VIDEO Dubai inaugureaza primul metrou din Golf, stabilind doua noi recorduri mondiale

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Joi, 10 septembrie 2009, 12:14 Actualitate | Internaţional

Dubai inaugureaza primul metrou din monarhiile petroliere
Foto: YouTube
Cel mai lung tren fara conductor din lume, cea mai mare statie subterana: Dubai a dorit din nou sa bata recordurile mondiale, prin inaugurarea fastuoasa a metroului, primul proiect de acest gen in monarhiile petroliere din Golf, relateaza AFP.

Metroul a fost inaugurat miercuri seara, pentru a marca o data simbolica: 09/09/09, la ora 09 seara.



In aplauzele oamenilor, suveranul si premierul Emiratelor Arabe Unite, seicul Mohammad ben Rached Al-Maktoum, a folosit o cartela personalizata, care i-a fost prezentata pe un platou de argint, pentru a urca in primul vagon al trenului.

Autoritatile din Dubai au facut presiuni foarte mari asupra echipei de constructori, care au lucrat 24 de ore din 24, pentru a reusi sa inaugureze metroul la aceasta data. Chiar si asa, doar zece din cele 29 de statii ale liniei de metrou cu o lungime totala de 52 de km au fost deschise publicului joi.

In statia al-Ittihad din centrul orasului, cea mai mare statie subterana din lume, potrivit constructorilor, seicul Mohammad a plasat intr-o capsula "un mesaj secret" destinat generatiilor viitoare ale Emiratelor, care nu trebuie deschis decat peste 37 de ani.

Emiratele, o adevarata capitala mondiala a luxului, si-au dorit un metrou pe masura imaginii tarii, cu vagoane de clasa I, separate pentru femei si copii, si cu statii care adapostesc buticuri de lux.



Dar statiile sunt decorate si cu fotografii alb-negru ale unui trecut nu foarte indepartat, cand locuitorii tarii traiau in conditii foarte proaste, iar pescuitul de perle era principala lor sursa de venit.

Costul initial al metroului, lansat in 2005, era de 4,4 miliarde dolari, dar a depasit in prezent 7,6 miliarde.

Inaugurarea metroului vine in momentul in care Dubai, care nu dispune de resurse semnificative de petrol, este afectat dur de criza mondiala. Potrivit estimarilor economice, aproximativ 400 de proiecte imobiliare, cu o valoare de aproape 300 de miliarde de dolari, au fost inghetate sau anulate in Emiratele Arabe Unite.

Autoritatile spera ca metroul inaugurat miercuri seara sa decongestioneze traficul intr-un oras in care circula peste un milion de autovehicule - respectiv o masina la fiecare doi locuitori. 


Citeste mai multe despre   






















7894 vizualizari

  • -8 (12 voturi)    
    Kitch si lux de prost gust (Joi, 10 septembrie 2009, 12:28)

    ???? [anonim]

    Astia cand n-or sa mai aiba ce petrol sa vanda ce-o sa mai faca? Tot ce se face acolo va falimenta mai devreme sau mai tarziu.
    • +6 (8 voturi)    
      asta e idee ... (Joi, 10 septembrie 2009, 13:11)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui ????

      Tocmai de asta si investesc masiv, acum; dupa ce nu vor mai avea petrol va fi una dintre cele mai luxoase destinatii de vacanta (turism);
      • +1 (9 voturi)    
        Asta niciodata (Joi, 10 septembrie 2009, 13:33)

        toma [anonim] i-a raspuns lui sorin

        Niciodata nu vor putea suplini veniturile din petrol cu turism sau altceva. Peste 100 de ani multe vor fi in ruina. Cu cat construiesc mai mult, cu atat mai greu va fi de mentinut. Este ridicarea si caderea oricarei civilizatii, numai ca asta are loc in secolul vitezei.
      • +1 (1 vot)    
        in plus (Joi, 10 septembrie 2009, 22:45)

        isa [anonim] i-a raspuns lui sorin

        rezervele lor in dolari vor suferi, deci in cheltuie acum
      • +1 (1 vot)    
        CINE DUMNEZOOO? (Vineri, 11 septembrie 2009, 10:12)

        Ci Ciong [utilizator] i-a raspuns lui sorin

        ar merge in dubai, nu poti sa bei sa fumezi, sa te uiti la femei, sau sa ai vreo conversatie naturala cu cineva... atat e de vazut orasul, aglomerat plin de dastia in cearsafuri si femei acoperite, in rest nisip ca pe plaja... pe unde mergi numa barbati ca nu ai voie sa stai cu femeile. As alege oricand o destinatie in europa... amsterdam. (am zis)
    • +6 (8 voturi)    
      Nu chiar (Joi, 10 septembrie 2009, 13:16)

      keloo21 [anonim] i-a raspuns lui ????

      Nu cred ca e kitch sau prost gust, si-au dat seama ca trebuie sa faca si ei ceva cu banii obtinuti din petrol in afara de a-i investi in proprietati imobiliare sau afaceri din afara Emiratelor si investesc la ei in tara in infrastructura, astfel incat in 25 de ani cand nu vor mai satisface cererea mondiala de petrol sa existe oportunitati de dezvoltare a afacerilor. Dubaiul deja a devenit un important centru comercial, o importanta atractie turistica, un important centru de afaceri si probabil e in devenire in multe alte domenii, asta datorita dezvoltarii infrastructurii si apoi a luxului si a look-ului de metropola. Fara o retea de autostrazi si aeroport n-ai cum sa progresezi. Poate crescatorii astia de camile ar trebui sa fie un exemplu pentru "civilizatii" nostrii de parlamentari, daca nu el urmam exemplul o sa fim noi cocotierii. Vezi progresul facut de ei in 20 de ani si progresul facut de noi, e drept nu avem petrol dar avem un urias potential agricol si turistic pe care asteptam sa-l exploateze altii.
      • -1 (5 voturi)    
        Dupa parerea mea sunt lipsiti de viziune (Joi, 10 septembrie 2009, 18:44)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui keloo21

        Daca te uiti matale de ex. la evrei, ei n-au mers pe rupt gura targului cu investitii in Israel, desi in mod cert ar fi avut banii necesari. Ei au dezvoltat in principal educatia, in asa fel incat chiar daca pe tacute, in multe domenii, nu doar militar, Israelul detine knowhow unic, ceea ce-i pune intr-o situatie foarte avantajoasa in pietele care depind de respectivul knowhow.

        Eu tot urmaresc si tot astept sa aud ceva despre educatia din Dubai. Pana acuma, ceata totala. De-aia eu cred ca ce investesc eu masiv acuma se va distruge tot atat de repede pe cat s-a construit, odata ce se veniturile constante si substantiale din petrol dispar.
        • -2 (4 voturi)    
          ce exemplu dai... (Vineri, 11 septembrie 2009, 1:13)

          liv [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

          Israelul a investit in educatie? educatie despre cum sa ucizi copii palestinienilor, la ultima incursiune in Gaza numarul copiilor morti fiind de 320 ....
      • 0 (2 voturi)    
        si-au dat seama pe naiba (Joi, 10 septembrie 2009, 20:07)

        nicubila [anonim] i-a raspuns lui keloo21

        is bani aruncati pe geam. au deschis ieri cu tamtam metroul si azi n-am vazut pe nimeni circuland cu el.
        ia fa un calcul: benzina costa 4l un dolar. metroul o calatorie 1.5 dolari min.
        cu 2000 usd iti iei o masina care...te duce unde vrei (nu mai mult).
        pana aici nu suna rau, dar ca sa mergi la metrou trebe taxi, ca aici nu este trotuar sa umbi, si la 40+ de grade dupa 2 min esti mort. sunt autobuze, da pana in statie faci min 5-10 min.
        ai vrut cel mai, il au. la fel si altele cele mai, le au, dar din toate astea turismul e singura chestie care o anima cu strategia de "cel mai".
        daca insa te uiti si pe latura etica, si vezi cum trag de muncitorii care de pe unde, de ii sufoca 10h pe zi, 150 usd/luna, le ia pasapoartele si le da inapoi can vreau, iti dai seama ca seamana cu un canal dunare marea neagra.
        cam asa arata dubaiul in ochii mei.
        dar deh, sunt multi altii care apreaciaza tocmai asta.

        sa fie sanatosi:)
    • +9 (13 voturi)    
      turism (Joi, 10 septembrie 2009, 13:18)

      sco [anonim] i-a raspuns lui ????

      O sa faca bani din turism.
      Spre deosebire de noi care nu facem nici turism si am vandut si petrolul ...
    • +6 (8 voturi)    
      petrol (Joi, 10 septembrie 2009, 13:24)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui ????

      Tocmai din cauza ca stiu ca rezervele de petrol se vor epuiza, ei investesc masiv in infrastructura si turism, domenii care vor genera venituri in cativa ani, comparabile cu cele din petrol.
    • +7 (9 voturi)    
      doar ca sa te afli in treaba (Joi, 10 septembrie 2009, 13:25)

      antiprostul [anonim] i-a raspuns lui ????

      /
      UAE este singurul stat din zona Golfului care face bani in mod semnificativ si din altceva decat petrol;
      stii ca petrolul contribuie doar cu 3-5 % la PIB-ul Dubai?
      stii tu ce retea de transport si-au contruit in toata tara? stii tu ce firme de constructii au, ce echipamente, ce materiale scot din piatra seaca?

      stiai ca scot peste 20% din imobiliare, profitand de vanitatea bogatasilor pentru a vinde la suprapret orice construiesc?
      au permis strainilor sa vina sa le construiasca tara, imbogatindu-se impreuna, nu zice nimeni ca sunt ei cel mai muncitor si mai destept popor, chiar nu sunt;

      specific romanilor... unii muncesc prea mult altii nu muncesc deloc, nu exista cale de mijloc, si stau si o freaca clampanind pe site-uri de stiri toata ziua fara sa isi bata capul sa adauge un comentariu pertinent si solid sustinut
    • +2 (4 voturi)    
      te inseli, deja nu mai au petrol (Joi, 10 septembrie 2009, 13:31)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui ????

      Mai nu vorbi daca nu sti (sau citesti) daca te uiti pe toate site-urile si publicatiile o sa vezi ca dubaiul traieste din turism si doar aprox 6% vine din petrol e normal sa investeasca in turism si alte alea.
    • +4 (6 voturi)    
      Prostea (Joi, 10 septembrie 2009, 15:26)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui ????

      Gandeste-te ca tot ceea ce vezi in Dubai s-a facut in 20 ani, au construit in 4 ani 52 km de metrou, au facut insule artificiale, au singurul hotel de 7* din lume si multe altele. Tot 20 ani au trecut si la noi de la revolutie. S-a realizat ceva? 150 km de autostrada. :)

      Tu ai iesit vreodata din ghetoul in care traiesti de-ti dai cu parerea despre Dubai?
  • +1 (5 voturi)    
    seamana mult (Joi, 10 septembrie 2009, 12:55)

    mirci [anonim]

    seamana f mult cu tronsonul imgb-pipera :|
  • +2 (8 voturi)    
    Ironia (Joi, 10 septembrie 2009, 13:06)

    soferul [utilizator]

    Arabii investesc in transport public, iar noi umplem orasele de cazane...
  • 0 (6 voturi)    
    cultul personalitatii (Joi, 10 septembrie 2009, 13:12)

    donache [anonim]

    Nu cunosc cultura islamica prea bine dar cultul personalitatii fata de iubitul conducator vad ca e foarte dezvoltat. Pai daca europa va fi islamica peste 50 de ani asta ne paste si pe noi? :)
    • -1 (3 voturi)    
      mai bine taci... (Joi, 10 septembrie 2009, 16:30)

      sami [utilizator] i-a raspuns lui donache

      Daca tot nu cunosti mai bine taci. Cultura islamica nu are nici o legatura cu modelul (tipic autoritarismului) cultului personalitatii conducatorului...
      In afara faptului ca religia nu permite "chip cioplit" pentru ei este o dovada de respect si gratitudine. Este o conducere de tip autoritar dar acceptata de tot poporul si oricum foarte diferita de ceea ce "crezi" tu sau poate ai trait pana acum 20 de ani. Oamenii de acolo se simt in siguranta si au incredere in conducatorii lor, iar acestia din urma fac totul pentru bunastarea INTREGULUI POPOR- nu numai pentru clasa conducatoare.
      Si mai trebuie sa stii ceva. Ce fac ei acolo nu fac doar pentru bunastarea emiratezilor, proiectele pe care le-au dezvoltat au adus foarte multi bani, stiinta si tehnologie si altor state, inclusiv din Europa! Cat despre islamizarea Europei...cu certitudine se va intampla...dar se va intampla tot din cauza noastra (europenii in general) pentru ca ne renegam constant valorile culturale si radacinile in numele "democratiei-banilor".
  • +6 (6 voturi)    
    ba tocmai (Joi, 10 septembrie 2009, 13:22)

    dex [anonim]

    ca baietii au fost destepti si si-au dat seama ca dupa ce se termina petrolul devin iar nomazi la cort. asa ca au decis ca petrodolarii sa ii bage in infrastructura inestitii ca atunci cand se termina sa traiasca frumos din turism... si intradevar au facut acolo super chestii...
    numai ca nu stiu daca o sa le iasa ca vara acolo e infernal de cald... dar alta sansa nu aveau - era fie asta fie emigrau toti cu banii din petrol...
  • +5 (5 voturi)    
    degeaba lux si opulenta... (Joi, 10 septembrie 2009, 13:47)

    nu conteaza [anonim]

    "...vagoane de clasa I, separate pentru femei si copii..."
    • -2 (2 voturi)    
      cred ca.. (Joi, 10 septembrie 2009, 14:34)

      calin [anonim] i-a raspuns lui nu conteaza

      poate doreau sa zica . ;separate pentru femei si barbati... femeile in vagonul cu camile :D.
    • 0 (4 voturi)    
      + (Joi, 10 septembrie 2009, 16:36)

      sami [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza

      ...este parte din cultura lor! Iar acele compartimente sunt special create pentru femeile islamice care "aleg" sa se urce in acestea (de obicei atunci cand calatoresc fara sot). Asta nu inseamna ca o turista straina nu are voie in orice compartiment doreste!
      • -1 (1 vot)    
        Asa crezi tu (Joi, 10 septembrie 2009, 20:18)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui sami

        dar in realitate turista crestina nu are dreptul in acelasi vagon cu barbatii.
    • +2 (2 voturi)    
      nu intelegi nimic (Joi, 10 septembrie 2009, 17:41)

      PanterA [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza

      Unii oameni sunt incredibil de ignoranti!
      Ai iesit vreodata din satul tau?
      • -2 (2 voturi)    
        da, am iesit... (Joi, 10 septembrie 2009, 23:24)

        nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui PanterA

        dar tu ? de cind nu ai mai iesit ? ai mai citit, ceva asa, de curiozitate, de curind ? sau mai bine zis ai citit sa vezi cum este tratata femeia in islam ?

        nu cred, pentru ca altfel nu faceai afirmatia ca as fi ignorant...

        hasta la vista !

        p.s.: si mai puna mina pe carte. dar nu doar atat: citeste-o !
        • +1 (1 vot)    
          hai las-o! (Vineri, 11 septembrie 2009, 1:24)

          liviu [anonim] i-a raspuns lui nu conteaza

          si la noi cum e tratata femeia?si aia le bat si noi le batem basca ca avem cele mai multe fetite prin Spania , Italia care castiga binisor din cea mai veche meserie...
        • +1 (1 vot)    
          islam vs crestinism vs anything else (Joi, 24 septembrie 2009, 21:19)

          PanterA [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza

          sunt diferente (si perceptii) culturale pe care trebuie sa incerci sa le accepti si, eventual, intelegi. E modul lor de viata si nu inseamna ca daca ei nu vad lumea prin ochii tai o vad e neaparat gresit.

          ignoranta ta e legata de faptul ca in afara de adevarul tau nu esti pregatit sa accepti/intelegi adevarul altora.

          Sunt tare curios ce comentarii ai face referitoare la o specie extraterestra care percepe universul prin vibratia moleculelor de nitrogen facute la trecerea unui obiect de exact 45,2 de grade celsius printre ele si nu prin simturile cu care esti tu obisnuit (unde sonore, lumina, miros si atingere). Acea specie, intamplator, se inmulteste prin punerea in comun a genelor a 4 indivizi din care 2 sunt batuti crunt inainte de imperechere dupa care sunt ucisi si digerati.
  • -2 (4 voturi)    
    Lux si opulenta pentru cine? Turism pentru cine? (Joi, 10 septembrie 2009, 14:18)

    ???? [anonim]

    turism intr-o tara unde poti sari in aer? si cine va face turism in perioade de criza economica? acolo nu se fac hoteluri de o stea! sau nu sunt hoteluri de 5 stele la pret de o stea! sa fim seriosi! asta cu turismul dupa ce nu va mai fi petrol e o aberatie!
  • +2 (2 voturi)    
    Au multe industrii in dezvoltare (Joi, 10 septembrie 2009, 15:50)

    Mihai Vit. [anonim]

    Am fost acum 1 luna in Dubai si am avut un ghid personal 2 zile la rand. Am auzit si vazut in ziare, mi-a zis ghidul, mi-au zis oamenii pe acolo, Dubai va fi ceva ce nu va muri cand petrolul se va duce . Vor face un park dublul decat Disneylandul din state, adica 120mii angajati, unde vor avea toate casele mari de filme locatii de distractii (Paramount, Marvel (comics), EA (Electronic Arts - jocuri PC, si multi altii). Isi vor face zona de aeronautica unde vor incerca sa aduca viitorul turism spatial. Deja in Abu Dhabi construiesc asa ceva. Vor avea si sience city in Dubai, o zona cu facilitati fiscale pentru industria de cercetare, la fel si legislatia. O sa vedeti, nu sunt prosti. Bye
  • 0 (0 voturi)    
    :)))) (Joi, 10 septembrie 2009, 17:27)

    Andrei [anonim]

    super tare.. eu voi merge in Dubai.. deja mi-am luat biletul de avion :)))
  • 0 (0 voturi)    
    Cam necioplit chipul asta islamic... (Joi, 10 septembrie 2009, 21:25)

    !!! [anonim]

    Astia baga bani nu numai in infrastructura ci hranesc, in aceeasi masura, cu sute de milioane de dolari organizatiile teroriste islamice din intreaga lume. Pericolul islamizarii lumii "apostatilor" (asa cum le zic ei "necredinciosilor") este real. De altfel asta isi si propune islamul ca religie. Observ cu tristete ca nu ingrijoreaza pe nimeni modul in care, fie pe cale pasnica, fie pe cale violenta, islamul incearca sa se impuna lumii ca singura religie si mod de viata. Grav si ingrijorator.
  • 0 (0 voturi)    
    Precizari (Joi, 10 septembrie 2009, 22:04)

    Brainstorm [anonim]

    1) Dubaiul n'a fost niciodata un mare producator de petrol. Din 2.5-3.0 MMBbl/day produse de EAU (Emiratele Arabe Unite) Dubaiul nu contribuie decat cu 5-6%;
    2) Viata este relativ scumpa pt occidentali pt faptul ca alcolul, care'l cumperi cu licenta in magazine speciale, este supra accizat iar in restaurante (gasit numai in rest apartinand hotelurilor) o halba de bere costa 4-6 Euro iar o sticla de vin costa de la 100Dh (+/-20Euro) in sus.
    3) Traficul a devenit de'adreptul nebun desi Sheick Zayed Road s'a largit la 6 benzi/sens, Jumeira Road la trei si au aparut rute periferice prin desert;
    4) Desi se construieste in ritm sustinut doar 20% din apartamente sunt ocupate;
    5) cei care cumpara in Real-estate-urile lor: arabii din afara Golfului, pakistanezii si indienii pt case/apart ieftine si arabii din Golf pt cele scumpe;
    6) IN Emirate nu se poate trai corect dact din Octombrie pana'n Mai apoi caldurile teribile (>45°C) devin insuportabile;
    7) Sa traversezi o strada chiar pe verde in orice Emirat dar mai ales in AUH or Dubai devine un act de curaj (de mentionat in CV). Putini ajung intregi pe trotuarul celalat;
    8) Singurii Romani care fac bani sunt cei care lucreaza in Petrol deci nu in Dubai (multi in AUH);
    9) tot ce s'a facut in Golf este opera strainilor: occidentalii ca Ingineri si Manageri, indienii si paki ca muncitori (tratati mai rau ca vitele) Libanezii (mai ales cei crestini) ca intreprinzatori
    10) Dintr'o populatie de vreo 3-4 Milioane (MM) din Emirate numai vreo 20% sunt locali. Localii nu se prea amesteca cu occidentalii.
    11) Desi au acum niste Malluri enorme si superbe nu se merita sa mergi pt shopping in Dubai (exceptie aurul dar de proasta calitate) pt ca articolele sunt mai scumpe decat in Occident in orice magazin de marca;
    12) Turismul si finantele sunt pilonii economiei Dubaiului: Emirates una din cele mai dinamice companii aeriene sustine turimul dubaiot prin tarifele si package-urile propuse in marile capitale ale lumii.
    • 0 (0 voturi)    
      Completare (Vineri, 11 septembrie 2009, 8:32)

      cobra [anonim] i-a raspuns lui Brainstorm

      6. Nu se poate trăi corect de către un european obişnuit cu confortul de acasă. Pentru ei, nu sunt probleme.
      7. Nu e adevărat. Poate ai fost tu odată în această postură, dar nu trebuie generalizat. Şi, de fapt, acolo nu prea sunt trotuare. Vreau să spun că am văzut şi maşină care a oprit (deşi nu era trecere de pietoni) ca să-i permită unui coleg de-al meu să treacă strada. Poate dacă era femeie nu se întâmpla asta.
      11. Aşa cum există foarte multe magazine în care preţurile sunt foarte mici, este normal să aibe şi magazine de lux în care preţurile sunt de lux. De fapt, asta e tendinţa acolo: de a face cât mai multe astfel de magazine în special pentru turişti, dar şi pentru localnicii cu dare de mână.
      Se subînţelege că celelalte puncte sunt adevărate.
      1. Trebuie reţinut că este cea mai permisivă ţară islamică. Tu, european, dacă te mănâncă-n fund şi faci o prostie pe-acolo, nu-ţi taie mâna ca-n Arabia Saudită sau în Iran. Cea mai dură pedeapsă (din punctul lor de vedere) este expulzarea din ţară.
      2. Gândirea lor (şi nu numai a lor, citeşte Confesiunile unui asasin economic) este ca lucrurile nedemne pentru ei sa le facă alţii, nu de-ai lor (în general, cam tot ce înseamnă servicii). Acum ţara asta e plină de indieni, pachistanezi şi chinezi care acceptă salarii mici pentru munca depusă.
      3. Nu toţi localnicii sunt aşa tâmpiţi pe-acolo. Am întâlnit oameni care nu sunt de acord cu politica şeicului lor şi nici cu normele specifice religiei lor dar spun că acceptă prima pentru că au multe gratuităţi din partea statului, iar religia nu este impusă strict ca în ţările sus-menţionate.
      4. Având în vedere că e o ţară mică dar cu resurse financiare foarte mari, ei fac eforturi deosebite pentru atragerea altora cu sume tot atât de mari pentru continuarea modernizării ţării şi creşterea nivelului de trai. Şi asta făcând cel mai..., cea mai...
  • +1 (1 vot)    
    tz... (Vineri, 11 septembrie 2009, 10:07)

    gigel123 [anonim]

    dubai e de kkt ... alcolol e ff scump iar dak fumezi iarba faci 5 ani de puscarie.... femeile sunt infasurate si nu vezi decat ochii lor... Deci este o tara de kkt :)))
  • 0 (0 voturi)    
    dubai, bye, bye (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 3:16)

    Drakonis [anonim]

    Dubai imi pare un experiment socio-economic bizar si grotesc, care mai mult ca sigur, va esua curand.Existenta in acel oras opulento-faraonico-pseudohedonist e mai degraba anticamera iadului, calduri, fundamentalisti, afaceristi si nababi egoisti, turisti si naivi casca gura+o mare masa de sclavi care muncesc in dogoare...
  • 0 (0 voturi)    
    mizerie la maxim...... (Luni, 16 noiembrie 2009, 3:00)

    jeny [anonim]

    traesc deacu 3 ani in dubai pe o strada in care mirosul urit te doboara ....de ce nu fac poze sa arate cum traesc saracii ....dar tot timpul arata si povestesc lucruri frumoase despre dubai...Au niste legi foarte aspre chiar si pentru acel turis care vine pe citeva zile la odihna..de ramadan o caldura 40 de grade sa nu bei apa daca te zareste cineva pe strada imediat la politie ...stiupid.. lume nebuna ...ca sa traesti in aceasta tara trebuie sa platesti ...unde sa mai vazut asa ceva ... pe 3 ani de zile 9mii de$ ...pai ginditiva si voi pe ce traeste dubaiul... viata e foarte scumpa pentru un european ,,,, un locar are un salariu maximum10 de$lunar dar un emigrant are la 700$ este diferenta ...pai de aia isi permit sa stee la volan cum sint LAMBBURGINI, FERARI, etc.si apartamente luxoase ...musulmanii nu beau ca rominii pina dau belea...la sarbatori eii beau ceai ..eu nu am ochi sa-i vad pentru ca este o natie foarte foarte rea isi bat jok de fete chiar si femeile lor...am participat si eu la deschiderea metroului ... toti rideau in hohote ..pai cine va merge in el decit numai indienii pakis. china,plec la serviciu zi de zi si vad ca metr. e gol. iti vine a ride cite miliarde de $ sau cheltuit in constructia lui....ce folos ...sa va spun ca dubai nu arata frumos ziua .. murdarie si nisip nai cum sa tragi o gura de aer ..EUROPA E DE BEST.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri