VIDEO Caz fara precedent in SUA: Un barbat executat in Texas pentru uciderea celor trei fete ale sale era nevinovat

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Vineri, 4 septembrie 2009, 11:00 Actualitate | Internaţional

Presupusele victime ale lui Todd - captura New Yorker
Foto: www.executedtoday.com
Todd Willingham a fost executat in 2004, in Texas, prin injectie letala, dupa ce a fost condamnat pentru ca si-a ucis copiii. Toate indiciile arata insa, in prezent, ca acesta era nevinovat. Cazul este socant si fara precedent pentru o administratie care trimite la moarte, in medie, 50 de oameni pe an, relateaza AFP.



Dovedirea nevinovatiei unui condamnat, dupa executarea sentintei, este un fapt extrem de rar in Statele Unite si, potrivit specialistilor consultati de AFP, niciun stat nu a recunoscut oficial, pana in prezent, ca a comis o eroare de acest gen.

Afacerea Todd Willingham, care avea 23 de ani cand cele trei fete ale sale au pierit in incendiul care i-a distrusa casa sa si 24 cand a fost condamnat la moarte, pentru ca ar fi declansat incendiul, ar putea constitui un precedent si o sansa nesperata pentru cei care sustin abolirea pedepsei cu moartea.

"Atata vreme cat sistemul nostru judiciar comite erori, inclusiv de acest gen, nu putem continua sa executam oameni", afirma asociatia Innocence Project, care a sesizat in 2006 comisia de etica texana asupra dosarului Willingham.

Daca inocenta defunctului urmeaza inca sa fie stabilita oficial de aceasta comisiei, cazul sau ilustreaza "cea mai mare dilema a tarii noastre asupra pedepsei cu moartea: suntem sau nu pregatiti sa mentinem acest sistem, stiind ca oameni nevinovati vor fi declarati vinovati si condamnati?", se intreaba Rick Halperin, presedintele unei asociatii care lupta impotriva pedepsei capitale.

Ingredientele unei erori judiciare

In 1992, Todd Willingham a fost condamnat de un juriu pe baza unui raport privind locul unde a avut loc tragedia intocmit de experti locali. A murit 12 ani mai tarziu, continuand sa-si sutina nevinovatia.

Istoria sa, detaliata in aceasta saptamana intr-o lunga ancheta efectuata de saptamanalul New Yorker, contine toate ingredientele clasice ale unei erori judiciare: absenta unei contra-expertize, un expert psihiatru care l-a declarat pe acuzat drept un "sociopat foarte periculos", fara insa a-l intalni vreodata, martori care si-au modificat depozitiile in favoarea acuzarii, avocati  incompetenti numiti din oficiu...

Dar, intr-un raport trimis in luna august comisiei texane de etica, un specialist recunoscut in astfel de probleme concluzioneaza, asa cum au facut-o si alti experti in 2004 si in 2006, ca incendiul a fost accidental.

Raportul sustine ca expertiza pe care s-a bazat procesul "are la baza doar convingeri personale, care nu au nicio legatura cu o investigatie stiintifica a scenelor de incendiu".

Condamnarea la moarte a unui nevinovat, valabila, daca procesul a fost corect

"Acest raport este ravasitor, genul de revelatie care bulverseaza orice constiinta", scrie New York Times.

Cazul are o relevanta deosebita in conditiile in care Troy Davis, un negru condamnat pentru uciderea unui politist alb, asteapta sa fie executat in Georgia. El sustine insa ca este nevinovat. Dupa ce a scapat de trei ori de la executarea pedepsei, el a obtinut in august, din partea Curtii supreme, dreptul ca un tribunal sa examineze noi probe care ar putea sa-l disculpe.

Un studiu universitar recent, efectuat pe un esantion de 800 de adulti din California, arata ca numarul adeptilor pedepsei cu moartea scade - 66% s-au pronuntat pentru, fata de 79% in 1989. 44% dintre persoanele intervievate se declara deranjati de faptul ca un om nevinovat ar putea fi executat (23% in 1989).

Dar lucrurile nu sunt atat de simple pentru abolitionisti: intr-o decizie recenta, doi judecatori ai Curtii supreme au afirmat ca executarea unui om a carui nevinovatie a fost dovedita ulterior ramane "valabila", atat timp cat acesta a avut parte de "un proces drept si echitabil".


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

16196 vizualizari

  • +3 (55 voturi)    
    Ce te poti astepta de la americani???!!! (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:19)

    un oarecare... [anonim]

    Iata adevarata fata a Americii!!! Oare acesta va fi viitorul planetei??? Fereasca-ne Cel de sus!
    • +2 (58 voturi)    
      fereasca-ne Cel de Sus de imbecili (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:47)

      rica venturiano [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare...

      Da, mare ghinion ca n-au castigat rusii razboiul rece, sa vezi ce comentarii destepte ai fi scris tu pe peretii carcerei, inainte sa incasezi un glont in ceafa...
      • +1 (11 voturi)    
        E bine la americani...ce sa zic... (Vineri, 4 septembrie 2009, 19:03)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui rica venturiano

        Oricand poti fi arestat si incarcerat pt terorism...chiar daca tu poate nu ai facut nimic. Poti fi urmarit, perchezitionat...etc...fara nici un mandat...fara nimic. Ce sa zic...mare noroc cu americanii astia.
        • +1 (3 voturi)    
          lasa ca in Romania a fost mai bine (Vineri, 4 septembrie 2009, 23:27)

          Lucian [anonim] i-a raspuns lui bgd

          ... ca ne-am ucis noi intre noi timp de 50 de ani, si care mai de care turnator... unii chiar au trust de TV altii au fost presedinti..... politica si justitia e c***a peste tot... crezi ca americanii sunt scutiti de erori? crezi ca acolo totul e PERFECT precum e justitia de pe Dambovita?
        • +1 (1 vot)    
          sitemul (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 19:12)

          ERMIL [anonim] i-a raspuns lui bgd

          si totusi tu cum vezi functionarea sistemului?
          Cum sa lupti impotriva unor criminali, teroristi, etc...
          Daca umplem sistemul de proceduri peste proceduri nu cred ca se rezolva ceva... si oricum intotdeauna trebuie sa fim constienti ca putem ajunge intr-o situatie in care poti fi condamnat pe nedrept
          Gandeste/te ca cineva care cunoaste sistemul daca vrea iti poate inscena probe impotriva ta... ce facem atunci? devenim paranoici?
    • -6 (44 voturi)    
      da,da (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:52)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui un oarecare...

      Noroc cu romanii-cea mai desteapta natie de pe glob. Si ce bine ca avem paranoici ca tine in tara.
      Foarte nasoala intamplarea. In timp probabil vor renunta la aceasta pedeapsa, care nu e aplicabila in toate statele.
      • -15 (15 voturi)    
        sa te omoare pe tine atunci (Vineri, 4 septembrie 2009, 13:49)

        mai destept ca tine [anonim] i-a raspuns lui anonim

        .
    • -2 (42 voturi)    
      . (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:52)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare...

      ia vezi cati/cum se executa islamistii? preferi varianta aia? atunci sa ne fereasca Dumnezeu! ;)
      • 0 (14 voturi)    
        justitie (Vineri, 4 septembrie 2009, 14:46)

        Gandalf the White [utilizator] i-a raspuns lui Mda

        Daca am ajuns sa comparam civilizatia islamica cu democratia americana deja trebuie sa ne punem semne de intrebare in ceea ce priveste sistemul de justitie din USA
    • -4 (36 voturi)    
      . (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:52)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare...

      oricum esti inca un alt incuiat care vede numai raul la americani. mai deschide ochii. sau mintea
      • -1 (11 voturi)    
        Iar tu.... (Vineri, 4 septembrie 2009, 14:32)

        gabriel4west [utilizator] i-a raspuns lui Mda

        ...,.esti unul care doar ii lauda, indiferent ce imbecilitati fac !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • +13 (33 voturi)    
      @ celor ce ti-au raspuns (Vineri, 4 septembrie 2009, 12:10)

      alpha [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare...

      faptul ca altii sunt mai rai nu justifica uciderea unor nevinovati ! ei sunt alte celebre "victime colaterale" ale unui sistem in care totalitarismul e impus prin incultura,nu cu arme de foc,desi zecile (poate sutele ?) de clipuri postate pe net cu politisti care EXECUTA oameni neinarmati ne fac sa ne gandim la valabilitatea sistemului democratic american ,mai ales ca in Europa de vest avem democratii mult mai functionale la toate capitolele.
      • -16 (32 voturi)    
        Oare? (Vineri, 4 septembrie 2009, 13:02)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui alpha

        E gresit ceea ce s-a intamplat, dar ia vezi cate milioane de nevinovati a executat regimul lui Stalin! Sau alti extremisti....
        Cat priveste Europa de vest...ma lasa-ne! Asa-zisele democratii de care tu vorbesti au fost sustinute de americani financiar! Au fost impuse de ei, intr-un fel sau altul! Documenteaza-te cam cati bani au gabat americanii in Italia ca sa nu ajunga comunistii la putere! Sau in Spania....De ce democratii functionale vorbesti tu! Xenofobia e in floare in Europa de vest! Asia e democratie?!?!?!? Uita-te la cum te privesc francezii cand spui ca esti roman! Sau alte natii! Habar nu ai ce e cu tine!!!
        • +14 (18 voturi)    
          Român din Franta (Vineri, 4 septembrie 2009, 14:26)

          gix [anonim] i-a raspuns lui mircea

          Cu tot respectul tin sa va informez, Stimate Domn, dupa 15 ani petrecuti aici, ca Franta chiar este una dintre cele mai tolerante tari din lume, una dintre tarile in care drepturile omului chiar exista. Spre deosebire de frumoasele meleaguri Carpat-Danubiano-Pontice, unde conteaza doar cine o are mai mare, aici omul chiar este in mijlocul tuturor lucrurilor. Va rog din suflet sa va mai informati, Stimabile, sa traiti macar un ani aici fara sa furati din magazine sau din bancomate, sa nu plecati cu baxul de bere pe sub geaca (asa cum fac multi conationali de-ai nostri), sa munciti pe bune pentru ca sa fiti respectat si apoi sa postati pe net tot felul de ineptii.
      • +6 (6 voturi)    
        democratia braziliana (Vineri, 4 septembrie 2009, 13:57)

        Rumalun1st [utilizator] i-a raspuns lui alpha

        Macar l-au judecat pe ala...

        http://www.youtube.com/watch?v=-sFr7K7Ob40

        Atentie imagini socante!
      • +4 (8 voturi)    
        precizari (Vineri, 4 septembrie 2009, 14:03)

        rica venturiano [utilizator] i-a raspuns lui alpha

        Niciun sistem nu e perfect si peste tot mor oameni nevinovati (vezi brazilianul impuscat in metroul londonez fiindca avea fatza de arab, vezi adolescentii morti in Franta in timp ce erau urmariti de politie, chestie din care au iesit revoltele imigrantilor de acum cativa ani). Nu zice nimeni ca asemenea chestii sunt dezirabile sau laudabile, dar cand vorbesti despre sisteme politice nu prea exista "cel mai bun", ci doar "cel mai putin rau" - iar dintre sistemele politice cu care ne-am confruntat noi pana acum (otoman, tzarist, sovietic etc.) as zice ca cel american e cel mai putin rau - ca dovada faptul ca ai voie sa-l critici fara sa ajungi la inchisoare sau la groapa comuna.
        • 0 (2 voturi)    
          In anumite limite... (Vineri, 4 septembrie 2009, 18:48)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui rica venturiano

          Daca le depasesti poti fi acuzat de terorism, tinut in inchisoare 20 de ani...si eliberat ulterior pt ca nu s-au gasit probe pe baza carora sa fii acuzat. Nu mersi...mai sunt tari unde sistemul politic e de succes....franta, tarile nordice, de sus...etc
          • +1 (3 voturi)    
            ... (Vineri, 4 septembrie 2009, 19:32)

            rica venturiano [utilizator] i-a raspuns lui bgd

            Apropo de sistemul politic de succes din Franta... da pe google o cautare dupa "banlieue" si sa vezi acolo succesuri... cat despre tarile nordice (lasand la o parte faptul ca o tzara cu 3-4 milioane de locuitori e alta mancare de peste decat o tzara cu 300 de milioane), daca am avea cu totii atata petrol precum are Norvegia, cred si eu ca ar fi paradisul pe pamant...
    • +10 (14 voturi)    
      prietene omonim.... (Vineri, 4 septembrie 2009, 12:19)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare...

      nu uita ca SUA s-a confruntat si cu criminali in serie precum Manson, Bundy, Ramirez si lista continua.
      Nici un sistem facut de om nu este nu a fost si nu o sa fie perfect. Tocmai de aia trebuie imbunatatit constant. D
      • -1 (11 voturi)    
        daca nu cunosti, taci. (Vineri, 4 septembrie 2009, 13:48)

        cezar [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

        poate ne poti impartasii din vasta ta cultura pe cine a omorat Manson in serie. acolo e vorba de condamnare politica. Nixon a facut cariera pe spatele unui vagabond pe care acum toata lumea il considera monstrul secolului XX. Tocmai de asta ar trebui abolita pedeapsa cu moartea. Daca in Romania ar intra in vigoare asa ceva, lepra de Basescu s-ar descotorosi de toti contracandidatii mai ceva ca Richard al 3lea.
    • -2 (12 voturi)    
      E mai bine la noi? (Vineri, 4 septembrie 2009, 13:15)

      George [anonim] i-a raspuns lui un oarecare...

      Nu mai criticati America! Uitati-va la noi, e mai bine sa nu fie pedepsiti deloc?
    • 0 (8 voturi)    
      De la nashul mare (Vineri, 4 septembrie 2009, 14:13)

      burebista [anonim] i-a raspuns lui un oarecare...

      Pentru tine viitorul planetei e china, ca aia executa cateva mii pe an, toti unul si unul.
      Oricum, ar trebui sa fii ingrijorat de problemele de la mansarda, mai degraba decat de dominatia americana.
    • +3 (7 voturi)    
      mai ignorantule (Vineri, 4 septembrie 2009, 15:13)

      mvr [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare...

      Aia nu e "adevarata fata" a Americii, ci doar o alta fateta daca vrei ( una din extrem de multe ... si bune dar si rele ). Dar oamenii saraci cu duhul ca tine nu au ochi pentru nuante. Ei pot pricepe doar generalizarile si exagerarile stupide.
  • +3 (9 voturi)    
    sa va lamuresc (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:25)

    REM [anonim]

    inocenta = nevinovatie in limba romana, nestiutorilor :)
    • +2 (2 voturi)    
      inocent e in limba romana (Vineri, 4 septembrie 2009, 12:21)

      lambda [utilizator] i-a raspuns lui REM

      INOCÉNT, -Ă, inocenți, -te, adj. Curat la suflet, căruia nu i se poate imputa nimic; care exprimă nevinovăție; (DEX '98)

      desi traducerea nu era cea mai buna, e tot in limba romana.
  • +1 (17 voturi)    
    judecatorii la fel peste tot in lume (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:27)

    Bogdan [anonim]

    Se pare ca nu doar in Romania judecatorii sunt dusi cu pluta.
    In lumea lor, in care ei se cred Dumnezei pe Pamant, un om poate muri cu dreptatea in brate, nevinovat fiind, daca a avut parte de "un proces drept si echitabil".??!??!
    Dar daca "prejudiciata" ar fi mama ta d-le judecator, te-ar consola ideea ca a beneficiat de un "proces drept si echitabil" in care a fost pe nedrept declarata "vinovata"??
    • -2 (18 voturi)    
      nu e vorba de judecatori aici (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:48)

      Catalin1 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      In SUA, sentinta este data juriu.Mor cand vad oameni care comentateaza de dragul de a spune ceva...Bogdane, iti meriti soarta!
      • -1 (15 voturi)    
        Comentezi tu de dragul de a face pe (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:57)

        John Connor [anonim] i-a raspuns lui Catalin1

        desteptul. Ia mai citeste inca o data articolul. E vorba de 2 judecatori de la Curtea Suprema
        care au dat o decizie de fond care este aberanta. Inainte sa te iei de oameni citeste de 2 ori ca se pare ca nu pricepi din prima.
        • +1 (7 voturi)    
          Alte destept!!! (Vineri, 4 septembrie 2009, 13:08)

          mihai [anonim] i-a raspuns lui John Connor

          Poate tu sti sa citesti, dar habar nu ai pe ce lume traiesti! In SUA decizia e pronuntata de judecator, dar e aproape tot timpul data pe baza verdictului juriului! Articolul asta e la fel de corect ca vinovatia aluia, iar comentariul tau e la fel de corect ca cea a judecatorului!!! Mai documenteaza-te inainte de a te lua de altii!!!
      • +2 (2 voturi)    
        Verdict si legalitatea procesului (Vineri, 4 septembrie 2009, 18:02)

        sandru [anonim] i-a raspuns lui Catalin1

        Din cate stiu, verdictul vinovat/nevinovat este dat de catre juriu, DAR judecatorul urmareste legalitatea pe forma si fond in desfasurarea procesului. Adica are grija ca procesul sa fie "drept si echitabil". Din articol rezulta ca legalitatea nu s-a respectat: a lipsit contraexpertiza, psihiatrul a facut un raport din burta, fara sa-l vada pe inculpat etc. Daca juriului i se prezinta niste dovezi pe care judecatorul le aproba din punctul de vedere al legalitatii, desi acestea "scartaie", normal ca verdictul va fi "vinovat".
  • +8 (18 voturi)    
    Pedeapsa cu moartea. (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:30)

    AlinN [anonim]

    Din acest motiv am sustinut mereu aplicarea pedepsei cu moartea doar la recidivisti. Ideal ar fi ca recidivistii sau cei care recidiveaza de 2 ori, pentru furt, viol, crime, sa fie condamnati la moarte si executati. Ar fi foarte benefica masura, mai ales in Romania.
    • +10 (14 voturi)    
      ... (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:52)

      tudor [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      good point! sau in cazul criminalilor in serie!
    • +9 (11 voturi)    
      . (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:54)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      corect
  • +8 (10 voturi)    
    cum adica unic ? (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:34)

    ddalex [anonim]

    Vreti sa credem ca nici-un om nevinovat nu a mai fost executat pana acum ? Asta e cam greu de crezut !
    Vreo 30 de secunde de cautare pe Google arata: Newly-available DNA evidence has allowed the exoneration of more than 15 death row inmates since 1992 in the U.S. (Wikipedia).
    2 minute de adancire a cautarii arata si cazuri specifice: Jesse Tafero, executat in 1990 si exonerat in 1992; Wayne Felker, executat in 1996 si proces redeschis in 2000; si lista continua.
    Atata vreme cat vom inchide si executa oameni care incalca legile, va exista posibilitatea de a inchide/executa un nevinovat; nu putem sa bagam capul in pamant si sa pretindem ca numai cei vinovati sunt pedepsiti.
    • -1 (5 voturi)    
      Logica... (Vineri, 4 septembrie 2009, 13:10)

      ian [anonim] i-a raspuns lui ddalex

      Unic pt ca nu a fost dovedita nevinovatia niciunuia dupa ce a fost executat! Ce e asa de greu de inteles! Mama ei de logica, ca grea mai e!!!
      • +5 (5 voturi)    
        Citirea... (Vineri, 4 septembrie 2009, 13:28)

        ddalex [anonim] i-a raspuns lui ian

        Citirea se invata in clasa 1, iar engleza la gimnaziu in romania. In caz ca nu stii sa traduci: ... Dovezi ADN au permis exonerarea a mai mult de 15 condamnati la moarte ...; in mintea mea, 15 > 1, si asta nu inseamna unic.
        In plus au fost declarati nevinovati oameni executati si din prisma altor dovezi decat identificare ADN. Mama ei de citire, ca grea mai e!!!
  • +10 (22 voturi)    
    this is it (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:39)

    jax [anonim]

    the American Justice
    • -11 (15 voturi)    
      . (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:55)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui jax

      mai bine uita-te la aia romaneasca ;)
  • +16 (22 voturi)    
    De ce? (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:45)

    Andy [anonim]

    In majoriatea statelor lumii, pedeapsa cu moartea este abolita. Si in Constitutia noastra din 1991, revizuita in 2003, este precizat expres faptul ca pedeapsa cu moartea este interzisa. Nu inteleg de ce americarii(unele state americane) mentin inca acest sistem primitiv.
    In alta ordin de idei, ar fi fost interesant sa se arate si probele care au condus la o astfel de decizie. Cum s-a ajuns ca acel barbat sa fie considerat vinovat pt. incendiu?
    • -9 (13 voturi)    
      .. (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:56)

      tudor [anonim] i-a raspuns lui Andy

      dar tie nu ti se pare primitiv sa fii omorat pe strada pentru cativa lei? sau cum a fost la brasov cu casa de schimb valutar cand o tanara gravida si un cetatean care a incercat sa prinda infractorul au fost omorati cu sange rece?

      sincer cam esti inafara ...ce se intampla in jurul nostru numai civilizatie nu mi se pare...nu-s extremist nu mi-as cumpara arma decat in caz extrem dar daca oameni fara control isi fac de cap trebuie terminati...se vede ca nu ai vazut in viata ta un criminal in carne si oase sau sa ai contact direct cu lumea criminalitatii! unii au raul in ei ..orice fac este facut agresiv/primitiv
    • -9 (13 voturi)    
      . (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:56)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui Andy

      daca ar fi asa ceva si in romania nu ai mai vedea atatia smecherasi. nu ti-ar conveni? ;)
      • +3 (3 voturi)    
        Uite nu (Vineri, 4 septembrie 2009, 18:58)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui Mda

        Pt ca asa cum intra la inchisoare oameni vinovati...asa intra si nevinovati. Si am ajunge la situatia asta. Mai bine nu
  • +16 (22 voturi)    
    ??? (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:47)

    adik [anonim]

    ce fel de oameni sunt americanii astia?

    "44% dintre persoanele intervievate se declara deranjati de faptul ca un om nevinovat ar putea fi executat (23% in 1989)."

    deci, 56% dintre americani nu sunt deranjati ca un om nevinovat ar putea fi executat!!
    • +13 (19 voturi)    
      Nascuti criminali. (Vineri, 4 septembrie 2009, 12:47)

      Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui adik

      Stramosii lor au exterminat 40 000 000 de indieni,cel mai mare genocid din istorie comis impotriva unui alt popor. Asta spune totul!
      • -4 (18 voturi)    
        Stramosii (Vineri, 4 septembrie 2009, 13:41)

        Getodac [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

        Stramosii lor care erau colonizatorii europeni. La fel cu sclavagismul mostenit de la britanici. Statele Unite nici nu existau atunci, colonizatorii europeni au adus blestemele astea in America.

        Setea se cruzime a europenilor a adus cele mai mari napaste in America, sa nu mai vorbim de cele 2 razboaie mondiale in care europenii s-au macelarit intre ei si care au adus atata putere Americii.

        ASTA SPUNE TOTUL !
        • +6 (12 voturi)    
          Amice,esti cetatean american? (Vineri, 4 septembrie 2009, 14:05)

          Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui Getodac

          Trista soarta ti-ai ales,dupa cum decurg lucrurile in prezent la voi...Turbatzii tai de americani au mai omorat azi 90 de civili in Afganistan,majoritatea simpli tzarani carora niste haiduci talibani le impartzeau benzina dintr-un camion-cisterna pe care il capturasera. Asta apropo de "sete de cruzime"...Mi se face greatza,pentru voi tot restul lumii e format din untermenscheni a caror viatza nu valoreaza nimic.Iar voi insiva suntetzi probabil bastarzii fara glorie ai lui Superman...Cat va mai indura oare Dumnezeu abuzurile voastre? Pana cand,Doamne???
          • -2 (4 voturi)    
            Sunt cetatean roman (Vineri, 4 septembrie 2009, 19:05)

            Getodac [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

            Nu sunt si nu am intentia sa devin cetatean american, dar in nici un caz nu vreau sa devin unilateral ca tine.

            Setea de cruzime a europenilor e reala (vezi razboiul recent din fosta Iugoslavie), iar eu presimt ca europenii o sa-si dea iar singuri foc la valiza cu mult inainte sa se intample ceva semnificativ in SUA. Sa speram ca noi romanii nu vom fi iar perdanti si tratati precum a cincea roata la caruta de vest-europeni.

            Nu vreau sa te combat cu orice pret, dar esti prea patimas anti-american, si asta nu denota echilibru si credibilitate.
  • -2 (6 voturi)    
    Sistemul de judecata e ok (Vineri, 4 septembrie 2009, 11:53)

    Catalin1 [utilizator]

    Eu cred ca procesul s-a desfaurat corect din toate puinctele de vedere (legal, moral, etc).Problema e de alta natura....dovezile carora nu li se mentioneaza tipul de provenienta, persoanele care au participat la ancheta, etc.Daca avocatul apararii nu este constient de lucrurile astea pe care trebuie sa le taxeze....asa cum dovedirea vinovatiei este sau ar trebui sa fie un proces complex de ratiune si argumentare, asa si apararea....De-aia sunt si vinovati care castiga procese...daca apararea nu-si face treaba ...
  • +6 (8 voturi)    
    crima (Vineri, 4 septembrie 2009, 12:03)

    Alexandru Codescu [anonim]

    Trist...
    Iata cum se poate savarsi o crima...
    printre alte ingrediente: ... "un expert psihiatru care l-a declarat pe acuzat drept un "sociopat foarte periculos", fara insa a-l intalni vreodata" ...
  • +3 (3 voturi)    
    avem noi o vedere corecta de ansamblu? (Vineri, 4 septembrie 2009, 12:05)

    dorinteodor [anonim]

    cred ca alinN are dreptate dar ce este important este faptul ca pedeapsa cu moartea nu descurajeaza crimele abominabile...

    chiar daca unii criminali pot sa vina cu o "explicatie", motivarea crimei are cauze dincolo de ratiune deci este defect genetic....

    eu as vedea problema rezolvata prin detectarea celor care sint predispusi sa faca crime si, in masura in care poate exista o teorie credibila din punct de vedere stiintific, limitarea preventiva a libertatii lor, intr-un fel sau altul...

    avem cazul nenorocitului ala care a sechestrat o fetita de 11 ani in america.

    asta, desi a fost condamnat anterior la 50 de ani de puscarie pentru viol, a fost eliberat pentru buna purtare dupa 11 ani si a fost dat in grija unui politist. dupa ce a fost eliberat a facut planul diabolic de a rapi o fetita de 11 ani, de a avea copii cu ea, de a ucide copiii nascuti baieti si de a-i viola pe copiii nascuti fete.....

    cel putin asta este ceea ce banuiesc anchetatorii...

    nu cred ca se vor da prea multe publicitatii dar pentru asta eu chiar as fi de acord cu pedeapsa cu moartea.... exista deci crime (nu am cuvintul potrivit) mult mai mari decit uciderea inocentilor si aici avem o astfel de situatie.....

    cred ca prevenirea si ne-acordarea usoara a reducerii pedepsei este o cale de urmat si nu pedeapsa, chiar cu moartea, dupa ce s-a produs tragedia....
  • +1 (7 voturi)    
    Celor ce mi-au raspuns (Vineri, 4 septembrie 2009, 12:25)

    Un oarecare... [anonim]

    Stimabililor, ma refeream la cu totul altceva! Nu la sfera de influenta sovietica (Doamne fereste!), sau cea americana, ci la un sistem actual, la un mod de gandire (daca mai exista in SUA) si la felul in care slujbasii statului sunt niste mici robotei care aplica fara sa gandeasca niste sabloane. Atata tot. Poate cand veti trai in SUA veti intelege. Asadar, cred ca altcineva ar trebui sa se mai deschida la minte! NU CONTEST fata buna a Americii, cea care ma face sa stau aici. Dar asta nu ma impiedica sa fiu realist. MULTUMESC, ALPHA!
  • +2 (2 voturi)    
    captura? (Vineri, 4 septembrie 2009, 12:29)

    aurelia [anonim]

    cine naiba a tradus in halul asta CAPTURE englez? cum CAPTURA? puneti mana pe un dictionar daca va suna ciudat si nu aveti habar ce sunt aia false friends! ce urmeaza? library = librarie, actually = actual, sensible = sensibil?
  • +4 (6 voturi)    
    Apropo de ... (Vineri, 4 septembrie 2009, 12:39)

    kukubau [utilizator]

    ... celebrul caz "SACCO & VANZETTI" !.....
    ASTA E ..... "justitzia" amerloca.......
  • +2 (6 voturi)    
    Pedeapsa cu moartea (Vineri, 4 septembrie 2009, 13:09)

    x [anonim]

    ar trebui abolita peste tot. unii o merita, dar in cazurile in care decizia e gresita nu mai poti face dreptate nevinovatului.
  • +7 (17 voturi)    
    HANDICAPATI PSIHIC (Vineri, 4 septembrie 2009, 13:10)

    ilie [anonim]

    Nu e o noutate pentru noi, europenii, sa constatam ca in natia americana sunt multi handicapati psihic, care isi desfasoara intreaga viata facand numai automatisme, pe principiul „noi muncim, nu gandim”, care ceeaza niste monstri din cei care ajung doar sa apese niste butoane. Iar dereglarile psihice sunt la o jumatate de pas de aceste automatisme, la pachet cu frustrari, libertate necontrolata care devine periculoasa pentru societate,daca ajunge la un nivel extrem. Parca le pune ceva in apa, ca sa le faca creierul mic-mic, pe zi ce trece... Si ne dau noua lectii de viata, iar ei NU STIU PE CE PAMANT TRAIESC! Daca ii scoti din eprubeta lor sunt niste legume. Exemplu: unul nu isi mai lasa copiii sa se duca la scoala, pt.ca sunt in pericol, deoarece vecinul de langa casa i-a calcat cu masina de tuns iarba, o dunga de „proprietate” si acest gest poate fi interpretat ca vecinul este IRESPONSABIL. Drept urmare, toata familia e in pericol daca mai iese pe strada si anunta politia sa vina sa investigheze. Cazul 2: nu isi schimba chiuveta din bucatarie, pt.ca costa mai scump decat chiuveta montarea bateriei, iar sa faca acest lucru singur nici nu si-a pus problema vreodata nimeni de pe strada. 3. Casele sunt facute din OSB cu suport de scandurele de 6/10 cm si se mira de ce le-a luat vantul casa, dar primesc credite cu dobanzi de 10 ori mai mici decat la noi, sa-si faca orice reparatie, dupa care restituie sculele de care s-au folosit, pe motiv ca nu sunt ceea ce le trebuie si primesc banii inapoi fara ca magazinul sa-si puna problema de ce le restituie, ba se bucura daca ala si-a pastrat o scula care costa 10 dolari, desi i-a returnat scule de 200 de dolari. 4.Nu schimba apa in piscina si functiile panoului de control, pana nu vine firma care se ocupa de acest serviciu, pt.ca ar putea sa incurce comenzile si e foarte rau. 5. Pe CD-playere scrie explicit sa nu introduca doua CD-uri in acelasi timp, prntu ca aparatul se va deteriora, sa nu bage animalele in cuptor.etc...
    • -2 (10 voturi)    
      Stereotipuri (Vineri, 4 septembrie 2009, 13:36)

      Getodac [anonim] i-a raspuns lui ilie

      Un alt european care se crede buricul pamantului. Inceteaza sa mai generalizezi, sunt extraordinar de multe exemple de prostie in Europa. Nu judeca toti americanii doar dupa cazurile mediatizate, daca nu vrei sa fim si noi judecati dupa stirile de la ora 5.

      Sunt o multime de exemple de creativitate si ingeniozitate americana, dar acum e la moda sa ii critici. Cu toate astea mii de emigranti se indreapta cu speranta spre America, asta spune mult mai mult decat comentariile unor frustrati care au tendinta sa compare ce e mai bun in tara lor cu ce e mai rau in America.
      • -2 (2 voturi)    
        . (Vineri, 4 septembrie 2009, 18:12)

        Mda [utilizator] i-a raspuns lui Getodac

        corect! plin de anti-americani frustrati pe aici...
    • -1 (3 voturi)    
      Generalizari periculoase (Vineri, 4 septembrie 2009, 18:21)

      sandru [anonim] i-a raspuns lui ilie

      Un exemplu similar dar din Romania, care demonstreaza ca si la noi, respectiv in alte tari exista tot felul de ciudati sau prosti, nu numai in SUA: O doamna solicita anciconceptionale, i se explica cum sa le ia si, dupa o luna revine cu o falca in cer si una in pamant ca a ramas insarcinata. Dupa cateva intrebari, reiese ca i-a dat pastilele sotului in loc sa le inghita ea. Si era o doamna care parea educata, ca taranu' de obicei intreaba, nu se rusineaza ca nu stie. Asadar, nu mai generalizati daca se intampla ca intr-o tara sa se intalneasca niste ciudati. Ideea este ca in sistemul occidental actual mass-media cauta senzationalul si lucrurile diferite de cele cotidiene (vezi stirile de la ora 5 s.a.). Asta duce la formarea unei imagini eronate despre tara si societatea respectiva datorita unor generalizari periculoase.
  • +5 (5 voturi)    
    44%+66%=100%? (Vineri, 4 septembrie 2009, 13:16)

    san [anonim]

    44%+66%=100%? 44 impotriva si 66 pentru, deci sociatatea americana e mai barosana decat toti, ei sunt 110 % mai oameni
  • 0 (8 voturi)    
    barbarie (Vineri, 4 septembrie 2009, 14:53)

    tudor_m [utilizator]

    Ce bine ca traiesc in UE. Serios acum, cum poti trai in SUA stiind ca in orice moment poti fi acuzat, condamnat si executat legal pentru o crima pe care nu ai savarsit-o. Ca sa nu mai spun de http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate
    • 0 (2 voturi)    
      . (Vineri, 4 septembrie 2009, 18:13)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui tudor_m

      vai vai vai... cum sa mai traim noi cu frica pandindu-ne...ce sa spun!
  • +3 (5 voturi)    
    .... (Vineri, 4 septembrie 2009, 15:52)

    florin [anonim]

    Ce va mai place sa va dati cu parerea! Daca faceti un efort si cititi articolul din "The New Yorker" (btw, 17 pagini bine documentate, nu 10 randuri) ati da peste urmatorul pasaj:
    "In the summer of 1660, an Englishman named William Harrison vanished on a walk, near the village of Charingworth, in Gloucestershire. His bloodstained hat was soon discovered on the side of a local road. Police interrogated Harrison’s servant, John Perry, and eventually Perry gave a statement that his mother and his brother had killed Harrison for money. Perry, his mother, and his brother were hanged.

    Two years later, Harrison reappeared. He insisted, fancifully, that he had been abducted by a band of criminals and sold into slavery. Whatever happened, one thing was indisputable: he had not been murdered by the Perrys."

    Asa ca, nea Caisa care te repezi in gatul americanilor, intelege ca astfel de erori au aparut tot timpul in istorie.
    • -1 (5 voturi)    
      exact (Vineri, 4 septembrie 2009, 16:01)

      tudor_m [utilizator] i-a raspuns lui florin

      si tocmai de aia ar trebui abolita pedeapsa cu moartea, n-ai inteles nimic
      • +2 (2 voturi)    
        .... (Vineri, 4 septembrie 2009, 16:28)

        florin [anonim] i-a raspuns lui tudor_m

        Abolirea/mentinerea pedepsei cu moartea e o alta discutie, in care nu vreau sa intru. Am fost deranjat de prostia unora care ii acuza pe americani de toate relele din lume si abia asteapta un asemenea prilej pt a comenta.
        • 0 (4 voturi)    
          ... (Vineri, 4 septembrie 2009, 16:54)

          tudor_m [utilizator] i-a raspuns lui florin

          daca tu nu vezi o problema imensa faptul ca societatea poate lua viata unui om pe nedrept, atunci nu stiu ce sa mai cred;
          americanii ar trebui criticati pentru unele lucruri si laudati pentru altele, nu e totul alb sau negru;
          • +1 (1 vot)    
            ... (Vineri, 4 septembrie 2009, 17:13)

            florin [anonim] i-a raspuns lui tudor_m

            Nu sunt jurist de meserie; vad ca in Romania e la moda sa-ti dai cu parerea in toate domeniile, asa ca eu ma abtin in chestiunea pedepsei cu moartea :)
            Voiam doar sa semnalez tampenia celor care-i acuza nediscriminat pe americani.
            • 0 (2 voturi)    
              pai tocmai (Vineri, 4 septembrie 2009, 17:42)

              tudor_m [utilizator] i-a raspuns lui florin

              Pedeapsa cu moartea nu e o chestiune tehnica, e una morala, si fiecare ar trebui sa aiba o parere.
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Vineri, 4 septembrie 2009, 16:01)

    florin [anonim]

    Nici un sistem nu este infailibil, doar ca unele gresesc mai mult si altele mai putin. Este ingrozitor ca unii oameni au fost condamnati nevinovati, dar ce mai putem spune atunci de regimurile comuniste?

    O alta diferenta intre sisteme este data de modul in care trateaza oponentii; cu cat un sistem permite mai mult criticile, cu atat este mai democratic; pana una alta, vad ca in SUA sunt posibile asemenea anchete.
  • 0 (0 voturi)    
    Si in Romania sunt condamnati oameni nevinovati! (Vineri, 4 septembrie 2009, 16:08)

    silviu [anonim]

    Unii au stat cu anii in inchisoare pana s-a dovedit ca sunt nevinovati...totusi e bine ca nu e pedeapsa cu moartea.Uitati un caz recent in care sunt foarte multe neclaritati si totusi justitia romana este total dezinteresata sa scoata adevarul la lumina(probabil si datorita unor interese materiale):crima de la Timisoara de care sunt suspectati 2 studenti.Dovezile lipsesc (cei care au facut perchezitia la camin au facut-o de mantuiala,telefonul victimei fiind gasit de un jurnalist).In camera cu pricina lipsesc urmele de sange(din pat,de pe pereti,din dulap unde se presupune ca ar fi stat mortul cateva ore ,dar in el(dulap) nu numai ca nu s-a gasit sange,dar si hartia din el era alba).Procurorii spun ca transarea victimei ar fi avut loc cu un briceag de 17cm.Este oare posibil asa ceva(sa fim seriosi...)?Exista si o petitie in care sunt prezentate aceste neclaritati pe larg si care poate fi semnata de cei care doresc aflarea adevarului
    http://www.petitieonline.ro/petitie/petitie_in_cazul_crimei_din_timisoara-p51224040.html
  • +1 (3 voturi)    
    OARE ASA E ? (Vineri, 4 septembrie 2009, 16:28)

    NICK [anonim]

    Foarte tare ce scrie la sf. articolului: "44% dintre persoanele intervievate se declara deranjati de faptul ca un om nevinovat ar putea fi executat (23% in 1989).". Deci restul de 56% NU SUNT DERANJATI , inteleg eu ! Pai in cazul asta au o mare problema ! Good night America !
    • +1 (3 voturi)    
      pai... (Vineri, 4 septembrie 2009, 18:09)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui NICK

      ...s-or fi gandind ca un nevinovat la 99 de vinovati e o marja de eroare acceptabila, care tine ordinea in societate! la noi, pedepsele pentru vinovatii strigatoare la cer sunt de-o blandete incredibila, de aia vom ajunge, curand, sa nu mai iesim din case decat cu AKM in mana (dar daca-l folosim in legitima aparare intram la bulau, ca am ucis un biet agresor, care era si el om, avea o mama, avea drepturi cacalau, etc!)! sincer, prefer sistemul american.
  • 0 (0 voturi)    
    "un proces drept si echitabil". (Vineri, 4 septembrie 2009, 23:32)

    alex [anonim]

    Pe mine ma cutremura "un proces drept si echitabil". Pai a avut omul acela un proces drept si echitabil daca a murit in urma lui?
  • 0 (0 voturi)    
    Matematica.. (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 0:47)

    Alex [anonim]

    66 + 44 = 110. E relevant.. ori 66 cred si 34 nu, ori 56 cred si 44 nu..
  • +1 (1 vot)    
    tare! (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 1:13)

    Adi [anonim]

    m-am distrat citind jumatate din comentarii, ca erau prea multe. sper sa ajunga cineva si la al meu.
    daca toti revolutionarii astia ar iesi in strada, ar iesi de o revolutie, mai ceva ca'n '89.
    si cred ca e mare nevoie.
  • -1 (1 vot)    
    california, esantion de 800 (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 9:35)

    emilper [utilizator]

    ce relevanta are studiul ala ??
  • 0 (2 voturi)    
    America (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 11:18)

    Gigi [anonim]

    Toti uita ca dupa primul razboi mondial fracezii si englezii, in intelepciunea lor, i-au pus pe nemti sa plateasca daune de razboi imense, lucru care l-a adus pe Hitler la putere, pe cand americanii, in prostia lor, le-au dat bani atat nemtilor, cat si restului europei occidentale, lucru care a dus la tot ce vedem bun in Europa.
  • 0 (2 voturi)    
    EU supra-statul asistatilor (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 12:31)

    Pro-Americanul [anonim]

    Nu mai comparati USA cu UE. Aici Europa ati devenit cu totii niste asistati imbuibati cu vacante platite si ajutoare de stat. Mai discutam peste 20-30 de ani cat de sustenabil este wellfare state-ul european. Apoi nu trebuie sa vorbiti despre pedeapsa cu moartea voi care nu stiti sa sistemele legale se bazeaza si pe cutume iar in USA aceasta are la baza o veche experienta cu criminalitatea in cele mai odioase forme ale ei.
    Uitati de asemenea ca nu a fost condamnat de un judecator gauchist ( cum s-ar putea imtampla in Franta) ci de un juriu de 12 CETATENI alesi randomly. Acestia au votat in UNANIMITATE vinovatia pe baza probelor administrate si "beyond any reasonably doubt".
    Daca v-ati folosi mai mult creierele si nu ati fi asa de anti-americani ati putea intelege mai bine.
    Mai bine spuneti Doamne Ajuta! sa nu fie nevoie sa vina iar americanii sa ne salveze aici in Eurabia de Shari'A care va veni!
  • +2 (2 voturi)    
    Un popor bolnav ! (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 15:16)

    Danut D Deleanu [utilizator]

    @ Peste 300 milioane de locuitori versus 6,5 miliarde pe planeta consuma cca 95% din droguri.Talibanii redusesera cultivarea de materie prima spre zero.Democratic Afganistanul produce cca 95 % ca inainte de interventie.Prea multi bani din care se "nutresc"prea multi sa renunte la "Razboiul drogurilor".La fel cu petro-democratia.Azi 05.09.2.009. DDD


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version