Presa rusa: Oficialii moldoveni sunt indignati ca Romania nu s-a sfatuit cu ei in problema scutului antiracheta

de Olga Popescu     HotNews.ro
Miercuri, 10 februarie 2010, 11:43 Actualitate | Internaţional

Autoritatile moldovene sunt indignate ca Romania vecina nu s-a sfatuit cu ele in problema desfasurarii pe teritoriul lor a rachetelor americane de interceptare. Chisinaul este de parere ca Bucurestiul poate deveni o amenintare la adresa securitatii regionale si sa complice procesul de reglementare a chestiunii transnistrene, scrie publicatia Vzgliad.

“Planurile militare ale Romaniei ne ingrijoreaza si ne intrebam cum vor influenta ele raportul de forte din regiune, chestiunile legate de securitate, eforturile de rezolvare a crizei de pe Nistru”, a reactionat liderul partidului democrat, Marian Lupu. Temerile Chisinaului au fost confirmate, anterior, de Tiraspol, care si-a exprimat preocuparea generata de alunecarea spre Est a NATO.

Fostul presedinte moldovean, Vladimir Voronin, a declarat recent ca decizia Romaniei de a gazdui rachete de interceptare in cadrul scutului american antiracheta din Europa ar putea transforma Republica Moldova intr-o linie de front.

Voronin, care ocupa in prezent functia de presedinte al Partidului Comunistilor din R.Moldova, a declarat ca pozitia Romaniei privind scutul antiracheta american si sprijinul deschis primit din partea actualei puteri de la Chisinau ar putea avea consecinte dezastruoase asupra securitatii in regiune.


Ucraina studiaza si ea decizia Romaniei de a accepta interceptoare

MAE ucrainean studiaza la nivel de experti urmarile acordului dat de Romania pentru amplasarea pe teritoriul ei a elementelor scutului american antiracheta.

„Sunt atent studiate toate consecintele acestei hotarari, atat pentru statul nostru, cat si pentru securitatea regionala in ansamblul ei”, a spus purtatorul de cuvant al ministrului de externe, Sergei Saenko. El a adaugat ca institutia pe care o reprezinta spera „intr-o analiza la obiect a tuturor aspectelor acestei chestiuni, inclusiv obtinerea de explicatii corespunzatoare pe parcursul viitoarelor consultatii cu toate partile implicate”. Ca stat care se invecineaza cu Romania, a adaugat Saenko, „nu putem trece cu vederea planurile de desfasurare a sistemului de aparare aeriana in imediata apropiere a granitelor noastre, mai ales cu elemente de stationare in bazinul Marii Negre”.  

In acelasi timp, diplomatul a adaugat ca partea ucraineana nu neaga dreptul fiecarui stat suveran de a rezolva problemele vizand asigurarea securitatii proprii, inclusiv prin demersuri destinate luptei impotriva terorismului nuclear.


Citeste mai multe despre   























2702 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    Sigur ca da (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:56)

    Anton [anonim]

    "Oficialii moldoveni": voronin, petrenco si minunea blonda zina :-D.

    O fi ei oficiali... dar electoratul lor sunt clientii (potentiali) a cimiterol :-D

    In rest, acelasi PSD din Romania.

    Cainii latra, ursul trece :-)
    • +1 (1 vot)    
      Moldova impartita (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:14)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Anton

      Macar sa ne folosim de Moldova asta impartita daca nu ne putem uni cu ea. Americanii isi pun scutul la noi, rusii isi pun si ei un scut la moldoveni, si poate reusim sa convingem ambele tabere sa le faca interoperationale.
      • 0 (0 voturi)    
        Ce-ar mai baga rusii fitile si zazanie (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:43)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Nu merge tovarasi, ne-am mai desteptat si noi, LA MUNCA, nu la vodka!
    • +13 (13 voturi)    
      Presa rusa practica dezinformarea (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:24)

      Transnistria e Romania [anonim] i-a raspuns lui Anton

      Articolul e un model de rea-cradinta si manipulare a informatiei.

      Nici Lupu, nici Voronin nu ocupa pozitii oficiale in guvernarea de la Chisinau :))
      Lupu e presedinte de partid propus la presedintie dar nu a fost votat, presedintele interimar e Mihai Ghimpu, cel cu care s-a intalnit si Basescu, Ghimpu e 100% unionist.
      Nici presedintele Ghimpu, nici prim-ministrul Filat, nici vreun ministru nu au comentat decizia suverana a Romaniei!
      Mai ales ca scutul ce va fi amplasat in Dobrogea protejeaza si aria RM.

      Declaratia lui Lupu e facuta in context electoral, Lupu incearca sa dizloce electoratul comunist cu declaratii care fac pe plac rusofonilor moderati si unei parti din pensionarii "moldovenisti" care au votat comunist pt ca Voronin le spunea ca pe malul Prutului sunt zeci de mii de carute cu tigani care vor intra in RM odata ce se face Unirea :)))

      Partidul Democrat al lui Lupu e partidul-frate al PSD din Romania, colaboreaza strans.

      Si de fiecare data cand Voronin va da o declaratie imediat va veni si Lupu cu ceva asemanator doar ca mai moderat si mai inteligent.

      Exemplu:
      A venit Voronin sa spuna ca sintagma limba romana e un atac la constitutie si statalitate. Imediat apare Lupu care a zis ca "eu stiintific vorbesc limba romana, dar politic vorbesc moldoveneasca" :))).

      In rest, atentie la propagandistii maghiarofoni de la noi, ucrainieni si rusofoni din RM care intra pe site-uri romanesti pt a dezinforma si a incita la dezbinare cu expresii de genul "si eu sunt roman dar nu e bine sa ne unim, basarabenii sunt rusificati, etc".

      Absolut orice articol e preluat din presa rusa, trebuie reamintit ca in Rusia nu exista libertatea presei, ziaristii acolo sunt executati in plina strada atunci cand scriu de capul lor, toate articolele de politica interna sau externa sunt orientate.
      • 0 (0 voturi)    
        Total de acord cu comentariul tau (Miercuri, 10 februarie 2010, 13:36)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui Transnistria e Romania

        Si eu sustin aceeasi idee. Ca presa rusa manipuleaza grosolan. Totul e ca aceasta manipulare sa nu prinda teren si pe-aici prin Romania. Pentru ca in acest scop este si gandita. In ceea ce priveste "preluarea" acestor "stiri" de catre media romaneasca ma pune serios pe ganduri... Chiar trebuie oare ca orice manipulare ordinara, orice propaganda grosolana sa se mediatizeze atat de evident asa cum o face si presa romaneasca? Eu as mai adauga doar ca trebuie sa fim in aceeasi masura atenti si la cei care, de la o vreme, "inteleg" si justifica", distorsionand realitatea, fundamentalismul si terorismul islamic! Din nefericire exista astfel de personaje chiar si pe la noi pe-aici prin Romania.

        P.S. Chiar nu inteleg de ce trebuie "preluate" si puse pe prima pagina de catre presa din Romania toate dezinformarile si manipularile cu evidenta dedicatie ce apar in legatura cu tara noastra din ce in ce mai des in media ruseasca. Cam prea mare agitatia in jurul unui scut antiracheta ce este pur defensiv... Cineva este oare deranjat foarte tare ca rachetele ofensive, cu ogive nucleare sau nu, nu-si vor mai atinge tintele????
    • +4 (4 voturi)    
      Doar o.... (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:43)

      cris [anonim] i-a raspuns lui Anton

      Dezinformare in stil rusesc cum se mai obisnuieste si pe la noi. Penultimul exemplu este faza cu gazul rusesc de ieri.
  • +6 (6 voturi)    
    Presa rusa... (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:57)

    Cristi [anonim]

    Pe cine intereseaza ce scrie presa rusa? Presa rusa manipuleaza grosolan. Asa cum se intampla si pe la noi. Oficialii moldoveni nu sunt deloc indignati asa cum se sustine. Si, ma rog, de ce-ar fi indignati? Ca acolo doar nu mai sunt comunistii la putere. Poate doar Voronin si cozile de topor ale rusilor in Modova sunt indignati. Ei sunt indignati pe democratie de felul lor. Chiar trebuie sa discutam la nesfarsit pe acest subiect? Marea majoritate a romanilor, conform sondajelor, sunt de acord cu amplasarea acestui scut in Romania si nu ne mai intereseaza nici ce scrie presa rusa si nici ce spun oficialii politici si militari rusi in legatura cu acest subiect. Punct.
    • +6 (6 voturi)    
      Ucraina sa-si vada de propriile separatisme (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:34)

      Hoholia Mica [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Ucraina e bagata in noroi pana la colacul de parastas pe care-l poarta Timosenko pe cap, sa-si vada de treburile ei, nici macar nu e sigur ca peste 10 ani va mai exista un stat numit Ucraina.
      Iar daca va exista el va fi jumate cat e acum, ca teritoriu si populatie.
      Asta ar mai lipsi pt ucrainieni, dupa ce se au la cutite cu rusii sa mai injure si americanii ca pun rachete in Romania.

      Ucraina va pierde rolul de "putere regionala la M. Neagra", il va prelua Romania in curand.
      Vom domina spatiul democratic din regiune, economic, politic, militar, energetic.
      Vom colabora cu Rusia in ce priveste Ucraina.

      La fel si in Balcani, Unirea noastra cu RM, prabusirea economica a Greciei, divizarea Serbiei din cauza Kosovo, ne permit sa preluam treptat pozitia de lider al regiunii balcanice, asa cum am fost si in perioada interbelica.

      Cei care se vor opune cu dusmanie vor fi vecini cu interese, Ungaria, Ucraina (ce ocupa N.Bucovina si Bugeac), Serbia (ce ocupa Timocul romanesc) si Grecia (ce a deznationalizat si fortat la asimilare lingvistica 1 milion de aromani si vlahi, in Grecia sunt numiti "greci de limba latina", ce tupeu ordinar..).

      Rusia va prefera un partener ca noi, cu care are mai multe in comun si cu care are si de impartit niste frontiere.
      • 0 (0 voturi)    
        Ceeee???? (Miercuri, 10 februarie 2010, 13:43)

        Dorin [anonim] i-a raspuns lui Hoholia Mica

        "Parteneriat" cu Rusia???? Te-ai prostit? Cu Rusia nu poti fi niciodata "partener". Ci, in cel mai bun caz, doar sluga. Eu nu sunt de acord sa te faci frate cu dusmanul pana treci parleazul, asa cum sugerezi. Mai ales ca asa zisul parteneriat sa se faca in detrimentul altor tari din regiune. Romania trebuie sa-si urmareasca propriile interese in regiune, cu asta sunt de acord, nu insa oricum si facand orice compromis. Scutul antiracheta este oportun si necesar in interesul nostru national. Fie ca ar fi fost scutul nostru propriu, care ar fi trebuit oricum sa existe, fie ca este unul realizat de americani. Acest scut antiracheta este binevenit. Ca si relatiile bune pe care trebuie sa le avem cu Rusia. Insa nu oricum si in orice conditii. Ceea ce Rusia se pare ca nu intelege si nici nu cred ca va reusi sa inteleaga vreodata.
        • 0 (0 voturi)    
          S-ar putea sa fii surprins, dar... (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:39)

          Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Dorin

          Hoholia Mica s-ar putea sa aibe dreptate. Nu trebuie confundata agentura KGB/GRU din Romania, Moldova si Ucraina cu conducerea si politicienii occidentali ai Rusiei.
  • +4 (4 voturi)    
    Titlu de tabloid (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:12)

    CristiV [anonim]

    Cum se poate distorsiona o stire... "Autoritatile de la Chisinau" ... pfff, ma ia rasu-plansu... Lupu n-are nici o functie publica importanta, iar cand nu pupa mana de la Kremlin este doar co-presedinte al AIE si presedintele PD... tov Lupu a fost contra si la dublarile in romana , a fost contra si zilei Unirii, a fost contra la multe evenimente legate de Romania... un motiv in plus sa ne bucuram ca nu a ajuns presedintele Rep Moldova si sa ne rugam ca nici nu o sa ajunga vreodata...
  • +3 (3 voturi)    
    Titlu de tabloid (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:12)

    CristiV [anonim]

    Cum se poate distorsiona o stire... "Autoritatile de la Chisinau" ... pfff, ma ia rasu-plansu... Lupu n-are nici o functie publica importanta, iar cand nu pupa mana de la Kremlin este doar co-presedinte al AIE si presedintele PD... tov Lupu a fost contra si la dublarile in romana , a fost contra si zilei Unirii, a fost contra la multe evenimente legate de Romania... un motiv in plus sa ne bucuram ca nu a ajuns presedintele Rep Moldova si sa ne rugam ca nici nu o sa ajunga vreodata...
  • +4 (4 voturi)    
    armata a-14 (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:12)

    Io [anonim]

    Oficialii moldoveni sunt indignati de prezenta armatei a-14 pe teritoriul lor, care culmea nu prezinta nicio amenintare la adresa stabilitatii regionale (in viziunea Rusiei).
  • +4 (4 voturi)    
    voronin o fi pro rus si nu pro roman (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:23)

    popcorn monta [utilizator]

    ma lasati cu presa rusa.daca ne dadeau rusii un scut oare era de acord tov.voronin?si oficialitatile romane sunt contra dupa cum zice ilici iliescu.
  • +4 (4 voturi)    
    cine-s oficialii moldoveni? (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:27)

    mircea [anonim]

    Voronin este un tradator,nu un oficial.Presa rusa inventeaza probleme in relatiile romano-ruse,inpreuna cu o serie de jurnalisti romani care le fac jocul preluand in presa romaneasca prostiile acestora.
  • +1 (1 vot)    
    moldova (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:32)

    vasile [anonim]

    Ce tara este Moldova? Nu este nici o tara. Statul Roman, guvernul presa, poporul roman ar trebui sa nu mai foloseasca denumirea de republica Moldova ci doar Basarabia. Acei oameni sunt romani din provincia Basarabia. republica Moldova este o inventie a tatucului Stalin.Noi stim ca Moldova lui Stefan cel Mare era de la Carpati la Nistru. Miine poimine ne treyim ca tov Voronin sprijinit de Moscova vor vrea toata Moldova. Noi ar trebui sa spunem atat ca dincolo de Prut exista BASARABIA, province a Moldovei lui Stefan cel Mare.
    In privinta Moscovei si a ziarelor de acolo sa stam linistit ca lumea s-a impartit in sfere de influenta SUA instaleaza scutul la noi, Moscova ajuta Teheranul cu specialisti in domeniul nuclear. Asa ca cei doi iar si-au dat mina peste capul prostimi. Libia a cumparat armament de miliarde din Rusia. Ati auzit ceva tipete in SUA.
    Totul se face peste capul miliardelor de oameni ai planetei
    In rest sa auzim de bine
  • -3 (3 voturi)    
    nici bine nu s-au infruptat (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:43)

    kalu [anonim]

    moldovenii din ajutorul gratuit de la Romania si au si inceput sa-si dea aere de mare stat. MAi baieti, ciocu mic ca nu va pricepeti la chestii d'astea. Ar trebui sa va bucurati mai baieti. Cat despre ucraina...nici nu merita efortu, dar hai: va zace in bezna comunista inca 5 ani fapt care ii va costa inca o stagnare de 20 de ani. Asa ca ...somn usor. Altfel nu pot sa-mi imaginez cine in secolul 21 are un asemenea IQ incat sa voteze cu comunistii.
    • 0 (0 voturi)    
      Taci mah desteptule... (Miercuri, 10 februarie 2010, 13:40)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui kalu

      ... nu mai vorbi aiurea-n tramvai. Nici Lupu si nici Voronin nu sunt "oficiali moldoveni" intrucat nu ocupa vreo functie in structurile guvernamentale de la Chisinau. Articolul este din presa RUSA si reprezinta o mostra clasica de dezinformare si de manipulare a opiniei publice, dupa cum foarte bine observa cineva mai sus. Reprezentantii autoritatilor moldovene dimpotriva, au declarat ca este dreptul suveran al Romaniei sa accepte pe teritoriul sau elemente ale scutului american, si merita salutate pentru asta.
  • +3 (3 voturi)    
    similitudini (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:55)

    gabriel [anonim]

    Asa cum in Rusia presa este manipulata de imperialistii comunisti transformati in oligarhi, asa si in Romania presa este toxica, mincinoasa si antinationala, in frunte cu vantu, voiculescu, patriciu ( aripa economica) si ilici, geoana, antonescu ( aripa politica ) a oficinei rusesti, coloana a cincea a tradarii !
  • +1 (1 vot)    
    tactica tipic ruseasca... (Miercuri, 10 februarie 2010, 13:06)

    egroeg [anonim]

    intai ca moldovenii sunt indignati... apoi ca au cerut ajutorul Rusiei sa le apere integritatea si sa trimita trupe etc.Sper din tot sufletul ca moldovenii sa nu le dea rusilor ocazia sa fie pentru a treia oara cotropiti.
  • +1 (1 vot)    
    Care sunt acei "oficialii moldoveni" ?! (Miercuri, 10 februarie 2010, 13:11)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Cioara-Rosie Gospodin Voronin ???!!!
    Ce este foarte interesant si in acelasi timp neclar este orgoliul Ucrainei care s-a trezit stat riveran la Marea Neagra dupa aruncarea zarurilor destramarii U R S S ?!
    Acum rusii din statele mascat-independente ex-sovietice emit aceleasi pretentii ca si inaintasii lor taristi-stalinisti !
  • 0 (0 voturi)    
    si d c ar fi trebuit? (Miercuri, 10 februarie 2010, 13:18)

    liviu_ [utilizator]

    ultima data cand am verificat moldova si romania erau 2 tari diferite (din pacate)...
    d c trebuie sa ne consultam cu ei?
  • 0 (0 voturi)    
    Voronin (Miercuri, 10 februarie 2010, 13:21)

    ela [anonim]

    daca tie frica de scut pleaca in Rusia sau unde vrei pt.ca oricum ai adus Moldova de dincolo de Prut unde spui.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri