VIDEO Cea mai inalta cladire din lume a fost inaugurata in Dubai printr-un spectacol extravagant

de A.N. HotNews.ro
Luni, 4 ianuarie 2010, 19:04 Actualitate | Internaţional

Oficialitatile din Dubai au inaugurat, luni, cea mai inalta cladire din lume. Inaugurarea cladirii Burj Dubai a avut loc printr-un spectacol extravagant de sunete, lumini si mii de tone de artificii.

Deschiderea oficiala a cladirii a fost facuta de conducatorul emiratului, seicul Mohammad bin Rashed al-Maktoum. El a redenumit cladirea Burj Khalifa, in onoarea lui Khalifa bin Zayed al-Nahayan, monarhul Emiratelor Arabe Unite.

Spectacolul a inceput printr-o combinatie de artificii, lumini, efecte muzicale si jocuri de apa care au descris evolutia celei mai inalte cladiri din lume. Parasutisti au coborat din cer purtand steaguri ale emiratelor. 50 de secvente separate de lumini, apa si efecte sonore au fost puse in scena de organizatori care au folosit sisteme IT ultraperformante.

Au urmat apoi trei spectacole separate - "De la Floarea Desertului la Burj Dubai", "Bataia inimii" si "Din Dubai & EAU spre lume" -, dupa care organizatorii au pus in scena un specatculos foc de artificii, menit sa evidentieze intreaga zona financiara din emirat.

La realizarea spectacolului au contribuit specialisti din Franta, Marea Britanie si Statele Unite.
 
Mai multe ecrane gigantice au fost amplasate in zona centrala din Dubai pentru ca miile de spectatori sa poata privi spectacolul.

Burj Dubai masoara 828 de metri, fiind vizibil de la o distanta de 95 de km. Cladirea face parte din proiectul imobiliar "Downtown Burj Dubai", dezvoltat de Emaar Properties, ale carui costuri sunt estimate la 20 de miliarde de dolari.

Printre altele, cladirea are 57 de lifturi, 1.044 de apartamente, 49 de etaje de birouri si un hotel. Costurile constructiei au fost estimate la 800 de milioane de euro.

Constructia imobilului a inceput la 21 septembrie 2004.
 





Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
16715 vizualizari
  • +2 (24 voturi)    
    tipii astia sint ca manelistii de la noi (Luni, 4 ianuarie 2010, 19:14)

    patrupedbun [utilizator]

    ..manelistii care nu intimplator sint segmentul societatii noastre atins de influenta turca..
    s-au trezit cu bani - nu munciti, ci primit pe gratis de la Alah, pentru ca au avut sansa de a sta cu fundul pe miliarde de dolari sub forma de petrol - si au ambitii care pe plaiuri mioritice se traduc in vile cit mai mari, mercedesuri si bmw-uri si lanturi groase de aur. Ei au vrut cea mai inalta cladire din lume. Cum banii din occident curg cu nemiluita din , si-au indeplinit visul.

    mentalitatea de crescatori de capre traitori in corturi + miliarde de dolari = cea mai inalta cladire din lume
    • -10 (22 voturi)    
      invidie... (Luni, 4 ianuarie 2010, 19:59)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui patrupedbun

      daca ai fi fost acolo ai sti ceva despre ei... te rog, ramai aici, in tara ta "draga, cu manelistii tai... TE ROG !!!
      • +1 (17 voturi)    
        Da mai, ramanem la oaza, nu venim (Luni, 4 ianuarie 2010, 20:55)

        Camilar bemwist [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Civilizatia straveche si antica din Dubai e binecunoscuta cu muuuult inainte ca grecul Arhimede sa inventeze niste teorii bune la constructii si italianul Da Vinci sa faca si el niste chestii care oricum nu sunt asa frumoase ca Burj Khalifa.
        Pai indraznim sa comparam noi europenii un Versailles cu Burj Khalifa? Pai ne permitem noi, manelistii rumani, sa comparam Voronetul cu vreo moschee cu capac da aur?

        Nu, mie si oricui cat de cat educat pe lumea asta, imi e clar ca civilizatia islamo-dubaica e muuult mai inalta, la propriu, decat orice alta civilizatie, mai ales europeana. Poate putin s-ar compara cu India sau China, dar si acolo e vorba de niste rupti in salvari, nu se compara cu ce masini au in parcare prin Golf, e clar ca in Golf e mai civilizat, foarte clar..

        Da, cred ca domnii Salam, Gutza, DDdirect si doamna Alina Plugaru au rezervat deja la Burj, vine si doamna Beckam cu sotu, vine si Angelina cu joliul ei, da, tot caru acolo se rastoarna.

        Asta e lumea de azi, finuta, educata, cu bun gust, stie ce e frumosu, arta si unde merita sa-ti faci vacanta.
        • 0 (0 voturi)    
          FALS (Vineri, 13 august 2010, 20:12)

          Iulian [anonim] i-a raspuns lui Camilar bemwist

          Cred ca esti un arhitect "cu creiane colorate". Arabii aia nu au inventat nimic in constructii, mai intereseaza-te, a fsot proiectata si construita de catre europeni si americani :). Rasa alba rules, nu arabii sau galbejitii :)
    • +1 (21 voturi)    
      Tipii astia gandesc. (Luni, 4 ianuarie 2010, 20:02)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui patrupedbun

      Petrolul lor se termina...raman cu desertul. Iar un desert gol este egal cu 0.
      Dar uite ca au gasit solutia....turism. Iar cea mai inalta cladire din lume, insule artificiale in diferite forme, hoteluri de 7 stele, partii de sky indoor, etc...cred ca iti aduc destui turisti pt a putea trai din asta.
      Cred ca esti putin frustrat sau/si invidios...
      • +4 (8 voturi)    
        imbecili gramada (Luni, 4 ianuarie 2010, 21:27)

        ghita [anonim] i-a raspuns lui bgd

        Emiratul Dubai a facut bani gramada din vanzare de petrol. Au aparut consultantii occidentali care au vrut sa ia si ei o parte din prajitura. Au propus turismu ca directie momeala de dezvoltare. Mai mult tot occidentu (US&EU) s-a oferit sa le dea bani imprumut ca sa finanteze rapid noua afacere cu turism in Dubai.
        Totul este de fapt o mare prostie pentru ca in Dubai nu poti ajunge intr-o zi de mers cu masina electrica din Europa intr-acolo. Poti merge din USA sau Europa doar cu avionu. Daca se termina petrolul eu stau sa ma intreb daca ati vazut pana acum avioane electrice???
        Va spun eu nu se poate dezvolta transport aerian pe baze electrice ori alternative. Petrolul este sfant pentru industria aeronatutica.
        Daca se ternina petrolul, se vor trezi si astia in Dubai fara turisti, fara petrol si plini de datorii.
        In plus ideile imbecile cu insule man-made sunt o alta tampenie, necesita costuri de intretinire uriase in plus e suficienta o furtuna puternica si tot ceea ce au facut ei acolo in ani de zile poate fi istorie in cateva ore.
        Investitiile in Dubai sunt praf in ochii celor cu bani dar plini de vise irealiste.
        • +1 (3 voturi)    
          nope... (Marţi, 5 ianuarie 2010, 12:08)

          Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui ghita

          2050+
          http://en.wikipedia.org/wiki/Ion_engine

          http://en.wikipedia.org/wiki/ITER

          Astea sunt doua directii doar.Se vor gasi solutii cand vor avea cutitul la os, si miliardele care se investesc acum in cercetarea motorului pe combustibili fosili se vor duce in tehnologii alternative.

          Mie personal imi place de ei ca se gandesc la viitor in loc sa tipe cu extremismul si sa cumpere arme si sa finanteze teroristi.
          Cum a mai spus cineva...petrolul se termina...turismul va ramane. si iti garantez ca si transportul aerian!
      • 0 (0 voturi)    
        Cand se va termina (Marţi, 5 ianuarie 2010, 15:44)

        dami365 [utilizator] i-a raspuns lui bgd

        petrolul vor putea face linistiti 2pi pe chestiile alea de la ei.Cu ce sa ajungi acolo nenicule?Vaslind?Pe bicicleta?
    • +5 (7 voturi)    
      gresit (Luni, 4 ianuarie 2010, 20:02)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui patrupedbun

      emiratul dubai nu prea detine petrol!in fapt,din PIB emiratului cred ca undeva la 10 % venituri reprezinta cele datorata exploatarilor de petrol!celelalte emirate se ocupa cu petrolul si in special abu-dabi ARE MARI REZERVE!DUBAI ESTE UN CENTRU COMERCIAL,UN NOD COMERCIAL DIN CELE MAI VECHI TIMPURI,DETINE UNELE DIN CELE MAI MARI SANTIERE NAVALE DIN LUME ,SAU CONTROLEAZA O GRAMADA DE ASTFEL DE SANTIERE IN LUMEA INTREAGA,IAR IN UL;TIMII 20 DE ANI A INFLORIT TURISMUL!DECI ,CONCLUZIE-NU PETROLUL CI COMERTUL...
      • +2 (4 voturi)    
        nod comercial (Luni, 4 ianuarie 2010, 22:29)

        eu [anonim] i-a raspuns lui eugen

        Da, e un nod comercial intre EU, US & petrolul din zona golfului. Indata ce va disparea petrolul din golf va disparea si acest "nod comercial". Cat despre turism, crede-ma nu mi-as irosi o vacanta acolo ca sa vad nisip, zgarienori si 45 de grade in luna mai.
        • +2 (2 voturi)    
          pt cultura ta generala... (Marţi, 5 ianuarie 2010, 0:10)

          eugen [anonim] i-a raspuns lui eu

          dubai este vizitat anual de mai multi turisti decit india si cred ca asta spune tot despre turism...
          e drept ca gusturile nu se discuta....dar totusi mai multi turisti decit india ....
          nu crezi cauta pe "goagle"
          "succesuri"
          • 0 (0 voturi)    
            Burj Khalifa (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 0:12)

            Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui eugen

            Nu foarte inspirata comparatia !

            Unde crezi ca sint mai multi turisti:

            la Paris sau la Bucuresti?
        • +2 (2 voturi)    
          Vacanta mare (Marţi, 5 ianuarie 2010, 10:14)

          Vio [anonim] i-a raspuns lui eu

          Sigur, o vacanta la Mamaia nu se compara cu una in desert. Acrii sunt strugurii, sa moara capra arabului.
    • +7 (7 voturi)    
      Ja mutter la caruta ca ne janghina punkistii (Luni, 4 ianuarie 2010, 20:16)

      caplimpede [anonim] i-a raspuns lui patrupedbun

      1. Manelistii sunt urmasii acelor "latrones" i.e. "talhari" pe care i-au lasat cadou romanii in Dacia: Naste din Berceni, Faramita Lambru, Gabi Lunca, Azur ....

      2. Perfect de acord cu tine, dar majoritatea celor care exploateaza si beneficiaza de petrolul acolo sunt USA, MAREA BRITANIE si nesemnificativ Franta si Olanda. Cand au acordat/facilitat independenta tarilor arabe au avut grija sa introduca cateva clauze dragute in favoare lor, referitor la companiile petroliere. Doar familia conducatoare, adica o dictatura despotica crunta, este cea care mai beneficiaza de pe urma petrolului. Restul arabilor isi cam rod unghiile.

      3. Ce putem spune insa de Romania, ale carei rezerve de petrol, gaze, banci au fost date aproape gratis strainilor - austriecilor?
      • +4 (4 voturi)    
        pai ce sa spunem de .ro (Luni, 4 ianuarie 2010, 21:29)

        Ghita [anonim] i-a raspuns lui caplimpede

        ca nu l-au spanzurat pe nastase cand trebuia?
    • +2 (2 voturi)    
      ce aiureala (Luni, 4 ianuarie 2010, 21:39)

      ... [anonim] i-a raspuns lui patrupedbun

      "manelistii care nu intimplator sint segmentul societatii noastre atins de influenta turca" - pentru cultura dumneavoastra generala, "manes" originara din spatiul turcesc, cantata fie in turceste, fie in greceste, nu are nici o legatura cu ce numiti astazi manele - este o melodie linistita, trista, taraganata, de jale.
      puteti asculta aici unele foarte frumoase:
      http://www.youtube.com/watch?v=T7p6ZjUUWJ0
      http://www.youtube.com/watch?v=-z8gNxj2lRA

      ce numim astazi "manele" este definit prin kitsch. iar kitsch-ul nu l-au inventat turcii, si nici nu au beneficiat de regim preferential la acest capitol.
      sa fie oare "influenta turca" si in maramuresul traditionalist, acolo unde toti capsunarii vrednici dar lipsiti de orice simt estetic isi toarna hidoase vile in beton conform unicului criteriu "sa fie mai mare ca a vecinului"?
    • +2 (2 voturi)    
      documenteaza-te (Luni, 4 ianuarie 2010, 23:05)

      cata [anonim] i-a raspuns lui patrupedbun

      Afla mai intai ca in emiratul Dubai exista foarte putin petrol (asta e pentru toti care confunda notiunea de arabi cu cea de petrol, vad ca foarte multi comenteaza pe aici fara sa cunoasca). Petrol foarte mult are emiratul vecin, Abu Dhabi, de aici si banii foarte multi existenti acolo (doar la ei a apelat Dubaiul pentru imprumut-am vazut cu totii ce inseamna 10 miliarde dolari pentru ei, i-au oferit repede). Dubaiul are foarte mare mare noroc cu seicul Mohamed, care a avut viziune si a stiut unde sa duca banii (ai lui si ai investitorilor). Iar daca ai merge si tu in Dubai, sa vezi o tara civilizata: fara coruptie, fara cersetori, fara caini vagabonzi, fara hoti, unde TOATA lumea munceste-cei care in Romania ar cersi, acolo matura intr-una mucurile de la tigarile turistilor, tot munca se cheama. Tu daca te invarti toata ziua printre manelisti, se pare ca nu prea ai alta baza de comparatie. Eu am fost recent la baza cladirii Burj Dubai si senzatia atunci cand o privesti de aproape este una de nepovestit. Te las cu speranta ca vei avea ocazia sa traiesti o experienta acolo si mai vorbim dupa asta.
    • +1 (1 vot)    
      inca ceva (Luni, 4 ianuarie 2010, 23:12)

      cata [anonim] i-a raspuns lui patrupedbun

      Comparatia ta cu manelistii nu e una total gresita. Daca localnicii, locuitorii dintotdeauna din Dubai, sunt oameni in regula, printre locuitori sunt foarte multi veniti din Arabia Saudita, Siria, etc, care pozeaza in localnici si se comporta exact ca manelistii de la noi: needucati, dispretuitori...
    • +1 (1 vot)    
      manelistii :)))) s-o crezi tu... (Marţi, 5 ianuarie 2010, 9:43)

      sycka [anonim] i-a raspuns lui patrupedbun

      Cand stra-stra-stra-...-stra-stra-bunica ta isi facea nevoile in latrina astia aveau bai amenajate. Din ceea ce ai afirmat u reiese ca si Isus a fost un manelist :), ar trebui sa realizati ca 2 dintre cele mai apreciate si slavite persoane la nivel mondial provin din acea zona... mai... mai... ce acrii sunt strugurii cand nu putem sa ajungem la ei...
      Bravo lor pentru ce au realizat acolo si pentru disponibilitatea unora dintre ei de a investi in tehnologie!
      Oare la noi cand s-or gasi asemenea persoane care sa construiasca atat cat au construit ei in ultima perioada, nu in 10 ani macar in 20 de ani????
    • +1 (1 vot)    
      Dubaiul te copleseste (Marţi, 5 ianuarie 2010, 10:45)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui patrupedbun

      Vorbesti din carti si de la TV... Habar n-ai de ceea ce este acolo...
      Am avut sansa sa ajung acolo pt 3 zile si crede-ma ca n-as mai fi plecat. Totul este complesitor. NU vezi in alta aparte ce vezi in Dubai. Arabi nespalati, manelisti nemanelisti, iti spun ca au facut ceva unic in istorie si tot Dubaiul poate fi considerat a 8-a minune a lumii.
      Insist, mergi acolo si mai vb dupa...
  • +5 (5 voturi)    
    189 de etaje! (Luni, 4 ianuarie 2010, 19:23)

    Max / Viena [anonim]

    189 de etaje...
  • +1 (1 vot)    
    Ce teapa :) (Luni, 4 ianuarie 2010, 19:56)

    SHEAPA [utilizator]

    Ba nene, ca sa ne intelegem: deci Burj khalifa este o mica parte din pretul pe care Dubaiul tre sa-l plateasca "fratelui" Abu Dhabi pentru cele 10 miliarde "imprumutate" :)

    Oricum ca si PR move asta e o tampenie, ca dupa ce a fost promovat ca Burj Dubai in ultimii 4 ani sa te apuci sa-i faci praf identitatea numindu-l intr-un fel care probabil va da batai de cap foarte multor oameni ...

    KHALIFA!

    A se da cu mucii in fasole :)
    • 0 (0 voturi)    
      Abu Dahbi Burj Khalifa..... (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 0:29)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui SHEAPA

      Esti pe undeva "pe-aproape"

      Realitatea este urmatoarea: acelasi seic, Khalifa, este proprietarul CELUI mai scump hotel de aici din America (Beverly Hills) si de asemeni a celei mai elegante locuinte tot din aceasta zona (B H )

      Se afla in faza finala, se pare ca va deveni locuibila pe la sfirsitul acestui an.

      Seicul Khaliba NU a imprumutat pe nimeni cu nimic ! Le-a facut CADOU 10 miliarde de dolari ca "ajutor" in scopul de a fi teminat la timp. CONDITIA ca acesti bani sa fie cadou si nu imprumut a fost ca edificiul sa poarte numele lui.

      A fost putin "complicat", dar s-a "rezolvat!

      Exact ca la nunta: NASUL comanda muzica, din cauza ca el e responsabil cu portofelu'
  • 0 (8 voturi)    
    cultura (Luni, 4 ianuarie 2010, 20:04)

    dragos [anonim]

    ""tipii astia"" asa cum sunt denumiti mai sus sunt una din cele mai vechi culturi ale omenirii, si daca ar fi sa ne vedem lungul nasului poate i-am aprecia mai mult tinand seama de cultura lor si de societatea lor care inca respecta reguli antice si de nivelul ce civilizare la care au ajuns acum.
    • 0 (6 voturi)    
      poti detalia? (Luni, 4 ianuarie 2010, 20:24)

      patrupedbun [utilizator] i-a raspuns lui dragos

      care este mai exact cultura acesto "tipi" care au trait din crescut capre pina acum citeva decenii?
    • +6 (12 voturi)    
      Hai sa fim seriosi... (Luni, 4 ianuarie 2010, 20:44)

      Dan Canada [anonim] i-a raspuns lui dragos

      Care civilizatie ?!? Au ca religie (si inca de stat!) Islamul care e mai mult doctrina de razboi decit religie. Luati si cititi mai mult inainte de a emite comentarii timpite. Femeile lor sunt tratate ca obiecte, "necredinciosii" trebuie sa plateasca bir, n-ai voie cu o cruciulita ori cu Biblia etc.
      Un arhitect iugoslav spunea dupa ce a stat acolo: "banii pot cumpara orice cu exceptia civilizatiei".
      Asa e: sunt niste barbari care s-au trezit brusc cu o gramada de bani.
      • 0 (2 voturi)    
        de acord (Luni, 4 ianuarie 2010, 22:34)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Dan Canada

        100% de acord!!
      • 0 (0 voturi)    
        esti informat gresit... (Marţi, 5 ianuarie 2010, 0:19)

        eugen [anonim] i-a raspuns lui Dan Canada

        nu cred ca exista magazin ce comercializeaza aur in dubai unde sa nu poti sa-ti cumperi cruciulita ,crucifix,...numeste tu ce altceva doresti!la fel de gresit informat esti si in ceea ce priveste femeia,daca vorbim de dubai
        te asigur ca se gaseste ,in dubai,si orice fel de vin,bere, whisky iti doresti si ca in anumite locuri poti sa maninci si friptura de porc!ce pot sa-ti spun,astia din dubai "e emancipati"
      • -1 (1 vot)    
        nu (Marţi, 5 ianuarie 2010, 1:00)

        asd [anonim] i-a raspuns lui Dan Canada

        trebuie sa fim mai toleranti. 'Capitalistii_perfecti_si_ultra_avansati' au omorat de 100 de ori mai multi oameni nevinovati in ultimii zeci de ani decat 'barbarii' de musulmani (vezi irak)
    • +1 (7 voturi)    
      hhmmm (Luni, 4 ianuarie 2010, 20:53)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui dragos

      Respectarea unor reguli antice ti se pare tie un lucru bun? Mie mi se pare ca inseamna inchistare si inapoiere.
    • +1 (5 voturi)    
      Ce aspiratii inalte avem... (Luni, 4 ianuarie 2010, 21:00)

      big_fufu [utilizator] i-a raspuns lui dragos

      Pacat ca se masoara doar in etaje:))
    • +5 (11 voturi)    
      Cum sa trec examenu cu 300 euro (Luni, 4 ianuarie 2010, 21:05)

      Muhamad la medicina [anonim] i-a raspuns lui dragos

      1. Chestia cu cultura i-ar uimi si pe ei, tinand cont ca pana in sec, 7-8, nici camila nu auzise de 'arabi'. E util sa stii ca nu aveau nici scriere proprie, ca Mahomet era analfabet si dicta sclavului sau crestin si erau nomazi.
      Daca a fi analfabet si nomad inseamna sa ai o cultura straveche, e clar ca tiganii (parrdon, rrromii) ne sunt net superiori, cultural.

      2. Faptul ca societatea lor 'respecta reguli antice' nu e absolut deloc de admirat, asta ii mentine inapoiati, violenti, intoleranti cu altii, predispusi la razboaie civile, masacre, terorism, etc. Poate te uiti si tu, macar pe al jazeera, televiziune straveche..

      3. "nivelul de civilizare" la care au ajuns acum e criticat chiar de intelectualii arabi, ce considera ca lumea islamica a stagnat in ultima mie de ani si a ramas in urma tuturor regiunilor lumii, ca grad de alfabetizare, productie si traducere de carti, educatia femeilor, etc. vezi raportul UNESCO si PNUD, te ingrozesti, si alea sunt date "oficiale"!

      4. e frumos si crestineste din partea ta ca vrei sa ii "aperi", dar te asigur ca ii doare-n djalaba de efortul tau, te dispretuiesc ca esti infidel si unii din ei ti-ar pune capul in tarus, asa, de chestie..
      • +2 (2 voturi)    
        Muhamad are dreptate (Marţi, 5 ianuarie 2010, 7:08)

        niculaie [anonim] i-a raspuns lui Muhamad la medicina

        Bineinteles ca Muhamad (???) are dreptate.
        Teoria cu musulmanii fiind aparatori civilizatiei s-a cam terminat cam acum vreo 900 de ani - 'varsta' care coincide cu nivelul 'modern' de civilizatie musulmana.
        daca cel putin 10% din arhitectii sau ingineri care au construit aceasta cladire ar fi fost educati in orice parte a UAE-ului, probabil ca s-ar putea argumenta ca arabii locali sunt la fel de civilizati ca nos otros.
        La 30 de minute de Dubai(cu RollRoisu) la ei acolo la Sharjah,par example, e pe baza de sharia law,unde-ti taie motzu cu tot cu cap daca te prinde mirosind a 'Bere Azuga' sau 'Ursus'.
        Dubai-u est,intradevar,'cosmopolit' insa tot este o 'situatie' 'falshe' in lumea araba
        Deasemenea se spune ca la etaju 96 de la aceasta cladire face deja serviciu niste tovarashele de pe Shoseaua Catzelu pe post de producatoare.
        Turisti Romani se bucura de 5% reducere daca vor sa 'iasa cu capra'..
  • +2 (4 voturi)    
    20 mld (Luni, 4 ianuarie 2010, 21:02)

    nmh [anonim]

    noi ce facem cu cei 20 mld?
    • +2 (2 voturi)    
      Platim salarii :) (Luni, 4 ianuarie 2010, 21:20)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui nmh

      .
    • +1 (3 voturi)    
      Ii praduim pe lucruri mai marunte ... (Luni, 4 ianuarie 2010, 21:41)

      horrorius [anonim] i-a raspuns lui nmh

      o vilutza, un mertzan, o excursie de o luna in dubai ...
      au grija ei, portocalii.
      nu-ti face griji .... deja sunt papati.
  • +3 (3 voturi)    
    Bravo (Luni, 4 ianuarie 2010, 21:41)

    gigi [anonim]

    Au investit mai putin de 1 miliard de USD, au cea mai inalta cladire din lume, toata lumea este cu ochii pe ei perioada asta. Noi am imprumutat 20 de miliarde de EURO, nu am construit nimic dar nici macar reclama nu ne-am facut ( macar ceva de genul : romanii au baut 1 miliard de dolari din banii de la FMI ) !
    HAC ! parerea mea !
  • 0 (2 voturi)    
    :)) (Luni, 4 ianuarie 2010, 22:03)

    Bubel [anonim]

    Sunt acrii rau strugurii aia!!! (doar pentru unii se pare.)
    Faptul ca unii urasc o religie sau un popor si nu iau in consideratie diferentele de obiceiuri si traditii nu reprezinta niciodata un lucru bun. Iar cei ce citesc anumite carti sa incerce sa obtina si un punct de vedere din tabara acuzata. Intotdeauna vor exista doua puncte de vedere iar realitatea e la mijloc.
    Iar legat de femei mai documentati-va; nu vei vedea un barbat sarac cu o femeie niciodata (trebuie sa isi permita sa o intretina); un lucru cat se poate de economic viabil - ai bani =>ai femei si peste putin timp si copii dar nu ai tona de cersetori si hoti ca la noi. Este chiar o varianta de selectie naturala.
  • +1 (1 vot)    
    Coasta Piratilor (Luni, 4 ianuarie 2010, 22:20)

    utug [anonim]

    "Generalitati despre EMIRATELE ARABE,STATUL QATAR si STATUL KUWAIT.

    Teritoriul tarii este constituit din 7 emirate situate pe “Coasta Piratilor” in lungul tarmului Golfului Arabic si Stramtorii Ormuz. Numele de “Coasta Piratilor” dateaza din 1820 in urma tratatului incheiat de englezi cu populatia locala prin care ei s-au obligat sa suprime comertul cu sclavi si actele de piraterie.
    Acest tratat a fost reinoit in 1853, cand s-a adoptat denumirea de “Coasta-Armistitiului” iar cele 7 emirate s-au numit “Statele Armistitiului”. "

    http://www.referat.ro/referate/Micile_state_din_Arabia_4293.html
  • 0 (0 voturi)    
    megastructura (Luni, 4 ianuarie 2010, 23:57)

    ady [anonim]

    sa lasam capra vecinului...si sa privim aspectul pozitiv
    trebuie apreciata ingineria,maretia acestui proiect..o provocare pt orice inginer constructor
  • 0 (0 voturi)    
    foarte bine... (Marţi, 5 ianuarie 2010, 0:04)

    dadan [utilizator]

    sa-si faca si ei acasa zgarie nori....caci daca mai simt nevoia de adrenalina si vor sa se izbeasca cu boingul de blocuri turn sa nu mai mearga taman pana in USA...
    by the way -de construit l-au contruit, dar pe criza asta cine le mai cumpara apartamentele alea scumpe? poate cu programul prima casa .......de fitze
  • 0 (0 voturi)    
    mai au putin pana ajung la....... (Marţi, 5 ianuarie 2010, 9:10)

    kquinsal [anonim]

    DUMNEZEU ,sa nu cumva sa li se amestece limbile si astora.
  • 0 (0 voturi)    
    Da' noi ?? (Marţi, 5 ianuarie 2010, 9:42)

    Berceanu [anonim]

    O multime de comentarii tipice pentru o natie care nu construieste NIMIC. Nici macar infrastructura vitala (autostrazi). Ne place sa criticam, in loc sa apreciem o capodopera arhitecturala si inginereasca. A, am uitat, in afara de cateva malluri, am construit si noi o sumedenie de biserici, niste kitsch-uri absolute.
  • +1 (1 vot)    
    aici sunt banii dvs (Marţi, 5 ianuarie 2010, 9:44)

    profetu [anonim]

    cum ar zice un clasic in viata:

    AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRA !
  • 0 (0 voturi)    
    minunile sistemului monetar (Marţi, 5 ianuarie 2010, 10:40)

    s3xs1 [anonim]

    Este o bijuterie a tehnicii ultimului deceniu. Doar asta merita si trebuie laudat ... restul este o porcarie, nesimtire si dispret fata de planeta si vietuitaore.
  • 0 (0 voturi)    
    Opinii impartite ... (Marţi, 5 ianuarie 2010, 12:27)

    utug [anonim]

    Problema este nu numai ce se intampla in Dubai ci in toate cele 7 emirate ale Emiratelor Arabe Unite (dintre care Emiratul Dubai este doar 1 din cele 7). Capitala EAU este in Emiratul Abu Dhabi - orasul Abu Dhabi (al 2-lea ca marime , dupa orasul Dubai).
    Problema boom-uilui imobiliar din Emiratele Arabe Unite este complexa. . Holdingul Dubai World (fond de investitii) ce asigura si finantarea imobiliara din Dubai il are ca actionar majoritar pe Sheikh Muhammad al-Maktoum emir al Emiratului Dubai (in acelas timp si Vicepresedinte al EAU !).
    . Dubai are o datorie publica de 84 miliarde $. cu o scadenta de 4,1 miliarde $ (la care solicitase o amanare a platii pe 6 luni - Islamic Bonds). Nu a fost nici o problema pentru Banca Centrala a EAU din Abu Dhabi sa imprumute pe Emirul din Dubai cu 10 miliarde $. Abu Dhabi are o datorie publica de 56 mld $. Dar avand si bunuri in afara tarii [external assets] de 300 mld $ chiar daca ar plati toate datoriile Abu Dhabi (56 mld $) + Dubai (84 mld $) inca ar mai ramane cu 160 mld $. Banca Centrala din Abu Dhabi este criticata ca nu a facut asta mai devreme. Si apoi tarile arabe petroliere din zona (Arabia Saudita, Kuweit ...) nu au nici un interes in a nu sustine Dubaiul, din contra. Este probabil ca boom-ul imobiliar in Dubai nu va avea probleme. Opiniile cu privire la acest boom sunt foarte impartite. Intre foarte optimiste (putine) pana la foarte pesimiste. Eu ma tem ca au dreptate ultimii.
    http://www.irishtimes.com/newspaper/finance/2009/1215/1224260712047.html
    http://english.sina.com/world/2009/1226/295667.html
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Emiratele_Arabe_Unite
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dubai_World
    http://www.youtube.com/watch?v=_VQIKb69Z0w
    • 0 (0 voturi)    
      Scuze ... (Marţi, 5 ianuarie 2010, 14:02)

      utug [anonim] i-a raspuns lui utug

      De inlocuit :
      http://www.irishtimes.com/newspaper/finance/2009/1215/1224260712047.html
      Cu;
      Abu Dhabi economy tied to Brand Dubai and other United Arab Emirates
      http://www.irishtimes.com/newspaper/finance/2009/1215/1224260712047.html


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri