Ambasadorul Republicii Moldova la Moscova: Eu niciodata nu am auzit de la tatal meu ca sunt roman

de E.M. HotNews.ro
Joi, 9 aprilie 2009, 16:30 Actualitate | Internaţional

Andrei Neguta, ambasadorul Republicii Moldova la Moscova, a declarat joi ca "Chisinaul dispune de probe certe potrivit carora actiunile de protest din Chisinau au fost coordonate si finantate din exterior, dar nu exista probe ca partidele de opozitie din Republica Moldova ar fi finantate de Romania", relateaza Interfax.

"Atunci cand presedintele (Vladimir Voronin) a informat Guvernul Republicii Moldova, acesta se baza pe informatiile serviciilor secrete si pe datele furnizate de MAI moldovean. Aceste date vor fi verificate, iar maine vor fi facute publice" - a indicat Andrei Neguta.

Totodata, ambasadorul si-a amintit de sprijinul acordat Moldovei de la Bucuresti: "Suntem recunoscatori autoritatilor Romaniei, atunci cand acestea in timpul vizitelor efectuate in capitalele europene declara ca Republica Moldova are nevoie de sprijin pentru solutionarea conflictului transnistrean, pentru integrarea in structurile europene si pentru depasirea, in general, a acestei perioade deficile, pe care o traverseaza in prezent".

"Cu toate acestea, atunci cand sustin ca tara nu are un viitor, ca mai devreme sau mai tarziu ea va intra in componenta altui stat, nu putem tolera acest lucru. Eu niciodata nu am auzit de la tatal meu ca sunt roman", a mai mentionat seful misiunii diplomatice, Andrei Neguta.


Citeste mai multe despre   



  
5417 vizualizari
  • +5 (5 voturi)    
    extraordinar (Joi, 9 aprilie 2009, 16:34)

    tudor [anonim]

    Verificate pe ce? se bazeaza pe declaratii false obtinute cu sange si cu curent electric de la tineri arestati abuziv?
    Roman e un cetatean al statului ROMANIA el e doar doldovean al statului MOLDOVA
    • +9 (11 voturi)    
      Derbedei (Joi, 9 aprilie 2009, 16:48)

      Observatorul [anonim] i-a raspuns lui tudor

      Domnule Neguta, sunteti un jeg comunist. O scursura din veceul istoriei. Va doresc sa fiti deportat, torturat si sa muriti de foame in Siberia.
      • +5 (5 voturi)    
        Corect ..insa mai adaug ca... (Joi, 9 aprilie 2009, 17:20)

        Cristian [anonim] i-a raspuns lui Observatorul

        Degeaba va chinuiti sa falsificati istoria,venetici voronini si negutzi...
        Se invarte roata si va da peste bot cand nu va ganditi..cred ca ati avut cosmarul vietii cand ati vazut a 2 oara drapelul romanesc pe parlament..
        A-ti nega radacinile este ceea ce spunea Observatorul..sunteti scursuri,oameni fara patrie,popor si glie...
        Lingeti in continuare mana bolsevicului de la rasarit...pupati-l...nu mai are mult nici el...
      • -3 (3 voturi)    
        .... (Joi, 9 aprilie 2009, 17:25)

        bla [anonim] i-a raspuns lui Observatorul

        daaa.....ce comentariu tare!!!
      • +7 (7 voturi)    
        Cred ca a avut dreptate tatal sau (Joi, 9 aprilie 2009, 17:37)

        George [anonim] i-a raspuns lui Observatorul

        Cand a vazut ce prost are in casa, cu siguranta ca tatal sau si-a dat seama ca o asemena loaza nu poate fi roman! Panimaieshi, tavarashci?
    • -1 (1 vot)    
      ??? (Vineri, 10 aprilie 2009, 8:42)

      mitica [anonim] i-a raspuns lui tudor

      Si atunci care e problema...daca "roman e un cetatean al statului ROMANIA el e doar moldovean al statului MOLDOVA " - atunci de ce nu-l lasati pe fiecare la locul lui.
      Adica moldovenii in Moldova,romanii in RSR,rusii in Rusia,chinezii in China, samd.


      Asa ne noua romanilor place sa ne bagam in oala altuia in loc sa ne vedem de ale noastre.Avem in sange toata prostia omeneasca posibila si imposibila ce poate sa existe si ne ocupam de altii.

      Hoooooooooooooooooo!!!!! Uitati-va in curtea voastra si pe urma sa aveti tupeul sa faceti ordine in vecini.

      SHIT !
      • 0 (0 voturi)    
        rah/tat rusnac (Vineri, 10 aprilie 2009, 9:56)

        x_ander [anonim] i-a raspuns lui mitica

        Domnule Mitica, pentru cultura dumitale generala, cel putin TEORETIC, Romania nu mai are nimic comunist ... Singurul vecin la care ne permitem sa tragem cu ochiul e copilul neamului romanesc pe care "istoria" a vrut sa il separe de mama... Ar fi imposibil ca cetatenii ambelor "tari" sa nu tanjeasca sau sa nu se gandeasca la reintregirea neamului, ar insemna ca a murit si ultima farama de patriotism.... Cat despre dumneata, nu te mai camufla in spatele unui anume Mitica si pune-ti numele real la comentariu, fie el Boris sau Igor ...
      • +2 (2 voturi)    
        Care moldoveni??? (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:23)

        Leila [anonim] i-a raspuns lui mitica

        Ori sunteti romani ori rusi,hotarati-va moldoveni nu exista cum nu exista nici statul fabricat de comunistii sovietici. Totusi, Negut e nume romanesc,chiar daca ii convine sau nu.Sa si-l schimbe in Negutov!
      • +1 (1 vot)    
        va invit (Vineri, 10 aprilie 2009, 12:29)

        veninusrl [anonim] i-a raspuns lui mitica

        sa va mutati in RSR tovarase mitica! pt noi astia ailalti republica socialista a disparut (chiar daca nu si-a luat ceasca si deseurile cu el), a ramas Romania!
    • 0 (0 voturi)    
      Omul e derutat (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:53)

      Costi [anonim] i-a raspuns lui tudor

      Problema nu este cu tatal .Problema este ca maica-sa nu i-a spus cine este tata-sau .Tatal din acte nu este intodeuna cel din buletin . Saracu nu stie cine este tatal .
  • +2 (2 voturi)    
    info pentru uniunea europeana (Joi, 9 aprilie 2009, 16:36)

    oxana [anonim]

    dragi romani de pretudindeni! va rog sa semnalati comunitatii europene orice tip de info privitor la ceea ce are loc la chisinau. ei sunt foarte receptivi!

    http://ec.europa.eu/europedirect/write_to_us/mailbox/index_ro.htm
  • +13 (13 voturi)    
    hehe (Joi, 9 aprilie 2009, 16:36)

    vasile [anonim]

    Draga domnule ambasador, sa fie cumva motivul pt care nu ai auzit de la tatal tau ca ai fi roman faptul ca sunteti comunisti din tata'n fiu si va inchinati la mama Rusia de o viata?
    • 0 (0 voturi)    
      A naibii limba romana (Joi, 9 aprilie 2009, 23:18)

      Axul [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Ambasadorul nu a spus ca niciodata nu a auzit de la tatal sau ca "ar fi roman", ci ca "este roman".
      Rusine parintilor care ascund copiilor ADEVARUL!
  • +6 (6 voturi)    
    un comunist imputit (Joi, 9 aprilie 2009, 16:37)

    gigi [anonim]

    pai ori nu l-a intrebat, ori tac-su e un rus adus de aiurea pentru a coloniza noua gubernie inhatata de Stalin prin pactul Ribentropp-Molotov
  • +12 (12 voturi)    
    Si mie imi spune mama la fel (Joi, 9 aprilie 2009, 16:37)

    cristian [anonim]

    Ca sunt oltean si ca trebuie sa am ambitie :) dar asta nu inseamna ca nu sunt roman.
    • +1 (1 vot)    
      corect (Joi, 9 aprilie 2009, 17:59)

      florin [anonim] i-a raspuns lui cristian

      diferenta este ca noi (oltenii) avem identitate. moldovenii (din rep. Moldova) nu. De-ar auzi el Stefan cel Mare cred ca ar pune sabia la gatul lor...
  • +8 (8 voturi)    
    DA AI AUZIT (Joi, 9 aprilie 2009, 16:37)

    Valecano [anonim]

    daca esti prost? poate nu esti tu roman - desi numele te da de gol - dar lasa ca sunt alti 70% care se considera romani
    asa ca fara tine sau cu tine tot o floare bolsevica ofilita si imputita ramai
    • +4 (4 voturi)    
      chestia cu numele este indoielnica (Joi, 9 aprilie 2009, 18:49)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui Valecano

      Cunosc relativ multi basarabeni. Printre ei destui cu nume rusesti care sunt romani si sustin asta cu mandrie si altii cu nume pefect romanesti care nu prea rup multe pe romaneste, ci numai in rusa. Anomaliile ocupatiei sovietice ... asa ca m-am invatat sa nu ma mai iau dupa nume, cand aleg romanii de rusi sau "moldoveni" (am pus ghilimele pentru ca ma refer la cei tip Voronin), ci dupa ce spune omul. In concluzie, tovarasul ambasador nu avea de ce sa auda ca e roman pentru ca nu este. Declaratiile lui sunt elocvente.

      In alta ordine de idei, apropo de evolutia nationalitatii in URSS, stiu un om mai in varsta din Ucraina (dupa declaratie proprie - roman), care la nastere a primit un certificat de nastere pe care scria roman, pe primul buletin scria moldovean, iar pe primul pasaport - ucrainian. Si numele si actele sunt doar niste chestiuni de forma: conteaza ce zice omul ca este.
      • +1 (3 voturi)    
        corect, trebuie aplicat si in Ro (Joi, 9 aprilie 2009, 22:32)

        Gabor [anonim] i-a raspuns lui Anonimus

        Strabunicii mei nascuti la Kolozsvár-Cluj s-au nascut prin anii 1875, din arhive am aflat ca au fost lucratori la stat si au fost extrem de dedicati culturii, fiind profesori. Bunicii mei nascuti la Kolozsvár-Cluj, se nascusera inainte de 1918. Pe actele lor e scris Ungaria, iar pe piatra de mormant apar numele maghiare. Bunicul profesor de muzica, bunica balerina. Tatal meu nascut la Cluj in 1942, pe actele de nastere e scrisa tara: Ungaria. Mama mea se nascuse tot la Cluj cu 2 ani mai devreme, in acte scria Romania. Eu m-am nascut la Cluj, dar nu mai sunt cetatean roman. Copii mei nu mai sunt cetateni roamani, s-au nascut in alta tara. Nici strabunicii mei (din auzite si scrisorile pe care le am la mine) nici bunicii si parintii mei, nu i-am auzit vreodata sa spuna ca sunt romani, mai degraba au subliniat ca sunt maghiari.
        Ca sa nu ma intelegeti gresit: nu am nimic cu romanii, dar sunt extrem de nedumerit cata ura si prostie este in comentariile unor romani referitoare la alte minoritati. Imi pare rau de ei ca sunt incuiati la minte.
        • 0 (0 voturi)    
          poate asa vei intelege? (Vineri, 10 aprilie 2009, 0:41)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui Gabor

          este destul de greu de inteles, poate urmatoarea comparatie te-ar putea ajuta: cum ar fi ca maghiarii din Romania sa pretinda ca nu sunt magiari, ci altceva sa zicem, ceva total separat de maghiari, eventual partial/total romanizati? cam asa e si acolo, se pretind o natiune inexistenta de fapt, natiunea moldoveneasca a fost inventata de Stalin in 1924, cu unicul si declaratul scop de a putea emite pretentii asupra Basarabiei care abia reusise sa scape de sub stapanire ruseasca....pentru noi acest gen de oameni nu merita nici o consideratie, sunt niste jeguri umane, daca aveau macar demnitate sa se recunoasca rusificati meritau ceva consideratie, dar asa, sa se pretinda ceva ce nu exista....de aici vine aceasta reactie, in primul rand din scarba fata de lipsa demnitate si minciunile indrugate de asemenea specimene
  • +2 (2 voturi)    
    Zau !!?????? (Joi, 9 aprilie 2009, 16:38)

    gabriel4west [utilizator]

    Poate ca nu a vrut sa auda.....................
  • +9 (9 voturi)    
    cred si eu... (Joi, 9 aprilie 2009, 16:38)

    ion ion [anonim]

    ... ca nu a auzit; sau daca a auzit a uitat.
    O pozitie de ambasador are ceva avantaje fata de traiul ca simplu cetatean al prosperei tari independente Moldova. Pentru avantajele astea omu' uita usor fel de fel de lucruri.
    Peste citiva ani, daca i se va aduce aminte de ce a spus, va ridica din umeri si va spune ca nu putea zice altceva, ca-l pindeau KGB-istii. Si va avea pretentia sa fie in continuare vreun sef pe undeva...
    Nu e numai cazul lui, uitati-va in jur si o sa vedeti o gramada de domni care se pretind respectabili si care, pentru bani si putere, calca peste orice si uita orice. Cine nu are nici un cunoscut zbir cu subalternii si mielusel cu sefii? Asta-i natura umana...
  • +8 (8 voturi)    
    Interesant! (Joi, 9 aprilie 2009, 16:40)

    caius [anonim]

    Sa traiti tovarsul Neguta,
    Aveti dreptate tov Neguta! Cu siguranta , nu sunteti roman..... Ramaneti la Moscova, vine si tovarasul Iliescu Ion, ultimul pe lista!
    Eu cred ca sunteti gagauz sau poate .... doar un comunist !
    Nu e rusine sa fii comunist .... mai ales cand vorbiti asa di bini limba "moldovineasca"!
    Traiasca, Traiasca, Traiasca si Infloreasca : Moldova, Ardealul si Tara Romaneasca!
    Va iubim frati moldoveni! Suntem cu voi! Veniti cu noi!
    Un roman european!
  • +2 (2 voturi)    
    andreinegutza (Joi, 9 aprilie 2009, 16:40)

    dude [anonim]

    Te cheama 'Andrei Neguta' . Ti se pare ca numele tau e de origine rusa?
    P.S. A doua parte a numelui tau e nume de manelist.
  • +4 (4 voturi)    
    tu roman? (Joi, 9 aprilie 2009, 16:42)

    marian [anonim]

    pai nici nu-i nevoie de un asa roman
    • -1 (5 voturi)    
      :)) (Joi, 9 aprilie 2009, 17:24)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui marian

      toata facultatea am avut boala pe moldoveni... se pare ca am avut dreptate:)
      • +2 (4 voturi)    
        Mergi la Negut (Joi, 9 aprilie 2009, 17:43)

        dl K [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        Mergi la Negut si ia-te de mana cu el. Sunteti la fel amandoi.
  • +3 (3 voturi)    
    NEGUT (Joi, 9 aprilie 2009, 16:42)

    GALA [anonim]

    Pai de unde sa auzi tu mai NEGUT de la tactu ca esti ROMAN.S-o fi temut si el ca stateau rusii cu pistolul mitraliera la spatele vostru.
    Tu esti baiat destept ca doar de aia ai ajuns ambasador la MOSCOVA.Doar daca nu faci pe prostul pentru un pumn de arginti.Atunci se justifica faptul ca tactu nu ti-a spus ca esti roman.
    Mai NEGUT asa sa-ti ajute DUMNEZEUprecum gandesti!!!!!
  • +5 (5 voturi)    
    poate... (Joi, 9 aprilie 2009, 16:45)

    wasabi [anonim]

    de la tac`tu nu ai auzit ca poate esti roman...dar sigur ai auzit de la el ca esti prost
  • +3 (3 voturi)    
    Da, asa o fi. (Joi, 9 aprilie 2009, 16:47)

    Tudorica [anonim]

    Mai mult ca sigur ca tatal omului avea dreptate.
    El nu-i roman.
    Dar o fi, cumva, sovietic?
    Asta n-a mai apucat sa-i spuna tac'su.
  • +1 (1 vot)    
    Bai prostule, (Joi, 9 aprilie 2009, 16:50)

    ddd [anonim]

    Ai nume romanesc!
    Nici asta nu ti-a zis tac'tu?
  • +1 (1 vot)    
    Poate ca... (Joi, 9 aprilie 2009, 16:50)

    Vorbe goale [anonim]

    .. i-o fi spus in urechea aia surda...
  • +1 (3 voturi)    
    Lasitate (Joi, 9 aprilie 2009, 16:53)

    ion [anonim]

    Andrei este un nume de sfant cu legaturi puternice cu poporul roman.
    Daca tatal trebuie sa-ti spuna ce esti si tu nu ai minimum de curiozitate sa vezi in jurul tau hainele pe care le imbraca taranii, casele si iconele din biserici, sa citesti cele scrise de oricine(!) despre zona in care traiesti, sa asculti muzica cantata de femeile locului si limba vorbita de tine atunci ma vad nevoit sa-ti ridic dreptul de a te numi OM. Nu trebuie decat sa fi OM pentru a intelege, poti fi insa comunist de cariera si criminal cu state vechi de serviciu ...
  • +4 (4 voturi)    
    comunist (Joi, 9 aprilie 2009, 16:59)

    olesea [anonim]

    Nu e roman? Atunci sa se duca de unde i-a zis taicasu ca-si trage sorgintele. Imputit comunist. JOS COMUNISTII!!!!!!!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Daca l-ar auzi Tatanesu amu ! (Joi, 9 aprilie 2009, 16:59)

    vasile [anonim]

    I-ar spune ca e bou !
  • +2 (2 voturi)    
    urata treaba (Joi, 9 aprilie 2009, 17:01)

    un roman [anonim]

    S-ar putea sa aiba dreptate.Tatal lui sa nu-i fi spus ca e roman.Poate era un fricos sau un tantalau.Nu e de mirare.Multi din membri partidului comunist au nume pur romanesti nu sunt doar rusi sau rusofoni.Prea usor au cedat si si-au lasat creierul spalat.Totusi daca dobitocul ala de ambasador facea o verificare a numelui stramosilor (tata, mama, bunic,(a) strabunic(a)) poate avea o revelatie.Dar cred ca e prea prost ca sa gandeasca asa de "avansat"
  • +5 (5 voturi)    
    Neguţ (Joi, 9 aprilie 2009, 17:01)

    dl K [anonim]

    Neguţ aista îi un copchil lasat în urma lor di soldaţî ruş în răzbioiu di aparari a patrii care cînd beu pre multî vodkî sî dădeu la caprili cu coada-n sus di pi imaş. Apîi cum sî sî chemi romîn o aşă corciturî?
  • +1 (1 vot)    
    N-are mama, n-are tata (Joi, 9 aprilie 2009, 17:02)

    Doina [anonim]

    Da, pt ca el nu are mama , nu are tata. I-a tradat pe toti de cand s-a dus la scoala de securisti rusi.
    Si asta doar pt ca nu a reusit la examen la liceu ca toata lumea.
    de unde era el sa auda? de la Moscova nu se aud gemetelor celor din inchisorile comuniste din Chisinau sau Siberia.
    Am auzit eu de la mama mea, care este refugiat de razboi din zona Cernauti. Am auzit ca ei toti sunt romani, chiar daca sunt ocupati de ucraineni, sau sub regimul comunist Pro-rus de la Chsinau.
  • 0 (0 voturi)    
    Neg- Negut (Joi, 9 aprilie 2009, 17:04)

    Doina [anonim]

    Si in plus numele de Neguta, inseamna ceva pe romaneste-, vine de la neg. Deci ei au negi in familie.
  • +1 (1 vot)    
    asta da ambasador (Joi, 9 aprilie 2009, 17:06)

    andrei [anonim]

    nici nu e obligatoriu sa stii de la tatal tau daca te uiti un pic prin istorie poate vei observa ca moldova e pamant romanesc poate ca nu toti oamenii de acolo apartin neamului romanesc fiindca aici au intervenit sovieticii pe care voi acuma ii alintati si le suflati in supa fiindca ei ne-au destramat si au populat teritoriu cu comunisti si probabil de asta nu ia zis nimic taicasu niciodata ca e roman fiindca o fi fost tot vreun rus si probabil de asta a si ajuns ambasador fiindca se vede de la o posta omul corect si omul lingusitor...mie miar fi rusine..creed ca moldova ar trebui sa vorbesc prin MOLDOVENI
  • +3 (3 voturi)    
    Auzi la el: (Joi, 9 aprilie 2009, 17:08)

    H2SO4 [anonim]

    "Eu niciodata nu am auzit de la tatal meu ca sunt roman."
    ...el a incercat saracu..dar erai la baie si aveai apa in urechi.Tovarasii iti spalau creierii cu soda.
  • -1 (3 voturi)    
    ADEVARUL (Joi, 9 aprilie 2009, 17:10)

    Liviu [anonim]

    ADEVARUL ISTORIC IL STIM TOTI, unirea cu Moldova nu o vrem si sincer nu cred ca avantajeaza pe vreun roman treaba asta. Nu avem nevoie de o problema in plus, de alte minoritati, de o economie falimentara si criminalitate ridicata. Dar ne-am bucura daca fratii nostrii ar avea cu adevarat libertate si independenta.
    • -2 (2 voturi)    
      Liviu (Joi, 9 aprilie 2009, 17:41)

      hope [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

      Pe mine tot Liviu ma cheama. Si sunt din MD. Asemenea cretinisme nu am mai auzit...si ce o sa se intample daca se uneste MD cu RO...iti scade salariul???? sau ajutorul de somaj?!!!. nu mai bine se face un referendum sa se renumte la Judetul vaslui si Botosani???ca tot au o situatie asemanatoare cu a RM, iar tu vei avea ajutor de somaj mai mare...
  • +1 (1 vot)    
    eu cred ca... (Joi, 9 aprilie 2009, 17:10)

    liviu_ [utilizator]

    nu ai auzit de la tactu nici ca ai creier...
  • +1 (1 vot)    
    cu totii, împreuna (Joi, 9 aprilie 2009, 17:14)

    altul [anonim]

    Daca nu a aflat de la tatal lui, ar trebui sa-si întrebe mama, verisorii, fratii ...

    Iar daca spune ca e doar moldovean, sa se alature Moldovei celeilalte, care avea capitala la Iasi :) Sau la Suceava, mai demult, cetatea de domnie a lui Stefan cel Mare. Si cu totii sa formam o România mai mare !!
  • +1 (1 vot)    
    poate tat tu e un maimutoi.... (Joi, 9 aprilie 2009, 17:18)

    luputehno [anonim]

    sictir......
  • +1 (1 vot)    
    Dar cu siguranta ai auzit ca esti un dobitoc ! (Joi, 9 aprilie 2009, 17:18)

    bogdan [anonim]

    Si nu numai atat !!
  • 0 (0 voturi)    
    coada de ropor (Joi, 9 aprilie 2009, 17:25)

    directia 5 [anonim]

    bine a facut tac'tu ,ai fi fost o pata pe obrazul poporului ROMAN, pana si 'romanul' walter l a invatat pe petrica 'Trei Culori-sau poate internationala si nu si mai aduce aminte petrica ?
  • 0 (0 voturi)    
    la ce sa te astepti (Joi, 9 aprilie 2009, 17:29)

    un oarecare [anonim]

    comunist. oare daca avea alta mentalitate mai era in politica alaturi de tovarasii lui de la putere?
    Atunci ar trebui sa iti fie rusine. si tie si tatalui tau. oameni ca voi ne-au vandut tara!
    Siberia e mai Est tovarase. voi... numele voastre isi au locul in istorie alaturi de LENIN al vostru. E rusine ca in continent mai exista oameni ca voi. dar nu pt mult timp.
    cat timp crede-ti ca o sa reprezentati un popor care NU VA VREA!
    Desteapta`te romane!
  • 0 (0 voturi)    
    toti basarabenii la vama! (Joi, 9 aprilie 2009, 17:32)

    oxana [anonim]

    http://www.curaj.net/?p=14189
  • 0 (0 voturi)    
    Starpitura! Nu te-ar mai rabda pamantul! (Joi, 9 aprilie 2009, 17:44)

    Gimmy [anonim]

    Tu si ai tai nu intelegeti un lucru: nu aveti cum sa anulati identitatea unui popor! Ce-o sa faceti, ii impuscati pe toti cei care se declara romani!??

    Va veni si vremea cand veti plati cu varf si indesat pentru toate mizeriile astea! Sa bagi bine la cap asta, sa-ti transferi averile in Rusia, tradator de neam si patrie ce esti!
  • +1 (1 vot)    
    E dreptul domiei voastre (Joi, 9 aprilie 2009, 18:21)

    Margicu [anonim]

    Nu am nici o problema cu faptul ca dvs. sau tatal dvs. va considerati nu va considerati romani. E un drept. E drept ca trebuie sa fie un pic frustranta identitatea asta de moldovean avand in vedere ca statul numit Republica Moldova nu este un continuator al principatului Moldovei. Acesta din urma exista inainte sa isi alipeasca teriotoriul dintre Prut si Nistru si a continuat sa existe si dupa ce l-a pierdut in 1812 cu cateva decenii inainte de unirea cu Tara Romaneasca. Dar nu asta conteaza. Republica Moldova, stat extrem de tanar, cu vreo 18 ani de istorie independenta si continuator al unei republici sovietice, cu granite trasate de Stalin este suveran, independent si Romania a fost prima care l-a recunoscut (deci guitatul anti-romanesc nu isi are locul). In acelasi timp exista de ambele parti ale Prutului oameni care doresc, poate im mod absurd, unirea. Exista si cetateni ai Republicii Moldova care se considera romani si si ei, ca si dumneavoastra au dreptul la propria identitate. Problema cu guvernul comunist al carui trimis sunteti este ca nu asigura libertatea presei, nu e in stare sa asigure un trai decent populatiei si nu e in stare sa asigure integritatea statului. Guitaturile stridentele ale presedintelui Voronin la adresa Romaniei si a amenintarii fiintei statului Moldovean apar cumplit de anacronice in conditiile existentei regiunii separatiste Transnistrene pe teritoriul careia sunt prezente trupe ale Federatiei Ruse. Inteleg ca steagurile romanesti pe cladirile oficiale de la Chisinau sunt o umilire, dar simbolurile sovietice si autoritatea de facto a lui Smirnov in Transnistria ce sunt? Vedeti, excelenta, aici e problema, patriotismul asta selectiv e ridicol, in rest sunteti liber sa va simtiti si cetatean al Hoardei de Aur.
  • 0 (0 voturi)    
    cine beneficiaza din toate astea? (Joi, 9 aprilie 2009, 19:11)

    ivanivan [utilizator]

    KGB-ul russiei a jucat un scenariu al sau cu minile moldovenilor . Final al manifestatiilor din Kishinau sunt : a fost inchisa granita cu Romania; Moldova sa certat cu Romania; russia are pretext serios de a introduce forte militare suplimentare in Transnistria pentru ai apare pe rusii din teritoriu .
    P.S. rusii striga ca ei sunt "frati slavoni " cu ucrainenii si belorusii. Ucrainenii pretind ca ei sunt natiune diferita de rusi. Cred ca cum stimati un oltean care isi zice "oltean" asa tre sa stimati si un moldovan care zice ca este 'moldovan". Pre-a putini ani am fost impreuna cu Romania ca sa uitam ca a fost TARA MOLDOVEI a lui STEFAN cel MARE. Este o mica pata alba in educatia patriotica a cetatenilor ce au trait pe teritoriul anexat de rusia. Cel mai tare striga rusii ca basarabenii sunt "moldoveni" si au" limba moldoveneasca" Nu vre-a rusia sa ne vada "frati si prieteni" si insufla basarabenilor ca "sunt moldoveni si nu romani" Voi nu va suparati chind un oltean isi zice "oltean" atunce ce atita zarva chind un moldovan isi zice "moldovan" ?
    • 0 (0 voturi)    
      Tara lui Basarab (Joi, 9 aprilie 2009, 22:16)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui ivanivan

      Tocmai aici este cretinismul situatiei. Adica ei sunt in legatura directa cu restul Romaniei.
      Uitati cum este: un oltean nu pretinde ca vorbeste olteneste, o limba diferita de limba romana.
      Si un oltean accepta ca Oltenia este o provincie a Romaniei.
      Fripturistii de la Chisinau, tocmai au prins un pic de trai bun, pe posturi de ambasadori, parlamentari etc. care evident ar disparea daca Moldova s-ar lipi la Romania- adica ar avea si ei ceva proportional cu numarul lor, evident mai putine posturi. Evident insa , mai bine platite.
      • 0 (0 voturi)    
        aniod (Luni, 13 aprilie 2009, 1:14)

        ivanivan [utilizator] i-a raspuns lui aniod

        din 1359 pina in 1859 sa-u numit moldoveni din Tara Moldovei cu limba moldoveneasca ....si voi vati numit "valahi" Din toata perioada istorica Basarabia a fost doar in 1918-1940 cu Romania. Ce sa faci acum ca dupa ce 650 de ani siau zis moldoveni cu limba moldoveneasca... acum din mare dragoste de tiganii din Romania sa-si zica si ei "romini" Ma " aniod" daca taceai te socoteam de om intelept dar ai deschis gura si ai spus prostia
  • +1 (1 vot)    
    avea dreptate (Joi, 9 aprilie 2009, 19:13)

    lungu bogdan [anonim]

    avea dreptate d-nul ambasador ca nu e roman. ata vreme cat lucreaza intr-un minister care nu stie romaneste. uitati-va ce scrie pe site-ul ministerului de externe din moldova: "Harta site-uliu".
    de aic tragem doua concluzii: ori taca-sau l-a renegat ori e facut cu vecinii de la est sau, mai rau, cu degetul.
  • 0 (0 voturi)    
    pai a avut dreptate (Joi, 9 aprilie 2009, 19:33)

    cicpi [anonim]

    ...dar restul? ori ei nu conteaza?
  • +1 (1 vot)    
    greu (Joi, 9 aprilie 2009, 20:44)

    Nichi [anonim]

    Am fost la Chisinau la un institut de proiectare in schimb de experienta acum vreo 25 de ani. Am ramas uimit si foarte trist ca majoritatea din Institut nu stiau romaneste.
    Ai mei au fugit din Basarabia in 41. A ramas o matuse pe care au dus-o in Siberia unde a stat 17 ani.
    A mai ramas un unchi care, de frica deportarii in Siberia, s-a declarat ucrainean, s-a dus in Ucraina, s-a insurat cu o rusoaica. Are doi copii care nu cunosc limba romana.
    E o situatie foarte dificila dupa politica criminala dusa de rusi din 1941 pana acum.
    Ar fi o minune sa revina Moldova la Romania dar si caderea lui Ceausescu a fost o minune care s-a intamplat cu adevarat. Poitica romaneasca la UE si Moscova trebuie sa fie foarte dibace. Unde esti tu Titulescu ?! Si-n vremea asta lui Geoala ii arde de declaratii sforaitoare si destabilizatoare. Nu l-am auzit sa aibe vreo preocupare pentru dincolo de Prut.
    • +3 (3 voturi)    
      Persoana serioasa (Joi, 9 aprilie 2009, 22:10)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui Nichi

      Buna seara,
      Va vad persoana serioasa. Ati facut o descriere corecta a situatiei.
      O completez. ROmanii din Basarabia si Bucovina de Nord refugiati in Romania, s-au trezit aici, straini - imigranti in propria lor tara- erau tratati drept rusi de catre romanii din sud.
      Problema actuala este: daca Romania sustine pe fata miscarile anti-comuniste din Moldova, este acuzata imediat de interventie in treburile interne ale unui stat suveran, tentativa de slabire a Moldovei, (lovitura de stat) etc. Morala- trebuie sa sprijinim pe fata noi, populatia neimplicata politic. Oficialitatile doar din umbra.
      Am fost si eu la un institut la Chisinau acum 12 ani. In mod exceptional, deoarece eu nu vorbesc ruseste, si-au tinut seminarul stiintific in romana. Si mi-au zis sa mai vin la ei, ca sa aiba motivatia de a-l tine in romana. Din pacate, nu am mai fost. Evident, sunt locuri mai tentante.

      Cati urmasi ai refugiatilor din Basarabia si Bucovina de nord sunt in Romania? Organizatia Pro-Basarabia a incercat in urma cu vreo 10 ani sa faca un fel de recensamant. Pesemne mergem spre un milion.
      Evident, interesele noastre, nascuti si crescuti in Romania, se departeaza de originile parintilor nostri, iar ei sunt prea batrani, sau nu mai sunt de loc. Poate ar trebui sa facem o numaratoare, asa , pe internet. Apoi sa ne cerem cetatenia si dreptul la mostenire, caci parintii nostri au venit in Romania cu mainile goale, dar ei aveau dreptul lor acolo. Sa voteze descendentii refugiatilor basarabeni in Moldova, saa vedem daca mai ies comunistii.
      • +1 (1 vot)    
        subcriu (Vineri, 10 aprilie 2009, 10:34)

        sabo [utilizator] i-a raspuns lui aniod

        Subscriu!
        Este o chestiune socio-politica utila si necesara-mai ales ca unele drepturi s-au acordat dar in mod cam aiurea.
  • 0 (0 voturi)    
    Buna observatie! (Joi, 9 aprilie 2009, 21:44)

    panadol [utilizator]

    D-lui ambasador...nu i-a zis taticsu ca ar fi roman.
    Ne intrebam...ce i-o fi spus oare?
    S-au mai tragic, ce nu i-o fi spus?
    Individul e tragicomic in indignarea lui, am inteles ce vrea sa spuna, si anume ca se simte moldovean, si nu roman. Dar din postura de ambasador, om care se presupune ca e cult si informat, sa vii cu "nu mi-a spus taticu"... e atit de caraghios... si devine jenant rau pentru biata tara pe care o reprezinta. Mai ramine sa ne spuna ca educatia dumnealui se rezuma la cei 7 ani de acasa...cu taticu....:))
  • 0 (0 voturi)    
    voi ati citit articolul ca lumea? (Joi, 9 aprilie 2009, 22:10)

    gigel [anonim]

    Ce naiba aveti cu omul... el a zis clar mai sus ca "NU" exista probe ca partidele politice liberale moldovene sa fi fost sustinute de Romania..mai mult a mentionat ca apreciaza politica si solidaritatea Romaniei cu privire la RepMoldova in fata europei...acuma ce voiati sa mai zica,....ca e si roman pe deasupra? Eu cred ca omul a incercat sa fie neutru...doar e ambasadorul Rep Mld ...doar nu o sa declare ceva "provocator" nu?
  • +1 (1 vot)    
    Te cred... (Joi, 9 aprilie 2009, 22:43)

    Dr. Mengele [anonim]

    Meştere Andrei Coadă_De_Topor , eu unul te cred pe cuvânt. După 1945 circa jumătate din populaţia Basarabiei a fost deportată în Siberia fiind aduse în loc tot felul de specimene din stepa calmucă. Bunicul meu a căzut pe front în septembrie 1941 şi a fost înmormântat la Tighina. Noile autorităţi comuniste s-au gândit că este o chestie de mare inspiraţie să are cu plugul peste mormintele eroilor români şi apoi să aşeze peste ele saivanele pentru oi. După mai bine de o jumătate de secol apucăturile şi stilul primitiv se menţin nealterate în zona aia. Tu şi alţi politruci de teapa ta n-aveţi practic nici o vină şi mai ales n-aţi avut nici o şansă fiindcă intelectul (redus) v-a fost suprasaturat de lozinci bolşevice şi tehnici aprofundate de scatofagie şi anilingus. No respect.
  • 0 (0 voturi)    
    IUDA (Joi, 9 aprilie 2009, 22:58)

    Lucianmotzul [anonim]

    TE-ai vindut mai gunoi,sa vezi tu cind sevor intoarce lucrurile cum va fii.Acum omariti si chinuiti tineri arestati ,cei ce vreau unirea voi in diferite feluri arnjati sa moara ,sinteti niste canali aservite rusilor dar tmpul incet dar sigur va va matura ,istoria merge inainte ,si ce ne-a fost furat cu forta va veni sub o forma sau alta la patria MAMA.Sa se ridice UE cu glasul in apararea celor disparuti,macel si dispariti aranjate de acesti calai comunisti cu spriginul rusiei , nu se aud luari de poziti,UE <SUA <ONU,AMNESTI INTERNATIONAL,si multe alte organizatii ale drepturilor omului.
  • 0 (0 voturi)    
    relatiile ue cu rusia (Joi, 9 aprilie 2009, 23:26)

    titulescu [anonim]

    Daca maine se va trage in oameni, si daca detzinutzii politici nu sunt eliberatzi, Romania TREBUIE sa blocheze relatziile UE cu Rusia. Sa luam exemplu de la polonezi !!!
  • +1 (1 vot)    
    Ca la radio Erevan (Vineri, 10 aprilie 2009, 6:47)

    Maxx [anonim]

    Tata ruski, mama tzaganca, io sunt moldovan. Sau corcit asa de tare ca nu mai stiu de ce neam sunt. 70 de ani sub obinca rusa ia deznationalizat.
    • 0 (0 voturi)    
      La sate sunt moldoveni=romani (Vineri, 10 aprilie 2009, 12:36)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui Maxx

      Ei sunt amestecati in aparenta, la sate se vorbeste o singura limba. Atentie, sunt si sate de ucraineni sau altceva printre satele de romani, deoarece Basarabia a mai fost o data sub rusi, timp de peste o suta de ani, si au fost colonializate cu diversi. Adusi, asa cum au fost adusi sasii sau svabii in Romania.
      In orase, Dumnezeu cu mila, in intreaga URSS- de la rusi, pana la asiatici, au venit,caci se traia un pic mai bine
  • +1 (1 vot)    
    da... (Vineri, 10 aprilie 2009, 8:21)

    je [anonim]

    Auzi nene, vorbeste si cu bunicu.
  • 0 (0 voturi)    
    Vorba cantecului (Vineri, 10 aprilie 2009, 8:49)

    Ery [anonim]

    Cantecul spune : Sunt mai hot ca tata-meu ,la tine se modifica : Sunt mai PROST ca tata-meu.Poate nu intelegi aluzia,mai pe dea dreptul : Esti o balega comunista.
  • 0 (0 voturi)    
    a fi sau a nu fi? (Vineri, 10 aprilie 2009, 14:44)

    AN A [anonim]

    Parerea mea este ca traditiile, obiceiurile, educatia, mentalitatea si puterea de a fi cinstiti cu noi insine ne da raspunsul la intrebarea cine suntem. De ce sa zica omul ca e roman cand el nu se identifica printre cei ce simt romaneste? Chiar daca numele ii arata clar originea romana, valorile pierdute nu mai pot fi recuperate. Sper macar ca are alte valori clar definite pt ca daca nu le are atunci am putea sa il numim in esenta apatrid, nu?
  • 0 (0 voturi)    
    mda .. (Vineri, 10 aprilie 2009, 14:48)

    bustiuci [anonim]

    Dar de la mamă?
  • 0 (0 voturi)    
    numere de la masinili moldovenesti furate (Miercuri, 14 martie 2012, 22:45)

    alina [anonim]

    am o intrebare.cum pot sa obtin numerele de la masina daca sunt furate?cum am inteles de la mai multi care au trecut prin asa situatie ca ambasada noastra care se afla la Moscova nu fac nici o staruinta ca sa ajute pe moldoveni,pe noi.dar serios ca voi incerca.rusii stiu ca nu avem nici un ajutor de la ambasada noastra si fur numere si cer bani ca sa ti le intoarca.si toti ai nostri moldoveni platesc ca stiu ca nau incotro.eu am decis sa nu platesc.am speranta la ambasada.cred ca am dreptate?


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version