Oficial american: Statele Unite sunt pe cale sa piarda razboiul din Afganistan

de Alina Neagu HotNews.ro
Joi, 10 decembrie 2009, 10:25 Actualitate | Internaţional

Statele Unite sunt pe cale sa piarda razboiul din Afganistan, chiar daca in acest moment lupta nu este inca pierduta, a afirmat miercuri Bruce Riedel, fost consilier al presedintelui Barack Obama pe problemele din Afganistan, relateaza AFP.

Dupa 30 de ani petrecuti in slujba CIA, Bruce Riedel, care a facut parte si din echipa de campanie a candidatului Barack Obama, a condus, la inceputul acestui an, echipa de specialisti care a evaluat strategia americana in Pakistan si Afganistan, care l-a ajutat pe Barack Obama sa decida cati militari mai trebuie trimisi in regiune.

"Toti indicatorii si toate statisticile arata ca in acest moment dinamica este pe deplin in favoarea talibanilor", a declarat el in cadrul unui colocviu organizat la Washington de un grup de reflexie, Jamestown Foundation.

"Presedintele Obama a mostenit in ianuarie 2009 un dezastru in Pakistan si in Afganistan", a afirmat el. "Iar lucrurile s-au inrautatit si mai mult in ultimele luni. Un razboi care a inceput in 2001 cu un succes fulminant a fost compromis", a incheiat Bruce Riedel.


Citeste mai multe despre   



  
3028 vizualizari
  • 0 (4 voturi)    
    Nu e supraputere pe Terra sa castige in Afganistan (Joi, 10 decembrie 2009, 10:32)

    Eneas [anonim]

    ..cred ca o stiau de mult si americanii ! acolo e acum un camp experimental de lupta intro zona muntoasa (cum a fost in Vietnam ,un camp de lupta in jungla ),pentru experienta istorica a stiintei razboiului
    • 0 (4 voturi)    
      exact (Joi, 10 decembrie 2009, 11:08)

      jolie [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      americanii stau in Afganistan ptr ca au interese nu-i intereseaza stabilitatea , democratia etc, important este sa aiba trupe in zona aproape de Iran, Rusia, China ....
      • 0 (2 voturi)    
        Pakistan in mod deosebit,de acolo vine pericolul (Joi, 10 decembrie 2009, 12:33)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui jolie

        Pakistanul este amenintarea pentru pacea lumii -au arma atomica si sunt musulmani fundamentalisti
        armata pakistaneza e platita de americani din banii sauditilor ,sa stea frumos !
    • -1 (3 voturi)    
      mai au o solutie... (Joi, 10 decembrie 2009, 11:14)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      ... arme de distrugere in masa (H-bomb, N-Bomb, arme biologice). Hmmm, sper sa le vina mintea la cap... si sa plece, dracului de acolo pana nu le vine in cap ideea de mai sus :P
  • -2 (4 voturi)    
    Nu prea cred (Joi, 10 decembrie 2009, 10:54)

    Croco [anonim]

    La ce tehnologii militare si influenta detin SUA nu sunt de acord ca ar putea pierde decat daca vor ei.
    Sunt de acord insa ca aceste teatre de razboi sunt create si intretinute pentru o clientela politica, pentru imaginea SUA, pentru a fi prezenti cu trupe insemnate in puncte cheie de pe glob, pentru a-si tine armata antrenata etc.
    Asa ca domnilor daca SUA doreau sa castige in Afganistan ar fi facut-o de mult prin orice mijloace ca au de unde :)
    • 0 (2 voturi)    
      Cam da ! (Joi, 10 decembrie 2009, 11:42)

      Duduveche [anonim] i-a raspuns lui Croco

      Da. Subscriu partial si la teoria simularii. Vezi cum au mentinut americanii pe Saddam vreme de 25 de ani ca sa aiba un Bau Bau de satanizat acolo. Pe Dudaev l-au executat cu o racheta dirijata via GPS dupa semnalul celularului la care vorbea ! Si lui Saddam puteau sa i faca asta nu?
      • 0 (0 voturi)    
        Dudayev (Vineri, 11 decembrie 2009, 15:32)

        Sorin [anonim] i-a raspuns lui Duduveche

        Pe Dudayev nu se stie exact cine l-a ucis. Se spune ca rusii, sau ca rusii impreuna cu americanii. :)
        "Dudayev was killed on April 21, 1996, by two laser-guided missiles when he was using a satellite phone, after his location was detected by a Russian reconnaissance aircraft, which intercepted his phone call. Despite America's ban on assassinations, there is a conspiracy theory that suspects the NSA was involved in the assassination by providing one of their SIGINT satellites to assist in the triangulation."
  • 0 (4 voturi)    
    Razboiul pierdut e de mult (Joi, 10 decembrie 2009, 11:08)

    Duduveche [anonim]

    "Pe cale sa piarda"??? Hai lasa-ma...

    De 2 ani talibanii au reocupat si controleaza 2/3 din tara. Mentinerea a 1 soldat US acolo costa 1 mil USD pe an. Nea Baraku nu da 2 centi pe opinia publica si mai trimite 45.000 ca i pacifist.

    Ce ironie: in perioada 1979-1989 pe sovietici iau facut muci mujahedinii ce aveau arme din USA - acuma pe americani ii fac muci talibanii ce au arme din Rusia si China.

    Tot zice massmedia mincinoasa occidentala de talibani ca s asa si pe dincolo – dar fiecare taliban are cel putin un bunic, parinte sau o ruda ucisa/torturata de trupele sovietice intre 1979 si 1989 sau cu casa demolata de bombe rusesti ! Asa ca mi se pare normal sa nu suporte trupe de ocupatie chiar daca alea pretind ca aduc “binele” (si sovieticii le ziceau la fel ca americanii azi).

    Valabil si pt. toti palestinienii care aproape toti au pe cineva din familie ucis/torturat/arestat de Tsahalul israelian.
  • -1 (3 voturi)    
    Ce si-au propus? (Joi, 10 decembrie 2009, 11:12)

    max [anonim]

    Ca sa cistige razboiul americanii trebuie intii sa-si propuna obiective strategice clare si realiste care sa le defineasca misiunea. Nu pot cistiga daca nu stiu ce vor.
  • +3 (5 voturi)    
    "..succes fulminant.." (Joi, 10 decembrie 2009, 11:27)

    Metoda cecena [anonim]

    Observ ca acest consilier (fost?! de ce, a fost dat afara?) democrat recunoaste ca ofensiva lui Bush contra regimului taliban a fost un "succes fulminant". Bush a alungat talibanii de la Kabul prin grotele din sud si a redus numarul lor de la 40.000 la circa 4.000.

    Problema simpla in Afganistan e ca nu poti castiga un razboi anti-gherila cu drepturile omului in mana. Toate statele de tip european sunt puternic handicapate in orice confruntare din cauza acestei stupiditati, a aplica unui inamic "drepturile omului".

    In consecinta, asa zisii talibani arunca 2 grenade si intra in multimea de "civili". Iar daca occidentalii i-ar aresta si ancheta pe acesti civili, cu sutele de mii, ar fi urlete si zbierete din partea intregii haite de "umanitari" care traiesc din aceasta industrie, a serviciilor de "ajutor umanitar".

    Concluzia: nu intri intr-un razboi cu jumate de vointa si o singura mana. Daca decizi sa distrugi un inamic, atunci esti pregatit sa il extermini, pe ele si toate bazele lui logistice, inclusiv civile.

    Simplul fapt de a sti asta, ar descuraja din start numeroase "rezistente".

    Rusii au inteles rapid asta in Cecenia si au aplicat sistemul fara mila si fara drepturile omului. Si in ciuda campaniei pro-cecene si anti-rusesti declansata pe la sf. anilor '90 de catre zevzecii "antirazijdi", Putin a facut curat in Cecenia cu metode locale: plecai la jihad sa ucizi civili, iti era lichidata toata familia si toate neamurile, in curtea casei, de catre militieni ceceni. Asa ca nu prea iti venea sa mai faci jihadul !

    Exista popoare ca cele europene pt care aplicabilitatea "drepturilor omului" e realista, si altele, precum cele islamizate, pentru care democratia si comportamentul pasnic e o iluzie. Trebuie izolate complet, pt ca asta vor, sa ramana in evul mediu islamic.
    • 0 (4 voturi)    
      gresit (Joi, 10 decembrie 2009, 12:29)

      gruia [anonim] i-a raspuns lui Metoda cecena

      Io inteleg ca tie, de acasa de la caldurica, ti se pare legitim ca oamenii aia care de 30 n-au vazut decat razboi sa mai suporte si metoda ta cecena, ca acolo familiile-s extinse si multa lume (evident, oameni saraci si care duc greul conflictului) au cate un talib in familie.
      Cu drepturile omului pe stindardul coalitiei, mor sute de civili pe an in Afg. Tie de la distanta nu ti se pare mare branza: ia, acolo, niste barbari islamisti, e mai buna lumea fara ei.
      Nu drepturile omului sunt problema, ci mizele razboiului, care s-au cam tulburat, si alte chestii teoretice ca de exemplu lipsa unei definitii corectae a inamicului.
    • 0 (2 voturi)    
      Absolut . . . (Joi, 10 decembrie 2009, 13:10)

      gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Metoda cecena

      . . . de acord cu tine. Daca faci razboi apoi faci razboi nu umbli si cu steagul si cu crucea!
    • 0 (0 voturi)    
      right! (Vineri, 11 decembrie 2009, 0:43)

      Octavian Marinescu [anonim] i-a raspuns lui Metoda cecena

      domnisoarele de pension pot sa ia Nobel-ul, dar
      razboiul e apanajul Barbatilor adevarati. oriunde in lume, DREAPTA reuseste sa guverneze.
      experienta de viata spune ca nu poti fi itnelegator
      cu extremistii, mai ales cu cei islamici.
    • 0 (0 voturi)    
      la transat de carne islamica (Vineri, 11 decembrie 2009, 4:06)

      bo [anonim] i-a raspuns lui Metoda cecena

      metoda cecena zici...?...vorbesti de oamenii ce isi apara pamantul pe care s-au nascut si regulile morale/spirituale ale locului de talpa invadatorului american ca si cum nu ar fi oameni. Poate nu stii sa recunosti oamenii. Ce zici acolo suna a ralitate...mai toate se aplica...ti-ai facut lectiile...lle si sustii?
  • +1 (3 voturi)    
    Astazi (Joi, 10 decembrie 2009, 11:27)

    Gica [anonim]

    Astazi maimutele lupta cu diverse arme incercind sa spuna oamenilor ca razboiul este bun , atunci cind slujeste unei cauze nobile.
    Adica...este legitim sa pui mina pe par .

    Distrugere, razboaie, milioane de morti in numele crucii, credintei, patriotismului !
    Cred ca ar fi cazul ca maimutele sa inceteze !
    Eu sper SA DISPARA !
  • +1 (1 vot)    
    razboiul sfant (Joi, 10 decembrie 2009, 23:37)

    gheorghe [anonim]

    razboiul sfant merge mana in mana cu crima preacucernica si violul cuvios.
    altfel spus e o imensa ipocrizie sa afirmi ca razboiul poate folosi la ceva moral. foloseste la interese, la buzunar dar doar atat.
    i-as sugera infocatului sustinator al crimelor in masa, cel care comenteaza mai sus, sa mearga vreodata pe un teatru de operatiuni, chiar daca nu e numit oficial razboi. sa stea sub gloante, sub mortiere, sa calce pe sarme pe strada fara sa stie daca sunt gunoaie sau bombe, sa faca dus cu arma dupa prosop si cu casca atarnata de robinet, sa doarma cu lumina aprinsa ca sa vada directia sacilor de nisip cand cad rachete, sa stea la 48 de grade cu vesta antiglont pe el si la -20 cu manusi subtiri sa poata apuca tragaciul.
    si dupa cateva luni de asemenea 'rasfat' sa se uite in ochii unui copil pe strada care ii cere ceva, orice, dar cel mai bun ar fi ceva de mancare. si apoi sa-i impuste tatal.
    sa va fereasca dumnezeu sa ajungeti acolo, ca de dupa o tastatura de plastic nu aveti de unde sti


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version