UPDATE Oficialii brazilieni au anuntat ca au descoperit bucati mai mari din avionul Air France prabusit in Atlantic

de A.N.     HotNews.ro
Miercuri, 3 iunie 2009, 11:44 Actualitate | Internaţional

Autoritatile braziliene au anuntat, miercuri, ca au localizat bucati mai mari din avionul Air France prabusit luni in Oceanul Atlantic, informeaza Reuters. Pilotii unor avioane care cerceteaza zona au afirmat ca bucatile se afla la o distanta de 90 de kilometri de cele descoperite cu o zi inainte.

Informatia a venit in aceeasi zi in care presa braziliana a dezvaluit, potrivit FoxNews, ca, la 27 mai, un avion ce apartine Air France a fost retinut la sol 90 de minute de autoritatile argentiniene, dupa ce acestea au primit o amenintare privind existenta unei bombe la bordul aparatului. Oficialii au inspectat aparatul ce urma sa efectueze o cursa intre  Buenos Aires si Paris, insa nu au gasit nimic. Incidentul s-a petrecut cu doar patru zile inainte ca un avion Air France sa dispara deasupra Oceanului Atlantic.

Potrivit presei braziliene, amenintarea a fost primita prin telefon. Politistii si oficialii din cadrul aeroportului Ezeiza din Buenos Aires au inspectat aparatul timp de 90 de minute, fara insa sa gaseasca explozibili. Pasagerii nu au fost evacuati in timpul inspectiei, iar aparatul a ajuns cu bine la Paris.

Marti, ministrul francez al apararii, Herve Morin, a declarat: "Nu avem dreptul sa excludem prin definitie un atentat terorist, deoarece terorismul este principala amenintare pentru ansamblul democratiilor occidentale".

Oficialii de la Paris sustin insa ca ipoteza unei deturnari "este in mod evident indepartata" si, in absenta oricarei certitudini privind circumstantele exacte ale catastrofei, prefera sa ramana prudente. Avionul de tip Airbus A330 care efectua o cursa pe ruta Rio de Janeiro - Paris, avand la bord 228 de persoane, a disparut luni dimineata deasupra Oceanului Atlantic.


Ramasitele avionului au fost localizate

Tot marti, aviatia militara braziliana a anuntat ca a descoperit bucati de metal si resturi de scaune provenind de la un avion. Ramasitele au fost gasite in Atlantic, la 650 km nord-est de insula Fernando de Noronha, aflata in nordul Braziliei. Autoritatile au confirmat ulterior ca e vorba despre avionul companiei Air France disparut luni.

Si pilotii unei aeronave braziliene au vazut in apele Oceanului Atlantic puncte portocalii care pareau a fi flacari, exact in dreptul rutei pe care se deplasa avionul companiei Air France. Cea mai importanta companie aeriana din Brazilia, TAM, a afirmat ca unul dintre pilotii curselor sale comerciale a vazut "foc in ocean" pe ruta avionului companiei Air France disparut luni deasupra Atlanticului.

Cel mai probabil avionul a fost lovit de un fulger, considera reprezentantii departamentului de comunicare al companiei Air France. "A intrat intr-o zona de furtuna cu puternice turbulente care au generat defectiuni", spun ei. De altfel, specialiastii in meteorologie apreciaza ca zona de intalnire a maselor de aer dintre emisfera nordica si cea sudica se numeste "zona de convergenta intertropicala".

Autoritatile au declarat ca, la finalul operatiunilor de cauatre a supravietuitorilor, vor demara actiunea de recuperare a "cutiilor negre". Franta a trimis un submarin in zona si se asteapta ca operatiunea de cautare a acestora sa dureze cateva saptamani. Oficialii de la Paris au declarat insa ca cea mai mare parte a avionului prabusit in ocean ar putea sa nu fie gasita niciodata.

Miercuri, autoritatile franceze au afirmat ca un raport despre prabusirea avionului Air France va fi gata pana la sfaristul acestei luni.

Tot miercuri, presedintele Nicolas Sarkozy si alti lideri francezau participat la o ceremonie religioasa in memoria victimelor tragediei, desfasurata la Catedrala Notre Dame din Parisp


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

6577 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    airfrance (Miercuri, 3 iunie 2009, 14:17)

    Cristi [anonim]

    Eu am venit pe 29 mai din Washington cu Airfrance si un aparat similar Airbus 330-300. Am plecat cu 2 ore intirziere, imbarcati in avion si fara explicatii. Sa fie o intimplare?
    • +1 (3 voturi)    
      Re (Joi, 4 iunie 2009, 10:25)

      stto3703 [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      Tusesti? Stari de voma?? :)
  • +5 (7 voturi)    
    sport national datu cu parerea (Miercuri, 3 iunie 2009, 14:39)

    fixpix [anonim]

    i-a cautati voi pe net dupa cusca Faraday http://en.wikipedia.org/wiki/Faraday_cage

    o sa vedeti ca fulgerul este direct exclus din cauzele acestei prabusiri.

    ce ramane plauzibil ca si cauza a prabusirii este eroare umana, defectiune tehnica sau atentat.

    Pentru compatriotu Cristi care s-a intors de la Washington, nu pot decat sa spun ca intarzieri pe aeropoarte se intampla din motive obiective si nu se prea dau explicatii la ele. Chiar si fara explicatii aceste intarzieri la plecare nu sunt tocmai un motiv intemeiat de ingrijorare.
    • +2 (2 voturi)    
      Fulger (Miercuri, 3 iunie 2009, 17:25)

      Jules [anonim] i-a raspuns lui fixpix

      Am inteles ca exista un asa numit fulger numit globular pe care expertii il considera raspunzator de acest accident. Se pare ca este o adevarata sageata de foc, cu mult mai puternic decat un fulger obisnuit...

      Intr-adevar ramane ceea ce cu totii stim despre cusca lui Faraday..

      In final.. imi pare rau pentru toti.. O disparitie socanta..
      • 0 (0 voturi)    
        nu stau lucrurile chiar asa (Joi, 4 iunie 2009, 16:21)

        gic [anonim] i-a raspuns lui Jules

        e un fenomen mult mai rar decat se sugereaza si, in plus, inofensiv pe langa fulgerele obisnuite. ipoteza cu fulgerele globulare poate fi pusa doar la dezinformare.
    • +7 (7 voturi)    
      "i-a cautati"? "aeropoarte"?? (Miercuri, 3 iunie 2009, 17:42)

      zaboo [anonim] i-a raspuns lui fixpix

      tie chiar nu ti-e jena????
      • +3 (3 voturi)    
        deh (Joi, 4 iunie 2009, 0:12)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        multa lume a avut mai multa vacanta decat scoala.
      • -2 (2 voturi)    
        iar dumneata... (Joi, 4 iunie 2009, 10:54)

        cineva [anonim] i-a raspuns lui zaboo

        nu esti plictisit de-a cauta nod in papura?

        Poate ca fixpix s-a grabit sa scrie mesajul si-a u iesit aceste perle!
    • 0 (0 voturi)    
      sport national datu cu parerea (Joi, 4 iunie 2009, 8:08)

      Claudiu [anonim] i-a raspuns lui fixpix

      citez de pe wiki - "The metal layers are connected to earth ground to dissipate any electric currents" - din cate stiu un avion in aer nu are conexiune cu pamantul
  • -1 (3 voturi)    
    pasarele (Miercuri, 3 iunie 2009, 18:06)

    avionu [anonim]

    FixPix, numai Tariceanu ii tragea in sus si in jos cu "aeropoarte" =))=))=))


    Pluralul lui aeroport este aeropoturi.

    In al doilea rand, TU ar trebui sa mai pui manuta pe carte, ba chiar ai face bine sa citesti cu atentie link-ul postat chiar de tine, unde ni se explica urmatoarele:


    "A Faraday cage or Faraday shield is an enclosure formed by conducting material, or by a mesh of such material. Such an enclosure blocks out external static electrical fields.
    An external static electrical field will cause the electrical charges within the conducting material to redistribute themselves so as to cancel the field's effects in the cage's interior."

    Tin sa te anunt pe aceasta cale, ca nici o companie aeriana nu opereaza zboruri cu custi Faraday, ci cu avioane.:) Avioane ce ar trebui sa aiba circuitele electronice protejate cu camasi impotriva descarcarilor electrice.Daca acestea nu sunt bine protejate, fulgerul ce va intra prin partea superioara ascutita a avionului si vor iesi prin partea inferioara a sa, tot printr-un punct ascutit (de regula prin partea inferioara a cozii), va afecta respectivul ciruit electric.


    Pentru buna ta informare, afla ca avioanele sunt frecvent "traversate" de fulgere.De fapt,fulgerul nici nu patrunde in avion, ci traverseaza suprafata metalica a acestui si isi continua drumul catre punctul de descarcare(pamant sau alt punct cu potential negativ-alti nori)).Mai studiaza, esti pe drumul cel bun :)
    • +1 (1 vot)    
      cusca lui Faraday (Miercuri, 3 iunie 2009, 20:11)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui avionu

      Consideratiile urmatoare sunt pur personale si bazate pe nivelul meu de cunoastere.
      1.Cusca Faraday este un blindaj dintr-un metal (in cazul avionului aluminiu) care prezinta o anumita grosime, neomogenitati, discontinuitati, deci o cusca imperfecta. Probabil ca este eficienta pina la anumite nivele energetice. Un fulger este o descarcare electromagnetica cu energie imensa intr-un timp foarte scurt. Cel putin teoretic un nivel neobisnuit de mare energetic sau un timp extrem de scurt al fulgerului va strapunge blindajul, acel puls electromagnetic (o arma infernala) poate distruge orice echipament electric/electronic instantaneu. Fiind vorba de un avion comercial imi imaginez ca s-a proiectat si testat un nivel "rezonabil" de protectie (pentru a obtine costuri acceptabile). Concluzia-eu nu exclud un fulger grozav de puternic sau de scurt. Totusi nici ipoteza atentatului nu e de neglijat.
      2. In calatoria mea de mai sus am avut parte de mai multe intirzieri cu avioane, am pomenit de cea din Washington din cauza similitudinii dintre aparate, compania aeriana si data cind s-a intimplat. Desigur cind e vorba de propria persoana suntem extrem de subiectivi...
      Oricum, Dumnezeu sa-i ajute!
    • 0 (0 voturi)    
      aaa (Joi, 4 iunie 2009, 12:45)

      aaa [anonim] i-a raspuns lui avionu

      Nu este adevarat, chiar si in cazul fulgerelor, avionul se comporta ca o cusca Faraday, adica distributia curetului de descarcare se face numai pe suprafata exterioara a custii (fuzelajului). Deci avarierea circuitelor electrice din interior e exclusa. Cititi cursul de teoria cimpului electromagnetic si va veti convinge...
  • +1 (1 vot)    
    meteorit (Miercuri, 3 iunie 2009, 20:03)

    hail to the thief [utilizator]

    poate sa fi fost un mic meteorit - de marimea unui bolovan ... mai mare
  • +1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 3 iunie 2009, 21:59)

    Cornel [anonim]

    sau un meteorit de marimea si aspectul unei rachete stinger sau de alt tip, sol-aer, care a "pacalit" gravitatia si a "venit" de jos in sus...
    de ce nu?
    • 0 (0 voturi)    
      rachete pe Ocean (Joi, 4 iunie 2009, 18:16)

      Viespea [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      don "cornel" las-o jos cu racheta Stinger sau de alt tip (sol-aer) - ai habar ce raza de actiune au asemenea "scule" ??? In mijlocul Atlanticului, tragea cine cu stinger-ul de pe umar ...!?! ce zici de o bomba la bord, facuta sa detoneze mare distanta de orice uscat (America de Sud, Africa)... sa asteptam ... si alte opinii !
  • +1 (1 vot)    
    fulgere... si fulgere (Miercuri, 3 iunie 2009, 21:59)

    mihai [anonim]

    Stimabililor, avionul in cauza poate sa se nimereasca pur si simplu in calea unui fulger care oricum s-ar fi intamplat intre doua puncte din masele de nori.
    Incercati sa apropiati o fisa de bujie de masa motorului, introduceti o coala de hartie intre ea si motor si dati o cheie la motor.
    Uitati-va la hartie si apoi ganditi-va ca Doamne-Doamne "dispune" de energie de milioane de ori mai multa...
    Cusca lui Faraday impiedica intradevar aparitia de descarcari electrice intre "corpuri" (nori, in acest caz) exterioare "custii" (avionul, in acest caz) si corpuri interioare custii (cabluri, echipamente, oameni, etc.) dar cam atat.
    Fulgerele care au legatura cu prezenta avionului in zona sunt mai inofensive deoarece "respecta" cat de cat niste reguli (acelea cu varfuri si muchii ascutite... stiti voi :) Despre acestea vorbeste in general lumea; celalalt scenariu e mai putin probabil dar din pacate intra la "riscuri asumate" si nu prea este comentat pt. ca aviatia este si ea un "business" ca si banking-ul, daca ma intelegeti :(
    PS: sa nu ma intelegeti gresit, nu vreau sa spun ca eu STIU de ce a cazut acel avion cu atatea suflete la bord. Sunt si asa destui care "stiu ei !..."
  • +1 (1 vot)    
    Citeva lamuriri ! (Miercuri, 3 iunie 2009, 23:42)

    STEFAN A. [utilizator]

    Un Airbus A 330, nu este un An 24 - campion de accidente. (nici ca marime si nici ca complexitate ) A nu avea timp pentru o cit de mica comunicare radio, are un singur raspuns : DEZINTEGRAREA avionului. Nu de alta dar toate comenzile sint triplicate, exista cel putin 3 aparate radio INDEPENDENTE, sistem automat de comunicare ( seamana cu SMS de pe telefoanele portabile ) + cel putin 3 surse de energie diferite si INDEPENDENTE . O dezintegrare structurala este putin probabila, avionul a fost revizionat COMPLECT cu putine luni in urma ( Air France are f. buni meseriasi pentru intretinere si reparatii). Ramine , CA TEORIE , un defect de fabricatie ( BOEING a schimbat si modificat circuitele electrice la B 747 cind a fost descoperit ca cablajul electric poate provoca explozia unui rezervor de carburant) SAU , EXPLOZIA avionului ! Cum acest avion este produs in numeroase exemplare, explozia este cea mai plauzibila cauza ! In zona dezastrului, nimeni nu are rachete AA cu o bataie atit de mare ( altitudine 10.000 m) si nici un radar de conducere a tirului adecvat. Ramine explozia din cauza unei bombe ( poate in stiva bagajelor , ca la dezastru Lockerbie din 1988, compania Pan Am , avionul B 747, valiza cu exploziv trimisa la bord de servicile secrete libice ) ( pentru a fi stearsa de pe lista tarilor teroristice , Libia a platit 2,5 miliarde $, rudelor pasagerilor, recunoscind implicit rolul avut in acel dezastru). Cutiile negre ( de fapt portocalii) se pot afla la peste 4.000 m de adincime, emit un semnal pt. 30 de zile . Pina la gasirea lor , tot este posibil !
    • 0 (2 voturi)    
      posibil contraargument (Joi, 4 iunie 2009, 0:56)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui STEFAN A.

      O stire a trecut aproape neobservata ieri; si ar putea sa nici nu se confirme dar...
      pe un post (nu mai stiu precis care) s-a spus ca au aparut informatii despre mesaje transmise celor apropiati de la bord de genul "te iubesc...", "mi-e frica..."
      Daca ar fi adevarat, inseamna ca avionul a trecut prin apropierea unui uscat (insula) si destul de jos (la 10,000m nu bate GSM-ul) intr-o stare critica, poate partial avariat. Pornirea telefoanelor si transmiterea de astfel de mesaje nu s-ar putea justifica altfel.
      Daca e asa, finalul a fost cumplit !
      Dumnezeu sa-i odihneasca si sa-i aline pe cei apropiati !


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi