Unul din sapte prizonieri eliberati de la Guantanamo a revenit la ocupatia de terorist

de E.M.     HotNews.ro
Joi, 21 mai 2009, 11:50 Actualitate | Internaţional

Un raport in pregatire al Pentagonului releva ca aproximativ unul din sapte prizonieri transferati in strainatate de la centrul de detentie din Guantanamo Bay s-a reintors la terorism sau activitatea militanta, informeaza joi New York Times, care a obtinut o copie a documentului.

Raportul se refera la 534 de prizonieri transferati in strainatate in timpul administratiei George W. Bush. Dintre cei eliberati, opineaza Pentagonul, 74 au revenit la terorism si activitati militante, asadar o rata de recidiva de aproape 14%.

Criticii planului presedintelui Obama de a inchide centrul de detentie au prezentat deja in repetate randuri argumente impotriva transferarii sau a eliberarii altor prizonieri, iar acest nou raport le va alimenta temerile. De cealalta parte, gruparile ce lupta pentru drepturile civice au indicat lipsa de detalii din precedentele rapoarte ale Pentagonului cu privire la cazurile de recidiva.

Doi oficiali din cadrul administratiei Obama au declarat, sub rezerva anonimatului, ca raportul citat de NYTimes este tinut pe loc de angajati ai Ministerului Apararii care nu ar dori "sa deranjeze Casa Alba, intr-un moment in care democratii din Congres au inceput sa aiba indoieli fata de planul lui Obama de a inchide Guantanamo". "Unii angajati ai Ministerului Apararii au ramas aici din timpul administratiei Bush si actioneaza astfel pentru a-si proteja slujbele", sustin oficialii.

Pentagonul neaga insa existenta unor astfel de presiuni din partea Casei Albe.

Raportul a fost pus la dispozitia NYTimes de un oficial care a estimat ca trenarea publicarii documentului creaza "teorii ale conspiratiei" inutile.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

905 vizualizari

  • -1 (9 voturi)    
    Raport tendentios :)! (Joi, 21 mai 2009, 12:02)

    Lucian* [utilizator]

    Deci astia spun ca unul din 7 prizonieri s-a reintors la terorism sau activitatea militanta.
    Pai daca s-a reintors, inseamna ca au stiut ca este terorist.
    Atunci de ce i-au dat drumul!?
    Astia zic practic ca toti cei din Guantanamo sunt teroristi!
    Asta este o manipulare clara a imaginii!
    De ce nu spune ca 1 din 7 persoane rapite din lumea asta, la care nu i s-au dat drepturi elementare sa se apere si care probabil a fost torturata cateva luni vrea doar razbunare?
    Chiar asa! De unde stiti voi ca aia nu vor decat putina razbunare?
    Esti rapit, legat la ochi, transportat pe partea cealalta a lumii, interogat fara nici o explicatie, privat de somn sau torturat cu apa, tinut inchis 1 an de zile, ti se da drumul fara nici o explicatie, iar tu ca un adevarat martir ar trebui sa spui "Multumesc pt excursie si pt experienta!".
    In mod sigur aia au vrut sa plateasca cu o moneda cat de cat apropiata ceea ce au incasat!
    • +2 (10 voturi)    
      D'oh (Joi, 21 mai 2009, 12:33)

      Lol [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      Pe puncte:
      1.Statul a stiut ca e terorist. De aia l-au arestat. Dar sunt destepti ca tine care sar cu clontu' si de aia trebuie sa le dea drumu'.
      2Cei din Guantanamo SUNT teroristi cu totii. Dar fata de iubitele tale tari arabe(apogeul civilizatiei in viziunea unora)prin SUA se mai respecta drepturile omului, se mai crede in sansa unui om de a se reabilita etc.
      3.Dovezi domnu' stie tot nu vorbe goale. Dovezi clare ca aia au fost rapiti, torturati etc. Altfel e doar teoria conspiratiei. Dovezi ca aia sunt nevinovati. De aparat stai calm ca se apara in fiecare zi aruncand in aer oameni nevinovati, rapind si omorand civili etc.
      4.Violenta este ciclica. Parafrazandu-l pe Frank Herbert violenta este o forma barbara de incest. Violenta nu rectifica trecutul ci doar il armeaza pentru mai multa violenta. Razbunarea prin uciderea oamenilor nevinovati nu reprezinta decat involutie si in nici un caz dreptate. De aia exista societate. Pentru a stopa legea junglei.
      5.Ce au incasat aia e relativ. Ai fost tu in Guantanamo ca sa poti sa spui precis ce se intampla? Daca teroristii se bucura de prezumtia de nevinovatie, americanii de ce nu au acelasi drept. Sau de altfel toti "infidelii" ucisi in numele lui Allah?
      Dovezi, mon cher, repet, dovezi. Pana atunci nu reprezinti decat un conspirationist de mana a cinspea' caruia ar trebui sa i se retraga dreptul de a se reproduce. Din fericire in societatea occidentala pe care iubiti sa o blamati acest lucru nu se poate. In schimb printre dunele de nisip din Orientul Mijlociu ai fi fost sterilizat prin spanzurare dupa ce ti s-ar fi aratat ce inseamna tortura si degradarea si privarea de cele mai elementare drepturi intr-o inchisoare araba. Si asta este tristul adevar.
      • -2 (10 voturi)    
        Logica??? Unde?? (Joi, 21 mai 2009, 12:51)

        vio [anonim] i-a raspuns lui Lol

        E ridicol cum ceri altora dovezi ca......, dar TU esti sigur si nu produci dovezi ca......

        Tu STII ca aia sunt teroristi.
        Tu STII ca aia arunca in aer nevinovati, ca rapesc si omoara civili.
        Tu STII ca ce au incasat aia la Guantanamo e relativ.
        Tu STII ca cine nu e de acord cu tine ar trebui sa i se retraga dreptul de a se reproduce.
        Tu STII ce inseamna tortura si degradarea si privarea de drepturi in inchisorile arabe.


        Stii cum se numesc cei care afirma ca stiu dar cer dovezi de la ceilalti? - Fundamentalisti.
      • +3 (3 voturi)    
        Argumente? (Joi, 21 mai 2009, 13:57)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Lol

        1. US a banuit ca aia sunt teroristi, cei dovediti nu au iesit. Daca esti american nu uita ca este o mica chestie in SUA care spune ca trebuie sa fii dovedit vinovat inainte de a fi condamnat sau etichetat. Altfel se numeste calomnie.
        2. SUNT? Hai fii serios! Vezi mai sus. Nici o dovada ca sunt toti teroristi. Apropos, ce este un terorist si ce este un insurgent? Recomand un dictionar explicativ. S-ar putea sa-ti pui niste intrebari.
        3. Dovezi :)? SUA a recunoscut chiar prin maretul presedinte Bush Jr. si cu Cheney ca au avut loc rapiri si chiar torturi. Chiar au justificat torturile! Lasa-ti jos ochelarii de cal si nu te mai ascunde dupa deget. Esti chiar penibil cu punctul asta!
        4. Care violenta vrei sa o justifici? A SUA? A insurgentilor?
        5. Ce au incasat aia este relativ? Din pacate pt mintea ta inchisa sunt chiar procese contra ceea ce se intampla.
        Chiar iubitul tau presedinte a acceptat ceea ce se intampla si si-a protejat oamenii. Nu cred ca mai este nimic relativ aici!
        Nu este nici o conspiratie aici pt ca este in vazul public. Este pe fata!
        Eventual tie ar trebui sa ti se retraga dreptul de a te reproduce!
        Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face!
        PS: unde sunt WMD? De ce au arestat agenti UK cu explozivi la ei? De ce se ataca in mod nediscrimnatoriu atat civili cat si insurgenti cu rachete din avioane drona? Un Hellfire are mai mult exploziv decat un proiectil de 152 mm.
        Ce face SUA acum nu este o evolutie si inteleg pe deplin un insurgent care lupta pt eliminarea unei forte de ocupatie a tarii lui.
        PS: nici macar soldatii romani intorsi de acolo nu cred in ceea ce spune SUA.
        • 0 (0 voturi)    
          Off (Joi, 21 mai 2009, 22:42)

          losive [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

          iti pierzi timpul cu cei ca lol
      • 0 (0 voturi)    
        Obama (Vineri, 22 mai 2009, 15:44)

        un_crestin_ortodox [anonim] i-a raspuns lui Lol

        Obama elibereaza teroristi periculosi si dusmani ai Americii. de ce? pt k obama e un terorist periculos is un dusman al americii. in loc sa-i impuste pe loc cum ar fi trebuit de fapt ei le dau drumul. Obama e infiltratul comunistilor si islamistilor, el nu serveste interesele cetatenilor americani.
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns (Joi, 18 iunie 2009, 13:18)

        ana [anonim] i-a raspuns lui Lol

        s-o luam punctual:
        1.'statul a stiut ca e terorist'! :)))))) asta nici nu merita combatuta, e prea amuzanta
        2.in SUA se respecta drepturile omului?cred ca tu n-ai aflat nici de Patriot Act nici de zecile de legi si abuzuri ale statului american impotriva propriilor cetateni.dar probabil ca tu esti printre aia care chiar cred ca 9/11 e un act de terorism al unor cretini imptriva 'poporului american'
        3.dovezi clar?eu zic ca nu ai vrut tu sa le vezi,pt ca dovezi sunt gramada.dar bineinteles,trebuie sa fii si capabil de a vedea,nu doar selectiv.
        4.aici sunt de acord,dar nu cum te astepti mata:in 'societatea' asta minunata de care vorbestui tu,niste oameni sunt arestati,torturati,detinuti fara proces ani de zile.si daca ar fi cele mai blande creaturi dupa o asemenea experienta dezvolta ura si violenta.
        5.ce au incasat aia e relativ.dar ce au incasat popoarele lor?miile de bombe, de gloante, miile de oameni ucisi pt razboaie acre sustin corporatii,mii de copii orfani, case distruse...da, astea nu mai conteaza,pt ca SUA reprezinta statul democratic,ei au dreptul sa faca orice, in numele lui Isus si al crucii.
        6.si ultimul lucru: inchiderea Guantanamo e praf in ochi!! e irelevant ca detinutii sunt acolo sau in alta parte, e vorba de faptul ca sunt tinuti ani de zile fara procese si torturati.si da, f probabil sa fie si teroristi acolo,dar nu asta e sistemul de a eradica amenintarea
    • +2 (2 voturi)    
      daa (Joi, 21 mai 2009, 13:58)

      flo [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      si o sa credem imediat ce scriu ziarele americane este litera de lege , subiectul binladen a expirat acuma baga Guantanamo
  • -1 (5 voturi)    
    de (Joi, 21 mai 2009, 12:10)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    ce trebiue sa aflam mereu ce kk propagandistic maninca pravda americana? Senatul dominat de democrati tocmai a respins, cu o larga majoritate, inchiderea inchisorii. Restul sint baliverne.
    • 0 (2 voturi)    
      Taci din gura (Joi, 21 mai 2009, 22:48)

      pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Aici nu mai apre Patriciu, mai prostovane? Comentezi sa te afli in treaba...

      http://www.hotnews.ro/stiri-international-5714074-video-soldat-american-fotografiat-new-york-times-timp-lupta-chiloti-impotriva-talibanilor.htm

      Ce sa inteleaga lumea din comentariile articolului din link-ul de mai sus si din cele ale articolului asta?!
  • -3 (5 voturi)    
    Meseria (Joi, 21 mai 2009, 12:10)

    abc [anonim]

    Pai daca meseria lor e sa fie mercenari, ce naiba ar putea sa faca dupa ce ies din puscarie? Sa puna flori? Oricum, numai 14% sa se apuce din nou de meseria de baza mi se pare un real succes pentru societate - m-as fi asteptat la un procent mult mai mare.
    • +2 (4 voturi)    
      omule (Joi, 21 mai 2009, 14:39)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui abc

      mercenari sunt cei care se duc sa ocupe o tara, nu cei care o apara.
  • +2 (8 voturi)    
    sigur (Joi, 21 mai 2009, 12:35)

    gigel [anonim]

    poti fi sigur doar ca ceilalti 6 sunt mai discreti...
  • 0 (2 voturi)    
    restul de 6 nici nu erau teroristi (Joi, 21 mai 2009, 12:39)

    adrian [anonim]

    dar altfel e bine - doar 7 devin recidivisti. in puscariile noastre se intorc 80%. nu intelegeti ca ar trebui aplicate aceleasi masuri. era doar o caterinca
  • +3 (3 voturi)    
    concluzie (Joi, 21 mai 2009, 13:56)

    cristiand [anonim]

    asta inseamna ca 6 din 7 detinuti la guantanamo nu sint teroristi. da deh, politica "preventiva" e mai importanta decit viata distrusa a 6 din 7 persoane. care oricum sint de alta rasa, deci nu conteaza.
    • +3 (3 voturi)    
      cinica dar adevarata concluzia ta (Joi, 21 mai 2009, 14:59)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui cristiand

      daca nu au reusit sa condamne decat 1 din 7 este grav. pentru ceilalti 6
  • 0 (4 voturi)    
    terorist... (Joi, 21 mai 2009, 14:38)

    MirceaA [utilizator]

    terorist, adica lupta pentru tara lui, asa cum sunt si teroristii moldoveni impotriva comunistilor. Daca America ocupa o tara si cineva lupta impotriva lor, aia sunt teroristi.
    • 0 (4 voturi)    
      Exact (Joi, 21 mai 2009, 14:50)

      francois [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      Ghici cum ii numea Gestapoul pe francezii din Rezistenta?
      Evident, teroristi. Si cum ii prindeau, ii si impuscau, fara proces si drepturi ca doar erau teroristi.
      • +2 (4 voturi)    
        pai erau teroristi! (Joi, 21 mai 2009, 16:53)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui francois

        orice individ care nu lupta in uniforma, cu arma in mana, ci ataca din spatele civililor si apoi fuge sa se ascunda este TERORIST, indiferent ce cauza pretinde el ca ar sustine! ce dracu nu e limpede aici? terorismul tine de forma de manifestare, nu de politica!
        • +2 (2 voturi)    
          Dar la sfarsitul razboiului (Joi, 21 mai 2009, 19:01)

          francois [anonim] i-a raspuns lui clujean

          Cand civilii castiga, devin eroi. Iar cei in uniforma, teroristi si criminali care au ucis civili.

          Vive la R.!
        • 0 (0 voturi)    
          exact (Joi, 21 mai 2009, 21:39)

          MirceaA [anonim] i-a raspuns lui clujean

          exact asa au facut americanii in Serbia.
        • -1 (1 vot)    
          aloo (Joi, 21 mai 2009, 23:08)

          me [anonim] i-a raspuns lui clujean

          pai si tu cum vrei sa lupte un irakian cand americanii i-au invadat tara i-au omorat copii si nevasta?tu daca ai in aceeasi situatie ce-ai face?presupun ca i-ai ruga frumos ....
  • +2 (2 voturi)    
    Piarul si ziarul (Joi, 21 mai 2009, 17:26)

    Ali Mosul [anonim]

    Adica foarte probabil restul de 6 din 7 au fost inchisi fara motiv?

    Totul e de cum prezinti problema ;)


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi