Raport al US Army War College: Armata ar putea sa intervina daca economia americana se prabuseste

de Adrian Novac HotNews.ro
Marţi, 30 decembrie 2008, 11:38 Actualitate | Internaţional

Raportul a fost realizat de Nathan Freier
Foto: SSI
 documente
(30 Dec 2008) PDF, 468KB
Agravarea crizei economice pe care o traverseaza Statele Unite ar putea duce la miscari de protest si violente care ar face necesara interventa militara, avertizeaza un raport realizat de US Army War College. "Violenta civila raspandita in interiorul Statelor Unite ar obliga liderii militari sa-si reorienteze prioritatile pentru a apara ordinea domestica si securitatea persoanei", a afirmat autorul studiului, Nathan Freier, profesor invitat la colegiul de aparare si fost militar de cariera.

In raportul sau, intitulat "Known Unknowns: Unconventional 'Strategic Shocks' in Defense Strategy Development," Freier avertizeaza ca violentele publice ar putea avea mai multe cauze, printre care un alt atac terorist, "colapsul economic de proportii, pierderea ordinii politicii si juridice existente, rezistenta domestica intentionata, revolte, probleme grave cu sistemul de sanatate public, dezastre naturale si umanitare catastrofale".

Situatia ar putea deteriora in asa masura incat sa faca necesara interventia militara, sustine Freier. "In aceste conditii, autoritatile civile, la sfatul conducatorilor militari, vor trebui sa determine rapid parametrii care definesc utilizarea legala a fortei militare in interiorul Statelor Unite", sustine autorul.

Freier afirma ca, desi scenariul sau "nu este o perspectiva imediata", merita luat in considerare. Inainte de atentatele de la 11 septembrie 2001, niciunul dintre conducatorii militari nu a luat in considerare un scenariu care prevedea doborarea unor zgarie-nori cu avioane comerciale de aceea "Pentagonul nu trebuie prins iarasi pe picior gresit", a declarat profesorul Freier. Autorul a precizat ca raportul sau nu este unul oficial, insa a fost prezentat unor oficiali din Departamentul Apararii (DoD) de la Washington.

Nathan Freier sustine ca DoD va trebui sa "umple golul", in cazul in care evenimentele violente vor scapa de sub controlul autoritatilor locale si statale. "Este vorba despre un teritoriu strategic virgin", a afirmat expertul.

Raportul lui Freier a intervenit in contextul in care surse de la Washington, citate de presa americana, au declarat ca Departamentul Apararii a organizat deja o unitate militara ce are ca misiuni doar interventii in interiorul Statelor Unite.

Posse Comitatus Act restrange in prezent rolul armatei in chestiuni de asigurare a ordinii interne, insa documentul nu exclude posibilitatea implicarii militarilor in cazuri speciale sau atunci cand autoritatile impun legi de urgenta. Raportul lui Freier recomanda Pentagonului sa-si regandeasca strategia astfel incat sa ia in calcul si eventualitatea unor interventii pe teritoriul american.




  
4552 vizualizari
  • +2 (16 voturi)    
    mda.. (Marţi, 30 decembrie 2008, 12:18)

    Claus [anonim]

    Armata de fapt a si intervenit cand economia americana ERA PE CALE sa se prabuseasca. Problema e ca nu au intervenit la ei acasa ... ci au intervenit pe un alt pamant... pe nume ARABESC.
  • +8 (22 voturi)    
    Sintetic. (Marţi, 30 decembrie 2008, 12:35)

    AlinN [anonim]

    Toata teoria cum ca societatea in care traim este o societate in care omul de rand are ceva de spus, in care toti sunt egali in fata legii, este o gogoasa.
    Imediat ce omul de rand nu intelege de ce el este dat afara din casa ca nu are 1000$ in plus sa-si plateasca rata marita iar bancile care au pierdut cu miile de miliarde in loc sa pice, conform acelorasi principii ale capitalismului, sunt ajutate cu sume tot de oridnul a miilor de miliarde, si au si tupeul sa nu spuna cum folosesc acei bani, si intreaba asta, adevarata fata a acestei societati ne este rapid dezvaluita: traim intr-o lume in care toti suntem sclavi cu exceptia aparatului de represiune armat, si a liderilor care ii comanda pe toti.
    Pentru cei care viseaza ca este o lume dreapta aceste declaratii ar trebui sa joace rolul clopotelului care sa-i trezeasca din somn.
    • +4 (12 voturi)    
      magia continua (Marţi, 30 decembrie 2008, 13:20)

      donache [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      corect!
    • +7 (9 voturi)    
      corect (Marţi, 30 decembrie 2008, 15:25)

      roman [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Un comentariu corect, precum un film Sf , dar din pacate real.
    • -3 (7 voturi)    
      Las-o balta (Marţi, 30 decembrie 2008, 17:18)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Aline esti comic. 'omul de rand este dat afara din casa ca nu are 1000$,toti suntem sclavi cu exceptia aparatului de represiune armat(EXISTA APARAT DE REPRESIUNE NEINARMAT?),cei care viseaza ca este o lume dreapta...aceste declaratii...rolul clopotelului care sa-i trezeasca' .
      Exista in Romania un canal de televiziune nord corean care te inspira?
      Ieri am vizitat un mall vietnamez(Mekong) construit de fostii sclavi scapati din inchisorile comuniste,acei 'boat people' care au pornit de la zero in aceasta nedreapta societate.
      Mall super curat,servire ireprosabila,preturi atractive si mai ales am vazut pe fetele lor acea satisfactie a visului implinit. Cea mai buna dovada ca in America se poate.
      Wake up my friend!!!
  • -2 (10 voturi)    
    Au vazut prea multe filme (Marţi, 30 decembrie 2008, 13:14)

    newyorkez [anonim]

    Armata nu intervine in chestiuni de ordine, don't be retarded.

    Exista politia, garda nationala in cazuri de urgenta. Armata nu se baga. Unde sa-si testeze noile arme, la mall?
  • -1 (9 voturi)    
    Vesti Proaste de peste ocean..naspa (Marţi, 30 decembrie 2008, 13:39)

    Pepe [anonim]

    Au ajuns nefericitii aia sa scoata tancurile pe strazi, sa previna anarhia. Cam asta se intampla atunci cand esti racit si tu in loc sa te duci la doctor, te duci si faci o bae la copca. Din pacate principiul cui pe cui scoate nu functioneaza intodeauna.
    • +7 (11 voturi)    
      a se scuti (Marţi, 30 decembrie 2008, 15:43)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Pepe

      hai mai, sunteti naivi... de unde le scoateti? Faptul ca existau programe de aparare in cazul in care NY este atacat cu arme nucleare nu inseamna ca asa ceva se si intampla. Atata barfa in jurul SUA... cine va plateste? Va asigur ca in state masinile merg in voie pe strada (nu au inlocuit automobilul cu trasura din cauza pretului prea mare la benzina, care intre noi fie vorba e ceva mai mic decat in romania, mai precis cam de 3 ori mai mic), oamenii isi vad de treaba si castiga mult mai bine (ca nivel de putere de cumparare) decat in europa si valoarea adevarata este intotdeauna apreciata (nu ca in europa) asa ca mai lasati "moartea americii" ca nu e cazul.
      sarbatori fericite
      • 0 (4 voturi)    
        revino-ti baiete (Marţi, 30 decembrie 2008, 20:50)

        mai atreus [anonim] i-a raspuns lui atreus

        "amenii isi vad de treaba si castiga mult mai bine (ca nivel de putere de cumparare) decat in europa"
        care europa? am fost in elvetia de ex si te asigur ca in sua nu se castiga nici pe jumatate. la fel am fost in suedia si norvegia. in munchen din 3 masini 1 porsche si 1 bmw (nu dodge sau cadillac daca le poti spune masini la alea).
        dar probabil tu te gandeai la romania si bulgaria ...
        • +2 (2 voturi)    
          masini, masini tari, wow... (Miercuri, 31 decembrie 2008, 11:26)

          atreus [anonim] i-a raspuns lui mai atreus

          Una este sa mergi in elvetia si sa vezi masini si alta este sa traiesti si sa lucrezi acolo. Si eu am fost in bucuresti si am vazut numai bugatti, lamborghini si rolls roys. Totusi puterea de cumparare in romania nu este neaparat impresionanta. Te asigur ca valoarea este mai bine platita in america decat in europa.
          Observatie: elvetia nu este in UE
  • +3 (13 voturi)    
    E pur si muove (Marţi, 30 decembrie 2008, 13:55)

    eudoxiu [anonim]

    Asta era si idee:
    sa fie haos, sa se poata interveni in forta, sa ii inregistreze pe toti( cip) . Chipurile ca sa avem o evidenta a tuturor 'teroristilor, criminalilor, etc.'
    Probleme este ca lucrurile sunt scrise de multi ani in urma: haos, popoarele iesite in strada(din cauza incetarii bancilor de dezvoltare sa de acredite), care sa ceara un conducator de fier sa le scoata din criza. Un conducator mondial. Un lider mondial. Ce va aduce o pace relativa 3 ani si jumatate. Apoi...cunosteti povestea, nu?!
  • -2 (8 voturi)    
    E pur si muove (Marţi, 30 decembrie 2008, 13:55)

    eudoxiu [anonim]

    Asta era si idee:
    sa fie haos, sa se poata interveni in forta, sa ii inregistreze pe toti( cip) . Chipurile ca sa avem o evidenta a tuturor 'teroristilor, criminalilor, etc.'
    Probleme este ca lucrurile sunt scrise de multi ani in urma: haos, popoarele iesite in strada(din cauza incetarii bancilor de dezvoltare sa de acredite), care sa ceara un conducator de fier sa le scoata din criza. Un conducator mondial. Un lider mondial. Ce va aduce o pace relativa 3 ani si jumatate. Apoi...cunosteti povestea, nu?!
  • +4 (6 voturi)    
    Masura nu este noua! (Marţi, 30 decembrie 2008, 14:13)

    Dumitriu [anonim]

    In situatii de criza orice regim, indiferent de orientare are 2 solutii: Sa gaseasca supape care sa scada presiunea sociala sau daca nu are alte variante sa ingroase peretii cazanului ca sa nu explodeze. Scoaterea armatei in strada este in a doua varianta! Cea mai proasta...din pacate.
  • 0 (10 voturi)    
    Probleme in paradisul american? (Marţi, 30 decembrie 2008, 16:02)

    Tantza si Costel [anonim]

    Mishto, USA incepe sa seamana cu Coreea de Nord.

    Cumva imbuibatii de conducatori amerloci se tem ca nu mai merge sa pacaleasca lumea tot timpul?

    Dupa perfuziile monetare acum se gindesc si la armata sa "linisteasca" lumea.
    • 0 (8 voturi)    
      din nou Tantza si Costel cu propaganda anti-u.s.a. (Marţi, 30 decembrie 2008, 17:47)

      confuz [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

      Tantza si Costel,
      iar cu propaganda anti-u.s.a. ?
      Esti cam preocupat (a) cu problemele de peste balta. Cu ce ti-au gresit astia? Nu ti-au dat viza? O duc mai bine decat tine si te roade invidia, sau ce?
      • +1 (5 voturi)    
        Gresesti daca crezi sint anti USA per se. (Marţi, 30 decembrie 2008, 19:34)

        Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui confuz

        Gresesti daca crezi sint anti USA per se.

        Daca pina in 2003 eram un fervent suporter al USA politica externa a lui GW Bush m-a facut sa-mi schimb pararea despre politica externa a USA.

        Sint impotriva unei politicii imperialiste lipsita de orice considerent fatza de oameni, popoare si asta este valabil pentru state precum USA, Rusia, etc.


        Sa ma roada invidia? Calatoresc de cite ori vreau in USA, tu vezi USA din filme dar eu o traiesc in fiecare zi asa ca mai usor cu invidia.

        In incheiere, eu consider ca am pus lucrurile la punct si va urez an an nou fericit, fara razboaie in lume.
        • -2 (4 voturi)    
          @Tantza si Costel (Marţi, 30 decembrie 2008, 20:30)

          confuz [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

          Tin doar sa precizez Costele ca eu traiesc in USA de 10 ani asa ca o cunosc mai bine decat din filme. Verifica IP-ul cu admin daca iti trebuie convingere.
          Cat despre politica imperialista descrisa de tine... hahahah.... "traiesti intr-o lume a ta".
          Respecte
          • +2 (4 voturi)    
            Ma intereseaza ideile nu IP-ul cuiva (Marţi, 30 decembrie 2008, 23:04)

            Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui confuz

            Ma intereseaza ideile nu IP-ul unuia sau altuia pentru ca nu fac politie.

            By the way, "jandarmul" lumii iti spune ceva?

            Toate cele bune
            • +1 (1 vot)    
              ideile... (Miercuri, 31 decembrie 2008, 16:12)

              confuz [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

              Costele, treaba cu IP-ul era in caz ca nu ma crezio cum nu te cred nici eu cand zici ca tu calatoresti de cate ori vrei in tara care o detesti atat de mult.
              Cat despre "jandarmul" lumii... vezi ca Ciprian ti-a dat un raspuns bun mai jos in comentarii.
              An Nou Fericit de aici de pe taramul "jandarmului" lumii fredonand melodia celor de la Vama Veche - Hotel Cismigiu.....
              • +1 (1 vot)    
                Orice stat oricit de mare nu poate controla lumea. (Miercuri, 31 decembrie 2008, 17:26)

                Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui confuz

                Orice stat oricit de mare nu poate controla lumea.

                Mon cher ami, orice imperiu creste, devine din ce in ce mai mare, se umfla precum broasca si dupa care ... ghici ghicitoarea mea ce se intimpla: intra in manualele de istorie la rubrica imperii apuse.

                Nu stiu de ce dar impresia este ca se sufera in cazul acestui imperiu de grandomanie.

                Nu stiu daca te uiti la PBS, dar documentarele sint intr-adevar foarte bine facute de americani cu bun simt, care-si dau seama ca "american dream" este moarta in cotetz.

                Poate imi spui si mie care este motivul unu pentru falimentele personale in USA?
                Iti raspund eu: incapacitatea de plata pentru cheltuielile medicale.
        • -1 (1 vot)    
          Una e sa vezi, alta e sa traiesti acolo zi de zi! (Miercuri, 31 decembrie 2008, 22:30)

          MG [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

          .
  • +4 (6 voturi)    
    Scenarii (Marţi, 30 decembrie 2008, 16:54)

    smc [utilizator]

    Armata lor face tot felul de studii si scenarii pentru orice se poate intampla, ca sa stie cum sa reactioneze organizat. Sa nu trebuiasca sa se gandeasca atunci pe loc, pentru ca probabil nu ar lua cele mai bune decizii.

    Pun pariu ca au si un scenariu cu o invazie extraterestra.

    Si documentul ala este o teza a unui nene de acolo de la academia militara. Scrie clar la inceput ca nu reprezinta un punct de vedere oficial al armatei.
    • +2 (2 voturi)    
      Hai ca l-am citit tot (Miercuri, 31 decembrie 2008, 16:03)

      smc [utilizator] i-a raspuns lui smc

      Am terminat de citit tot document-ul (57 pag).

      Bai astia care v-ati dat drumu' prematur la teorii conspirationiste, sa stiti ca v-ati incalzit degeaba.

      Tot scopul acestui document este sa sustina ideea ca Armata trebuie sa ia in calcul si alte amenintari neconventionale nonmilitare fata de ce se considera acum (razboi sau inventia unor tehnologii militare net superioare). Aceste amenintari neconventionale ar fi de genul dezastre naturale, epidemii, campanii de opinie publica impotriva US etc etc.

      Apoi sunt date cateva exemple de astfel de amenintari neconventionale. Unul care s-a petrecut deja este 9/11.

      Dupa care da niste exemple de posibile situatii:
      - colapsul unui stat important (din afara US), eventual unul care are arme nucleare.
      - violenta in interiorul US determinata de variate cause (despre paragraful asta s-a facut toata tevatura). Aici se discuta despre eventualitatea punerii la dispozitia autoritatilor civile a resurselor armatei. Adicatelea, daca politia nu ar face fata de una singura.
      - "razboi hibrid" nonmilitar impotriva US, prin mijloace economice, politice, de actiune sociala. Acestea fiind facute de un alt stat puternic sau o alianta.

      Nu mi-a parut rau ca am stat sa citesc...

      Toti baietanii care au sarit de fund in sus sa se gandeasca bine ce ar insemna lumea fara US. Ce ar insemna ca in locul ei sa fie China sau Rusia sau India. Am sta toata ziua cu fruntea in buricul Rusiei.

      Asa ca ziceti bodaproste pentru ca exista America. Asa cum e ea, e cea mai buna chestie cand o compari cu celelalte.
  • +2 (6 voturi)    
    in loc de bani (Marţi, 30 decembrie 2008, 17:19)

    eunuamid [utilizator]

    criza pietei de capital oare se traduce prin evaporarea banilor? adica ineficienta lor?
    si oare cu ce s-ar putea inlocui banul?
    cu un cip ?
  • +3 (7 voturi)    
    era de asteptat (Marţi, 30 decembrie 2008, 17:33)

    kkk [anonim]

    Era de asteptat NEW WORD ORDER ...
    • -3 (5 voturi)    
      ete na (Marţi, 30 decembrie 2008, 17:45)

      dero [anonim] i-a raspuns lui kkk

      da! Vista! faci reclama mascata la Microsoft?
  • -2 (6 voturi)    
    Israelul are arme noi (Marţi, 30 decembrie 2008, 19:58)

    jmen american [anonim]

    Vad ca Israelul a pornit un razboi violent impotriva Hamas.
    Observ ca au primit foarte multe arme de la americani si nu ezita sa le foloseasca din plin zilele astea.
    De asemena mai observ ca foarte multi evrei au pierdut bani in criza financiara americana.
    Acum incep sa ma intreb daca nu cumva evreii in locul baniilor care li s-au volatilizat in schemele financiare americane, au primit arme ca sa taca din gura? si ei isi mai pastreaza restul de bani in banciile americane, ca sa nu fie un colaps total.
    Prea mare e coincidenta ca arme noi mult mai eficiente au ajuns zilele astea in Israel si chiar acum astia le testeaza.
  • +3 (3 voturi)    
    :) (Miercuri, 31 decembrie 2008, 9:48)

    Ciprian [anonim]

    Asa, si ce e rau in a fi cineva "jandarmul lumii"?!?!?..huh?..intr-o ordine internationala anarhica, fara posibilitatea aplicarii dreptului international, o autoritate supra-ordonatoare e mai mult decat necesara!!!
    P.S. Nu le doresc "anti-imperialistilor"(dar numai lor), decat, ca numai pt o zi, sa fie in locul SUA, Rusia sau China:D ...pt ca, oricum, ar fi cineva "jandarm"
  • 0 (0 voturi)    
    razboiul rece strikes back (Miercuri, 31 decembrie 2008, 15:23)

    adrian [anonim]

    care este noutatea aici ? Ati uitat de revoltele de strada di LA de acum cativa ani ? E firesc sa se repete in conditiile in care sunt milioane care traiesc din ajutoare. Problema lor vine din faptul ca au ramas cu un aparat militar supradimensionat dupa razboiul rece si creierele de sub chipiu intretin crizele ca sa justifice bugetele faraonice. Din pacate atat mass media cat si finantele sunt concentrate in mana unui grup restrans de persoane ceea ce le permite sa faca usor regulile jocului. Iar singura regula in jocul asta e lacomia. Sa dea Dumnezeu sa isi revina ca altfel o sa mergem toti la camp in pas de defilare si o sa plantam orez.
    Personal insa sunt sceptic. Cei care cunosc istorie pot gasi multe elemente comune cu perioadele de sfarsit ale altor imperii din trecut. Pacat ca democratia este totusi un sistem slab atunci cand 'cei de sus' nu joaca deloc corect si urmaresc doar interese personale.

    sa aveti un an nou cu pace!
    • +1 (1 vot)    
      USA (Miercuri, 31 decembrie 2008, 19:17)

      Capsunaru [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Din pacate dupa 9/11 au crescut fondurile pt armata si aparatul de represiune.. suna fascisto/comunist
      americanul este tot mai cu mot .. noroc ca nu au rasa americana dar tendinta fascista se vede.
      Democratie e doar numele, majoritatea oamenilor nu sint reprezentati de alesii lor.

      Nu pot sa inteleg la cateii mici care ling ciinele mare de ce pot sustine ca ideea cu jandarmul mondial e buna. Aplicata la nivel de tara asta insemna totalitarism.
      Democratia la nivel mondial ar insemna mai multe poluri de putere. Desigur nu vrea nimeni o democratie autentica la nivel mondial pt ca chinezii ar avea cei mai multi reprezentanti. De asemeni nu ar mai fi chestia cu dreptul de veto...
      Nu pot decit sa va urez un an cit mai bun in SUA celor care o admira si UN an cit mai bun acolo unde vor ei celor care nu.
  • 0 (0 voturi)    
    Daca NU ai stat in America NU comenta nimic.... (Vineri, 2 ianuarie 2009, 9:08)

    Buala [anonim]

    Pentru cei care nu au fost sau nu au trait in America nustiti cum este aici!! Filmele Americane sunt o fantasie despre americani de aici. Sa nu credeti ce va arata Hollywood.
    1) Aici lucrezi de sar capaci. Ai vacanta 10 zile pe an si 3 zile daca esti bolnav. (Compara asta cu Europa sau Romania)?
    2) I-ti trebuie masina sa te duci la lucru si sa faci cumparaturi. Aici nu este totul aproape trebuie sa mergi citeva km. La lucru am 64 km dus intors!
    3) Plata la banca pentru apartament este ca in Europa, ff scump! Plus, costurile celalalte.
    Aici in America esti un sclave la lucru, numai ai timp sa faci nimic!
    Uitativa la societatea Americana este ca un ceas Rolex, daca se strica atunci armata trebuie sa faca ordine! Nu uitati ce sa intimplat la Los Angeles acum 18 ani. Guvernul American nu mai vrea sa se intimple asa ceva in toata America!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    suntem niste lasi (Marţi, 13 ianuarie 2009, 17:14)

    gdghjvhjg [anonim]

    suntem niste lasi. suntem morti desi inca inima ne bate si inca mai respiram cat mai putem. dar nu suntem vii. suntem morti si acceptam statutul si rolul de mort. nu vrem sa fim vii. vii spiritual. nu. noi vrem si ne place sa tram morti. de ce?
    de ce nu iesim cu totii in strada? de ce? pentru ca ce? pentru ca ne frica ca ne vor "omori"??? suntem deja morti. nu au ce omori. haideti sa ne organizam si sa iesim cu totii in strada. sa cerem sa fim lasati in pace. nu evem nevoie de politicieni, nu avem nevoie de politie, sri, si altele. nu avem de nimeni care sa ne conduca. nu avem nevoie de legi legi pe care doar noi suntem constransi sa le respectam pentru ca ei nu au nici o lege. si daca trag in noi SA TRAGA! oricum suntem niste morti. nu au ce omori. suntem la fel.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version