Ministrul elvetian al Justitiei despre arestarea lui Polanski: Ar fi inadmisibil un tratament preferential

de D.G.     HotNews.ro
Duminică, 27 septembrie 2009, 21:49 Actualitate | Internaţional

Elvetia nu a avut de ales in cazul cineastului Roman Polanski, care a fost retinut chiar la sosirea sa in aceasta tara, unde trebuia sa participe la Festivalul de Film de la Zurich, declara ministrul Justitiei, Eveline Wildmer-Schlumpf, citata de AFP.

"Elvetia nu a fost supusa la presiuni din partea Statelor Unite... Nu exista dedesubturi de ordin politic", a subliniat ministrul.

Ministrul a explicat ca Washingtonul nu a emis un mandat international de arestare pe numele lui Roman Polanski decat in 2005 si a subliniat ca Elvetia nu ar fi putut sa il aresteze pe cineast pe perioada precedentelor sale sejururi in aceasta tara deoarece acum a fost prima oara cand autoritatile de la Berna stiau din timp de venirea sa.

"Intr-un stat de drept, nu este posibil sa se faca diferente. Ar fi inadmisibil ca o persoana sa beneficieze de un tratament preferential", a adaugat ea.

Cunoscutul regizor, actor si scenarist a fost arestat in cadrul unui proces deschis de autoritatile americane in urma cu peste 30 de ani, intr-un scandal sexual. Totul a inceput pe 10 martie 1977, cand Roman Polanski, atunci in varsta de 43 de ani, "a sedus-o" pe Samantha Geimer, de 13 ani, in timpul unei sedinte foto realizata in casa lui Jack Nicholson. A doua zi, cineastul a fost arestat de politie si acuzat ca i-a dat minorei droguri si alcool, dupa care a violat-o. Acuzatii pentru care risca pana la 50 de ani de inchisoare.

Regizorul a recunoscut ca a intretinut relatii sexuale consimtite cu o minora si a pledat vinovat pentru acuzatia de "relatii sexuale ilegale", fapta pentru care a petrecut 47 de zile in inchisoare. La finele lunii ianuarie 1978, dupa o reuniune intre avocatii sai si un judecator care i-au lasat sa inteleaga ca va reveni in spatele gratiilor, Roman Polanski a fugit in Europa. De atunci, el nu a mai revenit niciodata in Statele Unite, de teama de a nu fi arestat. Roman Polanski are in prezent 76 de ani si locuieste de multa vreme in Franta. De teama de a nu fi arestat, regizorul nu a fost prezent in 2003 la Los Angeles, pentru a primi Oscarul pentru filmul "Pianistul".


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2900 vizualizari

  • -5 (13 voturi)    
    In genuchi in fata americanilor (Duminică, 27 septembrie 2009, 22:01)

    Joe [anonim]

    Elevetienii in urma crizei au ajuns in genunchi in fata americanilor, ba chiar au desecretizat listele private de clienti ai bancilor elvetieni catre guvernul SUA. Super presiuni politice.
    • +1 (9 voturi)    
      Da, presiunile... (Duminică, 27 septembrie 2009, 22:19)

      moroes [utilizator] i-a raspuns lui Joe

      Intr-o lume in care Iranul si Coreea isi arata coltii, Rusia revine la vechile obiceiruri, talibanii nu se dau batuti, economia e la pamant, grija americanilor e sa puna mana pe Polanski, pentru o aventura cu o minora de acum 30 de ani, motiv pentru care supun autoritatile elvetiene la "presiuni". Sa fim seriosi...
      • +6 (8 voturi)    
        Justitia in USA (Duminică, 27 septembrie 2009, 22:58)

        Eliot Ness [anonim] i-a raspuns lui moroes

        Nu cred ca intelegi justitia in USA pentru ca nu traiesti acolo.
        In America pot sa faci ORICE dar sa nu fi prins.
        Crezi ca Polansky a fost la prima abatere sau ca Jack Nicholson dormea inocent in camera vecina? Cocaina este un divertsment al celor bogati, al celor din lumea artelor dar cu greu se poate dovedi.
        In schimb cand un individ e prins cu ceva ilegal este f greu sa scapi. Nu se pot cumpara toti anchetatorii,procurorii,judecatorii,politicienii si mai ales toata mass media.Sistemul juridic american functioneaza!!! Amesteci probleme internationale cu afaceri de justitie americane.Dosarul lui Polansky nu a fost anulat,sunt sigur ca in Franta justitia se aplica preferential in mod socialist. O cerere de extradare poate taragana din mii de motive dar nu in America.
        Elvetia nu isi permite sa-si strice imaginea de tara corecta.
        In schimb pana la proba contrarie oricine in America este tratat cu RESPECT.
        • +4 (4 voturi)    
          cu tot respectul (Luni, 28 septembrie 2009, 0:15)

          corbul [anonim] i-a raspuns lui Eliot Ness

          In America nu se taraganeaza o cerere de extradare:
          1. Daca obievtul cererii este un strain i se da un sut undeva si e extradat
          2. Daca obiectul cererii este un american se ignora din start si i se da un sut undeva aluia care a trimis cererea
          Totul in cel mai scurt timp, si fara a se taragana din mii de motive
        • -2 (2 voturi)    
          "e"... si unii care ... mai scapa...!!! (Luni, 28 septembrie 2009, 1:20)

          opinia [anonim] i-a raspuns lui Eliot Ness

          Infailibilul sistem american de justitie scartaie din toate icheieturile.... Sa ne aducem aminte si sa-i cinstim cu aceasta ocazie memoria lui Teo Peter, a carui viata a fost curmata nedrept de un nesimtit de american care se'ntorcea de la metrese beat la volan.... Sa fie oare imunitatea diplomatica atat de justa in cazul criminalului lui Teo?? Sa valoreze imunitatea diplomatica a unui nesimtit-curvar no-name mai mult decat recunoasterea internationala a unei cariere de succes ca a lui Polansky?? Unde este scara valorica a faptelor? Unde este echitatea marii justitii americane? Stiati ca acea fetita de 13 ani mai mult sau mai putin inocenta este acum o doamna in toata firea de 45 de ani si mai mult, a cerut justitiei americane sa opreasca prigoana asupra lui Polansky si a renuntat in mod expres la orice invinuire asupra lui?? Ce vrea sa demonstreze justitia americana in acest context?? Oare nu manifesta fatis o discriminare intre cetatenii sai si restul lumii?? Am vazut ca se cred stapanii lumii ca putere militara dar ca intelepciune au inca mult de invatat... Sa le fie rusine atat lor cat si autoritatilor elvetiene ca executanti... Incepe sa-mi fie rusine ca sunt european de parca nu era suficient ca sunt roman...
        • 0 (0 voturi)    
          VOTURILE celor care NU replica NU CONTEAZA ;) (Miercuri, 30 septembrie 2009, 22:18)

          opinia [anonim] i-a raspuns lui Eliot Ness

          Foarte interesant... Unii mai mult ori mai putin ambuscati ori handicapati, in loc sa apeleze la dialog, la replica, la dezbatere..., se rezuma a CLIC-ai in SUS ori in JOS. Mai .... H'ARTISTILOR "votanti" ce nu stiti a lega doua vorbe ori aveti impresia ca doar parerea voastra conteaza..., sunteti macar capabili sa raspundeti ori sa explicati fenomenul: un post primeste 2 voturi minus fara sa existe vreo replica!! Oare ce nu a convenit votantilor respectivi? Faptul ca aduc in apararea lui Polansky o fapta mult mai grava (omor) savarsita de un american beat asupra lui Teo Peter - roman de-al nostru, iar autorul a fost absolvit de vina de sistemul american de Justitie?!! Pai... mai fratilor... daca nu realizati ABUZUL si DISCRIMINAREA la care e supusa o lume intreaga de catre americani, mai bine TACETI si mergeti la CRATITA ori LA SAPA... ca acolo-i LOCUL VOSTRU!!! Uite - d'aia meritati cu totii -ROMANII- soarta asta - de prea "uniti" ce sunteti!!! Mi-e SILA...cred ca nu exista natie cu caracter mai marsav si tembel ca romanii... BINE c-a existat IALTA!!
          • 0 (0 voturi)    
            pastile (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 20:42)

            ion [anonim] i-a raspuns lui opinia

            Parerea mea e ca mai bine ascultai sfatul psihiatrului si nu intrerupeai medicatia..
            O sa-ti dau un plus ca sa te simti mai bine.
    • +2 (4 voturi)    
      In genunchi va fi Polanky la parnaie (Duminică, 27 septembrie 2009, 22:32)

      fane [anonim] i-a raspuns lui Joe

      Nu. Trebuia lasat un pedofil sa scape ca se le facem in ciuda americanilor.
      Si vorba lui moroes, cred ca americanii nu dorm noaptea gandindu-se unde e Polansky. "Hm, unde trimitem trupele azi, in Afganistan sau dupa Polanski?"
  • 0 (4 voturi)    
    hm (Duminică, 27 septembrie 2009, 22:24)

    srpc [utilizator]

    ma gandesc la islamistii de la Guantanamo, pe care multe tari se inghesuie sa-i primeasca, iar pe Polanski il aresteaza... ce lume, Doamne!
  • +6 (6 voturi)    
    re (Duminică, 27 septembrie 2009, 22:43)

    mihai [anonim]

    Acest animal rar se numeste "LEGE".

    Nu exista in Romania asa ca mirarea unora este inteleasa.
  • +4 (8 voturi)    
    Legea e lege, nu-i tocmeala si nici pe ochi frumos (Duminică, 27 septembrie 2009, 22:44)

    Cojones [anonim]

    Sunteti destul de obtuzi in gandire. Omul a violat o copila de 13 ani, a imbatat-o si a drogat-o pentru asta, a recunoscut, a fugit de autoritati (fapt ce sporeste gravitatea) si de 30 de ani fuge ... punct

    Restul sunt aberatii, Guntanamo, presiuni SUA si alte mizerii ...
    • 0 (6 voturi)    
      Ce stii despre acest dosar... (Duminică, 27 septembrie 2009, 23:20)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui Cojones

      domnule destept, de te grabesti sa-i jignesti pe cei care isi spun opinia? Ce sti despre acea fata de 13 ani si ce cauta la el ? De ce justitia americana a emis mandat international abia in 2005 si cum se face ca faimoasele servicii secrete l-au lasat in pace sa-si continuie cariera de regizor, o activitate care nu il tine deloc ascuns de privirile publicului. Si de unde se deduce ca fata a fost si drogata de acesta? Autoritatilor le place mult sa exagereze acuzatia unui inculpat. Da mai bine cititorilor "dastapti"! :)
  • +3 (5 voturi)    
    13 ani (Duminică, 27 septembrie 2009, 22:46)

    burebista [anonim]

    Ma intreb cum ar reactiona cei care ii acuza pe elvetieni si americani, daca ar avea o fiica de 13 ani, care ar fi imbatata de un individ de 46 (fie el si polanski) si ar intretine relatii sexuale cu respectivul...
    • +1 (1 vot)    
      varsta (Luni, 28 septembrie 2009, 7:34)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui burebista

      La 13 Y.o. o copchila trebue sa stie un singur drum acasa-scoala si scoala -acasa ! Daca e altfel, vina e a parintilor (sa a loctiilotrorilor acestira, tutore, etc),
      Daca va faceti iluzia ca un om (de 40 ani sau 30 sau 50 )dupa ce a tras coco pe nas sau in vena mai deosebeste prea mult ceea ce e in jur...
      o "pustoaica" nine machiata si aiurea imbracata nu-si arata varsta reala. Internetul geme de poze cu puicutze fragede. Credeti c e ceva nou ? Cocaina la fel !
      In schimb Elvetia a invatzat de ceva vreme ce e respectul si cum se impune ( proprietatea : cu pusca !!, legea cu parnaie si amenzi !)
      • +2 (2 voturi)    
        mda, barbatii e victime (Luni, 28 septembrie 2009, 13:45)

        burebista [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Da, bietul polanski era drogat si asta il scuza de relatii sexuale cu minore.
        In general cand barbatii violeaza sau abuzeaza, ar trebui pedepsiti doar daca nu sunt beti sau drogati. Si oricum e vina parintilor, nu a lui. Iar aia mica urma sa devina femeie usoara oricum, si iar nu e vina lui.
  • -3 (3 voturi)    
    Basescu, prtostitutia si pedofilia (Duminică, 27 septembrie 2009, 23:17)

    anonim [anonim]

    ce-ar zice tovarasul Basescu despre subiect? Ce daca vorbim de un copil ... ar zice "faptele, studilii (sic!) arata ca..." Sa-i fie rusine obrazului!
    In rest pe glob traim mai multe timpuri: timpul contemporan, occidental, unde demnitatea primeaza, si unde se intelege respectarea virstei, si ALEGERII LIBERE, timpul islamic, unde o fetita de 12 ani, vanduta de familie in Yemen, moare la nastere din cauza practicarii PREMATURE a sexului. Imi pare rau de Polanski, dar ceea ce a facut nu este admisibil. Pentru nici un artist, oricat de genial.
  • 0 (4 voturi)    
    Ipocrizie (Duminică, 27 septembrie 2009, 23:32)

    Nae [anonim]

    Cum ramane cu Jerry Lee Lewis care s-a insurat cu vara-sa de 13 ani?
  • +1 (1 vot)    
    Intrebare pentru generatiile mai vechi (Luni, 28 septembrie 2009, 11:17)

    Desteptu [anonim]

    Mi se pare mie sau numele lui Roman Polanski e legat de cel al actritei Sharon Tate- cea asasinata de banda lui Charles Manson ? Sau poate in vila lui Roman Polanski a avut loc crima ?
    E o afacere veche !
    Gen sex,drugs & rock'n roll.And murders of course !
    Prostitutie ?
    Droguri ?
    In ce sfere se invartea si Polanski asta ! Ar fi interesant de stiut daca e crestin ? Sau e altceva ?
    Eu cred ca e altceva :):):):)
    • 0 (0 voturi)    
      e kippangiu (Luni, 28 septembrie 2009, 14:28)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Desteptu

      ca alfel nu facea multi purici la hollywood, adica in tara lui aisberg.
      • +1 (1 vot)    
        ahaa (Marţi, 29 septembrie 2009, 5:45)

        abramovich [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        adica e perciunat de ala cu palarie , pai cum domne si-au permis sa-l aresteze, elvetienii sunt antisemiti!!
  • 0 (0 voturi)    
    Elvetio (Sâmbătă, 17 octombrie 2009, 21:49)

    Kolaps [anonim]

    te duci de rapa maica,adio neutralitate,adio secret bancar...in 20 de ani o sa ajunga sa pape helvetii tai doar ciocolata.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi