Fidel Castro: SUA nu vor decat sa ne intoarcem in ţarcuri, precum sclavii

de A.N.     HotNews.ro
Sâmbătă, 2 mai 2009, 15:12 Actualitate | Internaţional

Fidel Castro a lansat, vineri, un atac virulent la adresa Statelor Unite, pe care le-a acuzat ca nu vor altceva decat "ca noi sa ne intoarcem in ţarcuri , precum sclavii", informeaza AFP. "Astazi, ei sunt gata sa ne ierte - ca si cum noi ne vom intoarce in ţarcuri , precum sclavii, care, dupa ce au gustat libertatea, se intorc la jug si bice", a scris Castro (82 de ani) intr-un editorial preluat de presa de stat de la Havana.

Fidel Castro, care a condus Cuba pentru aproape 50 de ani si ramane in continuare sel al Partidului Comunist din insula,  a avertizat ca "adversarul nu trebuie sa se amageasca cu ideea ca tara noastra se va preda".

Remarcile lui Castro au intervenit in contextul in care presedintele american Barack Obama si cel cubanez, Raul Castro, au facut recent declaratii prin care incearca sa detensioneze relatiile dintre cele doua state.

Joi, Departamentul de Stat a anuntat insa ca SUA vor mentine Cuba pe lista tarilor care sprijina terorismul, alaturi de Iran, Siria si Sudan.

Oficialii de la Havana au reactionat imediat, acuzand guvernul de la Washington ca este "un criminal international". "Nu recunoastem niciun fel de autoritate politica sau morala a guvernului SUA de a realiza vreo lista, in niciun fel de subiect, sau sa dea certificate de buna sau rea purtare", a declarat seful diplomatiei cubaneze, Bruno Rodriguez.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1246 vizualizari

  • +3 (15 voturi)    
    mda (Sâmbătă, 2 mai 2009, 15:30)

    The Saker [utilizator]

    din pacate, are dreptate; pe masuta ce trec anii, ne lamurim si noi, astia ce am stat sub jugul comunist, ca SUA este un alt fel de URSS, aceeasi Marie cu alta palarie.
    • -1 (9 voturi)    
      Mare,mare confuzie! (Sâmbătă, 2 mai 2009, 16:25)

      traian [anonim] i-a raspuns lui The Saker

      Mare greseala sa compari mere cu pere si URSS cu SUA! Lasand la o parte desfintarea populatiei indiene statele americane au ajuns impreuna prin libera asociere.cat despre URSS...
      Si inca ceva , atunci cand este vorba de relatii internationale nu statele sunt de vina ci,eventual,grupul politic sau de interese care a generat o anumita situatie intre tarile care la un moment dat s au aflat in incompatibilitate.Pana la urma poate ca de vina au fost ,in acest caz, ambele tabere,ambele guverne de pe vremea primului conflict americano cubanez!
      Nu generalizati si nu puneti stampile aiurea pe un stat sau altul!Ce ar fi daca privind la actiunile si inactiunile guvernamentale din ultimii zece ani unii sa afirme ca Romania e de vina pentru saracia majoritatii cetatenilor sai si imbogatirea catorva crescuti cu sa traiti/am inteles in familie si gura!Tz,tz!
      • 0 (8 voturi)    
        interese (Sâmbătă, 2 mai 2009, 17:33)

        bebe [anonim] i-a raspuns lui traian

        nu mai comparati USA cu URSS, aia-s mai buni aia-s mai rai, toti sunt la fel adica isi vad interesele si calca pe cadavre pentru asta, razboaie, rasturnari de guverne , santaje etc...
      • +2 (6 voturi)    
        Genocid... (Sâmbătă, 2 mai 2009, 19:44)

        sso [anonim] i-a raspuns lui traian

        "lasind la o parte desfiintarea populatiei indiene"
        Draga domnule, te referi poate la cei 40 DE MILIOANE de indieni omoriti de contemporanii "founding fathers' ?
      • -1 (3 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 2 mai 2009, 23:46)

        festinalente [utilizator] i-a raspuns lui traian

        faci parte dintre cei cativa prosti de pana acum care au postat comentarii la articolul asta. Ce intelegi prin stat? Ce intelegi prin oamenii politici? Oare nu statul este reprezentat de oamenii politici? Oare nu despre despre politica dusa de un stat vorbim atunci cand spunem SUA sau Rusia sau Romania? Incompatibilitate? Fii sincer: n-ai citit mai mult de 52 de carti in viata ta, asa-i? De fapt imi cer scuze: 54 ca mai sunt si 2 ochiosi.
  • +4 (10 voturi)    
    rade ciob de oala sparta (Sâmbătă, 2 mai 2009, 15:33)

    Nautilus [anonim]

    Sub domnia Fidelului nu tot in tarc au trait si inca mai traiesc?.....

    ~Nautilus
    • +6 (10 voturi)    
      da (Sâmbătă, 2 mai 2009, 15:44)

      cocosila [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

      am fost anul trecut in cuba ... cand mai vad la cineva tricouri cu che guevara imi vine sa vomit.
      starea este mult mai jalnica decat se poate inchipui...90 la suta din femeile care arata bine se prostitueaza cu turistii pt. 10-20 dolari la orice ora...

      cuba este un iad al resemnarii si al ambitiei ideologice quijotice duse la paroxism.
    • -6 (10 voturi)    
      ai fost in Cuba sa vezi? (Sâmbătă, 2 mai 2009, 15:45)

      mikael [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

      Degeaba comentati din ce auziti si cititi din presa de main-stream. Realitatea. e departe de ce scriu ziarele, eu am fost la Havana si pe cateva plaje din Cuba, si din cate am vazut ashtia nu o duc chiar asha rau pe cat se scriu in ziare...
      • +3 (7 voturi)    
        impusca-te (Sâmbătă, 2 mai 2009, 16:10)

        cocosila [utilizator] i-a raspuns lui mikael

        unde ai fost ma amaratule in havana?

        primul soc este aeroportul din havana : nici autogara din satul flamanzi nu este atat de jegoasa mica, meschina, haotica ...
        • +4 (6 voturi)    
          adevar pe jumatate (Sâmbătă, 2 mai 2009, 16:42)

          Cay Man [anonim] i-a raspuns lui cocosila

          Terminalul international nu arata rau deloc. Trebuie sa platesti insa 25 de pesos convertibles ca sa patrunzi acolo, taxa de aeroport. Celalalt terminal pentru zboruri interne si spre cateva din insulele vecine este intr-adevar jenant. M-am simtit ca intr-o autogara foarte aglomerata. Vizitele in Cuba sunt pentru mine ca o intoarcere in timp in Romania anilor '80, ceva mai rau insa.
          • +2 (6 voturi)    
            care terminal tata? (Sâmbătă, 2 mai 2009, 17:03)

            cocosila [utilizator] i-a raspuns lui Cay Man

            bre tataie , eu am ajuns si am plecat din cuba de pe terminalul international... am fost si la ala de curse interne pt ca am zburat la santiago... e jale tata in toate cocioabele alea jegoase de le zice terminal...
            • -3 (9 voturi)    
              aiurea cocosila (Sâmbătă, 2 mai 2009, 17:48)

              el che [anonim] i-a raspuns lui cocosila

              degeaba ai fost acolo daca ai ochelari de cal.
  • 0 (6 voturi)    
    are dreptate (Sâmbătă, 2 mai 2009, 20:37)

    nano2k [utilizator]

    Stiti cu se zice. Gura pacatosului adevar graieste.

    Aveti dreptate si cei care il criticati pe Fidel. Toti au si avem pacatele noastre.

    Dar SUA sunt campionii in domeniu, urmati la numai o lungime de fratii lor de catarama israelieni.

    Unde sunt "celebrele" weapons of mass destruction? Crimele impotriva indienilor, o nimica toata, nu?

    Sa traiasca Machiavelli! Il pomenesc zilnic, dar nu de bine.
  • +1 (5 voturi)    
    ... (Duminică, 3 mai 2009, 0:14)

    festinalente [utilizator]

    Statele unite au devenit unite prin prosteala asa zisei democratii. Daca in Cuba nu ar fi fost dictatura probabil ca acum ar fi facut parte din tarile care canta dupa cum vor marii conducatori americani in care totul se rezuma la indatorarea populatiei, dizolvarea economiei, creearea de piete de desfacere, tari pline de banci si de credite etc..
    Cum se intampla ca toate tarile care nu duc politica Statelor Unite sunt trecute pe lista tarilor teroriste? Oare nu cei mai mari teroristi au fost si sunt guvernele americane? Nu ei sunt cei care isi organizeaza atentate teroriste, nu ei sunt cei care isi cauta motive pentru a declansa razboaie in tarile bogate in petrol si in alte bogatii naturale? Sistemul acesta foarte bine pus la punct prin care oamenii devin sclavi fara sa isi dea seama ia din ce in ce mai mare amploare. De cate ori au vrut sa il omoare pe Fidel Castro? Niciodata americanii nu si-au vazut de treaba lor. Ei sunt Dumnezeu pe pamant? Estista niste nebuni care, DA, se cred. Si pentru asta au inventat FMI, banca federala, ideea de moneda unica si globalizare. Ajungem la un fragment din Matrix: "Ce urmareste cineva care are putere? Mai multa putere?”.
    Deci Castro este cat se poate de pertinent in afirmatii si este de apreciat. Intr-o relatie in care ceea ce nu este acceptat este impus, politica statelor unite nu poate fi privita altfel decat una a genocidelor, a crimelor economice, a poluarii si in primul rand al INROBIRII.
    • +1 (7 voturi)    
      Castro (Duminică, 3 mai 2009, 10:08)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui festinalente

      Respect pentru Castro. Chiar daca tara lui e cum e, a reusit (bineinteles, prin mijloace neortodoxe, asa cum neortodoxe sunt si mijloacele altora) sa ramana un ghimpe in coasta Americii.

      Este o performana pe care cred ca nimeni nu o va egala dupa ce el va muri.

      Dincolo de discutii fara sens, aveti inca in fata voastra un om cu coloana vertebrala, care nu slugareste la americani.
    • -1 (3 voturi)    
      corect (Duminică, 3 mai 2009, 10:57)

      The Saker [utilizator] i-a raspuns lui festinalente

      foarte corect ai scris.
  • -1 (3 voturi)    
    Nu pot sa fiu civilizat ca n-am cu cine (Duminică, 3 mai 2009, 7:51)

    Mosul [anonim]

    Perfect de acord cu "festinalente". Mi-e greata de toti cacanarii care ii ling in cur pe americani pentru ca "da bine sa fii pro".
    Astia(americanii) nu au dat nimic si nu vor da nimic nimanui daca nu li se intoarce inzecit sau insutit. In rest e o vrajeala generala povestile cu democratia, libertatea etc.Retineti ca au abolit sclavia acum aprox 150 de ani cind de mult era abolita prin alte parti si mai apoi ce se intimpla tot in iubita voastra america prin anii 60-70, nu mai vorbesc de ce se intimpla acum.Macar sa taca dracului din gura sau sa recunoasca ca asa merg lucrurile pe lumea asta: Homo homini lupus, cu toate ca eu cred ca in acest caz jignim lupul.
    In concluzie beliti ochii si macar nu mai puneti botul la toate golaniile spuse si facute de americani daca altceva nu putem face.
  • 0 (4 voturi)    
    Geopolitica si organizarea lumii ! (Duminică, 3 mai 2009, 9:01)

    Eneas [anonim]

    Daca Cuba ar fi avut vreo resursa fosila cat de cat necesara SUA problema comunista era rezolvata !Dar au avut nevoie de o tara -experiment,frumoasa dar saraca de la bun inceput, pentru a analiza fezabilitatea economiei si organizarii sociale de tip comunist !Cubanezii au fost cobaii din emisfera sudica ! anumite caracteristici ale unui popor: delasarea , excesul de reverie fata de actiune, hotia generalizata , credinta ca doar cei buni de gura se descurca ,ca munca este o rusine, au ajutat la distrugerea unui paradis natural ! Comunismul nu are radacini in Cuba si regimul va rezista cat va rezista familia Castro ! Problema este simpla :organizarea !
  • 0 (6 voturi)    
    Ham ham - latra catelusul american (Duminică, 3 mai 2009, 10:09)

    worker [anonim]

    Pina una alta si in China comunista sunt incalcate drepturile omului la fel de mult (sau de putin) ca si in Cuba. Pina la urma in China si nu in Cuba este cenzurat internetul, in China ca si in Cuba presa este aservita unei singure ideologii, in China ca si in Cuba este permis un singur partid, in China ca si in Cuba au scos tancurile impotriva demonstratiilor pentru libertati individuale. Mi-e greu sa cred ca spionajul chinez cheltuie mai putin decit cel cubanez drept care, concluzia nu poate fi decit una singura: SUA se razboieste si ea cu cine II MAI PERMITE. China nu ii permite asta drept care latra si ei la cubanezi. Din pacate, pentru SUA, 1 kg de plumb si 1 kg de puf cintaresc diferit in China fata de Cuba.
    • +2 (4 voturi)    
      Cam ai dreptatea ,dar ... (Duminică, 3 mai 2009, 11:26)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui worker

      In China guvernul central are doua trei probleme :
      1.apararea Chinei
      2,controlul populatiei
      3.reimpadurirea tarii(o sa razi, dar e politica nationala )
      4.comunismul si partidul unic ;politicile economice fiind lasate guvernarii locale
      in rest China este extrem de deschisa cooperarii si comertului international ,chinezii sunt extrem de patrioti si muncitori si are legi extrem de clare pentru incurajarea investitiilor straine, spre deosebire de lertargica insula comuista ,acoperita de carapacea familiei Castro! o familie ca un blestem, noi romanii cunoastem senzatia de saturatie familisto-comuista !
  • -1 (1 vot)    
    tragica figura..... (Duminică, 3 mai 2009, 20:10)

    dorinteodor [anonim]

    castro vede clar giganticul esec al ideilor lui, in care a crezut si din care nu au mai ramas decit mortii pe mare in drum spre america.....iar cuba nu este prea dorita de cei care vor libertate.... din contra, ultimul loc unde poti gasi libertate este chiar cuba....de curind raul castro a permis cubanezilor sa-si cumpere calculatoare.... castro stia foarte bine ca internetul distruge sistemul dictatorialk prin accesul la surse de informatii si prin comunicatie libera..... este o mare ironie a sortii ca sistemul castrist va fi distrus nu de vreo armata ci de internet.....


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi