"Revolutie fiscala" in Hexagon

Nicolas Sarkozy: Franta introduce in 2010 taxa pe emisiile de carbon

de R.P.     HotNews.ro
Joi, 10 septembrie 2009, 17:07 Actualitate | Internaţional

Nicolas Sarkozy
Foto: Hotnews
Franta va introduce anul viitor o taxa pe emisiile de carbon, pentru a incuraja intreprinderile si gospodariile sa consume energie mai putin poluanta. Va fi "o revolutie fiscala", a anuntat joi presedintele francez Nicolas Sarkozy, care a precizat ca pretul de pornire pentru "taxa de carbon" a fost stabilit la 17 euro, scrie France 24.

"Este timpul sa cream o fiscalitate ecologica. Franta trebuie sa consolideze taxele impuse pe activitatile poluante si sa reduca impozitele pe productie si pe munca", a declarat presedintele francez. Franta se raliaza astfel politicilor din domeniu sustinute de Suedia - tara care a si "inventat" conceptul "taxei pe carbon" - si pune la punct o fiscalitate specifica pe emisiile de dioxid de carbon, responsabile de incalzirea globala.

Taxa va fi aplicata in 2010 si vizeaza consumul de gaz, de petrol si de carbon; nu este inclusa si electricitatea, care in Franta este in cea mai mare parte de origine nucleara.
  • Nivelul taxei a fost stabilit la 17 euro pe tona de dioxid de carbon, in cazul gospodariilor si al intreprinderilor, sau 4 eurocenti pe litru de benzina
Calificat de Nicolas Sarkozy ca o "schimbare majora" si ca "prima etapa a unei revolutii fiscale", noul impozit are ca scop "modificarea durabila" a comportamentului francezilor. "Obiectivul taxei de carbon nu este de a umple cuferele statului", a asigurat Nicolas Sarkozy, citat de AFP. Incasarile pe acest impozit le vor fi integral restituite francezilor, prin reducerea impozitului pe venit, a subliniat liderul de la Elysee.

O decizie care a fost primita cu ostilitate de francezi. Potrivit unui sondaj publicat pe 3 septembrie, doua treimi din francezi sunt impotriva acestei taxe. Opozitia socialista, mai ales fosta candidata la alegerile prezidentiale Segolene Royal, a criticat vehement acest impozit, pe care il considera total injust din punct de vedere social.

Nicolas Sarkozy a anuntat ca scopul Frantei este sa reduca de patru ori emisiile sale de CO2, din prezent si pana in 2050, fata de nivelul inregistrat in 1990. Cu aceasta ocazie, presedintele a pledat pentru ca Uniunea Europeana sa introduca o "taxa de carbon" la frontiere, distincta fata de cea interna prezentata joi.


Citeste mai multe despre   






















799 vizualizari

  • 0 (10 voturi)    
    O noua taxa (Joi, 10 septembrie 2009, 17:18)

    Unul [anonim]

    Nu este decat o noua taxa pentru a jumuli cetatenii!!!! Nu va schimba absolut nimic din punctul asta de vedere.
  • 0 (0 voturi)    
    ollalala (Joi, 10 septembrie 2009, 17:24)

    shicedaca [anonim]

    undevormerge cei17neuroni lunar'?
  • 0 (8 voturi)    
    taxa pe respiratie (Joi, 10 septembrie 2009, 18:03)

    cucu [anonim]

    urmeaza taxa pe respiratie....si uite asa "noua era" si "marea schimbare globala" isi continua drumul nestringherita
  • -1 (5 voturi)    
    efectul incalziri globale (Joi, 10 septembrie 2009, 18:08)

    lucianmotzul [anonim]

    Asta sa vrut taxe! motiv avem ,incalzirea globala ,si uite asa mai luam bani la guverne ca ei votati de noi sa o duca bine.Cine stie ce taxe mai pun ,le mai scorneste mintea ceva in citiva ani ,apare alta taxa.
  • +5 (5 voturi)    
    Si totusi (Joi, 10 septembrie 2009, 18:21)

    Robert [anonim]

    Dar in articolele despre incalzire globala cei mai multi striga ca nu se face nimic si ca ne indreptam spre dezastru. Uite ca acum se incearca ceva si incepe cu voi. Ati vrut masuri, masuri s-au luat.
  • -1 (5 voturi)    
    se naste ceva baieti (Joi, 10 septembrie 2009, 18:26)

    bla [anonim]

    ceva maret, inrobirea populatiei din cauza ca la putere sint multi prosti. ce va rezulta de aici? nu e prea greu de imaginat...cum zicea becali la el 50k euro sint maruntis, bacsis, nimica,,,iar altii traiesc o viata si poate nu aduna 50k
  • 0 (2 voturi)    
    matematique a la Nico ... (Joi, 10 septembrie 2009, 18:55)

    io [anonim]

    iaca:
    "17Euro per tona de CO2 emis, sau 0.04Euro per litru benzina".
    bun, pai sa vedem.
    iau drept exemplu Peugeut, ca sa-l magulesc pe mr President, emisii 150g/100km, consum rotund 5l/100km, ca sa usuram calculele.
    pai asta inseamna ca tre' sa consum 33kl benzina ca sa am 1 tona CO2 in atmosfera.
    adica sa platesc 17Euro.
    pe de alta parte, la 0.04 Euro/l, la 33kl vine cam 1320 Euro, nicidecum 17.
    bun, acu' sa vedem cit tre' sa merg cu masina ca sa am o tona de emisii CO2.
    simplu, 150g/100km, adica 700.000 km.
    pai ce facem, mr President? ma taxezi pe mine de 100 ori mai mult per gram emisie decit taxezi o uzina?
    uzina care scoate in citeva zile mai mult CO2 decit masinile cu care ma plimb eu toata viata?
    pai se poate sa-mi faci mie una ca asta?
    • 0 (0 voturi)    
      ooo da! (Joi, 10 septembrie 2009, 22:03)

      unu [anonim] i-a raspuns lui io

      uite ca poate.
      sper ca-si da toata lumea seama ca asta e valoarea de start a taxei, asa, de incalzire, sa nu se revolte populatia ca-i prea mult.
  • 0 (0 voturi)    
    Folositi-va neuronul inainte de a deschide gura (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 18:08)

    eXe [anonim]

    Interesant cum toata lumea lauda ideiile fanteziste ale lui Obama legate de protectia mediului, dar cand Sarkozy vine cu o idee viabila toata lumea ii sare in cap.
    Sunt doua solutii pt. industria auto: una este micsorarea taxelor pt. automobilele hibrid si electrice (cu care Obama s-a laudat in alegeri) si a doua este ideea lui Sarko de marire a taxelor pt. automobilele vechi. Mi se pare mai realista solutia asta in conditiile crizei mondiale decat creearea unei gauri in buget prin scutiri de taxe pt. hibride si electrice.
    Restul comentariilor privind injustetea legii sunt irelevante pe termen mediu si lung. Targetul legii nu este taxarea ci marirea adoptarii de catre populatie a masinilor ecologice. Colateral legea va determina mai multi bani la buget, emisii mai mici de CO2, cresterea vanzarilor de automobile, redresarea industriei auto, trecerea mai usoara a producatorilor auto la noile masini ecologice, micsorarea atat a costurilor de productie cat si a preturilor de vanzare a masinilor ecologice si de ce nu chiar cresterea numarului de biciclete si de folosire a transportului in comun.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri