Situatia economica din sud-estul Europei, vazuta dintr-o perspectiva inedita: pornind de la consumul de bere. In Romania, consumul de bere a scazut cu 10% in prima jumatate a anului, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Semn de vremuri grele si economie inca in criza.

Semnalul vine de la unul dintre editorii cotidianului american The Wall Street Journal, Christopher Emsden, care dedica un material publicat pe blogul sau situatiei economice din tara noastra, "din perspectiva berii".

Multi analisti economici din intreaga lume se asteptau ca vanzarile de bere sa se mentina ridicate, banzandu-se pe rationamentul urmator: ingrijorati de pierderea locurilor de munca sau disponibilizati deja, oamenii ar folosi la inceput banii pe unul dintre lucrurile de care nu se pot lipsi - berea. Realitatea din Romania arata, insa, altceva. Cifrele producatorilor de bere sunt in continua scadere. "Asa ca recesiunea din Romania, unde ratele de crestere de aproape 9% inregistrate anul trecut s-au transformat cu brutalitate intr-o contractie de 7% anul acesta, a fost foarte serioasa", scrie Christopher Emsden.

Concluzia editorului de la The Wall Street Journal: Dupa un deceniu de cumparaturi in delir, care a culminat cu aderarea la Uniunea Europeana, oamenii care nu se mai ating de bautura si care isi fac totul pe cont propriu sunt din nou la moda.