Mihail Gorbaciov: E timpul pentru perestroika in America

de Adrian Novac     HotNews.ro
Miercuri, 10 iunie 2009, 7:04 Actualitate | Internaţional

Fostul secretar general al URSS, Mihail Gorbaciov, a declarat ca e timpul pentru "o noua revolutie americana", adaugand ca "nevoia pentru o perestroika mai extinsa a devenit mai clara ca niciodata". Fostul lider sovietic a facut aceste afirmatii intr-un editorial publicat miercuri in cotidianul australian The Sydney Morning Herald.

Iata cateva dintre cele mai importante afirmatii facute de fostul lider de la Kremlin.
  • unii au reactionat cu intelegere. Altii au obiectat, uneori sarcastic, sugerand ca eu vreau ca Statele Unite sa treaca printr-o transformare, la fel ca fosta Uniune Sovietica. In tara mea, reactiile acide au venit in special de la cei care s-au opus restructurarii, oameni cu memoria scurta si cu deficit de constiinta
  • perestroika (n.red restructurarea) noastra a semnalat nevoia de schimbare in Uniunea Sovietica, dar nu a fost menita sa sugereze o capitulare in fata modelului din SUA. Astazi, nevoia pentru o perestroika mai extinsa - una pentru America si pentru lume - a devenit mai clara ca niciodata
  • daca toate solutiile si actiunile propuse se rezuma doar la o redenumire a vechiului sistem, suntem pe cale sa vedem o alta transformare, poate chiar mai mare
  • modelul actual nu are nevoie de ajustare; trebuie inlocuit. Nu am solutii gata pregatite. Dar sunt convins ca un nou model va aparea, unul care va pune accentul pe nevoile publicului si pe bunul public, intre care un mediu mai curat, o infrastructura si un sistem de transport public perfect functionale, o educatie si un sistem de sanatate solide precum si locuinte la indemana oricui
  • a venit timpul pentru a gasi echilibrul perfect intre guvern si piata, pentru a integra factorii sociali si de mediu, dar si pentru a demilitariza economia
  • modelul economic actual, creat de elita americana, se destrama. Si pe masura ce se dezintegreaza, multi vor suferi. Inclusiv Statele Unite
  • indiferent cat de diferite au fost problemele cu care URSS s-a confruntat in timpul perestroikii noastre fata de incercarile pe care le traverseaza acuma SUA, nevoia pentru o noua viziune face aceste doua perioade similare. In vremurile noastre, ne-am confruntat cu obiectivele majore de a pune capat divizarii lumii, relaxarii cursei nucleare si dezamorsarii conflictelor. Vom face fata, dea semena, noilor incercari globale, insa numai daca toti inteleg nevoia de o schimbare reala, decisiva - nevoie de o perestroika globala

In noiembrie 2008, Mihail Gorbaciov a declarat ca presedintele american Barack Obama este "un om al timpurilor noastre" si a sugerat ca Administratia sa va trebui sa realizeze "perestroika americana", deoarece liderul de la Casa Alba "este o persoana capabila de a se angaja in dialog si de a intelege realitatiile actuale".


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

4729 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    doua dintr-o lovitura (Miercuri, 10 iunie 2009, 7:45)

    ooot [anonim]

    Sydney Morning Herald. Din alte ziare nu puteti traduce. Primele doua articole de pe Hotnews sunt traduse din acelasi ziar. Mai sunt si alte ziare, sa stiti.
    :)
    • +3 (3 voturi)    
      Mai bine taceai... (Miercuri, 10 iunie 2009, 8:14)

      flori [anonim] i-a raspuns lui ooot

      Daca taceai, filozof ramaneai... Unul e ziar australian, altul e scotian. Dar, ce sa-i faci, suntem carcotasi inca de dimineata...Las la o parte faptul ca te-ai legat de un amanunt nesemnificativ, in loc sa-ti dai cu parerea despre ce a spus Gorbaciov.
    • +3 (3 voturi)    
      iete ciripelu' (Miercuri, 10 iunie 2009, 8:44)

      Invincible [utilizator] i-a raspuns lui ooot

      Zoso, tu esti? :))
  • -4 (6 voturi)    
    Dupa distrugerea URSS ... (Miercuri, 10 iunie 2009, 8:31)

    #DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator]

    .. da un sfat de bine si pentru distrugerea SUA.
    Hai mai Gorby, chiar asa ?
  • -7 (9 voturi)    
    Medalia "Nătăfleaţă" (Miercuri, 10 iunie 2009, 8:45)

    Levap [anonim]

    gorby
    crapă de invidie miciurin pentru că ai creat purgativul soi de pere, stroica bodezat chiar de tine - nătăfleţă in gura căruia au căzut
    efigia ta cu para în gura căscată va figura pe toate titlurie de nătăfleaţă ce se vor acorda imbecililor de teapa-ţi.
    rămâi pe veci în buda istoriei !
  • -2 (8 voturi)    
    Auleu (Miercuri, 10 iunie 2009, 9:10)

    ac [utilizator]

    L-au scos din borcan?
  • -5 (7 voturi)    
    Adevaratul sens (Miercuri, 10 iunie 2009, 9:23)

    Lucius [anonim]

    Cind Gorbi zice "Sua au nevoie de perestroika" trebuie sa citim "SUA trebuie distruse economic". Ca asta a fost perestroika - distrugerea unei economii. Avea URSS necazuri e clar, dar era o economie care cit de cit mergea. Acum Rusia este un monstru in coma.
    • +3 (3 voturi)    
      :) (Miercuri, 10 iunie 2009, 9:42)

      cd [anonim] i-a raspuns lui Lucius

      asa se schimba polutile puterii la nivel social - prin coma economica... doar noi merem inainte cu aceeasi.

      ideea e simpla - anesteziem partile nasoale (de obicei sunt la varf - in creierul social - in politic) si le schimbam bucata cu bucata.

      daca operatia reusest Rusia va deveni o tara puternica si democrata.

      si eu sper sa ajunga asa - pt binele nostru a tuturor.
  • +4 (4 voturi)    
    Alooo Tovarasi ! (Miercuri, 10 iunie 2009, 9:29)

    HopaMitica [anonim]

    Tovarasi, perestroica a insemnat caderea comunismului si socialismului utopic.

    Perestroica in USA nu poate fi acelasi lucru, poate insemna cel mult caderea capitalismului salbatec de tip imperialist financiar .
    Asa sa ne ajute Dumnezeu !
    • -1 (3 voturi)    
      Mitica ? (Miercuri, 10 iunie 2009, 10:43)

      the [utilizator] i-a raspuns lui HopaMitica

      ... dupa caderea comunismului si socialismului utopic (asta paregzamplu n-a facut rau nimanui, daca te gândesti ...)
      CE s-a instaurat în fostele tari comuniste ?
      Nu cumva "capitalismul salbatec de tip ... " etc ?
      Daca tu vrei sa te ajute Dumnezeu sa cada capitalismul asta in praf, peste tot acolo unde e, eu te sustin moral !
      Numa' te rog sa-mi spui cu ce o sa-l înlocuiesti ...
      Ca, numa' asa, "Humpty Dumpty had a great fall" ... nu serveste la nimica !
      Mersi !
    • +3 (3 voturi)    
      Socialismul nu functioneaza (Miercuri, 10 iunie 2009, 11:43)

      Joe Doe [anonim] i-a raspuns lui HopaMitica

      ..glasnostul si perestroika nu au provocat caderea socialismului ci au fost incercarile lui Gorbaciov de a salva comunismul/socialismul pentru ca sistemul cazuse deja si era in coma. Ce a facut Gorbaciov puteti citi aici http://mises.org/story/3105 , articolul fiind scris de un rus care a experimenta perestroika.
      De acolo si citez: "We should all be thankful to the Soviets," says Paul Craig Roberts, "because they have proved conclusively that socialism doesn't work. No one can say they didn't have enough power or enough bureaucracy or enough planners or they didn't go far enough."
  • -3 (5 voturi)    
    Ce sa-i faci ... (Miercuri, 10 iunie 2009, 9:44)

    vladislav [anonim]

    el crede ca si in SUA lucrurile merg to pe spaga si nu pe competenta.
  • +3 (5 voturi)    
    gorby are dreptate ... (Miercuri, 10 iunie 2009, 10:10)

    AYAN [anonim]

    numai un idot nu isi da seama ca gorby are dreptate ... pur si simplu viata ne arata ca orinduirea capitalista a ajuns la rascruce ..si nu este rascruce de vanturi ...ci un nod vital al ei .... oare va gasi intelepciunea sa treaca de acest nod sau se va afunda si mai adinc .....?
    • 0 (4 voturi)    
      kapitalism putred (Miercuri, 10 iunie 2009, 10:22)

      dion [utilizator] i-a raspuns lui AYAN

      "Dictatura" e termenul cu care capitalistii verosi, vampirii nesatui de bani si bogatii, au etichetat sistemele statale autoritare, in care disciplina, ordinea publica, sistemele de valori autentice functionau!

      Romania avea un astfel de sistem inainte de 1989. Autoritar, intr-adevar, dar NU dictatura.

      Vampirii, escrocii, borfasii cu gulere albe ne-au impus, in decembrie 1989, prin manipulare ordinara, spalare de creier, minciuni sfruntate un sistem nou, cel kapitalist. Un sistem in care asistam la disolutia autoritatii de stat, la institutionalizarea coruptiei, incurajarea hotiei, pervertirea valorilor, degradare umana, sclavie disimulata.

      Cat s-au bucurat romanii naivi la inceputul anilor '90 ca râgâiau dupa coke-ul american cu gust de lesie... este ca si cu margelusele de sticla colorata pe care conchistadorii le aruncau triburilor bastinase acu' 500-600 de ani ca sa-i recunoasca ca stapani. Romania este astazi o colonie.

      Traiasca Romania Kapitalismului Venal Multilateral Dezvoltat! Traiasca Noua Sclavie Kapitalista!
      • 0 (2 voturi)    
        Memorie scurta (Miercuri, 10 iunie 2009, 10:52)

        Toma N [anonim] i-a raspuns lui dion

        Sunt de acord ca acum domnesc
        "disolutia autoritatii de stat, la institutionalizarea coruptiei, incurajarea hotiei, pervertirea valorilor, degradare umana, sclavie disimulata." alese democratic de catre noi, atunci cand ne ducem la vot.
        Dar se vede ca le-am uitat pe cele din perioada comunista:
        scalvia declarata, valorile de tip "omul nou" impuse cu forta, coruptia ascunsa sub lozinci si autoritatea discretionara a statului impotriva celor care indrazneau sa gandesca altfel.
        Si atunci exista clasa privilegiata care avea acces la sistemele "cu circuit inchis" gen casele de oaspeti, gospodaria de partid, etc. Cine a avut acces la ele (pe banii statului comunist) sub denumirea de "organ al partidului" evident ca le regreta.
    • 0 (0 voturi)    
      mai (Miercuri, 10 iunie 2009, 10:33)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui AYAN

      nepotul lui marx, orinduire capitalista nu exista. Ba da in manualele unchiului tau si ale invataceilor sai.
      • 0 (2 voturi)    
        bec (Miercuri, 10 iunie 2009, 12:31)

        the [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        nepotul lui rockefeller, daca nu mai exista, în ce orânduire traim acum ?
        sclavagismul salariat ?
        ia da-i matale un nume frumos ... ca de mondialism, liberalizing, brand de aia masii m-am saturat ... :))
  • 0 (0 voturi)    
    komunist si atita tot..... (Miercuri, 10 iunie 2009, 10:36)

    dorinteodor [anonim]

    perestroika a fost organizata si implementata de un guvern atotputernic adica s-a facut de sus in jos. in america nu exista un centru unic de putere. nimeni nu are destula putere pentru a influienta decisiv politica americana. de exemplu, obama a vrut sa inchida guantanamo dar in realitate nu a putut face mai nimic. in domeniul economic altii decit guvernul americam stabilesc solutiile. nu exista nici o legatura intre parestroica si posibila schimbare in politica economica americana..... iar restructurarea americii este un proces care exista de cind exista america. in 1929 a fost o mare criza care nu a fost rezolvata de guvern ci de institutiile economice....acum se intimpla la fel si astfel de "restructurari" se tot intimpla.... dar gorby are structura de gindire comunista si de ea nu se poate dezbara.... ma mir ca nu a vorbit si de "glasnosti"....
  • 0 (2 voturi)    
    Gorbi - CIA (Miercuri, 10 iunie 2009, 10:59)

    Lucius [anonim]

    Zice domnul de mai sus "perestroika a fost organizata si implementata de un guvern atotputernic". Domnule, perestroika a fost adusa de agentul CIA numit Gorbi, fara "consultari". Niciun rus de peste 45 ani nu-l considera rus pe Gorbi, ci doar calaul URSS-ului (si a milioane de rusi care au murit dupa aia de foame in anii 90). Un fost KGB-ist cosmopolitizat care a facut un pact cu Mondialistii. Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa-l ascultam: Gorbi stie tot. Si ce e, si ce va veni. El ar putea sa ne zica si cine l-a executat pe Odi si pe cei 1200 de nevinovati in dec. 89.
    • +1 (1 vot)    
      konspirationisme lucius-e.... (Miercuri, 10 iunie 2009, 17:25)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Lucius

      in primul rind confirmi ca perestrioka s-a facut de sus in jos. cia nu avea cum sa nu fie implicata dar degeaba s-ar implica daca nu exista teren propice si a fost teren propice: economic urss era la pamint, si continua sa fie iar multi rusi doreau o schimbare. a existat si un mare economist care a avut un intreg institut ca sa detalieze perestroica (nu mai stiu cum il cheama dar parca a fost asasinat...???)... gorby, despre care se stie precis ca are radacini in italia, la bari (se vehicula numele original de corbacio...), gorby zic nu prea avea solutie. cu sau fara el urss tot ar fi cazut atita doar ca a cazut frumos fara prea multe violente. a luat premiul nobel pentru ca nu a intervenit in polonia atunci cind solidarnosti a reusit sa elimine din constitutie prevederea cu "rolul conducator al partidului comunist (se numea oficial partidul oamenilor muncii sau cam asa ceva...) si cind a fost clar pentru toti ca a inceput caderea sistemului comunist.... e greu ca sa susti ca nu stiu ce actiune a cia a distrus urss-ul. cum ziceam, urss-ul era putred economic si continua sa fie si acum ( nu au mai facut vreo nava cosmica de 30 de ani, nu mai fabrica avioane comerciale, lada lor are sasiu logan, nu au nimic de vinzare la export afara de arme si materii prime...)..... nu tin teoriile conspirationiste,.. .sorry....
  • +2 (2 voturi)    
    ciudat (Miercuri, 10 iunie 2009, 12:17)

    acuma sa nu zice-ti ca-s psd-ist, comunist etc... [anonim]

    ciudat ca ceva de genu asta a declarat si iliescu,
    ca o sa asistam la caderea capitalismului si ca o sa se incerce ceva gen sistemul din China....
  • -1 (3 voturi)    
    Un naiv?? (Miercuri, 10 iunie 2009, 13:11)

    Duduveche [anonim]

    Cineva spune sus alta "in america nu exista un centru unic de putere. nimeni nu are destula putere pentru a influienta decisiv politica americana.". Ba da domnule: Corporatiile, Bancile si Industria Militara decid cine devine presedinte. Ele il instaleaza si daca ala nu face exact ce trebuie, il decarteaza.
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptate dar asta sustin si eu.... (Miercuri, 10 iunie 2009, 17:34)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Duduveche

      centru unic de putere inseamna o singura forta cu caracter politic care face ceea ce decide chiar ea (vezi statele (foste) comuniste...). totusi, ceea ce spui nu este chiar corect. corporatiile, bancile si altele nu sint persoane. ele nu pot sa decida nimic in mod direct. deciziile sau mai corect recomandarile vin de la institutii sau cluburi de oameni foarte influienti cum ar fi bilderberg, cfr, comisia trilaterala, rand corporation si multe altele de acest fel, finantate de institutiile de care vorbesti. nici o decizie nu se ia in america fara o analiza facuta de membrii acestor institutii si care sint si foarte bine informati si foarte bine intentionati....e poveste mai lunga.... gorby nu a fost niciodata invitat la bilderberg si nici nu va fi.... e o persoana de mina a doua si idea lui de a forma un nou partid politic in rusia este stupida, nici nu merita comentata....


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi