VIDEO UPDATE Ultimele rezultate partiale: Viktor Ianukovici ar fi castigat alegerile din Ucraina

de Carla Dinu     HotNews.ro
Luni, 8 februarie 2010, 7:26 Actualitate | Internaţional

Viktor Ianukovici
Foto: Agerpres
Alegerile prezidentiale din Ucraina au fost castigate de pro-rusul Viktor Ianukovici, potrivit rezultatelor partiale difuzate luni dupa-amiaza. Dupa numararea a 97,6% din totalul sectiilor de votare, Ianukovici are 48,48% din voturi, in timp ce premierul Iulia Timosenko a obtinut 45,92% din sufragii. Observatorii OSCE au laudat scrutinul "cinstit si transparent" din Ucraina.

Conform datelor Comisiei Electorale din Ucraina, 4,4% dintre participantii la alegerile de duminica nu au dorit sa voteze pentru nici unul dintre cei doi candidati. 1,2% din buletinele de vot au fost declarate nule.

69% dintre alegatorii inscrisi pe liste au participat la scrutinul de duminica, cel de-al doilea tur al alegerilor prezidentiale. In primul tur, Ianukovici a avut peste 10% in fata Iuliei Timosenko.

Viktor Ianukovici
si-a proclamat victoria duminica seara, vorbind in limba rusa in cadrul unei interventii televizate. "Ii multumesc lui Dumnezeu ca m-a ajutat sa deschid un nou capitol in istoria tarii noastre. Voi face totul pentru ca ucrainenii, indiferent in ce regiune a tarii traiesc, sa se simta in largul lor intr-o tara stabila. Voi demara reforme care sa permita depasirea crizei economice", a declarat Ianukovici.

Premierul urcainean Iulia Timosenko, care conform exit poll-urilor a iesit pe locul doi in intrecerea electorala de duminica din Ucraina, crede ca este prematur sa se vorbeasca despre un rezultat final al alegerilor.

"Pana cand nu va fi numarat si ultimul buletin de vot, este imposibil sa vorbim despre vreun rezultat. Sa luptam pentru fiecare vot. Fiecare vot conteaza pentru destinul Ucrainei", a declarat Iulia Timosenko. Ea nu a comentat rezultatul anuntat de oficiali si si-a amanat pentru marti o conferinta de presa. AFP noteaza ca Timosenko nu s-a grabit sa-si recunoasca infrangerea, mai ales ca rezultatul anuntat de Comisia Electorala este in marja de eroare.



Observatorii politici din Ucraina se asteapta la proteste in masa dupa alegerile de duminica. Potrivit sefului misiunii de observatori ai OSCE, Joao Soares, niciunul dintre cei doi candidati nu va accepta infrangerea.

OSCE a laudat luni scrutinul "corect si transparent" de duminica, despre care au spus ca a fost "o manifestare impresionanta a democratiei".


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

2024 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Nelamuriri. (Luni, 8 februarie 2010, 11:01)

    AlinN [anonim]

    Care a fost procentul de participare la vot? Mai are loc un tur 2? Daca nu Ianukovici ne iubeste pe noi romanii? Limba rusa este diferita de limba ucrainiana? Sau este un fel de "limba moldoveana".
    • +3 (3 voturi)    
      re: Nelamuriri (Luni, 8 februarie 2010, 11:24)

      Bezbojnicul [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Prezenta in turul I a fost de 67%, si probabil la fel a fost si in turu II.

      Asta o fost turul 2, turu 1 o fost in 17 ianuarie.

      Legat de iubirea fata de romani, a promis recunoasterea limbii romane ca limba regionala si deci a fost votat de majoritatea romanilor din Ukraina, chiar daca e pro-rus.

      Limba rusa e diferita de limba urcrainiana desi sunt apropiate, ambele facand parte din grupa estica a limbilor slave. Deci nu e un fel de "moldoveneasca".

      Pe viitor, recomand cu caldura Google, Wikipedia si alte resurse on-line,
      • +2 (2 voturi)    
        Corect (Luni, 8 februarie 2010, 11:43)

        rdbda [utilizator] i-a raspuns lui Bezbojnicul

        Rusa si Ucraineana sunt doar limbi apropiate (ceva de genul Romana-Italiana). E adevarat ca urmare a ocupatiei ruse/sovietice, mai toti ucrainenii vorbesc rusa, dar faptul ca Ianukovici a vorbit ruseste, cu siguranta a iritat cativa ucraineni.

        Insa el mizeaza ca electorat pe rusii din tara (vreo 20%), plus ucrainenii pe care nu-i deranjeaza apropierea de rusi, pe care ii considera frati (ceea ce nu e departe de adevar). Timosenko mizeaza pe restul ucrainenilor, cei nationalisti, care nu vor sa mai aiba de a face cu Rusia.
        • 0 (0 voturi)    
          gresiti enorm (Luni, 8 februarie 2010, 17:43)

          cucurigu [anonim] i-a raspuns lui rdbda

          rusa,bulgara,ucraineana si belarusa sunt mutual inteligibile si difera doar cateva cuvinte si accente,chestii de finete,daca eu stiu rusa pot sa ma inteleg perfect cu un ucrainean,daca stiu bulgara pot sa ma inteleg perfect cu un rus,.
          • 0 (0 voturi)    
            Nuantare (Luni, 8 februarie 2010, 19:08)

            Bezbojnicul [anonim] i-a raspuns lui cucurigu

            De fapt divergenţa dialectelor slavone nu este atâta de mare ca între dialectele neolatine şi formeazǎ un continuu de dialecte ce pornesc din vest, de la sorba, si se terminǎ in est cu dialectele orientale ale limbii ruse. Evident cǎ sunt foarte similare şi existǎ un mare grad de inteligibilitate mutualǎ între ele.

            Situaţia este totuşi în felul urmǎtor. Existǎ standarde diferite pt ukrainianǎ, rusǎ şi belarusǎ şi sunt considerate limbi diferite. Limba moldoveneasca nu este un standard lingvistic recunoscut. Totusi trebuie tinut minte faptul ca diferenta intre dialect si limba propriu-zisa este destul de vagǎ (vezi cazul limbii sîrbo-croate, azi despǎrţitǎ în 3 standarde - sîrbǎ, croatǎ şi bosniacǎ)
      • 0 (0 voturi)    
        Multumesc. (Luni, 8 februarie 2010, 11:54)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui Bezbojnicul

        Da, cu ajutorul Google si Wikipedia poti afla multe dupa 10minute de cautari. Mi-ar fi placut insa o stire de asemenea importanta pentru noi (care suntem la granita cu Ucraina, care avem o comunitate de romani acolo) sa fie prezentata mai pe larg, cu atat mai mult cu cat Euronews-ul si-a intrerupt programele la greu sa dea breaking news din Ucraina. Astfel accesand stirea as fi aflat multe informatii utile, de interes pentru mine intr-un minut, fara sa caut 10 minute pe google.
        Si daca tot nu m-am uitat pe google am o ultima (promit!) nelamurire: la noi la turul 2 de alegeri prezidentiale rezultatul iese de asa maniera incat insumand procentele suma iese undeva foarte foarte aproape de 100%. Deci putini oameni ies din casa sa strice votul sau putini nu inteleg cum se voteaza astfel incat sa li se anuleze votul. Cum a fost posibil in Ucraina sa fie aproape 5 % care nu au dorit sa voteze pentru nimeni??? A existat o casuta pe buletinul de vot cu "nu votez pe nimeni" sau pur si simplu cei 5% si-au anulat votul? Si daca e asa de unde stiu ca votul lor nu " a fost anulat ulterior" . Ce vreau sa intreb este nu este posibil sa fie o frauda electorala daca 6% au voturi anulate?
        • 0 (0 voturi)    
          Da (Luni, 8 februarie 2010, 19:09)

          Bezbojnicul [anonim] i-a raspuns lui AlinN

          Da, au cǎsuţa "Nici unu din cei doi" pe buletinul de vot.
  • 0 (0 voturi)    
    calcul procente alegeri ucraina (Luni, 8 februarie 2010, 12:02)

    Ciprian [anonim]

    Nu am inteles cum se calculeaza procentele. La noi parca se calculau din voturile valabil exprimate . Procentele finalistilor adunate dadeau 100%. La ucrainieni au inca niste procente de vreo 5% care nu se regaseste la nici un candidat.
  • 0 (0 voturi)    
    Matematica (Luni, 8 februarie 2010, 12:06)

    mate [anonim]

    Nu pricep ceva: Daca a fost turul 2, si au candidat doar rusofilul si dezaxata (vad ca devine o moda in zona), cum au putut sa aiba unul 49%, si unul 45%???? Unde s-au dus 6 procente? La Shevchenko?
  • 0 (0 voturi)    
    fara identitate (Luni, 8 februarie 2010, 12:29)

    andrei [anonim]

    -in privinta limbii - ucraina e o tara in care toti locuitorii vorbesc rusa iar cca 75% stiu si ucraineana (situatie asemanatoare in moldova unde toti stiu ruseste iar 3/4 stiu si graiul moldovenesc
    -nu se poate face analogie cu romana si moldoveneasca care sunt una si aceiasi limba, rusa si ucraineana sunt pe acelasi palier cu asemanarea dintre ceha si slovaca (limbi diferite, dar oamenii se pot intelege vorbind fiecare pe limba sa - de ex.ultimul presedinte cehoslovac husak vorbea numai in slovaca si nu era tradus cand tinea discursuri
    -la tragerea la sorti a prel CE de ieri blohin si sevcenko au vorbit in rusa, ucrainenii get-beget locuiesc in partea de vest a tarii, zona cea mai saraca - la ei, spre deosebire de noi, partea estica e cea dezvoltata (dnepropetrovsk, donetk), vestul e vai de el, cel mai rasarit oras (lvov) e de fapt polonez, precum cernautiul de sorginte romaneasca. In marile orase din nord (kiev, harkov) sau sud (odesa) se vorbeste mai mult ruseste . Ucraina e o tara fara identitate nationala, pana in 1992 nu a existat in istorie un stat numit Ucraina ci doar Rusia Kieveana prin sec XII, adica o rusie cu capitala la kiev. Cazacii lor vestiti gen hmelnitki au intemeiat o formatiune vremelnica prin actuala zona de vest unde se tot razboiau cu polonezii (vezi romanul ecranizat al unui polak - Prin foc si sabie). Istoric Ucraina incepe de la Nipru spre vest, de aceea azi tara e divizata in 2 parti aprox egale denumite generic malul stang (rusofon) si cel drept (cu nationalisti in vest si amestecati in centru)
    • 0 (0 voturi)    
      Dragule ... (Luni, 8 februarie 2010, 14:38)

      #DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      ... Limba romana are 4 dialecte. Dialectul majoritar este cel daco-roman, pe care il vorbim majoritatea dintre noi.

      Ar mai fi istro-roman, megleno-roman si macedo-roman (machedonii), dar sunt regionale si nu cu asa mare aplicare ca cel majoritar. LE mai gasim pe teritoriul Romanie, Bulgariei, Nordul Greciei, Albania, Serbia (Valea Timocului).

      La randul lui, dialectul daco-roman este impartit in GRAIURI. Acestea sunt: moldovenesc, valah (oltenesc pur), ardelenesc.

      Ceea ce vorbesc moldovenii de dincolo de Prut se numeste generic "Limba romana" dialectul daco-roman ca noi toti de dincoace de Prut, dar graiul "moldovenesc, ca si cei din regiunea istorica Moldova (nord de raul Milcov - jud Vrancea).

      Nu mai face confuzii. Recomandare.
    • 0 (0 voturi)    
      ... scuze. (Luni, 8 februarie 2010, 14:40)

      #DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      Citit gresit.
      Ai argumentat bine.
  • 0 (0 voturi)    
    matematica primara (Luni, 8 februarie 2010, 13:04)

    prutus [anonim]

    pai daca unu are 49.03 iar celalalt 45.30, de unde provine de diferenta de 4.9 procente.


    Este vreo formula de calcul speciala?
    Sau ?
    • +1 (1 vot)    
      legislatia (Luni, 8 februarie 2010, 14:20)

      Bulgakov [anonim] i-a raspuns lui prutus

      Asa e legea lor electorala. In turul 2 ai optiunea de a-ti manifesta dezaprobarea fata de ambii candidati, fara a trebui sa-ti anulezi buletinul de vot. Sunt curios ce-ar iesi daca s-ar introduce optiunea asta si in Romania.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri