Vaticanul a criticat Halloweenul: Este o sarbatoare a fricii si a mortii

de A.N. HotNews.ro
Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 11:21 Actualitate | Internaţional

Copiii se mascheaza de Halloween
Foto: Agerpres
Vaticanul a condamnat sarbatoarea de Halloween, despre care sustine ca este "anticrestina", fiind bazata pe un "curent subteran periculos al ocultismului", informeaza The Telegraph. Sfantul Scaun i-a avertizat pe parinti sa nu-si lase copiii sa se imbrace in fantome si vampiri sambata seara, deoarece Halloween este o sarbatoare pagana a "terorii, a fricii si a mortii".

L'Osservatore Romano
, ziarul oficial al Vaticanului, a publicat un articol cu titlul "Mesaje periculoase de Halloween", care il citeaza pe Joan Maria Canals, un expert liturgic: "Halloween contine un subcurent al ocultismului si este absolut anticrestina".

Parintele Canals, membru al comisiei spaniole ce se ocupa de ritualurile bisericesti, a spus ca parintii trebuie "sa fie constienti de acest lucru si sa incerce sa indrepte semnificatia sarbatorii spre caracterul sau educativ si spre frumusetea ei, nu spre teroare, frica si moarte".

The Telegraph precizeaza ca, in ultimii ani, Biserica Romano-Catolica a devenit ingrijorata din cauza raspandirii acestei sarbatori din Statele Unite in tot mai multe tari de pe glob.

Anul trecut, un ziar controlat de episcopii italieni, Avvenire, a cerut boicotarea zilei de Halloween, despre care a spus ca este "o celebrare a groazei si a macabrului" care ar putea sa incurajeze "sectele [satanice] nemiloase si fara scrupule".

La inceputul acestei saptamani, Biserica Catolica din Spania a condamnat si ea popularitatea in crestere a acestei zile. Episcopul de Siguenza-Guadalajara, Jose Sanchez, a spus ca Halloween-ul ar putea inlocui "traditiile crestine precum dragostea pentru sfinti si rugaciunile pentru cei morti".

Potrivit traditiei de Halloween, copiii se mascheaza in diferite personaje (de obicei, vrajitori, fantome, personaje din poveste), merg la vecini si cer dulciuri si confectioneaza felinare din dovleci.


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
3254 vizualizari
  • -1 (21 voturi)    
    dadada (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 11:42)

    ampersand [anonim]

    De asemenea, trebuie neaparat interzisa si Black Sabbath.
    • +9 (15 voturi)    
      trebuie interzisa prostia (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 15:16)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      Unde scrie ca vrea Vaticanul sa interzica ceva?
      Vaticanul le recomanda credinciosilor sa nu participe la o sarbatoare pagana, restul duceti-va si faceti ce vreti.
      • +2 (8 voturi)    
        mea pulpa (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 16:46)

        ampersand [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        rectific: vaticanul ar trebui sa le recomande credinciosilor sa nu (mai) asculte Black Sabbath, formatie cu o muzica pagana. Pagana, de la Paganini.
  • +3 (23 voturi)    
    Plictiseala mare la Vatican. (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 11:43)

    Anonim [anonim]

    .
    • +1 (3 voturi)    
      cele doua taisuri (Duminică, 1 noiembrie 2009, 10:16)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      ha ha ha! Vedeti ce simpatic! Acelasi argument care se poate aduce pentru o religie se poate aduce pentru oricare religie! De ce wicca sau animismul nu ar fi la fel de plauzibile ca oricare alta religie? Inca animismul poate chiar parea mai rezonabil decat crestinismul... doar si copacii sunt vii si ar putea avea suflete, si iarba, si insectele la fel... Dar oare crestinismul nu foloseste frica atunci cand ii convine? Sau partea cu iadul cum o explica? Revenind la subiect, Serbarile acestea pe langa ca sunt o forma de manifestare a spiritului omenesc in fata trecerii spre anotimpul rece mai reprezinta si o expresie a trairilor naturale ale oamenilor. La fel cum creierul nostru este proiectat prin evolutie sa genereze religii este la fel proiectat spre a genera curente oculte, este ca un fel de atractie catre mister... acum masura in care acestea devin sau nu dominante in societate depinde de societatea insasi!
      • 0 (2 voturi)    
        Wicca (Duminică, 1 noiembrie 2009, 14:17)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui atreus

        Comunicatul se adreseaza credinciosilor catolici, pe care liderii religiosi ii avertizeaza ca anumite practici venite din alte culturi nu sunt in spiritul si traditia sarbatorii.
        La fel cum samanul isi indruma comunitatea lui, asa isi indruma si papa turma.
  • -2 (18 voturi)    
    Consecinte (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 11:44)

    Weather [utilizator]

    Mai Vaticanule,pai cine a lasat crestinismul sa o ia pe aratura acu citeva sute de ani de cind cu Renasterea si alte prostii.Daca erai atunci mai riguros si putin mai moral acum totul era OK si ne inchinam toti catre Roma la fel ca basbuzucii catre Mecca.Dar din pacate pentru tine ai scapat haturile din miini si lumea a ajuns unde a ajuns.Acu e prea tirziu sa te dai ofticat.
    • +2 (2 voturi)    
      Suferintele tanarului Weather! (Duminică, 1 noiembrie 2009, 5:33)

      Namalas [anonim] i-a raspuns lui Weather

      "Renaşterea şi alte prostii" -sintagma asta spune totul. În urma paşilor tăi, rămâne milă. Du-te, bea un ceai diuretic, şi citeşte în continuare "Turnul de veghe", singura sursă bibliografică ce ţi-a trecut prin mână.
  • +2 (30 voturi)    
    Copii, ce religii cunoasteti care folosesc frica (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 11:47)

    Ovidiu [anonim]

    pentru a-si subordona adeptii?

    "terorii, a fricii si a mortii"

    Teroare.
    Dar sa ii inveti pe copii incepand cu varsta scoalara ca daca esti rau vei arde in iad, nu credeti ca induce putina teroare in psihicul lor inca neformat?

    Frica.
    Te bate Dumnezeu daca o minti pe mama, te bate Doamne Doamne daca nu iei note bune, te bate Doamne Doamne daca nu esti cuminte...

    Moarte.
    Biserica ar putea scrie milioane de pagini despre cum moare un om pentru ca Inchizitia a facut destule in numele lor. Aruncarea copiilor nou nascuti in ulei clocotit obligandu-i pe parinti sa priveasca este doar una dintre ele Sunt putine religii ale pacii, marea majoritate isi propun convertirea si daca nu e posibil exterminarea adversarilor, necredinciosilor.


    Religia invata chiar de la primele ore, ca asta e dreapta credita si ceilalti sunt sectari si slujesc pe cel rau sau sunt intr-o mare eroare si trebuie ajutati.

    Intr-o zi merg cu taxiul in Cluj si nimeresc un sofer care incepe sa imi spuna ca ne va pierde Dumnezeu cu virusii astia, ca ne-am facut rai tare si vrea sa ne va pedepsi omorandu-ne cum a facut cu potopul, sodoma si gomora.

    1. L-am intrebat daca are copii si avea.
    2. L-am intrebat daca si-ar ucide copilul atunci cand greseste.
    3. S-a enervat si mi-a raspuns nervos " Cum sa-mi omor copilul, da ce's , nebun la cap ?"

    qed.
    • -4 (6 voturi)    
      Pe bune ?... (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 19:21)

      Marse [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      .. Chiar a facut Inchizitia asemenea orori ? Sigur ai dovezi ?...
      • +5 (7 voturi)    
        ? (Duminică, 1 noiembrie 2009, 2:19)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Marse

        din pacate, crestinismul a ras de pe fata pamantului civilizatii intregi. Cu crucea intr-o mana si cu sabia in cealalta.
        • 0 (0 voturi)    
          Sa fim corecti (Duminică, 1 noiembrie 2009, 14:22)

          Andrei [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

          Tarile crestine au ras de pe fata pamantului cateva civilizatii. Orice istoric onest iti va spune ca este vorba de ciocnirea civilizatiilor, in care cea mai puternica invinge. Probabil s-ar fi intamplat si mai rau daca Europa nu era crestina.
  • +8 (24 voturi)    
    o da (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 11:52)

    Ozzi [utilizator]

    Sa te imbraci in diferite costume si sa ceri bomboane e un obicei diabolic. La fel si sa ornezi dovleci.

    Ma mir cum de nu au propus arderea pe rug a participantilor la asa ceva.
    • +5 (11 voturi)    
      esenta (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 13:51)

      lizi [anonim] i-a raspuns lui Ozzi

      Vaticanul critica aceasta "sarbatoare" care poate avea ca "efect advers" incurajarea "sectelor satanice nemiloase si fara scrupule". In mintile bolnave ale membrilor unor asemenea grupuri organizate, poate parea ca oamenii accepta si isi doresc sa vada omoruri, violuri, oameni transformati in monstrii, droguri si tot ceea ce este rau. 1 Noiembrie este in crestinism amintirea celor care nu mai sunt printre noi si rugaciunea pentru sufletele lor si nu kitch-ul ieftin in care s-a tranformat multumita americanilor.
      • +2 (4 voturi)    
        Hai mai citeste (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 17:50)

        cetateanul [anonim] i-a raspuns lui lizi

        Halloween are origini in sarbatoarea celtica Samhain iar la britanici era Calan Gaeaf, ocupatia romana a amestecat traditia si se tinea o sarbatoare in onoarea Pomona zeita fructelor, in crestinism la inceput predominau sarbatorile pagana asa ca Papa Gregorio III (731–741) si Gregorio IV (827–844) au schimbat cu sarbatoarea tuturor sfintilor, de pe 13 mai pe 1 noiembrie. Crestinismul este plin de sarbatori pagane cu titlu crestin, acelasi fenomen se vede si la musulmani, dar in special la periferia acestei religii unde oamenii sunt pe jumatate musulmani si restul au credinte ancestrale, Indonezia, africa subsahariana etc.
        • -1 (3 voturi)    
          corect (Duminică, 1 noiembrie 2009, 2:23)

          MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui cetateanul

          dar mi se pare o elucubratie sa faci o sarbatoare in jurul unor dovleci cu gauri. Macar daca s-ar strange niste bani sau haine pentru copiii saraci lipiti.
    • +2 (2 voturi)    
      daca le-ar da mana... (Duminică, 1 noiembrie 2009, 6:42)

      eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Ozzi

      ar mai face-o si acum! dar a trecut ceva timp de cand autoritatea papala n-a mai fost bagata in seama, iar fara falimentul comunismului, nimeni nu s-ar uita astazi in gura suveranului pontif... iar daca fostul papa era cunoscut pentru atitudinea sa antitotalitara, in ce-l priveste pe actualui, trebuie sa ne amintim ca in tinerete a fost si hitlerjunge, deci n-acem ce-i pretinde!
  • +8 (16 voturi)    
    Halloween vs All Saints (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 11:53)

    Horea [anonim]

    Absolut de acord, este o pervertire a sarbatorilor traditionale de "All Saints", "Toussaint" sau "Luminatie" cum i se spune la noi, in Ardeal.
    De la sarbatoarea (comemorarea) mortilor, se trece in mod pervers la aceste manifestari care includ fel si fel de personaje de groaza, totul inglobat intr-un fenomen comercial al societatii de consum, din care nu lipsesc "petrecerile" de Halloween si evident, costumatii diverse si alte nimicuri pe care sa dea lumea banii, pentru ca vezi doamne, asa e la moda.
    Odata ce se termina cu Halloween, apar cadourile de Mos Nicolae, apoi cele de Mos Craciun, Revelion, Carnaval, iepurasii si ouale de Paste, 1 si 2 Mai, vacanta de vara, care nici nu se gata bine si incep sarbatorile berii, Oktober Fest, iar cercul se inchide din nou, cu Halloween.
    Stupid - totul doar pentru ca lumea sa consume cat mai mult si cat mai necugetat, aproape fara nicio consideratie pentru traditia adevarata sau intelesul religios al acestor sarbatori.
    • +3 (9 voturi)    
      . (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 13:06)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui Horea

      vorbesti prostii! Mos Craciun exista! :(
      • +3 (5 voturi)    
        . (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 14:17)

        Gauloise [utilizator] i-a raspuns lui radukku

        categoric. si eu stiu ca exista.
        • +6 (6 voturi)    
          . (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 16:08)

          Horea [anonim] i-a raspuns lui Gauloise

          Corect, tocmai de aceea mi se pare o prostie sa apara atatea cadouri prin magazine, in perioada aia, cand e clar pentru toata lumea ca atat cadourile cat si ouale rosii, le aduc Mos Craciun si Iepurasul.
          Probabil ca toate acele cadouri de prin magazine sunt pentru cei care nu au fost cuminti, nu primesc nimic si atunci trebuie sa si le cumpere singuri :)
    • +3 (13 voturi)    
      luminatie (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 13:07)

      zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui Horea

      Daca te uiti mai atent la sarbatoarea crestineasca de luminatie, ziua mortilor sau cum ii se mai spune, vei descoperi ca defapt e unul din acele obiceiuri pagane vechi, ale stramosilor; un obicei peste care a venit Biserica si l-a pervertit cu dogmele ei fantastice.

      Halloweenul e detestabil, dar are fundamentul in antica celebrare a recoltei combinata cu marcarea mortii naturii (unde sunt 4 anotimpuri), pana la primavara cand aceasta renaste (echinoctiu) - o alta sarbatoare antica ce a fost perverita de Biserica si se numeste acum PASTE, desi simbolistica ramane aceeasi - renasterea.

      Craciunul este o alta sarbatoare antica pervertita de Biserica; sarbatoarea antica - si mult aproape de realitate - SOLSTITIUL de iarna, perioada in care sunt cele mai lungi nopti ale anului. Oamenii sarbatoreau aceasta tranzitie prin daruri si petreceri.

      Intr-adevar, acum toate sunt pentru a stimula consumul, dar chiar inainte de aceasta erau tot pentru a stimula consumul, doar ca Biserica era cea care castiga de pe ele (donatii, slujbe, respect nemeritate, etc. ). Intre timp, sarbatorile antice - profund inradacinate in civilizatia umana datorita AGRI-CULTURII ---- unde este esential calendarul ---- sunt cele care inca merita o forma de respect.


      PS. si sunt ardelean si pot sa-ti zic ca satele sunt pline de obiceiuri total necrestine si e o placere sa le uramaresc; incearca si tu aceasta iluminare, pana nu apuca sa devina o cultura comerciala (ca Martisorul).
    • -3 (3 voturi)    
      Deci (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 13:21)

      Crisan [anonim] i-a raspuns lui Horea

      De acord, aceste sarbatori sunt impregnate de multe aspecte consumeriste. Acest lucru nu se datoreaza insa faptului ca "s-au indepartat de religie", este o trasatura a societatii contemproane - si religia este tot mai mult invelita in mesaje ale societatii de consum. Trebuie sa vedem aspectele creative ale acestor forme ale culturii de azi si sa incercam sa le intelegem. Orice alta privire normativa se face din persepctiva ideologiilor, iar ideologia religioasa este una dintre cele mai violente si captive, careia se pare si tu, alaturi de multi altii, i-au cazut prada.
  • -3 (15 voturi)    
    si de preotii pedofili (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 11:56)

    Dan [anonim]

    de ce nu spun niciodata nimic?????
    • -1 (9 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 14:27)

      zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Ar fi o idee buna de costum... dar pentru petreceri, nu pentru colindat.
  • 0 (12 voturi)    
    o sarbatoare a "terorii, a fricii si a mortii" (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 12:23)

    I [utilizator]

    nu vad care e problema. Moartea exista si este o parte a vietii. In plus doar prin moarte poti ajunge la mantuire si in Rai, nu? S-au s-a schimbat?... ca n-am fost demult la biserica :D
  • -1 (15 voturi)    
    Halloween este o sarbatoare pagana... (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 12:42)

    Coco [anonim]

    ...care este impotriva practicilor crestine.

    hai dati cu minusuri ca putin ma intereseaza.... Dumnezeu le vede pe toate.
    • +3 (9 voturi)    
      buhuhu! (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 13:13)

      cucu [anonim] i-a raspuns lui Coco

      Chiar voiam sa-ti dau un minus da' m-am speriat rau! Hai Pa, ne vedem la coada la moaste!
    • -1 (1 vot)    
      Si ce daca? (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 17:02)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui Coco

      Si ce daca? Te pomenesti ca de ex. "Ziua Romaniei" e sarbatoare crestina, si ar trebui interzisa si ea?
  • +1 (7 voturi)    
    halloween-ul este o sarbatoare necrestina (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 12:44)

    nu-o [anonim]

    latura ei comerciala tine de kitsch - prin urmare e anti... tot ce vreti voi.
    in rest, e evident ca manualele de religie ortodoxe nu se pot identifica cu religia crestin-ortodoxe, desi asta ar vrea autorii dumnealor. la fel, ce spune vaticanul intr-un moment dat nu se poate, din pacate, identifica decat cu conducatorii de la vatican din acel moment. amintiti-va de papa ioan paul al II-lea.
    dupa parerea mea, biserica este un compromis pentru pastrarea continuitatii si a unei autoritati de credinta intr-o lume a oamenilor. ca si catolic, ma intreb si eu in ce directie o ia noul papa - daca ioan paul al II-lea optase pentru ecumenism si pentru o modernizare a bisericii uneori exagerata (pe care insa o scuzau de mii de ori verticalitatea sa morala si activitatea sa impotriva comunismului), papa benedict al XVI-lea pare mai conservator; in sine, nu e nimic rau in asta; dar declaratii interpretabile ca cea de mai sus sunt cel putin contraproductive si hazardate pentru o institutie care si-a bazat foarte mult activitatea pe diplomatie. pe de alta parte, noul papa a baletat dubios intre omagiile pentru o doamna extrem de rasista oriana fallaci si luarea de pozitie impotriva scandalosului masacru din gaza.
    pana una alta, fanatismul, bigotismul, prozelitismul, extremismul, rasismul sunt lucruri intru totul umane. nu putem acuza crestinismul prin intermediul lor. la fel cum nu putem acuza nici alte religii pentru ca in numele lor se produc crime. alegerea unor motivatii pozitive tine de abjectia crimei, se omoara in numele pacii, in numele dreptului la un teritoriu sau altul, din ratiuni economice, politice, pentru putere sau pur si simplu din placere. a spune: crestinismul e rau pentru ca uite ce aberatii au pus unii in manualele de religie din scoala e la fel de jalnic ca si a spune ca dumnezeu nu exista pentru ca a lasat sa se intample un rau. asta e lumea noastra, iar d-zeu e transcendent, hyper-nous, cum spuneau grecii. subterfugiu teologic sau nu, nu il putem demonstra.
  • -1 (7 voturi)    
    Celebrare (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 12:57)

    Daniel [anonim]

    O celebrare mai mare a fricii si a mortii decat in crestinism eu nu cunosc (specialist in istoria religiilor).
    • +5 (7 voturi)    
      daca ai fi specialist, (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 14:13)

      pt 'specialist' [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      atunci ai sti ca esenta crestinismului nu are nimic de-a face cu frica si moartea; esenta crestinismului este iubirea si viata.
  • -2 (4 voturi)    
    Asa e dovleacul e diabolic (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 14:04)

    the [utilizator]

    iar semintele lui prajite si sarate dau acid uric in exces.

    De ce nu s-o fi sesizat Vaticanul si la filmele cu Harry Poter ? Sau s-a ... si nu stiu io ?
  • -1 (5 voturi)    
    ...dar cu casataroriile perverse cum ramine? (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 14:06)

    Aristo [utilizator]

    Eu nu zic ca nu trebuie sa se ia atitudine impotriva celebrarilor pagine si satanice care tind sa acapareze viata oamenilor atragindu-i prin inselaciune, dar nu inteleg cum de Biserica Romano-Catolica si cea Ortodoxa nu ifiereaza cu vehementa si perseverenta relatiile homosexuale si lesbiene si mai ales cum de accepta aberatia ca acesti perversi sa se casatoreasca intre ei si mai ales sa poata infia copii pe care sa-i converteasca la relatiile lor satanice, pedepsite de Dumnezeu prin Sodoma si Gomora?
    Pina cind Vaticanul si Biserica Oretodoxa nu se vor implica direct si eficient impotriva deviatiilor animalice ale oamenilor, nu vom mai putea vorbi de etica si morala in lumea asta si nu vom mai putea sa asteptam nimic bun de la viitor.
    Oamenii sunt indobitociti pe zi ce trece prin scoli de de o calitate educationala si morala de cea mai joasa speta, doar cu o forma de scoala, dar fara nici un fond educativ-cultural, etic si moral, si sunt usor de amagit si inselat. Aici Biserica are rolul de a pastra linia Cuvintului lui Dumnezeu pentru ca omenirea sa aiba un viitor si sa nu cada in mainile celor vinduti intunericului vesnic.
    Pina cind aceste actiuni nu se vor vedea clar de catre toti oamenii restul de atitudini sunt fara rost.
    • -2 (4 voturi)    
      De ce sa ia atitudine?!! (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 17:07)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui Aristo

      Pai de ce ar lua atitudine, cand conform vechiului testament asa a parut omenirea, din faptul ca fratii au facut copii unul cu altul, apoi cu verii, s.a.m.d.? Deci toate comportamentele pe care acum le blamam (incest, homosexualitate, etc.) au stat la baza omenirii!!
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Duminică, 1 noiembrie 2009, 6:21)

        Aristo [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

        In vremea Vechiului Testament oamenii erau animalici, primitivi... Faptul ca se comporta la fel si acum, unii dintre ei, ce demonstreaza?
  • 0 (4 voturi)    
    gen (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 14:35)

    dragoshf [anonim]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Santa_Muerte

    e ok sa sarbatorim mortii si moartea daca o facem frumos, in cadru catolic...
  • +7 (9 voturi)    
    spre o informare corecta (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 14:42)

    ion [anonim]

    Intotdeauna cand se scrie un articol cu referire la Vatican, apar tot felul de comentarii in spatele carora se afla doar intentia de a critica, de a acuza, fara a cunoaste mesajul Bisericii, care de cele mai multe ori este distorsionat, voit sau nu, de autorul articolului. Cine pricepe italiana si vede articolele din Avvenire, care mie nu mi se pare 'controlat', asa cum se spune in articolul asta, poate vedea ca lucrurile stau altfel. In tarile in care se sarbatoreste haloweenul (la noi e doar o umbra de sarbatoare promovata de comercianti), petrecerile iau de multe ori in cluburi forme care seamana cu rituri satanice, cu orgii sexuale, etc si sunt ocazii de recrutare de noi membri pentru sectele sataniste. Biserica nu denunta obiceiurile nevinovate de costumare; de altfel, in articol se zice de caracterul educativ si frumusetea sarbatorii recunoscute de Biserica, semnificatie care trebuie prezervata. In interventiile ei, Biserica atrage atentia asupra devierilor si capcanelor acestei sarbatori in care pot cadea adolescentii (un parinte poate intelege) si tinerii.
    • -3 (5 voturi)    
      sigur (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 16:51)

      dragoshf [anonim] i-a raspuns lui ion

      iar la slujba la biserica nu e spalare pe creier si infricosare si extorcare.

      la club unde se simt oamenii bine si liberi e cu adevarat periculos, clar. cu ortodoxismul nostru nu e de mirare ca suntem retrograzi si anacronici, si de asta ramanem in urma fata de restul lumii.

      biserica nu mai inseamna nimic, e o structura de putere care subrezeste pe zi ce trece si tre' sa apeleze la trucuri din astea ieftine de presa, se mai ia de un film, de o sarbatoare, doar asa se mai vorbeste un pic prin presa despre ea.
  • +1 (5 voturi)    
    pe cand se sesizeaza si Bis. Ortodoxa?.. cam muta (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 15:36)

    dan [anonim]

    Au dreptate, in SUA, cei costumati carora nu li se deschide usa sau nu sunt serviti, purced la "mici infractiuni" : mazgalesc gardul, zgarie usa, sparg vreun geam, masina, etc.. de aici ideea de 'scary night". Din pacate, crimele comise in aceasta noapte s-a marit in ultimii ani... Eperfect justificata atitudinea Bisericii..
    • -1 (3 voturi)    
      De unde pana unde?? (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 17:15)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui dan

      Pentru Dan, Ion si nu numai: De unde ati scos ideile astea?? Sunt aici de cativa ani buni si in afara de faptul ca de Halloween copiii, si nu numai, se imbaca cu costume foarte frumoase, si e o placere sa le dau bomboane, nu am vazut nimic ilegal sau rau. Si la nici o petrecere la care am fost nu a fost nimic satanic sau mai stiu eu ce.
      Iar daca vreti neaparat, sunt mult mai multe crime, violuri, etc. in afara Halloween-ului decat de Halloween.
  • -1 (3 voturi)    
    sarbatori pagane (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 17:08)

    vasile [anonim]

    Nu numai halloweenul este o sarbatoare necrestina:craciunul este ziua nasterii soarelui invincibil, de la romani,diversii sfinti sunt echivalentul diverselor zeitati;in esenta,pretinsii crestini si-au luat f multe obiceiuri de la pagani.Pe buna dreptate spune Pavel:Voi respectaţi cu stricteţe zile, luni, perioade şi ani. 11 Mă tem pentru voi, ca nu cumva să fi trudit în zadar pentru voi.Gal 4:10,11
    truda in zadar inseamna ca nu mai sunt crestini autentici,abatandu-se de la modelul lasat de Isus,intemeietorul crestinismului
  • -1 (1 vot)    
    Lucrarile Vaticanului SeReIau... (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 18:49)

    urbanie [utilizator]

    Absolut de acord ca aspectul comercial primeaza : dar EXACT ca in cazul Craciunului si Pastelor - TOTAL denaturate de cerere si oferta, de bani, adica de lumea de azi. Pe de alta parte, Vaticanul, POPII IN GENERAL, precum si Masele de Prosti - au nevoie de tot circul asta, exact ca de depunerea balelor pe "sfintele moaste" contrafacute... Pentru oamenii normali, e doar un bun prilej (ca oricare altul) de a-si distra plozii, ori de a bea un pahar, cu nevasta sau cu prietenii. Luminatia (la noi in Ardeal) e cu totul altceva : te duci la cimitir, aprinzi o lumanare si te gandesti la ai tai, macar o clipa pe an. Restu-i comert. Cat despre ceea ce propovaduiesc POPII, va recomand un dus rece, numit de pilda "Biblia hazlie", sau chiar "Programul Terra" (dr.Moldovan).
    • +1 (1 vot)    
      "(la noi in Ardeal)" (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 19:22)

      Bebe [anonim] i-a raspuns lui urbanie

      "Luminatia (la noi in Ardeal) e cu totul altceva : te duci la cimitir, aprinzi o lumanare si te gandesti la ai tai, macar o clipa pe an."
      Ori esti plimbat ca gaina in jurul curtii, adica nu ai iesit niciodata din "la noi in Ardeal", ori nu stiu eu ce vrei sa subliniez. Asa fac oamenii in toata tara de ziua mortilor. Oamenii, adica crestinii ortodocsi.
  • 0 (2 voturi)    
    Nici Haloween nici Vatican (Sâmbătă, 31 octombrie 2009, 21:32)

    anonim [anonim]

    de ce sa-mi placa Haloween??? AM FOST LA COLINDAT CIND ERAM COPIL INTR-UN SAT DIN MUNTENIA si nu voi uita niciodata atmosfera plina de vraja si de bunavointa care domnea ca in vis, in satul plin de zapezile de alta data. DE CE SA MAIMUTARIM ce e departe de noi? Avem destule traditii superbe. Nu am nimic contra Americii, dimpotriva ii admir enorm! Dar nu e rau ca Vaticanul mai critica din cand in cand ceva atat de comercial pina la urma.
  • -3 (3 voturi)    
    altele (Duminică, 1 noiembrie 2009, 9:52)

    aniani91 [utilizator]

    Biserica catolica sa se uite la ea in curte la alte sarbatori, obiceiuri care sunt de origine pagana si care sunt mai importante decat halloweenul.
  • -3 (3 voturi)    
    Sarbatoarea Mortii (Duminică, 1 noiembrie 2009, 10:32)

    roberto [anonim]

    Atat calendarul ortodox, cat si cel catolic, sunt pline de sarbatori dedicate unor morti.

    Privind manifestarile artistice din Saptamana Patimilor, mai ca ma ia cu frica.
  • -2 (2 voturi)    
    din nou, inchizitia (Duminică, 1 noiembrie 2009, 10:35)

    zen [anonim]

    well then what about bloody easter?????????????????
  • +1 (1 vot)    
    Halloweenul (Duminică, 1 noiembrie 2009, 10:44)

    bok83 [utilizator]

    este cea mai vestita sarbatoare americana dar si cea mai naspa ma rog din suflet sa nu o copiem si noi romani ca apoi chear suntem de toata groaza..........
  • 0 (0 voturi)    
    Halloweenul (Duminică, 1 noiembrie 2009, 12:21)

    eu [anonim]

    1 nov. este ziua mortilor.sarbatoare religioasa in germania. daca nu pica duminica si era in cursul saptamanii, era liber, pt ca e o sarbatoare f importanta, repet religioasa...ca a mai aparut si influenta americana cu acest Halloween, asta e partea a 2 a. nu m-am gandit niciodata ca ar fi ceva ocult..aseara pe strada erau o gramada de copii imbracati in costume care ieseau dintr-o casa si intrau in alta numai sa li s dea dulciuri...chiar mi se parea amuzant cum erau imbracati si cat isi dadusera silinta pt acest eveniment..numai un om redus la minte poate sa vada asta ca pe ceva periculos, oameni superstitiosi care nu au altceva la ce sa se gandeasca...e numai distracite, in rest nu vad nimic.
  • +2 (2 voturi)    
    nu aruncati cu pietre (Duminică, 1 noiembrie 2009, 14:17)

    ion [anonim]

    Am crescut intr-un sat catolic din Moldova si imi aduc aminte de copilarie cand colindam in ajunul Craciunului, sorcoveam de sarbatoarea Pruncilor nevinovati, uram in ajunul Anului Nou si de Anul Nou. Aceste obiceiuri s-au pastrat si astazi, cu toate ca numarul copiilor este mai mic. Niciodata nu au fost condamnate aceste obiceiuri de catre Biserica. Colindatorii erau primiti si de preoti. Singura masura ferma luata de preotul satului (la acea vreme avea o autoritate mai mare decat acum) a fost interzicerea grupurilor mascate (ursul, capra) pentru ca la adapostul mastilor, a intunericului si sub influenta alcoolului incepusera sa sperie copiii si batranii, sa distruga un gard, sa sparga un geam, etc. In lipsa interventiei militiei, a fost o masura agreata de toata lumea. Acum, acele obiceiurile au fost reluate si grupurile acestea mascate sunt primite si de catre preot. De ce povestesc lucrurile acestea? Se incearca sa se induca ideea ca Biserica ar fi impotriva obiceiurilor de origine pagana, iar o parte dintre comentatori o poftesc repejor sa isi vada de treburile ei. In mod incorect se asociaza crestinismul de catre acesti 'comentatori' cu frica, cu creier spalat, etc. In lipsa unor argumente solide, contestatarii Bisericii aleg calea minciunii, a deformarii realitatii. Altii intorc repede degetul spre acei preoti care nu traiesc precum vorbesc. Un om care isi foloseste mintea si este corect in relatia cu celalalt, va avea taria sa recunoasca ceea ce este bun la celalat si nu il va ataca si calomnia doar pentru ca are o viziune diferita asupra vietii si sensului ei. Traim intr-o lume asa-zis libera in care un indemn la prudenta vis-a-vis de unele manifestari legate de aceasta sarbatoare a haloweenului nu ar trebui sa deranjeze. O buna informare cu privire la excesele justificate de aceasta sarbatoare, sunt convins ca ar fi sucienta pentru a nu mai arunca cu pietre in cei care cu buna credinta atrag atentia asupra unor pericole. Numai bine tuturor.
  • +1 (1 vot)    
    Papa are dreptate (Duminică, 1 noiembrie 2009, 14:49)

    marin [anonim]

    Sarbatoriti,monstrii,vrajitoare,drumul spre iad.Ce motiv de a petrece intunericul si toti zombii,costumati comercial in goana dupa ban.Este ca si cum petreceti la inmormantare si jeliti la botez.
  • 0 (0 voturi)    
    este o sarbatoare veche (Duminică, 1 noiembrie 2009, 16:59)

    dodo [anonim]

    Halloweenul nu este o sarbatoare americana, "inventata", s-a nascut in Europa pe taramurile celtice. Este la fel de veche si de importanta in traditia urmasilor celtilor cum sunt pentru noi nenumaratele sarbatori cu origini pagane. Ca a fost apoi transportata de catre imigrantii irlandezi in America e cu totul alta poveste.
    Si ca a devenit mult prea populara si uneori de-a dreptul kitsch este din nou alta poveste. Kitsch a devenit si Craciunul.


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri