Sarea-n asfalt. Nemtii se salveaza de zapezi cu importuri masive de sare din Romania

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Miercuri, 3 februarie 2010, 14:24 Actualitate | Internaţional

Strada sarata din Reutlingen
Foto: HotNews.ro
Saptamana trecuta, o benzinarie din Dortmund organiza Party-ul Sarii. In plin extaz, seful benzinariei se declara chiar Regele German al Sarii, caci astepta sa fie descarcate 70 de camioane cu pretioasa marfa de iarna, din Romania. Luni, s-a dat alarma la Freiburg si in alte orase germane. Duminica, a ramas Reutlingen pe sec si asteapta maine un convoi salvator romanesc. Germania nu mai are sare sa topeasca zapada de pe strazi.

Comanda din Reutlingen la romani a fost facuta marti. Se asteapta 15 camioane cu 300 de tone de sare, care in doua zile trebuie sa strabata  mai bine de 1.500 de kilometri. Daca nu ajung la timp si continua sa ninga ca pana ieri, orasul cu 112.000 de locuitori. risca sa ramana paralizat. Strazile se deszapezesc in „regim de avarie”, drumurile laterale raman necuratate. Solutia imprastierii de pietris e una nedorita, caci pietrisul strica puternic carosabilul.  

„Nu mai avem sare de imprastiat pe strazi si nici nu mai primim curand” a spus responsabilul de la primaria din Münsingen, Jürgen Weber. Ambele silozuri din orasul de pe Alb sunt goale, ca si cel din Lautertal. In localitatile de pe dealuri, de unde multa lume coboara cu masinile la serviciu in orase, noi ninsori ar fi, zilele astea, o catastrofa. „Furnizorii nici nu mai raspund la telefon” spune Weber, explicand dificultatea comunelor de a mai prinde un strop de sare, de pe undeva, din Germania.  

Purtatoarea de cuvant a Primariei din Reutlingen spune ca „preocupare a existat” in gasirea de solutii „europene” pentru deszapezire. Detalii despre pretul achizitiei de sare din Romania, ea insa nu a oferit. In conditii normale, pretul tonei de sare pentru deszapeziri e 80 de euro/tona. Orasul Heidelberg n-a comandat sare din Romania, ci din Serbia, la 195 euro/tona. In timpul iernilor grele, sarea devine „aur”.  

Romania, cu salinele ei, e un important producator de sare pentru Europa. Situatii ca aceasta de fata, sunt mana cereasca pentru exporturile sale, caci depozitele germane au ramas goale.

Fie ca ninge in continuare, sau ca alterneaza inghet cu dezghet, care pun in pericol traficul pe sosele, marfa ramane la mare cerere. Iar depozitele goale, din Germania si alte tari europene, trebuie sa fie oricum umplute, pentru la anul.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

11787 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    de ce.. (Miercuri, 3 februarie 2010, 14:30)

    hash [anonim]

    .. camioane si nu vagoane?
    • 0 (2 voturi)    
      lol (Miercuri, 3 februarie 2010, 15:19)

      alex [anonim] i-a raspuns lui hash

      E mai ieftin pe camioane.

      Plus ca vagoanele nu ajung chiar in fata benzinariei.
      • +7 (11 voturi)    
        crezi? (Miercuri, 3 februarie 2010, 15:43)

        Sakura [utilizator] i-a raspuns lui alex

        Nu este mai ieftin pe camioane, pe calea ferată este mult mai ieftin. Doar că în România se doreşte falimentarea CFR şi apoi preluare pe un dolar, ca la final să ajungă la fier vechi, ca multe tronsoane scoase "temporar" din circulaţie.
        • +7 (7 voturi)    
          ...e mai ieftin... (Miercuri, 3 februarie 2010, 16:12)

          Lord Sith [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

          ... dar pe calea ferata face 2 saptamani si nu 2 zile cat face un camion. Si ei au nevoie acum de sare, nu cand vine primavara ;)
        • +6 (6 voturi)    
          ! (Miercuri, 3 februarie 2010, 16:23)

          ileana [anonim] i-a raspuns lui Sakura

          Cauti cate un vagon, o saptamana in Romania! Tu ai informatia ca-i in Bucuresti, unde-l astepti...si el e tarat prin tara , din diverse erori...
          Cu CFR-ul Marfa...mori !
        • 0 (0 voturi)    
          de obicei e mai ieftin (Joi, 4 februarie 2010, 9:51)

          Va Sile [anonim] i-a raspuns lui Sakura

          multe firme de transport ofera un pret bun cand transporti cu camionul deoarece acesta se intoarce din tara respectiva in Romania tot cu marfa. si repede, nu ca si cu vagonul.

          nu inteleg insa, pietrisul e mai daunator decat sarea?
          • 0 (0 voturi)    
            dauneaza (Joi, 4 februarie 2010, 15:37)

            Toma [anonim] i-a raspuns lui Va Sile

            Pietrisul dauneaza asfaltul mult mai puternic decat sarea pentru ca erodeaza, dar problema autoritatilor germane e alta. Daca se erodeaza prea tare asfaltul si acel carosabil este cauza unui accident autoritatile au de platit o gramada de daune, in baza unei legi nemtesti mai vechi. Asa ca prefera sa mai astepte o zi, doua decat sa plateasca milioane de euro dupa pentru ca s-au grabit...Plus ca pietrisul nu dispare, ramane pe asfalt, si pana e curatat la primavara va continua sa erodeze carosabilul.
    • +1 (3 voturi)    
      sare din Serbia? (Miercuri, 3 februarie 2010, 18:09)

      andu [anonim] i-a raspuns lui hash

      la 195 euro pe tona?
      normal, serbia nu are zacaminte de sare de regula o importa de la noi.
    • 0 (0 voturi)    
      Unde duce gânditorul de Hamangia.... (Vineri, 5 februarie 2010, 12:21)

      Mirciuc [utilizator] i-a raspuns lui hash

      Păi, măi frate’mi-u, dpa CFR, a se citi exact CFR, în Germania va veni primăvara 2011, nu iarna din 02.2010.
      În afară de asta, câte manipulări trebuiesc făcute ca materialul degivrant să ajungă pe asfalt în cel mai scurt timp?
      Ţi-ai făcut vre-o socoteală, ori cam aşa ai procedat şi la vot.
      Înainte de a te exprima, stai niţel să te gindeşti?
  • +2 (6 voturi)    
    si la noi dau cu altceva (Miercuri, 3 februarie 2010, 14:32)

    bbk [anonim]

    care cica e mai ecologic.
    oare ce poate fi mai ecologic decit sarea?

    si oricum, am vazut eficienta la chestia asta asa zis ecologica. nu a topit zapada, doar s-a facut un fel de amestec care seamana cu nisipul.
    adica tot patinezi pe sosea cind pui o frina.

    culmea, pe strazile laturalnice au dat cu sare, sau asa ceva, ca acolo nu era zapada de loc pe drum, si se vedeau gramezile de sare cu nisip, dar cind am iesit in soseaua principala, plin de zapada amestecata cu substanta magica


    plus ca am inteles ca acea substanta costa cam de 4 ori mai mult
    • +2 (4 voturi)    
      e coroziva (Miercuri, 3 februarie 2010, 15:50)

      serban [anonim] i-a raspuns lui bbk

      Nu e vorba de ecologic, sarea este coroziva insa. Oricat de bun ar fi, asfaltul este atacat pana la urma. Si nu doar asfaltul are de suferit - articulatiile masinii care intra in contact cu amestecul, incaltamintea...

      Clorura de calciu care se foloseste acum este mai scumpa dar nu e coroziva.
      • 0 (4 voturi)    
        Esti neinformat (Miercuri, 3 februarie 2010, 16:18)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui serban

        Clorura de calciu care este imprastiata acum pe sosele este mult mai daunatoare asfaltului (chiar Oprescu a spus asta in direct la TV) si hainelor (sa treci prin zapada unde-au imprastiat cu blugii si-ai sa vezi cum se fac la glezne).

        Inafara de asta, conteaza mult si calitatea asfaltului care la noi in mare parte este deplorabila. Compozitia asfaltului este responsabila pentru faptul ca intra in combinatie cu clorura de calciu.
  • +4 (4 voturi)    
    Dus-intors (Miercuri, 3 februarie 2010, 14:39)

    Constantin [anonim]

    Unde lucrez au dezghetat parcarea, zilele trecute, tot cu sare pe care o luau din niste saci de rafie etichetati cu litere de-o schioapa in limba germana.
  • +4 (4 voturi)    
    sare ? (Miercuri, 3 februarie 2010, 15:18)

    eu [anonim]

    Nu sunt mare cunoscator, dar auzisem ca daca dai cu sare pe asfalt, acesta se deterioreaza. Deci sa inteleg ca de fapt nu este de vina sarea (nu o sa vedeti autostrazi in Germania ca cea spre Pitesti), ci calitatea asfaltului (sau a lucrarii) ???
    • +7 (7 voturi)    
      da da (Miercuri, 3 februarie 2010, 15:40)

      moshu [anonim] i-a raspuns lui eu

      exact

      este vorba de calitatea asfaltului care in romania este net inferioara.

      insa si ce ai auzit este adevarat, dar numai in cazul in care calitatea asfaltului este aceeasi!!!

      un lucru este clar insa: nemtii nu dau de prosti cu sare.
    • 0 (0 voturi)    
      Asfaltul romanesc si cel nemtesc (Miercuri, 3 februarie 2010, 16:05)

      M ANdrei Iulian [anonim] i-a raspuns lui eu

      Pai problema noastra este ca noi vedem doar asfaltul ca parte componenta dintr-un drum,dar nu este asa in Germania majoritatea drumurilor au ca "suport" beton cu plasa peste care se adauga asfaltul...,deci ceea ce noi consideram un drum bun este un asfalt pus peste un pamant batatorit in fine sunt unii termeni care nu-i cunosc.
    • 0 (2 voturi)    
      Sare... (Miercuri, 3 februarie 2010, 16:07)

      Nelu [anonim] i-a raspuns lui eu

      Nici eu nu sunt un cunoscator, dar aici unde locuiesc eu in Berlin s-a pus mare presiune pe Senat ca sa nu se mai foloseasca sarea pe strazi. Motivul este ca sarea distruge cel mai mult masinile. Caroseriile (ma refer la partea de impact cu sarea) ruginesc mult mai repede facand o paguba foarte mare propietarilor acestora. In plus la curatirea strazilor dupa "plecarea" iernii vin celelate costuri de curatirea apei din canalizarea orasului. Aici ma refer la decantarea sarii din apa. In multe situatii apa sarata de pe strazii sau autostrazi nici nu ajunge in canalizare ci intra direct in terenurile adiacente care produce distrugerea vegetatiei de pe aceste terenuri.
      De aceea in Berlin s-a hotarat folosirea unui amestec din nisip, granulat si numai 15 % sare.
      Din acest punct de vedere, chiar daca sarea este un produs ecologic, prin folosirea ei in masa, distruge.
  • -1 (1 vot)    
    misto ! (Miercuri, 3 februarie 2010, 15:29)

    drumar [anonim]

    deci la primavara vor impota zmola si tzement din romania.:-))
  • -1 (5 voturi)    
    extraordinar de ieftina tona de sare !!! (Miercuri, 3 februarie 2010, 16:59)

    turistul [anonim]

    80 de euro tona ?!?! si ei au cumparat 300 de tone ?!? adica vor plati doar 2400 euro pentru un munte de sare ?! sigur nu e o greseala pe undeva ?
    • +3 (3 voturi)    
      greseala (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:11)

      madel [anonim] i-a raspuns lui turistul

      greseala este la tine

      80 de euro/tona

      de inmultit cu
      300 tone

      este egal cu
      24.000 euro
      • +1 (3 voturi)    
        da, m-am grabit :) (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:24)

        turistul [anonim] i-a raspuns lui madel

        oricum, raman la parerea ca e foarte ieftina tona de sare !
    • -2 (2 voturi)    
      doar pentru tine (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:16)

      matematician [anonim] i-a raspuns lui turistul

      ba da e o greseala pe undeva 80X300=24000
    • -1 (1 vot)    
      Greseala e calcul... (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:21)

      Lars [anonim] i-a raspuns lui turistul

      De fapt e 24.000 si nu 2. 400 ... :-)
  • -2 (2 voturi)    
    Un 2(4) si trei de zero... (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:13)

    BUG Mafia [anonim]

    80x300=24,000 ieuroi ...
  • +3 (3 voturi)    
    sarea (Miercuri, 3 februarie 2010, 17:44)

    doru [anonim]

    La Oc.Mari,la 6 Km de Rm valcea stau camioanele la coada ,la incarcat pe 5 Km.
    Acum se limpezeste "interesul"lui Voiculescu in "privatizarea exploatarii de sare......in caz ca ajungea la putere,BANIIIIIIII.....
  • 0 (2 voturi)    
    cum ne batem noi joc de sare... (Miercuri, 3 februarie 2010, 18:44)

    otonel [anonim]

    ...si ce o sa ne mai dam cu pumnii in cap pentru tampenia pe care o facem acum.
  • +1 (1 vot)    
    Sare (Miercuri, 3 februarie 2010, 19:48)

    Liviu [anonim]

    Ca de obicei, stiu nemtii ce fac. Sarea este intr-adevar si ecologica, si economica, nu colmateaza canalele ca atunci cand folosesti nisip, doar topeste zapada dupa care se scurge in canale si strazile raman curate! Ce vreti mai mult??? Problemele cu asfaltul nu apar datorita sarii sau gerurilor ci calitatii asfaltului, iar cele cu masinile sunt rezolvabile si nici macar prea costisitoare. Locuiesc in Toronto de cativa ani buni si aici se foloseste NUMAI sare. Nu am vazut strada stricata din aceasta cauza, si nu cred ca poate spune cineva ca aici nu sunt geruri... Sunt foarte multe strazi reparate inainte de a veni eu, sunt perfecte si in mai mult de 7 ani nu am vazut o singura reparatie... Despre masini ce sa zic... a mea are 11 ani si nu a necesitat nici o reparatie sau altceva datorita sarii. Si am aproape 200000 km la bord! Iar daca o masina rezista atat, ce ii mai poti cere? Oricum daca are peste 10 ani te cam gandesti sa o schimbi!
  • 0 (0 voturi)    
    sare (Miercuri, 3 februarie 2010, 20:03)

    Cristi DK [anonim]

    Azi am aflat de la seful meu ca si DANEMARCA a ramas fara sare... Cica nu au mai avut asa iarna grea din 1986. Poate exista firme interesate sa exporte rapid si aici NaCl....
  • -2 (2 voturi)    
    Ceva nu e clar (Miercuri, 3 februarie 2010, 20:54)

    TataMare [anonim]

    (null)
  • +1 (1 vot)    
    In Franta... (Joi, 4 februarie 2010, 7:31)

    cobra [anonim]

    ... acum cativa ani s- apus problema inlocuirii sarii cu altceva deoarece li se uscau pomii de pe marginea şoselelor. Sarea nu atacă asfaltul, dar pomii de pe margine sunt afectaţi. Cred că nu s-a pus până acum problema unui înlocuitor al sării.
  • +2 (2 voturi)    
    sare....! (Joi, 4 februarie 2010, 8:45)

    coco [anonim]

    Poate ca partea cu "sarea distruge asfaltul", este o frectie mare cat China! doar pt a cumpara de la unii niste substante extrem de scumpe! Nu cred ca de prosti europenii folosesc sare pe drumuri! eu cred ca, intradevar sarea distruge...doar drumurile romanesti, caci or fi facute din cele mai ieftine materiale, vandute la preturi exorbitante, si atunci ne baga pe gat aceasta chestiune! In rromania, indiferent ce folosesti iarna pe drumuri, acestea se strica la fel de tare! atunci, de ce nu ar folosi ce e mai ieftin? ne tot spala creierii cu UE, dar de fapt isi urmaresc doar propriul interes! nu degeaba avem cele mai putine, mai proaste si mai scumpe drumuri din UE! (eu zic ca din toate tarile civilizate de pe pamant). Bine ca avem sare, da cumparam tot felul de chimicale. Poate or fi tot ca alea de la "gripa aviara"- apa din dunare, combinata cu sapun!
  • 0 (0 voturi)    
    sare? (Joi, 4 februarie 2010, 8:54)

    Andrei [anonim]

    Eu auzisem ca nemtii nu mai arunca sare si sincer nici nu am vazut sa arunce sare pe sosele. Poate doar pe drumurile laturalnice.
    Din cate stiu NaCl este mai coroziv pentru caroseria masinii si pentru jante decat CaCl.
    Si nici nu mi se pare normal sa irosesti sare pe drumuri. Mai bien un produs creat in laborator
    • +1 (1 vot)    
      of Doamne... (Joi, 4 februarie 2010, 9:17)

      mmx [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      banuiesc ca si tu esti creat intr-un laborator...
    • 0 (0 voturi)    
      calcule: ... (ceva chimisti pe aici?) (Joi, 4 februarie 2010, 9:28)

      Al Kimikul [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      ( "irosesti") : sare SAU drumuri? As alege sarea!

      De acord cu "laboratorul": DAR CE ANUME, daca NaCl zici ca e coroziv?
  • 0 (2 voturi)    
    ..sarea o solutie criminala pentru mediu! (Joi, 4 februarie 2010, 9:09)

    SoulHealer [anonim]

    Dragi copii, sarea este intr-adevar o solutie rapida si eficienta pentru curatarea drumurilor de zapada si gheata dar este cea mai criminala varianta pentru mediu. N-ati vazut sute de copaci de pe marginile drumurilor care se usuca asa, fara vreo explicatie? Pai de ce credeti? Odata intrata in pamant s-a terminat cu vegetatia. Si sarea intra in pamant pentru ca zapada nu este adunata cum ar fi normal ci lasata pe trotuare de unde oamenii o arunca pe unde pot si ei, de regula in jurul copacilor sau spatiilor verzi de pe langa blocuri. Asta este o alta problema la noi in Romania, care se adauga la cea devenita cronica a calitatii asfaltului care i-a facut pe multi bogati in frumoasa noastra tarisoara!
    • -2 (2 voturi)    
      Sarea (Joi, 4 februarie 2010, 10:07)

      Iulian [anonim] i-a raspuns lui SoulHealer

      Tin sa te contrazic.Nu are efect distructiv sarea asupra copacilor.Asa cum sarea nu intra in reactie cu bitumul. Am vazut multe comentarii cum ca sarea ataca bitumul. Fals.Cine stie un pic de chimie poate intelege mai bine
      • +1 (1 vot)    
        Ia fa o incercare (Joi, 4 februarie 2010, 10:52)

        cobra [anonim] i-a raspuns lui Iulian

        Ai dreptate pe jumătate. Sarea nu are efect asupra bitumului, dar asupra pomilor da. Şi încă foarte rău. Pune tu sare la rădăcina unui pom şi te vei convinge.
        • -1 (1 vot)    
          Sarea (Joi, 4 februarie 2010, 11:05)

          iulian [anonim] i-a raspuns lui cobra

          Nu mai stiu acum cum este ca sunt plecat din tara dar pe drumul Bv-Bran erau o multime de meri si de nuci pe marginea soselei care faceau cele mai bune fructe.Si pot sa spun ca pe sectorul ala cred ca se dadeau zeci sau poate sute de tone de sare pe timpul iernii si nu vedeam copaci uscati primavara.Cum sunt si alti copaci care protejeaza asfalltul vara si nu se usuca decit de batrinete.Si in orase se da cu sare iat copacii chiar nu au prea mult spatiu in trotuare si totusi sunt verzi.Mai analizeaza
          • 0 (0 voturi)    
            Serios? (Joi, 4 februarie 2010, 20:46)

            cobra [anonim] i-a raspuns lui iulian

            Zeci sau sute de tone de sare? Ce glumeţ mai eşti tu...
            După cum observi eşti cam singurul care crezi că sarea nu dăunează pomilor. Revin şi-ţi recomand să încerci ca să te şi convingi.
      • 0 (0 voturi)    
        ....ba are efect toxic pentru copaci! (Joi, 4 februarie 2010, 11:04)

        SoulHealer [anonim] i-a raspuns lui Iulian

        Am mai citit si noi cate ceva! Poti sa te uiti la
        http://na.fs.fed.us/spfo/pubs/misc/tree_care/aib372-g.htm, daca nu crezi!
    • +1 (1 vot)    
      Copacii pe marginea drumului, e o idee criminala. (Joi, 4 februarie 2010, 11:50)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui SoulHealer

      Pe drumurile din Romania (cu o curba la 25 de metri) ai foarte mari sanse sa iesi in decor. Fie din cauza denivelarilor, fie din cauza ghetii/zapezii/ploii, etc. Oricum asta nu e o problema in sine, ma rog trebuie sa-ti repari masina, dupa. Dar daca ai "norocul" sa iesi in decor de pe un drum cu copaci pe margine, pompele funebre au de lucru.
      Argumentul cu copacii care stabilizeaza drumul e o mare tampenie. Dimpotriva, il deniveleaza si distrug asfaltul, prin distrugerea fundatiei drumului.
      Sarea e o idee salvatoare de vieti in cazul asta:).
  • +1 (1 vot)    
    interdictia lui ceausescu (Joi, 4 februarie 2010, 9:20)

    bogdan [anonim]

    prostia potrivit careia sarea ar strica astfaltul a pornit de la un activist "destept" - cand ceausescu a facut scandal ca strzile capitalei erau inzapezite si le-a reprosat ca nu au aruncat sare, un oltean 'otz a spus ca sarea deterioreaza asfaltul... si ca ar costa mult mai mult repararea lui. de atunci, in romania, sarea e prohibita la deszapezire
  • 0 (0 voturi)    
    o dam prea eftin (Joi, 4 februarie 2010, 13:11)

    interesu nationale [anonim]

    bine ca importam totul scump, dar cind da mana cereasca peste noi si exportam ceva, o facem ieftin.
  • +1 (1 vot)    
    BINE!!! (Joi, 4 februarie 2010, 13:33)

    Kolaps [anonim]

    La un lucru stam bine,la sare.Romania are suficienta sare sa intretina intregul consum al globului pentru inca un...mileniu!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version