Liderul libian, Muammar Gaddafi, a luat cuvantul la ONU, miercuri, acesta fiind primul sau discurs in cadrul Adunarii Generale. Discursul sau a fost de fapt o lunga divagatie, care a depasit cu mult limita de timp, de 15 minute, admisa pentru o cuvantare, conturata ca o critica la adresa Consiliului de Securitate si o multime de presupusi inamici. In acelasi timp, acesta a indemnat lumea sa il sustina pe presedintele american Barack Obama, numindu-l "fiul nostru", scrie The New York Times.

In prima treime a discursului, care a durat mai mult de 90 de minute, colonelul Gaddafi s-a concentrat pe incorectitudinea Organizatiei Natiunilor Unite, care acorda mai multa putere celor 5 membri permanenti ai Consiliului de Securitate decat tarilor din Ansamblul General. Libianul a declarat ca acesta este un sistem dictatorial, si nu unul democratic, ca reprezinta "terorismul in sine".

"Nu sustinem implementarea rezolutiilor emise de Consiliul de Securitate in formula in care este acum" a spus Gaddafi, adaugand ca acesta ar trebui redenumit "Consiliul Terorii".

Chiar mai mult, la un moment dat, acesta a rupt o parte din Carta Natiunilor Unite pe care o tinea in mana, spunand ca este de acord cu preambulul acesteia, dar nu si cu restul continutului.

Liderul libian a mai afirmat ca dinamica organizatiei ar trebui schimbata astfel incat Consiliul de Securitate sa devina o unealta pentru implementarea vointei Ansamblului General.

In cadrul discursului sau, Gaddafi a cerut sa se faca investigatii in cazul celor mai importante razboaie care au avut loc de la fondarea ONU si pana acum - razboiul din Coreea, razboiul Suezului, razboiul din Vietnam si cel din Irak si din Afganistan.

In plus, acesta a vehiculat si cateva teorii ale conspiratiei, cu referire la gripa porcina - o arma creata de armata sau de corporatii - si la asasinarea lui J.F. Kennedy - pusa la cale de israelieni.

Despre presedintele Obama, insa, Gaddafi a avut numai cuvinte de lauda, indemnand natiunile din Ansamblul General sa ii ureze bun venit "fiului nostru" la prima sa participare la ONU. "Am fi foarte fericiti daca Obama ar ramane presedinte al SUA pentru totdeauna", a spus colonelul, adaugand ca se teme ca Statele Unite vor reveni la vechiurile obiceiuri dupa ce Obama isi va termina mandatul.