Muammar Gaddafi: Daca Israelul are arma atomica, atunci si palestinienii au dreptul sa se inarmeze nuclear, la fel ca toate statele arabe

de R.P. HotNews.ro
Luni, 26 octombrie 2009, 8:50 Actualitate | Internaţional

Muammar Gaddafi, presedintele Libiei
Foto: Agerpres
Daca Israelul dispune de arma atomica, atunci statele arabe din regiune "si chiar palestinienii" au dreptul sa faca la fel. Avertismentul vine din partea liderului libian Muammar Gaddafi, transmite AFP. "Daca israelienii au arma nucleara si capacitati nucleare, atunci este dreptul egiptenilor, sirienilor, sauditilor sa faca la fel, si chiar palestinienii trebuie sa se inarmeze si ei, pentru ca omologii sau adversarii lor fac la fel", a declarat presedintele Libiei.

Tel Aviv nu a recunoscut niciodata public faptul ca ar detine arma atomica, insa statele lumii considera Israelul ca una dintre puterile nucleare. "Ce e ciudat este ca avem standarde duble. (...) In cazul in care nu vrem o astfel de situatie (inarmarea nucleara a tuturor statelor din regiune, n. red.), va trebui sa dezarmam Israelul", a continuat Gaddafi, intr-un interviu acordat in exclusivitate televiziunii britanice Sky News.

In ceea ce priveste Libia, colonelul a precizat ca tara sa a renuntat la arme de distrugere in masa din 2003, deschizand calea unor relatii mai bune cu Occidentul. Intrebat cu privire la situatia din Iran, liderul libian a declarat: "Daca Iranul ar fabrica arme nucleare, atunci noi toti am fi impotriva lor. Dar Iranul nu a spus asa ceva".  

Gaddafi a salutat atribuirea premiului Nobel pentru Pace presedintelui american Barack Obama, accentuand originile africane ale acestuia. "Se subintelege ca este african si suntem mandri ca noi, africanii, noi cei de pe continentul african, Africa in ansamblul sau prezinta pe cineva care este african pentru a fi presedinte al Statelor Unite ale Americii". "In ceea ce priveste premiul Nobel pentru Pace, cred cu adevarat ca il merita. Dar sa i-l atribui acum cred ca este un fel de ipocrizie si este prematur", a incheiat Gaddafi.


Citeste mai multe despre   



  
1439 vizualizari
  • +4 (12 voturi)    
    Imbroboditule... (Luni, 26 octombrie 2009, 8:58)

    Claude [anonim]

    .... mai bine spune-ne ce era cu ciracii tai in Decembrie '89...
    • +3 (5 voturi)    
      nea Gadafi nu este decat (Luni, 26 octombrie 2009, 12:32)

      uzzy [utilizator] i-a raspuns lui Claude

      inca un lider politic bun sau nu care se foloseste de suferinta palestinienilor pentru a-si imbunatati imaginea sifonata, sunt vorbe -n vant pe cand palestinienii-si plang mortii din Gaza si teritoriile le sunt colonizate in continuare
  • +6 (16 voturi)    
    si tu ai drepturi (Luni, 26 octombrie 2009, 9:15)

    cet23 [anonim]

    La fel cum si tu ai dreptul sa dispari dracului odata de pe scena politicii internationale! Ca si datorita unor lideri ca tine curge atata sange nevinovat!
  • +4 (20 voturi)    
    Si daca au democratie (Luni, 26 octombrie 2009, 9:37)

    CezarN [utilizator]

    Si daca israelienii se bucura de un regim democratic, au libertate religioasa, daca femeile lor au drepturi egale cu ale barbatilor, daca presa israeliana este libera si incisiva, arabii de ce nu trebuie sa faca la fel ???
    Toate cele de mai sus sunt o garantie ca acele arme, daca exista, nu vor fi folosite de te miri ce dictator ca si tine, sau de cine stie ce fanatic ca Ahmadinejad.
    • -1 (15 voturi)    
      aim partiala dreptate... (Luni, 26 octombrie 2009, 9:59)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      insa la cat de prompt intervin israelienii atunnci cand sunt criticati in occident, ma indoiesc ca au libertate in presa; se pare ca nu sunt obisnuiti cu o presa care "spune ce gandeste". oricum ai dreptate, in acest moment, am putea sa ne confruntam cu razbunarea tarilor arabe + necesitatea lor de aparare. problema este ca arabii trebuie mai intai lasati in treaba lor si sa nu mai fie furati de tot ce au. abia atunci poti vorbi de un regim democratic...cand vom fi si noi democrati cu ei. dar ai dreptate intr-un singur punct, situatia actuala este una primejdioasa
    • +3 (7 voturi)    
      Nuuuuu?!! (Luni, 26 octombrie 2009, 10:02)

      Moammar [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      Atunci m-am linistit!
    • 0 (8 voturi)    
      Naivitate (Luni, 26 octombrie 2009, 11:26)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      "Toate cele de mai sus sunt o garantie ca acele arme, daca exista, nu vor fi folosite de te miri ce dictator ca si tine, sau de cine stie ce fanatic ca Ahmadinejad."

      Iata naivitatea la superlativ.

      Si inainte de a-mi replica, incarca sa nu privesti lumea in alb-negru.

      Adica daca cineva (de ex, eu) nu e convins ca democratia dintr-o tara e garantul neproliferarii armelor de distrugere in masa, NU inseamna automat ca e convins ca o dictatura ar fi acest garant.

      Dovada ca o democratie nu garanteaza cele de mai sus? Hiroshima si Nagasaki.

      A, sigur, unii le folosesc in scopuri pasnice, purificatoare [sic!] si altii pentru placerea lor. Dar chiar si privite astfel lucrurile, tot le folosesc.
      • -1 (5 voturi)    
        Nu-s naiv defel (Luni, 26 octombrie 2009, 17:05)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Daca cineva(sef de stat) spune ca ar dori ca un alt stat sa fie ras de pe fata pamantului, tu ce faci? Il ajuti sa aiba si posibilitatea tehnica de a o face? NU! Stiu foarte bine ca urmarile gestului sau vor afecta NEGATIV viata mea si a comunitaii in care traiesc si voi incerca sa impiedic ca acest lucru sa se intample.
        Si asa ajungem la punctul 2:
        Armele nucleare sunt folosite de cei care le detin(fie si pentru a intimida prin detinerea lor) in doua moduri:

        1. un mod din care si noi tragem ceva foloase
        2. un mod din care noi tragem ponoase

        Eu prefer varianta 1, iar asta presupune ca Iranul sa nu aiba arme nucleare, indiferent de sofismele invocate in sprijinul sau. Deci, fara sa iubesc Israelul, sunt total de partea sa in aceasta chestiune
        • +2 (6 voturi)    
          si ce te faci cu raderea Palestinei de pe fata (Luni, 26 octombrie 2009, 17:35)

          io [anonim] i-a raspuns lui CezarN

          pamantului, de catre recent infiintatul stat Israel? mai exact, a populatiei sale, a oraselor sale, a satelor sale? ce te faci cu dorinta evreilor de a intra in posesia intregului si ipoteticului "pamant al Israelului" indiferent de statele actuale ce detin aceste teritorii?
          o data pentru totdeauna: admir tenacitatea evreilor, admir organizarea si unitatea lor, admir kibbutzurile lor. dar stiu de asemenea ca declaratiile iranului nu vin din neant. ele au fost provocate de agresivitatea israelului (si a cerberului sau, sua) in ultimii peste 60 de ani. si, daca as putea, as spune ca admir si abilitatea israelienilor de a urla cel mai tare atunci cand este vina lor; dar deja resursele mele admirative au secat... cred ca acum e nevoie si de oleaca de simt al dreptatii - fie ea si de partea invinsilor
          • 0 (4 voturi)    
            OK (Luni, 26 octombrie 2009, 21:09)

            CezarN [anonim] i-a raspuns lui io

            1. Atunci sa invatam si noi, romanii, din ceea ce admiram la evrei.

            2. In politica, invinsii nu au dreptate. Punct. Cand si daca palestinienii vor invinge, atunci vor avea dreptate.

            3. Este dreptul palestinienilor si al musulmanilor sa [incerce sa] lupte cum doresc si cum cred de cuviinta (si sa suporte consecintele de rigoare). Insa este interesul MEU(al nostru) ca ei sa nu detina arme nucleare.

            4. Este dreptul nostru sa ne manifestam si aparam interesele, deci:
            __4.a) inspectii si sanctiuni pentru Iran atata vreme cat aspira sa detina arme nucleare.
            __4.b) sprijin politic si de alta natura pentru cei care vor impiedica Iranul sa detina astfel de arme.

            restul e can-can! :)
            • +2 (4 voturi)    
              oarecum... si nu prea (Luni, 26 octombrie 2009, 21:45)

              io [anonim] i-a raspuns lui CezarN

              interesul meu e sa existe un echilibru acolo. cat timp sua si israel se comporta ca adevarate "rogue states" nu ma simt in siguranta. de asemenea, interesul meu, ca fiinta umana, e sa nu sustin state ce oprima si masacreaza populatii civile. nu de alta, dar si eu sunt civil, si ma simt direct amenintat cand vad avioane bombardand orase ticsite de locuitori.
              daca e sa evaluam avantajele pentru noi, problema europei occidentale, si in curand si a noastra, e imigratia din spatiul musulman. care sunt cauzele acestei migratii? fix mizeriile facute acolo de americani si israelieni. care sunt cauzele extremismului musulman? - tot alea.
              in rest, e dreptul fiecaruia se se pozitioneze de ce parte doreste. parerea mea e ca palestinienii vor invinge - lobby-ul lor se face simtit deja. iar restul lumii va trebui sa poarte batalii pe alte fronturi, din pacate.
              • 0 (2 voturi)    
                prea si oarecum (Marţi, 27 octombrie 2009, 9:37)

                CezarN [utilizator] i-a raspuns lui io

                Prea patetic si oarecum offtopic. :)
                acuma, noi discutam despre arme nucleare. Insa sa privim problema cum doresti tu.
                1. chestiunea cu evreii care "masacreaza" populatii civile este foarte discutabila, oricum nu face obiectul topicului. In primul rand acea populatie trebuie sa-si reproseze siesi si conducatorilor sai(acum alesi) situatia in care se afla. Apoi mai discutam.

                2. chiar si asa, avem siguranta ca statul Israel nu va folosi WMD impotriva acestei populatii, doar pentru a le "sterge" de pe fata pamantului. Si asta tocmai datorita regimului democratic din aceasta tara.

                3. nu avem,insa, siguranta ca Iranul nu ar folosi aceste arme impotriva populatiei civile (vezi cazul lui Sadam cu armele chimice folosite impotriva populatiei civile). Si nu avem aceasta siguranta tocmai datorita regimului politic din aceasta tara, unde puterea decizionala este folosita DISCRETIONAR de un grup de clerici [semi]fanatici. Te asigur ca as spune acelasi lucru si despre Israel daca partidele ultrareligioase ar face politica acestui stat.

                4. tu, eu, noi, ca indivizi, ca "civili", nu contam ca si "personaje" in politica. Aaaa, ca "binele" nostru, ca si scop propagandistic declarat al tuturor regimurilor politice, este folosit pentru a justifica cele mai mai orori comise de clasele conducatoare, este altceva.

                5. Imigratia nu este cauzata de conflictul din Palestina, ci de saracia cronica din lumea a treia(Asia, Africa, America Latina). Saracia este cauzata in primul rand de lenea si comodiatea specifice acelor popoare(valabil si in cazul nostru, al romanilor), de multiplele conflicte interne cronice(si cazul nostru) si/sau razboaie civile datorate prostiei unor "lideri"(prostanaci in cazul nostru), apoi de regimurile coloniale trecute, care se intorc, astfel, ca un bumerang impotriva colonistilor(in cazul nostru al regimului semicolonial din prezent). Si mai sunt alte N cauze pana sa ajungem la conflicul din Palestina.
          • +1 (1 vot)    
            Israel va distruge pacea in lume (Marţi, 27 octombrie 2009, 11:49)

            cezar [anonim] i-a raspuns lui io

            Bravo pentru curajul tau de a vorbi de o realitate trista.Dreptatea este de partea poporului palestinian care traieste intr-o suferinta continua de 60 de ani.
        • +4 (4 voturi)    
          Din nou esti naiv (Luni, 26 octombrie 2009, 18:29)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

          Cine provoaca mereu?
          Cine face "galagie" mereu in zona?

          Intrebari retorice, prietene...

          E normal sa apara extremisti, cand asta e singura (deocamdata) arma a unora.
  • +8 (14 voturi)    
    un maimutoi (Luni, 26 octombrie 2009, 9:56)

    Bogdan [anonim]

    Nu sunt eu fanul americanilor si al israelienilor, dar cand niste maimutoi ca Gadaffi sa ajunga sa exprime opinii referitoare la politica internationala si la regimul armelor si munitiilor, parca imi convine ca Marele Licurici sa puna presedintii in tarile astea semi-militarizate, unde oricum nu exista libertate, iar viata oamenilor de acolo e la cheremul unor dementi insetati de putere...
  • +2 (12 voturi)    
    2 variante BUNE (Luni, 26 octombrie 2009, 10:25)

    nano2k [utilizator]

    1. Sa dezarmeze toti si sa incepem sa traim ca oamenii, cu ca salbaticii. Politica internationala este la momentul actual influentata major de existenta acestor arme.

    2. Sa se inarmeze si sa-si trimita unii altora toate bombele.
    Sa scapam de prostiile lor odata pentru totdeauna.
  • +2 (10 voturi)    
    oare de ce nevoie de aceste arme? (Luni, 26 octombrie 2009, 10:29)

    cristi [anonim]

    Acest "razboi rece" al armelor nucleare in loc sa traga un semnal de alarma asupra faptului ca aceste arme ar putea duce la distrugerea omenirii mai mult ii atata pe unii asupra altora.De ce America are dreptul sa se inarmeze si Iranul nu?Este SUA gardianul lumii sau e cea care a declansat nebunia asta?Daca exista un "Drepturile Omului" de ce n-ar fi si un "Drepturile Tarilor"?:)
    De ce au tarile civilizate si super dezvoltate nevoie de arme nucleare?Pentru protectie ok.Dar de cine se apara?Daca vor fi atacate vor riposta cu arme nucleare?Adica ceva de genul mor eu dar mori si tu, muriti cu totii, nu?Poate d-asta unii isi doresc sa vina odata Apocalipsa, nu ca sa moara ci sa se faca odata "curatenie" daca asta e singurul mod de a fi dreptate pe Pamant.Desigur nu e cea mai fericita solutie, dar se pare ca nici asa nu mergem in directia cea buna...:( D-asta avem o lume indiferenta, pentru ca nu are pentru ce sa lupte altceva decat familia si pentru sine insusi....
  • -2 (6 voturi)    
    atomica (Luni, 26 octombrie 2009, 10:30)

    olu [anonim]

    sa o aiba cand or descoperi ei bb atomica
  • +2 (12 voturi)    
    Gaddafi (Luni, 26 octombrie 2009, 10:42)

    Marius [anonim]

    Este clar ca Gaddafi are o gramada de "bube".
    Totusi, omul spune un mare adevar, si anume faptul ca in lumea asta nebuna de azi exista 2 standarde!
    Trebuie sa fi orb sa nu vezi ca omul are (macar de data asta) mare dreptate.
    Problema noastra, adica a celor din Europa, dar mai ales a americanilor, a fost este si va fi aceea ca NU VREM sa intelegem ca ei (arabii) au o alta cultura, o alta mentalitate, un alt mod de a trai etc etc si, prin urmare, standardele noastre nu li se pot aplica lor.
    In definitiv cine suntem noi sa spunem ca ce avem noi e bun, iar ce au ei e prost? Ar trebui sa invatam odata ca nu trebuie sa tot incercam sa schimbam lumea de pe alte continente, impunandu-le, de multe ori cu forta (armata) principiile a ceea ce noi credem ca sa numeste civilizatie (civilizatia occidentala).
    • +1 (7 voturi)    
      Cum de ce? (Luni, 26 octombrie 2009, 11:20)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      Arabii au petrolul. De-aia vrem sa-i "civilizam" cu arma in mana.

      Pe africani nu ii "civilizeaza" nimeni pentru ca acolo BAGI bani, nu SCOTI. Acolo se moare de foame ZILNIC. Crezi ca ii pasa cuiva din lumea "civilizata"? Cateva fundatii.

      Nu va dati seama cata ipocrizie inghitim zilnic, si de aici razboaiele?

      Clar, nimeni nu este PERFECT. Nici Gaddafi, nici Ahmadinejad, nici Bush, nici Obama, nici eu, nici tu, cel care citesti aceste randuri.

      DAR pana la urma daca vom ataca mereu PERSOANELE si nu IDEILE, vom ramane in mocirla morala si fizica, vom duce razboaie, vom asista si vom incuraja prin atitudinea noastra crime.

      Dublul standard evidentiat si de Gaddafi este atat de evident ca nici nu mai trebuie rostit. Sa presupunem ca Romania vrea de maine arma nucleara. De ce nu ar avea dreptul sa o detina? Ce exemplu avem de la "mai marii" lumii?

      In zilele noastre daca ai arma nucleara, conduci discutiile in negocieri. Nu ai, taci si inghiti. Asta facem si noi, romanii, insa nu ne dam seama cata legatura sunt intre lucruri.

      Pana ne-om trezi noi, oamenii, 'om fi deja morti din cauze naturale sau nu.
    • +3 (9 voturi)    
      Nu-i dublu standard (Luni, 26 octombrie 2009, 11:42)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      Exista un singur standard: care pe care.
      Daca nu-i belesti tu, te belesc ei.
      Crezi ca, daca-i lasi in pace, ei te vor lasa, la randul lor, in pace? Te inseli amarnic!
      Dar, revenind la topic, aici se pune problema "profilului" unui regim care poate dispune de o arma atat de distrugatoare. Si, daca poti, nu vei lasa o astfel de arma pe mana fanaticilor religiosi sau dictatorilor, in afara oricarui control al societatii asupra modului in care aceste arme sunt sau vor fi folosite. De altfel, daca poti, nu o vei lasa la indemana oricarui alt regim, altul decat regimul tau. Insa nici chiar asa ceva nu se poate.

      Insas, repet, greseala fundamentala in logica ta este ca tu crezi ca daca-i lasi pe musulmani in pace, ei te vor lasa in pace. Ca occidentul le fura resursele. Nu-i adevarat. Mafiile si dinastiile lor conducatoare bat de zor la portile occidentului sa-si vanda petrolul, sa cumpere arme pentru a oprima orice urma de opozitie din tarile lor, pentru a finanta cu acesti bani organizatiile musulmane din occident sau miscarile musulmane separatiste, din Bosnia sau Kosovo, de exemplu. Vor folosi petrolul, cum au facut, de altfel, pentru a santaja lumea, pentru a plati killeri sa ucida ziaristi sau scriitori occidentali care, in Europa fiind, au criticat obscurantismul conducator musulman, si in nici un caz crestinii sau femeile din Arabia Saudita, de exemplu, nu vor avea mai multe drepturi.

      Sa nu le purtam noi de grija! Domnii Ahmadinejad, Gaddafi sau Sadam Husein au stiut si stiu foarte bine in ce joc periculos s-au bagat.
      • +2 (4 voturi)    
        asa ar fi, daca istoria ar fi inceput de ieri (Luni, 26 octombrie 2009, 15:53)

        hmm [anonim] i-a raspuns lui CezarN

        dar a inceput mai demult. inainte de atentatorii sinucigasi au existat teroristii evrei. inainte de radicalismul musulman a existat opresiunea externa (urss si sua pentru iran, afghanistan, irak; israel pentru palestina, liban, siria, iordania). jocul era extrem de periculos (si, pentru majoritatea, fatal) dinainte sa apara domnii ahmadinejad, gaddafi sau saddam.
        "Some have accused the Israeli security services, after the 1967 Six Day War, of looking to cultivate Islamism (and its most important group, the Muslim Brotherhood), as a counterweight to Fatah, the main secular Palestinian nationalist political organization. Between 1967 and 1987, the year Hamas was founded, the number of mosques in Gaza tripled from 200 to 600, and the Muslim Brotherhood named the period between 1975 and 1987 a phase of 'social institution building.' Likewise, antagonistic and sometimes violent opposition to Fatah, the Palestine Liberation Organization and other secular nationalist groups increased dramatically in the streets and on university campuses."
    • -1 (5 voturi)    
      Sa recapitulam... (Luni, 26 octombrie 2009, 14:41)

      vlady [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Deci Israelul nu recunoaste ca are arma atomica dar Gaddafi stie ca o are( si nu ii crede), Iranul nu recunoaste ca are arma atomica si sa vezi minune, Gaddafi ii crede, mai sa fie! :)))

      Si tot el tine discurs despre standard dublu...

      hahaha
      • +4 (4 voturi)    
        nici o legatura (Luni, 26 octombrie 2009, 16:01)

        nt [anonim] i-a raspuns lui vlady

        nici romania nu recunoaste ca ar avea arma atomica - asta inseamna ca de fapt o are?

        din cate stiu eu, putem vorbi de standarde (duble sau nu) cand facem o apreciere, nu cand ne raportam la niste cunostinte. iar pana acuma nimeni nu a vorbit despre faptul ca iranul ar avea arma nucleara, ci ca urmareste sa si-o fabrice.
        • +1 (1 vot)    
          Inca o data, sa recapitulam.. (Marţi, 27 octombrie 2009, 2:27)

          vlady [anonim] i-a raspuns lui nt

          Aceasta logica nu imi apartine, Gaddafi este cel care daca Romania ar fi Izrael probabil ca ar considera ca o are, punct. (atunci cand aceeasi prezumtie nu mai exista in cazul Iranului)
          Dar astea sunt povesti de adormit copiii, eu cel putin le consider ca atare.
          Orice incercare de a cauta o logica sau sens in ceea ce spun toti cei implicati in scandalul din Orientul Mijlociu este timp pierdut, conteaza doar ce fac si nu cea ce spun.
          Personal nu ma pasioneaza teoria dublului standard dar sa sti ca, cu siguranta nu reiese din ce a spus Gaddafi sau daca vrei, reiasa ca si el este un mare amator de-a joaca cu "dublu standard".

          Analogia ta cu Romania ma face sa cred ca nu ai prins esenta comentariului meu, sper ca am reusit sa ma clarific.

          Cu respect,


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version