Presa rusa: Traian Basescu este un personaj interesant care, spre deosebire de predecesorii sai, vorbeste Rusia de rau

de Olga Popescu HotNews.ro
Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:02 Actualitate | Internaţional

Romania este cea mai indepartata tara dintre vecinii apropiati ai Rusiei, scrie publicatia electronica de informatii si comentarii Slon.ru. Toti care au trecut pe acolo stiu cat de putin se scrie si se vorbeste despre Rusia, comparativ, sa spunem, cu Polonia sau Cehia, unde nici o veste venita din Rusia nu trece neobservata. Aproape la fel de putin se vorbeste in Rusia despre Romania. De aceea, afirmatiile politicienilor romani sunt iertate la Moscova, spre deosebire de cele ale polonezilor, care nu sunt iertate. Mai precis, ele trec, practic, neobservate, cu exceptia prefesionistilor din MAE, care, in virtutea meseriei, observa ce fac cei prea putin cunoscuti opiniei publice din Rusia.

Despre presedintele Poloniei, Lech Kaczynsky si despre pozitia lui antiruseasca stie oricine in Rusia. Presedintele Romaniei, Traian Basescu, reales pentru un al doilea mandat nu fara scandal, nu este cunoscut aproape deloc. Pacat, pentru ca este un personaj interesant, care, spre deosebire de predecesorii lui, vorbeste despre Rusia mult, foarte mult de rau.

Atitudinea Moscovei fata de Basescu, scrie mai departe publicatia citata, poate perfect ilustrata de faptul ca imediat dupa numararea buletinelor de vot, in locul felicitarilor de rigoare pentru victoria repurtata, MAE rus l-a acuzat din nou pe presedintele ales al Romaniei de declaratii neprietenoase pe perioada campaniei electorale. Presa romana a pus nemultumirea diplomatiei ruse pe seama comentariilor lui Basescu legate de vizita neoficiala efectuata in Rusia de principalul lui adversar, presedintele Senatului, Mircea Geoana. Vizita a avut loc in aprilie, dar Basescu i-a amintit in permanenta lui Geoana acest episod: cum a indraznit sa mearga in Rusia fara aprobarea sefului tarii, si ce a facut el acolo? Oficial, Geoana, liderul social-democratilor romani, a fost oaspete la congresul colegilor lui din Rusia justa, dar presedintele Basescu a respins aceasta explicatie.

Basescu a trecut de la vorbe la fapte

Spre deosebire de predecesorii lui, Basescu trece de la vorbe la fapte. Niciodata Romania nu a promovat o politica atat de deschisa de recrutare in randurile ei a cetatenilor romani din Moldova, Ucraina si, implicit, a moldovenilor din Rusia. Faptul ca drapelul Romaniei a fluturat, in aprilie anul curent, pe cladirea Parlamentului Moldovei, iar Moldova este si acum prada haosului – este urmare directa acestei politici, chiar daca dovezi privind participarea directa a Bucurestiului in organizarea acelor manifestatii nu exista, noteaza Slon.ru. Problema este ca Romania nu recunoaste Pactul Molotov-Ribbentrop si de aceea ii considera cetatenii sai pe toti cei care au trait in Basarabia si nordul Bucovinei in momentul includerii lor in URSS. Dar si pe toti urmasii care s-au imprastiat prin toate colturile URSS, inclusiv cu ajutorul NKVD. Ca atare, dupa destramarea URSS, cetatenii Moldovei sau Ucrainei care au trait in Basarabia si nordul Bucovinei, pot obtine cetatenie romana dupa o procedura simplificata.

Basescu a facut inimile patriotilor sa bata mai puternic. El a adus Romania in UE, deschizand pietele vest-europene pentru toti posesorii de pasapoarte romanesti. Si atunci, la Chisinau si Cernauti au inceput sa se formeze cozi pentru aceste pasapoarte. Este de la sine inteles, comenteaza Slon.ru, ca aceasta politica „a presedintelui tuturor romanilor” nu putea sa nu ridice semne de intrebare la Chisinau si Kiev. Pentru ambele capitale, Basescu s-a transformat intr-un cosmar. In vara anului trecut, Basescu l-a sfatuit pe Vladimir Voronin, care a condus Moldova multi ani, sa nu uite de soarta lui Ceausescu. La scurt timp, Voronin a declarat ca a obosit si a demisionat. Sub mandatul lui Basescu, Romania a castigat disputa cu Ucraina legata de Insula Serpilor. Dupa razboiul dintre Rusia si Georgia, din august 2008, politicieni ucraineni si oficialitati au inceput sa acuze Romania de tendinte expansioniste si de distribuirea de pasapoarte printre ucraineni.

In ceea ce priveste Rusia, este evident ca nu va exista o prietenie stransa intre Kremlin si Palatul Cotroceni, mai ales atata timp cat Moscova va continua sa priveasca Moldova drept zona a influentei sale. Bucurestiul va ramane aproape de Bruxelles, pentru ca aceasta pozitie va imprima un plus de greutate politicii sale in Moldova. Comentariile neprietenoase ale MAE rus joaca la mana lui Basescu, apreciaza Slon.ru, precizand ca presa romana a preluat imediat concluziile centrului american de studii si analiza, Stratfor, potrivit carora Basescu este catalogat „principal inamic al Kremlinului in Balcani”. Studiul da de inteles ca instabilitatea politica din Romania avantajeaza Rusia.


Citeste mai multe despre   



  
11450 vizualizari
  • +42 (46 voturi)    
    Rusia (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:10)

    Vizitiul [utilizator]

    Anumite greseli facute de Rusia se pot repara. Acestia nu iau nici o masura pentru a repara aceste greseli fata de Romania dar au pretentia sa le fim foarte apropiati si prieteni de nadejde.

    Cum vine asta?
    • -13 (23 voturi)    
      Rusii (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:55)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      Daca ei nu vor inca sa-si repare greselile lor fata de noi, asta nu insemana ca nu le putem repara noi insine. Insa ca sa putem face acest lucru, trebuie sa fim in relatii cordiale cu ei.
      • +16 (16 voturi)    
        Relatii cordiale??? (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:11)

        Dani [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Cu siguranta ca putem repara noi greselile rusilor fata de noi! Dar pentru asta nu trebuie sa ne aflam in relatii cordiale. Trebuie sa invete sa ne respecte, trebuie sa invete ca nu sunt cu nimic mai presus decat restul tarilor. Putin nu e "tatucul", e un prim ministru al unei tari nesimtite care nu intelege ca si ceilalti au dreptul sa traiasca liber si asa cum vor ei.
        • -12 (12 voturi)    
          Se poate si fara relatii cordiale (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:29)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui Dani

          nu zic nu, dar ne facem singuri viata mai grea. Dar de, asa ne place noua romanilor, sa ne chinuim sa reparam greselile altora.
          • +14 (14 voturi)    
            Ia spune-ne tu tovarase... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:51)

            stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

            ... la ce i-au folosit lui Voronin relatiile cordiale cu Rusia? Ha?
            A rezolvat ceva cu Transnistria? A... nu? Atunci... ?!
          • +16 (16 voturi)    
            Diplomatia ruseasca (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:31)

            fny.ro [anonim] i-a raspuns lui Constantin

            Nu se prea poate discuta in termeni diplomatici cu Rusia.

            Ei sunt cam din topor. Nu stiu daca va mai amintiti de cazul unui spion rus omorat in Marea Britanie. MB a ajuns la un moment dat sa ceara Rusiei extradarea a doi agenti rusi pe care englezii ii credeau vinovati. Raspunsul? Rusia a trimis acasa diplomatii britanici.

            Asa ca rusii nu prea au treaba cu tactul si bunul simt. La fel au procedat si in Georgia, Cecenia, etc :)

            Atitudinea lui Basescu este potrivita pentru comportamentul si atitudinea Rusiei. Nu ca i-ar pasa Rusiei prea mult :)
            • -11 (13 voturi)    
              Dar mie ca roman imi pasa (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:37)

              Constantin [anonim] i-a raspuns lui fny.ro

              Ce plan are administratie prezidentiala sa recupereze tezaurul nostru de la ei?

              Ca sa-l obtinem inapoi, ne trebuie acordul rusilor; procedeaza inteligent administratia prezidentiala astfel incat sa obtina acordul lor?
              • +9 (9 voturi)    
                Esti naiv (Miercuri, 16 decembrie 2009, 15:22)

                calin [anonim] i-a raspuns lui Constantin

                Adica nu a reusit Ceausescu, nu a reusit Iliescu sa ne recupereze tezaurul si va reusi altcineva?
                • 0 (0 voturi)    
                  dar ei nici macar nu cred ca l-au cerut... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 22:47)

                  muky [utilizator] i-a raspuns lui calin

                  ....cum sa aibe curajul sa faca acest lucru?(cred ca si-au spus ca:"ce a mancat lupul e bun mancat");cine stie daca mai exista acest tezaur,eventual cateva obiecte de arta,restul aurului cred ca a fost "topit"(si la propriu si la figurat) de tatucul Stalin;eventual daca mai sunt documente cu care s-a predat de catre statul Roman tezaurul,sa se calculeze si sa primeasca echivalentul in aur,in euro sau in produse(nu stiu cum ramane cu obiectele de arta,care in mod normal nu se pot estima). sa auzim de bine
              • +2 (4 voturi)    
                de ce (Miercuri, 16 decembrie 2009, 15:36)

                Olga [anonim] i-a raspuns lui Constantin

                sa nu-l furam, pur si simplu? exista hoti profesionisti, le dam comision :))
              • +7 (7 voturi)    
                din 1918 (Miercuri, 16 decembrie 2009, 15:40)

                DinuD [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

                s-au succedat multe guverne si multe regimuri in Romania.....
                A obtinut careva ceva ? Closca cu Puii de aur si citeva documente.... adica ceva relativ simbolic raportat la valoarea tezaurului.
                Greu e crezut ca vom vedea mai mult de atit de la rusi indiferent cum vom incerca sa ne dam pe linga ei.
              • 0 (0 voturi)    
                Caula alte lucruri de care sa iti pese! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 21:28)

                Corina [anonim] i-a raspuns lui Constantin

                Tezaurul e un subiect fierbinte intre noi si rusi. Sa fim realisti - nu mai exista a fost topit iar despagubiri de la cine sa cerem?
                Istoricii nu au putut sa arate clar ce a reprezintat de fapt tezaurul.
                De la Moscova s-a intors o mica parte atat cat au vrut rusii sa ne dea sau cat ni s-a pus noua, si il gasesti la Muzeul National de Istorie .
                Cu rusii e greu sa ai relatii apropriate: nu am prieteni decat din intertes, nu sunt loiali dacat daca au un avantaj; nu esti in gratiile lor decat daca dandesti ca ei.
                Atitudinea de pana acum fata de rusi e cordiala si asa trebuie sa ramana.
                Trebuie sa ne axam sa-i ajutam pe moldovenii de peste Prut pentru ca sunt tot romani si cine stie poate istoria ne mai acorda vreo sansa......si trebuie sa fim pregatiti.
      • +7 (9 voturi)    
        de unde (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:55)

        curios [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        moldoveni in Rusia? ce Transnistria e in Rusia? Iar despre tezaur, despre Bucovina de Nord nu se pomeneste nimic?
    • +23 (23 voturi)    
      hm... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:57)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      Traian Basescu vorbeste Rusia de rau?? Pai toata planeta vorbeste Rusia de rau (poate mai putin chinezii si nord coreenii)! Si pe buna dreptate
      • +3 (3 voturi)    
        glumesti (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:39)

        Alin [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Chinezii sunt primii care ii injura pe rusi :)...
      • 0 (0 voturi)    
        ai uitat ... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 22:49)

        muky [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

        ...de cubanezi. cu bine
  • +11 (45 voturi)    
    Ar trebui ciuruiti acesti rusi nesimtiti ! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:13)

    gigel [anonim]

    Sincer mi-e scirba de poporul rus, acesta a produs Europei de Est cel mai mare rau dupa al 2-lea razboi mondial: introducerea fortata a regimurilor comuniste.

    Nu mai zic de tezaurul romanesc ...

    Ei reprezinta tot ce e mai rau si infam pe aceasta planeta, ce ar tb sa faca Basescu, sa le ridice osanale???
    • -7 (19 voturi)    
      mi-e scarba (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:07)

      grig [anonim] i-a raspuns lui gigel

      de cei care semneaza cu "gigel"...
    • +1 (3 voturi)    
      Toate popoarele au suferit sub comunism (Miercuri, 16 decembrie 2009, 17:28)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui gigel

      Gigele, daca nu stiai poate este timpul sa afli: Toate popoarele au suferit sub comunism, nu a facut nimeni exceptie, absolut nimeni.

      In toate tarile comuniste au existat inchisori politice in care cei care nu erau de acord cu comunism dispareau fara urma.

      Stalin a reusit sa omoare mai muti rusi decit Hitler, pentru ca foarte multa lume in Rusia si tarile ocupate de rusi s-au impotrivit comunismului.
    • +1 (3 voturi)    
      Gigel (Miercuri, 16 decembrie 2009, 18:39)

      Lucu [utilizator] i-a raspuns lui gigel

      Sau cum te-o chema,faci o grava confuzie.Nu confunda GUVERNUL cu poporul rus !!! Si politica de cuceriri dateaza pentru conducerea Rusiei,indiferent de culoarea politica,inca de pe vremea tarilor,adica de 300-400 de ani.Cam greu sa se schimbe.
    • 0 (2 voturi)    
      Poporul rus (Vineri, 18 decembrie 2009, 11:32)

      kipiani [utilizator] i-a raspuns lui gigel

      Sa nu facem afirmatii eronate: nu poporul rus (alcatuit din oameni simpli si credinciosi, ca si noi romanii de altfe) ci conducatorii acestuia, clasa politica rusa a adus atat rau Romaniei si lumii intregi!
      PS Din cauza lui Hitler nu uram poporul german.
  • +34 (38 voturi)    
    sa fim corecti (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:14)

    ion [anonim]

    Basescu este Presedintele Romanilor, ales de romanii din toata lumea si singura sa dorinta(si a romanilor) in relatia cu Rusia este sa fie tratat ca atare - egal, demn si corect, fara rusisme gen tratatul de trista amintire ...
    • -16 (20 voturi)    
      Resurse (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:00)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui ion

      Romania n-a fost niciodata in istorie egala Rusiei nici in resurse umane, nici in resurse materiale.

      Rusii asta vor, sa li se recunoasca de catre parteneri aceasta superioritate; ti-e greu ca roman sa accepti acest lucru in fata rusilor?
      • +11 (11 voturi)    
        uite cum sta treaba: (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:49)

        suki [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Cum ma simt eu in tara mea, nu e treaba lor.
        Daca tu te simti cuiva inferior pe lumea asta, e complexul tau personal, si n-ai decit sa te chinui singur cu el, daca nu ai de gind sa iti revii la normal.
        Ne cam doare fix in ...basca de nevoile de recunoastere ale rusilor, si indeobste nu ne intereseaza nici daca mor sau traiesc in vreun fel. Nu sunt un etalon pt noi, poate doar pt prostie, curvasarie, ne pricepere si ingimfare. Mai nou, pt nesiguranta. Noi le-am aratat clar ca nu ne intereseaza si in general, nu avem aceleasi idei si preferinte, fiecare pe drumul lui.
        Care e problema de nu isi pot vedea de treaba?
        • -8 (10 voturi)    
          Ba e treaba rusilor (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:41)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui suki

          cum te simti in casa la tine iarna.

          Pe mine muzica si cartile rusesti m-au facut sa ma simt foarte bine la mine acasa.
          • +6 (6 voturi)    
            Cultura rusa vs Politica rusa (Miercuri, 16 decembrie 2009, 15:39)

            SanGraaL [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

            Nu-i poti compara pe Dostoevski si pe Putin nu?:) Si nici pe Tchaikovsky cu Medvedev. Si atunci ce legatura are postarea ta cu subiectul?:)
            • -1 (1 vot)    
              Cand ma gandesc la rusi (Joi, 17 decembrie 2009, 9:52)

              Constantin [anonim] i-a raspuns lui SanGraaL

              ma gandesc, in primul rand, la ce-mi face placere.

              Asta nu inseamna ca minimalizez atrocitatile pe care le-au facut oamenii lor politici, in primul rand cu rusii, si mai apoi cu alte popoare.

              Vreau sa am o conversatie placuta cu cineva, accentuez lucrurile care ne plac la amandoi si pun pe plan secundar in discutie acele lucruri care ne displac.
      • +9 (9 voturi)    
        Da da ... sigur ca da... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:56)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

        Si mai ce vor rusii? Aaa... sa se vorbeasca mai mult despre ei in Romania? Aaa... sa se vorbeasca limba rusa in Romania?
        Si mai ce... ?! Aaa.. sa transforme Romania in oblastie? Aaa... nu? Prima data in republica in cadrul Federatiei Ruse? Sa fie Romania ceva de genul Ceceniei in cadrul Federatiei Ruse?

        Hai mai spune-ne... ce mai vor rusii.
      • +6 (6 voturi)    
        superiori din ce punct de vedere? (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:21)

        grig [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        nici macar ca numar de indivizi nu cred ca sunt superiori, altceva la ce? poate la exterminarea propriei populatiei sau poate la sticle de vodka pe cap de locuitor sau la nr consumatorilor de droguri pe cap de locuitor? nu cred ca sunt lucruri cu care se lauda cei idolatrizati in rusia.
        • -3 (3 voturi)    
          Alege tu ce domeniu vrei. (Miercuri, 16 decembrie 2009, 15:11)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui grig

          sport, stiinta, literatura, muzica, etcetera.

          La noi in tara n-or fi superiori in aceste domenii, dar in lumea larga sunt mult peste noi.
          • +1 (1 vot)    
            Esti rus? (Miercuri, 16 decembrie 2009, 21:48)

            corina [anonim] i-a raspuns lui Constantin

            Sincer daca esti rus te inteleg, dar rusii nu sunt peste noi, au fost dar cel putin in ultimii 5 ani nu mai sunt.
            Confuzi literatura rusa cu manele rusesti si cu bautura lor specifica.
            Cei mai multi tineri romani vreo 30 lucreaza la Geneva la acel experiment, olimpiadele le castigam si ne batem cu chinezii, si indienii
            Rusia este inca o putere militara pentru ca are arme nucleare dar inca nu sunt democratici.
            Guvrnantii rusi au omorat cei mai multii rusi prin Siberia.
          • +1 (1 vot)    
            Fii serios tovarase (Miercuri, 16 decembrie 2009, 22:25)

            stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

            Du-te in Grecia si vezi cui ii place "sport, stiinta, literatura, muzica, etcetera" rusa. Du-te in Italia si vezi daca-ti gasesti vreun admirator al rusilor.

            Unde ai vazut tu sa fie ei peste noi in lumea larga?!

            Si-apoi daca insisti cu "sport, stiinta, literatura, muzica, etcetera" rusa, ce te retine sa te duci sa muncesti la Moscova, sa auzi rusa toata ziua si apoi sa vii cu valuta in tara?!

            In Europa, "sport, stiinta, literatura, muzica, etcetera" = "davai ceas".
      • +5 (5 voturi)    
        nea'Costele.... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:48)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        ... dumneata oi fi fiind vreun trepadus de-al rusilor? De unde si pana unde o scoti cu superioritatea resurselor umane? Rusii sunt multi si slabi, ce-au realizat e din furturile si exploatarea de pe vremea defunctei urss, iar mai nou din vanzarile de petrol. Ce fac rusii acum sunt exact lucruri pe care le face o tara subdezvoltata, exporta numai produse naturale si crima organizata. Resursele lor umane se tin cu vodca, o tara in care alcoolismul ameninta statul, sanatatea unei natii...dupa cum si domnul Putzin a mentionat, nu mai zice de resurse umane ca ne cocosezi de ras.
      • +3 (3 voturi)    
        nea'Costele.... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:48)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        ... dumneata oi fi fiind vreun trepadus de-al rusilor? De unde si pana unde o scoti cu superioritatea resurselor umane? Rusii sunt multi si slabi, ce-au realizat e din furturile si exploatarea de pe vremea defunctei urss, iar mai nou din vanzarile de petrol. Ce fac rusii acum sunt exact lucruri pe care le face o tara subdezvoltata, exporta numai produse naturale si crima organizata. Resursele lor umane se tin cu vodca, o tara in care alcoolismul ameninta statul, sanatatea unei natii...dupa cum si domnul Putzin a mentionat, nu mai zice de resurse umane ca ne cocosezi de ras.
    • -7 (7 voturi)    
      Atitudine (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:40)

      cornel [anonim] i-a raspuns lui ion

      Rusia ne-a tratat mai egal decat suntem tratati acum. Asta e marele paradox si marea dezamagire. Nu sunt obligat si nici destinat sa cred balivernele fascinante ale unora despre bunastare teoretica.
      • +6 (6 voturi)    
        poate s-au tratat pe ei (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:58)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui cornel

        Stii vorba aia: in fata legii unii sunt mai egali decat altii.

        Eu prefer sa nu fiu egal cu un rus. Este problema lui ca este inferior. De fapt lucrul asta s-a vazut clar in reactia rusilor la bunastarea ce o vedeau in Germania lui Hitler.
  • +24 (28 voturi)    
    De la rusi vine iarna (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:14)

    liv [anonim]

    Pare mai clar acum de ce si cum s-au coalizat atatea partide si oligarhi impotriva lui Basescu, desi sunt extrem de diverse ca si orientare si interese.
    • +6 (6 voturi)    
      Asa incep sa iasa lucrurile la suprafata (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:28)

      yyyyyy [utilizator] i-a raspuns lui liv

      Incetul cu incetul in ciuda zgomotului si trucurilor de campanie si inca de mai inainte, in ciuda vendetei lansate de mai bine de un an importiva lui Basescu, lucrurile incep sa iasa la suprafata ...cum este vorba romaneasca ca untdelemnul adevarul iese la suprafata ...
  • +18 (24 voturi)    
    Nu Rusia, ci pe comunistii Rusiei! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:17)

    domino63 [anonim]

    E o mare diferenta!
    Nimeni nu contesta Rusia, realizarile ei, puterea ei financiara, politica, militara, economica.
    Problema este ca Rusia, mare putere fiind, incearca sa subjuge alte tari, folosindu/se de cele mai slabe verigi ale lor - geoala, ochi-de-peste-fiert, particiu, vantu, ...
    Daca ar incerca sa invinga alte tari, popoare cavalereste, nimeni nu ar avea nimic de spus.
    Ei, insa folosesc aceleasi arme comuniste!
    • +8 (12 voturi)    
      cum pana mea vine asta?!?!?!... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:37)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui domino63

      "Daca ar incerca sa invinga alte tari, popoare cavalereste, nimeni nu ar avea nimic de spus."

      poate imi explici si mie cum vine asta...

      adicatelea poporul rus isi trimite "campionul" cu o spada si dupa, zi de vara pana-n seara se bate cu "campionul" nostru?!

      Nu exista nimic glorios si "cavalereste" in a incerca sa subjugi un alt popor! Indiferent de metodele folosite....tancuri sau McDonald's
      • +2 (12 voturi)    
        Simplu! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:46)

        domino63 [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

        Nu ca pe vremea bunicilor!
        Ei ne luau graul si noi - comunistii nostri - le dadeam porumb!
        Nemtii cand ne/au casapit, erau domni!
        Rusii... prapad!
        Acum ai inteles?!
        • +11 (11 voturi)    
          dar nu ar fi fost mai bine... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:55)

          Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui domino63

          daca si nemtii si rusii ar fi stat la ei acasa?!
          nici unii nu au fost "cavaleri"
          faptul ca rusii au violat tot ce au prins la noi nu contest deloc!
        • +13 (13 voturi)    
          Rau era cu der, die, das ... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:32)

          yyyyyy [utilizator] i-a raspuns lui domino63

          Constantin Tănase, născut la 5 iulie, 1880, în Vaslui, a murit la Bucureşti, în 1945. Există zvonuri potrivit cărora ar fi fost ucis de Armata Roşie invadatoare, deşi alte surse indică faptul că moartea sa s-a datorat unui blocaj renal. Constantin Tănase încă mai juca în Bucureşti, la un an de la invazia sovietică, şi se spune că ar fi fost ucis din cauza satirei la adresa soldaţilor ruşi, care aveau obiceiul să rechiziţioneze mai ales ceasuri, folosind expresia: “Davai Ceas” (davai = dă-mi)

          Rău era cu “der, die, das”
          Da-i mai rău cu “davai ceas”
          De la Nistru pân’ la Don
          Davai ceas, davai palton
          Davai ceas, davai moşie
          Haraşo tovărăşie

          După mai multe reprezentaţii a fost arestat, ameninţat cu moartea şi i s-a ordonat să nu mai joace piesa. În următorul spectacol a apărut pe scenă într-un pardesiu imens, cu mânecile pardesiului căptuşite de sus până jos cu ceasuri de mână. Spectatorii l-au aplaudat frenetic la apariţie, deşi actorul nu a scos niciun cuvânt. Apoi şi-a descheiat pardesiul, scoţând la iveală un ceas cu pendulă! A spus doar: “El tic, eu tac, el tic, eu tac”. Două zile mai târziu marele actor era mort.
          • +4 (4 voturi)    
            asta ar trebui sa va spuna totul despre rusi (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:02)

            stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui yyyyyy

            Auzi la unii... "relatii cordiale"...
          • +2 (2 voturi)    
            Bunicul meu! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 19:56)

            Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui yyyyyy

            @ Vasluian nascut pe 10 .08.1880 au fost colegi de banca prieteni la liceul St,C,Mare! Fratelui bunicului meu Stefan ,CT care a facut armata la CFR la el ( Sef gara Bucuresti N) (CT) I se adresa unchiule!Acest Stefan a fost unul din capii Grivita 33 .Semna cu Deleanu in "Lupta CFR! Pentru vot,8 ore/zi de munca,sase zile/saptamana.CO,CM.ETC.Erau socialisti dar anticomunisti.Facusera PS la Iasi cu Dobrogeanu Gherea,Moni Ghllerter,Gr.Mortun!Tot ca o reactie anticomunista,tot la Iasi cu Prof Univ.ACCuza basarabeanul Corneliu Zellea Codreanu creeaza P.Legionar cu o nuanta profund ortodox crestina si tradirii Romane Cu Legiunea ,Triumviri,Deceviri etc la care au aderat tineri intelectuali de calitate(M.Eliade.P.Tutea.Nae Ionescu,C.Baba.)Radicalizarea a urmat uciderii" Capitanului" care executase politic pe prefectul de politie de Iasi in fata tribunalului Iasi. H.Sima dupa o pregatire in germania lui Hitler da o nota profund extremista si hitlerista! Multi au cazut victime ale proceselor colective la gramada!Poti spune ca Rusii unde mosiile nobililor Rusi se masurau in verste, in zile de mers au relatii cu o lume "Balsaia"" Zdarovaia" Fac program cosmic dar nu faceau masini de tocat carne, frigidere,ind textila,alimentara, de ex.DDD
  • +18 (22 voturi)    
    hmm... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:19)

    kanu [anonim]

    La cat este de vraiste MAE roman sub conducerea pesedisto-comunista din acest moment, nici nu este de mirare ca nu a existat nicio reactie in ultimile 2 saptamani in care MAE rus si ambasadorul rus la Bucuresti au iesit cu tot felul de declaratii naucitoare la adresa Romaniei !
  • +21 (27 voturi)    
    Rusia sa trateze Romania cu respect! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:19)

    ghita1964 [anonim]

    Cum sa vorbim despre voi rusilor?200 de ani v-ati amestecat in politica noastra interna!50 de ani am fost sub ocupatie!La REVOLUTIA din 1989 v-ati amestecat!20 de ani prin TRADATORUL ILIESCU ati speculat!Acum prin GIOALA ati incercat sa impuneti presedintele!Cum vreti sa va privim?Va privim ca pe niste IMPERIALISTI aflati pe topoganul istoriei .E bine?
  • +5 (13 voturi)    
    venim si la voi (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:20)

    008 [anonim]

    sa instauram haosul , de ce va e frica nu scapati , Moscova portocalie iarna va fi mai frumoasa
  • +25 (25 voturi)    
    Parafrazandul pe Taleyrand... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:20)

    Costica [anonim]

    ....Voi spune : relatiile dintre Romania si Rusia trebuie sa fie asa de bune precum cele dintre cal si calaret. totul e sa nu fii calul !
    Atitudinea tarilor foste in sfera de influenta rusa este determinata de amintirile prea vii legate de cum si-a folosit influenta Rusia!
    Rusia a calarit tot ce a prins !
    Si n-o sa lasam iar capul in jos! De NEATARNARE a auzit maretul vanzator geoana si slujbasii lui ?
    Noi vrem relatii cu Rusia , dar nu de slugarnicie ! De ce rusii nu accepta nici un brand cu nume romanesc pe piata lor ? Ei au la noi destule, si dintre cele mai mari !
    Sa invete mai intai ca in relatiile dintre state nu se sta in pozitie de drepti !
  • +6 (8 voturi)    
    pasapoarte si in urali (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:23)

    votantu [anonim]

    daca aveam Volga ,Dunare faceam
  • -19 (27 voturi)    
    intern vs extern (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:26)

    Tataie [anonim]

    Dl presedinte Basescu sacrifica interesele externe ale Romaniei pentru a-si construi o imagine de luptator anticomunist, imagine atat de eficace in campania electorala. Sacrificarea unei relatii normale cu Rusia este ridicola, tinand cont de contactele stranse ale Germaniei cu Rusia, de exemplu.
    • +12 (16 voturi)    
      Defineste 'normal'... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:33)

      SarCastic [anonim] i-a raspuns lui Tataie

      Amice, esti naiv daca poti considera o posibilitate de a avea relatii 'normale' cu Rusia.
    • +12 (16 voturi)    
      stai tu (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:34)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Tataie

      stai tu capra daca iti place.
    • +11 (15 voturi)    
      tu esti doar comunist, (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:39)

      tvee [anonim] i-a raspuns lui Tataie

      noi nu, lasa-ne pe noi in tara noastra, emigreaza tu la sovietici ca acolo e bine tare.
      presedintele pe care l-am votat ne reprezinta pe noi, cei ce se simt romani.
      ce inseamna pentru tine relatii sacrificate? faptul ca pentru prima oara ne afirmam independenta fata de sovietici? nu e liber la comert? nu e liber orice rus sa faca orice isi doreste in tara noastra? eu vad ca e suficienta libertate pentru toti.
      a pardon tu esti doar unul din iubitorii de geoana si hrebe, poate si ilici iliescu ti-e foarte apropiat la inima.
      • -6 (8 voturi)    
        hehehe (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:47)

        Tataie [anonim] i-a raspuns lui tvee

        Gata baieti, ati prins un comunist :) Voi nu sunteti reali, poate credeti ca lupta anticomunista este un joc pe consola. Ha ha ha tare faza.
    • +5 (5 voturi)    
      Citeste-l pe Dan Dungaciu (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:25)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Tataie

      Relatiile bune cu Rusia vor fi doar atunci cand Rusia va dori acest lucru.
  • +17 (19 voturi)    
    care e problema Rusiei ,daca romanii se unesc? (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:27)

    Eneas [anonim]

    Cred ca Rusia care nu mai stie cum sa uneasca Abhazia cu Abhazia , Osetia de Sud cu Osetia de Nord , etc -nu are nimic impotriva daca Romania se uneste cu Romania -teritoriul istoric din stanga Nistrului (Tiraspolul) este al Ucrainei dar Ucraina tine Bucovina de Nord si a parte la gurile Dunarii care vor trebui retrocedate in contra Tiraspolului !
    • +6 (6 voturi)    
      Corect! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:52)

      Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

      @ Stalin a lasat gulguta otravita Tiraspol contra N.Bucovineisi sudul Basarabiei pana la Cetatea Alba!DDD
  • +20 (22 voturi)    
    pai (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:29)

    KANDIA [anonim]

    Cineva trebuia sa "rupa pisica" si cu rusii...Pana cand sa ne fure astia sub aparenta prieteniei.Se stie ca moscova nu crede in lacrimi, Cat despre Basescu n-a facut cine stie ce afirmatii despre vizita prostanacului,mai mult crinel a insistat pe aceasta tema.Oricum rusii vad ca base nu-i pupa in dos si asta e echivalent pentru ei cu ostilitatea....
  • +22 (24 voturi)    
    for your information...tovarisci.. SLON.ru (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:29)

    kata70 [utilizator]

    Nici Basescu, nici noi, nu am primit niciodata explicatia vizitelor la Moscova ale tovarasului Geoana. Nu mai mincati...

    Si ca Rusia este interesata si face totul pt instabilitatea politica a Romaniei, stim. Si pt asta le multumim oligarhilor acestei tari, pe care speram sa ii vedem dupa gratii. Sau macar in Rusia plecati. Traduceti, tovarasci.
  • +22 (22 voturi)    
    Geoana si Moscova (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:29)

    h.l. [anonim]

    Geoana nu a dat niciodata un raspuns clar ce a cautat la Moscova. Si l-a intrebat si prietenul ui Antonescu ! Dar raspuns nu a primit ! Acum rusii ne lumineaza:"Oficial, Geoana, liderul social-democratilor romani, a fost oaspete la congresul colegilor lui din Rusia justa, dar presedintele Basescu a respins aceasta explicatie." pai Geoana a tacut malc ! Deci e adevarat ca "dracul rosu" si-a bagat coada la aceste alegeri !
    • +2 (2 voturi)    
      o coada lunga (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:48)

      yyyyyy [utilizator] i-a raspuns lui h.l.

      da, si poate nici n-ar fi avut atita spor daca un grup de oportunisti intitulati PSD in frunte cu Geoana si in umbra cu Iliescu + mogulii n-ar fi stat la pinda sa prinda momentul cind din partea opusa - SUA - vine o relaxare a politicii fata de zona si se naste un culoar de penetrare mai adinca a lor, a PSD-istilor si a prietenilor lor de la est
  • +13 (15 voturi)    
    n-o vorbeste de rau (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:32)

    MirceaA [utilizator]

    o descrie asa cum este... primitiva si agresiva.
  • +24 (24 voturi)    
    curaj! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:34)

    tvee [anonim]

    primul presedinte care a avut curajul sa afirme independenta noastra fata de acest popor e acum considerat "interesant".
    faptul ca ne-au calcat cu bocancu' pe cap 60 de ani + niste ani prin intermediul tovarasului iliescu ilici ion nu e la fel de "interesant".
    contrar conceptiei multor romani foarte slabi si de ce nu, lasi, poporul roman nu e chiar presul acestui neam cunoscut in istorie (in repetate rinduri) pentru cruzime si lipsa de respect fata de "inamic", iar inamicii acestui popor au fost toti cei ce nu s-au lasat subjugati.
    se schimba scena dragi sovietici! azi nu mai amenintati cu bomba, amenintati cu gazul, tineti-l pentru voi sa muriti de foame linistiti acolo, ca noi ne incalzim cu ceva.
    • -6 (10 voturi)    
      ce curaj !!!!! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:02)

      bratos [anonim] i-a raspuns lui tvee

      Daca nu stii, primul care a avut curajul sa afirme independenta fata de RUSIA a fost Ceausescu odata cu invazia Cehoslovaciei ,poate de la el s-a inspirat ilustrul vostru presedinte.
      • +5 (5 voturi)    
        Gresesti (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:22)

        yyyyyy [utilizator] i-a raspuns lui bratos

        Citeste mai cu atentie istoria Romaniei si vei vedea ca multi lideri politici romani, si in timpurile mai indepartate domnitori, au avut acest curaj mult inaintea ilustrului; iar daca te referi la vremea de dupa 1945 primul care a avut curajul a fost Ghe Ghe Dej care a dat de pamint cu de alde Anna Pauker etc.
    • -3 (9 voturi)    
      " Bunaciunea" de Bunicucuta ! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:06)

      Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui tvee

      @ A semnat Tratatul cu Rusia care nu a fost validat de "nici"un parlament in 20 de ani!Poporul Rus nu trebuie Ignorat,nici cultura,stiinta si bogatiile Rusiei! Trebuie intrat in normalitate cu schimburi economice. Trebuie sa reglam balanta de plati.Romania plateste miliarde anual pentru gaze la un pret destul de piperat.Acceptarea trecerii unei coducte de gaz pe peritoriul Romaniei sub administratie Romanesca poate contribui la ieftinirea gazel.Romania a exploatat lemnul rusesc contra blocuri fabricide cherestea care ramaneau Rusiei la finalul contractului in pretul lemnului importat.Et.In viitor Rusia va intra in UE! Diplomatia potre mentine un echilibru de normalitate.Rusia va evolua in timp pentru a se distanta de tratatul Ribentrop Molotov si a discuta problema Tezaurului! Daca Rusii cu cca doi ani a organizat o expozitie la Ermitaj cu opere de arta disparute inRazboi fara sa-i pese de proprietarii de drept.Pana a recunoaste holocaustul comunist cu victime trebuie sa treaca iar 180 de ani Brucani! (Cca 160/ cam prin 2169!) DDD
      • +7 (7 voturi)    
        Asta-i din programul pt Romania (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:16)

        yyyyyy [utilizator] i-a raspuns lui Danut D Deleanu

        sau din "proiectul Johannis" ???
        • +2 (2 voturi)    
          Respectul il castigi (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:54)

          romanul [anonim] i-a raspuns lui yyyyyy

          Daca Rusia vrea sa fie respectata, sa-si castige respectul, este valabil si pt. Ro. fiecare putem face ceva pt. tara, un articol tradus in wikipedia din alte limbi, etc.
      • +4 (6 voturi)    
        Tu vezi ce ai scris prietene? (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:06)

        lulu_lulu [utilizator] i-a raspuns lui Danut D Deleanu

        Rusia in UE? e ca si cum coreea de nord ar intra in nato, nu mai abera
        • +1 (1 vot)    
          E pur si move! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 17:55)

          Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui lulu_lulu

          @ Timpul nu sta in loc. Mentalitatea Rusilor se va schimba in timp! Sa nu uitam de prietenia intre Volter si Imparateasa Ecaterina Cea Mare! Eu vorbesc de o Rusie peste cca 150 de ani! Pe termen scurt Generalul Iarna a invins doua mari armate si Europa in iarna 2008-2009 de aici curtea A.Merchel et Co. Pentru gaze!Populatia Rusiei deja tinteste spre Europa. Olanda a trebuit sa legifereze vanzarile imobiliare catre Rusii bogati in mod nu tocmai ortodox.Dimitrie Cantemir dupa Stanilesti 1711 pleaca cu Petru cel Mare la Moscova.Fiica sa Maria Cantemir este considerata cea mai culta femeie din Rusia! Fugit ireparabile tempus est! DDD
      • +3 (5 voturi)    
        cand a face plopul pere... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:06)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Danut D Deleanu

        Danut puiule, daca teoria comunismului este utopie, atunci "Rusia va intra in UE" ce este? Mama si tata utopiilor impreuna (in pat, facand sport)?
        • +1 (1 vot)    
          Sase generatii! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 19:33)

          Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

          @ Sase generatii inseamna ceva!Dupa 2012 lumea va suferi transformari uriase pe planul constiintei de sine! Nu vorbesc umoral sau de azi pe maine! Cine vrea sa traiasca o viata Educa Oameni! Atentie! Daca Romanii sunt "brici" la minte sunt de sorginte latina cu sange fierbinte unde totul pare posibil,Rusii sunt slavi unde niet e niet! Dar sunt ca buldozerele!A trait cca trei ani printre ei ,mergand de trei patru ori pe an! Poporul ca si la noi e OK. Luati in parte! La gramada nu te mai intelegi cu ei! Nu sunt sensibili ca in cantecele Rusesti! In statia de metrou Ghidropark din Kiev rasturnasera un mutilat de razboi incorsetat in metal care era ca un gandac pe spate blocat. Noi doi Romani L-am ridicat.Rusii se uitau urat la noi! Nedumeriti am intrebat niste prieteni moldoveni.Veteranii era urati pentru pensiile mari si privilegii. Vanzatorii pot opri ori ce vanzare! Ne rabotaiet! Dreptul lor ca gestionari! Nu tine cu va rog,Atentii etc.Sunt de o intransigenta de robot. Stahanovismul e in sangele lor! Muncesc nu gandesc! La noi nu dau turcii. Intre un destept comod si un mediocru harnic ultimul castiga cursa! La alcoolici nici noi nu stam rau! O statistica de pe vremea Iancului te infioara mai ceva ca un Horoor LA! Daca previziunile savantilor cu topirea calotelor polare si cresterea nivelului oceanelor cu 5 m e pertinenta Rusia va inegri petele albe depopulate si neexpoatate edonomic. Inainte de i917 nu se discuta de Rusia ca d o tara neeuropeana! DDD
          • +2 (2 voturi)    
            ma Danut ma... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 22:38)

            stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Danut D Deleanu

            Ii fi tu moldovean visator, da' lasa aberatiile si asculta-l aici pe fratele tau ardelean: Rusia nu va intra niciodata in UE, asa cum nu va intra niciodata in NATO.

            Rusii nu pot trai democratic. Sunt o specie diferita, nu sunt homo sapiens. Nici cu noi nu ma laud, dar pe drumul spre democratie, de la Rusia pana la Romania este distanta de milenii, nu de sute de ani.

            Iar in UE nu intra state totalitare.
            • -1 (1 vot)    
              Dle Stefan! (Joi, 17 decembrie 2009, 19:44)

              Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

              @ Vrei mata sa fii dragut sa marturisesti care e "leatul"experienta,cunostinte si nivel de "erxpertiza?Ma Danut de bine de rau e leat"48.a condus cu rezultate nationale economice,postuniversitare si toti copii universitari desi cu "dosare" a cincea generatie cu carte! Cu stima.Sanatate!Danut.DDD
  • +17 (17 voturi)    
    MAMA RUSIA SI POVESTILE MELE! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:38)

    GAVRILACHE [utilizator]

    Ca o mama care si-a pirdut copiii plecati spre alte zari, Rusia si-aduce aminte de ei si ii dojeneste! Eu mi-aduc aminte de povestile parintilor si prietenilor parintilor mei : despre casa bunicilor sotiei, vremelnic rechizitionata de armata rusa, pe peretii careia si azi se mai vede o uriasa stea rosie, despre soldatii care se plimbau cu arma la brau prin centrul orasului si trageau, la betie, focuri prin restaurante, despre cei care ii invatau pe fostii ucenici din port, deveniti intre timp activisti de partid, ca " pe dusmanul de clasa il omori nu bei cu el vodca", despre dl. Onescu care a fost izgonit din casa, la un miez de noapte si obligat, sub amenintarea armelor indreptate catre copii, sa-si ceara scuze ca are un "aparat de radio capitalist" etc, etc. Tot ca o mama, dar ca una care-si asteapta copiii acasa, Romania trebuie sa-si iubeasca neconditionat toti copiii raspanditi prin lume si sa-i ajute sa devina oameni adevarati!
    Amintirile noastre sunt mai puternice decat "puterea" lor! Demnitatea noastra nu se cumpara!
    • +7 (9 voturi)    
      pdv (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:00)

      white [anonim] i-a raspuns lui GAVRILACHE

      Diferenta e ca rusii aia veneau din Siberia, nu stiau ce e un ceas, o oglinda si bineinteles nu stiau sa scrie sau sa gandeasca mare lucru.
      Ei au scuza de salbatici. Dar nu gasesc nici o scuza pentru marsavii facute de oameni rationali in anii 2000.
      Atitudinea de servilism invita sacalii la prada -una din trasaturile capitalismului. Sunt tari mai mici ca Romania care 'se respecta' si au situatie de n ori mai buna.
  • +13 (13 voturi)    
    Davai ceas,davai palton....! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:43)

    x [anonim]

    Cand te lauda "prietenii" este ceva in neregula.Foarte interesant articolul.
    "Presedintele tuturor romanilor"-asa trebuie sa fie un presedinte de stat,nu un presedinte al hotilor si coruptilor!
    "Vorbeste Rusia de rau"-oare citi din Europa de Est vorbesc Rusia de bine?
    "Spre deosebire de predecesorii lui, Basescu trece de la vorbe la fapte"-asa si trebuie sa faca ,Romania are nevoie de un lider care trece la fapte ,fara sa se incurce prea mult in discutii sterile!
    "Pentru ambele capitale, Basescu s-a transformat intr-un cosmar"-asta explica tot ce s-a intimplat in perioada alegerilor prezidentiale,explica tot "interesul" de care se bucura Romania in ultimele decenii.
    Va dati seama ce disperare este la FSB ,GRU,ca nu mai pot "zburda" linistiti in spatiul romanesc?
    Si lista poate continua ,cu voia dumneavoastra!
  • -9 (13 voturi)    
    Am votat Basescu, dar... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:46)

    Mircea [anonim]

    ... rusia nu trebuie ignorata, nu mai trebuie hulita, sunt cu mult peste noi, cu foarte mult, au mai multe minti stralucite decat noi, au putere economica decat noi, au mai multe resurse energetice decat noi, sunt mai aproape decat americanii
    Nu suport la Basescu un lucru, ca ii pupam pe americani in fund si de la ei nu primim nimic, nu e normal, Romania trebuie sa puna bazele cu Europa si cu Rusia.
    Nu accept bazele americane in romania, de ce cerem un razboi sau sa ne punem rau cu alte tari in care am avut pace de sute de ani si acum singuri sa nii facem dusmani.
    Pe viitor vom avea mai mult de castigat de la Rusia decat de la americani, iar asta inseamna ca trebuie sa nii facem prieteni foarte buni, nu in genunchi ci ca niste prieteni de nadejde.
    • +5 (5 voturi)    
      Ai lipsit de la lectiile de istorie (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:11)

      yyyyyy [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      autentica, uita-te mai atent la recordul de "prietenii"ale Rusiei de-a lungul timpului, ai sa fugi ....
    • +4 (4 voturi)    
      O internare, ceva? (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:02)

      suki [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Probabil ca daca vei calatori cu adevarat in Rusia, o sa faci shoc nervos:))
    • +7 (7 voturi)    
      misto prieten... rusia (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:10)

      Nabucco [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Daca asa iti alegi si tu prietenii cred ca ai dat de dracu:)
      numai o faza: rusia care iarna trecuta a taiat gazul la jumatate de Europa in toiul ierinii?
      Rusia care invadeaza tari invecinate si nu stie sa faca decat politica pumnului in gura?
      Ce ai de castigat de la un "prieten" care iti pune cutitul la gat cu fiecare ocazie? ca sa nu mai vorbim de istorie... Au la minti stralucite la furat rusii, ca altfel is pe spate..Au resurse energetice o gramada, dar nimic altceva.Spune si tu o masina ruseasca misto, sau un obiect oarecare rusesc pe care sa-ti doresti sa il primesti cadou de la mosul...
    • +6 (6 voturi)    
      remember (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:28)

      memorashu [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Il mai tii minte pe generalul ala rus care dupa '90 a zis ca in 4 ore ia ceaiul la bucuresti? Acu a murit, da se gandea el la ceva... de aia trbuie sa fim 'prieteni' nu-i asa, ca sa le lustruim varful cizmei...
  • +8 (10 voturi)    
    Rusia (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:50)

    ady [anonim]

    au si ei ciutacii,gadeii si nistoreii lor acolo nu exista un OTV sau un B1tv pt alta opinie..
    un singur lucru nu l-au invatat - dragoste cu de-a sila - no way
  • 0 (4 voturi)    
    spalaturi.... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 12:51)

    belamy [anonim]

    ....nu-l mai albitzi atata,ca-i al vostru .....va rad si curcile..
  • +5 (5 voturi)    
    Lecturi interesante - perspective (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:04)

    yyyyyy [utilizator]

    Fragment din cuvintul rostit de senatorul american John McCain (R-AZ), 10 iunie 2009, la Conferinta Coalitiei Tarilor din Europa Centrala si Rasariteana (ADDRESS TO THE CENTRAL AND EAST EUROPEAN COALITION CONFERENCE)
    "Moscow’s desire to maintain a sphere of influence in neighboring countries, dominate their politics, and circumscribe their freedom of action in international affairs. Whether in Estonia, which suffered a serious cyber attack some time ago; or in the territory of Transdniestra, where Russian troops remained stationed; or Ukraine, where Russian politicians speak of maintaining the Black Sea Fleet beyond its scheduled departure, Moscow ambitions appear clear."
    “Yet a move to establish a Moscow-based sphere of influence that would encompass neighboring countries is in direct contravention to the free and open, rules-based international system that the United States and its partners have spent so many decades to uphold. The majority of the countries in Central and Eastern Europe have embraced this system and are, with us and our other global partners, bulwarks in supporting its furtherance. We must not revert to an era in which the countries on Russia’s periphery were not permitted to make their own decisions, control their own political futures, or decide their own alliances. And so we must stand by our partners and friends throughout Central and Eastern Europe. "
    Inca un articol legat de ramificatiile internationale de data aceasta a alegerilor prezidentiale din 22 noiembrie si 6 dec., aici:
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6702512-campania-geoana-culisele-internationale.htm
    Cititi-le pe amindoua, reflectati si nu va mirati de pelerinajul pe care l-a facut dl Geoana la vest si la est, intr-un loc raspindind smoke and mirrors iar in altul dind asigurari; nu va mirati nici de atitudinea "calda" a Moscovei fata de Basescu sau de comentariile "prietenoase" ale diplomatilor rusi la Bucuresti ...
  • +7 (7 voturi)    
    Fara... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:05)

    semo [anonim]

    a fi cunoscator in detaliu al istoriei celor 2 popoare (roman si rus) tot esti nevoit sa recunosti ca teritoriiile Moldovei care acum sunt administrate de Ucraina si Rep Moldova au fost locuite si administrate pe perioade lungi istorice de romani.

    URSS a actionat agresiv cand in urma unui acord ce nu implica Romania a anexat aceste teritorii. In plus retinand si tezaurul Romaniei fara nici un drept.

    Romania a actionat agresiv fata de URSS motivata in mare masura de cele intamplate cu anexarea fortata a teritoriilor Romanesti.

    In raspuns URSS confiscat tezaurul au omorat prizonierii de razboi (in mare parte) au instaurat un regim comunist distrugator fata de societatea romaneasca distrugand bruma de valori ce se formasera la varful societatii si in final distrugand orice forma de coloana vertebrala pentru natiunea romana.

    URSS au castigat si revolutia romana si oamenii apropiati gandirii rusesti au condus mult timp Romania in acelasi spirit de a distruge orice forma de mandrie nationala, coagularea in jurul unor valori pur romanesti etc.

    In sfarsit a iesit presedinte un om care nu gandeste ruseste. Acest om cu toate defectele lui este totusi un patriot si actiunile lui pe plan intern si extern sunt (si sper sa ramana) destinate promovării interesului public romanesc.

    In general interesul public romanesc a fost acela de reintregire a teritoriului pe care l-au locuit romanii, precum si intoarcerea la valorile traditionale de cinste curaj demnitate etc. Numai ca in contextul actual de amestec vadit rusesc o sa ia foarte foarte mult timp pana acestea se vor realiza.

    Asa ca urez mult noroc si putere de lupta celor care au posibilitatea curatirii Romaniei de interesele ostile natiei.
  • +9 (9 voturi)    
    presa rusa si Romania (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:11)

    mircea [anonim]

    Presa rusa sa-si faca o analiza lucida privind amestecul Rusiei in destabilizarea unor tari si dupa aceea sa spuna ca Basescu-i vorbeste de rau.Pentru raul facut Romaniei,Basescu se comporta prea bland,dar asta nu inseamna ca noi nu putem sa le dam peste nas acelor rusi care mai au apucaturi hapsane si nu stiu sa priveasca in propria ograda.Relatiile romano-ruse pot fi normale daca respectul este reciproc.Sa ne spuna presa rusa ce a cautat Geoana la Moscova si cine din Romania l-a inputernicit cu un asemenea demers?
  • -2 (2 voturi)    
    presa rusa si Romania (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:33)

    mihai2009 [anonim]

    Cu siguranta ambele parti au partea lor de vina pentru ca relatiile econolice si politice sunt acum tensionate. Sa nu uitam insa ca intrega dotare a armatei romane dinainte de revolutie era de provenienta rusa, sa nu uitam ca Rusia a fost si este in continuare un furnizor urias si ieftin de materii prime pentru orice tip de industrie, sa nu uitam ca toata Europa consuma acum gazul Rusiei. Sa nu uitam de exporturile masive pe care Roamnia le facea, pana acum vreo 10 ani in Rusia.
    In aceste vremuri de criza firmele din CE care au unitati de productie in Romania fie si-au luat usie, usor talpasita fie au mutat productia din nou acolo de unde au adus-o pe motive de costuri, si asta in detrimentul economiei romanesti. Nu trebuie sa fim prieteni cu Rusia la catarama dar nici nu trebuie sa-i ignoram, sunt totusi o putere mondiala de care multi "prieteni" ai Romaniei se tem.
    Ar trebui sa ne vedem interesul, economic mai inainte de toate si sa lasam orgoliile deoparte.
    Si fiindca veni vorba de relatia dintre Rusia si presedintele Basescu, hai sa numaram pe degete acei presedinti si tari cu care presedintele nostru are relatii bune.
    • +4 (4 voturi)    
      Sincer.. (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:57)

      semo [anonim] i-a raspuns lui mihai2009

      nu ma intereseaza cat de prieten este presedintele Romaniei cu alte presedintii altor state atat timp cat promoveaza interesele tarii.

      In ceea ce priveste relatiile economice iti dau completamente dreptate dar tot nu sunt de acord cu sacrificarea unor principii pentru cativa euroi in plus.

      Si te intreb si eu, in ciuda tuturor relatiilor economice dezvoltate, cat de „prieteni” crezi ca sunt Cancelarul Germaniei si Presedintele Rusiei?
  • +4 (4 voturi)    
    Singura politica credibila (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:51)

    corsar99 [anonim]

    Traian Basescu a facut singura politica credibila, in disputa cu ursul rusesc. Acest stat promoveaza doar politica fortei, fara imaginatie, fara sprijin logistic. Politica pumnului. Ei bine, Rusia daca va continua asa, dupa prognozele noastre pana in 2050 se va confrunta cu probleme incomensurabile: ura vecinilor, asaltul musulmanilor, invazia asiaticilor, criza sistemului.
    Daca vor continua asa se vor sinucide treptat, cu armele lor nucleare. Sau vor distruge Planeta. Oricum am si o reclamatie: Oameni buni ati stricat si Vodca?
  • +3 (3 voturi)    
    temenele la mama Rusia (Miercuri, 16 decembrie 2009, 13:56)

    mihaela [anonim]

    Uite ca incep si rusii sa vocifereze.Prinsesera drag de prostanac de ajunsese sa faca naveta la Moscova. Si ... surprize,surprize este reales d-nul Presedinte si le incurca rusilor si lingailor lor din Romania toate socotelile.Aveti chef de scandal? Nu mai dovediti in Aganistan,in Georgia? Nu uitati ca suntem membrii UE si v-am spus de mult adio. Ati luat teapa cu prostanacul,iar cu d-nul Presedinte nu va merge.PS:puteti sa-l luati de tot pe prostanac,pe Iliescu&comp.
  • +8 (8 voturi)    
    Le este frica (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:08)

    valisa [anonim]

    Rusilor le este frica de Traian Basescu. Si le mai este frica de faptul ca este sustinut de romanii de pretutindeni. Pana si ei au realizat ca Traian Basescu este "presedintele tuturor romanilor" si ca "a facut ca inimile patriotilor sa bata mai puternic". Perfect adevarat.

    Vor nu vor, intr-o buna zi Moldova se va reuni cu Romania. Moldovenii au aratat deja ca vor acest lucru. Doamne ajuta!
  • +6 (6 voturi)    
    Despre articol (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:30)

    tati [anonim]

    Mi-e scarba de articolul de mai sus. as avea de comentat la fiecare aliniat cate ceva, dar mi-e sila sa justific motivul ptr care sangele romanesc circula prin venele romanilor. de ce Romania, trebuie sa menajeze degradata de Rusie??!!! jos palaria in fata culturii si artei rusesti, dra nu si in fata politicii si economiei cu japca a Rusiei. macar din cand in cand sa aiba Romania coloana vertebrala. nu ne-am saturat sa menajam pe toti in jurul nostru??? iar lingaul de Geoana, daca a fost atat de ortodox si de transparent in vizita lui la rusi, putea sa dea un raspuns concret, fara sa fie ezitant!!!!! cine se scuza, se acuza! acest lucru este clar!!! bravo Basescu ca a mai dat romanilor sansa sa se simta romani!!! acest lucru nu exclude faptul ca totusi, ar trebui sa pastram niste relatii economice cat de cat pe linia de plutire cu mastrodontul de Rusia, dar nu in schimbul plecarii gurmazului pana la pamant!
    va salut pe toti romanii cu inima romaneasca si care mau au speranta zilei de maine in Romania! Rusia, sa ne lase in pace!!!! si la fel sa faca si toti lingaii din aceasta tara!!!!!
  • +3 (3 voturi)    
    BRAVO ROMANIA, BRAVO BASESCU!!! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:42)

    samir [anonim]

    bravo noua! in sfarsit un presedinte dur, cu o influenta masiva care are forta sa lupte cu celelante partide, cu presa din romania, cu alte personalitati. Tot asa Romania, cu forta vom invinge!
  • -1 (3 voturi)    
    greseala diplomatica (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:44)

    Alin [anonim]

    Nu confundati sentimentele personale (chiar nationale) cu diplomatie... Daca ii injuram pe rusi aici la noi, o sa ii doara in cur si porbabil, la randul lor, nu o sa (se) arate afectati... Totusi daca ii "injuram" in fata, s-ar putea sa se supere... si nu uitati ca noi platim, momentan, cel mai scump gaz... Urasc ideea de a "pupa in cur" pe rus, dar cred ca urasc si mai tare ideea de a-l plati in plus, degeaba... Deci, diplomatia spune pe drept cuvant ca, "tre sa te faci frate cu dracu ca sa treci lacul"...
    • 0 (0 voturi)    
      fa-ti biogaz (Miercuri, 16 decembrie 2009, 22:46)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      De ce nu-ti folosesti propriul gaz? Trebuie neaparat sa-l cumperi cel rusesc?
  • +2 (2 voturi)    
    IMPERIALISTI .... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:50)

    UN CITITOR INTIMPLATOR [anonim]

    Aui fost, sunt si vor ramine imperialisti pina la sfrisit ! Nu cunosc decit cultul fortei oarbe iar rusii, supunerea dobitoceasca fata de "tar" ! In Romania a fost este si va ramine obiceiul mahalalei Bizantului de a complota la Inalta Poarta si a pupa papucul Sultanului care poate oferii sansa Puterii ! Daca la asta adaugam si "pedigriul" unora dintre asa numitii nostrii politicieni, totul devine limpede iar pe noi ne asteapta ce este mai rau ...
  • +2 (2 voturi)    
    prietenie (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:57)

    ivan [anonim]

    RUSIA a obtiut rezultate remarcabile in toate domeniile.Problema lor principala este ca nu si recunosc greselile si nici nu incearca sa le indrepte.Vezi ungaria .polonia,cehoslovacia.romania ,cam cutoti vecinii.Poate timpul ii va ajuta sa indrepte greselile facute de ei
  • +2 (2 voturi)    
    interesant este titlul (Miercuri, 16 decembrie 2009, 15:09)

    jools [anonim]

    Dusmanul putin cunoscut al Kremlinului
  • +4 (4 voturi)    
    ce fain... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 15:09)

    cocos [anonim]

    stau si ma gandesc, cat de bine era sa fi fost cuceriti de nemti, si nu "salvati" de rusi........
  • +1 (1 vot)    
    Luati aminte PSD,va asemuiti cu rusii. (Miercuri, 16 decembrie 2009, 16:08)

    ticuta2IV1940 [utilizator]

    Geoana a fost la rusi sa se puna de acord ,odata pt..
    planul de colaborare daca castiga el presedentia si a
    doua pt.strategia lupei inpotriva lui Basescu daca devine presedinte,intr-un cuvant "TRADARE"
    Daca citim bine ,ce spune presa rusa,desprindem ca
    Basescu are merite in probleme de politica externa si interna,dar ca nu le convine rusilor ,asta este alta problema.
  • +2 (2 voturi)    
    Deci e cam asa (Miercuri, 16 decembrie 2009, 16:21)

    Valentin [anonim]

    Salariu minim pe axa londra washinton este intre 600-900 euro moscova 150 euro deci cam atat
  • +1 (1 vot)    
    presa rusa ... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 16:31)

    florin [anonim]

    Cat de "independenta" si "obiectiva" e presa rusa se poate vedea cu usurinta si din acest articol.

    Autorul(autorii?) articolului prezinta faptele in mod tendentios si deformat ( vezi episodul "vizita oficiala", de fapt vizitele "PARTICULARE" in "vacanta" la Moscova - dupa propria declaratie a lui Geoana presedintele Senatului; deportarile masive si "repatrierile" in Siberia si alte colturi ale fostului imperiu in conditii inumane si lipsire totala de orice drepturi sunt prezentate aproape ca un fenomen normal : "imprastiere" ..."INCLUSIV CU ajutorul NKVD"(multumim de ...ajutor!), pierderea monopolului de 10 ani al puterii de catre regimul neocomunist al lui Voronin in RM e pusa pe seama "demisiei din oboseala" a acestuia, iar nu a evenimentelor dramatice de la Chisinau si a alegerilor ce au urmat; la fel de "obiectiv" e prezentata si politica Romaniei fata de romanii din RM si Ucraina respectiv acordarea si dupa caz recunoasterea cetateniei romane, ...etc etc.).

    Ce mai, nu ne mira ca (vazuta de la Moscova) "problema este ca Romania nu recunoaste Pactul Molotov-Ribbentrop...".
    De ce ar recunoaste Romania un pact ca cel dintre Hitler si Stalin, condamnat peste tot in lume inclusiv in...Duma de Stat Rusa?!? Altfel, asteptam si noi cu mult interes "prietenia stransa Kremlin-Cotroceni" atunci cand, printre altele , Moscova NU va mai "continua sa priveasca Moldova drept zona a influentei sale".
  • +3 (3 voturi)    
    rusii.! (Miercuri, 16 decembrie 2009, 18:43)

    chirea augustin [anonim]

    Ha Ha Ha nu pot uita ce-mi povestea bunica despre aparitia rusilor .......................daca base are nevoie ne ducem la lupta ..........
    • +1 (1 vot)    
      Cu o moarte .... (Joi, 17 decembrie 2009, 8:24)

      SHEAPA [utilizator] i-a raspuns lui chirea augustin

      Toti suntem datori fata de tara noastra .....

      E bine ca macar mai simtim romaneste.
  • 0 (0 voturi)    
    De dorul Rusiei .... (Miercuri, 16 decembrie 2009, 21:59)

    victor [anonim]

    Pentru cine moare de dorul Rusiei :
    http://www.jurnaltv.ro/video/The_Soviet_Story_Povestea_sovietelor_incredibil
    Sper sa va piara cheful dupa vizionare .....
  • +1 (1 vot)    
    SA TRAIASCA ROMANIA (Joi, 17 decembrie 2009, 7:05)

    victor [anonim]

    Romania este de fier si asta stie toata LUMEA ,si pt Rusi nu le place sa se dea de barieri de fieri .BUNICI ,PARINTI AU INVINS SI NOI PUTEM
  • +1 (1 vot)    
    Presedintele Basescu (Joi, 17 decembrie 2009, 8:58)

    Gheorghe Buhac [anonim]

    Domnii mei ori suntem presa echidistant6a ori ne lasam de meserie .
    Stiu si eu ca Geoana a fost la Moscova si a platit articolele ce rtrebuie sa apara in presa rusa .
    Cand s-a intors Gusa de la Moscova in septembrie am calatorit in acelasi avion .Dusese ultimile instructiuni pentru cei ce trebuia sa-l atace pe Basescu si chiar Romania.
    Acum va intreb pe Dumneasvoastra care v-ati inscris in jocul lui Geoana cu acest articol, Dumneavoastra nu aveti un Cap Limpede care sa citeasca presa rusa si sa va spuna ce se scrie acolo ?
    Acum cateva luni a aparut un articol foarte mare despre Basescu care era declarat de presa rusа nici mai mult nici mai putin decat cel mai PUTERNIC presedinte din Europa de este , despre aceste articole nu ati scris nimic , dar un TONOMAT RUS de a lui Geoana si Gusa , care scrie niste mizerii dar cu destula teama l-ati preluat imediat .
    Regret
    Ghgeorghe Buhac
  • +1 (1 vot)    
    sa auzim de bine (Joi, 17 decembrie 2009, 9:25)

    pavel [anonim]

    Rusia trebuie sa inteleaga ca Romania nu mai este 90% sub influenta sa, asa cum au hotarat in '44 la Moscova Stalin si Churchill. Daca Churchill ne-a vandut ca pe animale in piata rusilor, fara a-i consulta pe ceilalti aliati, acum situatia s-a schimbat. Trupe NATO stationeaza permanent pe teritoriul tarii noastre. Romania nu este Georgia. Rusii trebuie sa inteleaga acest lucru, cum au inteles si ca Basescu nu e Geoana. Unul are demnitate, altul se duce in genunchi la Moscova. Sa nu uitam ca rusii si-au adus "contributia" si la capacitatile nucleare ale Iranului. Atat timp cat in Rusia nu se produce schimbari profunde si reforme majore in ceea ce priveste democratia, atat timp cat va continua sa duca o politica agresiva si de dominatie prin orice mijloace, sa nu astepte sa fie vorbita de bine. Este bine sa avem relatii de buna vecinatate si prietenie cu Rusia, dar nu de vasalitate. Vremurile alea au trecut.
  • +1 (1 vot)    
    prietenia "vesnica" (Vineri, 18 decembrie 2009, 1:21)

    Curcanul [anonim]

    Relatiile noastre cu Rusia au fost decente pana la Marea Revolutie din Octombrie cand bolsevicii au pus mana pe putere si cu ajutorul gulagurilor,deportarilor si plutoanelor de executie au instaurat cel mai sangeros regim acela al dictaturii proletarilor care au nationalizat,confiscat,arestat,exterminat tot ce li s-a opus.Dupa ce au consolidat acest regim de teroare
    si crima au trecut la exportarea lui si in alte tari;
    Romania a fost una din tarile in care au trimis odata cu tancurile si trupele Tudor Vladimirescu(constituite din tradatori alesi dintre prizonieri de razboi scoliti de NKVD) "lumina"de la Moscova.A
    fost urmat un plan diabolic de exterminare a eli
    telor romanesti,de confiscare a proprietatilor,de
    colectivizare si de racolare de oportunisti si vanza
    tori de tara care au decis in numele lor si al Moscovei ca Romania trebuie sa fie republica.
    Au urmat cei 45 de ani de "bunastare" si atunci
    cand Moscova a hotarat,a venit si lovitura de stat
    din 1989.S-a destramat si URSS si ca si la noi,
    securistii si potentatii momentului au pus mana pe
    putere si economie.Ei au mafie noi avem miliardari de carton.Ei au nostalgia cand erau a doua putere
    mondiala,noi avem suficiente hahalere care se
    uita cu smerenie catre Kremlin.Noi ne gandim
    la romanii nostri de peste Prut,ei se gandesc in continuare la sfera lor de inflienta din Balcani.Noi ne gandim la teritoriile luate cu japca in 1940,la tezaurul luat in 1917 si este si normal sa ne preocupe acest lucru.Cu indivizide genul Ion Ilici
    Iliescu,Gionelu si multi altii ca ei am renunta la gan
    durile noastre.Dar ce sa-i faci a venit Basescu
    care le transmite ca Romania este membru NATO
    face parte de Uniunea Europeana si discutiile cu noi se poarta la un alt nivel.Nu mai stam cu capul plecat ci ne privim in ochi partenerii de discutii.
    Nu va place ,Domnilor oficiali rusi,asta e,scimbati-va atitudinea.Nu mai suntem slugile voastre,ba mai mult avem pretentia sa ne dati inapoi ceea ce ne-ati furat.!
  • +1 (1 vot)    
    Vrem egalitate, dar nu pentru catzei (???) (Vineri, 18 decembrie 2009, 2:12)

    Oleg [anonim]

    Deci, mentionati Dvs: Problema este ca Romania nu recunoaste Pactul Molotov-Ribbentrop si de aceea ii considera cetatenii sai pe toti cei care au trait in Basarabia si nordul Bucovinei in momentul includerii lor in URSS. Si nu este corect? Oare cum ii considera Rusia pe fostii sai cetateni din alte tari sau pe populatia etnica rusa? Si-atunci, ceea ce este normal in Rusia (sau aiurea) nu este la fel de normal si in Romania? Sau Rusia are doua masuri? Una pentru ea si alta pentru celelalte tari?
  • -1 (1 vot)    
    Obiectiv vorbind, de la fata locului (Vineri, 18 decembrie 2009, 18:51)

    Vic [anonim]

    Cateva perceptii despre relatiile Romania Rusia, de la fata locului (lucrez in Moscova de 8 luni, inclusiv intru in contact cu institutiile statului).

    1. Ce trateaza articolul de mai sus, e faptul ca, imediat dupa alegeri "MAE rus l-a acuzat din nou pe presedintele ales al Romaniei de declaratii neprietenoase pe perioada campaniei electorale" - ceea ce e adevarat, in urma comentariilor lui Basescu despre vizita lui Geoana la Moscova, si cu ajutorul careia a castigat un oarecare capital politic.

    Ar fi acelasi lucru ca si cum ar fi alegeri in Ucraina, si unul din candidati ar face acelasi lucru - se face accent pe ranile din trecut care dau anumite reactii.

    Raspunsul Rusiei mi se pare normal - ca si orice riposta sau comentariu la nivel politic. E de inteles ca nici un stat nu o sa tolereze fara comentarii daca un altul arunca in el cu noroi, la orice nivel.

    2. Legat de imaginea Romaniei a nivel social si politic, este data de 2 perspective esentiale:

    - oamenilor care calatoresc mult in Europa si care aduc imaginea de acolo - ceea ce nu este deseori un feedback pozitiv
    - faptul ca Romania face parte din UE, si atunci ca tara membra, si care in 2010 preia conducerea CSI - are o reactie normala fata de orice alt grup de tari.

    In general, daca ii intrebi pe oamenii de pe strada, sau amici, iti vor raspunde ca stiu despre Romania urmatoarele lucruri:
    - ca au fost la mare, la munte, sau au calatorit ca parte a unui sejur prin Balcani
    - stiu de Dracula si alte asocieri obisnuite despre brandul de tara al Ro
    - stiu de Akcent, Dj Project care sunt super populari pe aici

    De regula Romania nu reprezinta o tara de top interes pentru turistii rusi, pentru ca acestea sunt fie tarile super calde, fie cele exotice.

    Legat de relatiile dintre Romania si Rusia, cred ca varianta ideala ar fi sa se treaca peste trecut - si sa se inceapa relatii ca lumea de afaceri si proiecte de dezvoltare.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version