Oficial chinez: Reincarnarea lui Dalai Lama nu se poate face fara aprobarea guvernului de la Beijing

de E.M.     HotNews.ro
Joi, 12 martie 2009, 16:12 Actualitate | Internaţional

Un inalt oficial chinez a avertizat vineri ca reincarnarea lui Dalai Lama necesita aprobarea guvernului central de la Beijing, iar "cel ales" nu va fi recunoscut fara un acord oficial, informeaza Xinhuanet.

Problema succesorului lui Dalai Lama (73 de ani), a devenit o problema spinoasa, pe masura ce acesta inainteaza in varsta si se confrunta cu diverse probleme de sanatate.

De-a lungul timpului, Dalai Lama a sugerat mai multe optiuni: fie ca este ultima reincarnare, fie ca succesorul va fi o femeie, fie ca si-ar alege urmasul in timpul vietii, sau ca reincarnarea s-ar putea petrece dincolo de granitele Chinei.

In ultima perioada, el spune insa ca tibetanii vor putea opta pentru mentinerea sau abolirea institutiei care ii dadea odinioara unui calugar autoritate spirituala si temporala.

"In paralel cu riturile religioase si traditiile istorice, exista o conditie foarte importanta pentru reincarnarea lui Dalai Lama, adica aprobarea Guvernului central", a declarat presedintele guvernului regional tibetan Qiangba Puncog, in marja sesiunii anuale a Parlamentului chinez, care coincide cu implinirea a 50 de ani de la revolta tibetana ce a dus la exilul in India a actualului Dalai Lama.

Comisia de stat de afaceri religioase a stabilit in 2007 ca reincarnarea celor cu titlul de "Buda viu" sau "Lama" trebuie aprobata de Guvern. Aceste reguli fac parte din eforturile vizand consolidarea controlului chinez asupra budismului tibetan, dupa decenii de violente pentru mai multa independenta religioasa.

De multe ori exista mai mult de un candidat care incearca a fi recunoscut drept reinarcarea liderului comunitatii, iar alegerea liderului autentic revine autoritatilor, precizeaza presa chineza. Acest lucru este valabil in special pentru Panchen Lama, a doua personalitate ca importanta in budismul tibetan, dupa Dalai Lama.

Dalai Lama l-a ales in 1995 pe Panchen Lama, nascut Gedhun Choekyi Nyima, cand acesta nu avea decat sase ani, iar intre timp copilul nu a mai fost vazut in public. Pentru a contracara alegerea lui Dalai Lama, regimul comunist de la Beijing a desemnat un alt Panchen Lama in acelasi an, numit Gyaincain Norbu. Guvernul chinez si-a promovat "propriul" Panchen Lama in toata China in ultimii ani si exista mari sanse ca acesta sa fie candidat la succesiunea lui Dalai Lama, cand va sosi momentul.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

5891 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    lol (Joi, 12 martie 2009, 16:32)

    cocosila [utilizator]

    reincarnarea trebuie sa fie aprobata de catre partid si sa nu se abata de la normele materialismului stiintific!!!
    • 0 (4 voturi)    
      nu am vazut atata prostie ...cu reincarnarea , (Joi, 12 martie 2009, 20:43)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui cocosila

      ..dar se apropie o data 'fatidica' ..50 de ani de cand China a preluat provincia istorica Tibet din mana teocratiei lamaiste ;domnia trantorilor calugari alimentati obligatoriu de o populatie indobitocita si adusa la cretinism !
      de cand e lume si pamantul sunt doi sefi religiosi in lamaism :dalai lama ,actualul e antichinez si gazduit de India si pancha lama care intimplator sau nu tine, cu chinezii ;a nu se uita ca India a organizat expeditii militare in Tibet si a ramas cu parerea de rau ca nu a reusit sa il ocupe; numai un prost nu vede ca dalai lama e chinez ca toti chinezii ,necum indian ! se da tibetan ca un alt prost din Iasi unul Nichita care se da moldovean ca si cum nu e tot roman ! mai mult ma tem de India si de tiganii ei carea ne-au infestat decat de chinezi !
      • 0 (0 voturi)    
        da (Vineri, 13 martie 2009, 0:02)

        cocosila [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

        cunosc cat de complicata este relatia india-tibet-china...
        daca tibetanii pot ramane in istorie precum evreii in ciuda tuturor dificultatilor, bravo lor, daca nu, vor avea soarta miilor de popoare care au disparut fie prin asimilare ,fie prin exterminare.

        nu cred ca patrimoniul cultural al lumii va avea de suferit prin disparitia lamaismului ,tantrismului si mixturii de shamanism si buddhism specifica tibetului... de altfel religia tibetana cu toate ramurile ei este deja bine implantata in vest.

        ca ateist,am o simpatie pentru Buddha ,nu si pentru buddhism.
        • 0 (0 voturi)    
          Ai dreptate (Vineri, 13 martie 2009, 10:39)

          sabertooth [utilizator] i-a raspuns lui cocosila

          Prin disparitia culturii tibetane nu s-ar pierde mare lucru: un punct de vedere asupra lumii in care traim vremelnic.

          Ce mare lucru, nu aja?

          Ce conteaza cata vreme avem mertane si burta e plina. Nu?
          • 0 (0 voturi)    
            probleme endemice (Vineri, 13 martie 2009, 18:16)

            cocosila [utilizator] i-a raspuns lui sabertooth

            "mertane si burta e plina" -vs - rugaciuni si post , arata atmosfera maniheista proprie popoarelor neevoluate inelctual ,nenuantate,traditionaliste, in ultima banca a istoriei.
        • 0 (0 voturi)    
          cam multa ignoranta (Vineri, 13 martie 2009, 11:59)

          D [anonim] i-a raspuns lui cocosila

          cantitativ nimic si nimeni nu are importanta, de aceea la modul tau de gandire, as putea spune ca tu, eu sau chiar toata omenirea putem disparea fara nici o problema ca e tot aia, cu noi sau fara noi. e dureros sa vezi ca totusi gandim asa, prea putin respect pentru altii si altele, mult individualism si materialism - orice iti este justificat. Tu cu principiul tau ateist poti judeca pe cei de o seama ca tine, degeaba incerci (de fapt nu cred ca o faci) sa ii intelegi pe cei care respecta o traditie si credinta asa de veche. Nu ai puncte de apropiere de oamenii astia, asa ca din pozitia ta poti spune orice. Totusi nu ti se pare stupid ca partidul sau guvernul sa imi spuna ca el reglementeaza credinta si spiritualul? Nu vezi ce poate insemna acest lucru? Nu prea cred...
          • 0 (0 voturi)    
            nu (Vineri, 13 martie 2009, 18:04)

            cocosila [utilizator] i-a raspuns lui D

            soarta culturilor este sa apara si sa dispara . discursul asta dualist (materialist=rau -spiritual=bun) este depasit si sper sa dispara cat de curand in cultura occidentala. prea multe obsesii si deranjamente mintale se legitimeaza prin cuvantul magic "spiritualitate".
            respectul tau pentru traditii nu ma induioseaza de loc . dimpotriva.
            respectul se castiga nu se impune.
            iar traditiile au fost si ele candva inovatii,iar apoi acceptate ca strategii etice ale unei comunitati.
            buddhismul ,are toate scolile si sectele bine integrate in occident si va urma acelasi curs pe care il urmeaza toate strategiile politice sau religioase: se va adapta,se va reforma,va fi reevaluat,recontextualizat,etc.
            nu,nu cred ca "credinta si spiritualul" merita mai mult respect decat partidul unic.
            credinta,ca si totalitarismul politic au pretentii autoritar-absolutiste nejustificate.
      • 0 (0 voturi)    
        Pentru informarea ta (Vineri, 13 martie 2009, 9:28)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Daca in privinta teocratiei tibetane si a expeditiilor indiene iti da dreptate, in privinta etnicitatii mai informeaza-te. Tibetanii sunt cu totul altceva decat chinezii. Nu se compara cu problema moldovenismului, o inventie politica absurda. Nichita e clar o unealta in mana cuiva, din fericire priza lui la societate e aproape, daca nu total, nula. Tibetanii ar trebui lasati in pace sa isi constitue staul national pe care si-l doresc, nu in mod obligatoriu teocratic dar national.
      • 0 (0 voturi)    
        deap!! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 0:02)

        marian vasile protopopescu [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Aveti perfecta dreptate, tovarase secretar cu propaganda al ambasadei Chinei! Onoare muncii in lanul de orez!
    • 0 (0 voturi)    
      de risul curcilor (Vineri, 13 martie 2009, 13:46)

      tazara [anonim] i-a raspuns lui cocosila

      Nu am ami ris de multa vreme atit de copios citind o stire. Nici nu merita prea multe comentarii "zicala" de la Beijing. Astia fac exces de zel ca nu cumva Mao Ze Dung sa nu se rasuceasca in mausoleu sau sa nu cumva sa piarda un teritoriu care le-ar aduce sute de milioane de dolari, numai din turism.
  • 0 (8 voturi)    
    exact (Joi, 12 martie 2009, 16:57)

    stefan pop [anonim]

    si reincarnarea lui hristos trebuie facuta cu aprobarea lui iliescu
    • +1 (3 voturi)    
      reincarnare (Joi, 12 martie 2009, 18:58)

      hammurabi [anonim] i-a raspuns lui stefan pop

      dumneavoastra sunteti sanatos ?
    • -1 (1 vot)    
      Hristos a Inviat! (Vineri, 13 martie 2009, 16:50)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui stefan pop

      Hristos a inviat, nu s-a reincarnat! EL e singurul adevar, restul e joaca si pierdere de vreme, la fel ca orice religie in afara de cea ortodoxa, pastratoarea Sfintei Traditii
  • -6 (8 voturi)    
    da (Joi, 12 martie 2009, 16:59)

    Bambi [anonim]

    Mai crede cineva in Mos Craciun ?
    • 0 (0 voturi)    
      Nepoata mea (Vineri, 13 martie 2009, 13:10)

      Dorelus [anonim] i-a raspuns lui Bambi

      .. si fica mea ...
  • -5 (5 voturi)    
    .. (Joi, 12 martie 2009, 17:02)

    cosmin [anonim]

    ce probleme au altii ;))
  • -4 (6 voturi)    
    Tare (Joi, 12 martie 2009, 17:16)

    Gigi [anonim]

    E clar cat de adevarata e intreaga poveste, daca se poate alege unde se reincarneaza si are nevoie si de aprobare de la guvernul chinez.

    Foarte, foarte credibila :)))
    • +3 (3 voturi)    
      Pai chiar e tare (Joi, 12 martie 2009, 18:27)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Pai Gigi, mai pune mana pe o carte si citeste. Conform credintei budiste, Dalai Lama chiar poate alege unde sa se reincarneze, si mai poate sa aleaga si daca vrea sa o faca sau nu. Ce de-aia e iluminat. Si nu vad de ce ar fi asta mai putin credibila decat un Iisus inviat.

      Cat despre ce zic chinezii cu aprobarea lor, e ca si cum a zice tu ca maine nu ploua ca nu vrei tu sa ploua...
      • 0 (0 voturi)    
        pt dl Vlad (Vineri, 13 martie 2009, 16:55)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Vlad

        Dl Vlad, Iisus a facut minuni si S-a inaltat la cer, cand sarbatorim Botezul Sau apa Iordanului se curge in amonte, la Pasti ne trimite Lumina, ce se intampla cand "se reincarneaza" un om care prosteste o intreaga sleahta de presupusi"calugari"?...marele Iluminat
        Iisus a venit sa risipeasca toate aceste credinte nule, sa demonstreze ca El este singurul Dumnezeu!..pt unii se pare ca a venit degeaba!
    • -2 (2 voturi)    
      ai dreptate (Joi, 12 martie 2009, 19:08)

      io [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      povestea pare cusuta cu ata alba, la fel ca si crestinismul sau islamul de altfel :))
    • +1 (1 vot)    
      e credibil (Joi, 12 martie 2009, 19:13)

      Toma [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      De ce nu ar fi credibil ca un stat cu guvern comunist ar incerca sa impuna pe cineva ca lider religios si spiritual al unei regiuni pe care ideologic nu o controleaza de 50 de ani. Au nevoie de un Dalai Lama a lor, care sa nu mai ceara libertatea tibetului... Problema de baza a lor e ca nu isi dau seama ca nimeni nu v-a recunoaste acest Dalai Lama comunist pe baze ideologice...imi pare rau dar mi se pare foarte credibil ce se intampla...
    • 0 (0 voturi)    
      Stupid (Joi, 12 martie 2009, 19:23)

      Ilie [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Cat timp ai consumat sa te documentezi inainte de a scrie ?
  • +3 (5 voturi)    
    Pentru reincarnare trebuie formularul 251-P (Joi, 12 martie 2009, 17:43)

    Chinese Comunist Party [anonim]

    Imbecili chinezi, ca si cum un act spiritual se realizeaza prin decret guvernamental, iar Dalai Lama se incarneaza numai cu 3 stampile de la nomenklatura comunista!
    Au ajuns la un grad de absurditate ridicol, rade lumea de ei, nu stiu daca isi dau seama. Aparent nu prea au inteles ce inseamna sa iti degradezi imaginea, au ratat cu revolta tibetana, au ratat cu fake-urile si poluarea de la Olimpiada (vezi scandalul cu miile de sportivi cu acte de nastere falisificate), au ratat cu flacara olimpica inconjurata de securisti, acum vad ca ii preocupa si reincarnarile budiste.

    Tibetul nu e China, timp de secole a fost stat independent, tibetanii sunt alta etnie decat chinezii han, au alta limba, alta religie si locuiesc la mii de km de "inima" Chinei istorice ! Amaratii aia de munteni tibetani au fost invadati cu salbaticie acum 60 de ani si de atunci China se chinuie sa ii extermine, sa ii "re-educe", sa ii mute din propira lor tara, sa ii colonizeze. E o crima fascista, o crima contra umanitatii si China va pierde mult pe chestia asta, exista foarte multa simpatie pentru Tibet si budism, mai ales printre occidentalii educati si cu posturi importante.
    • 0 (0 voturi)    
      idealizezi tibetul (Vineri, 13 martie 2009, 0:12)

      cocosila [utilizator] i-a raspuns lui Chinese Comunist Party

      inainte de a intra comunistii in tibet , acolo se traia intr-o teocratie feroce ...tibetanii erau de facto sclavi ai manastirilor.
      comunistii chinezi au investit enorm in tibet si nu vor lasa niciodata tibetul pe mana indiei.

      nu pot sa ma decid care este mai penibil , partidul unic atotputernic sau reincarnarea lamei ...
  • 0 (4 voturi)    
    Cata spiritualitate in guvernul chinez... (Joi, 12 martie 2009, 17:47)

    Rockefeller NWO [anonim]

    Daaaaa... deci spiritualitatea guvernului chinez ma face sa rad...

    Partidul aproba reincarnarea... bun - imbecilii astia primitivi nu vad ca rade un glob intreg de rationalizarea re-incarnarii ?!?

    jalnici, nasol cand un popor numeros este condus de o mana de oameni
  • -2 (4 voturi)    
    istoria (Joi, 12 martie 2009, 19:20)

    Oroles [utilizator]

    ne spune ca si la prostia asta tot evreii au fost primii (ca in multe altele). Irod cel Mare cand a aflat de la magi ca in Betleem s-ar fi nascut Mesia a avut o reactie foarte apropiata de a oficialului chinez. Ceva de genul - Cum s-a putut intampla asa ceva fara aprobarea mea?
  • +1 (1 vot)    
    Dalai Lama asta sa stea linistit (Joi, 12 martie 2009, 23:50)

    adik [anonim]

    1. Pe "reincarnarea" lui o sa-l salveze, ala, cum il cheama, politistu' ala negru. Am vazut io filmu'. Bruce Willis! Nu. Asta nu e negru. Asta e ala de nu moare niciodata. Gata, stiu, Eddie Murphy!!

    2. Va dura mult pana sa aprobe chinezii cine va fi reincarnarea. Mai intai tre' sa aprobe legea lui Arhimede si se vor impotmoli putin cu unu' Pitagora (am auzit ca nu le mai convine ce a zis mosu' din Samos, ca ar fi prea multe catete in teorema aia ..).
  • +1 (1 vot)    
    reincarnarea aprobata de un stat comunist ateu (Vineri, 13 martie 2009, 1:03)

    gigi [anonim]

    ce prostie mare fratilor, asa ceva rar se intalneste
    oare statul chinez aproba si reincarnarea celorlati 1,2 miliarde de cetateni proprii? ar fi oare necesar ca inainte de a venu la reintrupare sa formulam o petitie pentru acordul unui stat?
  • +1 (1 vot)    
    Multa lipsa de informare pe aici... (Vineri, 13 martie 2009, 13:16)

    Daniella [anonim]

    ..si ce vad, cei mai slab informati au si o atitudine verbala agresiva, violenta. Ma rog, vitza romaneasca trebuie sa isi spuna cuvantul.

    1. acei "Imbecili chinezi", despre care vorbeste cineva, nu sunt tot poporul chinez, ci guvernul comunist de la Beijing. Este exact ca si cum in Italia se spune despre poporul roman ca este neam de hoti, din cauza unor infractori care nu ne reprezinta. Chinezi au o cultura mai veche decat va puteti imagina, dar partidul comunist care zace la putere de vreo 50 de ani, a distrus totul, i-a tinut in teroare, le-a anihilat mare parte din cultura, valori morale, etc.

    2. Panchen Lama este cel care ii va urma lui Dalai Lama, si el trebuie gasit si numit atat vreme cat Dalai Lama este inca in viata.

    Cat despre absurditatea ca partidul comunist trebuie sa aprobe o reincarnare...nu mai am putere sa rid, dar asta numai comunismul isi poate imagina ca este deasupra a tot si toate.

    La fel au ajuns sa numeasca preoti catolici slugi ale partidului, fara acceptul Papei. Au ajuns sa creeze biserici de partid, totul numai pentru a controla pana si credinta oamenilor.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version