Ziaristul care si-a aruncat pantofii in Bush ar putea fi eliberat luni. Milionarii arabi i-au promis masini de lux, neveste si un cal de aur

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 16:13 Actualitate | Internaţional

Ziaristul irakian Muntazer al-Zaidi, devenit celebru dupa ce si-a aruncat pantofii in George W. Bush, in decembrie 2008, ar putea fi eliberat luni, dupa noua luni de inchisoare, a declarat, pentru AFP, avocatul sau.

Muntazer al-Zaidi este privit ca un adevarat erou in tarile arabe, iar numerosi tati i-au contactat familia pentru a-si casatori fetele cu tanarul celibatar. Patronul micii televiziuni locale la care lucra i-a promis o vila cu patru dormitoare.



Sefi de stat, inclusiv emirul Qatarului, seicul Hamad ben Khalifa Al-Thani, i-au promis ca, la eliberare, va primi masini sport, un cal de aur si ca va fi decorat, a povestit fratele sau, Durgham al-Zaidi. Acesta a adaugat ca tanarul ziarist s-a dus la conferinta de presa care l-a facut celebru cu gandul ca va fi ucis de garzile de corp ale presedintelui american.

"Cred ca nu exista niciun obstacol in eliberarea sa si am mari sperante ca va iesi din inchisoare luni", a afirmat sambata avocatul Dia al-Saadi.

Muntazer al-Zaidi fost inchis in data de 14 decembrie 2008, dupa ce a aruncat cu pantofii inspre fostul presedintel american George W. Bush, strigand "Este sarutul de adio, caine".

La acel moment, Bush efectua ultima sa vizita oficiala in Irak, cu putin timp inainte de incheierea mandatului.

Muntazer al-Zaidi a fost condamnat in martie la trei ani de inchisoare, dar pedeapsa a fost redusa la apel.


Citeste mai multe despre   






















4061 vizualizari

  • +7 (23 voturi)    
    ironia sortii..... (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 16:30)

    dorinteodor [anonim]

    a trait sub sadam si era sigur ca garzile lui bush il vor ucide..... nu si-a dat seama ca bush le-a adus democratia iar in democratie te poti exprima liber, in multe feluri, fara teama de a fi ucis..... a primit deja un premiu de la o asociatie europeana si mai mult ca sigur va fi invitat si in america..... din nefericire, sistemul democratic l-a cam naucit dar ii doresc multe succese in viata.
    • -4 (18 voturi)    
      ciudata democratie (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 16:49)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

      pai ce fel de democratie e asta in care jurnalistul a ajuns in puscarie? Asa e modelul american?
      • +2 (12 voturi)    
        sa nu exageram.... (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 17:32)

        dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui daniel

        in urma cu citiva ani ar fi fost impuscat odata cu toata familia iar acum este onorat pentru "curaj jurnalistic".

        irakul nu are inca un sistem democratic la standardele normale. chiar mai mult decit atit, daca nu era bush, cred ca irakienii ii faceau mult mai mult rau. ...

        pe de alta parte, in orice tara democratica, un astfel de gest ar fi fost pedepsit cel putin cu o amenda deoarece nu este un mod normal de a-ti exprima punctul de vedere....
        • -1 (5 voturi)    
          chiar asa (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 18:30)

          ramen [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

          nici Romania nu are asa ceva ... democratie
          • -1 (3 voturi)    
            nici romania nu sta prea bine.... (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 18:54)

            dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui ramen

            fara ue si fara cedo, democratia din romania er fi de nivel foarte jos. oricum, noi atacam zilnic pe politicieni. unul l-a stropit cu cerneala pe constantinescu... or mai fi si alte cazuri dar nimeni nu a fost omorit pentru atacuri la adresa politicienilor si nici nu a intrat in puscarie (ala cu cerneala a fost considerat cam dilit....)...
        • +2 (4 voturi)    
          amenda (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 19:27)

          daniel [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

          Da, domne, de acord o amenda, acolo... dar nu puscarie. Si pentru ce? Pentru ca a aruncat cu niste pantofi dupa presedintele SUA (cred ca este mai bine sa spunem asa, institutia fiind mai importanta decat o persoana). SUA fiind, sa nu uitam, tara care avea (si inca are) trupe in Irak. Stim bine ce face armata SUA prin tarile asupra carora "pogoara democratia" (vezi Abu Ghraib). Da, da, stiu, incidente izolate... bla bla... parerea mea este ca de fapt aceste incidente izolate sunt numai varful icebergului.
          Apoi, dupa cum bine ai remarcat, aruncarea cu pantoful era exprimarea unei opinii, nu o agresiune. Ca sa zic asa, nimeni nu poate fi judecat si cu atat mai mult condamnat pentru opiniile sau parerile sale.
          Si, in final, daca tinta pantofilor era altcineva, nu presedintele SUA, oare ar fi mai fi ajuns ziaristul dupa gratii?

          Si hai sa nu ne mai ascundem dupa deget, SUA nu s-au dus in Irak ca sa le aduca democratia, putin la pasa lor daca o tara e sau nu e democratica.
          Concluzia mea: 3 ani pentru azvarlitul cu pantoful e cam mult, as fi fost de acord cu 3$ amenda, asta da.

          PS: La noi, in Boc s-a aruncat cu oua, in Constantinescu cu cerneala dar nimeni nu a ajuns la inchisoare. Ah, si nu ma intelege gresit, democratia si principiile americane sunt caile de urmat.
          • -3 (5 voturi)    
            Nu sunt de acord cu tine, iti dau in cap.. (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 20:27)

            "dimocratia" la arabi [anonim] i-a raspuns lui daniel

            Ai o opinie diferita, mai ales ca ziarist, o poti exprima in scris sau la radio-tv.
            Sa agresezi o persoana pt ca nu esti de acord cu ea e un act de huliganism, e penal si merita o pedeapsa penala.

            Incercati sa imaginati ca vecinul dvs nu e de acord cum parcati masina, care e solutia? Un pumn in ceafa, un scuipat, un pantof in gura, etc sau o discutie, fie ea si mai "tare", zgomotoasa?

            Asa cum spunea si presedintele francez stangist al RSF, fapta irakianului nu e scuzabila si nu poate fi un model de comportament pt altii !

            Cat despre rasplatirea cu "cal de aur" si "ia-o pe fiica-mea de muiere" (ca oricum femeile sunt marfa, precum calul) asta face parte din ridicolul cu care ne-a obisnuit societatea araba, niste exagerari de un kitch si un prost gust ce face deliciul umoristilor, inclusiv arabi !

            Si asa, de chestie, incercati sa va imaginati ce i s-ar fi intamplat acelui ziarist daca arunca cu un pantof in Mubarak, Gadafi sau regele Arabiei saudite? Cam in cate bucati era taiat, el si familia lui?

            Asa ca ziaristul sa ii multumeasca lui Bush ca i-a adus un sistem penal unde pt asa ceva a capatat doar 2 ani de puscarie si devine vedeta pe Al Jazeera.
            • +5 (7 voturi)    
              de gesturi simbolice nu ati auzit? (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 21:56)

              of, lume [anonim] i-a raspuns lui "dimocratia" la arabi

              sunteti dintre cei ce interpreteaza orice literal? sa arunci cu papucii spre cineva este un gest cu o anumita semnificatie in lumea araba. sa faci acest lucru fata de o persoana importanta si puternica are de asemenea o semnificatie. iar in momentul in care bush, pe langa criminal fata de sutele de mii de irakieni omorati in razboiul "eliberator", e si persoana publica - deci inca o data reprezentant al acestui razboi - simbolismul gestului ziaristului devine complet.
              dar daca dumneavoastra credeti ca ziaristul voia sa-i faca o vanataie lui bush, asta e...
              • -2 (2 voturi)    
                peste o 100 de mii de victime (Duminică, 13 septembrie 2009, 18:54)

                levi [anonim] i-a raspuns lui of, lume

                din care 90% au au fost omoriti de catre compatriotii lor,si nu de americani!
            • +1 (5 voturi)    
              ce capacitate de interpretare!! (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 21:58)

              daniel [anonim] i-a raspuns lui "dimocratia" la arabi

              Pai nu stiu daca ai remarcat ca tinta pantofilor era nu o persoana ci presedintele SUA. Fapta de a da d-azvarlita cu papucul nu e un act de huliganism, a fost un protest al omului nemultumit.

              Incearca tu mai bine sa iti imaginezi ca vreo tara nu "parcheaza" cum trebuie niste armată la tine in tara si armata aia incepe sa duca oameni in lesa, sa ucida oameni nevinovati...

              E foarte usor sa compari totul cu parcatul masinii.
              • -2 (2 voturi)    
                Nu, nici eu n-am remarcat! (Duminică, 13 septembrie 2009, 13:30)

                Cristi [anonim] i-a raspuns lui daniel

                Bati campii cu nonsalanta. Pur si simplu aiurezi. Auzi, omul era nemultumit si a aruncat cu pantoful. De ce oare "curajosul" n-o fi facut-o si pe vremea cand traia Saddam? Oare pentru ca nu traia intr-o democratie, constient fiind ca daca ar fi facut-o si-ar fi pierdut viata? Auzi, "tinta pantofilor" (pantofului amice) era nu o persoana (n-ar fi fost justificat gestul intr-o asemenea situatie, nu?) ci presedintele SUA (in acest caz gestul "eroului" bineinteles ca se impunea in viziunea aberantului daniel)... Tu rationezi sau ai nevoie de ajutor medical de specialitate? A nu putea face diferenta intre ce e bine si ce e rau e o boala. Grava. Trateaza-te!
                • +1 (1 vot)    
                  ok (Duminică, 13 septembrie 2009, 15:05)

                  daniel [anonim] i-a raspuns lui Cristi

                  In primul rand, multumesc pentru sfat.

                  In al doilea rand, n-ai inteles nimic.
        • +3 (3 voturi)    
          sa exageram, (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 23:56)

          kiwi [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

          hai domne aduci democratia omorand 1 milion de irakieni? irakienii aveau universitati , muzee, dpdv financiar stateau bine acuma dupa razboi sunt o natie distrusa dar democratica si careia i se fura petrolul....
          • -2 (2 voturi)    
            "Stateau bine"? Zau? Cine? Kurzii? Siitii? (Duminică, 13 septembrie 2009, 13:55)

            lime [anonim] i-a raspuns lui kiwi

            Te-ai uitat la alt "meci" amice! Pe ce lume traiesti? Peste 80% din mortii irakieni sunt rezultatul crimelor comise de teroristi! irakieni sau straini!!! Statistica nu minte!
            Petrol furat? Da, bine... Continua sa bati campii. Esti nevindecabil!

            P.S. Dar despre milioanele de irakieni morti sub regimul lui Saddam???????
      • +1 (5 voturi)    
        .. (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 17:34)

        tudor [anonim] i-a raspuns lui daniel

        man cu toate ca Bush mi se pare un retard gestul lui trebuia pedepsit cu 2-3 luni de inchisoare si o amenda tehnic vorbind ala e un presedinte de tara nu e un nimeni iar daca tie iti da unu in cap cu o piatra nu ai vrea sa-l vezi macar o luna doua la puscarie?
        • +7 (9 voturi)    
          tehnic vorbind, era un gest simbolic (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 19:01)

          io [anonim] i-a raspuns lui tudor

          daca cineva imi arunca o piatra in cap e un vandal si in plus comite o agresiune. pe cand gestul de a arunca cu papucii, mai ales in bush, este un gest simbolic, nu o agresiune. iar de la gestul cu pricina a trecut aproape un an, nu doua-trei luni, iar omul e tot in inchisoare. dar americanii nu s-au preocupat cu dusul democratiei in irak. singurul lor merit e ca l-au dat jos pe saddam. in rest au omorat, violat si acum o sa lase acolo un iad; numai rol de "civilizatori" sau "eliberatori" nu au avut.
        • +4 (6 voturi)    
          he he (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 19:30)

          daniel [anonim] i-a raspuns lui tudor

          piatra nu e tot aia cu pantoful...
          io nu's tocmai presedintele SUA
          da, sunt de acord cu o amenda
    • +2 (10 voturi)    
      Asa e (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 16:57)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui dorinteodor

      Daca nu era Bush nu ar fi avut el curajul sa arunce cu pantofi intr-un presedinte de tara. Pe vremea lui Saddam ar fi fost spanzurat ...
      • +2 (10 voturi)    
        daca nu era bush, nu ar fi avut nici motive:D (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 17:17)

        daca [anonim] i-a raspuns lui Alex S

        .
        • +2 (4 voturi)    
          Haha (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 18:06)

          Daniel [anonim] i-a raspuns lui daca

          Da, foarte adevarat :)
        • -2 (4 voturi)    
          ce viata pe vremea lui sadam..... (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 19:01)

          dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui daca

          toti il iubeau pe sadam iar poporul era fericit..... parca am mai auzit chestia asta dar era cu ceasca.... cind sadam a venit la putere i-a convocat pe toti sefii locali de provincii (vreo 3000 intr-o sala) si a zis: printre noi exista tradatori si a inceput sa citeasca o lista. erau vreo mie de nume. cei de pe lista erau scosi afara si impuscati pe loc.

          timp de 12 ore a durat aceasta tortura psihica si fizica; multi au facut pe ei la propriu....

          baiatul lui sadam avea puscarie personala si lua orice femeie de pe strada si o viola.

          seful sunitilor a fost ucis prin tortura... n-as

          zice ca cineva ar fi indraznit macar sa se gindeasca sa miste macar un deget contra lui sadam....
          • -2 (2 voturi)    
            De unde vin minusurile ? (Duminică, 13 septembrie 2009, 15:08)

            Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

            De la fostii securisti, sau de la pustii care cred ca toate cele descrise aici sunt baliverne ?
    • +2 (6 voturi)    
      educatie de televizor (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 18:26)

      analistul de serviciu [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

      Dragul meu,
      Cu educatia dumitale de la televizor, reusesti sa faci niste aprecieri de "tot rasul" si sa nu intelegi nimic din gestul acestui sarman ziarist.
      Cum te-ai simti sa-ti cotropeasca cineva tara fara declaratie de razboi?
      • +1 (7 voturi)    
        chiar asa! (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 19:06)

        dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui analistul de serviciu

        te referi probabil la kuweit care a fost cotropit de sadam.... sau poate la iran care a fost atacat tot de sadam intr-un razboi fara invingatori, numai cu multe milioane de soldati morti fara sens de ambele parti.... sper ca nu ai avut vreo ruda in nordul kurd al irakului unde sadam a ucis sate intregi cu gaze de lupta.... in capul tau era probabil mai bine ca sadam sa continue sa poarte un razboi de cotropire contra propriului popor, tot fara declaratie de razboi....
      • -2 (2 voturi)    
        "Sarman" ziarist? (Duminică, 13 septembrie 2009, 13:14)

        ???? [anonim] i-a raspuns lui analistul de serviciu

        O fi devenit cumva ziarist dupa ce americanii l-au alungat de la putere pe Saddam? I-au "cotropit" tara ca, iata!, sa poata el arunca cu pantofi. Esti ipocrit, fatarnic si complet ignorant. Atunci sa incuviintam si noi in Romania aruncatul pantofilor in situatiile in care cineva considera ca ar fi indreptatit s-o faca. Pai nu? Este foarte posibil, in cazul asta, sa ajungem cu totii sa umblam pe strazi (dar nu numai) cu foarte mare precautie. Eventual sa purtam si niste aparatori, niste scuturi ca sa fim protejati de pantofi, bocanci, cizme, papuci, slapi, etc. Aruncati cu pantofi fratilor! E un gest "civilizat" si foarte justificabil atunci cand incerci sa-ti exprimi frustrarile si nervi. Violenta, agresiunea sunt, iata!, mult mai eficiente. Sa ne facem cu toti dreptate aruncand cu pantofi! Halal educatie posezi amice! "Cotropitorii" i-au adus "sarmanului" zirist irakian libertatea de a arunca cu pantofi. O fi mai rau ca pe vremea lui Saddam cand acel ziarist in mod cert tacea ca un las? Si cand, daca ar fi procedat la fel, ar fi fost torturat si spanzurat in public. "Sarmanul" ziarist... Cat "curaj" a demonstrat aruncand cu pantoful. Mie imi pare ca a demosntrat altceva dar, desigur, e opinia mea... Pe care ma abtin sa mi-o exprim.
    • +2 (4 voturi)    
      aoleu (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 21:04)

      smen [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

      drogurile tata lasa-le mai moale
    • +3 (3 voturi)    
      ironia ironiei sortii (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 22:35)

      zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui dorinteodor

      Daca citesti mai atent istoria Irakului vei afla ca Sadam a fost agent sau asociat CIA, a fost antrenat in tacticile lor, acesta fiind unul dintre motivele pentru care nu au reusit tentativele de asasinare impotriva lui (mai tarziu).

      Un alt fapt interesant este ca Sadsam a primit armament de la o mare parte din dealerii occidentali in timpul razboiului cu Iran; si cand zic arme, ma refer si la armele chimice si biologice folosite pe rebelii kurzi (substante produse partial si in mod ironic, in Germania).

      Inca o chestie care ar trebui sa o sti este ca Bush "taticul" avea o slabiciune pentru despotismul modern al lui Saddam Hussein, nedorind sa-l scoata din putere in primul razboi din Golf, prima invazie a Irakului de catre americani (de la inceputul anilor 1990). Bush Sr a zis ca a castigat acel razboi, dar mai mult a reprimat opozitia care vroia sa scape de Saddam (deci practic aliatii).

      Lumea nu e asa alb-negru pe cat crezi.
      • -2 (2 voturi)    
        avem alt subiect.... (Duminică, 13 septembrie 2009, 8:31)

        dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui zdragomir

        ce spui este corect; fiecare tara are politica ei externa. dar aici discutam de razboiul nedeclarat a lui sadam contra propriului popor care nu poate fi justificat de nici o politica externa a altor tari.....

        si mai discutam de faptul ca, in mod evident, americanii au adus democratia in irak asa cum au adus-o in europa dupa hitler si, cu intirziere, in europa de est dupa ce tot americanii au distrus sistemul comunist....
      • -1 (3 voturi)    
        Halal istorie cunosti (Duminică, 13 septembrie 2009, 11:50)

        ???? [anonim] i-a raspuns lui zdragomir

        N-ai habar de istorie si vorbesti din ce-ai auzit si citit prin ziare. Istoria e una, teoriile conspiratiei sunt alta. Nu faci altceva decat sa patrunzi pe un teren pe care nu-l stapanesti, nu-l cunosti. Aceeasi eroare o fac si alti postatori de pe-aici care-si dau cu pararea crezand ca stiu ei prea bine ce e adevarat si ce nu, ce e drept si ce nu. Aberanta abordare a unui subiect care nu e atat de la indemana oricui. Unii confunda libertatea cu siguranta, cum e aiuritorul gaspy care afirma ca irakienii afirma ca se bucurau de o "libertate mai mare pe vremea lui Saddam". Ceea ce este absolut neadevarat. In fine, ideea e ca aceste societati (asa cum sunt Irak si Afganistan) sunt niste societati greu de reformat pentru ca cetatenii acestor tari au trait in regimuri dictatoriale, opresive, multe zeci de ani. Despre ce fel de "libertati" se puteau bucura acesti oameni puteti judeca singuri. Si inca ceva, cazurile in care trupele coalitiei (pentru ca observ ca unii vorbesc doar despre americani) au omorat intentionat civili sunt foarte putine. In razboi e greu sa lupti cu manusi pentru ca la tot pasul te paste primejdia. Excesele au existat iar ele se pot sau nu justifica. A comenta de pe margine e cel mai ignorant si las mod de a-ti spune punctul de vedere. Altceva este sa fi implicat direct si altceva e sa-ti tot dai cu parerea. e, totusi, o diferenta. Una mare de tot. Mai adaug doar ca razboaiele din Irak si Afganistan, oricate controverse vor mai isca privind justea lor, erau necesare. Afganistan ajunsese raiul terorismului international iar in Iraq, Saddam depasise niste limite. E dureros, fara doar si poate ca au murit si oameni nevinovati dar acesta este, intotdeauna, pretul minim platit in orice razboi. Democratia se castiga greu, iata!, chiar si intr-o tara ca Romania, dar in tari precum Iraq si Afganistan cu un trecut atat de cumplit. Numai timpul, consecventa NATO, dorinta si vointa cetatenilor acestor tari vor putea pune lucrurile pe un fagas normal.
      • -1 (3 voturi)    
        Istoria Irakului? (Duminică, 13 septembrie 2009, 12:20)

        ???? [anonim] i-a raspuns lui zdragomir

        La ce editura a aparut? Unde ai citit tu istoria Irakului? Habar n-ai pe ce lume traiesti. Spui niste enormitati ce cu greu pot fi comentate. Trebuie sa recunosc ca unui ignorant cum dovedesti si tu ca esti e foarte dificil sa-i dai replici. Prostia cu carul cu greu poate fi combatuta.

        P.S. Peste 80% dintre cetatenii irakieni si afgani morti au fost ucisi de teroristi. Si de conationali. Statistica e mai mult decat graitoare. Restul sunt povestile si aberatiile unora carora le este cam dificil sa-si ascunda antiamericanismul idiot. Preluand tot felul de teze si teorii ale conspiratiei promovate de stanga fanatica sau de serviciile secrete ale unor tari adversare Americii. Este cam acceasi tactica folosita acum impotriva lui Basescu. Clamarea vinovatiei fara probe cunoscandu-se ca aceasta practica va prinde oricum la un anumit public. Vorbe, vorbe si iar vorbe. Povesti si multa dezinformare. Cat despre tema... Individul ala care a aruncat cu pantoful si-a permis sa faca asta pentru ca a fost posibil. Iar pentru gestul primitiv facut ar fi cazul sa le multumeasca tot americanilor. Pe care acum unii irakieni ii condamna cu fatarnicie. "Curajul" sau s-a manifestat intr-o conjunctura favorabila, conjunctura in care constientiza ca in nici un caz nu-si va risca viata ca urmare a gestului sau primitiv. "Curaj" care pe timpul lui Saddam i-a lipsit, bineinteles, cu desavarsire irakianului pantofar. Cata ipocrizie si fatarnicie! Si cata prostie demonstrata de unii parerologi care posteaza intr-una aiureli pe aici. Daca americanii nu ar fi intervenit in Irak ma intreb cam cati dintre irakieni ar fi avut curajul sa scoata macar o vorba impotriva lui Saddam? Acum, iata, s-a trezit brusc curajul in ei si arunca cu pantofi. Iar unii parerologi gasesc acest gest justificabil si curajos. Incredibil.
    • +2 (2 voturi)    
      Schimb echitabil (Duminică, 13 septembrie 2009, 13:04)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

      Democratie pentru petrol. A, si cateva mii de irakieni morti, la pachet.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Luni, 14 septembrie 2009, 10:01)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

      imi dau lacrimile de emotie cand ma gandesc la democratia pe care au adus-o americanii irakienilor. cu pretul a zeci de mii de vieti si absolut "dezinteresat".
      daca nu era presiunea opiniei publice sigur nu scapa atat de ieftin.
  • +4 (8 voturi)    
    Pretul libertatii (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 17:50)

    gaspy [utilizator]

    Toate opiniile exprimate mai sus sunt partial valide.

    Da, americanii au scapat irakienii de un dictator. Asta nu inseamna ca in Irak e democratie. E haos, lupte in siiti si sunniti, fundamentalism, bombe. Cititi blogurile irakienilor si veti vedea ca multi spun ca aveau o libertate mai mare pe vremea lui Saddam, pentru ca acum sunt amenintati daca barul lor da meciuri de fotbal sau daca isi trimit fetele la scoala. Nu stiu daca totul e adevarat, dar un pic de adevar tot trebuie sa fie.

    In al doilea rand - cate zeci de mii de oameni absolut nevinovati au murit loviti de bombe americane? Numarul lor e un fapt, nu putem sa-l ascundem. Se vorbeste de sute de mii, dar sa zicem ca cifrele au fost umflate. Putem sa zicem ca au fost greseli, dar nu-i putem invia pe cei morti sau sa le dam membre celor mutilati. Nu mai discut de Blackwater sau de abuzuri de-ale soldatilor - sa zicem ca au fost cazuri izolate.

    In al treilea rand, Saddam a fost inlaturat in urma unui pretext josnic. Personal nu subscriu tezei ca scopul scuza mijloacele. Irakul a fost invadat in urma unor acuze false oricum am intoarce-o.

    De-a lungul timpului, marile imperii - fie ca a fost vorba de Imperiul Otoman, Tarist, Britanic sau altceva, au impartit lumea si au scris istoria cum aui vrut ei. Nu ar trebui sa mire pe nimeni ca exista resentimente.
    • -1 (3 voturi)    
      ai date exacte cumva? (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 19:14)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui gaspy

      numarul de morti in irak din cauza unor teroristi dementi ultra-minoritari este comparabil cu numarul de romani morti in romania in accidente rutiere (mai multe mii pe an...) ...

      iar irakul, daca ar reusi sa mentina sistemul democratic multi-partinic facut cadou de americani, ar deveni nu numai o tara normala dar chiar un factor de stabilitate in zona (siria, iranul,..).

      sistemul din irak este pentru ca fetele sa merga la scoala, nu impune basmaua pe cap femeilor, exista chiar concursuri de miss acolo, exista semne de reluare a turismului si multe altele care erau de negindit sub sadam....

      iar irakienii au bloguri unde scriu ce vor ei tot datorita interventiei lui bush...
  • +2 (6 voturi)    
    diferenta... (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 18:04)

    resita31 [utilizator]

    daca ziaristul respectiv ar fi aruncat cu pantoful in Bush ar fi dat in Sadam... ar fi fost mort demult, nu in inchisoare...
    • +2 (2 voturi)    
      citeste tot (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 22:38)

      zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui resita31

      In articol scrie clar ca ziaristul a intrat la conferinta de presa cu ideea ca va fi ucis de bodyguards dupa ce arunca cu pantofii.
  • +4 (6 voturi)    
    Condamnare (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 18:11)

    fny.ro [anonim]

    Totusi, pentru ce anume a fost condamnat? Ce infractiune a savarsit aruncand cu papucii dupa omul tufis?
    • -2 (4 voturi)    
      la fel peste tot.... (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 19:17)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui fny.ro

      a fost condamnat pentru tulburarea linistii publice. acum 10 ani daca facea asta in romania era condamnat pentru "ofensa adusa autoritatii" (evident ca a fost scoasa). daca asa ceva se intimpla in europa sau america, era doar amendat pentru tulburarea linistii publice (sau variante cum ar fi tulburarea unei adunari publice sau huliganism...)..
  • +2 (6 voturi)    
    Hai sa nu ne mai amagim cu democratia impusa (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 18:23)

    Cioara vopsita [anonim]

    Bush a platit irakienilor o polita veche de pe vremea lu' senioru'.
    A inventat un motiv cu armele de distrugere in masa, ceva care sa tina in ochii mancatorilor de hamburgeri si sa-i ingrozeasca, apoi a inceput macelul.
    Pentru ca armata americana din Irak si sustinatorii ei, printre care si noi, numai democratie n-au adus.
    Au adus in schimb moartea a sute de mii de irakieni si a cataorva mii de americani.
    Cam asta e democratia adusa de americani in Irak.
    Hai sictir!
    • -2 (4 voturi)    
      vrei cifre? (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 19:21)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Cioara vopsita

      au murit citeva sute de mii in razboiul lui sadam cu kuweitul, au murit multe mii in razboiul lui sadam cu kurzii (inclusiv prin gaze de lupta) si au murit multe milioane de soldat irakieni in razboiul lui sadam cu iranul si cine stie cite sute de mii in razboiul lui sadam cu proriul popor....

      cam cum iti imaginezi ca ar fi continuat sadam daca era lasat in pace?
      • +3 (3 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 22:36)

        zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui dorinteodor

        intreaba pe americani, ei l-au pus acolo.
        • -2 (2 voturi)    
          vezi global? (Duminică, 13 septembrie 2009, 8:40)

          dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui zdragomir

          sadam a ajuns la putere printr-o lovitura de stat. daca l-au ajutat americanii, nu stiu dar sa presupunem ca da. dupa ce a venit la putere, sadam a fost un lider care a facut multe lucruri pozitive in modernizarea statului. cam aceleasi lucruri se pot spune si despre ceusescu care a facut lucruri bune, inclusiv o liberalizare a vietii politice. dar la un moment dat atit ceausescu cit si sadam, imbatati de succes, au considerat ca sint dumnezei trimisi sa salveze tara fiecaruia. ce a urmat si in cazul lui ceasca si in cazul lui sadam a fost un razboi nedeclarat contra propriului popor. doar o interventie externa i-ar fi putut inlatura de la putere si chiar asa a fost....
      • 0 (0 voturi)    
        Citesste ,,CIA istoria secreta" (Duminică, 13 septembrie 2009, 21:00)

        Gofy [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

        Sadam a ajuns la putere pe o filiera ,, americana '' pentru a contracara Iranul unde nu mai era ,,Sahul'' pro occidental interesele
        in zona au fost sa se bata astia intre ei sa aiba nevoie de arme iar ,,baieti destepti sa cumpere petol ieftin'' doar era un mic embargou, mai tirziu ,,fraierului'' i s-a urcat puterea la cap ( Sadam ) kurzi l-au saciit ore de cine... ?? putin inarmati, de ce nu au facut urit si in Iran, si uite cum l-au zugravit in ,,dictator" intocsicarii cu fii lui Sadam etc Cine la dat jos in Chile unde a fost ales democratic pe S. Aliende... citeste si ai sa vezi ce inseamna ,,democratia Americana '' nu mai faceti comparatii cu comunism,nazism etc. Doar faptele, scopul si mijloacele, iar daca sunt ok, emigreaza in SUA este bine,este ca lumea,esti liber vei fi bogat....
    • 0 (0 voturi)    
      Busch (Duminică, 13 septembrie 2009, 20:39)

      Gofy [anonim] i-a raspuns lui Cioara vopsita

      Cititi ,, CIA istoria secreta '' veti vedea o alta fata a ,, democratiei americane'' .Iar ,, democratia ' nu este decit un pretext , acoperire a intereselor
      SUA in lume.In trecut era inpinsa in fata religia
      ,, crestinarea bastinasilor si necredinciosilor''
      iar romani civilizau ,, barbarii'' intimplator corectii-le se faceau prin crima iar ca copii sa nu puna intrebari ,,traznite'' apare modern ,,democratie'' , ,,crestinism'' ,,,civilizatie''.Iar referitor la aruncatul pantofului cred ca nu ativazut cind Helmuth Kohl primea in cap oua si nici nu clipea, iar tragatori nu au patit nimic.Ca o concluzie e mult mai hazliu un pantof in Irak decit gloante ,, democratice " in SUA apropo de Kenedy, Regen si alti presedinti. Chestia asta ,,democratie'' , ,, comunism'' , religie'' , ,,nazism'' , monarhie'' nu sunt decit niste curente in care uni oameni doresc sa-si impuna puterea si modul de viata pentru a conducea mase de oameni intr-o directie care cred ei ca este buna, ideea este ca cei care nu se ,,adapteaza '' cu puternici zilei sfirsesc in costiug. Chiar acum pe HBO inca un presedinte
      ,,democrat'' este intimpinat cu ,,florii'' oare de ce au atitia ,,admiratori''
  • 0 (2 voturi)    
    ref.masini de lux,neveste si cai de aur (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 19:54)

    COMPREHENSIVU [anonim]

    ...precis,daca aceasta stire ajunge la mircea badea, trio voiculescu vantu patriciu au tema de casa...care masinile,care nevestele si care calul !!!
  • 0 (2 voturi)    
    scara comparativă (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 20:36)

    A_Buritu [anonim]

    Da' lu' Mirciulică Badea nu-i dă nimeni nimic? Nici măcar o hazna din fundul curţii lui Felix? Că doar şi el a fost precum Croitoraşul cel Viteaz şi a aruncat cu pantoful lui sport în Traian Băsescu. Dacă ziaristul irakian a aruncat în "primul om al planetei" şi primeşte neveste, cai de aur şi vile, cred că şi M. Badea merită ceva.
  • 0 (6 voturi)    
    pentru gestul lui... (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 21:00)

    alex [anonim]

    merita toate recompensele. bush e un nenorocit
    • -2 (2 voturi)    
      ce-o fi in capul tau? (Duminică, 13 septembrie 2009, 8:44)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui alex

      alex-e,
      cum ai fi vazut tu evolutia irakului daca sadam era lasat in pace? ar fi democratizat el tara?
    • -2 (2 voturi)    
      Iar tu ce esti? (Duminică, 13 septembrie 2009, 11:52)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui alex

      In opinia mea si tu esti un nenorocit! Ti se pare ok? Mie da.
    • -2 (2 voturi)    
      Pai nu??? (Duminică, 13 septembrie 2009, 13:20)

      ???? [anonim] i-a raspuns lui alex

      Daca e un "erou". Merita. Mai ales daca zici tu. Mai mare tampenie nici ca puteai sa spui. Pe bune. Celor care au nevoie de bani si femei le recomand sa arunce cu pantofi in presedinti aia "nenorociti" care nu le sunt pe plac milionarilor arab sposori in timpul liber si ai terorismului islamici! Vor deveni "eroi", vor demonstra "curaj" si, desigur, astfel se vor imbogati rapid. Buna treaba. Nu?
  • +2 (2 voturi)    
    Unde-i Bush ? (Duminică, 13 septembrie 2009, 8:24)

    S [anonim]

    ... sa-i arunc si eu vre-o citiva pantofi in cap ? Diferenta e ca eu o sa-l nimeresc.
    • -2 (2 voturi)    
      Zau? (Duminică, 13 septembrie 2009, 12:24)

      ???? [anonim] i-a raspuns lui S

      Vezi sa nu te nimereasca altcineva mai repede. Cu niste bocanci insa. I-ai merita din plin. Crede-ma!
  • -2 (2 voturi)    
    Pantofarilor de profesie (Duminică, 13 septembrie 2009, 13:01)

    dan [anonim]

    Dragi concetateni care gasesc justificari si scuze gestului absolut primitiv si idiot al unui irakian "curajos", avand in vedere oferta milionarilor arabi care incurajeaza astfel de reactii (asa este inteleasa acolo democratia) care promit recompense babane in bani, masini si in natura, va invit sa va cumparati cat de multe perechi de pantofi puteti pentru ca mai apoi sa-i aruncati in presedinti de tari care nu sunt pe placul arabilor. E si asta, nu?, o metoda de imbogatire rapida! O reala invitatie pentru un comportament violent, gregar si "curajos", rasplatit apoi cu gramezi de aur de catre milionarii arabi care, printre altele, ii sponsorizeaza si pe aia care nu se joaca cu aruncatul pantofilor. Ci decapiteaza ostatici, planteaza bombe, se arunca in aer in trenuri, metrouri, hoteluri, piete si, uneori, intra cu mult "curaj" cu avioane in cladiri. Iata, se pare ca se gasesc destul de multi concetateni care ingaduie si inteleg astfel de manifestari violente... Trist.

    P.S. Sa nu care cumva sa ajungeti in curand sa auziti muezinii in Bucuresti (de exemplu) chemand trei sferturi din populatie la slujba. Asa cum deja se intampla in foarte multe orase din Europa occidentala. Poate ca aruncatul cu pantoful ar trebui sa devina sport national si in Romania? Nu numai in tarile arabe. Nu anonimule S?
  • 0 (0 voturi)    
    Nascut sa fie liber (Duminică, 13 septembrie 2009, 19:15)

    Iluminatul [anonim]

    Descult in istorie

    Luni iese din bulau, dupa vreo noua negre luni
    Muntazer al-Zaidi, voinic cu pana alba, din Irak,
    Pe care Bush, la asfintit, l-a cunoscut ca drac;
    Revine iarasi la lumina zilei - uf - printre cei buni.

    Sumerieni si babilonieni stupira un obraz de dos
    Al lasului ce-a atacat nedeclarat al lumii zigurat,
    Lansand prin el ambii conduri spre cap spurcat,
    Privind in fata scarba incadrata, el fara parados.

    Oferte generoase:masini, neveste si un cal din aur
    De la bogatii rasei, ce au lasat copii prada mortii
    Prin bombe si rachete digitale, cum vrura sortii;
    Recunostinta catre cel ce l-a ochit pe marele balaur.

    Ei ne dadura roata, scrisul, legile si Biblia curata
    Ce mai tarziu a fost rastalmacita sau, bine zis, furata;
    Sa pretuim pamantul darnic , fara pretentie privata,
    Sa recunoastem omul in femeia vietii, far-a fi ignorata.

    Obama! i-ati lefegii mortii din Irakul macinat, de graba,
    Saruta-i fruntea voinicului puscarias, descult, cu pana,
    Pune-i portretul la loc de cinste-n casa ta, pe blana
    De maslin cu porumbei pictati de-o pura si virgina roaba.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi