VIDEO UPDATE 12 persoane au fost ucise si 31 au fost ranite intr-un atac armat la cea mai mare baza militara din Statele Unite

de Victor Cozmei, Carla Dinu     HotNews.ro
Joi, 5 noiembrie 2009, 22:39 Actualitate | Internaţional


Cel putin 12 persoane si-au pierdut viata si alte 31 au fost ranite in urma unui atac armat ce a avut loc, joi, la baza militara Fort Hood din statul american Texas, relateaza CNN

Atacatorul, un ofiter angajat ca medic psihiatru in cadrul bazei militare, a deschis focul asupra colegilor sai. Acum este in spital in stare stabila, desi initial se anuntase ca a murit in schimbul de focuri, a declarat comandantul bazei militare din Texas, in cadrul unei conferinte de presa. 

Bob Cone a precizat ca din primele informatii se pare ca a fost vorba de un singur atacator care a fost impuscat de mai multe ori.

Atacatorul a fost identificat in persoana maiorului Malik Nadal Hasan, in varsta de 39 de ani. Hasan era licentiat ca psihiatru si lucra in cadrul Darnall Army Medical Center de la Fort Hood. El era programat sa fie trimis in Irak si "parea sa fie suparat din cauza asta", a afitmat senatorul Kay Bailey Hutchison. Un responsabil militar a confirmat ca Hasan urma sa fie trimis in curand in Irak.  

Zece dintre victime sunt soldati, iar una este un politist in civil.

Lt. Gen. Bob Cone a declarat ca este posibil ca mai multi atacatori sa fie implicati in incident.

"Oamenii au murit in momentul primului incident care a avut loc la ora 13:30, ora locala. Principalul atacator avea asupra lui doua arme. Raspunsul fortelor de ordine a fost rapid, iar atacatorul a fost ucis", a declarat, initial, generalul Cone.

Un membru al Congresului american, John Carter, a precizat la postul MSNBC ca atacul armat s-a produs in timpul unei ceremonii de acordare a diplomelor desfasurata la baza din Killeen. El a adaugat ca unitatea gazduia numerosi soldati care sufera de sindrom de stres post-traumatic, dupa ce au fost pe fronturile din Irak sau Afganistan.  

Pe pagina sa de Internet, baza Fort Hood a anuntat ca a fost decretata "stare de urgenta". "Fort Hood este inchisa. Toate unitatile au ordin sa faca apelul intregului personal. Nu este vorba despre un exercitiu", scrie pe site-ul bazei militare. Accesul in baza militara, unde traiesc peste 50.000 de militari si familiile lor, a fost complet blocat.

Presedintele american, Barack Obama, a catalogat evenimentul ca fiind "o tragica si inspaimantatoare izbucnire de violenta" si a transmis condoleante familiilor victimelor.

Atacul a avut loc la centrul de pregatire fizica a soldatilor.

Primele informatii vorbeau de doi atacatori ce purtau insemne militare. Mai multi agenti din cadrul FBI s-au deplasat la fata locului.

Baza militara Fort Hood este cea mai mare baza a armatei americane, gazduind peste 40.000 de cadre militare. Fort Hood din statul american Texas se afla la jumatatea distantei dintre orasele Austin si Waco, la aproximativ 100 de km de fiecare.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5963 vizualizari

  • -14 (30 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 5 noiembrie 2009, 23:38)

    [anonim]

    • +1 (21 voturi)    
      criminalul era palestinian ; SUA va fi devastata (Vineri, 6 noiembrie 2009, 6:45)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui

      ...de araboi ,cat de curand !cu peste 7 milioane de musulmani ,vafi un razboi ciovil in toata regula -vinovata e politica SUA de imigratie in care un afgan, un palestinian , un sirian -in tot cazul teroristi islamici-sunt preferati inaintea unui roman , bulgar , slovak ;cred ca istoria trebuie rescrisa pt americanii care nu citesc actuala istorie,eventuasl cu desene din care sa inteleaga ca islamul si crestinismul nu pot convietui impreuna !!
      • +3 (13 voturi)    
        ... (Vineri, 6 noiembrie 2009, 9:36)

        Necivilizat [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

        Nu toti arabii sunt musulmani si nu toti musulmanii sunt arabi. Te agiti degeaba.
        • +7 (9 voturi)    
          Intelectual arab islamizat = criminal ? (Vineri, 6 noiembrie 2009, 11:51)

          Racnetul Taliban [anonim] i-a raspuns lui Necivilizat

          Profilul asasinului seamana cu profilul altor musulmani arestati prin Europa sau USA:

          1. Origine etnica "araba". Aparent, oricum am incerca sa scuzam si sa justificam, mare parte a celor care ucid din motive religioase si ideologice provin din lumea araba. Sunt numeroase alte etnii ce se confrunta cu injustitie, razboaie civile si "imperialism", insa foarte putine se "ocupa" cu terorismul. Iar arabii sunt pe podiumul asta al terorii.

          2. Stabilit deja in Occident, intr-o societate care l-a tolerat, l-a ajutat sa faca studii, i-a permis sa iasa din mizeria construita de propii sai conationali in cele 20 de state "arabe". Aparent, pentru numerosi arabi, nu are importanta daca locuiesc de ani de zile in Europa sau USA, ca mentalitate si comportament raman niste..arabi. Adica pregatiti ideologic sa ucida in numele religie, de ex.

          3. "Intelectual", om cu studii superioare, cu o educatie scolastica ce s-ar presupune ca l-a mai indepartat de barbarie. Teza oficiala a anti-americanilor e ca cei "saraci" si "lipsiti de educatie" isi exprima nemultumirile doar intr-un mod violent, ca atata stiu ei, ca huliganii din fotbal.
          Ori asa cum arata deja cazul medicilor pakistanezi din UK ce vroiau sa faca un masacru pe un aeroport, faptul ca un arab sau un musulman e "intelectual" nu inseamna nimic in raport cu dorinta de a omora, e si el un potential criminal !

          4. Ca si multi alti teroristi europeni, acest arab palestinian refuza incrancenat sa se adapteze societatii in care traia, refuza cutumele, traditiile si practicile societatii occidentale. Dimpotriva, ca majoritatea islamizatilor, palestinianul vroia ca intreaga societate sa se adapteze la mentalitatea lui si sa-i "respecte" opiniile izvorate dintr-o credinta de ev mediu. Pretentia ca o analiza personala a geostrategiei mondiale e mult superioara analizei restului societatii e patologica, arata o forma de nebunie.

          5. Crima acestui arab islamizat va devasta imaginea celor ca el, va arata ca sunt niste neadaptati
          • 0 (2 voturi)    
            Freud (Vineri, 6 noiembrie 2009, 18:54)

            dani [anonim] i-a raspuns lui Racnetul Taliban

            in concluzie, Freud avea dreptate. mai mult conteaza in ce conditii cresti decat educatia. asta inseamna ca nu putem avea incredere in niciun arab care a fost crescut in traditia stramosilor sai, indiferent unde a crescut
  • -5 (21 voturi)    
    hmmm (Joi, 5 noiembrie 2009, 23:55)

    www.studentpenet.ro [anonim]

    Fara indoiala erau extremisti americani
    • +7 (11 voturi)    
      Chiar asa ? (Vineri, 6 noiembrie 2009, 9:21)

      Prostu [anonim] i-a raspuns lui www.studentpenet.ro

      Suna Hasan a nume american ? Erau arabi imigrati in US .
  • +8 (22 voturi)    
    terorism islamic (Vineri, 6 noiembrie 2009, 3:58)

    john [anonim]

    Un nou act terorist comis de musulmani carora le fileaza o lampa.
    • -9 (29 voturi)    
      iti fileaza tie (Vineri, 6 noiembrie 2009, 4:58)

      adi [anonim] i-a raspuns lui john

      Citeste intai , ca de judecat si de aruncat noroi , si copiii pot !! Musulman, intr-adevar, psiholog fortat sa asculte povestile "maretze" de "eroism" din Irak si Afganistan; 2) fortat sa plece(la sfarsitul anului) in Iraq, IMPOTRIVA vointei sale; 3) dezproba politica americana in Orientul Mijlociu, el si poate inca o jumate de America, non-musulmana ! Desigur, nu exista scuza pentru crime, dar nici pentru ignoranti ca tine, gata, musulman, hai sa-i radem pe toti de pe fata pamantului ! (poate pe acelasi principiu s-ar hotari candva italienii si spaniolii sa ne faca praf pe toti din Romania pentru minunile pe care le fac fratii nostri peste hotare).
      • +14 (22 voturi)    
        vezi ca, intre altele, a mai fost FORTAT (Vineri, 6 noiembrie 2009, 5:35)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui adi

        sa faca academia militara si inca alte cateva chestii pe banii statului american! si daca tot dezaproba politica americana (indiferent unde!) nu avea ce dreaq sa caute in armata - acolo unde se primesc si se executa ordine! nu mai bate campii! ma bucur ca a ramas in viata acest vierme agitat ca sa dea socoteala!
      • +12 (18 voturi)    
        pardon (Vineri, 6 noiembrie 2009, 7:06)

        alecu [anonim] i-a raspuns lui adi

        Ofiter in armata, din moment ce te angajezi in armata te astepti sa si pleci la lupta, nu? Cum adica te forteaza? A facut un juramint si nimeni nu l-a fortat, impotriva vointei lui sa se angajeze in cadrul armatei.
        Cam asta faci tu, arunci cu noroi in alti comentatori de pe aici, si mai esti si ignarant cu cei care posteaza...ii fileaza lui...frumos n-am ce zice.
      • +9 (13 voturi)    
        si de aceea s-a apucat sa-i impuste pe altzii? (Vineri, 6 noiembrie 2009, 8:18)

        Doboritorul de Bizoni [anonim] i-a raspuns lui adi

        tzi se pare foarte corect, nu?
      • +10 (12 voturi)    
        Fortat, zici? (Vineri, 6 noiembrie 2009, 8:40)

        Anton [anonim] i-a raspuns lui adi

        Imi pare mie sau era vorba de Armata?

        In armata din cate stiu e vorba de disciplina, pe nimeni nu intereseaza care si ce are chef sa faca. Nu vroia sa plece in Iraq, nu trebuia sa intre in armata
        • -5 (11 voturi)    
          amuzant (Vineri, 6 noiembrie 2009, 9:40)

          Necivilizat [utilizator] i-a raspuns lui Anton

          Asta cu disciplina e foarte amuzanta. Aparent nu sti de miile de cazuri de viol din armata americana (viol si a femeilor, si a barbatilor).

          Vorbind de disciplina, era treaba superiorului psihologului sa-l mai verifice si sa-l trimita in concediu daca da semne de probleme la cap.
      • -3 (11 voturi)    
        yankeii (Vineri, 6 noiembrie 2009, 8:53)

        pacificatorul bush [anonim] i-a raspuns lui adi

        Cred ca e o ironie, dar n-ai prins-o, asa ca nu te mai agita pe-aici.E clar pt. toata lumea ca va fi vinovat unu' cu nume de arab.
        Pe mine ma distreaza treaba cu psihiatru'.N-am dat niciodata doi bani pe asa-zisii cunoscatori intr-ale mintii umane si care iau bani grei pt. tot felul de acreditari (asa cum banditii de popi iau bani pt. ca se cred reprezentantii lui god pe pamant -cea m ai mare minciuna din lume).
        O sa urmeze in episodul viitor: discursuri lacrimogene, impuscatii aia ingropati cu mari onoruri, "vie emotie", steaguri muuulte cu 51 de stelute, vorbe grele aruncate spre Orient, CNN live, audienta uriasa. Iar apoi...sa revenim la viata noastra normala - godacii dusi la gradinita cu hummer-ul, cinshpe hamburgeri pe zi, sapte litri de cola si news, cat mai multe news, plus serialele obisnuite, ca sa se distreze yankeul.
      • +9 (13 voturi)    
        Deocamdata... (Vineri, 6 noiembrie 2009, 9:44)

        Dorian [anonim] i-a raspuns lui adi

        ...musulmanii ne rad pe noi, nu invers. Sper ca stii ca in 2020 se preconizeaza ca musulmanii sa fie majoritari in Europa! Si nu, chiar NU mi se pare ok. :-(
        "Impotriva vointei lui' - Pai cine te pune, mai, sa te angajezi in armata SUA? Armata nu inseamna numai uniforme frumoase si femei prin bodegi!

        Oricum, e o moda sa fii antiamerican pana-n panzele albe. E cool si hip. :-|
  • +3 (5 voturi)    
    atacatorul NU a murit (Vineri, 6 noiembrie 2009, 5:29)

    zaboo [utilizator]

    s-a anuntat clar la conferinta de presa!
  • -5 (11 voturi)    
    ..... (Vineri, 6 noiembrie 2009, 8:47)

    sosos [anonim]

    Sistemul americano-mercenar, care naste monshtrii....... nu stiu pt care e mai bine/rau....pt cei care au murit in baza aia, sau pt cei care traiesc inca in baza aia......
    • +9 (15 voturi)    
      daaa sunt sigur ca alora morti le e mai bine (Vineri, 6 noiembrie 2009, 9:20)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui sosos

      tu gandesti inainte sa scrii? Cum le-o fi familiilor celor impuscati de un maimutoi?

      stirea e asta, in caz ca n-ai apucat sa citesti: un criminal in masa a omorat 12 oameni, pana acum. intamplator tara era SUA si ala era palestinian. Coincidenta e prea mare; acum nu ca as fi fan american, dar cu atat mai mult dispretuiesc sistemul musulman, ca si credinta, comportament, mentalitate si tot ce mai vrei tu.

      Mi se face rau cand vad ca ii luati apararea unui monstru odios.
      • -4 (8 voturi)    
        Te inseli amarnic (Vineri, 6 noiembrie 2009, 10:29)

        haysam [anonim] i-a raspuns lui cristi

        cu asazisa ta stire manipulatorie!
        Stirea e asta: Ofiter, mediac psihiatru, ucide 12 soldati intr-un acces de nebunie.
  • -4 (14 voturi)    
    Mda. si americanii n-au nici o vina? (Vineri, 6 noiembrie 2009, 9:23)

    Bula [anonim]

    Ce dracu cauta in Iraq, ce cauta in Afganistan, ce cauta in alte zone?
    Se cred stapanii lumii si prin aceste razboaie au adus cu mult mai multe victime si suferinta, decat daca ar fi ramas vechile regimuri.
    Plus ca si-au nenorocit si mii de familii americane carora le-au muri copii aiurea pe aceste fronturi.
    De ce?
    Pentru ca unui cretin precum Bush i-a venit de un razboi.
    Sau poate o fi petrolul la mijloc?
    • +3 (7 voturi)    
      americanii nu au nici o vina?! (Vineri, 6 noiembrie 2009, 11:13)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Bula

      cel putin nu cetatenii de rand. si in nici un caz cei ce si-au pierdut viata doar pt ca un idiot a luat`o razna.
      SUA are statutul de prima putere mondiala. Statutul asta se obtine si se mentine prin forta din pacate. Altfel acum am fi fost comunistii sau fascistii. Si aia nu se impuneau cu flori si voturi.
      Crima pe care a facut`o ar trebui sanctionata exemplar prin pedeapsa maxima posibila. Ganditi-va la familiile celor ucisi de cretin intai.
      Ce cauta in Iraq / Afganistan etc? Petrol. Gandeste-te cat costa benzina in SUA si cat e la noi. Ei se duc la razboi pt ei si pt bunurile pe care si le insusesc in urma razboiului.
      Sau tu crezi ca bogatiile si cladirile monumentale s-au facut din flori si taxe.
      Toate marile imperii / puteri au dominat prin forta (armata/sclavie/crima).
      Asta e cruda realitate. Nu sunt de acord cu ea dar e natura umana.
      Singurul motiv pt care orice stat nu face la fel este simplul motiv pt ca NU POATE.
      dar daca ar putea toti ar face la fel!
      Crezi ca rusii sunt mai "de treaba"?
      Crezi ca europenii sunt mai pasnici?
      Hai sa privim in istorie...
      Noroc ca economia s-a globalizat si nu ne mai permitem sa ne batem/jefuim intre noi. Atunci pe cine putem bate si jefui? Pe lumea a 3 a care nu are tratate si nu are economia/industria inclusa in marea globalizare.
      E f trist dar adevarat. Inainte sa judeci pe oricine amintiti-va ca nimeni nu e mai bun. Asta e din nefericare natura umana. Nimeni niciodata nu a fost mai breaz.
      (Romania nu a invadat pe nimeni pt ca nu a putut... ne invadau altii pe noi).
      Si decat o lume fundamentalista/comunista/fascista mai bine capitalismul salbatic cu crize economice, fraude fiscale, somaj si rate bancare. Care nu vreti... granitele sunt deschise...apucati orice directie... drept inainte...pa.
      • +1 (5 voturi)    
        perfect de acord doar un punct schioapa-ta (Vineri, 6 noiembrie 2009, 15:52)

        unul din tara [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

        Daca ai invata/accepta istoria adevarata a Romaniei, nu ai mai crede nici tu povestea cu mixtura dintre daci si romani.Ai vedea ca totusi nu au ce cauta in Ardeal romanii de astazi. Nu sunt ungur, doar umblu cu ochii deschisi.
      • 0 (2 voturi)    
        Corecta retorica (Sâmbătă, 7 noiembrie 2009, 6:01)

        Amira [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

        cum ar fi ca sa te trezesti ca intr-o buna zi esti urmarit si urgisit pentru ceea ce crezi, ca mereu esti considerat o amenintare sau pur si simplu din tata in fiu esti ,,blestemat,,iar in propria-ti casa ti se omoara femeile si copiii si altii se fac <<STAPANI>> si iti iau ce este al tau ?!
  • +2 (8 voturi)    
    psiho (Vineri, 6 noiembrie 2009, 9:31)

    jasmine [anonim]

    doar eu am impresia ca psihologii si psihiatrii sunt mai dezechilibrati decat media?
  • +3 (13 voturi)    
    americani tampiti (Vineri, 6 noiembrie 2009, 10:10)

    Tataie [anonim]

    Trebuie sa fii american tampit ca sa te miri ca un maior numit Hassan o ia razna cand vor sa-l trimita in Irak ! Mare natiune USA...
    • +6 (6 voturi)    
      ...un fel de.... (Vineri, 6 noiembrie 2009, 11:14)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Tataie

      ...Padurea Spanzuratilor.
      Totusi crima nu are justificare ...
  • +3 (5 voturi)    
    Tre sa fii tra-la-la (Vineri, 6 noiembrie 2009, 10:27)

    gigi [anonim]

    sa crezi ca pe toti americanii "verzi"i cheama john si mary, iar restul sunt imigrantiu!
    ala, ca sa ajunga la pozitia aceea in armata trebuia sa fie cetatean american!
    omu nu a luat-o razna pentru ca il chema hassan, ci pentru ca l-au inebunit povestile pacientilor sai, majoritatea au avut ce povesti dupa masacrele din irak.

    dar e mult mai usor, desi stupid, sa "rationezi" dupa formula: atacatorul e hassan, sa-i omoram pe toti!"
    buey, asta-i exact mentalitatea de teroristi, de aia care omoara fara discernamant doar pentru ca ei stiu mai bine.
  • +4 (8 voturi)    
    Era cetatean american (Vineri, 6 noiembrie 2009, 10:28)

    gigel [anonim]

    ASa ca lasati-o mai moale cu rasismul, nu e cazul.
    • 0 (4 voturi)    
      Era cetatean american. (Vineri, 6 noiembrie 2009, 10:50)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui gigel

      Daca era ofiter atuncea clar ca era cetatean american ca altfel nu ai cum sa devii ofiter in US Military. Daca mai vorbea si fara pic de accent atuncea era American 100% si prin urmare nu-i mai injurati pe palestinieni ca nu sunt vinovati

      Stie cineva de la ce varsta era stabilit in America? S-a anuntat?
      • -1 (5 voturi)    
        Altceva nu pot (Vineri, 6 noiembrie 2009, 10:56)

        gigel [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        Daca le iei posibilitatea de a-l injura pentru ca era palestinian, ei cu ce mai raman?
        Cu nimic,


        Oare avea pasaport palestinian?
  • +1 (7 voturi)    
    SA se epureze! (Vineri, 6 noiembrie 2009, 10:35)

    crestin [anonim]

    Armata americana de toti cei care nu au nume crestine!
    Afara cu Hasani, Omari, Ossama.

    Ce conteaza ca pe lista cu morti in iRak jumatate au nume hispanice si jumatate arabe!
    Ce conteaza ca pe presedintele SUA il cheama HUssein?


    Idiotii parjolesc totul in demersul lor rasist.
    • +2 (2 voturi)    
      dar (Vineri, 6 noiembrie 2009, 14:38)

      14W [anonim] i-a raspuns lui crestin

      ai uitat de hussein.. si are trebui sa-i deporteze pe toti cei care nu au nume crestine.
  • +4 (4 voturi)    
    cateva precizari... (Vineri, 6 noiembrie 2009, 12:13)

    yellowdog [utilizator]

    Din articolul original, tipul e musulman si tocmai aflase ca va fi trimis in Afganistan sau Irak, familia se pare la supus la presiuni ca ar fi nenorocire. Fusese chemat inainte la audieri pt ca afirmase pe blogul personal ca nu e nici o diferenta intre un terorist, bomba umana si un soldat care se arunca peste o grenada ca sa isi salveze colegii. Poate e un caz singular dar vezi afirmatiile soldatilor britanici in Afganistani care antreneaza politisti afgani, zic ca nu au nici instinct de camaraderie, parasesc postul, fumeaza droguri, f coruptibili, colaboreaza cu talibanii, le lipsesc notiuni elementare de conduita.
  • +1 (3 voturi)    
    crestinii (Vineri, 6 noiembrie 2009, 12:16)

    tepes [anonim]

    Pregatiti-va sa stati cu nasul in praf si in genunchi,
    sub bicele talibanilor islamisti ,care vor subjuga
    mapamondul in viitorul nu prea indepartat.
    Pregatiti-va sa si traiti dupa obiceiurile lor.
    Doamne ,Nu-ti lua Mana Ta de pe crestini!
    Isuse Cristoase Ajuta-ne pe noi cei nevrednici
    de Tine si nu Ne Lasa la cheremul dusmanilor
    nostri! Amin!
    • 0 (0 voturi)    
      Cum Dumnezeu? (Sâmbătă, 7 noiembrie 2009, 6:32)

      Amira [anonim] i-a raspuns lui tepes

      Cum poti sa crezi ca tie ti poate intampla asta?
      ...cand acesti <<talibani islamisti >>sunt niste ,,amariti,, si nu au nici cele necesare subzistentei?
      Ai vazut putin cum arata relieful din Afganistan?
      ce seceta groaznica ?!!!!!!!!
  • 0 (2 voturi)    
    Solutie: (Vineri, 6 noiembrie 2009, 16:26)

    oportun [anonim]

    Afara cu toti suspectii arabi, palestinieni sau ...SI sa deschida granitele pentru toti romanii. Ridicam noi America din praf!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by