerea mea...si mai cititi si printre randuri, la naiba draga....
    • +4 (10 voturi)    
      Quadrilaterul si "pin' la Tisa" (Duminică, 14 februarie 2010, 18:38)

      pribeagul [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      Da, ar fi ceva probleme de granita cu Bulgaria si Ungaria: sa luam inapoi Quadrilaterul si, precum zicea Eminescu si statisticile dinainte de marea unire, teritoriul "pin' la Tisa". Dar, acun ca suntem in Nato si UE, mai bine lasam lucrurile asa cum sunt, mai ales ca dupa atitea zeci de ani, teritoriile astea nu preaq arata a romanesti.
      ---------------
      Iar, voi, rusilor, mai lasati votca si mai cititi istorie.
      • +2 (6 voturi)    
        istorie (Luni, 15 februarie 2010, 0:26)

        martipanu [anonim] i-a raspuns lui pribeagul

        Cadrilaterul si nu "Quadrilaterul" nu este un teritoriu la care se pot emite pretentii! Pune mana pe o carte de istorie si invata din ea, citeste printre randuri de preferat. Noi teritoriul acela din Bulgaria l-am ocupat putina vreme printr-o conjuctura nefavorabila bulgarilor!
        Tu ai vrea sa cerem acea regiune inapoi? Este ca si cum unguri ne-ar cere noua Transilvania.
        • +2 (4 voturi)    
          Quadrilaterul si "pin' la Tisa" (Luni, 15 februarie 2010, 7:23)

          pribeagul [anonim] i-a raspuns lui martipanu

          Cum ziceam, las-o mai incet cu votca (e buna doar oleaca, acu' de dimineata):
          - Dobrogea istorica (inclusiv Cadrilaterul/Quadrilaterul) a fost sub Mircea cel batran. Dupa moartea lui fiu-su, turcii au stapinit-o mai tot timpul, pina la 1878, cind rusii au impartit Dobrogea si au dat partea mai mica, de sud (Cadrilaterul/Quadrilaterul) bulgarilor, care au tinut-o 35 de ani. In 1913 Romania l-a luat inapoi. Germania a dat iarasi aliatilor lor bulgarii, in 1940.
          - a fost folosit si numele de Cadrilater dar si Quadrilater. Matale poti sa-i zici si ...Patrulater !! (vine de la forma regiunii sau de la cele 4 cetati turcesti majore din zona)

          Da' io ziceam sa il lasam bulgarilor,daca citesti mai atent.
        • 0 (0 voturi)    
          mai bine te abtii (Joi, 6 ianuarie 2011, 19:14)

          catalin [anonim] i-a raspuns lui martipanu

          abtine-te mai bine ca romania a fost plina de oameni care au gandit ca tine. "noi mereu trebuie sa fim corecti sa nu cotropim" ia sa luam si ce nu e al nostru poate asa va ramane restul.........
    • 0 (0 voturi)    
      pretentii teritoriale? (Luni, 15 februarie 2010, 11:16)

      curios [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      nu suntem Rusia si Georgia!!! Iar odata cu Schengen ce pretentii teritoriale mai pot exista?
    • +1 (1 vot)    
      si au mai uitat ceva.. (Luni, 15 februarie 2010, 14:30)

      StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

      Problema "Dobrogea de sud" s-a rezolvat prin tratatul de la Craiova, Dobrogea de Sud (Cadrilaterul) nemaifacand parte din Romania.
      Oricum sperietoarea "problememlor teritoriale" mergea pana la aderarea la UE, acu' nici prin vis!
      Europa nu va permite asa precedent in granitele sale.
  • +20 (42 voturi)    
    Superb (Duminică, 14 februarie 2010, 11:26)

    Rayo [utilizator]

    Daca reuseste sa faca acest lucru, Basescu va ramane in istoria noastra nu doar ca cel mai puternic om politic din Romania post-decembrista si singurul capabil sa obtina 2 mandate consecutive sau ca omul care ne-a dus in Europa, ci ca probabil cel mai mare roman din ultimele secole!
    • -28 (44 voturi)    
      Ia mai taci (Duminică, 14 februarie 2010, 12:50)

      Calin [anonim] i-a raspuns lui Rayo

      cu Basescu tau!
      Te-ai lins pe bot cu criza care continua.. Basescu si echipa lui de "puternici".
      Tare te-au mai fentat si astia.. stai linistit.. mai ie multi MUUULTI ca tine:)
      • +6 (6 voturi)    
        culmea.. (Duminică, 14 februarie 2010, 22:39)

        victor [anonim] i-a raspuns lui Calin

        de fapt nu e ,pe voi viperele rosii cu venin spurcat va pune PCR sa scrieti aiureli sau inca nu v-ati gasit ceva de munca? de fapt nu PCR, scuzi, alianta psd+pc+pnl
    • -14 (28 voturi)    
      :-) (Duminică, 14 februarie 2010, 13:09)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui Rayo

      Istoria e o mincinoasa, deci nu m-ar mira nimic.
      Il si vad pe Traian in poze cu Stefan cel Mare si Mihai Viteazu =)).
    • -12 (22 voturi)    
      precizare (Duminică, 14 februarie 2010, 13:28)

      matei l [anonim] i-a raspuns lui Rayo

      Ai uitat sa precizezi ca se trage din neamul lui Burebista, ca este stra, ... stra nepot al lui Stefan cel Mare, ceva cuscru cu Mihai Viteazu iar bunica-su a fost la Alba Iulia la 1918.
    • -3 (7 voturi)    
      corect (Duminică, 14 februarie 2010, 19:31)

      srt [utilizator] i-a raspuns lui Rayo

      Deja vad cum melodia "Eterna si fascinanta Romanie" de la Cassa Loco ajunge din nou in topuri.

      "Statuia lui Basescu vegheaza-n continuare...".
  • +27 (27 voturi)    
    geopolitica de trei lulele (Duminică, 14 februarie 2010, 11:37)

    Razvan [anonim]

    Asa sunt de expirate "amenintarile" astea pseudo-geopolitice la adresa Ro din partea Ungariei si Bulgariei, si vanturate de mass-media rusa. Suntem cu totii membri in UE si NATO, ce revendicari teritoriale sa mai fie!! Genul asta din articole mai captau atentia prin anii '90, acuma suna de-a dreptul ridicol.
    • +10 (12 voturi)    
      sa ne intelegem (Duminică, 14 februarie 2010, 16:42)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      Romania NU are cum sa aiba pretentii teritoriale fata de republica moldova. Romania poate si trebuie sa accepte, in cazul in care si moldova doreste acest lucru, sa integreze Moldova in patria mama, Romania. Atat! Asa cum Guiana Franceza accepta sa fie parte integrata a republicii franceze, la fel si Romania trebuie sa poata sa accepte ca un teritoriu sa devina parte integranta a republicii Romania daca acel teritoriu doreste acest lucru. NIMIC despre revendicari teritoriale sau lucruri de genul!
  • +28 (30 voturi)    
    Si daca ... (Duminică, 14 februarie 2010, 11:42)

    Quantikon [anonim]

    Si daca Republica Moldova "ridica pretentii teritoriale" fata de Romania? Si daca Romania accepta pretentiile teritoriale ale Republicii Moldova?
    • 0 (0 voturi)    
      ????? (Luni, 15 februarie 2010, 10:04)

      ela [anonim] i-a raspuns lui Quantikon

      pei drace! eu locuiesc a partea de care spui tu si l am mai auzit pe Voronin spunand asaceva.Nici in gandurile tale de la baie sa nu spui acest lucru.
  • +22 (24 voturi)    
    Cat de perfizi (Duminică, 14 februarie 2010, 11:43)

    Pantera Roz [utilizator]

    sunt rusii astia...Ma pune pe ganduri "preocuparea" asta a "presei" ruse pt.Romania,in ultimul timp...Astia ar vrea ca Romania sa se "uneasca" cu ei.Sau invers.Cu tot cu Moldova.
  • +16 (18 voturi)    
    ? (Duminică, 14 februarie 2010, 11:47)

    sentenced [utilizator]

    Pai ba rusule, daca noi am avea pretentii teritoriale in Republica Moldova ar fi firesc pentru ca pamanturile alea au fost ale noastre.
    Ungaria si Bulgaria ar putea avea pretentii teritoriale asupra unor pamanturi care au fost o perioada in posesia lor, dar care initial au fost tot ale noastre.
  • +8 (12 voturi)    
    jurnalistii rusi... (Duminică, 14 februarie 2010, 11:51)

    egroeg [anonim]

    probabil sunt prea tineri sau,poate,nu li s-a dat voie sa cunoasca istoria adevarata ,asa ca ei nu au aflat inca(nici macar din literatura} ca Romania se intindea,pana sa fie cotropita de rusi,austro-ungari, nemti,etc..."de la Nistru pan' la Tisa",iar in privinta problemelor de granita cu Bulgaria,desigur s-au gandit ca ar trebui sa ni se dea Cadrilaterul inapoi.Au fost si sunt niste nenorociti care se vor deda la orice act ostil ,inclusiv trimiterea de trupe,numai sa impiedice revenirea la tara mama a Moldovei.Tare mi-e ca,daca actuala conducere de la Chisinau va continua sa faca pasi catre reunire,s-ar putea sa asistam la ceva regii din partea rusilor,daca nu cumva la eliminarea fizica a unora.
    • -1 (7 voturi)    
      Si pe urma... (Duminică, 14 februarie 2010, 18:29)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui egroeg

      Daca primim cadrilaterul inapoi si partea din Ungaria pana la Tisa, nu se va modifica procentajul minoritatilor? Si nu se va bucura atunci si Marko Bela?
      Ca doar se va micsora procentajul majoritatii, si atunci vor putea sa modifice Constitutia si Romania sa devina stat multinational, si va avea -Romania- vreo 25 limbi de stat.
      Ala trai pe vatrai.
      • 0 (0 voturi)    
        nu prea ai inteles ce am spus... (Luni, 15 februarie 2010, 11:40)

        egroeg [anonim] i-a raspuns lui liviu

        respectiv ca nici ungurii ,nici bulgarii nu au ce sa ne ceara inapoi si nu ca noi sa cerem de la ei,desi ca teritoriu am fi avut ce.Nici afirmatia ta privind procentajul nu este
        corecta.Doar din Moldova ar veni in plus vreo 2,5mil de romani,asa incat procentul de unguri sau alte minoritati ar fi in final mai mic in Romania Mare.Dar nu asta ma preocupa acum, ci modul in care presa si alte institutii din Rusia incearca sa agite spiritele,afirmatia respectivilor jurnalisti fiind chiar un santaj, cand se pune problema revenirii Moldovei la locul ei istoric.
  • +18 (18 voturi)    
    Propaganda rusa e beata si in actiune (Duminică, 14 februarie 2010, 11:57)

    Komisar al Kremlinului [anonim]

    Presa rusa nu e libera, acolo ziaristii care scriu de capul lor sunt impuscati in plina strada.

    Erorile grosolane din articol dovedesc ca acesta e scris rapid avand ca destinatar opinia publica rusa, putin cunoscatoare ale realitatilor etnice din Romania. Consumatorul rus de votca trebuie sa aiba impresia ca Rusia raspunde cu ceva si ca "imperialistii romani" :)) sunt niste gogomani care se impiedica singuri in gardurile de pe la frontiere.

    Pe de o parte e bine, intotdeauna ai un avantaj strategic cand adversarul te subestimeaza, in timp ce el face bascalie si te insulta, tu inaintezi pionii, pregatesti mutarile decisive, avansezi.

    Pe de alta parte, e trist si oarecum ingrijorator ca ziaristii rusi sunt la fel de imbecili ca cei de pe Dambovitza, inculti si vadit mercenarizati.

    Judetele romanesti Harghita si Covasna sunt la sute de km de frontiera cu Ungaria, intre Romania si Bulgaria nu exista nici un fel de pretentii teritoriale reciproce (e incredibil ca acei rusi nu au deschis o carte de istorie sa vada ca problema Cadrilaterului a fost rezolvata de 65 de ani si ca oricum pretentiile eventuale ar fi romanesti, in nici un caz bulgare :))

    Articolul nu e "presa rusa", ci e un exemplu dintr-un singur ziar, titlul corect ar fi : "Cotidian rus:..."
  • +16 (16 voturi)    
    Stalin n-a murit! (Duminică, 14 februarie 2010, 11:57)

    Ana Armanca Ardeleanu [anonim]

    Aceasta a fost politica lui Stalin, care spunea: "dacă vrem să avem linişte la graniţa cu România, aceasta trebuie să aibe mereu probleme la graniţa ei de vest."
    Mă întreb cum ar putea crea aceste probleme acum la graniţa cu Ungaria şi cu Bulgaria...
  • +16 (16 voturi)    
    nostalgii imperiale (Duminică, 14 februarie 2010, 12:00)

    im [anonim]

    Toate actiunile Romaniei si ale conducerii de la Chisinau sint actiuni normale, firesti a doua state independente fata de istoria lor, fata de problemele lor interne.

    Pozitia ziarului fata de posibile actiuni ale Ungariei sau Bulgariei reflecta vechi apucaturi imperiale: divide et impera. Rusii tot cu nostalgii imperial.
  • +5 (11 voturi)    
    afirmati ale presei ruse ,raspuns (Duminică, 14 februarie 2010, 12:08)

    gheorghe gheorghe [anonim]

    "are presa rusa dreptate" ,bulgaria trebuie sa ne retrocedeze nu numai cadrilaterul ci si celalalt mal al dunarii pe o adincime de minim 50 km. iar granita cu ungaria ar trebuii, fixata pe tisa , daca nu pe dunare. (buda , inseamna loc retras ,loc ascuns ). iar ziaristi rusi sa invete istoria daciei si europei de est!
  • +14 (14 voturi)    
    Presa rusa? (Duminică, 14 februarie 2010, 12:15)

    doc [anonim]

    Ce presa rusa? Este vorba de aparatul de propaganda de la Kremlin. Cine nu scrie ce trebuie este executat in stil mafiot in fata blocului
  • +5 (13 voturi)    
    oau (Duminică, 14 februarie 2010, 12:17)

    laur [anonim]

    in sfarsit ...nu-mi vine sa cred .....am ajuns si noi sa zguduim EUROPA cu chestii interesante.....sincer sunt mandru ca sunt roman in astfel de momente si cred ca este o politica reala ,conditionata si de iminentul pericol pe care-l reprezinta UCRAINA......MAREA problema este daca SUA ne ajuta sau ne lasa de izbeliste ,ca de obicei.........................e posibil ca si singuri sa ne descurcam(statutul nostru european e suficient ca sa declanseze un mare cacat-poate mondial......e si timpul, ca doar asa se vor relansa economiile .........................)DUMNEZEU SA APERE ROMANIA...
  • +6 (6 voturi)    
    noi avem granita UE spre deosebire de Rusia (Duminică, 14 februarie 2010, 12:19)

    Eneas [anonim]

    care s-a redus teritorial dupa 1992 la granita de acum 300 de ani ! mai trebuie sa ii recucereasca tatarii din Hanatul Crimeii pentru alti vreo 300-400 de ani si se dovedeste ca istoria se repeta !
  • +12 (14 voturi)    
    ha? (Duminică, 14 februarie 2010, 12:20)

    C.Flo [utilizator]

    Probleme cu Ungaria pt Transilvania? Aberatii! Nu ma apuc acum de lectii de istorie, dar e total alta treaba cu Moldova.
    • +4 (12 voturi)    
      Ungaria si UDMR aplica tactica pasilor mici (Duminică, 14 februarie 2010, 12:53)

      Tratatul de la Trianon, just si legal [anonim] i-a raspuns lui C.Flo

      La fel face si Romania in Basarabia, dar cu mai mult succes.

      Ungaria nu are capacitatile sau dorinta unui conflict deschis cu Romania, totusi ramane un inamic de moarte al statului national unitar roman.

      Sustinerea activa acordata organizatiilor minoritarilor maghiarofoni din Romania, Slovacia, Serbia si Ucraina, dovedeste ca Ungaria continua o politica de "renationalizare" a "ungurilor din afara frontierelor".

      Serbia si Slovacia au raspuns extrem de violent, Slovacia a impus prin lege interdictia de a vorbi maghiara in administratia publica, Serbia a adus in Voivodina colonisti "bosanski" (refugiati sarbi din Kosovo si Bosnia, foarte nationalisti si duri, gata sa ia armele).

      Romania se poarta extrem de amabil cu minoritatea maghiarofona, aceasta avand partid etnic, reprezentare parlamentara si guvernamentala, radio-tv, ziare, scoli si libertatea folosirii limbii materne inclusiv in administratia locala! Romania a fost data ca exemplu in PE si la Consiliul Europei in privinta tolerantei fata de minoritati, ceea ce a starnit disperarea si furia pastorului extremist Laszlo Tokes.

      Cum nu are nici un fel de motiv plauzibil de a declansa un separatism "simpatic" in ochii UE, UDMR a ales calea pasilor mici:
      azi un panou, maine un mic referendum local, stoparea investitiilor masive in Transilvania (UDMR e implicata masiv in anularea Rosia Montana) pt a incuraja emigrarea romanilor si a descuraja venirea "moldovenilor" (vezi acuzatiile lui Tokes ca Basescu vrea sa aduca 1 milion de basarabeni in Harghita si Covasna!!), propaganda pt 'regionalizare', urmata de "regiuni autonome".

      Dar statul roman are scutul sau, neamerican, si vegheaza. Asa cum a picat Voronin in cateva luni si i se destrama acuma partidul, cand va fi timpul asa va fi doborata si UDMR, cu unii lideri in puscarie pe motiv de frauda, mita, traficuri.

      Deocamdata, nu va faceti griji, nu sunt politicienii unguri mai smecheri ca aia romani, dimpotriva :)
      • 0 (8 voturi)    
        Oare... (Duminică, 14 februarie 2010, 14:52)

        szasz [anonim] i-a raspuns lui Tratatul de la Trianon, just si legal

        National unitar roman? Ai uitat de sasi de maghiari si alte minoritati. Ti se pare ca asta este uniformitate ? Greu de inteles cat a castigat si va castiga romania din aceasta diversitate. Nu ma intreba ce a castigat, vezi bisericile fortificate, teatre si alte monumente de arhitectura si valori clturale. Nu cred ca cineva isi pune problema de autonomie teritoriala sa ceva asemanator. Ar fi bine sa ne acceptam reciproc, sa nu aruncam cu noroi in altii, sa ne respectam pe noi insine si reciproc ca de aici incepe totul.
        • +4 (4 voturi)    
          Ai dreptate (Duminică, 14 februarie 2010, 17:04)

          releu [utilizator] i-a raspuns lui szasz

          cu patrimoniul/ Facut pe spinarea romanilor iobagi, lipsiti de drepturi samd. dar asa s-a facut peste tot in acele timpuri, doar ca aici s-a adaugat si natiionalitatea si religia pentru aservirea populatiei. Sau excluderea ei de la libertatea de a locui in orase de ex.
          Acum sunt patrimoniu romanesc creat de-a lungul timpului, in posesia statutlui roman sau ale unor institutii, comunitati, persoane juridice sau fizice romane, chiar daca acele comunitati, institutii apartin unor minoritati.
          Asa cum si patrimoniul comunitatii romanesti din Ungaria de ex. este unguresc.
          Cat despre autonomie, de ce sa cred ca nimeni nu pune problema cand UDMR sai PCM vorbesc intr-un adespre asta ?
        • +1 (1 vot)    
          Corect (Duminică, 14 februarie 2010, 17:15)

          Moldo-valahul [anonim] i-a raspuns lui szasz

          Este foarte, poate cel mai, important sa ne respectam unii pe alti, sau, mai bine zis, opiniile unora sau altora.

          Minoritatile etnice sint foarte importante, ca numar, ca importanta, iar ele fac parte din intregul uman al Romaniei. Nu atit limba pe care o vorbesc acestea este importanta, desi este important sa se poata comunica intr-o limba sau alta, cit atasamentul lor, ca si al majoritarilor, fata de proiectul Romania.
          • 0 (0 voturi)    
            evoluare (Duminică, 14 februarie 2010, 19:27)

            luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui Moldo-valahul

            Respectul e important. Macar atat daca altceva nu ar exista. Daca ne vom dusmani, vom regresa.
        • 0 (0 voturi)    
          asa (Duminică, 14 februarie 2010, 18:05)

          alex [anonim] i-a raspuns lui szasz

          National unitar roman...Pai care e problema?

          Natiunea e una si include toate etniile din Romania (maghiari, sasi, secui samd)- ca doar toti vorbim limba romana...

          Natiunea romana poate include minoritatile fara sa intre in colaps, asta inseamna avantajul diversitatii (uite de ex natiunea britanica- cati caraibieni si indieni si alti minoritari traiesc in UK).

          Si statul e unitar, ca nu e federatie.
          • 0 (0 voturi)    
            diversitate (Luni, 15 februarie 2010, 11:46)

            kafir [anonim] i-a raspuns lui alex

            UK si diversitatea......si uite ce "diversificati "sunt!
        • 0 (0 voturi)    
          sa ne respectam (Duminică, 14 februarie 2010, 19:24)

          luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui szasz

          Sa ne respectam da, nu sa incepem cu autonomii !
  • +6 (8 voturi)    
    Adica cum ? (Duminică, 14 februarie 2010, 12:26)

    xian [utilizator]

    ... in UE mai conteaza asa de mult frontierele fizice ca in fostul CAER iar acum in CSI .Mare tampiti ne mai considera daca socotesc sa ne mai manipuleze cu astfel de 'gogosi;
  • +12 (12 voturi)    
    eu (Duminică, 14 februarie 2010, 12:26)

    aha [anonim]

    tata rus isi pierde din influenta in zona...

    PSD si iliescu nu mai au aceiasi putere in romania..

    comunistii moldoveni s-au cam evaporat din conducerea moldovei.

    dar au trebuit sa isi intareasca influenta in ucraina, daca rusii pierdeau si ucraina era cam nasol.

    si de asta incep sa ameninte.. ca noi o sa avem probleme cu ungurii si bulgarii daca ne unim cu moldovenii.

    ma bucur zi de zi ca nu a iesit geoana si ai lui comunisti in frunte cu iliescu, ca altfel ne duceam rau de tot in jos.
  • +9 (11 voturi)    
    Tavariscii uita ceva (Duminică, 14 februarie 2010, 12:27)

    Un roman anonim [anonim]

    Atat cu Ungaria cat si cu Bulgaria suntem aliati in cadrul NATO si cooperam in cadrul UE. Aceste organizatii nu vor lasa sa apara confliucte intre memebrii. Asa ca pasol na turbinca ciorti!
    • +1 (5 voturi)    
      Ignorantule (Duminică, 14 februarie 2010, 13:11)

      Lorance [utilizator] i-a raspuns lui Un roman anonim

      N-ai inteles nimic, era vorba de Moldova nu de altii si daca n-ai fi ignorant ti-ai aduce aminte ca in 1990 EUROPA a consimtit reunificare Germaniei fara nici o gluma din astea de a ta.
      • +4 (4 voturi)    
        Cand nu intelegi e mai bine sa taci (Duminică, 14 februarie 2010, 14:37)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Lorance

        Domnule super instruit te rog explica-mi si mie la care Moldava te referi la restul de Basarabie numit abuziv de sovietici Republica Moldova sau la Moldova propriu-zisa, provincvia romaneasca? Nu era vorba de Reunificare, care se va face oricum, indiferent ce spun rusnacii ci de amenintarile lor complet aiurea cu revendicari unguresti si bulgaresti. Iar UE isi va da seama ca e in interesul Europei sa-si mute frontiera acolo unde trebuie sa fie, pe Nistru. Si daca nu isi va da seama avem si noi atuurile noastre de care ne putem folosi. Important e ca exprimarea dorintei de reunificare sa vina de la un organism reprezentaiv si credibil din Basarabia. Cat despre ignoranta ai fi fericit sa cuniosti macar o parte din istoria pe care o stiu eu, inclusiv in ceea ce priveste perioada contemporana. sau vei fi fiind un suoporter al rusnacilor, platit de SVR sau pur si simplu ceea ce numea KGB un "idiot util"?
        • 0 (0 voturi)    
          De fapt, ce spui? (Duminică, 14 februarie 2010, 18:51)

          Lorance [utilizator] i-a raspuns lui Un roman anonim

          "Aceste organizatii nu vor lasa sa apara conflicte intre memebrii. " Care mebrii? Moldova (Republica) si Ukraina nu sunt membrii - deci care conflicte?
          Mai spui "Nu era vorba de Reunificare, care se va face oricum" dar pe urma iti revizuiesti atitudinea si zici "Important e ca exprimarea dorintei de reunificare sa vina de la un organism reprezentaiv". Cat despre istorie, ar fi bine sa o stie cat mai multa lume. Eu am bunici nascuti si in Basarabia si la Cahul.
          Asa cum am mai spus NERETROCEDAREA teritoriilor la redefinirea granitelor dupa 1989 prin politici de tergiversare, sunt o continuare a politicii de expansiune a rusiei. Acest lucru ar trebui stiut de Europa iar atitudinea ar trebui sa fie de sustinere a Romaniei - asa cum a fost si in cazul REUNIFICARII Germaniei in 1990!
          Sa mai revin cu intrebarea, "in 1990, care organitzatii n-au lasat sa apara care conflicte, intre care membrii"? puteai sa fii mai explicit ..
          • +3 (3 voturi)    
            E clar nu ai inteles nimic (Duminică, 14 februarie 2010, 20:15)

            Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Lorance

            Basarabia si Ucraina nu sunt membrii UE. Era vorba de conflicte intre membrii UE, adica Romania, Ungaria si Bulgaria, adica amenintarile rusesti sunt un vax. In cazul Germaniei nu a fost cazul de conflicte intre membrii UE sau Nato. Dar Nato a eliminat conflictul greco-turc de exemplu, intre doi membrii. Iar organismul repreznetativ e de exemplu o adunare a basarabenilor romani care sa ceara Reunificarea. Fratele bunicii mele a cazut pe campul; de onoare aparand linia Nistrului contra teroristilor bolsevici prin anii '19-'20, asa ca si eu stiu ce a insemnat apararea Basarabiei. Reteocedarea nu era posibila cand Romania a fost singura tara fosta sociasta care a perfedctat un tratat inrobitor cu Uniunea Sovietica care era pe moarte. Acum este insa un moment prielnic de care trebuie sa profitam. Restul de basarabie numit Republica Mioldova e suverana si isi poate exprima vointa. Macar cu atat sa ne alegem, sa cream un precedent si pe urma mai vedem noi ce va fi si cu Bugeacul, judetul Hotin si Bucovina de Nord. Cat despre simpoatia si sustinerea Europei, parca Unirea mica s-a facut cu sustinere externa? Faptul implinit a fost recunoscut si gata.
  • +8 (8 voturi)    
    Santajul rusesc : (Duminică, 14 februarie 2010, 12:32)

    Dana [anonim]

    Vad ca toate initiativele le iau moldovenii nu romanii !! De ce trebuie sa se razbune rusii pe noi ???
  • +3 (3 voturi)    
    ce "probleme cu Bulgaria"? (Duminică, 14 februarie 2010, 12:34)

    Codruta N [utilizator]

    Bulgaria a CUMPARAT Cadrilaterul, Romania a papat deee muuuult banii (fostii locuitori de acolo au primit de la statul roman niste "despagubiri" jenante, ca dovada ca statul roman a ramas hotz) si ceau-bau!
    Vad ca "ziaristii" de acolo nu-s cu nimic mai breji decat asa-zisii nostri "analisti" (gen Ghireac), scriu si ei ca sa se afle-n treaba...
  • +9 (9 voturi)    
    OTRAVITII (Duminică, 14 februarie 2010, 12:35)

    sabo [utilizator]

    manipuleaza si acum...adica dau ei ordine si ceeaza diversiune de presa privind cadrilaterul si ardealul...acum mai ales cand iata l-au impus pe ianukovici....bine ca nici portocalii ukrainei nu au fost mai breji si au ratat o istorie...dar iata cum rusia....doamne!!!!
    cand s-a unit germania cum a fost?
    nemtii au dat indicatia conform cu ineresele lor ca romania, in 90 sa nu faca pasul cu moldova cum ca nu ar fi bine.
    faceti cai ferate , poduri peste prut si dati burse multe sa invete copii bine romana si istoria si despre deportari si sa stie unde le-au murit bunicii si fratii...in siberia si in alte parti...ca au murit in afganistan si chiar in cuba
  • +5 (5 voturi)    
    CAND (Duminică, 14 februarie 2010, 12:56)

    toma [anonim]

    o sa le spuna cineva rusilor ca moldova NU-I A LOR ?
    si ca ei nu mai is ca pe vremea lu stalin si brejnev ???
  • +5 (5 voturi)    
    Limba vorbita in Moldova nu este bolsevica ci ROMA (Duminică, 14 februarie 2010, 13:04)

    Lorance [utilizator]

    Cu exceptia nostagicilor, care au ramas paralizati in ideea preturilor ieftine, asa zis preferentiale din perioada CAER, lumea de azi ar trebui sa fie constienta de presiunea economica facuta de Rusia, inclusiv prin manipulari cu tinta teritoriala.
    Comunismul adus cu tancurile rusesti in Romania ca si NERETROCEDAREA teritoriilor la redefinirea granitelor dupa 1989 prin politici de tergiversare, toate sunt doar o continuare a politicii lasate cu limba de moarte de catre Petru I, de a extinde granitele rusiei pana la Mediterana.
    Acest lucru ar trebui stiut de Europa iar atitudinea ar trebui sa fie de sustinere - asa cum a fost si in cazul reunificarii Germaniei in 1990!
    Limba vorbita in Moldova nu este bolsevica ci ROMANA, punct!
  • +3 (7 voturi)    
    hu si bg (Duminică, 14 februarie 2010, 13:10)

    kree [anonim]

    cred ca s-au referit ca hu si bg nu vor recunoaste unirea de frica sa nu ne unim si cu regiunile lor foste romanesti, cam cum nu recunoastem noi kosovo.
  • +8 (8 voturi)    
    Formularea „pretentii teritoriale” .... (Duminică, 14 februarie 2010, 13:15)

    Dan W. [utilizator]

    Denatureaza sensul relatiilor dintre Romania si Rep. Moldova. România nu are „pretentii” ci doar nu si-a uitat fratii de peste Prut. Romania nu cere nimic, ci doar isi ofera sprijinul, ajutorul si isi primeste fratii, daca acestia isi doresc.
  • +1 (1 vot)    
    sa fie sanatosi (Duminică, 14 februarie 2010, 13:48)

    Fratzica [anonim]

    Noi sa continuam acesta politica de reintregire fara sa-i suparam prea mult pe rusi....
    http://blog-fratzica.blogspot.com/2010/02/oaia-intre-lupi.html
  • -7 (9 voturi)    
    De ce sa platesc eu pentru moldoveni ? (Duminică, 14 februarie 2010, 13:52)

    toto [anonim]

    Cati dintre voi sunt dispusi sa plateasca impozit pentru dezvoltarea Rep.Moldova ? RFG-isti platesc taxa pentru dezvoltarea infrastructurii spatul fostei RDG. Mai scutiti-ma cu "' fratii" astia .
    • 0 (0 voturi)    
      ???? (Luni, 15 februarie 2010, 10:16)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui toto

      pt.ca esti ROMAN.Esti?
  • -7 (11 voturi)    
    In politica mare, totul are sens! (Duminică, 14 februarie 2010, 13:55)

    Pesimist [anonim]

    Nimic nu se face in politica internationala fara incuviintarea mai marilor zilei! Totul se face la masa verde, tarile mici nu au fost niciodata intrebate ci doar obligate! Sa nu uitam de Malta, de Yalta si alte intalniri unde sa hotarat soarta Cehoslovaciei, a Jugoslaviei, a RDG-ului. Niciodata nu vom afla, vom fi pusi in fata faptului implinit, pregatit si justificat de o masina perfecta de manipulare a publicului international. Asa ca este peste puterile noastre sa facem ceva!
    • +8 (10 voturi)    
      nu-i întotdeauna așa! (Duminică, 14 februarie 2010, 16:02)

      xcristi [utilizator] i-a raspuns lui Pesimist

      Câteva exemple din istoria noastră:
      - Unirea din 1859 când noi am pus Europa în fața faptului împlinit;
      - Războiul de Independență (1877) când i-am bătut pe turci peste capetele rușilor;
      - Marea Unire din 1918 când marile puteri au trebuit să ne asculte.
      Ai dreptate până la un punct dar nu uita ca țările mici pot obține multe lucruri prin loialitate față de politica celor mari și mai ales în conjunturi favorabile. Personal cred că având relația cu SUA și sprinjinindu-le interesele în zonă, dată fiind slăbiciunea momentană a Rusiei, putem îndrăzni! Este șansa noastră acum! Nu peste 15-20 de ani, când nu se știe cum va arăta Lumea! Desigur, politicienii noștri au multe carențe, însă nu putem închide ochii la două lucruri minunate pe care le-au făcut: integrarea în UE si NATO! Acum sunt pe cale să-l facă pe-al treilea! Astea sunt chestii de importanță capitală, istorică. Nu contează culoarea politicienilor sau alte interese! Noi trebuie să fim uniți trup și suflet în jurul proiectului! E vorba de reîntregirea Țării! Nu-i un moft! Doamne Ajută!
      • 0 (2 voturi)    
        :) (Duminică, 14 februarie 2010, 18:21)

        8-3=1 [anonim] i-a raspuns lui xcristi

        1859- ok am pus Europa in fata proiectului "Romania". Si daca aia ziceau "pas"? Statele noi nu aveau nici o reprezentativitate daca nu erau recunoscute de celelalte tari, era inca valabila o conventie de dupa razboaiele napoleoniene care stabilea foarte clar cum se fac si desfac statele.

        1877- pai noi am luptat impreuna cu rusii impotriva turcilor. Daca ne ascultam pe noi am fost cei mai tari, daca te uiti in gura rusilor noi am fost niste trupe auxiliare in lupta lor cu Imp Otoman. Sigur nu ne-am dus noi peste turci impotriva vointei rusilor :)

        1918 a fost singurul moment de efuziune nationala, urmare si victoriei din WW1 si a dorintei tuturor romanilor de a se reintregi intr-o singura tara.

        Legat de reintregire, lucrurile s-au schimbat mult. In 1918 rusii erau prea ocupati cu revolutia bolsevica, acum se cam plictisesc asa ca stau cu ochii pe noi.
        • +3 (3 voturi)    
          Istoria este plina de invataminte (Luni, 15 februarie 2010, 6:50)

          Patrick [anonim] i-a raspuns lui 8-3=1

          Rusii nu se desmint; aparatul de propaganda al Kremlinului intra in actiune de indata ce se considera amenintati.
          Cat despre sprijinul Marilor Puteri in momente de rascruce ale istoriei, este esential. Dar pentru a obtine acest sprijin, diplomatia romana si romanii din diaspora trebuie sa depuna eforturi considerabile. Altfel, vom fi iarasi tratati ca simpli pioni pe un esichier.
          1. In 1859 am avut sprijin din partea francezilor, care au acceptat Unirea in urma alegerii lui Cuza in ambele Principate. Cred ca este un precedent interesant. Mai de voie, de nevoie, ne-au recunoscut si britanicii mai tarziu.
          2. In 1877, la inceputul ostilitatilor turcii i-au spulberat pe rusi. Citez din telegrama prin care fratele Tarului il conjura pe Carol sa-i ajute : "Vino repede caci turcii ne prapadesc". Ajunsi pe front, romanii au eclipsat considerabil trupele rusesti, care au avut nevoie de refacere dupa esecurile grele suferite.
          3. In 1918, Romania Mare s-a nascut in special datorita eforturilor depuse pe plan diplomatic de Regina Maria, care a fost la Paris în timpul Conferinţei de Pace. Ea s-a instalat cu fiicele sale la Hotelul Crillon, în Place de la Concorde. Primul ministru francez Clemenceau, un fost ofiţer de armată cu maniere impecabile şi cu o înclinaţie spre femei frumoase, a prezentat Reginei omagiile sale, care l-a primit în toată splendoarea sa. Frumuseţea ei era dublată de o inteligenţă ieşită din comun. Ea a pledat cu pasiune pentru cauza românilor, reamintindu-le aliaţilor occidentali enormul sacrificiu al Armatei Române. Serviciul adus României de regina Maria a fost crucial. Când negociatorul şef al delegaţiei României, primul ministru Brătianu, a început să piardă teren, regele Ferdinand a rugat-o pe regină să intervină, iar aceasta a plecat într-o misiune neoficială la Paris şi la Londra. A rezultat astfel România Mare ce reunea provinciile istorice ale Transilvaniei, Bucovinei, Moldovei, Basarabiei şi Munteniei.
          Traiasca Romania eterna !
    • -2 (2 voturi)    
      Dumnezeu (Duminică, 14 februarie 2010, 19:35)

      luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui Pesimist

      Nu stiu cine sunt mai marii tai :) dar stiu un singur lucru ca nu sunt mai mari decat Dumnezeu.
  • +3 (3 voturi)    
    demontarea gardului de sarma (Duminică, 14 februarie 2010, 14:28)

    ivan turbinka [anonim]

    Rusia urmareste in tacere evenimentele care au loc”, subliniaza Nezavisimaia Gazeta.
    .....................................
    sa speram ca le'a venit mintea la cap...
  • -5 (7 voturi)    
    Realitatea (Duminică, 14 februarie 2010, 14:31)

    Rogerius [anonim]

    1. In aprilie 2010 va ajunge la putere in Ungaria FIDESZ condus de Orban Viktor - unul din punctele forte ale programului de guvernamint este acordarea cetateniei maghiare ungurilor din afara granitelor maghiare - deci si ungurilor din Ardeal

    2. partidul Fidesz este in concurenta serioasa cu noul si surprinzator de eficacele partid de extrema dreapta JOBBIK cu care se va concura in cea ce priveste sprijinirea ungurilor din Transilvania...sprijinirea va merge pe doua directii clare: acordarea cetateniei + sprijinirea tendintelor de autonomie.

    3.In Secuime Orban Viktor este foarte popular dar la fel de popular este si partidul Jobbik, respectiv retorica sa revizionista extrema...deci lupta este strinsa.

    4. Dupa acordarea cetateniei maghiare (probabil in max 1 an) in Secuime miscarile de autonomie vor deveni puternice...fie Orban Viktor reuseste sa capteze definitiv simpatia secuilor si atunci secuii se vor orienta spre o autonomie moderata.

    fie extrema dreapta Jobbik obtine simpatia secuilor si atunci tendintele de autonomie secuiesti vor capata puternice accente revizioniste si chiar extreme.

    5. apropierea lui Basescu de Moldova sau eventuala unire, sub orice forma, va grabi si va radicaliza tendintele secuiesti descrise mai sus.
  • +4 (6 voturi)    
    realitatea este (Duminică, 14 februarie 2010, 16:02)

    levi [anonim]

    ca aberezi!si jobbik este un partid caraghios,gen prm,care a castigat popularitatea cu un dicurs antitiganesc!sunt varza fara idei,fara o viziune,,,
  • +3 (5 voturi)    
    Rusia (Duminică, 14 februarie 2010, 17:25)

    Mao [anonim]

    Daca Romania se uneste cu Moldova, ei zic ca o sa avem probleme la granita cu Ungaria si Bulgaria.
    In acest caz, eu zic ca Rusia o sa aibe probleme la granita cu Japonia si China. Si mai rau decat atat, o sa aibe probleme si cu mine.
    • 0 (0 voturi)    
      fain (Duminică, 14 februarie 2010, 21:46)

      old man [utilizator] i-a raspuns lui Mao

      :) Excelent Mao!!! M-ai distrat!
  • +2 (4 voturi)    
    nu inteleg (Duminică, 14 februarie 2010, 19:04)

    luxdesign28 [utilizator]

    Nu inteleg ce ar avea Bulgaria cu Dobrogea. Dobrogea a fost a Romaniei si din cate stiu inclusiv Cadrilaterul. Sora unei bunici din partea mamei tocmai a castigat un proces in justitie in Bulgaria. Nu i-au dat pamantul inapoi totusi iau dat contravaloarea in bani.

    Rusia nu a stiu sa ne "cucereasca cu vorba"... Am fi avut mai multe motive sa fim mai mult pro rusi (desi ca limba nu-mi place :) ) ... daca:
    1. ne-ar fi restituit tezaurul
    2. ne-ar fi inapoiat teritoriile furate si prostia cu Transnistria si Ukraina...
    3. ar fi dus o politica care sa nu ne faca dusmani

    Daca Rusia doreste sa fim dusmani, asa sa fie. Cat despre Transilvani, a fost, este si va fi intotdeauna a Romaniei. Inca mai traiesc romani in Romania.
  • +1 (1 vot)    
    rusii (Duminică, 14 februarie 2010, 21:18)

    panaite [utilizator]

    sunt rusi, nu ma mira prea tare. Ce este insa de neconceput : oficina sovietica din Romania constituita in psd si pnl.
  • 0 (2 voturi)    
    Unirea (Duminică, 14 februarie 2010, 22:04)

    Pileati [utilizator]

    Momentan "butoiul cu pulbere al Europei" s-a mutat din Balcani in Basarbaia si Transnistria. Sa speram ca n-o sa bubuie. Oricum Unirea trebuie facuta cu riscul orcarei explozii. Este datoria noastra de romani fata de generatiile trecute si fata de cele ce vor veni. Dumnezeu sa ne ajute. Amin!
  • +1 (1 vot)    
    Insemnari diplomatice (Duminică, 14 februarie 2010, 23:43)

    cobra [anonim]

    Tocmai am terminat de citit Amintirile din viata diplomatica ale lui Raoul Bossy care sunt o radiografie excelenta a perioadei respective. Ceea ce vor rusii acum se aseamana extrem de mult cu ce au facut atunci, dar situatia de azi este oarecum diferita de cea de-atunci. Păi, ce să mai ia bulgarii de la noi? Cu Cadrilaterul problema s-a rezolvat atunci. La ce altceva să se mai gândească?
    Ungurii cred că şi-o fac cu mâna lor dacă vor mai ridica vreodată problema Transilvaniei. Cine a citit cu atenţie această carte a putut să vadă ipocrizia şi mişelia conducătorilor de atunci ai acestei naţii care a avut părtaşi pe nemţi şi, în special, pe italieni si daca vor mai incerca probabil vor plati si pentru ce-au facut atunci. Au încercat ceva şi în 1989 dar nu le-a ieşit pasenţa, deşi au avut în spate statul german.
    Acum cred că ţările Europei sunt destul de atente la aceste încercări şi nu cred că vor permite să-i dea nas lui Ivan cu tot gazul lui cu tot.
  • +2 (2 voturi)    
    Basescu-omul momentului (Luni, 15 februarie 2010, 1:51)

    pro-Unire [anonim]

    Sa dea Dumnezeu ca reintregirea Romaniei sa se petreaca foarte curind, pe timpul mandatului pres.Basescu.Va dati seama ca nici nu se punea aceasta problema daca ar fi "iesit" Geoana presedinte.Asemeni lui Iliescu este omul rusilor,vindut trup-suflet.S-a aflat despre vizitele (doua) in Russia,de anul trecut,neoficiale si nedecontate in fata natiunii.Noroc cu vizita la Vintu,pe care a "decontat-o" ,pierzind alegerile,desi avusese un suport extraordinar.
    • 0 (0 voturi)    
      Anti-inocenta... (Luni, 15 februarie 2010, 9:57)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui pro-Unire

      D-le,esti naiv rau...
  • +2 (2 voturi)    
    Nu s-a intamplat nimic (Luni, 15 februarie 2010, 6:43)

    Oana de la Montréal [anonim]

    In fond, micile detalii de incalzire a relatiilor dintre Romania si Moldova sunt firesti (erau nefiresti inainte). De aici e o mare distanta pana la unificare.

    Intre noi si moldoveni nu s-a intamplat nimic, doar rusii striga tare.
  • +1 (1 vot)    
    Moldova noastra (Luni, 15 februarie 2010, 10:01)

    elis [anonim]

    Nu ca ar trebui stearsa frontiera dintre Romania si Moldova dar cat vom mai suferi de pe urma rusilor care mai ales in partea Moldovei oricare ar fi ea s a suferit f mult.Spun asta pt.ca din familia mea un bunic a fost dus in Siberia cand ne au furat Basarabia si pe care nu l a mai vazut nimeni si cati or mai fi asa.Intentia amplasarii scutului antiracheta la noi creaza isterie la rusi. Ungaria si Bulgaria fac parte din NATO si UE nu avem dece a ne teme de spusele rusilor.
  • 0 (0 voturi)    
    bine planificat din timp.. (Luni, 15 februarie 2010, 14:08)

    dian [anonim]

    Imi place ca subit, aproape nespecific romanilor, s-au pus rotitele in miscare f. eficient si intr-un timp f. scurt privitor la Moldova, deja s-au incheiat ori s-au pus in discutie chestiuni si principii, ajutorul de 100 mil.E pregatit din timp de la UE, un pachet amplu de actiuni economice, politice , constitutionale, si de partea Romaniei si a Moldovei..
    Asta ce inseamna? ca era bine "copt" totul din timp si se astepta momentul potrivit.. Probabil, nici Base, nici acolitii, nici serviciile secrete n-au dormit, pe cand atentia noastra si mass media era undeva proiectata la cai verzi pe pereti, la criza, la stiri mondene,la filmulete electorale.. Poate n-a fost nimic intamplator.
    E placut surprinzator cat de rapid, siret, organizat au lucrat pana acum "ai nostri" - atat cei de la Est si Vest de Prut. Asta inseamna joc geopolitic, strategie gandita pt 20 de mutari inainte, nu doar pt primii 2 pasi. Probabil au si unda verde de la "cercuri mai inalte", poate chiar cu pretul unui compromis... Dar daca continua tot asa, in ritmul cum au inceput anul 2010.. :d.. Hooray!
  • 0 (0 voturi)    
    ACUM ori niciodata! (Luni, 15 februarie 2010, 16:28)

    Plai cu dor [anonim]

    Rusii nu mai stiu cum s-o dea din colt in colt. Va veni vremea cand CSI se va rupe si atunci nici colt n-or sa mai aiba. Lupii ceceni nu uita! Iar gruzinii nu sunt nici ei mai amabili cand vine vorba despre tara lor. Surogatul "transnitria" este calcaiul lui Ahile - curand va veni vremea cand tovarasii isi vor retrage trupele rosii din zona.
    Pe langa aspectele foarte bine punctate - vezi apartenenta RO, BG si HU la UE si NATO - nu exista temei de "pretentie" intre aceste trei tari. Cadrilaterul - poveste incheiata. Poate vrem noi una-alta pana la Tisa, dar nu este cazul. Cat despre iredentism si altele: sa-i pazeasca Sfantul. Asadar, rusii bat campii.
    Alta problema - ei fac pe nebunii cu gazele, dar sa nu uite ajutorul financiar al UE si WB in reconstructia lor si a fostelor state membre URSS si sa nu uite ca "fost-ai lele cat ai fost".
    Ucraina - alea iacta est. Vor sta in banca lor, oricat i-ar constrange rusii. Singura sansa de redresare a Ucrainei este UE.
    REINTREGIREA, REUNIFICARE - DA, dar trebuie facuta acum si cat mai repede. Presupune un efort financiar enorm din partea tuturor romanilor in a reusi integrarea fratilor nostri dintre Prut si Nistru. Asadar, sa nu se mai comenteze ca sunt bani multi sau ca de ce sa platesc eu. E efortul nostru al tuturor pentru a vedea reintregita macar o parte din ce-a fost in vremea lupilor geto-daci. Nu devin mistic, insa restul Basarabiei dintre Prut si Nistru este pamant romanesc si acolo sunt sadite peste tot dovezi materiale si imateriale ale stramosilor comuni si alte permanentei romanilor pe acel spatiu.
    Pe scurt: da, acum ori niciodata! Daca intr-adevar credem in vorbele imnului nostru, acum este momentul! ACUM!
  • 0 (0 voturi)    
    100 mil euro ???!!! (Luni, 15 februarie 2010, 18:21)

    100 mil euro ???!!! [anonim]

    Imprumutam de la FMI si nu sunt bani depensii , iar noi dam 100 mil euro ???!!! Excelent , nu-s destui muritori de foame , mai aduceti inca cateva milioane .
  • 0 (0 voturi)    
    securitate simulata (Miercuri, 17 februarie 2010, 2:07)

    sertic [anonim]

    lumea face bani: se vinde securitate ,fraierii platesc ...e o chestiune de timp sa vedeti CUM

    R moldova e o teapa uriasa si vom plati cu varf si indesat .Momentul moldova s-a consumat ,gratie lui iliescu cat despre ""marele unificator-jucator""...numai de bine
  • 0 (0 voturi)    
    rusia, mai lasa-ne (Vineri, 5 martie 2010, 0:28)

    lvndletdie [utilizator]

    trebuia neaparat sa spuna rusii ceva. cred ca nu realizeaza ca nu mai sunt un imperiu, ci o ramasita trista de tara saraca si care inca mai incearca sa mai aiba o influenta undeva.macar in moldova.rusia, lasane si concentreazate pe georgia sau cecenia sau pe gazele produse de babe obosite de cata fasole nefiarta au bagat in ele- nu prea are sens asta dar ideea e ca suntem in uniune acuma, o uniune europeana ce va deveni tara la un moment dat cu aprox 500 de milioane de oameni daca nu ma insel.deci taci rusia, si resemneazate.s-a terminat.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă